#اسرار_فدک:
🔰(شماره 17)
شاهد در ملک مورد تصرف باطل است
حضرت زهرا علیها السلام فرمود: آیا در زمان حیات پیامبر صلی الله علیه و آله فدک تحت تصرف من نبود و من محصول آنرا مصرف نمی کردم؟
گفت: آری.
فرمود: پس چرا درباره می چیزی که در دست من است از من شاهد می خواهی؟
ابوبکر گفت: چون غنيمت مسلمانان است، اگر دلیل نیاوری امضا نخواهم کرد!!!!
حضرت در حالیکه مردم هم می شنیدند فرمود: آیا می خواهید دستور و کار پیامبر صلی الله عليه و آله را رد کنید و درباره ی ما حکمی کنید که درباره ی سایر مسلمانان نمی کنید؟
ای حاضرین بشنوید که مرتکب چه عملی می شوند؟
ای ابوبکر و عمر، اگر من أموال مسلمانان را که در دستشان و تحت تصرفشان است ادعا کنم از من دلیل می خواهید یا از مسلمانان؟
عمر با حال غضب گفت:
این غنیمت مسلمانان و زمین آنان است که در دست فاطمه است و محصول آنرا مصرف می کند. اگر بر ادعای خود دلیل آورد که پیامبر از بین مسلمانان فدک را فقط به او بخشیده است - در حالیکه غنیمت و حق مسلمانان بوده!! - در این باره نظر خواهیم داد.
@saeidikimya
#اسرار_فدک:
🔰(شماره 18)
عصمت فاطمه دلیل کامل
حضرت فرمود: همین مرا بس است! ای مردم شما را قسم می دهم که آیا از پیامبر صلی الله علیه و آله شنیدید که فرمود:
«دخترم سیده ی زنان اهل بهشت است»؟ گفتند: آری بخدا قسم، این را از پیامبر صلی الله عليه و آله شنیدیم.
فرمود: آیا سیده می زنان اهل بهشت ادعای باطل می نماید و آنچه مالکش نیست تصرف می کند؟
چه می گوئید اگر چهار نفر بر علیه من به کار زشتی شهادت دهند یا دو نفر نسبت سرقت به من دهند؟
آیا سخن آنان را تصدیق می کنید؟
ابوبکر در اینجا سکوت کرد ولی عمر گفت: آری و حد بر تو جاری می کنیم!
حضرت فرمود:
دروغ گفتی و پستی خود را ثابت کر ی مگر آنکه اقرار کنی بر دین محمد صلى الله عليه و آله نیستی.
کسی که بر علیه سیده می زنان اهل بهشت شهادتی را بپذیرد یا حدی بر او جاری کند ملعون است و به آنچه خداوند بر محمد صلى الله عليه و آله نازل کرده کافر شده است، زیرا آنانکه «خداوند پلیدی ها را از آنان برده و آنان را پاکیزه گردانیده» شهادتی بر علیه شان جایز نیست، چرا که معصومند و از هر زشتی و بدی پاکند.
ای عمر، درباره ی اهل این آید (تطهير) به من خبر بده که اگر عده ای بر علیه آنان یا یکی از آنان به شرک یا کفر یا کار زشتی شهادت دهند آیا مسلمانان باید از آنان بیزاری بجویند و آنان را حد بزنند؟
عمر گفت: آری، آنان با سایر مردم یکسانند!!
حضرت فرمود:
دروغ گفتنی و کافر شدی! آنان با سایر مردم مساوی نیستند چرا که خداوند آنان را معصوم قرار داده و آیه ای درباره ی عصمت و طهارت آنان نازل کرده و پلیدی ها را از آنان دور نموده است. هر کس بر علیه آنان سخنی را بپذیرد در واقع خدا و رسول را تکذیب کرده است.
ابوبکر گفت: ای عمر ترا قسم می دهم که ساکت باشی؟
📚اسرار فدک، صفحه 32
@saeidikimya
#اسرار_فدک:
🔰(شماره 19)
فدک بخشوده ی پیامبر به استناد قرآن
سپس ابوبکر گفت: درباره ی فدک دلیل بیاور.
حضرت زهرا علیها السلام فرمود:
اما فدک، خداوند عزوجل آیه ای از قرآن نازل کرد که در آن به پیامبر صلی الله عليه و آله دستور داده بود حق من و فرزندانم را بدهد، آنجا که می فرماید:
«فَآتِ ذَا الْقُرْبَىٰ حَقَّهُ»
و من و فرزندانم نزدیکترین خلایق به پیامبر صلی الله عليه و آله بودیم و آن حضرت فدک را به من بخشید.
وقتی جبرئیل دنباله ی آید را خواند:
«وَالْمِسْكِينَ وَابْنَ السَّبِيلِ»
پیامبر صلی الله عليه و آله سؤال کرد: حق مسكين و ابن سبیل چیست؟
خداوند این آیه را نازل کرد:
« وَاعْلَمُوا أَنَّمَا غَنِمْتُمْ مِنْ شَيْءٍ فَأَنَّ لِلَّهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ» (انفال/41)
و خمس را به پنج قسمت تقسیم کرد و فرمود:
«مَا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَىٰ رَسُولِهِ مِنْ أَهْلِ الْقُرَىٰ فَلِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ كَيْ لَا يَكُونَ دُولَةً بَيْنَ الْأَغْنِيَاءِ مِنْكُمْ ۚ وَمَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۖ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ» (حشر/7)
@saeidikimya
#اسرار_فدک:
🔰(شماره 20)
مصرف حق ذوي القربی1
سپس حضرت زهرا عليها السلام فرمودند:
آنچه برای خدا است برای پیامبر صلی الله عليه و آله می شود و آنچه برای پیامبر صلی الله عليه و آله است برای ذوی القربی می شود و ذوی القربی ما هستیم. خداوند می فرماید:
«قل لا أسألكم عليه أجرا إلا المودة في القربى»
ابوبكر نگاهی به عمر کرد و گفت: تو چه می گوئی ؟!
عمر گفت: پس یتیمان و مساکین و ابناء السبيل کیانند؟
حضرت فرمود:
يتيمان باید از کسانی باشند که به خدا و پیامبر و ذوی القربی ایمان داشته باشند. مساکین هم کسانی باشند که در دنیا و آخرت با آنان باشند. ابن السبيل هم باید راه آنان را بپیماید .
عمر گفت:
بنابر این خمس و غنیمت همگی برای شما و دوستان و شیعیان شما است؟
حضرت فرمود: فدک را خداوند برای من و فرزندانم قرار داده و برای دوستان و شیعیان ما قرار نداده است، ولی خمس را برای ما و دوستان و شیعیانمان قسمت نموده همانطور که در کتاب خداوند آورده است...
@saeidikimya
#اسرار_فدک:
🔰(شماره 21)
مصرف حق ذوي القربی 2
عمر گفت: پس برای مهاجرین و انصار و تابعین چه می ماند؟
فرمود: اگر آنان هم از دوستان و شیعیان ما بودند زکات و صدقاتی که خداوند در قرآن واجب نموده و تقسیم آنرا بیان فرموده به آنان تعلق می گیرد. خداوند عزوجل می فرماید:
«إِنَّمَا الصَّدَقَاتُ لِلْفُقَرَاءِ وَالْمَسَاكِينِ وَالْعَامِلِينَ عَلَيْهَا وَالْمُؤَلَّفَةِ قُلُوبُهُمْ وَفِي الرِّقَابِ وَالْغَارِمِينَ وَفِي سَبِيلِ اللَّهِ وَابْنِ السَّبِيلِ ۖ فَرِيضَةً مِنَ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ عَلِيمٌ حَكِيمٌ»
(سوره توبه: آید ۶۰)
خدا راضی است اگر چه مردم راضی نباشند
عمر گفت: فدک مخصوص تو باشد و غنیمت برای شما و دوستانتان؟ گمان نمی کنم اصحاب محمد به این راضی باشند!؟
حضرت فرمود: ولی خداوند عزو جل و پیامبرش بدان راضی هستند. این اموال را خدا به شرط دوستی و پیروی از او قرار داده اند! و هر کس با ما دشمنی کند با خدا دشمنی کرده، و هر کس با ما مخالفت کند با خداوند مخالفت کرده است، و هر کس با خدا مخالفت کند از جانب حق تعالی مستوجب عذاب الیم و عقاب شدید در دنیا و آخرت است.
@saeidikimya
#اسرار_فدک:
🔰(شماره 22)
چرا فقط از فاطمه دلیل می خواهند؟
عمر گفت: ای دختر محمد! بر ادعای خود دلیل بیاور!
حضرت فرمود: چطور سخن جابر بن عبدالله و جریر بن عبد الله را بدون آنکه از آنان دلیل بخواهید قبول کردید در حالیکه دلیل من در کتاب خدا است؟
اشاره به ماجرای اموالی است که از بحرین آمده بود و جابر بن عبد الله و جریر بن عبدالله درباره ی آنها ادعای «صفوه» نمودند یعنی منتخبی از آن مال را به وصیت پیامبر صلی الله عليه و آله متعلق بخود دانستند. ابوبکر و عمر هم بدون طلب شاهد سخن آنها را قبول کردند و اموال درخواستی را به آنان دادند.
عمر گفت: جابر و جریر چیز کم ارزشی را می خواستند ولی تو مسئله ی عظیمی را ادعا می کنی که مهاجر و انصار با آن مرتد می شوند!!
حضرت فرمود:
مهاجرین به کمک پیامبر صلی الله عليه و آله و اهل بیتش به دین خدا هجرت کردند و انصار هم با ایمان به خدا و رسول و ذوی القربی احسان کردند. بنابر این اگر هجرتی بوده بسوی ما بوده و اگر نصرتی بوده به ما یاری کرده اند و تابعین هم بوسیله ما تابع شده اند. هر کس هم از دین مرتد می شود به سوی جاهلیت بازگشته است.
@saeidikimya
#اسرار_فدک:
🔰(شماره 23)
شاهدان فاطمه بر ملكيت فدک
حضرت زهرا علیها السلام در همان مجلس ماند و کسی را فرستاد تا امیر المؤمنين و امام حسن و امام حسین علیهم السلام و ام ایمن و اسماء بنت عمیس (که همسر ابوبکر بود) آمدند و به همه ی آنچه حضرت زهرا علیها السلام فرموده بود شهادت دادند.
از جمله ام ایمن چنین گفت: از پیامبر شنیدم که می فرمود:
«فاطمه سیده می زنان اهل بهشت است». آیا کسی که سیده می زنان بهشت است چیزی را که مالک تباشد ادعا می کند؟ من نیز زنی از اهل بهشتم و من هم به آنچه از پیامبر صلی الله عليه و آله نشنیده باشم شهادت نمی دهم»
گفت: ای ام ایمن، این قصه ها را کنار بگذار، به چه چیزی شهادت می دهی؟
ام ایمن گفت: ای ابوبکر شهادت نخواهم داد تا در باره ی آنچه پیامبر صلی الله عليه و آله فرموده از تو اقرار بگیرم. تو را بخدا قسم می دهم، آیا می دانی که پیامبر صلی الله عليه و آله فرموده است: «ام ایمن زنی از اهل بهشت است»؟...
@saeidikimya
#اسرار_فدک:
🔰(شماره 24 )
شاهدان فاطمه بر ملكيت فدک 2
ابوبکر گفت: بلی. ام ایمن گفت:
اکنون شهادت می دهم که جبرئیل نزد پیامبر صلی الله عليه و آله آمد و گفت: خداوند تعالی می فرماید:
«وَ آتِ ذَا الْقُرْبى حَقَّهُ»: «به کسی که با تو قرابت دارد حقش را عطا کن».
پیامبر صلی الله عليه و آله فرمود: منظور از «ذو القربی» کیست؟ جبرئیل، از پروردگار سؤال کن که اینان کیستند؟
عرض کرد: ذوی القربی فاطمه عليها السلام است.
پیامبر صلی الله عليه و آله فدک را به امر پروردگار به فاطمه علیها السلام داد، و او آنرا تحویل گرفت و قبول کرد. سپس پیامبر صلی الله عليه و آله فرمود: ای ام ایمن و ای علی، شاهد باشید.
سپس امیر المؤمنين و امام حسن و امام حسین علیهم السلام و اسماء هم نظیر سخن ام ایمن درباره ی ملکیت فدک شهادت دادند...
@saeidikimya
#اسرار_فدک:
🔰(شماره 25)
جواب عمر درباره ی شاهدان
عمر گفت: «علی همسر اوست، حسن و حسین هم پسران او هستند. ام ایمن هم خدمتکار اوست. اسماء بنت عمیس هم قبلا همسر جعفر بن ابی طالب بوده و خدمتگزار فاطمه علیها السلام هم بوده و به نفع بنی هاشم شهادت خواهد داد. همه ی این شاهدان برای منفعت خود شهادت می دهند »!
و درباره ی ام ایمن اضافه کرد که «او زنی غیر عرب است و با فصاحت نمی تواند شهادت بدهد »!!
@saeidikimya
«بسم ربّ الحسین»
#صبحم_بنامتان
#حضرت_ارباب
دوباره صبح و به سر زد هوای شش گوشه
گرفتــه این دل تنـگم برای شش گوشه
روانه می کنم همــراه یک سـلام از دور
دوباره اشک روان را به پای شش گوشه
#رقیه_سعیدی_ڪیمیا
@saeidikimya
«بسم رب الشهداء والصدّیقین»
#شهید_گمنام
#فاطمیه
#سروده_رقیه_سعیدی_کیمیا
ای که نامت به بلنــدای سپیـــدار ، شهید!
ای ســـرت لایق سربازی و ایثـــار ، شهید!
پیِ گمنـــامی خود رفتی و خوشنام شدی
جـــلوهٔ نـام تو شــد تازه پـدیـدار ، شهید!
اینک ای یوسف گمگـشته ، سرِ محمل نور
چه عـــزیز آمده ای بر ســـرِ بازار ، شهید!
آنقـَــدرَ اســـم تو پــر کـــرد خیـــابانهــا را
گم نشد نام تو از چشـــم خــریدار، شهید!
حکمتی داشــته اینگــونه که پنهان ماندی
از نگـــاه بـد نامحـــــرم و اغیـــار ، شهید!
خوش درخشیـدی از آغاز و نوشـتند تو را
در صـف گمشــدگان در دلِ پیـکار ، شهید!
در نمـــاز شـب آخـــر چه تـلاوت کــردی؟
که شـدی بی خبـر آمــادهٔ دیــدار ، شهید!
بی نشانی شده حک روی پلاکت که شوی
وارث غــربت آن مـــادر غمــخوار ، شهید!
فاطمـــه خواستــه در بزم عــزایش باشی
فاطمیـه شود از عطـر تو سرشـار ، شهید!
ردّ "یا فاطمـه" بر صفحهٔ پیشـانی توست
که شدی در نظرش ، محرم اسرار ، شهید!
📝رقیه سعیدی(ڪیمیا)
۱۴۰۱/۱۰/۸
𖠇࿐ྀུ༅࿇༅═══┅─
کانال اشعار ایتا JOin↶
https://eitaa.com/joinchat/1259143275Ce3f7c12047
𖠇࿐ྀུ༅࿇༅═══┅─
#شب_جمعه
#شب_زیارتی
#امام_حسین_ع
یاری کن امشب ای دل ، تا بال و پر بگیرم
تا کــربــلای اربـــاب ، راه سفـــــر بگیرم
اذن زیــارتـم را ، از دســت مــادر عشــــق
با گـریه بر حسیــنش ، با اشــک تـر بگیرم
رقیه سعیدی(کیمیا)
۱۴۰۱/۱۰/۸
#به_تو_از_دور_سلام
@saeidikimya
«بسم ربّ المهدی عج»
#سلام_امام_زمانم
#صبحت_بخیر_آقاجان
#جمعه_های_انتظار
افتــاده هــوایت به ســـرم ، یوسف زهرا
از دوریِ تو خـــونْ جــگرم ، یوسف زهرا
هر جمعــه نشــستم به امیــدی که بیایی
خون می چکد از چشم ترم ، یوسف زهرا
#رقیه_سعیدی_کیمیا
۱۴۰۱/۱۰/۲
@saeidikimya
1.17M
«بسم ربّ الشهداء والصدیقین»
ای نامت به بلنـــدای سپیدار ، شهید!
ای سرت لایق سربازی و ایثار، شهید!
#فاطمیه
#شهید_گمنام
#سروده_رقیه_سعیدی_کیمیا
#بانوای_ذاکر_اهل_بیت_استاد_جاودان
(از اعضای محترم کانال)
#کانال_اشعار_رقیه_سعیدی_کیمیا
@saeidikimya
#اسرار_فدک :
🔰(شماره 26)
دفاع امير المؤمنين از شاهدان
امیر المؤمنين عليه السلام فرمود:
فاطمه علیها السلام پاره ی تن پیامبر صلی الله عليه و آله است و هر کس او را اذیت کند پیامبر صلی الله عليه و آله را اذیت کرده و هر کس او را تکذیب کند پیامبر را تکذیب کرده است. حسن و حسین هم دو پسران پیامبر صلی الله عليه و آله | و دو آقای جوانان اهل بهشتند و هر کس آنان را تکذیب کند پیامبر را تکذیب کرده است، چرا که اهل بهشت راست گویند.
و من آن کسی هستم که پیامبر صلی الله عليه و آله فرمود:
«تو از منی و من از توام، و تو در دنیا و آخرت برادر منی. هر که تو را رد کند مرا رد کرده، و هر کس تو را اطاعت کند مرا اطاعت کرده، و هر کس از تو سر پیچی کند از من سر پیچی کرده است
و ام ایمن کسی است که پیامبر صلی الله عليه و آله برای او به بهشت شهادت داده است و برای اسماء بنت عمیس و نسل او دعا کرده است
@saeidikimya
#اسرار_فدک :
🔰(شماره 27)
اقرار عمر و قبول نکردن شاهدان
عمر گفت:
شما همانگونه هستید که توصیف نمودید ولی شهادت کسی که به نفع خود شهادت می دهد قبول نمی شود.
جواب نهائی امیر المؤمنین درباره ی شاهدان
امیر المؤمنين عليه السلام فرمود:
اکنون که ما آنطور هستیم که خودتان می شناسید و منکر نیستید و در عین حال شهادت ما بنقع خودمان پذیرفتند نیست و شهادت پیامبر هم قبول نیست پس انا لله و انا اليه راجعون! ما وقتی برای خود ادعائی داریم از ما دلیل می خواهید؟
آیا کسی نیست ما را یاری کند؟ شما بر حکومت خدا و پیامبر صلی الله عليه و آله حمله آورده اید و بدون هیچ دلیلی و حجتی آنرا از خاندان پیامبر صلی الله عليه و آله بخاندان دیگری برده اید. بزودی ظالمان خواهند دانست که به کجا باز می گردند.
@saeidikimya
#اسرار_فدک :
🔰 (شماره 28)
نتیجه ی محاکمه ی اول فدک
سپس امیر المؤمنين عليه السلام به حضرت زهرا علیها السلام فرمود: بازگرد تا خداوند بین ما حکم کند و هم او بهترین حکم کنندگان است.
حضرت زهرا علیها السلام به حال غضب برخاست و فرمود: خدایا! این دو به حق دختر پیامبرت ظلم کردند. خدایا به شدت اینان را مأخوذ فرما۔
سپس حضرت زهرا علیها السلام محزون و گریان از نزد آنان بیرون آمد.
نصرت طلبی حضرت زهرا و اهل بیت در سایه ی فدک اقدامی که هیچکس - نه غاصبین و نه مردم - انتظارش را نداشتند این بود که امیر المؤمنین و حضرت زهرا و امام حسن و امام حسین علیهم السلام دستجمعی حرکت کنند و بر در خانه ی مهاجرین و انصار بیایند و از آنان درباره ی حقوق از دست رفته می خود کمک بخواهند.
این اقدام معرفی خوبی برای مردم بود که هم خود را بشناسند و هم آیندگان آنان را بشناسند. مردمی که در خانه ی خود را باز می کردند و خود را با تنها یادگار پیامبرشان روبرو می دیدند از هر جهت عاجز می شدند و از نظر اعتقادی و اخلاقی و وجدانی خود را محکوم می یافتند.
بحار الانوار: ج ۲۹ ص ۱۹۱.
@saeidikimya