هدایت شده از سفیران
دیگر از محمد چه میخواهید؟ عصا اژدها کند یا روی آب راه برود؟ چه معجزه ایی از این بالاتر که محمد با اعراب جاهل کاری کرد که روزانه خود را ۵ مرتبه بشویند! وقتی اثرگذاری این #مرد_بزرگ را در تاریخ بررسی میکنم باید بگویم محمد بزرگ بزرگان #تاریخ است.
#ویل_دورانت
مورخ؛ فیلسوف و مستشرق امریکایی
@safiran_enghlab
@the_facts313
🔰متن سخنرانی استاد سهیل اسعد با موضوع کوتاهی مسلمانان در شناخت تهاجم غرب - در جمع برادران افغانستانی🇦🇫
#بخش_اول
🔸فلسفه حاکمیت خدا
حکومت یعنی تصرف و آنکه حق تصرف در جهان را دارد، خداوند متعال است. حق تصرف نیز همان ولایت است که با مالکیت رابطه مستقیم دارد. بنابراین چون خداونو متعال ولایت و مالکیت دارد پس باید فانونگذار هم باشد.
🔹یک از منشا های فرهنگ قوانین و مقررات هستند. ورود مقررات به جامعه و به کارگیری آن توسط مردم یعنی ایجاد فرهنگ.
🔸طبیعت مبتنی بر قوانین الهی است و ساختار انسان هم فطرتا الهی است اما این فطرت به دست انسان از قوانین الهی فاصله گرفته و ما شاهد تضاد بین زندگی انسان ها و قوانین الهی هستیم در حالیکه ساختار روح و جسم انسان باید باهم تطابق داشته باشند.
🔹تهاجم فرهنگی غرب
از ابتدای تاریخ بشریت ازدواج در بین مرد و زن بر طبق قوانین الهی و منطق انسانی در نهاد انسان وجود داشته است و در زندگی انسان ها غیر از این دیده نمی شده، اما امروزه میبینیم که غرب با مطرح کردن مسائلی مانند ازدواج قانونی همجنس بازان فضا را به سویی غیر از فطرت الهی انسان می برد.
@safiran_enghlab
@Jahan_Shahri_Ha
#مبلغین_بین_الملل
#چالشهای_تبلیغ
✳️ علمای مسلمان در آلمان با چه چالشهایی روبرو هستند؟
🔸کنعان جوجیچ، دانشجوی الهیات اسلامی در آکادمی اسلامی آلمان(هامبورگ)
علمای جوان در حوزه علوم اسلامی در آلمان هنوز راه بسیاری تا رسیدن به خواستههایشان دارند، با این حال، بد نیست که از حالا برای آینده آماده شوند و اهداف کوتاهمدت و بلندمدت خود را مشخص کنند. این مقاله سعی دارد تا اولویتهای علمای مسلمان در آلمان را شناسایی کند. از آنجا که در حوزه علوم اسلامی در آلمان کمبودهای زیادی وجود دارد، فعالان اجتماعی و به خصوص علمای جوان باید برای حل مشکلات و از میان برداشتن موانع این حوزه با یکدیگر همکاری کنند. در این مقاله پیش از اینکه به بررسی فعالیتها و اهداف علمای مسلمان بپردازیم، شرایط آنان را در زمان تحصیل مورد بررسی قرار میدهیم. طبیعی است که ۱۰۰ دانشجوی جوان حوزه الهیات اسلامی در آلمان نمیتوانند همه خواستهها را برآورده کنند. ما باید به دنبال تعداد بیشتری از دانشجویان الهیات در داخل و خارج از اروپا باشیم. همچنین برنامه درسی در رشته الهیات اسلامی باید مورد ارزیابی قرار گیرد. علاوه بر این، لازم است که دانشجویان الهیات اسلامی در کشورهای غربی، به خوبی برای وظایفی که دارند، آموزش ببینند. در واقع این دانشجویان در مراکز اروپایی، باید مانند طلابی که در نجف یا قم هستند، برای انجام رسالت خود آماده شوند. اگر شرایط عمومی مناسب باشد، این تنها به دانشجویان بستگی دارد که بتوانند در حوزه الهیات اسلامی با تمام مشکلات و پیامدها، به تحصیل و فعالیت بپردازند. البته عوامل درونی و بیرونی بسیاری بر روی دانشجویان تاثیر میگذارد و باعث میشود تحصیل و فعالیت آنان پیش از آنکه شروع شود به پایان برسد. لازم است این نکته را هم بگویم که براساس نظر امام خامنهای، انجام تحقیقات و مطالعات درباره اسلام، وظیفه جمعی در اروپا است. بنابراین این موضوع اهمیت زیادی دارد و نباید به راحتی از کنار آن گذشت. علاقمندان باید حداقل تلاش کنند تا در این ارتباط نگرشی کلی بهدست آورند. آنها باید در زمینه اسلام مطالعه کنند تا بتوانند قضاوت درستی از آن داشته باشند و سپس درباره رد یا پذیرش آن تصمیم بگیرند. بسیاری از دانشجویان سال اولی فکر میکنند که بعد از فارغالتحصیلی در یک زمان کوتاه به اهداف خود میرسند، چرا که به رشته خود علاقمند هستند و برنامههای زیادی برای پیشرفت مسلمانان دارند. با این حال، موانع بسیاری وجود دارد که باید ابتدا آنها را از میان برداشت. مثلا هر فرد علاقمند باید در این حوزه مطالعات زیادی داشته باشد، هر زمان که امکان دارد با استادان خود صحبت کند، به آنها گوش دهد و با سایر دانشجویان تعامل داشته باشد. مهمتر از آن نباید از قرآن غافل شود، دانشجویان باید از روخوانی قرآن قراتر روند و درک عمیقتری از این کتاب آسمانی داشته باشند. بسیاری از دانشجویان میپرسند که پس از اتمام تحصیلات چه میشود. دانشجویان زیادی برای تحصیل در حوزه اسلام به نجف و قم یا به مرکز اسلامی هامبورگ رفتهاند و میروند. با این حال گاهی دانشجویانی که به آسیا مهاجرت میکنند، با مشکلاتی روبرو میشوند. آنها باید از طریق سازمانها و انجمنها برای فعالیت در جامعه آماده شوند و گاهی مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.. از این نظر، مرکز هامبورگ به دلیل نزدیکی به محل زندگی علمای اروپایی برای آنان شرایط بهتری دارد، دانشجویان آکادمی هامبورگ میتوانند در زمان تحصیل با مسائل مهم جامعه آشنا شوند و زمانی که میخواهند وارد فعالیتهای اجتماعی شوند، میتوانند با یکدیگر همکاریهای متمرکز و غیرمتمرکز داشته باشند. گاهی پیش میآید که این دانشجویان ایدههای مشابهی دارند و روش اجرای آنان با یکدیگر متفاوت است. از آنجا که الهیات اسلامی در آلمان هنوز در سراسر کشور توسعه نیافته است، اختلاف نظرها لزوما مشکلساز نیست.
@safiran_enghlab
هدایت شده از سفیران
🌹✨ میلاد با سعادت ✨🌹
🌸✨ رسول خدا✨🌸
🌹✨ ختم مرسلین✨🌹
🌸✨ حضرت محمد(ص)✨🌸
🌹✨ و امام صادق(ع) ✨🌹
🌸✨ بر همه شما ✨🌸
🌹✨ مبارك باد✨🌹
@safiran_enghlab
📌تو کوچه یک یهودی جلویش را گرفت. گفت:«من از تو طلبکارم، همین الان باید طلبم را بدهی.» #رسول الله گفت: «اول این که از من طلبکار نیستی و همین طوری داری این را می گویی؛ دوم هم این که من #پول همراهم نیست، بگذار رد شوم.» یهودی گفت: «یک قدم هم نمی گذارم جلو بروی.»
📌 رسول الله گفت: «درست نگاهم کن؛ تو از من طلبکار نیستی.» ولی یهودی همین طور یکی به دو می کرد و بعد هم با حضرتش گلاویز شد. کوچه خلوت بود کسی رد نمی شد که بیاید کمک. مردم دیدند پیامبر برای نماز نرسید. آمدند پی اش. دیدند #یهودی ردای پیغمبر را لوله کرده، دور گردن حضرت پیچانده و طوری می کشد که پوست گردن او قرمز شده. تا آمدند کاری کنند از دور بهشان اشاره کرد که نیایید؛ گفت:«من خودم می دانم با رفیقم چه بکنم.» رفیقش؟
📌منظورش همین #رفیقی بود که با ردا او را می کشاند. چشمشان افتاد در چشم هم. یهودی گفت: «بهت ایمان آوردم، با این بزرگواری، تو بی تردید، پیغمبری.»
@safiran_enghlab
@rahyafte_com
هدایت شده از سفیران
✅ هیچ وقت نمیگفت: نه!
📍مردم حرف درآورده بودند که این مرد، #ساده لوح است. این را خود قرآن میگوید. بس که قاتی مردم میشد و رویش نمیشد حتی وقتی کار دارد، به شان بگوید پا شوند بروند.
📍میگویند با هر کس دست میداد، دست خود را نمیکشید تا طرف دست خود را بکشد. با هر کس مینشست، آن قدر #صبر میکرد تا خود او برخیزد و آن قدر حرفش را گوش میکرد تا خود او حرفش را قطع کند.
📍اصحابش گفتهاند وقتی از چیزی به خنده میافتادیم، با ما میخندید؛ وقتی تعجب میکردیم، با ما #تعجب میکرد. از آخرت حرف میزدیم، با ما دربارهی همان حرف میزد. از دنیا میگفتیم، با ما از همان میگفت. از خوردنیها و آشامیدنیها هم حرف میزدیم، او هم از همان حرف میزد.
📍روزی شتری را دید که زانوهایش بسته شده و هنوز بار #سنگینی برروی آن است. گفت به صاحب شتر بگویید خود را برای مواخذه خداوند در روز قیامت آماده کند.
📍مردی بادیه نشین در زمانی که او در مدینه هم #پیامبر و هم حاکم بود، به سراغش آمد و یقه او را گرفت که باید خرماهایی که از من قرض گرفته بودی، برگردانی. اصحاب عصبانی شدند و خواستند با آن مرد برخورد کنند. پیامبر برآشفته شد و گفت: شماها باید طرف صاحب حق را بگیرید. من برای همین مبعوث شده ام تا هرکسی بتواند حق خود را از حاکم بدون لرزش صدا بگیرد.
گفت: "اگر در حال کاشتن #نهالی بودید و علائم روز قیامت فرا رسید، به کار خود ادامه دهید و نهال را بکارید."
📍گروهی از اصحاب خود را برای تبلیغ #اسلام به منطقهای دیگر فرستاد. قبل از سفر از او پرسیدند تا چگونه این کار را انجام دهند. گفت: تعلیمشان دهید و آسان بگیرید. سه بار از او این را پرسیدند و هر بار جواب همین بود. بارها گفت که بر مردم آسان بگیرید زیرا #مبعوث نشده ام تا آنها را به زحمت بیاندازم.
📍گفت: مبادا قبل از ذبح گوسفند، در جلوی چشمان #گوسفند چاقو را تیز کنید. بدانید که حیوان هم میفهمد، حق ندارید در دل حیوان غصه بیاندازید.
📍گفت: زنی به بهشت رفت و تنها کار خوبش این بود که به گربهای غذا میداد.
📍گفت: #اسراف همیشه حرام است مگر برای خرید و استفاده از عطر. خودش همیشه عطر گل بنفشه میزد و در سفر هم همواره آن را با خود میبرد.
📍میگفت ریشهای خود را کوتاه نگه دارید زیرا به #تمرکز و حافظهتان میافزاید.
📍در زمانی که قدری با #کفار صلح شده بود به قصد خریدن زمینی در منطقه خوش آب و هوای طائف، عازم آنجا شد. چند روز بعد برگشت و گفت که قبلاً همه زمینها را مردم خریده اند. نخواست به عنوان حاکم به زور چیزی را تصاحب کند...
📍گاهی بر بستر میخوابید، گاهی بر حصیر و گاهی بر زمین. غذایش ساده بود، هرگز از #غذائی ایراد نمیگرفت، اگر مورد پسندش نبود از خوردن آن منصرف میشد.
📍روایتها میگویند: وقتی از او کاری میخواستند اگر #موافق بود میگفت آری و زود انجام میداد. اگر نمیخواست انجام بدهد، فقط سکوت میکرد. هیچ وقت نمیگفت: نه! هیچ وقت نمیگفت: نه!
📍تصورش سخت است؟ نه؟ دلمان برای مردانی که بلد باشند روی این #لبههای تیز راه بروند تنگ شده. آخرین باری که یکی از اینها را دیدیم، کی بود؟
@safiran_enghlab
@rahyafte_com
هدایت شده از سفیران
#معرفی_دوره_تخصصی
#مرکز_تخصصی_آمریکای_لاتین
✳️ سرفصل های دوره تخصصی تربیت مبلغ غرب
🔹آنچه که یک مبلغ باید بداند:
۱. مقدمات فکری تبلیغ در خارج از کشور
2. تبلیغ در غرب و اسلام ستیزی غربی ها
3. جاذبههای اسلام برای غربیها
4. روشهای معرفی اسلام برای مخاطب غربی
۵. پاسخ به شبهات غرب، نسبت به اسلام (شبهات مسیحیان نسبت به اسلام)
۶. روش بیان احکام برای مخاطب غربی و پاسخ به شبهات
۷. تاریخ اسلام ویژه تازه مسلمانان
۸. تاریخ انقلاب اسلامی ویژه مسیحیان و تازه مسلمانان و پاسخ به شبهات
۹. انواع تازه مسلمانان و مشکلات ایشان
۱۰. دوره روش آموزش زبان خارجی
۱۱. دوره مدیریت رفتار سازمانی و مدیریت تبلیغ در خارج از کشور
🔹نقدهای تحلیلی:
۱۲. نقد تاریخی یهودیت و صهیونیسم معاصر
۱۳.نقد تاریخی مسیحیت و فرقه های آن
۱۴. نقد تحلیلی تاریخی مسیحیت در آمریکای لاتین
۱۵. حضرت محمد(ص) در کتاب مقدس
۱۶. بررسی تحلیلی و تطبیقی جایگاه زن در غرب
۱۷. تاریخ تقابل اسلام ومسیحیت
🔹مبلغان عرصه فضای مجازی:
۱۸. آموزش روش تولید محتوای مجازی
۱۹. آموزش مدیریت شبکههای مجازی
۲۰. نقد و تحلیل فیلمهای ضد اسلامی در غرب
۲۱. نقد و تحلیل فیلمهای ضد ایرانی در غرب
۲۲. دوره تخصصی آسیب شناسی فیلمهای هالیوود
🔹دوره های مربوط به مبلغان امریکای لاتین:
۲۳. عوامل اختلاف زوجین در غرب و راه کار های اسلامی برای حل آن
۲۴. دین و فرهنگ امریکای لاتین
۲۵. پرسش های ما از اساتید کاتولیک
۲۶. زبان تخصصی اسپانیایی ویژه مبلغین
۲۷. پکیج ده تایی سخنرانی در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی در دانشگاه های کاتولیک به زبان اسپانیایی
۲۸. متون تخصصی به زبان اسپانیایی
۲۹. هر انچه یک مبلغ برای سفر خارجی نیاز دارد(دستورالعمل اعزام نیازها راه کارها مشکلات)
۳۰. تجربیات تبلیغی در خارج از کشور
#تبلیغ_بین_المللی_اسلام
@safiran_enghlab
@Allah4all