#پنجشنبه های_حسینی
#کامل_الزیارات
حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الْوَشَّاءِ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ عَائِذٍ عَنْ أَبِي سَلَمَةَ سَالِمِ بْنِ مُكَرَّمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عليه السلام) قَالَ لَمَّا حَمَلَتْ فَاطِمَةُ بِالْحُسَيْنِ جَاءَ جَبْرَئِيلُ (عليه السلام) إِلَى رَسُولِ اللَّهِ ص فَقَالَ إِنَّ فَاطِمَةَ سَتَلِدُ وَلَداً تَقْتُلُهُ أُمَّتُكَ مِنْ بَعْدِكَ فَلَمَّا حَمَلَتْ فَاطِمَةُ بِالْحُسَيْنِ كَرِهَتْ حَمْلَهُ وَ حِينَ وَضَعَتْهُ كَرِهَتْ وَضْعَهُ ثُمَّ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (عليه السلام) هَلْ رَأَيْتُمْ فِي الدُّنْيَا أُمّاً تَلِدُ غُلَاماً فَتَكْرَهُهُ وَ لَكِنَّهَا كَرِهَتْهُ لِأَنَّهَا عَلِمَتْ أَنَّهُ سَيُقْتَلُ قَالَ وَ فِيهِ نَزَلَتْ هَذِهِ الآْيَةُ- وَ وَصَّيْنَا الْإِنْسانَ بِوالِدَيْهِ حُسْناً حَمَلَتْهُ أُمُّهُ كُرْهاً وَ وَضَعَتْهُ كُرْهاً وَ حَمْلُهُ وَ فِصالُهُ ثَلاثُونَ شَهْراً
پدرم از سعد بن عبد اللّه و او از احمد بن محمّد عيسى و او از حسين بن على الوشاء و او از احمد بن عائذ و او از أبى سلمه سالم بن مكرم و او از حضرت ابى عبد اللّه عليه السّلام نقل كرده كه آن حضرت فرمودند:
زمانى كه حضرت فاطمه عليها السّلام به حضرت سيّد الشهداء سلام اللّه عليه باردار شدند جبرئيل عليه السّلام به رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم نازل شد و عرضه داشت:
حضرت فاطمه سلام اللّه عليهما عنقريب فرزندى بياورد كه بعد از شما امّتت او را مى كشند، پس هنگامى كه حضرت فاطمه عليها السّلام به حضرت سيّد الشّهداء عليه السّلام باردار شد از حملشان كراهت داشته و زمانى كه حمل را وضع نمودند از وضع آن نيز كراهت داشتند، سپس امام صادق عليه السّلام مى فرمايد:
آيا در دنيا مادرى را ديده ايد كه فرزندى بزايد و از آن كراهت داشته باشد،البته اين كراهت به خاطر اين بود كه حضرت مى دانستند كه اين مولود عنقريب كشته خواهد شد و در همين مورد آيه شريفه «وَ وَصَّيْنَا الْإِنْسانَ بِوالِدَيْهِ إِحْساناً حَمَلَتْهُ أُمُّهُ كُرْهاً وَ وَضَعَتْهُ كُرْهاً وَ حَمْلُهُ وَ فِصالُهُ ثَلاثُونَ شَهْراً»
📚📖کامل الزیارات باب ۱۶ حدیث ۳
❤️نور الثقلین❤️ 👇
https://eitaa.com/saghalain1403
🔵پرسش : آيا روايتي در مدح مردم آخر الزمان از معصومين عليهم السلام وارد شده است ؟
♻️پاسخ :
🔴روايات در مدح مردم آخرالزمان:
عجيب ترين و بزرگ ترين مردم:
قَالَ النَّبِيُّ صلي الله عليه و آله و سلّم يَا عَلِيُّ أَعْجَبُ النَّاسِ إِيمَاناً وَ أَعْظَمُهُمْ ثَوَاباً قَوْمٌ يَكُونُونَ فِي آخِرِ الزَّمَانِ لَمْ يَلْحَقُوا النَّبِيَّ وَ حُجِبَ عَنْهُمُ الْحُجَّةُ فَآمَنُوا بِسَوَادٍ عَلَي بَيَاض
يا علی ! عجيب ترين مردم از جهت ايمان، و عظيم ترين ايشان از جهت يقين گروهی هستند كه در آخر الزمان زيست می كنند، زيرا ايشان به ديدار پيامبر نپيوسته اند، و حجّت از ايشان غائب است، ولی ايشان به نوشته ای(كتاب هاي روايات معصومين) ايمان آورده اند.
📚📖من لا يحضره الفقيه ، شيخ صدوق(381 هق ) ، ج 4 ، ص 366 .
برادران پيامبر صلي الله عليه و آله و سلّم در آخرالزمان:
ِ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عليه السلام قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلي الله عليه و آله و سلّم ذَاتَ يَوْمٍ وَ عِنْدَهُ جَمَاعَةٌ مِنْ أَصْحَابِهِ اللَّهُمَّ لَقِّنِي إِخْوَانِي مَرَّتَيْنِ فَقَالَ مَنْ حَوْلَهُ مِنْ أَصْحَابِهِ أمَا نَحْنُ إِخْوَانُكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ فَقَالَ لَا إِنَّكُمْ أَصْحَابِي وَ إِخْوَانِي قَوْمٌ فِي آخِرِ الزَّمَانِ آمَنُوا وَ لَمْ يَرَوْنِي لَقَدْ عَرَّفَنِيهِمُ اللَّهُ بِأَسْمَائِهِمْ وَ أَسْمَاءِ آبَائِهِمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يُخْرِجَهُمْ مِنْ أَصْلَابِ آبَائِهِمْ وَ أَرْحَامِ أُمَّهَاتِهِمْ لَأَحَدُهُمْ أَشَدُّ بَقِيَّةً عَلَي دِينِهِ مِنْ خَرْطِ الْقَتَادِ فِي اللَّيْلَةِ الظَّلْمَاءِ أَوْ كَالْقَابِضِ عَلَي جَمْرِ الْغَضَا أُولَئِكَ مَصَابِيحُ الدُّجَي يُنْجِيهِمُ اللَّهُ مِنْ كُلِّ فِتْنَةٍ غَبْرَاءَ مُظْلِمَة
ابو بصير و او از امام محمد باقر عليه السّلام روايت نموده كه پيغمبر اكرم صلّي اللَّه عليه و آله روزي در جمعي از اصحاب خود دو بار فرمود: خداوندا! برادران مرا به من بنمايان. اصحاب عرض كردند: يا رسول اللَّه! مگر ما برادران شما نيستيم؟ فرمود: نه! شما اصحاب من مي باشيد، برادران من مردمي در آخر الزمان هستند كه به من ايمان مي آورند، با اين كه مرا نديده اند. خداوند آنها را با نام و نام پدرانشان، پيش از آن كه از صلب پدران و رحم مادرانشان بيرون بيايند، به من شناسانده است. ثابت ماندن يكي از آنها بر دين خود، از صاف كردن درخت خاردار (قتاد) با دست در شب ظلماني، دشوارتر است. و يا مانند كسي است كه پاره اي از آتش چوب درخت «غضا» را در دست نگاه دارد. آنها چراغهاي شب تار مي باشند، پروردگار آنان را از هر فتنه تيره و تاري نجات مي دهد.
📚📖بحار الأنوار ، علامه مجلسي ، ج ۵۲ ، ص ۱۲۴ .
مردم آخرالزمان دقيق و متعمّق:
و يا به اين روايتي كه به دقّت و تعمّق مردم آخر الزمان اشاره دارد توجّه نمائيد:
سُئِلَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ عليه السلام عَنِ التَّوْحِيدِ فَقَالَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ عَلِمَ أَنَّهُ يَكُونُ فِي آخِرِ الزَّمَانِ أَقْوَامٌ مُتَعَمِّقُونَ فَأَنْزَلَ اللَّهُ تَعَالَي قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ وَ الْآيَاتِ مِنْ سُورَةِ الْحَدِيدِ إِلَي قَوْلِهِ وَ هُوَ عَلِيمٌ بِذاتِ الصُّدُورِ فَمَنْ رَامَ وَرَاءَ ذَلِكَ فَقَدْ هَلَك
از امام چهارم عليه السلام راجع به توحيد پرسش شد، فرمود: خداي عزّوجلّ دانست كه در آخر الزمان مردمی محقِّق و موشكاف آيند.از اين رو سوره «قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ» و آيات سوره حديد را كه آخرش «وَ هُوَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ» است نازل فرمود، پس هر كه برای خداشناسی غير از اين جويد هلاك است.
📚📖توحيد صدوق، ص ۲۸۳، باب ۴۰ ، باب أدنی ما يجزئ من معرفة التوحيد
ادامه دارد .....
#مهدویت
#شبهه
❤️نور الثقلین❤️ 👇
https://eitaa.com/saghalain1403
#نهج_البلاغه
#یکشنبه_و_ دو شنبه_های_علوی
🔻 توصیه های نظامی و امنیتی امیر المومنین علی علیه السلام به فرمانده های نظامی لشکر خود 👇
🔸اولا : آرایش و استقرار در جایی باشد که دست برتر را داشته باشید نسبت به دشمن و مانع از هجوم دشمن شوید با این نحوه ی استقرار در دامنه ی کوه ها و...
🟢فَإِذَا نَزَلْتُمْ بِعَدُوٍّ أَوْ نَزَلَ بِکُمْ، فَلْیَکُنْ مُعَسْکَرُکُمْ فِی قُبُلِ الْأَشْرَافِ، أَوْ سِفَاحِ الْجِبَالِ، أَوْ أَثْنَاءِ الْأَنْهَارِ، کَیْمَا یَکُونَ لَکُمْ رِدْءاً، وَ دُونَکُمْ مَرَدّاً.
🔸ثانیا :آرایش درگیری اینگونه باشد که جهت درگیری از یک سو باشد نهایتا دو سو.
🟢وَ لْتَکُنْ مُقَاتَلَتُکُمْ مِنْ وَجْهٍ وَاحِدٍ أَوِ اثْنَیْنِ
🔸ثالثا : اهمیت دیده بانی و به تعبیر امروزی داشتن اتاق مانیتورینگ که به وسیله پهبادها و چشم های دیده بانی میدان درگیری را رصد میکنند . و همچنین توجه به مکانهایی که احتمال نفوذ دشمن به ظاهر کم هست ولی دشمن میتواند ضربه بزند .
🟢وَ اجْعَلُوا لَکُمْ رُقَبَاءَ فِی صَیَاصِی الْجِبَالِ، وَ مَنَاکِبِ الْهِضَابِ، لِئَلَّا یَأْتِیَکُمُ الْعَدُوُّ مِنْ مَکَانِ مَخَافَةٍ أَوْ أَمْنٍ.
🔸رابعا : توجه ویژه و اختصاصی به نیروهای اطلاعاتی لشکر در جمع آوری اطلاعات مهم در جنگ .
🟢وَ اعْلَمُوا أَنَّ مُقَدِّمَةَ الْقَوْمِ عُیُونُهُمْ، وَ عُیُونَ الْمُقَدِّمَةِ طَلَائِعُهُمْ.
خامسا : از آنجایی که عواملی(خستگی ، کم حوصلگی، دوری از خانواده و....) موجب درگیری درون اثر میشود ، حضرت امیر المومنین علی علیه السلام توصیه به حفظ وحدت میکند و از پرداختن به اختلاف و تفرقه نهی میکنند. حرکت ها و توقف لشکر باید جمعی باشد.
🟢وَ إِیَّاکُمْ وَ التَّفَرُّقَ: فَإِذَا نَزَلْتُمْ فَانْزِلُوا جَمِیعاً وَ إِذَا ارْتَحَلْتُمْ فَارْتَحِلُوا جَمِیعاً،
🔸خامسا : اهمیت به کشیک شبانه به صورت دایره و دور تا دور لشگر جهت عدم نفوذ دشمن.
🟢وَ إِذَا غَشِیَکُمُ اللَّیْلُ فَاجْعَلُوا الرِّمَاحَ کِفَّةً
🔸سادسا : خواب سبک کوتاه شبانه
🟢وَ لَا تَذُوقُوا النَّوْمَ إِلَّا غِرَاراً أَوْ مَضْمَضَةً.
❤️نور الثقلین❤️ 👇
https://eitaa.com/saghalain1403
#نهج_البلاغه
#یکشنبه_و_ دوشنبه_های_علوی
🔻 توصیه های امام به معقل بن قیس وقتی عازم شام شد 👇
🔸اتَّقِ اللّهَ الَّذِی لَا بُدَّ لَکَ مِنْ لِقَائِهِ،
تقوا؛ تقوای خدایی که ملاقات با او حتمی است و منتهی الیه انسان به سوی اوست.
(اشاره به سوره بقره آیه ۲۲۳ و سوره نجم آیه ۴۲)
🔵۱۰ دستور نظامی حضرت به معقل بن قیس 👇👇
🟪۱)لَا تُقَاتِلَنَّ إِلَّا مَنْ قَاتَلَک
آغازگر جنگ نباش
اشاره به آیه ۶۱ سوره انفال
[وَ إِنْ جَنَحُوا لِلسَّلْمِ فَاجْنَحْ لَها وَ تَوَکَّلْ عَلَی اللّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ]
🟪۲ و ۳ و ۴
وَ سِرِ الْبَرْدَیْنِ، وَ غَوِّرْ بِالنَّاسِ، وَ رَفِّهْ فِی السَّیْرِ
👈اولا : در خنکای هوا یعنی صبح و عصر حرکت کن
ثانیا: در ظهر استراحت کن
ثالثا: در رفتن و مسیر راه سختگیری نکن
🟪۵ و ۶
وَ لَا تَسِرْ أَوَّلَ اللَّیْلِ، فَإِنَّ اللّهَ جَعَلَهُ سَکَناً، وَ قَدَّرَهُ مُقَاماً لَا ظَعْناً، فَأَرِحْ فِیهِ بَدَنَکَ، وَ رَوِّحْ ظَهْرَکَ. فَإِذَا وَقَفْتَ حِینَ یَنْبَطِحُ السَّحَرُ، أَوْ حِینَ یَنْفَجِرُ الْفَجْرُ، فَسِرْ عَلَی بَرَکَةِ اللّهِ.
استراحت در شب کن و موقع سحرگاه حرکت کن.
🟪۷ و ۸ و ۹
فَإِذَا لَقِیتَ الْعَدُوَّ فَقِفْ مِنْ أَصْحَابِکَ وَسَطاً، وَ لَا تَدْنُ مِنَ الْقَوْمِ دُنُوَّ مَنْ یُرِیدُ أَنْ یُنْشِبَ الْحَرْبَ، وَ لَا تَبَاعَدْ عَنْهُمْ تَبَاعُدَ مَنْ یَهَابُ الْبَأْسَ، حَتَّی یَأْتِیَکَ أَمْرِی
اولا : وسط نیروهایت بایست (جهت امنیت و صمیمیت و قوت قلب آنها و رسیدن صدا)
ثانیا : نزدیک به دشمن نباش (امکان ترور و شکست)
ثالثا: دورتر نباش ( که نشانه ترس از جهاد نباشد)
🟪 نکته ۱۰
وَ لَا یَحْمِلَنَّکُمْ شَنَآنُهُمْ عَلَی قِتَالِهِمْ، قَبْلَ دُعَائِهِمْ وَ الْإِعْذَارِ إِلَیْهِمْ.
کینه و عداوت شخصی موجب درگیری زود هنگام و قبل از صلح دشمن نشود .
❤️نور الثقلین❤️ 👇
https://eitaa.com/saghalain1403
#صحیفه_سجادیه
#دعای_سیزدهم
🔰دعای امام سجاد علیه السلام در طلب حاجت ها از خداوند 🔰
اَللَّهُمَّ يَا مُنْتَهَى مَطْلَبِ اَلْحَاجَاتِ
۱)خداوندا اى نهايت درخواست نيازها
وَ يَا مَنْ عِنْدَهُ نَيْلُ اَلطَّلِبَاتِ
۲)و اى آنكه رسيدن به خواستهها نزد اوست
وَ يَا مَنْ لاَ يَبِيعُ نِعَمَهُ بِالْأَثْمَانِ
۳)و اى كه نعمتهايش را به بها نمىفروشد
وَ يَا مَنْ لاَ يُكَدِّرُ عَطَايَاهُ بِالاِمْتِنَانِ
۴)و اى آنكه با منّت گذاشتن،بخششهايش را تيره نمىسازد
وَ يَا مَنْ يُسْتَغْنَى بِهِ وَ لاَ يُسْتَغْنَى عَنْهُ
(5)و اى كه به او بىنياز مىگردند و از او بىنياز نمىشوند
ارتباط مستقیم بین دعانکردن و تکبر👇
عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنِ اَلثُّمَالِيِّ قَالَ سَمِعْتُ عَلِيَّ بْنَ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ وَ هُوَ يَقُولُ: عَجَباً لِلْمُتَكَبِّرِ اَلْفَخُورِ اَلَّذِي كَانَ بِالْأَمْسِ نُطْفَةً وَ هُوَ غَداً جِيفَةٌ وَ اَلْعَجَبُ كُلُّ اَلْعَجَبِ لِمَنْ شَكَّ فِي اَللَّهِ وَ هُوَ يَرَى اَلْخَلْقَ وَ اَلْعَجَبُ كُلُّ اَلْعَجَبِ لِمَنْ أَنْكَرَ اَلْمَوْتَ وَ هُوَ يَمُوتُ فِي كُلِّ يَوْمٍ وَ لَيْلَةٍ وَ اَلْعَجَبُ كُلُّ اَلْعَجَبِ لِمَنْ أَنْكَرَ اَلنَّشْأَةَ اَلْأُخْرَى وَ هُوَ يَرَى اَلنَّشْأَةَ اَلْأُولَى وَ اَلْعَجَبُ كُلُّ اَلْعَجَبِ لِمَنْ عَمِلَ لِدَارِ اَلْفَنَاءِ وَ تَرَكَ دَارَ اَلْبَقَاءِ.
ترجمه👇
امام سجاد علیه السلام میفرماید: كه شگفتا از متكبر فخرفروش كه ديروز نطفه بوده و فردا مردار شود.و شگفتا از آنكه در خدا ترديد دارد با اينكه آفريده را بيند،و شگفتا از كسى كه منكر مرگ شود و او هر شب و روز بنگرد بمردمى كه بميرند،و بياد آخرت نباشد با اينكه آفرينش نخست را بيند و براى خانه نابودى كار كند با اينكه خانه پايندگى را بيند.
بحار الانوار ج ۷ ص ۴۲ باب ۳ حدیث ۱۴
❤️نور الثقلین❤️ 👇
https://eitaa.com/saghalain1403
#تفسیر_سوره_نبأ
#شنبه_های_قرآنی
تفسیر سوره نبأ
إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفٰازاً«۳۱» حَدٰائِقَ وَ أَعْنٰاباً«۳۲» وَ کَوٰاعِبَ أَتْرٰاباً«۳۳» وَ کَأْساً دِهٰاقاً«۳۴» لاٰ یَسْمَعُونَ فِیهٰا لَغْواً وَ لاٰ کِذّٰاباً«۳۵» جَزٰاءً مِنْ رَبِّکَ عَطٰاءً حِسٰاباً«۳۶»
🔸بیم و امید باید در کنار هم باشد. در این سوره پاداش متقین در برابر کیفر طاغین قرار گرفته است. إِنَّ جَهَنَّمَ کٰانَتْ مِرْصٰاداً لِلطّٰاغِینَ... إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفٰازاً
🔸کامیابی و رستگاری در سایه نعمتهای مادی و معنوی است. «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفٰازاً» (کلمه «حَدٰائِقَ» رمز نعمتهای مادی و کلمه «لاٰ یَسْمَعُونَ» رمز
نعمتهای معنوی است. )
🔸نعمتهای بهشتی، انسان را گرفتار غرور و غفلت و یاوه گوئی و بدمستی نمی کند. «لاٰ یَسْمَعُونَ»
🔸جلساتی که در آن لغو و دروغ نباشد، جلسات بهشتی است. «لاٰ یَسْمَعُونَ فِیهٰا لَغْواً وَ لاٰ کِذّٰاباً»
🔸نه تنها کیفرها عادلانه است. «جَزٰاءً وِفٰاقاً» بلکه پاداشها نیز حساب و کتاب دارد. «عَطٰاءً حِسٰاباً»
🔸 در جامعه بهشتی، افراد یکدیگر را تکذیب نمی کنند و اعتماد و اطمینان میان آنها حاکم است. «وَ لاٰ کِذّٰاباً»
🔸پاداشهای الهی، عطا و تفضّل اوست نه اینکه ماطلبی داشته باشیم. «جَزٰاءً مِنْ رَبِّکَ عَطٰاءً»
🔸لازمه ربوبیّت، نظام کیفر و پاداش است. «جَزٰاءً مِنْ رَبِّکَ»
🔸 پاداش الهی به متقین حساب دارد. هر که تقوای بیشتری دارد پاداش بیشتری خواهد داشت. «عَطٰاءً حِسٰاباً»
❤️نور الثقلین❤️ 👇
https://eitaa.com/saghalain1403
#نهج_البلاغه
#یکشنبه_و_ دوشنبه_های_علوی
از چه کسی حرف شنوی داشته باشیم 👇
نامه ۱۳ نهج البلاغه
🟥نامه امام به دونفر(شریح بن هانی حارثی و زیاد بن نضر) از فرمانده هان درباره گوش دادن و اطاعت کردن از مالک اشتر 👇
🟪مالک ۴ ویژگی دارد که لیاقت دارد از او حرف شنوی داشت :
🟦اولا : مالک اهل سستی و کم اوردن نیست.
فَإِنَّهُ مِمَّنْ لَا یُخَافُ وَهْنُهُ
🟦ثانیا : لغزش و اشتباه محاسباتی ندارد .
وَ لَا سَقْطَتُهُ
🟦ثالثا : زمان شناس هست ، آنجایی که نیاز به سرعت عمل هست سرعت در کار و وظیفه دارد.
وَ لَا بُطْؤُهُ عَمَّا الْإِسْرَاعُ إِلَیْهِ أَحْزَم
🟦رابعا: زمان شناس هست، آنجایی که نباید شتاب زده عمل کرد ، با آرامش و طمانینه عمل میکند.
وَ لَا إِسْرَاعُهُ إِلَی مَا الْبُطْ ءُ عَنْهُ أَمْثَلُ.
❤️نور الثقلین❤️ 👇
https://eitaa.com/saghalain1403
#صحیفه_سجادیه
#دعای_دوازدهم
چه دلیلی باعث میشود هنگام درخواست از خدا ، بین انسان و خدا حجاب قرار گیرد و دیگر نتوان درخواست کرد ؟؟؟
🔴اَللَّهُمَّ إِنَّهُ يَحْجُبُنِي عَنْ مَسْأَلَتِكَ خِلاَلٌ ثَلاَثٌ، وَ تَحْدُونِي عَلَيْهَا خَلَّةٌ وَاحِدَةٌ
🔹اولا : کوتاهی کردن و کُندی در انجام وظیفه و واجبات الهی
(يَحْجُبُنِي أَمْرٌ أَمَرْتَ بِهِ فَأَبْطَأْتُ عَنْهُ)
🔹ثانیا : سرعت در انجام گناه
(وَ نَهْيٌ نَهَيْتَنِي عَنْهُ فَأَسْرَعْتُ إِلَيْهِ)
🔹ثالثا: عدم شکر گزاری
(وَ نِعْمَةٌ أَنْعَمْتَ بِهَا عَلَيَّ فَقَصَّرْتُ فِي شُكْرِهَا)
❤️نور الثقلین❤️ 👇
https://eitaa.com/saghalain1403