⛔تکروی ممنوع6⃣1⃣
🌟اصلی و فرعی کردن مسائل در تشکیلات
📍رهبر معظم انقلاب دربارۀ اصلی و فرعی کردن مسائل می فرمایند :
((یک نکته دیگری که وجود دارد ، بحث اولویت هاست ، نگاه کنید ببینید چه کاری زمین مانده است . حالا یک وقتیست یک مجموعه ای کاری را خودشان انجام می دهند ، شما برا آن نظیری هم سراغ ندارید ، خب پشتیبانی می کنید ، اشکالی هم ندارد ، چنانچه هر جا ملاحظه ای کردید این کاری که شما می خواهید انجام دهید ، قبلا جای دیگری برای این کار تدارک دیده شده،خب اقدام اول این است بروید سراغ آنجا،ببینید این تدارک،تدارک کافی و قانع کننده ای هست یا نیست.اگر بود باری از دوش شما برداشته است و شما ، تشکیلات و افراد را هم به آنجا ارجاع می دهید ، اگر نبود ، سعی کنید تکمیل کنید .
🔸بنابراین این هم مسئله مهمی است که سر خودتان را خیلی شلوغ نکنید به کارهایی که دیگران هم دارند انجام می دهند .کارهای نشده و نکرده که شما باید انجام دهید ، خیلی هست ، نگاه کنید ببینید اولویّت ها چیست.
🔸یک تشکیلات انقلابی باید ریشه ها را اصلی و شاخه ها را فرعی بداند و نباید بجای ریشه و کار ریشه ای خود را درگیر شاخه ها و مسائل فرعی کند.))
( منبع: تشکیلات انقلابی ص 299)
#مهارت_کارتشکیلاتی
@safiran1357
🚩 آموزش قرآن آسان است؛ معلمان روش تدریس نمیدانند
ابوالفضل انوشهپور؛ مؤلف کتاب درسی قرآن:
🔸یکی از مسائل مهم در آموزش، معلمان هستند که باید آموزش قرآن را جدی بگیرند؛ چرا که برخی از معلمان، کتاب قرآن را کنار میگذارند و تدریس نمیکنند، در حالی که نمیدانند قرآن به آموزش فارسی نیز کمک میکند و اگر این دو در کناب هم باشد، تقویتکننده زبان فارسی خواهد بود. عامل دیگر ایجاد انگیزه و رغبت در کودکان است تا آنها را به آموزش قرآن تشویق کند و معلمان در این موضوع میتوانند نقش کلیدی داشته باشند، سپس همراهی اولیا مؤثر است.
🔸روش آموزشی که برای کودکان در نظر گرفته شده و معلمان باید براساس آن آموزش دهند، بسیار آسان است، اما به شرطی که معلمان به کار مسلط باشند.
@safiran1357
یکی از کارهایی که خیلی خوب است که در کشور انجام بگیرد،اینست که جلسات تلاوت داشته باشیم،مستمعین فقط برای شنیدن بیایند بنشینند،خیلی موثر است.در مواردی از خواندن خود انسان هم موثرتر است. مقام معظم رهبری
⬅️ بازخوانی خاطره #عطاالله_مهاجرانی
در این شرایط خاص #لبنان -هرچندتکراری- بدون لطف نیست🔻
🔹طارق متری وزیر فرهنگ لبنان ( ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸)، دقیق و خوش سخن ودانشمند و بسیار خوان بوده و هست. دیدار با او همیشه غنیمت است! چای نعناع و دردشه! دردشه همان گفتگو ست، صمیمی و پایان ناپذیر. طنجه بودیم ، گفت داستان ملاقات با آیة الله خامنه ای را برایت بگویم. حتما تازه است.
🔹همراه سعد حریری به تهران سفر کردیم. قرار ملاقات با آیه الله خامنه ای بود. -این دیدار در آذرماه ۱۳۸۹ انجام شده است- قبل از دیدار قرار شد، جلسه ای با سعد حریری به عنوان نخست وزیر داشته باشیم. شش وزیر هم همراه بودیم. جلسه در محل اقامت حریری در کاخ سعد آباد برگزار شد. سعد حریری گفت: باید مساله سلاح حزب الله را به عنوان مساله اصلی لبنان مطرح کنیم. من سخنی نگفتم، اما همه تایید کردند.
🔹وقتی وارد دفتر آیه الله خامنه ای شدیم، ایشان بسیارگرم و صمیمانه سعد حریری را در آغوش گرفت. جوانی و هوشمندی اش را تحسین کرد. از مرحوم رفیق حریری ذکر خیری به میان آورد. از لبنان بسیار تعریف کردند. نا گاه از سعد حریری پرسیدند، آقای نخست وزیر شما رمان گوژ پشت نتردام را خوانده اید!؟ خب پیداست که نخوانده بود! سری تکان داد که معلوم نبود خوانده یا نه.
🔹آیه الله خامنه ای گفت: در این رمان یک زن بسیار زیبایی تصویر شده است. او زیباترین زن پاریس است. طبیعی است که قدرتمندان در صدد دستیابی به این زن هستند. لات های پاریس، قداره کشان، با نفوذ ها. اما همه می دانند که آن زن زیبا، اسمش چی بود!؟ طارق گفت، من گفتم ازمیریلدا! آیه الله خامنه ای با تمام چشمانش خندید و گفت احسنت! شما وزیر فرهنگ بودید!
🔹همه می دانستند که ازمیریلدا یک دشنه ظریف دسته صدف سپید بسیار تیز و کارا به همراه دارد. هر کس به او سوء نظری داشته باشد، ازمیریلدا از استفاده از آن دشنه تردید نمی کند. اقای نخست وزیر! لبنان مثل همان زن زیباست. لبنان عروس خاورمیانه است. خیلی ها به کشور شما نظر دارند. اسرايیل خطری است که شما را تهدید می کند. مگر تا خیایان های بیروت نیامدند؟ مگر مردم را نکشتند؟ ویران نکردند؟
🔹سلاح مقاومت مثل همان دشنه ازمیریلداست. دشمن را نومید می کند و امکان عمل را از او می گیرد. گفتگو ها ادامه پیدا کرد. اما سعد حریری کلمه ای در باره سلاح حزب الله سخنی نگفت. بعد از جلسه پرسیدم. نگفتی؟ گفت: دیدی جلسه را چگونه اداره کرد و بحث را پیش برد. می شد مطرح کرد؟
@safiran1357
معرفی کتاب
کتاب جذاب سازی کلاس های دینی کودکان ونوجوانان
نویسنده: محمد اسماعیلی مبارکه
ناشر:حوزه علمیه قم، مرکز مدیریت
این کتاب ، منبعی مناسب برای آشنایی با شیوه های تبلیغ در گروه سنی کودک و نوجوان است.
نویسنده کتاب، در این کتاب به بیان راهکارها و سبکهای نو برای جذابیت کلاسهای دینی کودکان و نوجوانان پرداخته اند.
یکی از وظایف مربّیان و مبلّغان دینی،آشناسازی کودکان و نوجوانان با قرآن و معارف اسلامیست و ازجمله راههای تبیین آن برگزاری مراسم شاد و جذّاب میباشد.
روش تنظیم محتوا، چهگونگی آغاز کلاسهای آموزشی، شیوههای ارائه آیات و روایات، شیوههای رفع خستگی، شیوههای نوین بیان احکام، تکالیف، دعاها و توصیههایی برای مربّیان بخشهای اصلی این کتاب را تشکیل میدهد.
#معرفی_کتاب
@safiran1357
.
پشتسر امام متوقف نشوید!
خرداد 1375 جنوب لبنان
همراه چندتن از بچههای مقاومتاسلامی، روستا به روستا و شهر به شهر جنوب لبنان را زیر پا میگذاشتیم. میرفتم تا از نزدیک، سنگرها و مواضع مقابله با تجاوزگری صهیونیستها را ببینم و تصویر و گزارش تهیه کنم.
هنگام عبور از شهرکهای مسیر، آنچه توجهم را بسیار جلب کرد، تصاویر بزرگی بود که در ورودی و خروجی هر شهر بهچشم میخورد. تابلوهای فلزی بزرگ با طول حداقل 4 متر که بر روی آنها تصاویری نقاشی شده بود. با یک حساب سرانگشتی، فهمیدم از حدود 100 تابلو، 30 عدد متعلق به رئیسجمهوری و رئیسمجلس لبنان است، و از هفتادتای بقیه، حدود 20 تابلو متعلق به حضرت امام خمینی، 10 تابلو متعلق به حجتالاسلام سیدحسن نصرالله دبیرکل حزبالله و 40 تابلو اختصاص به تصاویر حضرت آیتالله خامنهای دارد.
وقتی به حاج حسان تعجبم را از این ترکیب گفتم، و اینکه چرا تعداد تصاویر امام خمینی کمتر از تصاویر حضرت آیتالله خامنهای است، با تبسمی زیبا گفت:
- مگر بین امام و سید قائد تفاوتی هست؟
- نه خب، ولی هرچی باشه او امام خمینی است.
که باز خندید و گفت:
- ببین، اشتباه نکنید. الان (سال 1375) 7 سال از رحلت حضرت امام خمینی میگذرد و ایشان به ملکوت اعلا سفر کرده است، ولی آنکه امروز حیّ و حاضر است و بهدرستی همان شیوه و مرام امام خمینی را ادامه میدهد، سید قائد است.
حواست باشد، خیلیها بعد از رحلت پیامبر اسلام (ص)، پشتسر پیغمبر گیر کردند و مدام از او دم زدند. انگاری امروز هم که ایشان نیست، باید به جسم پیامبر اقتدا کنند. همان شد که از امام زمان خویش یعنی مولا علی (ع) واماندند.
تاریخ همواره تکرار میشود. آنهایی که پشتسر امام خمینی گیر کردند، همانجا خواهند ماند. امروز نیاز است که پشتسر ولیفقیه حاضر و حیّ خویش حرکت کنیم. اگر قرار باشد ما هم پشت امام بمانیم، که باید در همان روز وفات ایشان، دیگر قدم از قدم برنداریم و فقط توی سر خود بزنیم و گریه کنیم. ما امروز با اقتدا به ولی زمان خویش است که اینگونه جلوی صهیونیستها قد علم میکنیم و بهلطف خدا پیروز هم خواهیم شد.
حسان اللقیس از فرماندهان حزبالله لبنان، نیمه شب سهشنبه 12 آذر ماه 1392، توسط تیم تروریستی صهیونیستها، در برابر منزلش در جنوب بیروت هدف گلوله قرار گرفت و شهید شد.
اسرائیلیها در گزارش های خود تعبیر بسیار قابل توجهی برای وی بهکار برده و از او بهعنوان "عقل لامع" یعنی یک مغز بسیار درخشان یاد کردهاند.
حمید داودآبادی
@safiran1357
درسهای یک عذرخواهی:
رهبرانقلاب نسبت به تندی طلبه تذکر پدرانه می دهند و بعد از همین تذکر نیز عذرخواهی می کنند.
محسن مهدیان فعال رسانه ای در کانال تلگرامی خود درباره حواشی درس خارج امروز رهبر معظم انقلاب یادداشتی را منتشر کرد.
رهبرانقلاب در حاشیه درس خارج امروز اینطور فرمودند: دیروز یکی از آقایان بعد از درس تشریف آوردند جلو و با اوقات تلخی تمام گفتند که این بازنشستههایی که طبق قانون باید برکنار بشوند، اینها را برمیگردانند و این را به پای شما مینویسند، یعنی به پای من. [البته] این محبت است، منتها اشکالش این بود که سر من داد میکشید. من هم به ایشان یک قدری تند گفتم آقا! چرا داد میکشید؟! به هر حال ما خواستیم از ایشان هم معذرتخواهی کنیم.
بعد هم در ادامه توضیح دادند که قانون اخیر مجلس درباره بازنشستگی، قابل دفاع است، اما مواردی هم وجود دارد که شاید لازم باشد از خدمات مدیر باتجربه بعد بازنشستگی هم استفاده شود.
اما همه این ماجرا و این رفت و برگشت کلامی؛ درسی است آموزنده در سیاست و اخلاق.
مرور کنیم.
یکم. یک طلبه در نهایت محبت و دلسوزی، بر سر امامش فریاد می کشد و اعتراض می کند.
دوم. رهبرانقلاب نسبت به تندی طلبه تذکر پدرانه می دهند و بعد از همین تذکر نیز عذرخواهی می کنند.
سوم. رهبر انقلاب، اعتراض طلبه را #پشت_بلندگو می آورند تا اگر دیگرانی هم معترض باشند، صدای اعتراض شان شنیده شود و عذرخواهی خودشان را هم نه به گوش طلبه که علنی می کنند تا فرهنگ حکمرانی شود.
چهارم. موضوع را توضیح می دهند تا مَدرَس پاسخگوئی برای مسئولین جمهوری اسلامی باشد. دقت کنیم که طلبه محترم سوال نکردند، اعتراض داشتند. رهبری توضیح دادند تا شبهه برطرف شود و موجب عصبانیت و اعتراض فراهم نشود.
و اما یک جمله که توضیحش بماند برای بعد.
خیلی وقت ها بلند شدن صدای اعتراض و فریاد کشیدن برسر امام و بعد از آن به "پشت بلندگو" کشیدن ماجرا، ناشی از کم کاری من و امثال منست که در نقش رسانه ای مان کوتاهی می کنیم.
@safiran1357
📌چرا کار فردی ناقص و #کار_جمعی بهتر است؟
🔹 #امام_موسی_صدر:
🔸عمل فردی عقيم است، چون عمر انسان محدود است. يک نفر هميشه زنده نيست و اگر كسی عمل فردی بكند، به محض اینکه مُرد يا مريض شد يا موانعي برایش ایجاد شد، آن عمل باطل و تعطيل میشود. اما عمل #دستهجمعي خالد است؛ چون عمل را جمعيت انجام میدهد، نه فرد. فردی میرود و ديگری میآید و اين عمل باقي میماند. عمل فردی شمول ندارد، چون یک فرد محدود است، در حالتی كه عمل دستهجمعي شمول دارد، اتساع وجودی دارد، وسعت وجودش بيشتر از عمل فردی است.
🔸عمل فردی ناقص است، چون يک فرد به همهچیز احاطه ندارد، از همهجا خبر ندارد، نمیتواند به همهچيز برسد. اما اگر عمل دستهجمعی شد، يكی میتواند #تحقيق بکند، دیگری بازرسي كند، يكي از كمّ و كيف امور سر دربياورد، يكی میتواند #آموزش بدهد و فكر بكند، يكي هم اجرا بكند.
بنابراين، عمل دستهجمعي هم خلود دارد و هم شمول و هم احاطه،
در حالتي كه عمل فردی هم عقيم است و هم شمول و احاطۀ عمل جمعی را ندارد.
☀️مثل لوبیای سحر آمیز☀️
📺اکثر افراد کارتون لوبیای سحرآمیز را دیده اند.
🌱لوبیایی که با سرعت زیادی رشد میکرد و بزرگ میشد.
🌏اگه بخوایم دربین کشورهای دنیا، یک کشور را پیدا کنیم که سرعت رشدش مثل لوبیای سحر آمیز باشه (یعنی از همه بیشتر باشه)، بنظرتون کدوم کشوره ؟
❗️بد نیست برای پیدا کردن جواب، به گزارش سازمان ملل مراجعه کنیم
☝️به گزارش سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران از نظر سرعت پیشرفت در زمینه توسعه انسانی، در جایگاه اول جهان قرار دارد.
💯توسعه انسانی یعنی پیشرفت یک کشور از نظر زندگی طولانی و سالم، دسترسی به دانش و سطح زندگی مناسب.
🔻اینم توضیح گزارش سازمان ملل:
http://yon.ir/0Mc9G
▫️البته گزارش بالا مال سال ۲۰۱۶ هست که نشون میده ایران تونسته از سال ۱۹۸۰ یعنی اول انقلاب که رتبه ی ۱۱۰ دنیا را داشته، به رتبه ۶۹ دنیا در سال ۲۰۱۶ برسه
👏👏اما این هم گزارش سال ۲۰۱۸ از خود سایت سازمان ملل، که نشون میده در سال ۲۰۱۸ ایران خودش را به رتبه ۶۰ رسونده👇
http://hdr.undp.org/en/2018-update
♨️وهیچ کشوری توی دنیا تا حالا چنین سرعتی در رشد توسعه انسانی نداشته
👌 کشوری که تونسته در شرایط تحریم ۴۰ ساله و با وجود تحمل یک جنگ پرهزینه ۸ ساله، چنین سرعتی داشته باشه، قطعا یک کشور عادی نیست و آدم را یاد همون لوبیای سحرآمیز میندازه
💠برای همین بود که رهبر انقلاب، در پاسخ کسی که به ایشون گفت «عده ای از دلسوزان خارج از کشور ، نگران وضعیت ایران هستند» گفتند:
✳️«نسبت به اوضاع ما اصلا نگران نباشند، هیچکس هیچ غلطی نمیتواند بکند، مطمئن باشند، هیچ تردیدی در این جهت وجود ندارد؛ این را به همه بگویید.»
🌀بلی، عده ای ۴۰ ساله که دارن وعده ی سرنگونی جمهوری اسلامی ایران را میدن اما ایران بی توجه به اونها داره با سرعت عجیبی رشد میکنه!
#ضد_شیمیایی
#انتشار_پیشرفتها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
@safiran1357
1_37024841.pptx
14.54M
✳️ پاورپوینت بررسی ظرفیت ها وپیشرفت های چهل ساله انقلاب اسلامی درحوزه #علمی #پزشکی #نظامی #کشاورزی #توسعه_انسانی #صنعت_ومعدن #آموزشی #انرژی #فناوری #اقتصادی #ورزشی و #قدرت_جهانی
✳️برای دوستان خودفورواردکنید.
•┈┈••••✾•🌿🌺
🔊آیا انقلابی گری فقط کار هیئتی انجام دادن است⁉️
🔴با شروع انقلاب اسلامی، حلقه های اولیه انقلاب در مساجد و بویژه #هیئتهای_مذهبی مستقر در آن شکل گرفت و رفته رفته با جذب و سازماندهی افراد، به عموم مردم تسری پیدا کرد و به یک مطالبه عمومی تبدیل شد. و موجب تحولی بزرگ در ایران شد که اکنون در آستانه میانسالی(۴۰ سالگی) و بلوغ کامل است. و بعد از انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی همان حلقه های مسجدی و هیئتی دوباره ظهور پیدا کرد و کارکرد خود را در بسیج عمومی مردم هم از لحاظ عِده و عُده و هم از جهت پشتیبانی نشان داد.
🔷بعد از جنگ اما رفته رفته گرایشها تغییر کرد و آن هیئتهای مسجدی که زمانی جایگاه ساخت نیرو را در صحنه های اجرایی و اجتماعی داشتند، و با ظهور گفتمانهای مدنی، کارکردهای اجتماعی خود را تا حدودی از دست دادند و امروزه به نوعی کارکرد مذهبی دارند و تا حدودی اثربخشی اجتماعی و سیاسی خود را از دست دادند که البته جایگاه #جنگ_نرم_فرهنگی را نباید در بروز چنین پدیده هایی در کشور نادیده گرفت.
🔶به نظر میرسد که امروزه یکی از مشکلات بزرگ کشور نبود #بسیج_عمومی در موضوعات مختلف اعم از اجتماعی و سیاسی و فرهنگی و اقتصادی است. به طور مثال در مسئله ارز و حوادث اقتصادی اخیر اگر این بسیج عمومی وجود داشت قطعا کنترل شرایط به مراتب آسانتر و هزینه های تحمیلی بر کشور بسیار کمتر میشد که البته سوء مدیریت نیز تا حدودی به این حلقه مفقوده بیشتر دامن زد و شد آنچه که نباید اتفاق می اُفتاد.
🔺با مطالب گفته شده میتوان نتیجه گرفت که طیف انقلاب باید به #فعالیتهای_مدنی_و_اجتماعی (در تراز جمهوری اسلامی) ورود کند و به نوعی آن حلقه های مسجدی را دوباره در تشکیلات منسجمی احیا و سازماندهی کند تا در بزنگاههای مختلف بتواند از این #بسیج_عمومی استفاده کرده تا بحرانهای عمومی و اجتماعی را در کشور با ایجاد آگاهی در جامعه و نقد و مطالبه گری هدفمند حل کند.
@safiran1357
📌#اصول و #مبانى_مربیگرى در گروه
✍🏻. #معلم كسى است كه آنچه را ما نمى دانيم به ما ياد مى دهد اما #مربى كسى است كه نيروها و استعدادهايى را كه در نهاد ما وجود دارند به بهترين وجه مى پروراند.
🔹اصول اساسي مربى گرى در تشكّل هاى فرهنگى علاوه بر اين ها عبارت است از:
1️⃣آشنايى با روشهاى تربيتى اسلام
2️⃣ #مخاطب_شناسى و نيازسنجى ردههاى مختلف سنى اعضاى گروه
3️⃣تدوين طرح، برنامه و استراتژى تربيتى تشكّل، ويژه سه عنصر مربى، متربّى و ساير مخاطبان
4️⃣ #شناخت و بكارگيرى مناسب ابزار پرورشى بهعنوان برنامههاى مكمل آموزش در گروه
5️⃣ #تعامل مثبت با مديران گروه و طرح ريزى مناسب تربيتى مطابق با قواعد حاكم بر تشكّل
6️⃣برقراري ارتباط عاطفى، هدفمند و مثبت با #متربّيان
7️⃣تلاش براى تربيت مربى از ميان افراد مستعد گروه
8️⃣مطالعه دايم متون #تربيتى و آشنايى با اصول و مبانى تعليم و تربيت
➖➖➖➖➖➖➖
🇮🇷 صالحين استان همدان
🆔 @Safiran1357