eitaa logo
🕌مسجد جامع حضرت ابوالفضل🕌
316 دنبال‌کننده
782 عکس
115 ویدیو
4 فایل
🌱کانال رسمی اطلاع رسانی مسجد جامع حضرت ابوالفضل علیه سلام 🌱 اعلام مراسمات _گزارشات تصویری ،صوتی... 🌱ارتباط با ادمین: 👈https://eitaa.com/parvandi8131
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 مراسم بزرگداشت شهید سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و کارگران معدن زغال سنگ طبس 🔸با حضور آقای دکتر علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر 🔹و فرمانده محترم سپاه صاحب الامر استان قزوین سردار رفیعی آتانی 💢مسجد جامع حضرت ابوالفضل علیه السلام 🔻۱۵ مهر ماه ۱۴۰۲ @sagha1472
بسم الله الرحمن الرحیم قطع لینه و حشر یهود کلمه «حشر»، که نام یکی از سوره‌های مبارکه قرآن کریم است، به معنی بیرون کردن یک جمعیت از یک مکان به صورت دسته جمعی و اجباری است. «لینه» نیز به معنی درخت خرمای خرم و پربار است. این سوره، روایت ماجرای یهودیان بنی‌النضیر است که پس از عهدشکنی‌شان، رسول خدا(ص) دستور داد که یا از سرزمین ما بیرون شوید، یا آماده جنگ باشید. یهودیان ابتدا پذیرفته بودند که از سرزمین مسلمانان خارج شوند، اما منافقین به سران یهود پیام دادند که «مبادا از این سرزمین بیرون بروید! بمانید و با محمد جنگ کنید، ما هم پای کار شما هستیم»: الم تـرالى الذيـن نـافـقـوا يـقـولون لاخـوانـهـم الذيـن كـفـروا مـن اهـل الكتاب لئن اخرجتم لنخرجن معكم و لا نطيع فيكم احدا ابدا و ان قوتلتم لننصرنكم و اللّه يشهد انهم لكاذبون. این وعده منافقین، یهودیان را دلگرم کرد و تصمیم گرفتند با سپاه اسلام وارد جنگ شوند. قاصدی نزد رسول خدا(ص) فرستادند و پیغام دادند که «ما از این سرزمین بیرون نمی‌رویم، هرکاری می‌خواهی بکن!» پیامبر(ص) به سپاه اسلام دستور عزیمت به سمت قلعه‌های بنی‌النضیر را دادند. امیرالمومنین(ع) بیرق جنگ را برداشته و به راه افتادند. سپاه اسلام قلعه یهودیان را محاصره کرد. منافقین نیز طبق پیش‌بینی قرآن، به وعده خود عمل نکردند و به کمک یهودیان نیامدند. پیامبر (ص) دستور داد که رزمندگان اسلام به هر خانه‌ای می‌رسند، تخریبش کنند. همچنین دستور داد که نخل‌های نخلستان بنی‌النضیر را قطع کنند. وقتی قطع نخلستان آغاز شد، یهودیان به پیامبر(ص) اعتراض کردند که «ای محمد! تو همواره مردم را از فساد نهی می‌کردی، این درختان خرما چه گناهی دارند که قطع می شوند؟» اینجا بود که آیه شریفه «ما قطعتم من لينه او تركتموها قائمه على اصولها فباذن الله و ليخزى الفاسقين» نازل شد و روشن ساخت که قطع این درختان، دستور خدای متعال است و هدف از این دستور نیز، خوار ساختن فاسقان است. با اجرای سیاست قطع نخلستان، یهودیان پیام دادند که حاضریم از سرزمین تو بیرون شویم... (المیزان، سوره حشر) شاید این پرسش در برخی اذهان مطرح شود که مگر خرما و نخلستان چه اهمیتی داشت که دستور قطع نخل‌ها، چنین نتیجه داد؟ باید توجه کرد که در آن عصر، خرما ارزش و اهمیت زیادی در اقتصاد مدینه داشت؛ به نحوی که جای پول را در معاملات می گرفت. بیشتر غذای مردم خرما بود. روی آن معامله می کردند، دستمزدها را با خرما پرداخت می‌کردند، قرض‌هایشان را با آن ادا می‌کردند امروز به نظر می‌رسد سپاه اسلام در مواجهه با صهونیست‌های اشغالگر قدس، در موقعیت مشابهی قرار دارد. رهبر حکیم انقلاب اسلامی که بیانات و دستورات ایشان را باید ترجمه روز قرآن حکیم و سنت رسول خدا(ص) دانست، فرموده‌اند که کشورهای اسلامی باید «شریان‌های حیاتی رژیم صهیونیستی» را قطع کنند. اما پرسش اینجاست که این «شریان حیاتی» که مصداق «نخلستان بنی النضیر» در عصر امروز است، دقیقا چیست؟ با نگاهی دقیق به موقعیت رژیم صهیونیستی می‌توان دریافت که این رژیم از لحاظ منابع طبیعی «فقیر» محسوب می‌شود. این رژیم 92 درصد نفت مصرفی خود را وارد می‌کند (روزانه 220 هزار بشکه) که از مسیر دریای مدیترانه است؛ 90 درصد غذایش وارداتی است که آن هم از مسیر دریای مدیترانه است. 80 درصد آب شرب اسرائیل نیز از طریق شیرین‌سازی آب مدیترانه تامین می‌شود. به طور خلاصه، صهیونیست‌ها 99 درصد اقلام مورد نیاز خود را از طریق مدیترانه وارد می‌کند. بله! مدیترانه. اتفاقا چند سال پیش، روزنامه تایمز آو اسرائیل دقیقا همین عبارت «شریان حیاتی » (Lifeline) را برای «مدیترانه» به کار برده بود. امت اسلام امروز تقریبا در همان موقعیتی قرار دارد که خدای متعال در ماجرای بنی النضیر فرموده بود: «ما ظننتم ان يخرجوا»: خیال نمی‌کردید که خارج شوند. اما عمل به دستور ولایت، بلاتردید همان نتیجه ای را خواهد داشت که پیرو عمل سپاه اسلام به دستور پیامبر(ص) در ماجرای بنی‌النضیر پیش آمد. نائب حضرت ولی عصر(عج) فرموده‌اند «شریان‌های حیاتی رژیم را قطع کنید» و مصداق این شریان حیاتی نیز روشن است: «دریای مدیترانه». لذا به نظر می‌رسد طبق سنت الهی، اگر سپاه اسلام استراتژی «قطع لینه» که همان «مسدودسازی مدیترانه» به روی رژیم صهیونیستی است، ماجرای حشر، یعنی خروج دسته جمعی یهویان اشغالگر قدس از سرزمین مسلمانان، اتفاق خواهد افتاد. تجارب گذشته جبهه مقاومت نشان می‌دهد که توان عملیات روی مدیترانه را دارد: چه روی تجهیزاتی نظیر آب شیرین‌کن‌ها، و چه کشتی‌هایی که حامل آذوقه و انرژی به رژیم هستند. @sagha1472
💐 سالروز ولادت حضرت امام حسن عسکری (علیه‌السلام) فرخنده و مبارک باد @sagha1472
سلسه جلسات تفسیر نهج البلاغه🔅 توسط حجت الاسلام شیخ علی شیر محمدی امام جماعت محترم مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام . (مسول سابق، نماینده ی ولی فقیه در دانشگاه های علوم پزشکی سنندج و زنجان) 📆 یکشنبه ۲۲ مهر ماه ⏰ بعداز اقامه نماز مغرب‌ و عشا 📍الوند خ امام مسجد جامع ابوالفضل علیه السلام 🔖 @sagha1472
گزارش تصویری📸 💥الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی لَا یَبْلُغُ مِدْحَتَهُ الْقَائِلُونَ وَ لَا یُحْصِی نَعْمَاءَهُ الْعَادُّونَ وَ لَا یُؤَدِّی حَقَّهُ الْمُجْتَهِدُونَ الَّذِی لَا یُدْرِکُهُ بُعْدُ الْهِمَمِ وَ لَا یَنَالُهُ غَوْصُ الْفِطَنِ الَّذِی لَیْسَ لِصِفَتِهِ حَدٌّ مَحْدُودٌ وَ لَا نَعْتٌ مَوْجُودٌ وَ لَا وَقْتٌ مَعْدُودٌ وَ لَا أَجَلٌ مَمْدُودٌ فَطَرَ الْخَلَائِقَ بِقُدْرَتِهِ وَ نَشَرَ الرِّیَاحَ بِرَحْمَتِهِ وَ وَتَّدَ بِالصُّخُورِ مَیَدَانَ أَرْضِهِ. 🌟ستایش مخصوص خداوندی است که ستایشگران هرگز به مدح و ثنای او نمی‌رسند و حسابگران (زبردست) هرگز نعمت‌‌هایش را شماره نمی‌کنند و تلاشگران هرگز قادر به ادای حق او نیستند. همان خدایی که افکار بلند و ژرف‌اندیش، کنه ذاتش را درک نکند و غواصان هوشمند (دریای علوم و دانش‌‌ها) دسترسی به کمال هستی‌اش پیدا ننمایند، همان کسی که برای صفاتش حدی نیست و توصیفی برای بیان اوصافش وجود ندارد و نه وقت معینی و نه سرآمد مشخصی برای ذات پاک اوست. مخلوقات را با قدرتش آفرید و باد‌ها را با رحمتش به حرکت درآورد و گسترش داد و لرزش و اضطراب زمین را به‌وسیلۀ کوه‌‌ها آرام ساخت. 📘 /فراز یک 🔻@sagha1472
🕌مسجد جامع حضرت ابوالفضل🕌
گزارش تصویری📸 #سلسه_جلسات_نهج_البلاغه #حجت_الاسلام_علی_شیر_محمدی 💥الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی لَا ی
🖌یک نگاه کوتاه به این فراز از خطبه نشان می‌دهد که امیرمؤمنان علی(علیه‌السلام) دوازده وصف از اوصاف الهی را با انسجام زیبا و نظام جالبی بیان کرده است: در مرحلۀ اول نشان می‌دهد که چگونه بندگان در مقام مدح و ثنا و شکر خداوند در عمل ناتوانند (در این مرحله به سه وصف اشاره شده است). در مرحلۀ دوم این حقیقت را بیان می‌کند که از نظر اندیشه نیز چگونه انسان‌‌ها‌ از درک عظمت و کنه ذات او عاجزند (در این مرحله به دو وصف اشاره شده است). در مرحلۀ سوم دلیل این مطلب را بازگو می‌کند که ذات پاک او از هر نظر نامحدود و طبعاً نعمت‌‌هایش نیز بی‌پایان است و عجز ما از درک ذاتش یا ادای حقّش درست به همین دلیل است (در این مرحله به چهار وصف اشاره می‌فرماید). سرانجام در مرحلۀ چهارم به جهان آفرینش و مخلوقات او باز می‌گردد، گویی می‌خواهد این حقیقت را بیان کند که ذات پاکش را تن‌ها از این طریق باید شناخت و این حداکثر توان و قدرت ماست (و در این قسمت به سه وصف از اوصاف فعل او اشاره شده است). ‌این‌‌ها گواهی می‌دهد که این معلم بزرگ عالم بشریت تعبیراتی را که در خطبۀ بلند خود انتخاب فرموده، همه حساب‌ شده و روی نظام خاصی بوده است. 📘 /فراز یک 🔻@sagha1472
بی سَبَبْ نْيسْتْ شُمٰا جِلْوه‌ی اَسْرٰارْ شُدْي اَوَلْينْ فٰاطِمـــهْ هَسْتْي كِهْ حَرَمْ دٰارْ شُدْي💔 🏴ویژه 🔻@sagha1472
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باسلام و عرض ادب و احترام خدمت تک تک اعضای محترم ، خیرین و خادمین بزرگوار جهت اطلاع شما عزیزان یک واحد ساختمان واقع درنصرت اباد بعلت ترک خوردگی لوله آب و از بین رفتن دیوارهای حمام و اشپزخونه نیاز به باز سازی داشت که به لطف شما عزیزان و مدیریت محترم کانون خادمیاری به مبلغ ۲۰ میلیون تومان بازسازی شد. برای سلامتی همه خیرین و آقا امام زمان عزیزمان و خودتان صلوات هدیه نماییم. کانون خادم یاری امام رضا ع مسجد جامع حضرت ابوالفضل علیه السلام شهر الوند 🔻@sagha1472
بسم الله الرحمن الرحیم وَمَا جَعَلَهُ اللَّهُ إِلَّا بُشْرَى لَكُمْ وَلِتَطْمَئِنَّ قُلُوبُكُمْ بِهِ وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ ﴿۱۲۶﴾ و خدا آن [وعده پيروزى] را جز مژده‏ اى براى شما قرار نداد تا [بدين وسيله شادمان شويد و] دلهاى شما بدان آرامش يابد و پيروزى جز از جانب خداوند تواناى حكيم نيست خدمات یحیی سن وار به ایران وایرانی رحم الله علی عشاق اباعبدالله الحسین علیه السلام @sagha1472
🔰 مراسم تقدیر و گرامی داشت هفته نیروانتظامی و تقدیر از کادریان نیروانتظامی مسجد ابوالفضل علیه السلام . 🔆 تربیت دینی جرائم را کاهش می‌دهد، خدای متعال در آیه 45 سوره عنکبوت می‌فرماید «اتْلُ مَا أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنَ الْكِتَابِ وَأَقِمِ الصَّلَاةَ إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْكَرِ وَلَذِكْرُ اللَّهِ أَكْبَرُ وَاللَّهُ يَعْلَمُ مَا تَصْنَعُونَ»، یعنی (آنچه را از این کتاب به تو وحی شده است، بخوان و نماز را برپا دار، یقیناً نماز از کارهای زشت، و کارهای ناپسند باز می‌دارد؛ و همانا ذکر خدا بزرگ‌تر است، و خدا آنچه را انجام می‌دهید، می‌داند). 💢مسجد جامع حضرت ابوالفضل علیه السلام 🔻هفته نیرو انتظامی @sagha1472
📸 🔰 مراسم پرفیض دعای کمیل 🔆 خدايا، پروردگارا، جز تو كه را دارم تا برطرف شدن ناراحتي و نظر لطف در كارم را از او درخواست كنم. إِلَهِي وَ رَبِّي مَنْ لِي غَيْرُكَ أَسْأَلُهُ كَشْفَ ضُرِّي وَ النَّظَرَ فِي أَمْرِي 🔻مسجد جامع حضرت ابوالفضل علیه السلام 🔻پنجشنبه هر هفته بعد از نماز مغرب و عشا . @sagha1472
امام صادق (علیه السلام)  به زودی شبهه ای برای شما رخ می دهد و بدون نشانه هدایت و امامی که دیده شود می مانید در این زمان کسی نجات پیدا نمی کند مگر این که دعای غریق را بخواند و فرمودند بگویید  یا الله یا رَحمنُ یا رحیمُ یا مُقَلِّبَ القُلُوبِ ثبِّت قَلبِی عَلی دِینکَ.  ای خدا، ای بخشنده، ای بخشایشگر، ای کسی که قلب ها را دگرگون می سازی! قلب مرا بر دینت پایدار فرما. 🔻@sagha1472
📸 🔰 کلاس اخلاق با محوریت جوانان مسجد 🔆 ۱- لا یكون المؤمن مؤمنا حتی تكون فیه ثلاث خصال ، سنة من ربه ، و سنة من نبیه ، و سنة من ولیه . فاما السنة من ربه فكتمان سره ، و اما السنة من نبیه فمداراة الناس ، و اما السنة من ولیه فالصبر فی البأساء و الضراء مؤمن ، مؤمن واقعی نیست ، مگر آن كه سه خصلت در او باشد : سنتی از پروردگارش و سنتی از پیامبرش و سنتی از امامش . اما سنت پروردگارش ، پوشاندن راز خود است ، اما سنت پیغمبرش ، مدارا و نرم رفتاری با مردم است ، اما سنت امامش صبر كردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است. (اصول کافی ، ج ۳ ، ص ۳۳۹ 🔻مسجد جامع حضرت ابوالفضل علیه السلام 🔻جمعه هر هفته بعد از نماز مغرب و عشا . @sagha1472
سلسه جلسات تفسیر نهج البلاغه🔅 توسط حجت الاسلام شیخ علی شیر محمدی امام جماعت محترم مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام . (مسول سابق، نماینده ی ولی فقیه در دانشگاه های علوم پزشکی سنندج و زنجان) 📆 یکشنبه ۲۹ مهر ماه ⏰ بعداز اقامه نماز مغرب‌ و عشا 📍الوند خ امام مسجد جامع ابوالفضل علیه السلام 🔖 @sagha1472
گزارش تصویری📸 خطبه اول [فراز دوم] 💥أَوَّلُ الدِّینِ مَعْرِفَتُهُ وَ کَمَالُ مَعْرِفَتِهِ التَّصْدِیقُ بِهِ وَ کَمَالُ التَّصْدِیقِ بِهِ تَوْحِیدُهُ وَ کَمَالُ تَوْحِیدِهِ الْإِخْلَاصُ لَهُ وَ کَمَالُ الْإِخْلَاصِ لَهُ نَفْیُ الصِّفَاتِ عَنْهُ لِشَهَادَهِ کُلِّ صِفَهٍ أَنَّهَا غَیْرُ الْمَوْصُوفِ وَ شَهَادَهِ کُلِّ مَوْصُوفٍ أَنَّهُ غَیْرُ الصِّفَهِ فَمَنْ وَصَفَ اللَّهَ سُبْحَانَهُ فَقَدْ قَرَنَهُ وَ مَنْ قَرَنَهُ فَقَدْ ثَنَّاهُ وَ مَنْ ثَنَّاهُ فَقَدْ جَزَّأَهُ وَ مَنْ جَزَّأَهُ فَقَدْ جَهِلَهُ وَ مَنْ‏ جَهِلَهُ فَقَدْ أَشَارَ إِلَیْهِ وَ مَنْ أَشَارَ إِلَیْهِ فَقَدْ حَدَّهُ وَ مَنْ حَدَّهُ فَقَدْ عَدَّهُ. 🌟ترجمه سرآغاز دین، معرفت و شناخت اوست و کمال معرفتش تصدیق به ذات پاک اوست و کمال تصدیق به او همان توحید اوست و کمال توحیدش، اخلاص برای اوست و کمال اخلاص برای او، نفی صفات ممکنات از اوست؛ چراکه هر صفتی گواهی می‌دهد که غیر از موصوف است و هر موصوفی شهادت می‌دهد که غیر از صفت است، پس هرکس خداوند سبحان را توصیف کند، او را با امور دیگری قرین ساخته و آن کس که او را با چیز دیگری قرین کند، دوگانگی در ذات او قائل شده و کسی که دوگانگی برای او قائل شود، اجزایی برای او پنداشته و هرکس برای او اجزایی قائل شود، به‌راستی او را نشناخته است و کسی که او را نشناسد، به او اشاره می‌کند و هرکس به او اشاره کند، او را محدود شمرده و هرکس او را محدود بداند، او را به شمارش در آورده است ! 🔻@sagha1472
🖌تفسیر توحید ذات و صفات خداوند این فراز در حقیقت یک دورۀ کامل خداشناسی است. امیرمؤمنان (علیه‌السلام) در این بخش، در عبارات بسیار کوتاه و فشرده و پُرمعنی، به‌گونه‌ای خداوند را معرفی فرموده که از آن بالاتر تصور نمی‌شود و اگر تمام درس‌های توحید و خداشناسی را جمع کنیم، چیزی فراتر از آن نخواهد بود. در این فراز پنج مرحله برای معرفت و شناخت خداوند ذکر فرموده که می‌توان آن‌‌ها‌ را این‌گونه خلاصه کرد: شناخت اجمالی و ناقص شناخت تفصیلی مقام توحید ذات و صفات مقام اخلاص مقام نفی تشبیه در آغاز می‌فرماید: «سرآغاز دین معرفت و شناخت خداست» (أوّل الدّین معرفته) .بدون شک دین در اینجا به‌معنی مجموعۀ عقاید و وظایف الهی و اعمال و اخلاق است و روشن است که سرآغاز این مجموعه و پایۀ اصلی آن «معرفه‌اللّه» می‌باشد؛ بنابراین شناخت خدا هم گام اول است و هم پایۀ اصلی برای تمام اصول و فروع دین که بدون آن، این درخت پربار هرگز به ثمر نمی‌نشیند. اشتباه بزرگی است که بعضی‌‌ها پنداشته‌اند قبل از معرفت خدا، چیز دیگری نیز وجود دارد و آن مسئلۀ تحقیق دربارۀ دین و وجوب مطالعه و نظر است؛ زیرا وجوب تحقیق از اولین واجبات است ولی شناخت خدا اولین پایۀ دین است یا به تعبیر دیگر تحقیق مقدّمه است و شناخت خداوند نخستین مرحلۀ ذی‌المقدمه. در مرحلۀ بعد می‌فرماید: «کمال معرفت و شناخت خداوند تصدیق به ذات پاک اوست» (و کمال معرفته التّصدیق به) .در اینکه چه تفاوتی میان تصدیق و معرفت است، تفسیر‌های مختلفی وجود دارد. نخست اینکه منظور از معرفت در اینجا شناخت فطری و مراد از تصدیق شناخت علمی و استدلالی است. یا اینکه منظور از معرفت، معرفت و شناخت اجمالی است و مقصود از تصدیق، معرفت و شناخت تفصیلی است، یا اینکه معرفت، اشاره به علم و آگاهی نسبت به خداوند است؛ ولی تصدیق اشاره به ایمان است؛ زیرا می‌دانیم علم از ایمان جداست. ممکن است انسان به چیزی یقین داشته باشد؛ ولی ایمان قلبی که عبارت است از تسلیم در برابر آن و به رسمیت‌شناختن در درون دل یا به تعبیری دیگر اعتقاد به آن نداشته باشد. 🔻@sagha1472
📣 حزب‌الله شهادت هاشم صفی‌الدین را تایید کرد 🔺حزب‌الله در بیانیه‌ای رسمی، شهادت سید هاشم صفی الدین رهبر بزرگ و شهید عظیم در راه قدس، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله را در حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی اعلام کرد. شهادت هنر مردان خداست . @sagha1472