eitaa logo
" کانـالــ سفیران حجاب "
33هزار دنبال‌کننده
54.3هزار عکس
318 ویدیو
28 فایل
ادمین ثبت نام مسابقه: @girls_313 . تبلیغات سفیر 313👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/573243688C45fe529fd3
مشاهده در ایتا
دانلود
امروز جنگ ما : ۱. جنگ رسانه ای ۲. جنگ فضا سازی عمومی ۳. جنگ تبلیغاتیست ما نباید از این جنگ غفلت کنیم. مقام معظم رهبری @porseman313
مرگ خلیفه دوم در چه روزی اتفاق افتاده است؟ در فرهنگ عوام شیعه چنین گمان می‌رود که نهم ربیع الاول زمان مرگ خلیفه دوم است در حالی‌که چنین گمانی، اشتباهی فاحش است؛ زیرا منابع تاریخی و روایی شیعه و سنی، تاریخ مرگ خلیفه دوم را در ماه ذی الحجه می‌دانند. قاطبه‌ی عالمان و مورخین اهل سنت زمان جراحت خلیفه دوم را روز 26 یا 27 ماه ذی‌الحجه و دوشنبه و یا چهارشنبه دانسته و گفته‌اند او پس از سه روز یا چهار روز در آخر ذی‌الحجه یا اول محرم درگذشت. عالمان بزرگ شیعه نیز به این نظریه معتقدند، از متقدمین شیعه، می‌توان یعقوبی(م284ق)، مسعودی(م346ق)، ابن اعثم کوفی(م314ق) و شیخ مفید(م413ق) را نام برد؛ شيخ مفيد در كتاب «مسار الشيعه» می‌نویسد: «در روز بيست و ششم ذی الحجة سال 23 هجری عمر بن خطاب مجروح گرديد و در بيست ونهم ماه درگذشت.» هم چنين ابن ادريس حلی(م578ق) در کتاب سرائر آورده است: «عمر بن الخطاب در روز بيست و ششم ذی الحجه سال 23 هجری مجروح گرديد و در بيست و نهم همان ماه درگذشت... اما تاريخ اين واقعه گاهی بر بعضی از علما ما مشتبه شده، و چنين پنداشته‌اند كه اين حادثه در نهم ربيع الاول بوده است.» علامه مجلسی(رحمةالله علیه) نیز به این موضوع اعتراف کرده و می‌نویسد: «آن چه كه درباره كشته شدن خليفه دوم در ماه ذی‌الحجه ذكر شد، مشهور بين علمای اماميه است.» سپس تلاش می‌کند که نقل نهم ربیع را نیز تایید کند و در این‌باره تنها به یک روایت «رفع القلم» استناد می‌کند که سندش مخدوش و ضعیف است. چرا که اولا: روایت مرسل است و ثانیا: که در سند روایت دو فرد مجهول الهویه و ناشناخته وجود دارد و با دیگر اعتقادات شیعه نیز سازگاری ندارد. لذا این روایت نمی‌تواند صحیح باشد. 👈 اما نهم ربیع، زمان مرگ کیست؟ به گفته آیت‌الله سید حسن مصطفوی، ۹ربیع‌الاول در واقع سال‌روز کشته شدن عمر سعد، قاتل امام حسین(علیه‌السلام)، به فرمان مختار ثقفی است که توسط عوام با خلیفه دوم اشتباه گرفته شده‌است. @porseman313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍چرا باید خدا را عبادت کنیم با اینکه از ما بی نیاز است؟⁉️ 👈روزی جوانی نزد حضرت موسی علیه السلام آمد و گفت: ای موسی خدا را از عبادت من چه سودی می رسد که چنین امر و اصرار بر عبادتش دارد؟ حضرت موسی علیه السلام فرمود: یاد دارم در نوجوانی از گوسفندان شعیب نبی چوپانی می کردم. روزی بز ضعیفی بالای صخره ای رفت که خطرناک بود و ممکن بود در پایین آمدن از آن صخره اتفاقی برایش بیفتد. 🔺با هزار مصیبت و سختی خودم را به صخره رساندم و بز را در آغوش گرفتم و در گوشش گفتم: ای بز ! خدا داند این همه دویدن من دنبال تو وصدا کردنت برای برگشتن به سوی من، به خاطر سکه ای نقره نیست که از فروش تو در جیب من می رود. می دانی موسی از سکه ای نقره که بهای نگهداری و فروش تو است، بی نیاز است. دویدن من به دنبال تو و صدا کردنت به خاطر خطر گرگی است که تو نمی بینی و نمی شناسی و او هر لحظه اگر دور از من باشی به دنبال شکار توست. ⚠️ای جوان بدان که خدا را هم از عبادت من و تو سود و زیانی نمی رسد، بلکه با عبادت می خواهد از او دور نشویم تا شیطان بر ما احاطه پیدا نکند و در دام حیله های شیطان نیفتیم... "وَ مَنْ‌ يَعْشُ‌ عَنْ‌ ذِکْرِ الرَّحْمٰنِ‌ نُقَيِّضْ‌ لَهُ‌ شَيْطَاناً فَهُوَ لَهُ‌ قَرِينٌ‌ " و هر کس از یاد خدا روی‌گردان شود شیطان را به سراغ او میفرستیم پس همواره قرین اوست (زخرف 36) 📚الانوار النعمانیه @porseman313
ایران تن است و ما همه اعضایِ پیکریم این خاک خانه ایست که با جان بر آن دریم کرد و بلوچ، ترک و عرب، زیر پرچمش با هر نژاد و مذهب، خواهر برادریم ایران من، نفس به هوایِ تو می‌ کشیم ایران من، فقط به هوایِ تو می‌ پریم http://eitaa.com/joinchat/2857959535Cb745d2da40
✍ انتطار ظهور یعنی چه؟ «افْضَلُ الْاعْمالِ انْتِظارُ الْفَرَجِ‏» یعنی چه؟ بعضی خیال می‌کنند اینکه افضل اعمال، انتظار فرج است، به این معناست که انتظار داشته باشیم (عجّل الله تعالی فرجه) با عده‌ای که خواص اصحابشان هستند یعنی سیصد و سیزده نفر و عده‌ای غیرخواص ظهور کنند، بعد دشمنان اسلام را از روی زمین بردارند، امنیت و رفاه و آزادی کامل را برقرار کنند، آن‌وقت به ما بگویند بفرمایید! ما انتظار چنین فرجی را داریم و می‌گوییم افضل اعمال هم انتظار فرج است! (یعنی بگیر و ببند، بده به دست من پهلوان!) نه، انتظار فرج داشتن یعنی انتظار در رکاب امام بودن و جنگیدن و احیاناً شهید شدن، یعنی آرزوی واقعی و حقیقی مجاهد بودن در راه حق، نه آرزوی اینکه تو برو کارها را انجام بده، بعد که همه‌ی کارها انجام شد و نوبت استفاده و بهره‌گیری شد، آن‌وقت من می‌آیم! 👤 📚 از کتاب ص ۱۷۳ @porseman313
✍ آیا صلوات بر غیر پیامبر جایز است؟ در آیات قرآن کریم صلوات بر غیر حضرت نیز جایز شمرده شده است، همچنین روایات پیامبر و اهل بیت علیهم‌السلام نیز بر این امر دلالت دارند 1️⃣«هُوَالَّذِي يُصَلِّي عَلَيْكُمْ وَمَلَائِكَتُهُ لِيُخْرِجَكُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ»؛ «اوست كسى كه با فرشتگان خود بر شما درود مى‏ فرستد تا شما را از تاريكی‌ها به سوى روشنايى برآورد». در این آیه شریفه، خدا و فرشتگان بر مؤمنان درود می‌فرستند، در نتیجه آیه خلاف مدعای این افراد است. 2️⃣«خُذْ مِنْ أَمْوَالهِمْ صَدَقَةً تُطَهِّرُهُمْ وَ تُزَکِّیهِم بهِا وَ صَلّ‏ِ عَلَیْهِم»؛ «از اموال آنان صدقه‏‌اى بگير تا به وسيله آن پاک و پاكيزه‏‌شان سازى و برايشان درود بفرست». در این آیه قرآن، به پیامبر نیز خطاب شده است که بر نیکوکاران صلوات بفرستد. 3️⃣ در روایات نیز صلوات‌ بر غیر پیامبر وجود دارد، این روایات به حدی زیاد است که به ذکر یک مورد از صلوات‌هایی که پیامبر بر دیگران فرستاده است، اکتفا می‌کنیم: «زمانی که ابو اوفی زکات خود را پرداخت کرد، پیامبر فرمود: «اللَّهُمَّ صَلِ‏ عَلَى‏ آلِ‏ أَبِی‏ أَوْفَى»؛ «خدایا درود بفرست برآل ابی‌اوفی». بنابراین صلوات بر غیر پیامبر جایز است و ادله قرآنی و روایی نیزگواه بر این مطلب هستند. @porseman313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاريخ تولّد و وفات حضرت عبدالعظیم چه تاریخی است؟ تاريخ دقيق تولّد و وفات حضرت عبد العظيم عليه السلام مشخّص نيست؛[۱]امّا در برخى از منابع متأخّر، اين گونه آمده است : حضرت شاه عبد العظيم كه كنيه اش ابوالقاسم و ابوالفتح نيز بوده، در روز پنج شنبه چهارم ماه ربيع الآخر سنه ۱۷۳ هجرى قمرى، مطابق ۲۵ تير ماه ۱۵۸ يزدگردى، در زمان هارون الرشيد در مدينه در خانه جدّش حضرت امام حسن مجتبى متولّد شده ... و پس از مدّت ۷۹ سال و شش ماه و يازده روز قمرى عمر ، در روز آدينه پانزدهم شوّال المكرّم سنه ۲۵۲ هجرى قمرى، مطابق سيزده مهر ماه قديم سنه ۲۳۵ يزدگردى، در زمان المعتزّ باللَّه عبّاسى به سراى آخرت رحلت نمود .[۲] همچنين در برخى از منابع متأخّر از كتاب نزهة الأبرار سيّد موسى بَرزنجى و مناقب العترةى احمد بن محمّد بن فهد حلّى و تاريخ نور الدين محمّد السمهودى نقل شده كه ولادت حضرت عبد العظيم عليه السلام پنج شنبه چهارم ربيع ثانى سال ۱۷۳ ق، در مدينه و وفاتش در پانزدهم شوّال ۲۵۲ ق، بوده است .[۳] گفتنى است با توجّه به اين كه در منابع كهن و معتبر، تاريخ تولّد و وفات ايشان ذكر نشده و منابع گزارش هاى پيش گفته ، شناخته شده نيستند ، اين گزارش ها فاقد اعتبارند ؛ ليكن در كتاب شريف الكافى، از حضرت عبد العظيم عليه السلام، از هشام بن حكم روايت نقل شده است.[۴]تاريخ وفات هشام بن حكم، سال ۱۹۹ ق، يا پيش از آن است .[۵]و مظنون، اين است كه حضرت عبد العظيم عليه السلام هنگام نقل روايت، كمتر از بيست سال نداشته است. بنا بر اين، تولّد ايشان بايد سال ۱۸۰ ق، يا پيش از آن باشد .[۶] همچنين بر اساس روايتى از امام هادى عليه السلام كه ثواب زيارت قبر حضرت عبد العظيم عليه السلام، همانند زيارت مرقد سيّد الشهداء عليه السلام دانسته شده ، بايد بگوييم كه او در دوران امام هادى عليه السلام و پيش از شهادت ايشان از دنيا رفته است و از آن جا كه دوران امامت ايشان از سال ۲۲۰ تا ۲۵۴ ق بوده ، وفات حضرت عبد العظيم عليه السلام پيش از سال ۲۵۴ ق، اتّفاق افتاده است . بنا بر اين ، هر چند بر پايه قراين ياد شده ، احتمال تولّد حضرت عبد العظيم عليه السلام در سال ۱۷۳ ق ، و وفات ايشان در سال ۲۵۲ ق ، منطقى و معقول است ، با اين حال، اثبات آن نياز به منبع معتبر دارد . ❇️از سوى ديگر با عنايت به اين كه به هر دليل ، چهارم ربيع الثانى، به عنوان تاريخ تولّد حضرت عبد العظيم عليه السلام و پانزدهم شوّال، به عنوان تاريخ وفات ايشان شهرت يافته ، بزرگداشت ياد آن حضرت و تجليل از مقام معنوى آن بزرگوار در روزهاى ياد شده، نيكوست .[۷] گفتنى است كه در جلسه ۶۲۸ مورّخ ۲۶ / ۵ / ۱۳۸۹ شوراى انقلاب فرهنگى ، چهارم ربيع الثانى، به عنوان «روز ولادت حضرت عبد العظيم عليه السلام» جهت درج در تقويم رسمى كشور به تصويب رسيد و در تاريخ ۱۸ / ۷ / ۱۳۸۹ به آستان مقدّس آن حضرت ابلاغ گرديد . _______________________ [۱]در گذشته ، در عرف عامّه مردم ، كلمه «شاه» در بسيارى از موارد، به نشانه تجليل و احترام به كار مى رفت . به امير مؤمنان على عليه السلام، «شاه مردان» و به امام حسين عليه السلام، «شاه شهيد» يا «شاه شهيدان» مى گفتند . در باره حضرت عبد العظيم عليه السلام اين كلمه در كتاب هاى سده سيزده و چهارده هجرى (نه كتاب هاى قبل از آن) ديده مى شود و اين كلمه، جزو نام ايشان نيست . (ر . ك : شناخت نامه حضرت عبد العظيم حسنى عليه السلام و شهررى / مجموعه مقالات چاپ شده: ص ۷۳ (مقاله «آشنايى با حضرت عبد العظيم عليه السلام و مصادر شرح حال او»، رضا استادى) . [۲]ر . ك : مجموعه مقالات كنگره بزرگداشت حضرت عبد العظيم عليه السلام : ج ۳ ص ۱۸۱ - ۱۸۵ (رساله «عراضة الإخوان : سفرنامه معلّم حبيب آبادى به آستانه حضرت عبد العظيم و شهر رى»، محمّدعلى معلّم حبيب آبادى) . [۳]شناخت نامه حضرت عبد العظيم حسنى عليه السلام و شهررى / مجموعه رساله هاى خطّى و سنگى: ص ۲۷۳ (رساله «الخصائص العظيميّة»، شيخ جواد شاه عبد العظيمى). [۴]الكافى : ج ۱ ص ۴۲۴ ح ۶۳ . [۵]ر . ك : معجم رجال الحديث : ج ۱۹ ص ۲۷۰ ش ۱۳۳۲۹ . [۶]ر . ك : شناخت نامه حضرت عبد العظيم حسنى عليه السلام و شهررى/ مجموعه مقالات چاپ شده: ص ۶۷ (مقاله «آشنايى با حضرت عبد العظيم عليه السلام و مصادر شرح حال او»، رضا استادى). [۷]شايان ذكر است كه با مراجعه به منابع حديثى و تاريخى، مشخّص مى گردد كه درباره تاريخ تولد و وفات بسيارى از پيشوايان اسلام، گزارش هاى مختلفى وجود دارد و تاريخ دقيق و قطعى آنها مشخّص نيست و بزرگداشت ايّام ولادت و يا وفات آنها بر اساس انتخاب نظر مشهور و يا انتخاب يكى از گزارش هاست. @porseman313
‼️ «صراط مستقیم» یعنی چه؟ 🔻 «اِهدِنَا الصِّرَاطَ المُستَقِیمَ؛ صِرَاطَ الَّذِینَ أنعَمتَ عَلَیهِم».[1] ✍️ خدایا ما را به راه راست هدایت بفرما؛ راه کسانی که به آنها نعمت داده‌ای. 💠 آیت‌الله محمّد‌تقی بهجت رحمه‌الله: «بر صراط مستقیم بودن یعنی نبی صلّی‌اللّه‌علیه‌وآله‌وسلّم یا وصی علیه‌السّلام را پیش روی خود قرار دهیم و پیرو آنها باشیم. 🔶 صراط مستقیم، دو صراط است که باید آنها را پیمود: یکی در دنیا، و دیگری در آخرت؛ اگر امروز، در دنیا درست بر روی صراط مستقیم مشی کردیم، فردا هم از صراط آخرت ـ که بر روی جهنم است ـ می‌توانیم عبور کنیم».[2] 📚 پی‌نوشت: [1]. حمد، آیه 6. [2]. در محضر بهجت، ج 1، ص 246. @porseman313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدیه «همراه اول» به‌مناسبت اولین برد ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر بسته اینترنت ۳ گیگابایتی یک‌روزه 👇👇👇 *2022*33# @sedaye_balochestan
آیا در روایات به نظم موجود در عالم اشاره شده است؟ نظم حیرت‌انگیزی در تک تک موجودات موجود عالم وجود دارد که توجه به آنها، انسان را به ناظمی حکیم رهنمون می‌کند. کتب زیادی در این زمینه نوشته شده است، اما آگاهی از این حکمت و زیبایی‌ها از طریق وحی، جذابیتی دوچندان دارد. 🔹یکی از روایاتی که در این زمینه بسیار شایان توجه است، روایتی است که شخصی به نام «مفضل بن عمر» از امام صادق علیه السلام سوالاتی متعدد پرسیده و امام علیه السلام در چهار جلسه پاسخ داده‌اند. این جلسه حکیمانه و روایت به «توحید مفضل» و نیز «کتاب تفکر» مشهور شده است. ☑️طی چند مطلب به بخش‌هایی از این حدیث نورانی اشاره می کنیم: 🔹بی تردید سخن گفتن یکی از نعمت‌های الهی و ویژگی برجسته انسان است. خداوند متعال برای سخن گفتن انسان، دستگاه صوتی حیرت انگیزی خلق کرده است. آنچه در دهان انسان است از دندان، زبان و لب‌ها نقش بسیاری در سخن گفتن، به ویژه خواندن و خوانندگی دارند. 🔹در این مطلب به حکمتی در مورد دستگاه صوتی انسان از زبان مبارک امام صادق علیه‌السلام اشاره می‌کنیم: 🟩«...اى مفضّل! در صدا، سخن گفتن و آفرينش ابزار آنها در انسان، بسيار انديشه كن «حنجره» مانند لوله‌اى صدا را خارج مى‌كند. زبان و لبها و دندانها نيز وسيله اداى حروف و نغمه‌ها هستند. نمى‌نگرى كسى كه دندان ندارد «سين» و كسى كه لب ندارد «كاف» و كسى كه زبانش سنگين است، «ر» را بدرستى تلفظ نمى‌كند؟...».[1] 👌🏻در پست‌های بعدی به بخش‌هایی دیگر از نظم حیرت‌انگیز عالم در کلام امام صادق علیه‌السلام می‌پردازیم. 📝پی‌نوشت [1]. ميرزايی، نجفعلی، شگفتی‌هاى آفرينش(ترجمه توحيد مفضل)، ج1، ص59.
چرا این قدر دعا کردیم، نتونستیم آمریکا رو ببریم و به دور بعد صعود کنیم؟ پاسخ استاد ابراهیم اخوی: ۱. دعا زمینه‌ساز موفقیت است نه همه آن. ۲. خداوند به تلاش و تدبیر انسان در کنار درخواست او توجه می‌کند. ۳. دانش و حکمت خداوند فراتر از دلبخواهی‌های ماست، پس اعتماد می‌کنیم. شاید یک شکست به یک تصمیم بسیار مفیدتر کشیده شود. ۴. تیم‌های حریف هم از خداوند یاری خواستند. عدالت خدا می‌طلبد که نتیجه را به کوشش هر یک واگذار کند. ۵. دعا پس‌انداز معنوی من است و برایم ذخیره خواهد شد. ۶. وظیفه هر یک تعیین شده است. دعا سهم ما بود، تلاش سهم بازیکنان و تدبیر سهم تیم فنی. من کارم را درست انجام دادم. ۷. موفقیت یک تیم در فوتبال به معنای تایید او از سوی خداوند در همه زمینه‌ها نیست. ۸. دعا آرامم می‌کند و از من فردی قوی‌تر می‌سازد تا پذیرش و سازگاری منطقی‌تری نسبت به شکست داشته باشم.
پاسخ به چندشبهه فاطمی.pdf
566.3K
📚 کتاب «پاسخ به چند شبهه فاطمی» ✍ استاد نجم‌الدین طبسی (عج)
✍ آیا استفاده از ضرب‌المثل کوچه علی چپ توهین به امیرالمؤمنین(ع) است؟ در فرهنگ لغت «خود را به کوچه علی چپ زدن» به معنای آن است که فردی با آن‌که از موضوعی اطلاع دارد؛ اما چون اعلام و تأیید آن به ضرر و زیانش تمام می‌شود، خود را به نادانی می‌زند که چنین رفتاری را نمی‌توان اخلاقی به شمار آورد. اما در مورد این ضرب المثل - جدای از این‌که از کجا و با چه انگیزه‌ای آغاز شده و مخترعش چه کسی بود- باید گفت؛ امروزه، نمی‌توان آن‌را توهینی نه نسبت به حضرت علی(ع)، و نه نسبت به هر شخص محترم و موجه دیگری به شمار آورد که نامش علی است؛ زیرا چه بسا همین افراد نیز از این ضرب المثل استفاده کرده و آن‌را توهینی به خود نمی‌پندارند. از سوی دیگر نمی‌توان سازندگان چنین ضرب‌المثل‌هایی را با قطع و یقین به سوء نیت و قصد اهانت به امام علی(ع) متهم کرد، هر چند ممکن است برخی از آنها چنین قصدهایی را داشتند. با این وجود، سزاوار است از نقل و گسترش چنین ضرب المثل‌هایی تا آن‌جا که امکان دارد پرهیز نماییم تا اندک شائبه‌ای نیز در این زمینه به وجود نیاید. گفتنی است که خود را به ندانستن زدن در جایی که فردی کار ناشایستی انجام داده و با افشای آن آبرویش در خطر می‌افتد، رفتاری اخلاقی است که در متون دینی از آن با نام تغافل یاد می‌شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا در اسلام مرتد را اعدام می‌کنند؟ ⭕️ پاسخ زیبای حجت الاسلام قرائتی @porseman313
تاریخ دقیق شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) کدام است؟ در مورد تعداد روزهایی که حضرت صدیقه طاهره (س) پس از رحلت پدر بزرگوارشان در قید حیات بوده اند در میان کتاب های حدیثی و تاریخی چند نظر وجود دارد. بعضی از این زمان را چهل روز و کسانی این مدت را شش ماه ذکر کرده اند. مرحوم ابوالفرج اصفهانی در کتاب مقاتل الطالبین می گوید: مدت زمان حیات فاطمه زهرا (س) بعد از وفات پیامبر (ص) مورد اختلاف قرار گرفته است، به طوری که کمترین زمان ذکر شده در این رابطه 40 روز و بیشترین زمان شش ماه مى باشد، اما آنچه نزد ما مسلم و مورد قبول است روایات رسیده از ائمه (ع) است. امام باقر (ع) مى فرماید: به درستی که زمان رحلت صدیقه کبری (س) سه ماه بعد از رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص) بود. همچنین مرحوم طبرسی می گوید: حضرت صدیقه طاهره(ع) در ماه جمادی الاخر سال یازده هجری از دنیا رفتند. و مدت زمان حیات فاطمه زهرا(س) پس از پیامبر(ص) 95 روز بود. و مرحوم طبری شیعی در کتاب دلایل الامامه به سلسله اسناد خود روایاتی از حضرت امام صادق(ع) نقل می کند که حضرت می فرماید: «فاطمۀ زهرا(س) در ماه جمادی الاخر روز سه شنبه، سه روز از ماه گذشته در سال یازده هجری از دنیا رفتند». این دو روایت مبنای نظر اکثر علمای شیعه من جمله سید ابن طاووس(ره) در کتاب شریف اقبال مى باشد. اما دسته دیگری از روایات صحیحه هم این مدت را 75 روز ذکر کرده اند از جمله این روایات، روایت مرحوم کلینی از امام صادق (ع) است که حضرت می فرماید: «به درستی که توقف فاطمه (ع) در این دنیا پس از پدر گرامیش 75 روز بود.» این دسته از روایات هم مبنای نظر برخی از علمای شیعه از جمله مرحوم کلینی گردیده. البته ممکن است دلیل اختلاف در این دو دسته از روایات صحیحه رایج نبودن نقطه گذاری بر کلمات در زمان صدور روایات باشد. توجه به شباهت «خمسه و سبعون» با «خمسه تسعون» موید این معنا است. اکثر بزرگان سوم جمادی ثانی( 95 روز بعد از رحلت پیامبر (ٌص) )را معتبرتر می دانند. @porseman313
⛔️ حضرت زهرا چه خدمتی به بشریت کرده ؟ ‼️مگر سونوگرافی داشتند که فهمیدند جنین سقط شده پسر بوده(محسن) 📛زن زمین ارث نمیبرد، چگونه فدک ارث حضرت بوده ؟ ⭕️برترین زن طبق قرآن حضرت مریم است نه حضرت زهرا؟ ❓تقویم‌ها تا چندسال پیش میگفتند ( وفات حضرت زهرا ) نه شهادت؟ ⭕️پیامبر فرموده اولین کسي که به من ملحق می‌شود فاطمه است، پس چگونه میگید محسن سقط شده؟
"پاسخ به شبهات فاطمیه"