eitaa logo
حسن صفرزاده تهرانی
517 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
22 ویدیو
13 فایل
کانال نشر آثار حسن صفرزاده تهرانی تولید محتوا در جهاد تبیین با مفاهیم عالی به شیوه ابتکاری، جذاب، حرفه‌ای و منحصر بفرد و با دسترسى آسان به محتوای اسلامی و مناسبتی. www.dla.ir ارسال پیام @safarzadeh_tehran سایر لینک ها https://dla.ir/about-us/
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حسن صفرزاده تهرانی
⁉️ مصالح جامعه‌ی اسلامی یا منافع شخصی 🔹 بعضی با پیشنهاداتشان از حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام می‌خواستند تا مصالح جامعه‌ی اسلامی را فدای منافع شخصی خود بنماید، 🔸 و حضرت امام این خواست نابجا را رد کرد و به روشنی تفهیم نمود که هر مسلمانی باید منافع شخصی خود را فدای مصالح جامعه‌ی اسلامی بنماید و الّا به اسلام و جامعه‌ی اسلامی خیانت کرده است، 👈 و رهبر الهی از این قاعده مستثنی نیست و هرگز مصالح جامعه اسلامی را فدای منافع شخصی خود نخواهد کرد. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/14000522-2/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
🚩 بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام 4️⃣ بخش چهارم: پاسخ حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام به عمر اَطرف 🔹 یکى از افرادی که به حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام پیشنهاد بیعت داد، عمر اَطرف فرزند امیرمؤمنان عَلَیهِ‌السَّلام بود که خدمت حضرت امام رسید و عرضه داشت: برادرم حسن مجتبى از پدرم امیرمؤمنان عَلَیهِ‌السَّلام چنین نقل نموده است که تو را به قتل خواهند رسانید و اگر با یزید بیعت کنى از کشته شدن مصون خواهید ماند! 💎 حضرت امام در پاسخ وى فرمود: حَدَّثَنى اَبى اَنَّ رَسُولَ اللّه صلى الله علیه و آلهَ اَخْبَرَهُ بِقَتْلِهِ وَقَتْلِى وَاَنَّ تُرْبَتَهُ تَکونُ بِالْقُرْبِ مِنْ تُرْبَتِى اَتَظُنُّ اَنَّک عَلِمْتَ مالَمْ اَعْلَمْهُ؟ وَاللّه لا اُعْطى الدَّنِیةَ مِنْ نَفْسى اَبَداً وَلَتَلْقَیَنَّ فاطِمَةُ اَباها شاکیةً مالَقِیتْ ذُرِّیتُها مِنْ اُمَّتِهِ وَلا یَدْخُلُ الْجَنَّةَ اَحَدٌ اَذاها فى ذُرِّیتها؛ 💎 پدرم از رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله خبر کشته شدن خویش و همچنین خبر کشته شدن مرا براى من هم نقل نمود و پدرم در نقل خویش این جمله را نیز اضافه نمود که قبر من در نزدیکى قبر او قرار خواهد گرفت، آیا گمان می‌کنى چیزى را که تو مى دانى من از آن بى اطلاع هستم؟ به خدا سوگند من هیچ‌گاه به زیر بار ذلت نخواهم رفت و در روز قیامت مادرم فاطمه زهرا از ایذا و اذیتى که فرزندانش از امت جدّش دیده‌اند به جدّ خویش شکایت خواهد برد و کسى که با اذیت فرزندان فاطمه زهرا سلام اللّه علیها موجب رنجش و اذیت وى گردد داخل بهشت نخواهد گردید. 🚩 بازخوانی پاسخ حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام به عمر اَطرف 🔹 بعضی بر این تصور بودند که چون حضرت امام از عاقبت کار بی‌خبر است دست به چنین حرکتی زده است و حضرت امام با پاسخ‌هایش از این تصور غلط پرده برداشت و به روشنی تفهیم کرد که ممکن نیست رهبر الهی نسبت به عاقبت کاری که می‌خواهد شروع کند؛ آگاهی نداشته باشد چرا که امام به اذن خداوند تبارک و تعالی، عالم الغیب و الشهادة است. 🔸 بعضی با پیشنهاداتشان خود را آگاه‌تر از امام معرفی می‌کردند و حضرت امام از این تصور غلط پرده برداشت و به روشنی تفهیم کرد که ممکن نیست کسی نسبت به رهبر الهی آگاه‌تر باشد و امام آگاهیش کمتر از دیگران باشد. 🔹 بعضی با پیشنهاداتشان از حضرت امام می‌خواستند تا منافع شخصی خود را بر مصالح جامعه‌ی اسلامی مقدم شمارد و حضرت امام این خواست نابجا را رد کرد و به روشنی تفهیم نمود که ممکن نیست رهبر الهی با مقدم شمردن منافع شخصی، مصالح جامعه‌ی اسلامی را نادیده بگیرد و از آن غفلت نماید. 🔸 بعضی با پیشنهاداتشان از حضرت امام می‌خواستند تا مصالح جامعه‌ی اسلامی را فدای منافع شخصی خود بنماید و حضرت امام این خواست نابجا را رد کرد و به روشنی تفهیم نمود که هر مسلمانی باید منافع شخصی خود را فدای مصالح جامعه اسلامی بنماید و الّا به اسلام و جامعه‌ی اسلامی خیانت کرده است و رهبر الهی از این قاعده مستثنی نیست و هرگز مصالح جامعه‌ی اسلامی را فدای منافع شخصی خود نمی‌کند. 🔹 حضرت امام خبر شهادت را مستند به حدیث نبوی نمود تا به روشنی ترسیم نماید که حرکتش فردی و سلیقه‌ای نبوده و با استناد قیام و نهضت خود به فرمایش پیامبر گرامی اسلام، ضمن مستند سازی دکترین قیام، حقانیت حرکت الهیش را ثابت می کند. 🔸 حضرت امام با خبر از محل شهادت خود، از انجام و عاقبت حرکت، همه‌ی کسانی که قصد همراهی حضرت را داشتند، مطلع ساخت تا آنان که انگیزه‌های مادی دارند تکلیف خود را بدانند و رهبر الهی را بیش از آن زحمت ندهند. 🔹 حضرت امام سخن از شکایت مادرش در نزد رسول الله سخن به میان آورد تا به دیگران بفهماند که با نادیده گرفتن حق معنوی امامت و رهبری توسط سران جامعه، چگونه بر وی ظلم روا داشته‌اند و از آن بدتر این که به جای دفاع از حق امامت و رهبری، چگونه وی را به تسلیم در برابر ظلم دعوت می‌کنند. 🔸 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام با بیان سنت الهی که "داخل بهشت نخواهد شد کسی که با اذیت فرزندان فاطمه موجب رنجش وى گردد" جامعه و خواص را با هشدار جدی مواجه ساخت، تا از این رهگذر شاید به یاری رهبر جامعه برخیزند و از شقاوت ابدی رهایی یابند. ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/14000522-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehran
🚩 بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام 5️⃣ بخش پنجم: پاسخ حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام به ام سلمه 📖 هنگامى که ام سلمه همسر رسول خدا صَلَّى الله عَلَيْهِ وَ آلِهِ و سَلَّم از حرکت حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام مطلع گردید به حضورش آمده و عرضه داشت: 🔹 لاتحزنى بِخُروجِک اِلَى الْعِراقِ با حرکت خود به سوى عراق مرا غمناک و محزون نگردان؛ زیرا من از جدت پیامبر گرامی اسلام شنیدم که مى‌فرمود فرزندم حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام در خاک عراق و در محلى به نام کربلا کشته خواهد شد. 🔸 امام در پاسخ وى فرمود: یا اُمّاه وَاَنَا اَعْلَمُ اَنِّى مَقْتُولٌ مَذْبُوحٌ ظُلْماً وَعُدْواناً وَقَدْ شاءَ عَزَّوَجَلَّ اَنْ یَرى حَرَمِى وَرَهْطِى مُشَرَّدینَ وَاَطْفالى مَذْبُوحینَ مَأْسُورِینَ مُقَیدینَ وَهُمْ یسْتَغِیثُونَ فَلا یجِدُونَ ناصِراً؛ مادر فکر نکن که از این جریان تنها تو مطلع هستى، خود من نیز بهتر از تو مى‌دانم که از راه ظلم و ستم و از راه عداوت و دشمنى کشته خواهم شد و سرم از تنم جدا خواهد گردید و خداوند بزرگ چنین خواسته است که حرم و اهل بیت من آواره و فرزندانم شهید و به زنجیر اسارت کشیده شوند و صداى استغاثه‌ی آنان طنین انداز گردد ولى کمک و فریادرسى پیدا نکنند. 🚩 بازخوانی پاسخ حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام به ام سلمه 🔹 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام با بیان جزئیات بیشتر، با صراحت تمام اعلام نمود که من از عاقبت حرکت و از نتیجه‌ی آن با خبرم و آن چه مرا بر این حرکت وا می‌دارد، انجام دستور الهی و وظیفه‌ی دینی است. 🔸 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام در یک پیش بینی واقعی از کوتاهی مسلمانان در انجام وظیفه‌ی دینی که در نهایت به شهادت وی و اسارت اهل و عیال او منجر می‌شود، پرده برداشت و به همگان این حقیقت را فهماند، که ظلم، بر بستر سکوت مسلمانان و همراهی نکردن آن بزرگوار است که بر حضرت روا داشته شده است. او به همه فهماند که نقش مسلمانان ساکت در این ستم، کمتر از غاصبان مقام امامت و ولایت نیست. 🔹 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام با بیان جزئیات، ضرورت همراهی خانواده در این حرکت الهی و نقش آنان در پیام رسانی نهضت عاشورا را تبیین کرد وایشان را برای مصائب پیش رو آماده ساخت. 🔸 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام با بیان جزئیات بیشتر، به مخاطب تفهیم کرد که آن چه پیامبر گرامی اسلام فرمود، برای این نیست که مواظب باشید که حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام به عراق نرود که اگر برود کشته می‌شود، بلکه پیامبر گرامی اسلام به امت اسلامی می‌خواهد بفهماند که مواظب باشید، اسباب این کشته شدن فراهم نشود یا اگر فراهم شد، شما در کشتن آن بزرگوار، نقش نداشته باشید و دست از یاری او برندارید... ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/14000523-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
هدایت شده از حسن صفرزاده تهرانی
🔴 مواظب باشید اسباب این کشته شدن فراهم نشود ❗️ آن چه پیامبر گرامی اسلام درباره‌ی کشته شدن حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام فرمود، برای این نیست که مواظب باشید که حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام به عراق نرود که اگر برود کشته می‌شود، 👈 بلکه پیامبر گرامی اسلام به امت اسلامی می‌خواهد بفهماند که مواظب باشید اسباب این کشته شدن فراهم نشود یا اگر فراهم شد، شما در کشتن آن بزرگوار، نقش نداشته باشید و دست از یاری او برندارید. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/14000523-2/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
🚩 بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام 6️⃣ بخش ششم: پاسخ حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام به محمد حنفیه 📖 محمد حنفیه خدمت حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام رسید و با خیرخواهی از حضرت خواست تا به نقطه‌اى دور دست از یزیدیان برود تا خونش ریخته نشود! 💎 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام در پاسخ محمد حنفیه چنین فرمود: یا اَخِى لَوْلَمْ یکنْ فِى الدُّنْیا مَلْجَاء وَلا مَاءْوىً لَما بایعْتُ یزیدَ بْنَ مُعاوِیةَ؛ برادر تو که براى امتناع از بیعت یزید حرکت از شهرى به شهر دیگر را پیشنهاد می‌کنى این را بدان که اگر در تمام این دنیاى وسیع هیچ پناهگاه و ملجاء و مأوایى نباشد باز هم من با یزید بن معاویه بیعت نخواهم کرد. 💎 سپس حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام به گفتار خویش چنین ادامه داد: برادر! خدا به تو جزاى خیر دهد که وظیفه‌ی خیرخواهى و صلاحدید خود را انجام دادى و اما من وظیفه‌ی خود را بهتر از تو مى‌دانم و تصمیم گرفته‌ام که به مکه حرکت کنم و من و برادرانم و فرزندان برادرم و گروهى از شیعیانم مهیا و آماده‌ی این سفر هستیم؛ زیرا این عده با من هم عقیده بوده و هدف و خواسته‌ی آنان همان هدف و خواسته‌ی من است و اما وظیفه‌اى که بر تو محول است این است که در مدینه بمانى و در غیاب من آمد و رفت و حرکت مرموز دستیاران بنى امیه را در نظر بگیرى و در این زمینه اطلاعات لازم را در اختیار من قرار بدهى. 🚩 بازخوانی پاسخ حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام به محمد حنفیه 🔹1. سه گزینه‌ی پیش رو حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام در برابر اجبار به بیعت با یزید ملعون سه گزینه پیش رو داشت، یکی تسلیم و بیعت و دوم فرار و مخفی شدن و سوم مخالفت و قیام بود و از آن جایی که محمد حنفیه دریافته بود که آن بزرگوار هرگز تسلیم نخواهد شد و بیعت نخواهد کرد؛ از روی دلسوزی گزینه‌ی دوم را به حضرت پیشنهاد می‌دهد. 🔸2. بین تسلیم یا فرار فرقی نیست در منطق حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام تنها یک گزینه در بین همه‌ی گزینه‌ها صواب و درست است و دیگر گزینه‌ها خاری و خفت است. در منطق آن بزرگوار که منطق دین و رهبری است، بین تسلیم یا فرار فرقی نیست، چرا که هر دو به دور از شأن امامت و رهبری جامعه‌ی اسلامی است. اقتضای منطق دین و رهبری جامعه این است که رهبر در برابر شرائط بوجود آمده در جامعه در اوج مسئولیت پذیری باشد نه حداقلی. پا پس کشیدن امامت و رهبری در شرائط بحران، با رهبری جامعه منافات دارد، اضافه بر این، اگر امامت و رهبری در شرائط بحران، پا پس بکشد چه انتظاری از دیگر افراد جامعه می‌توان داشت؟! 🔹3. تسلیم یا فرار خاری و خفت است حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام با بیان لَوْلَمْ یکنْ فِى الدُّنْیا مَلْجَاء وَلا مَاءْوىً لَما بایعْتُ یزیدَ بْنَ مُعاوِیةَ آب پاکی را روی دست محمد حنفیه و هم‌فکرانش ریخت و هدف بلندش را نمایان ساخت و برای چندمین بار، تسلیم یا فرار را خواری و خفت دانست و تصمیم قاطع خود را نسبت به حماسه‌ی جهاد و شهادت، علنی ساخت و با همه اتمام حجت کرد و تکلیف همگان را در این مبارزه‌ی نفس‌گیر روشن نمود. 🔸4. تحول آفرین با درک صحیح از پیام کسانی که پیام حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام را به درستی درک کردند؛ تحول آفرین شدند. سید جمال الدین اسد آبادی، میرزای شیرازی، مرحوم مدرس و رهبر کبیر انقلاب از این گروه بودند که با دریافت صحیح پیام عاشورا توانستند نهضتی عظیم، کارساز، ماندگار و تأثیر گذار، به وجود آورند و برای اسلام و مسلمین و حتی برای بشریت عزت آفرین باشند. 🔹5. پیام حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام پیام حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام، تن به خواری و خفت ندادن، زیر بار ظلم وستم نرفتن، در برابر ظلم وستم سکوت نکردن، با ظالمان سازش نکردن، مبارزه‌ی چشم‌گیر و خستگی‌ناپذیر با ظلم و فساد داشتن و دفاع جانانه از حق و حقیقت است و لو بلغ ما بلغ. ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/14000525-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
هدایت شده از حسن صفرزاده تهرانی
📌 منطق دین و رهبری 🔹 در منطق حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام که منطق دین و رهبری است، بین تسلیم یا فرار فرقی نیست، چرا که هر دو، به دور از شأن امامت و رهبری است. 🔸 اقتضای منطق دین و رهبری جامعه این است که رهبر در برابر شرائط بوجود آمده در جامعه در اوج مسئولیت پذیری باشد نه حداقلی. 🔹 پا پس کشیدن امامت و رهبری در شرائط بحران، با رهبری جامعه منافات دارد، 👈 اضافه بر این، اگر امامت و رهبری در شرائط بحران، پا پس بکشد چه انتظاری از دیگر افراد جامعه می‌توان داشت؟! 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/14000525-2/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
هدایت شده از حسن صفرزاده تهرانی
💎 عزادار واقعی حضرت امام حسین علیه السلام کسی است که 💎 با رعایت دقیق آداب عزاداری؛ نهایت تلاش خود را بکار می‌گیرد 💎 تا عزاداری سید و سالار شهیدان به هدف اصلی خود برسد و از آفت و آسیب حفظ شود. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
✍️عزادار حسینی و مدافع واقعی اهل بیت عصمت و طهارت کیست؟ ▫️“عزادار واقعی” با پیروی از حضرت اباعبدالله الحُسَيْنُ عَلَيْهِ‌السَّلام ارزش‌های دینی و انسانی را احیای می‌کند. ▫️“عزادار واقعی” مراسم عزاداری را با آداب و شرائط برگزاری می‌کند و آن از آفت و آسیب حفظ می‌کند. ▫️“عزادار واقعی” به فراگیری آموزه‌های دینی اهتمام می‌ورزد و با شرکت در مجالس عزاداری، بر دانش دینی خود می‌افزاید. ▫️“عزادار واقعی” یک انسان متدین است و در انجام واجبات و ترک محرمات و حتی رعایت مستحبات و ترک مکروهات دقت دارد و مراسم عزا را بگونه‌ای برگزار می‌کند که واجبی ترک نشود و حرامی مرتکب نگردد. ▫️“عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی معنوی است، کسی است که با راز و نیاز با حضرت حق خاصه در دل شب جایگاه معنوی خود را ارتقا می‌بخشد و شایستگی لازم را در خود بوجود می‌آورد و در مجالس عزا از ارتباط با خالق هستی غافل نمی‌شود. ▫️“عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی اخلاقی است با حرکات وزین؛ شایستگی خود را در پیروی از امام نشان دهد و از آن چه وهن شیعه است خود را دور نگه‌می‌دارد. ▫️“عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی منطقی است و آموزه‌هاي ديني را با سند و دليل می‌پذیرد و از خرافه و بدعت به دور است. ▫️“عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی متعادل است در همه برنامه‌های سوگواری سید و سالار شهیدان اعتدال را رعایت می‌کند. ▫️“عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی عزتمند است؛ حرکات و سکنات او حکایت از عزتمندی قیام عاشورا دارد. ▫️“عزادار واقعی” یک انسان کاملاً سیاسی است، از حق و حقيقت به عنوان وظيفه “ولو بلغ ما بلغ” دفاع می‌نمايد، از ظالمان و فاسدان متنفر است، با ظلم و ستم، فساد و انحراف، مبارزه می‌كند. ▫️“عزادار واقعی” یک انسان به تمام معنی حماسی و انقلابی است و در پیروی از آن بزرگوار حماسه می‌آفریند و در مجالس و مراسم سوگواری‌‌ بعد حماسی نهضت عاشورا نمایان می‌سازد. ▫️“عزادار واقعی” کسی است که مقتدران در مرز اسرائیل ایستاده و فریاد مرگ بر کفر و نفاق را با سردادن در عمل ثابت می‌کند. ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/14010415-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehran
🚩 بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام 7️⃣ بخش هفتم: وصیت نامه امام حسین علیه السلام 📖 امام حسین علیه السلام در وصیت خود آورده است: 💎 وَاَنَّى لَمْ اَخْرُجْ اَشِرا وَلا بَطِراً وَلا مُفْسِداً وَلا ظالِماً وَ إِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِصْلاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی، أُریدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعرُوفِ وَ أَنْهى عَنِ الْمُنْکَرِ، وَ أَسیرُ بِسیرَةِ جَدِّی وَ أَبی؛ 🔹 من برای سرکشى و تکبر و فساد و ظلم قیام نکردم، تنها براى اصلاح امّت جدّم به پا خواستم. مى‌خواهم امر به معروف و نهى از منکر کنم و به روش جدّم و پدرم رفتار نمایم. 💎 حضرت أَبا عَبدِاللهِ الحُسَين عَلَيهِ السَّلام با پیش بینی آینده و با وصیت تاریخی خود، از خباثت بنی‌امیه پرده بر‌داشته و اتهام خارجی خوانده آن بزرگوار را از حرکت و قیام خود دور می‌کند و با وصیت الهی خود، زمینه تأثیر رسالت پیام رسانان نهضت را فراهم کرده و پیروزی خون بر شمشیر را رقم می‌زند. ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/1402042801-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
هدایت شده از حسن صفرزاده تهرانی
🚩 بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام 8️⃣ بخش هشتم: تعیین مسیر حرکت امام حسین عَلَيهِ السَّلام 📖 حضرت امام حسین علیه السلام پاسخ به پیشنهاد خروج از راه‌هاى فرعى و کوهستانى مدینه فرمودند: 💎 لا وَاللّه لا اُفارِقُهُ حَتّى یقْضِی اللّهُ ماهُوَ قاضٍ؛ 🔹نه به خدا سوگند! مسیر معمولى و جاده عمومى را می‌رویم و به کوره‌راه‌ها منحرف نخواهم شد تا آن چه را خدا خواهد محقق شود. 💎 حضرت أَبا عَبدِاللهِ الحُسَين عَلَيهِ السَّلام به عنوان یک رهبر الهی، در حرکت اصلاحی و مقدس خود، فرار را، خواری و خفت دانسته و با انتخاب راه اصلی مدینه به مکّه و قرار دادن حرکت خود در مرئی و منظر همگان، دست به یک فراخوان عمومی زده است تا آنانی که می‌خواهند در این حرکت اصلاحی و مقدس شرکت کنند راحت بتوانند ملحق شوند و آنانی که گریزانند حجتی نداشته باشند. ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/14020402802-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
هدایت شده از حسن صفرزاده تهرانی
🚩 بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام 9️⃣ بخش نهم: تلاوت قرآن کریم هنگام خروج از مدینه و ورود به مکه 💎 حضرت امام حسین علیه السلام در خروج از مدینه، آیه شریفه حرکت موسى از مصر را قرائت نمود: 🔸 فَخَرَجَ مِنْها خائفاً یتَرَقَّبُ قالَ رَبِّ نَجِّنى مِنَ الْقَومِ الظّالِمینَ؛ 🔹 موسی ترسان و نگران از شهر خارج شد و گفت: پروردگارا ! مرا از این قوم ظالم رهایی بخش. 💎 و هنگام ورود به مکّه این آیه شریفه را قرائت نمود: 🔸وَلَمّا تَوَجَّهَ تِلْقاءَ مَدْینَ قالَ عَسى رَبِّى اَنْ یهْدِینى سَواءَ السَّبیلِ؛ 🔹و چون موسى به شهر مدین روى آورد چنین گفت: امیدوارم پروردگارم به راه راست رهنمونم گردانده و بر آنچه خیر و صلاحم در آن است هدایتم فرماید. 📝 حضرت أَبا عَبدِاللهِ الحُسَين عَلَيهِ السَّلام با تلاوت این دو آیه، مبارزه تمام عیار بر علیه طاغوت زمان را شروع کرد و با تلاوت «عَسى رَبِّى اَنْ یهْدِینِى سَواءَ السَّبیلِ» و به همگان فهماند که نتیجه هرچه باشد به یقین عنایتی است از طرف پروردگار عالم و ما تسلیم خواسته او هستیم. ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/140204294589-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
هدایت شده از حسن صفرزاده تهرانی
📌برای صیانت بهتر مراسم عزاداری و اثر گذاری بیشتر مراسم سوگواری، 👈 باید مراسم و برنامه‌های عزاداری آسیب شناسی شود 🔹و پر واضح است که هر آسیبی به ترک یکی از آداب عزاداری برمی‌گردد 🔹 و سبب آسیب و آفت در عزاداری می‌شود. ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/1401041501-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
هدایت شده از حسن صفرزاده تهرانی
🔹کوتاهی و بی‌توجهی نسبت به رویداد مقدس غدیر، فاجعه عاشورا را به وجود آورد 🔸و امام را به مسلخ برد و ما عزادار شدیم! 🔹 و ما امروز عزاداری می‌کنیم و کاری با غدیر نداریم. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/1401041501-2/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
هدایت شده از حسن صفرزاده تهرانی
💎 پاسخ امام حسین به دلسوزی عبداللّه بن عمر این حقیقت را روشن می‌کند که 🔸چه بسیارند کسانی که منافع دین را می‌خواند، 🔹 اما حاضر نیستند هزینه تدینّشان را بپردازند، 🔸اینان همواره دین را برای خود هزینه می‌کنند نه خود را برای دین، اینان خود را علاقمند و دلسوز رهبران دینی می‌دانند و برای اثبات ادعای ریاکارانه خود، دست و بازوی امام را می‌بوسند 🔹 و یا اشک تمساح می‌ریزند اما هرگز حاضر نیستند در حمایت و تحقق منویات امام قدمی بردارند. 🌐 https://dla.ir/1402042896798-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
هدایت شده از حسن صفرزاده تهرانی
🚩 بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام 🔟 بخش دهم: سخن امام حسین در پاسخ به عبدالله بن عمر 📌 پیشانی تمامیشان داغ سجده داشت آنان که خیمه‌گاه مرا تیر می‌زدند 💎 پاسخ امام حسین به دلسوزی عبداللّه بن عمر این حقیقت را روشن می‌کند 🔸که چه بسیارند کسانی که منافع دین را می‌خواند، اما حاضر نیستند هزینه تدینّشان را بپردازند، اینان همواره دین را برای خود هزینه می‌کنند نه خود را برای دین، اینان خود را علاقمند و دلسوز رهبران دینی می‌دانند و برای اثبات ادعای ریاکارانه خود، دست و بازوی امام را می‌بوسند و یا اشک تمساح می‌ریزند 🔹 اما هرگز حاضر نیستند در حمایت و تحقق منویات امام قدمی بردارند. ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/1402042896798-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
هدایت شده از حسن صفرزاده تهرانی
🚩 بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام 1⃣1⃣ بخش یازدهم: نامه امام حسین به بنی هاشم حضرت أَبا عَبدِاللهِ الحُسَين عَلَيهِ السَّلام در نامه‌ای به بنى‌هاشم چنین نوشت: بِسْمِ اللّه الرَّحْمنِ الرَّحیم مِنَ الحُسَین بْنِ عَلِىّ اِلى مُحَمَّدِ بْنِ عَلِی وَمَنْ قِبَلَهُ مِنْ بَنِى هاشِمٍ، اَمّا بَعْدُ فَاِنَّ مَنْ لَحِقَ بِى اِسْتَشْهَدَ وَمَنْ تَخَلَّفَ لَمْ یدْرِک الْفَتْحَ، وَالسَّلامُ؛ بِسْمِ اللّه الرَّحْمنِ الرَّحیم، از حسین بن على به محمد بن على و افراد دیگر از بنی‌هاشم که در نزد وى هستند. اما بعد: هر که به من ملحق شود شهید خواهد شد و هر که از همراهى من خوددارى کند به فتح و پیروزى دست نخواهد یافت والسلام. حضرت أَبا عَبدِاللهِ الحُسَين عَلَيهِ السَّلام با جمله «فَاِنَّ مَنْ لَحِقَ بِى اِسْتَشْهَدَ وَمَنْ تَخَلَّفَ لَمْ یدْرِک الْفَتْحَ» «هر که به من ملحق شود شهید خواهد شد و هر که از همراهى من خوددارى کند به فتح و پیروزى دست نخواهد یافت» بصیرت افزایی کرد و به همگان فهماند که فتح و پیروزی در گرو جانفشانی و شهادت در راه خداست و هر کس دنبال فتح و پیروزی است باید در این حرکت و قیام همراه شود، نه آن که بنشیند و نظاره‌گر باشد. ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/1402042805-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
هدایت شده از حسن صفرزاده تهرانی
🚩 بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام 2⃣1⃣ بخش دوازدهم: خطبه امام حسین در مکه حضرت أَبا عَبدِاللهِ الحُسَين عَلَيهِ السَّلام چه تعبیر زیبا و چه تشبیه دلنشین از مرگ دارد: خُطَّ الْمَوْتُ عَلى وُلْدِ آدَمَ مَخَطَّ الْقَلادَةِ عَلى جیدِ الْفَتاةِ؛ مرگ برای آدمیزاد همانند گردنبندى است بر گردن دختران جوان. این تعبیر زیبا و تشبیه دلنشین از مرگ نشان از نوع مواجه انسان با مرگ است که زندگی انسان را تغییر می‌دهد. ترس از مرگ، خاری و خفت می‌آورد و نترسیدن از مرگ، زندگی عزتمند را به دنبال دارد. شهید مطهری در کتاب انسان کامل می‌فرماید: یکی از مظاهر کمال طرز مواجهه انسان با مرگ است. زیرا خیلی از بدبختی‌های انسان به خاطر ترس از مرگ است. بعضی به خاطر اینکه نمیرند تن به پستی‌ها و بدبختی‌های زیادی می‌دهند. ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/1402042806-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
هدایت شده از حسن صفرزاده تهرانی
🚩 بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام بخش سیزدهم: پاسخ امام حسین علیه السلام به پیشنهاد عبداللّه بن زبیر ترسیم آینده ابن زبیر بود که فرمود: اِنَّ اَبى حَدَّثَنى اَنَّ بِمَکّة کبْشاً بِهِ تُسْتَحَلُّ حُرْمَتُها؛ پدرم به من خبر داد که به سبب وجود قوچى در مکّه احترام آن شهر درهم شکسته خواهد­شد. این که می‌بینیم، یکی براى حفظ خود کعبه را سپر و بلاگردان خویش می‌کند و دیگری خود و اهل و عیالش را سپر و بلاگردان کعبه، یکى اسلام را فداى شخصیت خویش مى‌کند و دیگرى خود را فداى اسلام، یکی به سوى خود مى‌خواند و دیگرى به سوى خدا و یکی میل ریاست دارد و دیگری مسئولیت رهبری؛ به همین خاطر است. این که ابن زبیر می‌خواهد کبوتر حرم شود و دوست دارد آن بزرگوار از حرم خارج شود؛ به خاطر تفاوت بنیادی بین این دو راه و دو حرکت است، گرچه در ظاهر هر دو مشابه یک دیگرند. همین تشابه است که افراد ساده اندیش و کوته بین را به اشتباه می‌اندازد. ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/1402042807-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
هدایت شده از حسن صفرزاده تهرانی
🚩 بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام بخش چهاردهم: دعوت عبیداللّه بن حرّ توسط امام حسین حضرت أَبا عَبدِاللهِ الحُسَين عَلَيهِ السَّلام در جواب عبیدالله حر جعفی که از یاری امام سر پیچی کرد و در عوض می‌خواست اسب معروف خود را به حضرت تقدیم کند، جمله معروف آیه 51 سوره کهف را تلاوت فرمود: وَما کنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّینَ عَضُداً" "من هرگز از افراد گمراه یاری و کمک نمی‌گیرم" ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/1402042808-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
هدایت شده از حسن صفرزاده تهرانی
زیر بنای گفتار و رفتار 👈 کرامت و بزرگواری زیر بنای گفتار و رفتار انسان‌ها است. 🔹 در سایه‌ی کرامت و بزرگواری برگرفته از ایمان است که انسان دارای رفتار پسندیده و گفتار شایسته می‌شود. کار زشت و ناپسند از کسانی سر می‌زند که از کرامت و بزرگواری به دورند. 💎 بر این اساس حضرت امام هادی عَلَیهِ‌السَّلام می‌فرماید: مَنْ هَانَتْ عَلَيْهِ نَفْسُهُ فَلَا تَأْمَنْ شَرَّهُ، هرگز از شر آدم‌های پست خود را در امان مدار که دست به هر کاری می‌زنند. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/1402042809-2/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
🚩 بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام بخش پانزدهم: پذیرایی از لشکر حر 📖 حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام پس از ورود به منزل شراف دستور داد جوانان پیش از طلوع صبح به سوی فرات رفته و بیش از حد معمول و مورد نیاز آب برای خیمه‌ها حمل نمایند. قبل از ظهر همین روز و در میان گرمای شدید حر بن یزید در رأس هزار نیروی مسلح وارد این سرزمین گردید و چون حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام شدت عطش و تشنگی توأم با خستگی و سنگینی سلاح و گرد و غبار راه را در سپاهیان حرّ مشاهده نمود، به یاران خویش دستور داد تا آنان را به همراه مرکب‌هایشان سیراب نمایند و بر مرکب‌هایشان آب بپاشند. 🔹 یاران آن حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام طبق دستور حضرت وی عمل نموده از یک طرف افراد را سیراب می کردند و از طرف دیگر جلو مرکب‌هایشان می گذاشتند و از طرف دیگر به یال و کاکل و پاهای آنها آب می‌پاشیدند. 🔸 یکی از لشکر حر به نام علی بن طعان محاربی می‌گوید: من در اثر تشنگی و خستگی شدید پس از همه‌ی سربازان و پشت سر لشکریان توانستم به منطقه شراف و محل اردوگاه سپاه وارد شوم، در آن هنگام چون همه‌ی یاران حسین سرگرم سیراب نمودن لشکریان بودند، کسی به من توجه نکرد، در این موقع مرد خوش رو و خوش خویی که از کنار خیمه‌ها متوجه من گردیده بود و بعد من فهمیدم که آن بزرگوار حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام است؛ به یاریم شتافت و در حالی که مشک آبی با خود حمل می‌کرد؛ خود را به من رسانید. 🔹 وقتی حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام به من رسید فرمود: اَنِخِ الّراوِیة؛ شترت را بخوابان، و من که با لغت حجاز آشنایی نداشتم؛ منظور آن بزرگوار را نفهمیدم و حضرت به زبان عراقی فرمود: اَنِخِ الْجَمَلَ؛ شتر را بخوابان، و من مرکب را خواباندم و مشغول خوردن آب گردیدم ولی در اثر تشنگی شدید و دست پاچگی، آب به سر و صورتم می ریخت و نمی‌توانستم به راحتی آب بخورم. در این هنگام آن بزرگوار فرمود: اِخْنِثِ السِّقاءَ؛ مشک را فشار بده، و من باز هم منظور حضرت را نفهمیدم. آن‌گاه حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام با یک دست دهانه ی را به دست گرفت و با دست دیگر آن را فشار داد تا من به راحتی آب بنوشم و بدون زحمت سیراب شوم. 🚩 بازخوانی اقدام حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام در پذیرایی از لشکر حر 💎 کرامت و بزرگواری پذیرایی لشکر حر توسط حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام از کرامت و بزرگواری آن حضرت حکایت دارد همان گونه که این کرامت و بزرگواری در طول حرکت و در تمامی اقدامات قیام به وضوح روشن و واضح است. اگر حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام تن به بیعت با یزید ملعون نمی‌دهد، و اگر برای خروج از مدینه‌ی منوره از بیراهه نمی‌رود و اگر برای حفظ حرمت کعبه در پناه مکه نمی‌ماند و اگر در ابتدای مواجهه با لشکر حر فرمان جنگ نمی‌دهد و اگر در روز عاشورا شروع کننده‌ی جنگ نمی‌شود؛ همه بخاطر کرامت و بزرگواری حضرت است. ❌ خباثت و پستی گر چه پذیرایی حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام از لشکر حر، حکایت از کرامت و بزرگواری آن حضرت دارد؛ اما در مقابل خباثت و پستی یزیدیان در صحنه‌ی دلخراش کربلا را نمایان ساخت آن‌گاه که آب را بر روی خاندان عصمت و طهارت بستند و با آن که حضرت با کرامت و بزرگواری، در آن صحرای سوزان با آب از آنان پذیرایی نمود اما آنان با خباثت تمام، آن پذیرایی را با بستن آب تلافی کردند. از آب هم مضايقه کردند کوفيان * خوش داشتند حرمت ميهمان کربلا بودند ديو و دد همه سيراب می مکيد * خاتم ز قهط آب سليمان کربلا زان تشنگان هنوز به عيوق می رسد * فرياد العطش ز بيابان کربلا ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/1402042809-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
هدایت شده از حسن صفرزاده تهرانی
💠 إنَّ اللَّهَ یدَافِعُ عَنِ الَّذِینَ آمَنُوا رزمنده‌ی جهادگر و مجاهد فی سبیل الله اگر بخواهد در میدان نبرد سست نشود باید ارتباط با خداوند تبارک و تعالی را تقویت کند. خداوند در آیه 153 سوره بقره می‌فرماید: 💎 یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ؛ اى كسانى كه ایمان آورده‌اید، از شكیبایى و نماز مدد جویید كه خدا با شكیبایان است. 👈 منظور از معیت خداوند یعنی دست قدرت خداوند با کسانی است که از نماز و شکیبایی کمک بگیرند و چون خداوند عزیز و شکست ناپذیر است، معیت و همراهی او پیروزی و شکست ناپذیری را به ارمغان می‌آورد. 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/1402042810-2/ 🆔 @safarzadeh_tehrani
🚩 بازخوانی قیام عاشورا با بررسی سخنان حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام بخش شانزدهم: رمزگشائی حرکت هوشمنانه‌ی حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام در عصر تاسوعا 💎 حضرت به حضرت ابوالفضل فرمود: اِرْجِعْ اِلَیهِمْ فَاِنْ اسْتَطَعْتَ اَنْ تُؤَخِّرَهُمْ اِلی غُدْوَةٍ وَتَدْفَعَهُمْ عَنَّا الْعَشِیةَ نُصَلِّی لِرَبِّنَا اللَّیلَةَ وَنَدْعُوهُ وَنَسْتَغْفِرَهُ فَهُو یعلَمُ اَنِّی اُحِبُّ الصَّلوةَ وَتِلاوَةَ کتابِهِ وَکثْرَةَ الدُّعاءِ وَاْلا سْتِغْفارِ؛ 💎 به سوی آنان بازگرد و اگر توانستی کار آنان را به فردا موکول کن تا ما امشب را به نماز و استغفار و مناجات با پروردگارمان بپردازیم؛ زیرا خدا می داند که من به نماز و قرائت قرآن و استغفار و مناجات با خدا علاقه‌ی شدید دارم. 🚩 رمز گشائی حرکت هوشمندانه‌ی حضرت اباعبدالله الحُسَین عَلَیهِ‌السَّلام به یقین حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام برای خواندن نماز و قرآن و دعا و مناجات عقب افتادگی نداشت که بخواهد در این ساعات آخر آن را جبران کند. آن بزرگوار زمینه را برای غوغای فردا، آماده می‌کرد. 🔹 رزمنده‌ی جهادگر و مجاهد فی سبیل الله در شرائط سخت نبرد از سه ناحیه ممکن است آسیب ببیند: یکی از ناحیه اراده، ممکن است سست شود و یکی از ناحیه هدف، ممکن است منحرف شود و یکی از ناحیه نتیجه، ممکن است شکست بخورد و حضرت امام حسین عَلَیهِ‌السَّلام چاره جوئی کرد و و تمام این نگرانی‌ها با برنامه شب عاشورا برطرف کرد چرا که سنت الهی بر این تعلق گرفته است که ارتباط با خالق هستی راه گشای شرائط سخت و طاقت فرسا است. 🔸 رزمنده‌ی جهادگر و مجاهد فی سبیل الله اگر بخواهد در میدان نبرد سست نشود باید ارتباط با خداوند تبارک و تعالی را تقویت کند. خداوند در آیه‌ی 153 سوره بقره می‌فرماید: 💎 یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَالصَّلَاةِ ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِینَ؛ اى كسانى كه ایمان آورده‌اید، از شكیبایى و نماز مدد جویید كه خدا با شكیبایان است. 👈 منظور از معیت خداوند یعنی دست قدرت خداوند با کسانی است که از نماز و شکیبایی کمک بگیرند و چون خداوند عزیز و شکست ناپذیر است، معیت و همراهی او پیروزی و شکست ناپذیری را به ارمغان می‌آورد. همان گونه که در خداوند در آیه‌ی 153 سوره بقره می‌فرماید: 💎 إنَّ الَّذِینَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا تَتَنَزَّلُ عَلَیهِمُ الْمَلَائِكَةُ أَلَّا تَخَافُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَبْشِرُوا بِالْجَنَّةِ الَّتِی كُنْتُمْ تُوعَدُونَ؛ بر آنان كه گفتند: پروردگار ما اللّه است و پایدارى ورزیدند، فرشتگان فرود مى‌آیند كه مترسید و غمگین مباشید، شما را به بهشتى كه به شما وعده داده شده بشارت است. 🔹 آن مقدار که برای زندان‌ها و آسایشگاه‌ها و نقاهت‌گاه‌ها هزینه شده است؛ یک‌صدم آن برای عوامل ایجادی و اثباتی هزینه شده بود و آن مقدار که قاضی و مأمور و زندان‌بان آموزش داده شده است یک‌صدم آن برای عوامل خدمتگزار مراکز مذهبی آموزش داده شده بود؛ به یقین بهتر و بیشتر نتیجه گرفته بودیم. 🔸 اگر برای اداره‌ی شایسته‌ی مساجد و مراکز مذهبی، کارگزاران لایق و خِبره آموزش داده بودیم، بهتر نتیجه گرفته بودیم. مگر مشخصه‌ی مؤمنان این نیست که وقتی به حکومت رسیدند، باید نماز را اقامه کنند: الَّذِینَ إِن مَکنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلاَةَ؛ همان کسانی که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا می‌دارند و این به این معنی است که اداره‌ی حکومت و پایداری آن به نماز است و اگر چنین می‌شد؛ دیگر مساجدمان بی رونق نبود، از جوانان خالی نبود، جوانانمان برای حضور در برنامه‌های مساجد، با عشق و علاقه، گوی سبقت را از یکدیگر می ربودند و هنجارآفرین می‌شدند. ادامه مطلب در آدرس زیر👇 🌐 https://dla.ir/1402042810-2/ 📙 ✏️📘 📝 📕 🆔 @safarzadeh_tehrani
📌 ما از تو به غیر از تو نداریم تمنا حلوا به کسی ده که محبت نچشیده سعدی 📙📝 📕 🌐 https://dla.ir/ 🆔 @safarzadeh_tehrani