eitaa logo
صفرنامه
1.9هزار دنبال‌کننده
309 عکس
146 ویدیو
635 فایل
(اوست نشسته بر نظر، من به کجا نظر کنم) «کانال ارتباطی و پشتیبان علمی دروس تفسیری و معارفی». ارتباط با مدیر کانال @Hosseinsafari1350 لینک پشتیبان فایل های بارگذاری شده در پیام رسان سروش sapp.ir/safarnamehh
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️روش فهم سوره 🌙فردا شنبه اول دی ساعت ۹ صبح 🏢مکان: ستاد تفسیر قرآن کریم ❇️موضوع بحث: روش برداشت جملات نقش علم اعراب در فهم جملات
🔰نادره هستی... آیت‌الله جوادی آملی: 🔹صدیقه كبری (سلام الله علیها) یك عنصر استثنایی است؛ در بین اولیای الهی چنین عظمتی كم است، چه رسد به زن های عادی یا مردهای عادی! 🔸فاطمه زهرا (صلوات الله و سلامه علیها) حقیقتاً یك موجود استثنایی است! وجود مبارك خاتم انبیا (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) وقتی كه به معراج رفتند، این دختر، سوغات معراج است، زمینه پیدایش و پرورش این بانو (سلام الله علیها) از معراج پدید آمد و مانند آن. 🔹این بانو شاگرد كسی بود كه آن نگار، به مكتب نرفته بود، قهراً خود این بانو هم نگاری است كه مكتب بشری را ندید؛ این چهارده معصوم همین طورند. وجود مبارك حضرت، هم الگو بود برای زنان هم الگو بود برای مردان، هم الگو بود برای جوانان هم الگو بود برای میانسالان هم الگو بود برای كهنسالان. 🔸ما جمال‌های علمی و معنوی زیاد داریم؛ منتها وجود مبارك صدیقه كبری (سلام الله علیها) یک عنصر استثنایی است که نه رسیدن به مقام او ممكن است نه كسی این طمع را دارد.
امام على عليه‌السلام: ▪️لا يَعرِفُ قَدرَ ما بَقِيَ مِن عُمرِهِ إلاّ نَبِيٌّ أو صِدِّيقٌ. 🔹ارزش باقيمانده عمر خويش را نداند، مگر پيامبر يا صدّيق. 📚غررالحكم، حدیث10801
هدایت شده از صفرنامه
soreh- j+2.mp3
7.56M
🎙روش فهم سوره ✅فهم جملات ❇️ضرورت شناخت ارکان جمله در فهم جمله شناخت اغراض جملات بررسی آیات: ۷ حمد طه ۱۱۴ ۱۵۷ اعراف. https://eitaa.com/safarnamehh
ensan14+.mp3
7.94M
🎙 تفسیر سوره انسان جلسه چهاردهم ✅انسانها سه قسم اند: 1⃣کامل 2⃣کال 3⃣کافر این سوره به انسان کامل و عوامل رسیدن به کمال رااشاره دارد ✅۵ دستورالعمل در نیل به کمال 🕌مسجد شهید بهشتی https://eitaa.com/safarnamehh
شرح زیارت نامه خدا.pdf
2.56M
تفسیر اذکار و آیات نماز ویرایش جدید ویژه دانش پژوهان مرکز تخیصصی معارف نماز
❇️روش فهم سوره 🌙فردا شنبه ۸ دی ساعت ۹ صبح 🏢مکان: ستاد تفسیر قرآن کریم ❇️موضوع بحث: روش برداشت جملات ✅نقش سیاق در فهم جملات
ترجمه النفلیه شهید اول.pdf
1.18M
ترجمه متن کتاب النفلیه شهید اول (ره) ویژه دانش پژوهان مرکز تخصصی معارف نماز https://eitaa.com/safarnamehh
شرح زیارت نامه خدا.pdf
2.56M
تفسیر نماز ویرایش جدید ویژه دانش پژوهان مرکز تخصصی معارف نماز https://eitaa.com/safarnamehh
📉پدیده معدل 10 دانش آموزان ✅مدیران آموزش و پروروش از فاجعۀ معدل 10 دانش آموزان کشور سخن گفته اند. درست است که فاجعه است اما این فاجعه پیام های مهمی با خود دارد که به برخی از آن ها به شرح زیر اشاره می شود: 1.بی انگیزگی شدید دانش آموزان برای درس خواندن؛ تمام شواهد نشان از این دارد که کسر قابل توجهی از دانش آموزان دیگر هیچ انگیزه ای برای درس خواندن ندارند و این بی انگیزگی البته دلایل فراوان دارد که یکی از مهم ترین دلایل را نداشتن امید و آینده ای روشن برای فردای خود می دانند. 2.برخی فکر کرده اند که دانش آموزان بی سواد شده اند و برای همین است که نمرات درسی شان پایین آمده است و در نتیجه معدل شان 10 می شود. سخنی کاملا اشتباه و خلاف واقعیت است چرا که از قضا دانش آموزان به دلیل دسترسی به شبکه های مجازی و در اختیار داشتن انبوهی از اطلاعات گوناگون بسی بیش از برنامه های درسی آموزش و پرورش پیش رو تر اَند و همین پیش رو بودن آنان است که هیچ کدام از برنامه های درسی مد ارس را قبول ندارند و در نتیجه درس های مورد نظر را نیز نمی خوانند، یعنی لزومی نمی بینند که بخوانند. 3.بسیاری از کتاب های درسی ای که آموزش و پرورش تهیه می کند و در اختیار دانش آموران قرار می دهد فرسنگ ها با دانش و هوش آنان فاصله دارد و از سوی دیگر هیچ سنخیت و تطابقی با نیازهای واقعی و امروزین دانش آموزان هم ندارند. در این صورت چگونه می توان از دانش آموزان درخواست داشت که این کتاب های عقب مانده که در نهایت کج سلیقگی تهیه و تدوین شده اند را بخوانند؟!! 4.عقب ماندگی نظام آموزشی کشور از شتاب تغییرات و تحولات نسل جدید امری کاملاً آشکار و روشن است که نیازی به هیچ توضیحی ندارد. ضمن این که نظام آموزش و پرورش کشور همچنان با نگاه گذشته نگرانه برنامه های آموزشی را تدوین می کند که نه تنها هیچ کدام از نیازهای دانش آموزان را برطرف نمی کند بلکه برای زیست کنونی شان هیچ فایده ای هم ندارد. لذا چه توجیهی دیگری باقی می ماند که دانش آموزان درس بخوانند و نمرات و معدل شان زیاد شود؟!! 5. ضمناً دانش آموزان بیش از اینکه دنبال چگونگی باشند در پی چرایی هستند و در متون درسی اثری از چرایی درس تاریخ جغرافیا ریاضی و... نیست. 6. غیر مهارتی و غیر کاربردی بودن دروس ی رغم اینکه ۱۲ سال دانش آموز در مدارس است اما هیچ مهارتی را کسب نمی‌کند فقط به اندوخته‌ها یش اضافه می‌شود 7. نسل امروز جهش هوشی پیدا کرده است این نسل نسل گذشته نیست باید واقعیت را پذیرفت
ensan15+.mp3
8.35M
🎙تفسیر سوره انسان جلسه پانزدهم انسان‌ها سه گونه‌اند: کامل کال کافر ۵ دستورالعمل جهت کمال انسان https://eitaa.com/safarnamehh