🟣👇آغاز جنگ الکترونیک
📡📡📡
🇮🇷🏴بسم الله القاصم الجبارین🏴🇮🇷
جنگ الکترونیک در بالاترین سطح
سطح باورنکردنی از جنگ الکترونیک و پارازیت GPS در سراسر فلسطین اشغالی و لبنان، جنوب سوریه، غرب اردن، شبه جزیره سینای مصر و در سراسر مدیترانه شرقی وجود دارد.
اسرائیل و ایالات متحده جنگ الکترونیک شدیدی را در منطقه وسیعی از ترکیه تا دریای سرخ به بالاترین سطح رسانده اند.
گویا در ایران و عراق مقداری افزایش تحرکات دیده شده است.
ایران همچنین در برابر حملات متقابل احتمالی اقدامات احتیاطی انجام می دهد.
به این ترتیب، آمریکا و اسرائیل با بستن هرچه بیشتر منطقه، سعی دارند موشکها و پهپادهایی را که به اسرائیل میرسند را به اشتباه بیاندازند.
همچنین ناوگان دریای سیاه روسیه نیز در حال استفاده از جنگ الکترونیک و پارازیت GPS در برابر خطر فزاینده قایق های انتحاری در منطقه وسیعی از مرز آبی ترکیه است.
📡📡📡📡
🍏🍎آدرس موکب های نجف
🧩🧩🧩
🔻آدرس موکبهای ایرانی در نجف
در شهر نجف موکب هایی به پذیرایی از زائران مشغول اند و به آنان در کنار موکبهای عراقی خدمت رسانی میکنند.اسامی آنها و محلی استقرارشان بدین شرح است:
1⃣ موکب رایت العباس شهر نجف
محل استقرار: نجف، شارع کوفه پل عشرین روبروی پمپ بنزین الواحه
2⃣ موکب مسجد سهله نجف
محل استقرار: نجف کوفه مسجد سهله
3⃣موکب انصار الحسین (ع) نجف
محل استقرار: نجف اشرف، حی الرحمه، شارع عشرین الفرع الرابع علی الیمین، حسینیه شهدا سبایکر
4⃣موکب فاطمه الزهرا (س) شهر نجف
محل استقرار: نجف، شارع کوفه نرسیده به مقبره حکیم روبروی مسجد شاکری
5⃣موکب علویون از شهر نجف
محل استقرارپل ثوره العشرین، ابتدای جاده کوفه، حسینیه عبدالرسول علی –
امکانات: اسکان، مهد کودک، خدمات درمانی ۲۴ ساعته، پذیرایی (صبحانه، نهار، شام)
6⃣موکب سلطان سید جلال الدین اشرف (ع) نجف
محل استقرار: نجف، شارع الرسول، شارع بنات الحسن، فرعی موظفین، حسینیه امام رضا (آیت الله شاهرودی)
7⃣موکب الرضا (ع) نجف
محل استقرار: نجف، بین مقبره صافی صفا و پله برقی
امکانات: اسکان و پذیرایی
8⃣موکب ولیعصر (عج) نجف اشرف
محل استقرار: نجف، مقام امام زین العابدین (ع) جنب صافی صفا
امکانات: اسکان، پذیرایی
9⃣ موکب حسینیه آیت الله شاهرودی از خراسان رضوی در شهر نجف
محل استقرار: نجف، روبروی بنات الحسن
امکانات: پذیرایی
🔟موکب احباب الرضا (ع) از خراسان رضوی
محل استقرار: نجف، آرامگاه صافی صفا
امکانات: پذیرایی
1⃣1⃣موکب علویون شهر نجف
محل استقرار: نجف، پل عشرین اول جاده کوفه
امکانات: اسکان، درمانگاه، پذیرایی
🍃🍂
هدایت شده از نکاتی از قرآن
نکاتی از قرآن 11
هجرت مومن و جهاد موجب رحمت خداست.
شراب و قمار گناه بزرگ است هر چند منافعی داشته باشد.
مازاد مایحتاج خود را انفاق کنید.
یتیم ها را از خودتان بدانید و با آنها وصلت کنید.
کنیز مومن بهتر از زن مشرک زیباست. چرا که او تو را به جهنم سوق می دهد. در حالی که خدا شما را به بهشت و آمرزش دعوت می کند.
هدایت شده از آیات الهی
✨ وصف مومن ✨
🌹🌹 وَإِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِن شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ ۖ وَلَئِن كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذَابِي لَشَدِيدٌ.
و نیز به یاد آورید هنگامى را که پروردگارتان اعلام داشت: اگر شکرگزارى کنید، (نعمت خود را) بر شما افزون خواهم کرد. و اگر ناسپاسى کنید، مجازاتم شدید است! ۷ ابراهیم.
تفسیر: تَاَذَّنَ، به معنى اعلام با تأکید است.
بی شک خداوند در برابر نعمتهایى که به ما مى بخشد، نیازى به شکر ندارد و اگر دستور به شکرگزارى داده، آن هم موجب نعمت دیگرى بر ما میشود و یک مکتب عالىِ تربیتى است.
مهم اینست که بدانیم حقیقت شکر چیست تا روشن شود که رابطهء آن با افزونى نعمت از کجاست و چگونه مى تواند خود، یک عامل تربیت باشد؟
👈 حقیقت شکر تنها تشکر زبانى یا گفتن الحمدلله و مانند آن نیست، بلکه شکر داراى سه مرحله است.
🍃 نخست آنکه به دقت بیندیشیم که بخشندهء نعمت کیست و همین توجه و ایمان و آگاهى، اولین پایهء شکر است.
🍃 سپس مرحلهء زبانیست.
🍃 و اما مرحله سوم، مرحلهء عمل است و شکر عملى آنست که درست بیندیشیم هر نعمتى براى چه هدفى به ما داده شده، و آنرا در مورد خودش صرف کنیم، وگرنه کفران نعمت میشود.
👈 چرا خدا به ما چشم داد؟ و چرا نعمت شنوایى و گویایى بخشید؟ آیا جز این بوده که عظمت او را در این جهان ببینیم، راه زندگى را بشناسیم و با این وسایل در مسیر تکامل گام برداریم، حق را درک و از آن دفاع کنیم و با باطل بجنگیم؟ اگر این نعمت هاى بزرگ خدا را در این مسیرها صرف کردیم، شکر عملى اوست. و اگر وسیله اى شد براى طغیان و خودپرستى و غرور و غفلت و بیگانگى و دورى از خدا، این عین کفران است.
🌸 امام صادق فرموده اند:
کمترین شکر اینست که نعمت را از خدا بدانى بى آنکه قلب تو مشغول به آن نعمت شود و خدا را فراموش کنى. و همچنین راضى بودن به نعمت او و اینکه نعمت خدا را وسیلهء عصیان او قرار ندهى، و اوامر و نواهى او را با استفاده از نعمت هایش زیر پا نگذارى.
سفینة البحار، ج۱، ص۷۱۰.
یعنی بجا آوردن شکر قدرت، علم و دانش، نیروى فکر و اندیشه، نفوذ اجتماعى، مال و ثروت و سلامت و تندرستى، هر کدام از چه راهى است و کفران آنها چگونه است.
🌸 و نیز فرموده اند:
شکر نعمت آنست که از گناهان پرهیز شود.
نور الثقلین، ج ۲، ص۵۲۹.
و از این حدیث هم رابطهء میان شکر و فزونى نعمت روشن مى شود، زیرا هرگاه انسان، نعمتهاى خدا را در جهت همان هدفهاى واقعى نعمت صرف کند، عملاً به اثبات می رساند که شایسته است و این لیاقت، سبب فیض بیشتر و افزونی موهبت مى شود.
👈 اصولاً ما دو گونه شکر داریم: شکر تکوینى و شکر تشریعى.
✨ نعم تکوینی همان موهبتهایی است که خداوند در اختیار ما گذاشته اعم از بدن سالم، عقل، فکر، سرمایه و دیگر موهبتها.
✨ و نعمت تشریعی همان تعلیم و تربیت بر اساس قوانین و مقرراتی است که خداوند بوسیلهء پیامبران بر ما نازل فرموده.
✅ در حقیقت بوسیلهء نعمت تشریعی می آموزیم که چگونه از نعم تکوینی در مسیر حق، و رشد و رسیدن به کمال استفاده کنیم.
توانایی و اقدام بر شکر، یک موهبت تازه است که خودش به شکر دیگری نیاز دارد.
🌸امام سجاد فرموده اند:
چگونه مى توانم حق شکر تو را بجا آورم، در حالیکه همین شکر من نیاز به شکرى دیگر دارد، و هر زمانکه مى گویم: لَکَ الحَمدُ، بر من لازم است که بخاطر همین توفیق شکرگزارى بگویم: لَکَ الْحَمْدُ. (مناجات شاکرین).
👈 پس برترین مرحلهء شکر که انجام آن از انسان برمى آید اینست که از شکر نعمتهاى خدا اظهار ناتوانى کند.
🌸 امام صادق فرموده اند:
خداوند به موسى وحى فرستاد که حق شکر مرا ادا کن. عرض کرد: پروردگارا! چگونه حق شکر تو را ادا کنم در حالیکه هر زمان شکر تو را بجا آورم، این توفیق، خود نعمت تازه اى براى من خواهد بود.
خداوند فرمود: اى موسى، الآن حق شکر مرا ادا کردى، چون باور داری و مى دانى که حتی این توفیق هم از ناحیهء من است.
اصول کافی، ج۲، ص۹۸.
👈 و در پایان:
افزایش نعمتهاى خداوند که به شکرگزاران وعده داده شده، تنها به این نیست که نعمتهاى مادی تازه اى به آنها ببخشد بلکه توجه و عشق بیشتر به خدا که نتیجهء شکرگزاری است، خود یک نعمت بسیار بزرگ است.
بلکه شکر، ذاتاً راهى است براى شناخت هر چه بیشتر خداوند.
💚 صلَّی اللهُ عَلَیکَ یَا اَبَاعَبدِاللهِ 💚
🔹🪴ازنجف تا مشهد پیاده !!
🔸🔸🔸🔸
عالم عامل، عابد زاهد، مرحوم حجت الاسلام ملا اسدالله بافقی ـ برادر مرحوم حاج شیخ محمد تقی بافقی ـ در ماه صفر 1369 قمری، برایم چنین حکایت کرد:
برادرم مکرر به خدمت حضرت ولی عصر(ع) مشرف شده، قضایا را به من می گفت لکن سفارش کرده بود که تا من زنده ام آنها را برای کسی نقل نکنم ولی حالا که از دنیا رفته برای شما چند حکایت از آن سرگذشت ها را نقل می کنم؛ از جمله اینکه می گوید:
قصد داشتم از نجف اشرف، پیاده به مشهد مقدس برای زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شوم.
فصل زمستانی بود که حرکت کردم و وارد ایران شدم، کوه ها و دره های عظیمی سر راهم بود و برف بسیاری هم باریده بود.
یک روز نزدیک غروب آفتاب که هوا هم سرد بود و سراسر دشت را برف پوشانده بود، به قهوه خانه ای رسیدم، که نزدیک گردنه ای بود. با خودم گفتم امشب را در این قهوه خانه می مانم و صبح به راه ادامه می دهم. وارد قهوه خانه شدم و دیدم جمعی از گروه های یزدی در میان قهوه خانه نشسته و مشغول لهو و لعب و قمارند. با خودم گفتم خدایا، چه کنم؟ اینها را که نمی شود نهی از منکر کرد. من هم که نمی توانم با آنها مجالست کنم. هوای بیرون هم که فوق العاده سرد است. همین طور که بیرون قهوه خانه ایستاده بودم و فکر می کردم، کم کم هوا تاریک می شد، صدایی شنیدم که می گفت: «محمد تقی بیا اینجا». به طرف آن صدا رفتم، دیدم شخصی با عظمت زیر درخت سبز و خرمی نشسته و مرا نزد خود می طلبد.
نزدیک او رفتم، سلام کرد و فرمود: «محمدتقی آنجا جای تو نیست». من زیر آن درخت رفتم، دیدم در حریم این درخت هوا ملایم است و کاملاً می توان در آنجا استراحت کرد و حتی زمین زیر درخت، خشک و بدون رطوبت است ولی بقیة صحرا پر از برف است و سرمای کشنده ای دارد. به هر حال شب را خدمت آن شخص بزرگ که با قرائنی متوجه شدم حضرت بقیة الله ـ ارواحنا فداه ـ است، بیتوته کردم و آنچه لیاقت داشتم استفاده کنم، از آن وجود مقدس استفاده کردم.
صبح که طالع شد و نماز صبح را با آن حضرت خواندم، آقا فرمودند: هوا روشن است برویم. من گفتم: اجازه بفرمایید من همیشه در خدمتتان باشم و با شما بیایم. فرمودند: «تو نمی توانی با من بیایی».
گفتم: پس بعد از این کجا خدمتتان برسم؟
فرمودند: «در این سفر دوباره تو را خواهم دید و من نزد تو می آیم. بار اول در قم، و مرتبة دوم نزدیک سبزوار تو را ملاقات می کنم. و ناگهان از نظرم غایب شدند!
من به شوق دیدار آن حضرت تا قم سر از پا نشناخته به راه ادامه دادم تا آنکه پس از چند روز وارد قم شدم و سه روز برای زیارت حضرت معصومه(س) و وعدة تشرف به محضر آن حضرت در قم ماندم، ولی خدمت آن حضرت نرسیدم!!
از قم حرکت کردم و فوق العاده از این بی توفیقی و کم سعادتی، متأثر بودم تا آنکه پس از یک ماه، به نزدیک شهر سبزوار رسیدم. همین که شهر سبزوار از دور معلوم شد با خودم گفتم چرا خلف وعده شد؟!! من که در قم آن حضرت را ندیدم و این هم شهر سبزوار، باز هم خدمتش نرسیدم.
در همین فکرها بودم که صدای پای اسبی شنیدم، برگشتم دیدم حضرت ولی عصر ـ ارواحنا فداه ـ سوار بر اسبی هستند و به طرف من تشریف می آورند. به مجرد آنکه چشمم به ایشان افتاد ایستادند و به من سلام کردند و من به ایشان عرض ارادت و ادب نمودم. گفتم: آقاجان وعده فرموده بودید که در قم هم خدمتتان برسم ولی موفق نشدم!!
فرمودند: «محمدتقی ما در فلان ساعت و فلان شب نزد تو آمدیم، تو از حرم عمه ام حضرت معصومه ـ سلام الله علیها ـ بیرون آمده بودی، زنی از اهل تهران از تو مسئله ای می پرسید، تو سرت را پایین انداخته بودی و جواب او را می دادی. من در کنارت ایستاده بودم و تو به من توجه نکردی و من رفتم».
🔸🔸🔸
هدایت شده از سلیمان مقدسی
❌ با شکایت همسایه بساط سگ از آپارتمان جمع میشود
لطفا توجه فرمایید:
🔶در قانون مجازات اسلامی، صرفاً در ۵ ماده (مواد ۵۰۱، ۵۱۲، ۵۲۲، ۵۲۳ و ۵۲۵) مستقیماً به احکام نگهداری از حیوانات اشاره میکند نگهداری هرگونه سگ در آپارتمان برای بار اول موجب جزای نقدی درجه ۶ یعنی از ۲۰ تا ۸۰ میلیون تومان و در صورت تکرار موجب تشدید جریمه است که هم ساکنین آپارتمان و هم سایر همسایگان حق طرح شکایت کیفری خواهند داشت.
🔷برای حل مشکل مومنین در آپارتمانها؛ حتیالمقدور این پیام رو در گروهها منتشر فرمایید.یا برای افراد مورد نظرتون بفرستید.
🔶اگر در هر ساختمانی که در آن سگ نگهداری میکنند یکی از سکنه یا سایر همسایگان شکایت کنند بساط سگ و سگگردانی جمع خواهد شد.
#کانال_سایبری_عصای_موسی
(Ⓜ️)@MOSES313STAFF
هدایت شده از نکاتی از قرآن
نکاتی از قرآن 12
در هنگام حیض همسرانتان نزدیکی نکنید تا پاک شوند و از راه درست.
خدا توبه کار و پاکدامن را دوست دارد.
زنان شما مزرعه شما هستند هرچه بکارید درو خواهید کرد.
از خدایی که ملاقات خواهید کرد بترسید.
سوگند به خدا را در بین خود برای رهایی از بدهی، رواج ندهید.
سوگند قلبی که به جا آورده نشود مافات دارد.
سوگند دوری از همسر چهار ماه انتظار کشیدن در پی دارد.