❓چرا فائزه هاشمی، ترامپ را دوست دارد؟
❓چرا برادرانش به او اعتراض کردند؟
❓چرا چپها علنا نتوانستند از او حمایت کنند؟
🔻چون
او مانند ترامپ است
همانگونه که #ترامپ چهره واقعی درنده خو بودن آمریکا را به نمایش گذاشت،
#فائزه نیز چهره واقعی و بی پرده غربگرایان و لیبرالهای وطنی را به نمایش گذاشت.
و نیت باطنی این افراد را نشان داد.
الحمدلله الذی جعل اعداءنا من الحمقاء
@sagalein_hadadian
🔻مباحثی پیرامون #فدک
(قسمت چهارم)
🔻مطالبه فدک و پاره شدن قباله آن
کتاب فدک در فراز و نشیب
...حضرت زهرا عليها السلام به نزد ابوبكر آمد، در حالى كه زبان حالش چنين بود:
تو اقرار دارى كه فدك مِلك پدرم بوده؟ اقرار دارى كه من تنها وارث او هستم؟ پس چرا بر آن دست گذاشتى با آن كه مىدانى آن جا اكنون به عنوان ارث، مِلك من است؟
حضرت زهرا عليها السلام رو به ابوبكر كرد و فرمود:
[يابن أبي قحافة! أترث أباك ولا أرث أبي؟]
"اى پسر ابو قحافه! آيا تو از پدر خويش ارث مىبرى، امّا من از پدر خود ارث نمىبرم؟"
🔻احمد بن حنبل نيز حديث ياد شده را با اين عبارت نقل نموده است:
آن بانو خطاب به ابوبكر گفت:
[أنت ورثت رسول اللَّه صلى اللَّه عليه وآله أم أهله؟!]
تو از رسول خدا صلى اللَّه عليه وآله ارث مىبرى يا اهل او؟!
او پاسخ داد: البتّه اهلش.
🔻حلبى نيز با اين عبارت حديث را نقل كرده است: در نقلى آمده است: فاطمه به ابوبكر گفت:
من يرثك؟
چه كسى از تو ارث مىبرد؟
ابوبكر گفت: خانواده و فرزندانم.
فاطمه عليها السلام فرمود:
فمالي لا أرث أبي؟
پس چرا من از پدرم ارث نمىبرم؟
حلبى مىنويسد:
ابوبكر نامه فدك را برايش نوشت، در اين هنگام عمر وارد شد و پرسيد: اين چيست؟
ابوبكر پاسخ داد: نامهاى براى فاطمه درباره ارث پدرش نوشته ام؟
عمر گفت: براى مسلمانان چه جواب خواهى داد؟ مگر نمىدانى كه عرب عليه تو قيام كرده است؟
آن گاه عمر نامه را گرفت و آن را پاره كرد⁉️
اين قضيّه را بُخارى و مسلم نيز از عايشه نقل كردهاند. عبارت بُخارى چنين است: عايشه گويد:
إنّ فاطمة عليها السلام بنت النبي صلى اللَّه عليه وآله أرسلت إلى أبي بكر تسأله ميراثها من رسول اللَّه صلّى اللَّه عليه وآله، ممّا أفاء اللَّه عليه بالمدينة وفدك وما بقي عن خمس خيبر، فقال أبوبكر: إنّ رسول اللَّه قال: «لا نورث ما تركناه صدقة»، إنّما يأكل آل محمّد في هذا المال، وإنّي واللَّه لا أُغيّر شيئاً من صدقة رسول اللَّه عن حالها الّتي كان عليها في عهد رسول اللَّه، ولأعلمنّ فيها بما عمل به رسول اللَّه.
@sagalein_hadadian
✍مباحثی پیرامون #فدک
(قسمت پنجم)
🔻قضایای پشت پرده فدک :
یکی از سوالهای بسیار مهم در باره غصب باغ فدک این است که :
اولاً : چرا حکومت وقت، فدک را غصب کرد با اینکه می دانست این جریان ممکن است به سقوط سلطنت آنها بیانجامد؟
آیا خلفاء غاصب نمی دانستند که اوضاع مدینه سامان ندارد و هنوز آنها مسلط بر همه امور نشده اند، پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم به تازگی از دنیا رفته و خلافت در غیر مسیر خود قرار گرفته و آشوب و بلوا مدینه را برداشته و حضرت فاطمه علیها السلام در اندوه فقدان پدر خون می گرید و ... ؛
بنابر این اگر اینها بخواهند در این موقعیت، فدک را غصب کنند در حالی که در مقابل کلِ حکومت، ارزش چندانی نداشت، ممکن است تمام کارها و نقشهایشان نقش بر آب بشود؟
آیا آنها چشم به یک باغ کوچک در مقابل کل حکومت دوخته بودند؟
ثانیاً : چرا حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه علیها السلام در باز گرفتن فدک تا این اندازه اصرار ورزیدند؟ تا جائی که دختر پرده نشین پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم در حضور مردم خطبه می خواند و ناله می زند و مورد عتاب و اهانت ابوبکر و عمر و دیگران قرار می گیرد؟ آیا متاع دنیا اینقدر ارزش دارد که به خاطر آن هر گونه رنج و اهانتی را انسان تحمل کند؟
مگر امیر المومنین علی علیه السلام نبود که می فرمود :
دنیای شما نزد من پست تر از استخوان خوکی در دست انسان جذامی ایست.
اِنَّ دُنياكُم هذِهِ أَهوَنُ عِندِى مِن عِراقِ خِنزيرٍ فِى يَدِ مَجذومٍ
پس چرا در باب فدک تا این حدّ اصرار ورزیدند؟
🔻پاسخ :
به عنوان مقدمه برای پاسخ اصلی میتوان گفت
1⃣خداوند در آیه 279 سوره بقره می فرماید : یک مسلمان همانگونه که حق ندارد به کسی ظلم و ستم کند همانگونه حق ندارد ستمکش باشد « لا تَظْلِمُونَ وَ لا تُظْلَمُون»؛ فلذا حضرت امیر علیه السلام و فاطمه زهرا علیها السلام، از حق خود تا جائی که می توانستند دفاع کردند و ظلم و ذلت را نپذیرفتند.
2⃣درست است که فدک در آن زمان، فقط برای حضرت علی و فاطمه و فرزندانشان علیهم السلام بود ولی در بطون آینده حق بسیاری از اولاد و ذراری ایشان نیز بود. فلذا شرعاً حق نداشتند که حقوق بطون آینده را نادیده بگیرند.
3⃣وظیفه امام اینست که دفاع از شریعت و آئین اسلام و احکام دین کند فلذا امیر المومنین علیه السلام و فاطمه زهراء علیها السلام در مقابل این حکم که خلاف شریعت پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم بود قیام کردند تا به همگان بفهمانند که حکم اسلام بر خلاف این است ، زیرا که در اسلام اولاً : مدعی باید شاهد بیاورد نه منکر (البینۀ للمدعی و الیمین علی من انکر) و در اینجا مدعی ابوبکر بود ولی به جای اینکه شاهد اقامه کند از حضرت زهراء علیها السلام شاهد خواست و شهود حضرت را نپذیرفت، و ثانیاً : حضرت فاطمه علیها السلام ذو الید بود و کسی از صاحب یَد، بینه نمی طلبد زیرا که در زمان غصب فدک، عُمّال حضرت فاطمه علیها السلام در باغ مشغول کار بودند.
3⃣امیر المومنین علیه السلام و فاطمه زهراء علیها السلام با این کار دو موضوع مهم را به کرسی نشاندند که یکی ایجابی و دیگری سلبی بود
که در شماره بعدی به سمع و نظر شما خواهد رسید
@sagalein_hadadian
🕯مراسم ویژه ایام فاطمیهۜ🕯
جمعه، شنبه و یکشنبه
🗣سخنران: حاج محمدرضا حدادیان
🎤ذاکرین: کربلایی مهدی بهمنی
و کربلایی مهدی علی حیدری
🕣 شروع مراسم ۲٠
🕌 مکان:حسینیه پاسداران
👥 خواهران و برادران
#قدم_به_دیده
#هیئتلثاراتالحسینابهر
🆔 @sagalein_hadadian
خواستم خنده کنم ماتم طاها نگذاشت
خواستم گریه کنم طعنه ی اعدا نگذاشت
خواستم داددل فاطمه گیرم زعدو
حکمت و مصلحت خالق یکتا نگذاشت
آن زمانی که در خانه عدو آتش زد
خواستم من بروم ام ابیها نگذاشت
آن زمانی که گل و غنچه ی من پر پر شد
خواستم داد زنم ناله ی اسما نگذاشت
دیدن میخ در خانه مرا آتش زد
خواستم جان بدهم زینب کبری نگذاشت
دست از غسل کشیدم که به من فرصت آه
صورت نیلی و آن سینه ی سینا نگذاشت
خصم می خواست مرا جانب مسجد ببرد
تا نفس داشت درآن معرکه زهرانگذاشت
آن زمانی که عدو فاطمه ام را می زد
چاره ای صبربه من غیر تماشانگذاشت
خواستم قصه ی آن کوچه بپرسم زحسن
ترس جان دادن آن شاهد تنها نگذاشت
@sagalein_hadadian
✍مباحثی پیرامون #فدک
(قسمت ششم)
🔻قضایای پشت پرده فدک
خاندان وحی با مطالبه فدک دو موضوع مهم را مطرح کرده و به اثبات رساندند.
یک موضوع ایجابی و یک موضوع سلبی
👈اما ایجابی
این مسئله به نوعی با مسئله امامت و خلافت بعد از پیامبر صلّی الله علیه وآله وسلّم گره خورده بود که با اثبات آن می توانستند، امامت و حقانیت و عصمت خود را به کرسی بنشانند.
🔸به عنوان مثال
الف : هنگامی که ابوبکر شهود حضرت علی علیه السلام را نپذیرفت، حضرت به آیه تطهیر اشاره کردند و فرمودند که تو شهادت خداوند بر طهارت ما را ردّ کردی.
ب : امیر المومنین علیه السلام فرمود ای ظالم اگر کسی به صدور فلان گناه از فاطمه علیها السلام شهادت دهد چه می کنی ؟ او گفت : حد الهی جاری می کنم، حضرت فرمود در این صورت کافر شده ای چون شهادت خداوند را در مقابل چند شاهد ردّ کرده ای!؟
به خوبی این جملات بیانگر عصمت و حقانیت حضرت امیر و فاطمه زهراء علیهما السلام می باشد.
و این روشنگریها می توانست پایه حکومت حاکمان وقت را متزلزل کند زیرا که در ارتکاز ذهنی همه مردم این سوال نمایان می شد که با وجود انسان معصوم چرا دیگری حاکم باشد؟
👈اما سلبی
امیر المومنین و فاطمه زهراء علیهما السلام خواستند با این کار چهره واقعی حکومت وقت را افشاء کنند تا مردم بدانند که اینها لیاقت مقام خلافت الهی را ندارند، فلذا آنها را رسوا کرده و در چند مورد تسلیم خود گردانیدند.
به همین خاطر ابوبکر به عمر گفت اگر یک بار دیگر با ما محاجه کنند بساط حکومتمان برچیده می شود فلذا توسط خالد ابن ولید، نقشه قتل امیر المومنین علیه السلام را کشیدند که البته نافرجام ماند.
🔻بنابر این مطالبه فدک با مسائل مختلف و گوناگونی گره خورده بود که از این راه امکان اثبات و احیاء آنها وجود داشت. و فقط صرف مطالبه یک باغ نبود.
@sagalein_hadadian
سخنراني - حاج محمدرضا حداديان.mp3
18.62M
🔻#گـزارش_صوتـی
سخنرانی - حاج محمدرضا حدادیان
🚩 مـراسـم شهادت حضرت زهرا (س)
28 دیماه 1399
@sagalein_hadadian 🌹
روضه - حاج محمدرضا حداديان.mp3
3.97M
🔻#گـزارش_صوتـی
روضه - حاج محمدرضا حدادیان
🚩 مـراسـم شهادت حضرت زهرا (س)
28 دیماه 1399
@sagalein_hadadian 🌹
🔻 ولایت تنها راه تأمین منافع کلّ جامعه و منافع بلندمدت و پایدار است
🔻عدم رشد سیاسی مردم؛ علت اصلی مظلومیت فاطمه(س)
➖ منظور از رشد سیاسی جامعه چیست؟ وقتی مردم منافع جمعی و منافع بلندمدت خودشان را نشناسند و راه رسیدن به این منافع بلندمدت و منافع جمعی خودشان را درک نکنند یعنی رشد سیاسی ندارند.
➖ من اگر درک کردم که تأمین منافع فردیام منوط به تأمین منافع کلّی جامعه است، یک رشد سیاسی پیدا کردهام. و اگر فهمیدم که باید «منافع بلندمدت» خودم را هم ببینم، گام دیگری در رشد سیاسیام پدید آمده است.
حجت الاسلام علیرضا پناهیان
@sagalein_hadadian
7.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👈 امام خمینی: من التماس میکنم به ملت ایران، غرب زده ها را کنار بگذارید.
@sagalein_hadadian