#مسجد_محوری
مسجد تراز انقلاب, با محوریت امام جماعت فرهیخته و انقلابی , متولیان جهادی و تشکیلات ولایی;
شش کارکرد کلان را در جامعه ایمانی_انقلابی مرتبط (خانواده های هدف و محله محور) دنبال خواهد کرد:
1. ((گفتمان سازی)) و معرفت بخشی اسلام ناب انقلابی
2. ((معنویت افزایی)), خودسازی و تعالی فکری
3. حرکت آفرینی, ((جریان سازی)) و عملگرایی اجتماعی_سیاسی_اقتصادی
4. ((شبکه سازی)) مردمی در حل مشکلات فردی و جمعی
5. فعال در ((تقويت جبهه حق))، مقوم جريان انقلاب و نقش پذير در حرکتهاى اجتماعى عدالت طلبانه
6. نمونه سازی و الهام بخشی تمدنی در ((سبک زندگی)) ایرانی _اسلامی
[مبتنی بر اندیشه های امامین انقلاب]
eitaa.com/sahab_link
#تاریخ_تحول_و_تکامل_فقاهت
#آیت_الله_سید_علی_خامنه_ای
عدم تحوّل، یعنی عدم پرداختنِ فقه به خود مسألهی فقاهت.
🔵#فقاهت_یک_شیوه_و_روش برای استنباط آن چیزی است که ما اسمش را فقه میگذاریم. همان چیزی است که تا این درس را نخوانید، یاد نمیگیرید که چگونه باید از کتاب و سنّت استنباط کرد.
#فقاهت_یعنی_شیوهی_استنباط.
🔴خودِ این هم به پیشرفت احتیاج دارد. اینکه چیز کاملی نیست؛ بلکه متکامل است. 🔷نمیشود ادعا کرد که ما امروز دیگر به اوج قلّهی فقاهت رسیدهایم و این شیوه، دیگر بهتر از این نخواهد شد. نه؛ از کجا معلوم است؟
1__«#شیخ_طوسی» - ملّای به آن عظمت - فقاهت داشت. فتاوای ایشان را در یک مسألهی فقهی ببینید! امروز، کدام مجتهد حاضر است آن گونه بحث کند؟ آن فتاوا، ساده و سطحی است. مجتهدِ امروز، هرگز راضی نمیشود آن طور کار کند و استنباط نماید.
فقاهت، در دورههای متعدّدی تکامل پیدا کرده است. انسان، همینطور که به تاریخ فقاهت نگاه میکند، مقاطعی را مییابد. البته نظرات، مختلف است.
2__ من تصوّرم این است که زمانِ «شیخ»، یک مقطع است و زمان «علاّمه»، مقطع دیگری است. «#علّامه» میگوییم، «#محقّق» نمیگوییم؛ در حالی که قاعدتاً اینها یکی هستند؛ برای اینکه بحث استدلالی در بساط «علاّمه» زیادتر است و انسان بیشتر میتواند بفهمد که با مسأله چگونه برخورد میکرده است؛ ولی در مورد «محقّق» به این روشنی نمیشود فهمید.
3__بعد، یک دورهی تقریباً 250 ساله میگذرد. زمان «#محقّق_کرکی» باز یک مقطع دیگر است و به طور واضح انسان میفهمد که کیفیت استنباط «محقّق کرکی» با کیفیت استنباط «علاّمه» فرق دارد. همان #فقاهت است؛ ولی کامل شده است.
4__بعد به مقطع بعدی میرسد که مقطع تلامذهی «#وحید_بهبهانی» است که آن، شکوفایی فقاهت اصولی است. #صاحبِ«ریاض» و #صاحبِ«قوانین» و «#شیخ_جعفر» و «#سید_بحرالعلوم» و ... در این مقطع هستند.
5__ بعد به زمان «#شیخ_انصاری» و #صاحبِ«جواهر» میرسد که البته این مقطع و تحول در شیوهی فقاهت، در کار «شیخ» نسبت به کار صاحب «جواهر»، بیشتر آشکار است. هر چند کار صاحب «جواهر» هم کار نو و جدیدی است.
6__ بعد از «شیخ انصاری» - به گمان قاصر این حقیر - اگر بخواهیم از مقطعی اسم بیاوریم و بگوییم که تحّولی در فقاهت انجام شده است، آن مقطع، مقطعِ مرحوم «#آیةاللَّه_بروجردی» است که یک مقطع و باب جدیدی است که آن بزرگوار در کار فقاهت باز کرد.
🔴چه دلیلی دارد که فضلا و بزرگان و محقّقان ما نتوانند بر این شیوه بیفزایند و آن را کامل کنند؟
ای بسا خیلی از مسائل، مسائل دیگر را غرق خواهد کرد و خیلی از نتایج عوض خواهد شد و خیلی از روشها دگرگون میشود. روشها که عوض شد، جوابهای مسائل نیز عوض خواهد شد و فقه، طور دیگری میشود.
#این_از_جمله_کارهایی_است_که_باید_بشود.
#کلام_ولی
#علوم_انسانی_اسلامی
#اجتهاد
@almorsalat
#کنکور_بی_کنکور ‼️
یکی از 10 رشته برتر و پرطرفدار در دنیا در سال 2018 , مدیریت کسب و کار هست.
➕این رشته در ایران از مقطع کاردانی (مدیریت کار و کسب) تا دکترا (DBA_در دانشگاه تهران, شریف و ...) دانشجو می پذیرد.
🌀 و در همه مقاطع ; بدون کنکور.
👈 والدین دلسوزی که به آینده فرزندتان می اندیشید,
فکر می کنید چه رشته هایی در آینده
کنکور خواهند داشت؟؟!!
چرا این مسئله را از کودکی مهم بدانیم؟
🆔 @sahab_link
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماباید به مسجد برگردیم
#مسجد_محوری
👈 #روایت_مردم
انقلابی بی قرار شدیم یا کارمند مستقر‼️
🆔 @sahab_link
1_5758187178286907393.mp3
3.94M
💢 آموزش روش تدریس ساخت گرایی
5E
شیوههای نوین تدریس
🆔 @sahab_link
11.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
متاسفانه صبح رویش در چند وقت اخیر با بحران مواجه شده. برای اینکه بتونیم مسیرمون رو ادامه بدیم،به همراهی و کمک تک تکتون نیازداریم.
t.me/sobherouyesh
0912 897 7030
0912 897 7010
اردوان مجیدی. مدرسه حکمت:
شماره تماس های مدرسه صبح رویش:
0912 897 7010
0912 897 7030
0912 897 7040
شماره کارت مدرسه صبح رویش:
جهت حمایت موردی👈
6274 1219 4001 7692
شماره شبا: IR500550017500205722940001
جهت حمایت ماهیانه(طرح شناسنامه)👈
5022 2970 0001 6431
شماره شبا:
IR720570028281012843928101
به نام موسسه نسیم صبح رویش
لطفا در صورت وایز وجه مبلغ واریزی را *حتما* به شماره تلفن 09129257320 پیامک نمایید.
متشکرم
#یک_آیه
#دو_برداشت
قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا ۚ مَا بِصَاحِبِكُمْ مِنْ جِنَّةٍ ۚ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِيرٌ لَكُمْ بَيْنَ يَدَيْ عَذَابٍ شَدِيدٍ سبا/46
⚫️ عده ای از جلوداران حرکت های تربیتی اخیر در کشور,
مبنای فعالیت خود را آیه 46 از سوره مبارکه سبا می دانند.
و با تماثیلی از دفاع مقدس و ...
معتقدند
در جنگ تربیتی کنونی
باید بدون نیاز به تدوین راهبرد, طرح , و مسیر مشخص تربیتی
به خط دشمن زد
و سپس تفکر کرد!!
این جریان
سنت نبوی (ص) , اهل بیت (ع) و امام راحل (ره) را در جریانات سیاسی اجتماعی و فکری زمان خود را نیز;
چنان روایت می کند.
عمل انجام می شد; سپس فکر!!
عجیب است این روایت
و غریب است این فهم
و قریب واقع شده به ما و خانواده های ما ...
@sahab_link
🌱 دیدگاه علامه طباطبایی (ره) در مورد آیه 46 سوره سبا
👌متاسفانه غالب اقدامات غوغايي بر احساس و شعار جماعت بي فکر دلالت دارد و علامه هم به اين غالب اشاره دارد. سخن ايشان به شرح زير است:
" مَثْنى وَ فُرادى" يعنى دو بدو، و يكى يكى، و اين تعبير كنايه از تفرق، و دورى از اجتماع، و بر پا كردن غوغا است، چون غوغا فكر و شعورى ندارد، وقتى بپا شد، غالبا حق را مىميراند، و باطل را زنده مىكند.
@sahab_link