eitaa logo
🇮🇷 ثاقبین 🇮🇷
1.7هزار دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
5.8هزار ویدیو
172 فایل
🏵️ﺳﻮﮔﻨﺪ ﺑﻪ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﻭ ﺑﻪ ﭼﻴﺰی ﻛﻪ ﺩﺭ ﺷﺐ ﭘﺪﻳﺪﺍﺭ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ﻭ ﺗﻮ ﭼﻪ ﻣﻰ ﺩﺍﻧﻲ ﭼﻴﺰی ﻛﻪ ﺩﺭ ﺷﺐ ﭘﺪﻳﺪﺍﺭ ﻣﻰﺷﻮﺩ، ﭼﻴﺴت؟ النَّجْمُ الثَّاقِبُ🌠 ﻫﻤﺎﻥ ﺳﺘﺎﺭﻩ ﺩﺭﺧﺸﺎنیﻛﻪ ﭘﺮﺩﻩ ﻇﻠمت را می شکافد ناشناس: https://gkite.ir/es/nashenas1401 @Sarbaze_Fadaei_Seyed_Ali ادمین
مشاهده در ایتا
دانلود
لباس قسمت سوم.m4a
3.4M
متن استاد حبیب الله یوسفی 🎙امین اخگر ↓ 🌺🍂🌸🍂🌺🍂🌸 🇮🇷 @saghebin  🇮🇷 🌺🍂🌸🍂🌺🍂🌸
رَنـج - آرمـان خـواهـیِ انـسـان، مـستـلزمـِ صبـر بـر رنجـهاسـت...! [شهیدمرتضی‌آوینی] ↓ 🌺🍂🌸🍂🌺🍂🌸 🇮🇷 @saghebin  🇮🇷 🌺🍂🌸🍂🌺🍂🌸
به نام خدای بیزار از حسد سلام امير المؤمنين على عليه السّلام اَلْحَسَدُ يَأْكُلُ اَلْحَسَنَاتِ كَمَا تَأْكُلُ اَلنَّارُ اَلْحَطَب حسد نیکیها را مى خورد همانگونه که آتش هیزم را. غرر الحکم، ج 1، ص 402 حسادت آتش است و آتش نابود کننده و ویرانگر. مواظب باشیم اعمال خوبی را که ذره ذره جمع کرده ایم یکباره با آتش حسد نسوزانیم. آخر کار نیز حسود از غصه دق می کند. ✍مشاور ↓ 🌺🍂🌸🍂🌺🍂🌸 🇮🇷 @saghebin  🇮🇷 🌺🍂🌸🍂🌺🍂🌸
حسد.m4a
990.1K
مشاور 🎙امین اخگر ↓ 🌺🍂🌸🍂🌺🍂🌸 🇮🇷 @saghebin  🇮🇷 🌺🍂🌸🍂🌺🍂🌸
✨نقش رسانه های خبری در ناآرامی های اجتماعی 🔵 سواد رسانه‌ای: مجموعه مهارت هایی که به مخاطب این امکان را می دهد که علاوه بر دسترسی و خلق انواع پیام های ارتباطی، به بازشناسی مالکیت، ثروت، انگیزه‌ها و ارزش های نهفته در پیام ها دست یابد و با رویکردی سنجشگرانه و انتقادی، به تنظیم رژیم مصرف انواع پیام ها بپردازد. دسترسی به آگاهی و سواد رسانه ای است که مخاطب به کمک آن می آموزد که در شرایط انبوه شدن پیام ها، چگونه پیام های مورد نیاز را جستجو و اهداف آنها را تشخیص دهد. به بیان دیگر، سواد رسانه‌ای می تواند مخاطب را از حالت منفعل به منتقد و فعال تبدیل کند، تا ضریب اعتماد به رسانه های اغواگر کاهش یابد. در واقع باید آموزش داده شود که مخاطبین در مواجهه با رسانه ها ، همواره باید گارد ذهنی و دفاعی داشته باشند و هنگامی که با جریان نا خوشایند مواجه می شوند، با بهره‌گیری از آموزش های سواد رسانه‌ای ، سلامت روان خود را مصون نگه دارند. ↓ 🌺🍂🌸🍂🌺🍂🌸 🇮🇷 @saghebin 🇮🇷 🌺🍂🌸🍂🌺🍂🌸
شریفترین شغل در عالم بزرگ کردن یک بچه است، و تحویل دادن یک انسان است به جامعه. این همان بود که خداى تبارک و تعالى در طول تاریخ برایش انبیا فرستاد، در طول تاریخ از آدم تا خاتم. انبیا آمدند انسان درست کنند. هیچ شغلى به شرافت مادرى نیست. که مع الأسف اجانب این شغل را پیش ما مبتذل کردند؛ و اینها منحط کردند این را. این خیانت بزرگى است که به ما کردند، و به ملت ما کردند. مادرها را منصرف کردند از بچه‏ دارى‏. بچه‏ دارى‏ را یک چیز منحطى حساب کردند؛ در صورتى که از دامن همین مادرها مالک اشتر پیدا می ‏شود. از دامن همین مادرها حسین بن على پیدا مى ‏شود. امام خمینی ↓ 🌺🍂🌸🍂🌺🍂🌸 🇮🇷 @saghebin  🇮🇷 🌺🍂🌸🍂🌺🍂🌸
YEKNET.IR - shoor 2 - fatemie 2 - 1401 - nariman panahi.mp3
4.44M
🔳 🌴اومدن حرومیا 🌴داره میسوزه یه در تو شعله‌ها 🎤 ↓ 🌺🍂🌸🍂🌺🍂🌸 🇮🇷 @saghebin  🇮🇷 🌺🍂🌸🍂🌺🍂🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 نظام آموزش ما یک نظام آموزشی کهنه و فرسوده است! 🔺این رو از اروپایی‌ها گرفتیم و همینطور مثل یک چیز موزه‌ای و مقدس نگه داشته‌ایم...! ۱۳۹۵/۰۲/۱۳ ↓ 🌺🍂🌸🍂🌺🍂🌸 🇮🇷 @saghebin  🇮🇷 🌺🍂🌸🍂🌺🍂🌸
6.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸 تظاهرات در اردن بالا گرفت اردنی‌ها در تظاهراتشان خطاب به عبدالله، «ای عبدالله بن حسین، تو و همسر شیطانی‌ات را مسئول فقر و تباهی اردن می‌دانیم، ما را با قمار در آفریقای جنوبی و لاس وگاس از دست دادی وستانیوز
داود گفت: البته بر تو ظلم کرده که خواسته است یک میش تو را به میش‌های (نود و نه گانه) خود اضافه کند، و بسیار معاشران و شریکان در حق یکدیگر ظلم و تعدی می‌کنند مگر آنان که اهل ایمان و عمل صالح هستند که آنها هم بسیار کم‌اند. و (پس از این قضاوت بی‌تأمّل و سریع) داود دانست که ما او را سخت امتحان کرده‌ایم، در آن حال از خدا عفو و آمرزش طلبید و به سجده افتاد و با تواضع و فروتنی (به درگاه خدا) بازگشت.
تفسیر نور (محسن قرائتی) قالَ لَقَدْ ظَلَمَكَ بِسُؤالِ نَعْجَتِكَ إِلى‌ نِعاجِهِ وَ إِنَّ كَثِيراً مِنَ الْخُلَطاءِ لَيَبْغِي بَعْضُهُمْ عَلى‌ بَعْضٍ إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ وَ قَلِيلٌ ما هُمْ وَ ظَنَّ داوُدُ أَنَّما فَتَنَّاهُ فَاسْتَغْفَرَ رَبَّهُ وَ خَرَّ راكِعاً وَ أَنابَ «24» (داود) گفت: حقّا كه او با درخواست افزودن ميش تو به ميش‌هاى خودش به تو ستم كرده است و البتّه بسيارى از شريكان، بعضى بر بعضى ستم مى‌كنند، مگر كسانى كه ايمان آورده و عمل شايسته انجام مى‌دهند و آنان كم هستند و داود متوجّه شد كه ما او را (با اين صحنه و طرح نزاع) آزمايش كرديم، پس، (از قضاوت خود قبل از شنيدن سخن طرف مقابل پشيمان شد و) از پروردگارش آمرزش خواست و به ركوع در افتاد و توبه و انابه كرد. فَغَفَرْنا لَهُ ذلِكَ وَ إِنَّ لَهُ عِنْدَنا لَزُلْفى‌ وَ حُسْنَ مَآبٍ «25» پس ما آن (قضاوت عجولانه) را بر او بخشيديم و البتّه براى او در نزد ما مقام قرب و عاقبت نيك است. نکته ها ماجراى قضاوت حضرت داود در تورات كنونى نيز آمده است، امّا متفاوت از آنچه در قرآن آمده است كه با مقام انبيا نمى‌سازد و كذب و دروغى بيش نيست. در فصل 12 تورات كتاب اشموئيل مى‌خوانيم: كسى نزد مشاور داود آمد و گفت: در شهرى دو نفر بودند كه يكى غنىّ و ديگرى فقير، غنىّ گوسفند و گاو بسيار داشت و فقير تنها يك برّه‌ى كوچك داشت. مسافر غريبى نزد شخص غنىّ آمد، او بخل كرد و از مال خودش خرج نكرد، بلكه برّه‌ى مرد فقير را ذبح كرد تا از مسافر غريب پذيرايى كند، اكنون فتواى داود چيست؟ داود عصبانى شد و گفت: كسى كه اين كار را كرده مستحقّ قتل است، او بايد چهار گوسفند به جاى يك گوسفند بدهد. سؤال كننده گفت: اى داود! آن مرد تويى! داود فهميد كه مرادش از طرح سؤال اين بود كه تو كه همسر داشتى چرا همسر همسايه‌ات را با توطئه تصاحب كردى؟ لذا داود ناراحت شد و توبه كرد!! پیام ها 1- قضاوت، نبايد عجولانه و بر اساس شنيدن سخن يكى از طرفين باشد. (حضرت داود با شنيدن سخن يك نفر از طرفين دعوا قضاوت كرد و فرمود: «لَقَدْ ظَلَمَكَ» و به همين دليل از خداوند عذر خواست). 2- افزون‌طلبى ظلم است گرچه انسان موفق به افزودن نشود. «ظَلَمَكَ بِسُؤالِ نَعْجَتِكَ إِلى‌ نِعاجِهِ» 3- انسان مى‌تواند مالك اموال زياد باشد. حضرت داود از داشتن 99 ميش انتقاد نكرد، بلكه از افزون‌طلبى ظالمانه برادر انتقاد كرد). لَقَدْ ظَلَمَكَ‌ ... 4- در انتخاب همكار و شريك بايد محور كار، ايمان و عمل صالح باشد وگرنه خطر كلاهبردارى و تجاوز به حقوق شركاء در پيش است. كَثِيراً مِنَ الْخُلَطاءِ لَيَبْغِي‌ ... إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا 5- ايمان و عمل صالح در كنار هم كارسازند. «آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ» 6- شركت، بسترى براى لغزش و ضايع كردن حقّ شريك است. «كَثِيراً مِنَ الْخُلَطاءِ لَيَبْغِي» 7- اقتصاد سالم در سايه‌ى ايمان و عمل صالح است. لَيَبْغِي‌ ... إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ‌ 8- كسانى كه حقّ ديگران را مراعات كنند بسيار كمند. «قَلِيلٌ ما هُمْ» 9- آزمايش حتّى براى پيامبران الهى مطرح است. «أَنَّما فَتَنَّاهُ» 10- سفارش به ايمان و عمل صالح و مراعات حقوق مردم بهترين رهنمود است. (از حضرت داود رهنمود خواستند: «اهْدِنا إِلى‌ سَواءِ الصِّراطِ» حضرت فرمود: كَثِيراً مِنَ الْخُلَطاءِ لَيَبْغِي‌ ... إِلَّا الَّذِينَ آمَنُوا ... 11- انبيا به خاطر ساده‌ترين لغزش، بهترين نوع انابه و توبه را از خود نشان مى‌دادند. (ترك اولاى حضرت داود اين بود كه قبل از شنيدن سخن هر دو طرف قضاوت كرد). «فَاسْتَغْفَرَ رَبَّهُ وَ خَرَّ راكِعاً وَ أَنابَ» 12- توبه‌ى فورى ارزش زيادى دارد. «فَاسْتَغْفَرَ» (حرف فاء) 13- ربوبيّت الهى زمينه درخواست آمرزش است. «فَاسْتَغْفَرَ رَبَّهُ» 14- حقوق مردم به قدرى مهم است كه عجله در داورى حتّى اگر از پيامبر معصوم سر زند بايد همراه با استغفار باشد. «فَاسْتَغْفَرَ رَبَّهُ» 15- ركوع در نماز، قبل از اسلام نيز بوده است. «خَرَّ راكِعاً» 16- توبه بايد هم ظاهرى باشد و هم درونى و عمقى. «خَرَّ راكِعاً وَ أَنابَ» 17- توبه‌ى فورى، پذيرش فورى را به دنبال دارد. فَاسْتَغْفَرَ ... فَغَفَرْنا لَهُ‌ 18- توبه، غير از جبران گذشته، آينده را نيز تأمين مى‌كند. «فَغَفَرْنا لَهُ ذلِكَ وَ إِنَّ لَهُ عِنْدَنا لَزُلْفى‌ وَ حُسْنَ مَآبٍ» 19- مقام معنوى، آن گاه ارزش دارد كه همراه با حسن عاقبت و تأمين آينده باشد. «لَزُلْفى‌ وَ حُسْنَ مَآبٍ» 20- گاهى دنيا و آخرت براى يك نفر جمع مى‌شود. «شَدَدْنا مُلْكَهُ‌- سَخَّرْنَا الْجِبالَ‌ مَعَهُ‌- عِنْدَنا لَزُلْفى‌ وَ حُسْنَ مَآبٍ» ↓ 🌺🍂🌸🍂🌺🍂🌸 🇮🇷 @saghebin 🇮🇷 🌺🍂🌸🍂🌺🍂🌸
عیب جویان.m4a
2.11M
مثنوی معنوی دفتر دوم بخش ۸۵ 🎙امین اخگر ↓ 🌺🍂🌸🍂🌺🍂🌸 🇮🇷 @saghebin  🇮🇷 🌺🍂🌸🍂🌺🍂🌸