eitaa logo
❤نور الثقلین❤
426 دنبال‌کننده
3 عکس
2 ویدیو
0 فایل
برنامه کانال👇 ⚘روز شنبه تفسیر روایی قرآن 🌹روز یکشنبه و دوشنبه نهج البلاغه 🍁روز سه شنبه و چهارشنبه صحیفه سجادیه 🍂روز پنجشنبه کتاب کامل الزیارات 🍃روز جمعه مهدویت
مشاهده در ایتا
دانلود
برنامه روزانه کانال👇 ⚘روز شنبه تفسیر روایی قرآن 🌹روز یکشنبه و دوشنبه نهج البلاغه 🍁روز سه شنبه و چهارشنبه صحیفه سجادیه 🍂روز پنجشنبه کتاب کامل الزیارات 🍃روز جمعه مهدویت
🔵پرسش : با توجه به روايت « فمن ادعي المشاهدة ... فهو كذاب مفتر » ادعاهاي كساني كه مي گويند امام زمان را ديده اند ، چگونه قابل توجيه است ؟؟ پاسخ: ما دو نوع ملاقات داريم كه يكي از آنها صحيح و معتبر است و اشكالي بر آن وارد نيست و نوع ديگر غير صحيح است. 🔰هر دو نوع آن را شرح مي دهيم تا مطلب روشن شود 💠قسم اول ملاقاتي است كه با اراده امام زمان و صلاحديد امام زمان عليه السلام صورت مي گيرد و شخص ملاقات كننده خود اراده اي در ملاقات ندارد؛ به اين معنا كه زمان، مكان، مدت و تعداد دفعات ملاقات به دست امام زمان است نه به دست شخص ملاقات كننده. در اين نوع از ملاقاتها و ديدارها شخص نمي تواند با اراده خود ملاقات را تكرار كند يا مثلا بگويد من فلان روز با حضرت ديدار خواهم كرد اين نوع ملاقات صحيح است و معتبر و براي بسياري از بزرگان و عرفا و علما اتفاق افتاده است و داستان آنها را علماي بزرگي همچون علامه مجلسي در بحار الانوار و ميرزاي نوري در نجم الثاقب و شيخ صدوق در كمال الدين و.. نقل كرده اند. البته اين نكته قابل توجه است در مورد ملاقاتهايي كه براي برخی از بزرگان اتفاق افتاده معمولا از اظهار آن خود داری می كنند و يا مأمور به كتمان می باشند و برای هر كسی هم بيان نمی كنند. ❎آن كه را اسرار حق آموختند مهر كردند و دهانش دوختند.❎ و غالبا يا بعد از مرگشان توسط نزديكان مشخص مي شود و يا شاگردان نزديك آنها مطلع مي شوند؛ اما روشن است كسي كه ملاقات خود را در ملاء عام اعلام مي كند و اين امر معنوي را طعمه مقاصد مادي مي كند مورد اتهام است. 💠 اما اين كه ملاقات با امام زمان عليه السلام با اراده و اختيار شخص ملاقات كننده صورت گيرد و استمرار داشته باشد به اين معنا كه شخص هر زمان كه بخواهد مي تواند به محضر حضرت مشرف شود و حضرت را ملاقات كند، مردود است و طبق توقيع امام زمان عليه السلام به علي بن محمد سمري آخرين نايب حضرت در غيبت صغري كذاب است: وسياتي شيعتي من يدعي المشاهدة الا فمن ادعي المشاهدة قبل خروج السفياني والصيحة فهو كذاب مفتر ... چه بسا افرادي از شيعيان ادعا كنند كه مرا مشاهده نموده اند، آگاه باشيد هر كس قبل از خروج سفيان و صيحه آسماني، چنين ادعايي كند دروغگو و افترا زننده است... الغيبة شيخ طوسي ص ۳۹۵ - احتجاج شيخ طبرسي ج ۲ ص ۲۹۷ اين عبارت تند حضرت: اولا : به خاطر اين است كه جلوي شيادان وحقه بازان و دروغگويان كه قصد سوء استفاده از عقايد و احساسات مردم دارند گرفته شود تا هر كسی نتواند ادعای ارتباط كند و مردم را فريب دهد و ديگر اينكه بعد از اتمام غيبت صغری و با شروع غيبت كبری راه ارتباط مستقيم با حضرت طبق مصالح غيبت مسدود شد؛ چرا كه فلسفه غيبت خفاء و عدم دسترسی است واگر قرار باشد هر كس بتواند با حضرت ارتباط داشته باشد و ارتباط را به اطلاع همه برساند خلاف مصلحت و فلسفه غيبت عمل شده است. ثانيا: حضرت با اين فرمايش خود يك قاعده كلی را براي شيعيان بيان می كند و آن اين كه اصل اولی در ادعای ملاقات كذب و دروغ است مگر اين كه خلاف آن ثابت شود همانند اصل طهارت و اصل حليت كه اصل اوليه در تمام اشياء پاكي و حليت است مگر آن كه نجاست و حرمت آن ثابت شود. ❤️نور الثقلین❤️ 👇 https://eitaa.com/saghalain1403
💎 زیــارت آل یـاسیــن 🔹 سَلامٌ عَلَى آلِ يس السَّلامُ عَلَيْكَ يَا دَاعِيَ اللَّهِ وَ رَبَّانِيَّ آيَاتِهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بَابَ اللَّهِ وَ دَيَّانَ دِينِهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا خَلِيفَةَ اللَّهِ وَ نَاصِرَ حَقِّهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللَّهِ وَ دَلِيلَ إِرَادَتِهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا تَالِيَ كِتَابِ اللَّهِ وَ تَرْجُمَانَهُ السَّلامُ عَلَيْكَ فِي آنَاءِ لَيْلِكَ وَ أَطْرَافِ نَهَارِكَ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بَقِيَّةَ اللَّهِ فِي أَرْضِهِ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مِيثَاقَ اللَّهِ الَّذِي أَخَذَهُ وَ وَكَّدَهُ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَعْدَ اللَّهِ الَّذِي ضَمِنَهُ السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْعَلَمُ الْمَنْصُوبُ وَ الْعِلْمُ الْمَصْبُوبُ وَ الْغَوْثُ وَ الرَّحْمَةُ الْوَاسِعَةُ وَعْدا غَيْرَ مَكْذُوبٍ السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تَقُومُ السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْعُدُ السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تَقْرَأُ وَ تُبَيِّنُ السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تُصَلِّي وَ تَقْنُتُ السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تَرْكَعُ وَ تَسْجُدُ السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تُهَلِّلُ وَ تُكَبِّرُ السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَ تَسْتَغْفِرُ السَّلامُ عَلَيْكَ حِينَ تُصْبِحُ وَ تُمْسِي السَّلامُ عَلَيْكَ فِي اللَّيْلِ إِذَا يَغْشَى وَ النَّهَارِ إِذَا تَجَلَّى السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْإِمَامُ الْمَأْمُونُ السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الْمُقَدَّمُ الْمَأْمُولُ السَّلامُ عَلَيْكَ بِجَوَامِعِ السَّلامِ أُشْهِدُكَ يَا مَوْلايَ أَنِّي أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ وَ أَنَّ مُحَمَّدا عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ لا حَبِيبَ إِلا هُوَ وَ أَهْلُهُ وَ أُشْهِدُكَ يَا مَوْلايَ أَنَّ عَلِيّاً أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ حُجَّتُهُ وَ الْحُسَيْنَ حُجَّتُهُ وَ عَلِيَّ بْنَ الْحُسَيْنِ حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ وَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ مُوسَى بْنَ جَعْفَرٍ حُجَّتُهُ وَ عَلِيَّ بْنَ مُوسَى حُجَّتُهُ وَ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ وَ عَلِيَّ بْنَ مُحَمَّدٍ حُجَّتُهُ وَ الْحَسَنَ بْنَ عَلِيٍّ حُجَّتُهُ وَ أَشْهَدُ أَنَّكَ حُجَّةُ اللَّهِ أَنْتُمْ الْأَوَّلُ وَ الْآخِرُ وَ أَنَّ رَجْعَتَكُمْ حَقٌّ لا رَيْبَ فِيهَا يَوْمَ لا يَنْفَعُ نَفْساً إِيمَانُهَا لَمْ تَكُنْ آمَنَتْ مِنْ قَبْلُ أَوْ كَسَبَتْ فِي‌ إِيمَانِهَا خَيْراً وَ أَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ وَ أَنَّ نَاكِراً وَ نَكِيراً حَقٌّ وَ أَشْهَدُ أَنَّ النَّشْرَ حَقٌّ وَ الْبَعْثَ حَقٌّ وَ أَنَّ الصِّرَاطَ حَقٌّ وَ الْمِرْصَادَ حَقٌّ وَ الْمِيزَانَ حَقٌّ وَ الْحَشْرَ حَقٌّ وَ الْحِسَابَ حَقٌّ وَ الْجَنَّةَ وَ النَّارَ حَقٌّ وَ الْوَعْدَ وَ الْوَعِيدَ بِهِمَا حَقٌّ يَا مَوْلايَ شَقِيَ مَنْ خَالَفَكُمْ وَ سَعِدَ مَنْ أَطَاعَكُمْ فَاشْهَدْ عَلَى مَا أَشْهَدْتُكَ عَلَيْهِ وَ أَنَا وَلِيٌّ لَكَ بَرِيءٌ مِنْ عَدُوِّك َ فَالْحَقُّ مَا رَضِيتُمُوهُ وَ الْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ وَ الْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ وَ الْمُنْكَرُ مَا نَهَيْتُمْ عَنْهُ فَنَفْسِي مُؤْمِنَةٌ بِاللَّهِ وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ وَ بِرَسُولِهِ وَ بِأَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ بِكُمْ يَا مَوْلايَ أَوَّلِكُمْ وَ آخِرِكُمْ وَ نُصْرَتِي مُعَدَّةٌ لَكُمْ وَ مَوَدَّتِي خَالِصَةٌ لَكُمْ آمِينَ آمِينَ.
4_5830262523424674333.mp3
13.88M
هدیه من به شما 🙏خلوت کنید با امام مهربانتان🙏
تفسیر سوره نبأ إِلاَّ حَميماً وَ غَسَّاقاً [آیه ۲۵ ] الباقر (علیه السلام)- إِنَّ فِی جَهَنَّمَ لَوَادٍ یُقَالُ لَهُ غَسَّاقٌ فِیهِ ثَلَاثُونَ وَ ثَلَاثُ مِائَهًِْ قَصْرٍ فِی کُلِّ قَصْرٍ ثَلَاثُونَ وَ ثَلَاثُ مِائَهًِْ بَیْتٍ فِی کُلِّ بَیْتٍ ثَلَاثُونَ وَ ثَلَاثُ مِائَهًِْ عَقْرَبٍ فِی حُمَهًِْ کُلِّ عَقْرَبٍ ثَلَاثُونَ وَ ثَلَاثُ مِائَهًِْ قُلَّهًِْ سَمٍّ لَوْ أَنَّ عَقْرَباً مِنْهَا نَضَحَتْ سَمَّهَا عَلَی أَهْلِ جَهَنَّمَ لَوَسِعَتْهُمْ سَمّاً. امام باقر (علیه السلام)- در جهنّم وادی‌ای وجود دارد که به آن «غسّاق» گفته می‌شود. در آن سیصدوسی قصر وجود دارد، در هر قصری سیصدوسی خانه و در هر خانه‌ای سیصدوسی عقرب وجود دارد. در نیش هر عقربی🦂 سیصدوسی کوزه زهر وجود دارد که اگر یک عقرب🦂 از آن‌ها زهرش🧪 را بر اهل جهنّم بپاشد، زهرش آن‌ها را در بر می‌گیرد. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۷، ص۳۱۸ بحارالأنوار، ج۸، ص۳۱۴ ❤️نور الثقلین❤️ 👇 https://eitaa.com/saghalain1403
🎊به مناسبت میلاد حضرت زینب سلام الله علیها 🎊 🔷 مسابقه بزرگ دعای ۲۹ صحیفه سجادیه 🔷 شرایط شرکت مسابقه👇👇 کانال شیخ محمدامین یوسفی https://eitaa.com/sheikh_mohammad_amin_yosefi/580
بخش اول نامه ۹ نهج البلاغه نامه امیر المومنین علی علیه السلام به معاویه ⭕️نحوه ی برخورد قریش با بنی هاشم(از خودی ها خوردیم) 👇👇 متن نامه : فَأَرَادَ قَوْمُنَا(قریش اداره کرد که 👇) 👈قَتْلَ نَبِیِّنَا(ترور پیامبر) 👈 وَ اجْتِیَاحَ أَصْلِنَا(ریشه کن کردن بنی هاشم) 👈وَ هَمُّوا بِنَا الهموم ( قصد کردند ناراحت کنند مارا) 👈وَ فَعَلُوا بِنَا الْأَفَاعِیلَ(هر کاری از دستشون می رسید کردند) 👈وَ مَنَعُونَا الْعَذْبَ (خوشی ها را از ما منع کردند) 👈وَ أَحْلَسُونَا الْخَوْفَ(خوف دائمی و مستمر) 👈اضْطَرُّونَا إِلَی جَبَلٍ وَعْرٍ ( فرستادن به مناطق صعب العبور و سنگلاخ) 👈وَ أَوْقَدُوا لَنَا نَارَ الْحَرْبِ( فتنه های جنگ را شروع کردند) ⭕️دو گروه دفاع کردند 👇 فَعَزَمَ اللّهُ لَنَا عَلَی الذَّبِّ عَنْ حَوْزَتِهِ،وَ الرَّمْیِ مِنْ وَرَاءِ حُرْمَتِهِ،مُؤْمِنُنَا یَبْغِی بِذَلِکَ الْأَجْرَ،وَ کَافِرُنَا یُحَامِی عَنِ الْأَصْلِ 🔵دسته اول (مومنین) : با نگاه اخروی میجنگیدند. 🔵دسته دوم (کافران از قریش ): برای اصل و نسب و تعصب قوم و قبیلگی میجنگیدند. دو گروه هم در حاشیه امنِ از قتال راحت زندگی کردند👇👇 دسته اول : کسانی که پیمان نامه داشتند برای عدم جنگ و درگیری دسته دوم : کسانی که مورد حمایت قبیله شان بودند. وَ مَنْ أَسْلَمَ مِنْ قُرَیْشٍ خِلْوٌ مِمَّا نَحْنُ فِیهِ بِحِلْفٍ یَمْنَعُهُ،أَوْ عَشِیرَةٍ تَقُومُ دُونَهُ،فَهُوَ مِنَ الْقَتْلِ بِمَکَانِ أَمْنٍ. ❤️نور الثقلین❤️ 👇 https://eitaa.com/saghalain1403
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لبخند نوزاد هنگام شنیدن صدای اذان گفتن حضرت آقا...😍 فرزند شهید حمزه جهاندیده
بخش سوم نامه ۱۰ نهج البلاغه نامه امیر المومنین علی علیه السلام به معاویه ⭕️مقایسه شجاعت علی علیه السلام و معاویه لعنه الله علیه 👇👇 متن نامه : 👈(وَ قَدْ دَعَوْتَ إِلَی الْحَرْبِ، فَدَعِ النَّاسَ جَانِباً وَ اخْرُجْ إِلَیَّ، وَ أَعْفِ الْفَرِیقَیْنِ مِنَ الْقِتَالِ، لِتَعْلَمَ أَیُّنَا الْمَرِینُ عَلَی قَلْبِهِ، وَالْمُغَطَّی عَلَی بَصَرِهِ. 👈بیا تک به تک بجنگیم تا مرد از نامرد مشخص بشه.... (فَأَنَا أَبُو حَسَنٍ قَاتِلُ جَدِّکَ وَ أَخِیکَ وَ خَالِکَ شَدْخاً یَوْمَ بَدْرٍ، وَ ذَلِکَ السَّیْفُ مَعِی، وَ بِذَلِکَ الْقَلْبِ أَلْقَی عَدُوِّی). 😍من ابوالحسن هستم میشناسی یا نه ؟! قاتل پدر بزرگت(عتبة بن ربیعة) در جنگ بدر قاتل برادرت (شیبة بن ابوسفیان) در جنگ احد قاتل دایی ت(ولید بن عتبه) شمشیرم همان شمشیر و قلبم همان قلب هست . ❤️نور الثقلین❤️ 👇 https://eitaa.com/saghalain1403
❤نور الثقلین❤
بخش سوم نامه ۱۰ نهج البلاغه نامه امیر المومنین علی علیه السلام به معاویه ⭕️مقایسه شجاعت علی علیه
خروج .... از معاویه در صفین👇👇👇 واقدی مورخ معروف-طبق آنچه ابن ابی الحدید در شرح نهج البلاغه خود آورده، می‌نویسد: - بعد از آنکه علی علیه السلام شهید شد و معاویه بر عریکه قدرت نشست، روزی به عمرو عاص گفت: ای ابا عبد اللّه (کنیه عمرو عاص ابا عبد اللّه بود) هر زمان که تو را می‌بینم خنده‌ام می‌گیرد. عمرو گفت: برای چه؟ گفت: من به یاد روزی می‌افتم که علی در صفین به تو حمله کرد و تو از وحشت برای اینکه از مرگ حتمی نجات یابی عورت خود را آشکار ساختی (و علی حیا کرد و تو نجات یافتی) عمرو گفت: من هم از دیدن تو بیشتر خنده‌ام می‌گیرد، زیرا به یاد آن روز می‌افتم که علی فریاد زد و تو را به میدان دعوت کرد ناگهان نفس در سینه ات پیچید و زبان در دهانت قفل شد و آب دهانت در گلویت گیر کرد و لرزه بر اندامت افتاد و چیز 😂دیگری از تو سر زد که نمی خواهم بگویم. معاویه گفت چگونه ممکن است چنین چیزی شده باشد در حالی که دو قبیله عک و اشعریون از من حمایت می‌کردند؟ عمرو گفت: تو خود می‌دانی که آنچه را گفتم واقع شد در حالی که آن دو قبیله هم اطراف تو را گرفته بودند حال فکر کن اگر به میدان می‌آمدی چه بر سرت می‌آمد معاویه که پاسخی برای این سخن نداشت گفت: ای ابا عبد اللّه شوخی را رها کن و سخنان جدی بگو، ترس و فرار از علی بر هیچ کس عیب نیست؛ (ان الجبن و الفرار من علی لا عار علی احد فیهما). (شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج ۶، ص ۳۱۶ و ۳۱۷) ❤️نور الثقلین❤️ 👇 https://eitaa.com/saghalain1403