eitaa logo
🕌مسجد جامع حضرت ابوالفضل🕌
315 دنبال‌کننده
783 عکس
115 ویدیو
4 فایل
🌱کانال رسمی اطلاع رسانی مسجد جامع حضرت ابوالفضل علیه سلام 🌱 اعلام مراسمات _گزارشات تصویری ،صوتی... 🌱ارتباط با ادمین: 👈https://eitaa.com/parvandi8131
مشاهده در ایتا
دانلود
امام صادق (علیه السلام)  به زودی شبهه ای برای شما رخ می دهد و بدون نشانه هدایت و امامی که دیده شود می مانید در این زمان کسی نجات پیدا نمی کند مگر این که دعای غریق را بخواند و فرمودند بگویید  یا الله یا رَحمنُ یا رحیمُ یا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثبِّت قَلبِی عَلی دِینکَ.  ای خدا، ای بخشنده، ای بخشایشگر، ای کسی که قلب ها را دگرگون می سازی! قلب مرا بر دینت پایدار فرما. 🔻@sagha1472
📸 🔰 کلاس اخلاق با محوریت جوانان مسجد 🔆 ۱- لا یكون المؤمن مؤمنا حتی تكون فیه ثلاث خصال ، سنة من ربه ، و سنة من نبیه ، و سنة من ولیه . فاما السنة من ربه فكتمان سره ، و اما السنة من نبیه فمداراة الناس ، و اما السنة من ولیه فالصبر فی البأساء و الضراء مؤمن ، مؤمن واقعی نیست ، مگر آن كه سه خصلت در او باشد : سنتی از پروردگارش و سنتی از پیامبرش و سنتی از امامش . اما سنت پروردگارش ، پوشاندن راز خود است ، اما سنت پیغمبرش ، مدارا و نرم رفتاری با مردم است ، اما سنت امامش صبر كردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است. (اصول کافی ، ج ۳ ، ص ۳۳۹ 🔻مسجد جامع حضرت ابوالفضل علیه السلام 🔻جمعه هر هفته بعد از نماز مغرب و عشا . @sagha1472
سلسه جلسات تفسیر نهج البلاغه🔅 توسط حجت الاسلام شیخ علی شیر محمدی امام جماعت محترم مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام . (مسول سابق، نماینده ی ولی فقیه در دانشگاه های علوم پزشکی سنندج و زنجان) 📆 یکشنبه ۲۹ مهر ماه ⏰ بعداز اقامه نماز مغرب‌ و عشا 📍الوند خ امام مسجد جامع ابوالفضل علیه السلام 🔖 @sagha1472
گزارش تصویری📸 خطبه اول [فراز دوم] 💥أَوَّلُ الدِّینِ مَعْرِفَتُهُ وَ کَمَالُ مَعْرِفَتِهِ التَّصْدِیقُ بِهِ وَ کَمَالُ التَّصْدِیقِ بِهِ تَوْحِیدُهُ وَ کَمَالُ تَوْحِیدِهِ الْإِخْلَاصُ لَهُ وَ کَمَالُ الْإِخْلَاصِ لَهُ نَفْیُ الصِّفَاتِ عَنْهُ لِشَهَادَهِ کُلِّ صِفَهٍ أَنَّهَا غَیْرُ الْمَوْصُوفِ وَ شَهَادَهِ کُلِّ مَوْصُوفٍ أَنَّهُ غَیْرُ الصِّفَهِ فَمَنْ وَصَفَ اللَّهَ سُبْحَانَهُ فَقَدْ قَرَنَهُ وَ مَنْ قَرَنَهُ فَقَدْ ثَنَّاهُ وَ مَنْ ثَنَّاهُ فَقَدْ جَزَّأَهُ وَ مَنْ جَزَّأَهُ فَقَدْ جَهِلَهُ وَ مَنْ‏ جَهِلَهُ فَقَدْ أَشَارَ إِلَیْهِ وَ مَنْ أَشَارَ إِلَیْهِ فَقَدْ حَدَّهُ وَ مَنْ حَدَّهُ فَقَدْ عَدَّهُ. 🌟ترجمه سرآغاز دین، معرفت و شناخت اوست و کمال معرفتش تصدیق به ذات پاک اوست و کمال تصدیق به او همان توحید اوست و کمال توحیدش، اخلاص برای اوست و کمال اخلاص برای او، نفی صفات ممکنات از اوست؛ چراکه هر صفتی گواهی می‌دهد که غیر از موصوف است و هر موصوفی شهادت می‌دهد که غیر از صفت است، پس هرکس خداوند سبحان را توصیف کند، او را با امور دیگری قرین ساخته و آن کس که او را با چیز دیگری قرین کند، دوگانگی در ذات او قائل شده و کسی که دوگانگی برای او قائل شود، اجزایی برای او پنداشته و هرکس برای او اجزایی قائل شود، به‌راستی او را نشناخته است و کسی که او را نشناسد، به او اشاره می‌کند و هرکس به او اشاره کند، او را محدود شمرده و هرکس او را محدود بداند، او را به شمارش در آورده است ! 🔻@sagha1472
🖌تفسیر توحید ذات و صفات خداوند این فراز در حقیقت یک دورۀ کامل خداشناسی است. امیرمؤمنان (علیه‌السلام) در این بخش، در عبارات بسیار کوتاه و فشرده و پُرمعنی، به‌گونه‌ای خداوند را معرفی فرموده که از آن بالاتر تصور نمی‌شود و اگر تمام درس‌های توحید و خداشناسی را جمع کنیم، چیزی فراتر از آن نخواهد بود. در این فراز پنج مرحله برای معرفت و شناخت خداوند ذکر فرموده که می‌توان آن‌‌ها‌ را این‌گونه خلاصه کرد: شناخت اجمالی و ناقص شناخت تفصیلی مقام توحید ذات و صفات مقام اخلاص مقام نفی تشبیه در آغاز می‌فرماید: «سرآغاز دین معرفت و شناخت خداست» (أوّل الدّین معرفته) .بدون شک دین در اینجا به‌معنی مجموعۀ عقاید و وظایف الهی و اعمال و اخلاق است و روشن است که سرآغاز این مجموعه و پایۀ اصلی آن «معرفه‌اللّه» می‌باشد؛ بنابراین شناخت خدا هم گام اول است و هم پایۀ اصلی برای تمام اصول و فروع دین که بدون آن، این درخت پربار هرگز به ثمر نمی‌نشیند. اشتباه بزرگی است که بعضی‌‌ها پنداشته‌اند قبل از معرفت خدا، چیز دیگری نیز وجود دارد و آن مسئلۀ تحقیق دربارۀ دین و وجوب مطالعه و نظر است؛ زیرا وجوب تحقیق از اولین واجبات است ولی شناخت خدا اولین پایۀ دین است یا به تعبیر دیگر تحقیق مقدّمه است و شناخت خداوند نخستین مرحلۀ ذی‌المقدمه. در مرحلۀ بعد می‌فرماید: «کمال معرفت و شناخت خداوند تصدیق به ذات پاک اوست» (و کمال معرفته التّصدیق به) .در اینکه چه تفاوتی میان تصدیق و معرفت است، تفسیر‌های مختلفی وجود دارد. نخست اینکه منظور از معرفت در اینجا شناخت فطری و مراد از تصدیق شناخت علمی و استدلالی است. یا اینکه منظور از معرفت، معرفت و شناخت اجمالی است و مقصود از تصدیق، معرفت و شناخت تفصیلی است، یا اینکه معرفت، اشاره به علم و آگاهی نسبت به خداوند است؛ ولی تصدیق اشاره به ایمان است؛ زیرا می‌دانیم علم از ایمان جداست. ممکن است انسان به چیزی یقین داشته باشد؛ ولی ایمان قلبی که عبارت است از تسلیم در برابر آن و به رسمیت‌شناختن در درون دل یا به تعبیری دیگر اعتقاد به آن نداشته باشد. 🔻@sagha1472
📣 حزب‌الله شهادت هاشم صفی‌الدین را تایید کرد 🔺حزب‌الله در بیانیه‌ای رسمی، شهادت سید هاشم صفی الدین رهبر بزرگ و شهید عظیم در راه قدس، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله را در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اعلام کرد. شهادت هنر مردان خداست . @sagha1472
💡♨️ در کارهای فرهنگی و هنری برای جوانان چه چیزی اهمیت بیشتری دارد؟! 💎 امام خامنه‌ای (مد ظله العالی): کارهایی که انجام داده‌اید... کارهای بسیار خوبی است، اینها همه‌ خوب است؛ منتها این کارها برای چیست؟ برای اثرگذاری است دیگر. بروید سراغ خروجی این کارها؛ ببینید کتاب شما را چند نفر خواندند،‌ چند نفر استفاده کردند، چند نفر یادداشت برداشتند... بروید سراغ اینها و روی اینها کار کنید، روی اینها تکیه کنید. مخاطب کارهای شما جوانهایند؛ باید این مجموعه‌ی کارهایی که انجام میدهید روی جوانها اثر بگذارد. البتّه این کارها ارزشمند است؛ اگر این کارهای شکلی نباشد، معنا و محتوایی وجود ندارد دیگر؛ مثل وجود خود ماها که اگر جسممان نباشد و قوّت نداشته باشد، کار روحی هم انجام نمیگیرد؛ باید انجام بگیرد. با پا باید به مسجد رفت، با دست باید به دیگری کمک کرد؛ بنابراین جسمِ این کارها خوب است امّا مراقب روح این کارها هم باشید. روحش «اثرگذاری» است؛ باید بتواند خروجی درستی را در عرصه‌ی چشم‌انداز شما ان‌شاءالله به وجود بیاورد. 1403/7/15 @sagha1472
سلسه جلسات تفسیر نهج البلاغه🔅 توسط حجت الاسلام شیخ علی شیر محمدی امام جماعت محترم مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام . (مسول سابق، نماینده ی ولی فقیه در دانشگاه های علوم پزشکی سنندج و زنجان) 📆 یکشنبه ۶ آبان ماه ۱۴۰۳ ⏰ بعداز اقامه نماز مغرب‌ و عشا 📍الوند خ امام مسجد جامع ابوالفضل علیه السلام 🔖 @sagha1472
گزارش عملکرد کانون خادمیاری امام رضا علیه السلام مسجد جامع حضرت ابوالفضل علیه السلام شهر الوند / مهرماه ۱۴۰۳ @sagha1472
📸 بخش سوم 💥وَ مَنْ قَالَ فِیمَ فَقَدْ ضَمَّنَهُ وَ مَنْ قَالَ عَلَامَ فَقَدْ أَخْلَى مِنْهُ: کَائِنٌ لَا عَنْ حَدَثٍ مَوْجُودٌ لَا عَنْ عَدَمٍ مَعَ کُلِّ شَیْ‏ءٍ لَا بِمُقَارَنَهٍ وَ غَیْرُ کُلِّ شَیْ‏ءٍ لَا بِمُزَایَلَهٍ فَاعِلٌ لَا بِمَعْنَى الْحَرَکَاتِ وَ الْآلَهِ بَصِیرٌ إِذْ لَا مَنْظُورَ إِلَیْهِ مِنْ خَلْقِهِ مُتَوَحِّدٌ إِذْ لَا سَکَنَ یَسْتَأْنِسُ بِهِ وَ لَا یَسْتَوْحِشُ لِفَقْدِهِ‏. 🌟ترجمه«و هرکس بگوید خدا در چیست؟ او را در ضمن چیزی پنداشته و هرکس بپرسد بر روی چه قرار دارد؟ جایی را از او خالی دانسته. همواره بوده است و از چیزی به وجود نیامده. وجودی است که سابقۀ عدم برای او نیست. با همه چیز همراه است؛ اما نه اینکه قرین آن باشد و با همه چیز مغایر است؛ اما نه اینکه از آن بیگانه و جدا باشد. او انجام دهندۀ (هر کاری) است؛ اما نه به آن معنی که حرکات و ابزاری داشته باشد. بیناست حتی در آن زمان که موجود قابل رؤیتی از خلقش وجود نداشته است. یگانه و تنهاست؛ زیرا کسی نیست که با او انس گیرد و از فقدانش ناراحت و متوحش شود.» 📘 /فراز سوم 🔻@sagha1472
🔻تفسیر هیچ‌چیز همانند او نیست! امام(علیه‌السلام) در این بخش از خطبه، انگشت روی نقاط بسیار حساس و دقیق و ظریفی از مباحث توحیدی گذاشته و در عباراتی کوتاه و پُرمعنی پنج نکته را بیان می‌فرماید: نخست نامحدودبودن ذات پاکش از نظر مکان یا به تعبیری دیگر برتر از مکان‌بودنش را بیان می‌کند، می‌فرماید: «کسانی که سؤال کنند و بگویند خدا در چیست، او را در ضمن موجودات پنداشته‌اند» (و من قال فیم؟ فقد ضمّنه)؛ زیرا واژۀ «فی» (و معادل فارسی آن «در») در جایی به‌کار می‌رود که موجودی ظرف وجود دیگری شود و بر آن احاطه داشته باشد؛ مانند بودن انسان در خانه، یا گل در باغ و یا حتی گلاب در لابه‌لای ذرات گلبرگ‌ها و نتیجۀ آن محدودبودن ذات اوست و همان گونه که در بالا نیز اشاره شد، تمام دلایل توحید نشان می‌دهد که ذات او نامحدود از هر جهت است. در بخش دیگری به نامحدودبودن او از نظر افق زمان اشاره می‌کند و ازلیت او را شرح می‌دهد، می‌گوید: «او وجودی است که همواره بوده و از چیزی به وجود نیامده است» (کائن لا عن حدث) .«و موجودی است که هرگز سابقه عدم ندارد» (موجود لا عن عدم) .به این ترتیب با همۀ مخلوقات متفاوت است؛ زیرا آن‌‌ها‌ همه، سابقۀ حدوث و عدم دارند. تنها وجودی که دارای این سابقه نیست، ذات پاک اوست و اصولاً به‌کاربردن واژه‌‌های «کائن» و «موجود» بدون آنکه مفهومش از صفات مخلوقات و سابقۀ عدم پیراسته شود، امکان‌پذیر نیست. در جملۀ بعد اشارۀ بسیار لطیفی به چگونگی رابطۀ مخلوقات با خالق و ممکنات با واجب‌الوجود کرده، می‌فرماید: «او با همه چیز است، اما نه اینکه قرین آن‌‌ها‌ باشد و غیر همه چیز است؛ اما نه اینکه از آن‌‌ها‌ بیگانه و جدا باشد» (مع کلّ شیء لا بمقارنه و غیر کلّ شیء لا بمزایله) .بسیاری از مردم و حتی بسیاری از فلاسفه و دانشمندان رابطۀ خداوند را با موجودات، رابطۀ دو وجود مستقل با یکدیگر پنداشته‌اند که یکی، مخلوق دیگری است. مثل اینکه شعلۀ عظیمی وجود داشته باشد و شمع کوچکی را با آن روشن کنیم؛ درحالی‌که حقیقت چیز دیگری است. تفاوت مخلوق و خالق تفاوت یک وجود ضعیف و قوی نیست؛ بلکه تفاوت، تفاوت یک وجود مستقل در تمام جهات و یک وجود وابسته است. تمام عالم هستی به او وابسته است و لحظه به لحظه، نور وجود را از او می‌گیرد. خداوند از عالم هستی جدا نیست و درعینِ‌حال عین موجودات نیز نمی‌باشد (آن چنان که قائلین به وحدت وجود و موجود از صوفیه پنداشته‌اند) و توحید واقعی منوط به درک این حقیقت است. 🔻@sagha1472
📢 بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم به اطلاع کسبه و صاحبان مشاغل مختلف اطراف مسجد جامع حضرت ابوالفضل عليه السلام می‌رساند که ؛ تعداد محدود غرفه به شرط رهن و اجاره آماده‌ عقد قرار داد با اصناف محترمی که برای ذخیره ونگهداری کالا نیاز دارند ' در اختیار متقاضیان محترم قرار می دهد. لذا داوطلبان محترم می‌توانند برای اطلاع از جزئیات وکم گیف آن باشماره( ۰۹۱۲۶۸۲۳۵۴۴) تماس بگیرند؛ و یا بعد از نماز "ظهر و عصر" و " نمازمغرب و عشا " به دفتر هیأت امنای مسجد مراجعه فرمایند. آقای غلامعلی خلیلی مسول هیأت امنای مسجد جامع حضرت ابوالفضل عليه السلام . @sagha1472
بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ، بِسْمِ اللّٰهِ كَلِمَةِ الْمُعْتَصِمِينَ، وَمَقالَةِ الْمُتَحَرِّزِينَ، وَأَعُوذُ بِاللّٰهِ تَعَالىٰ مِنْ جَوْرِ الْجَائِرِينَ، وَكَيْدِ الْحَاسِدِينَ، وَبَغْىِ الظَّالِمِينَ، وَأَحْمَدُهُ فَوْقَ حَمْدِ الْحَامِدِينَ، اللّٰهُمَّ أَنْتَ الْواحِدُ بِلَا شَرِيكٍ، وَالْمَلِكُ بِلَا تَمْلِيكٍ، لَاتُضَادُّ فِى حُكْمِكَ، وَلَا تُنَازَعُ فِى مُلْكِكَ، أَسْأَلُكَ أَنْ تُصَلِّىَ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَرَسُولِكَ، وَأَنْ تُوزِعَنِى مِنْ شُكْرِ نُعْمَاكَ مَا تَبْلُغُ بِى غَايَةَ رِضَاكَ؛به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانی‌اش همیشگى است؛ به نام خدا که سخن پناه‌جویان و گفتار پرهیزگاران است و پناه می‌برم به خدای بلندمرتبه از ستم ستمگران و نیرنگ حسودان و سرکشی ظالمان و او را می‌ستایم، ستایشی برتر از ستایش ستایشگران، خدایا! تویی یگانه بی‌انباز و پادشاه علی الاطلاق، در فرمانروایی‌ات مخالفت نشوی و در پادشاهی‌ات هماوردی نداری، از تو می‌خواهم که بر بنده و فرستاده‌ات محمد درود فرستی و سپاس نعمت‌هایت را چنان قسمت من کن که مرا به کمال خشنودی‌ات نائل گرداند؛وَأَنْ تُعِينَنِى عَلَىٰ طَاعَتِكَ وَلُزُومِ عِبَادَتِكَ، وَاسْتِحْقَاقِ مَثُوبَتِكَ بِلُطْفِ عِنَايَتِكَ، وَتَرْحَمَنِى بِصَدِّى عَنْ مَعَاصِيكَ مَا أَحْيَيْتَنِى، وَتُوَفِّقَنِى لِمَا يَنْفَعُنِى مَا أَبْقَيْتَنِى، وَأَنْ تَشْرَحَ بِكِتَابِكَ صَدْرِى، وَتَحُطَّ بِتِلاوَتِهِ وِزْرِى، وَتَمْنَحَنِى السَّلَامَةَ فِى دِينِى وَنَفْسِى، وَلَا تُوحِشَ بِى أَهْلَ أُنْسِى، وَتُتِمَّ إِحْسَانَكَ فِيَما بَقِىَ مِنْ عُمْرِى كَمَا أَحْسَنْتَ فِيَما مَضَىٰ مِنْهُ، يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.و مرا به لطف توجهت بر طاعت و پای‌بندی بر بندگیت و شایستگی پاداشت یاری کنی و تا زنده‌ام به بازداشتن از گناهانت بر من مهر ورزی و تا زمانی که مرا باقی می‌داری بر انجام آنچه بهره‌ام رساند توفیقم دهی و به کتاب خود (قرآن) برای پذیرش حق، سینه‌ام را فراخ گردانی و بار گناهانم را با تلاوتش از نامه اعمالم فروریزی و در دین و جانم به من سلامت بخشی و کسانی که به آن‌ها انس گرفته‌ام از من وحشت‌زده نکنی و در باقیمانده عمرم احسانت را بر من تمام کنی، چنان‌که در گذشته عمرم بر من احسان نمودی، ای مهربان‌ترین مهربانان.
بِسۡمِ اللَّهِ الرَّحۡمَـٰنِ الرَّحِيمِ دعای روز شنبه بِسْمِ اللَّهِ كَلِمَةُ الْمُعْتَصِمينَ، وَ مَقالَةِ الْمُتَحَرِّزينَ، وَ اَعُوذُ بِاللَّهِ تَعالي مِنْ جَوْرِ بنام خدا سخن پناهندگان و گفتار پناه جویان و پناه می برم به خدای تعالی از جور الْجآئِرينَ، وَ كَيْدِ الْحاسِدينَ، وَ بَغْيِ الظَّالِمينَ وَ اَحْمَدُهُ فَوْقَ حَمْدِ الْحامِدينَ، ستمکاران و بداندیشی حسودان و ستم بیدادگران و می ستایمش فوق ستایش ستایش کنندگان اَللّهُمَّ اَنْتَ الْواحِدُ بِلا شَريكٍ وَ الْمَلِكُ بِلا تَمْليكٍ، لا تُضادُّ في حُكْمِكَ، خدایا تویی یگانه بی شریک و پادشاه بی نیاز (که پادشاهی را دیگری به او تملیک نکرده) در برابر فرمان تو ضدیت نشود وَلاتُنازَعُ في مُلْكِكَ اَسْئَلُكَ اَنْ تُصَلِّيَ عَلي مُحَمَّدٍ عَبْدِكَ وَ رَسُولِكَ، و در پادشاهیت کشمکشی روی ندهد از تو می خواهم که درود فرستی بر محمد بنده و رسولت وَ اَنْ تُوزِعَني مِنْ شُكْرِ نُعْماكَ ماتَبْلُغُ بي غايَةَ رِضاكَ، وَ اَنْ تُعينَني عَلي و به من طریقه سپاسگزاری نعمت هایت را چنان بیاموزی که مرا به سرحد خشنودیت برساند و کمکم دهی بر طاعَتِكَ وَلُزُومِ عِبادَتِكَ، وَاسْتِحْقاقِ مَثُوبَتِكَ بِلُطْفِ عِنايَتِكَ، وَ تَرْحَمَني طاعت خود و پیوستگی عبادت خویش و استحقاق پاداشت بوسیله لطف و عنایتت و به من ترحم کنی بِصَدّي عَنْ مَعاصيكَ ما اَحْيَيْتَني ، وَ تُوَفِّقَني لِما يَنْفَعُني ما اَبْقَيْتَني ، به اینکه تا زنده ام از گناهان بازم داری و تا زمانی که در این جهان نگاهم داری موفقم داری وَ اَنْ تَشْرَحَ بِكِتابِكَ صَدْري ، وَ تَحُطَّ بِتِلاوَتِهِ وِزْري ، وَ تَمْنَحَنِي السَّلامَةَ به آنچه سودم رساند و بوسیله کتاب خود (قرآن) سینه ام بگشایی و با خواندن آن جرم و گناهم بریزی و سلامت في ديني وَ نَفْسي ، وَلاتُوحِشَ بي اَهْلَ اُنْسي ، وَ تُتِمَّ اِحْسانَكَ فيما بَقِيَ در دین و جانم عطا کنی و همدمانم را برای من وحشتناک مکن و احسانت را در مابقی مِنْ عُمْري كَما اَحْسَنْتَ فيما مَضي مِنْهُ، يا اَرْحَمَ الرَّاحِمينَ. عمر درباره من به اتمام رسان چنانچه در گذشته احسان کردی ای مهربانترین مهربان ها
زیارت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم در روز شنبه السَّلامُ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللّٰهِ وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكَاتُهُ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مُحَمَّدَ بْنَ عَبْدِاللّٰه، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خِيَرَةَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حَبِيبَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صِفْوَةَ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَمِينَ اللّٰهِ، أَشْهَدُ أَنَّكَ رَسُولُ اللّٰهِ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللّٰهِ، وَأَشْهَدُ أَنَّكَ قَدْ نَصَحْتَ لِأُمَّتِكَ، وَجَاهَدْتَ فِى سَبِيلِ رَبِّكَ، وَعَبَدْتَهُ حَتَّىٰ أَتَاكَ الْيَقِينُ، فَجَزَاكَ اللّٰهُ يَا رَسُولَ اللّٰهِ أَفْضَلَ ما جَزىٰ نَبِيّاً عَنْ أُمَّتِهِ . اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ أَفْضَلَ ما صَلَّيْتَ عَلىٰ إِبْراهِيمَ وَآلِ إِبْراهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ. سلام و رحمت خدا و برکاتش بر تو ای رسول خدا، سلام بر تو ای محمّد بن عبدالله، سلام بر تو ای اختیار شده‌ی خدا، سلام بر تو ای محبوب خدا، سلام بر تو ای برگزیده خدا، سلام بر تو ای امین وحی خدا، گواهی می‌دهم که تو فرستاده خدایی و گواهی می‌دهم که تو محمّد بن عبدالله هستی و گواهی می‌دهم که تو امّت خویش را خیرخواهانه پند گفتی و در راه پروردگارت جهاد کردی و او را تا زمانی که مرگت رسید پرستیدی، پس خدا پاداشت دهد ای فرستاده‌ی خدا، بهترین پاداشی که به پیامبری از سوی امّتش می‌دهد. خدایا! بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست؛ برترین درودی که بر ابراهیم و خاندان ابراهیم فرستادی، همانا تو ستوده و بزرگواری.
.📸 📍همایش پیاده روی دانش آموزی 🔰بااجرای گروه سرود مهدی یار 🌱 🔻الوند ورزشگاه امام علی (ع) 🔻یکشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۳ 🌱 🕌 🚀 @smahdi_yar_313
📲 🔻متاسفانه برخی محافل و مساجد آنقدر. اصوات بلند و آزار دهنده میشه که واقعا بچه ها تحمل ندارند یا تاریکی مطلق میکنند خوب بچه چه جوری باید تاب بیاره خوشحال میشم عزیزانی که رابطه دارند با مساجد و هیئات این مطلب رو بیان و تذکر بدهند.. 🔰مطالبه اعضا مسجد ابوالفضل علیه السلام . 🔻@sagha1472
.📸 🔰بااجرای گروه سرود مهدی یار 🌱 🔻الوند مدرسه مدافعان حرم 🔻یکشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۳ 🌱 🕌 🚀 @smahdi_yar_313
سلسه جلسات تفسیر نهج البلاغه🔅 توسط حجت الاسلام شیخ علی شیر محمدی امام جماعت محترم مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام . (مسول سابق، نماینده ی ولی فقیه در دانشگاه های علوم پزشکی سنندج و زنجان) 📆 یکشنبه ۱۳ آبان ماه ۱۴۰۳ ⏰ بعداز اقامه نماز مغرب‌ و عشا 📍الوند خ امام مسجد جامع ابوالفضل علیه السلام 🔖 @sagha1472