eitaa logo
شبکه طراحی راهبردی سحاب
221 دنبال‌کننده
659 عکس
87 ویدیو
206 فایل
شبکه طراحی راهبردی سحاب; پیشران نوپاهای اجتماعی #اگوباتور #Eggubator
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مدارس پسرانه هدهد
یاحکیم🌱 می گفت: فقط انسان های ضعیف, به اندازه امکاناتشان کار می کنند. 6 آبان, زاد روز و 21 آبان, شهادت پدر موشکی ایران سردار حاج حسن طهرانی مقدم🔻 🎥 مدیری با آرزوهای دوربرد; شهید راه خودکفایی🔺 شادی روح شان صلوات
ایده جالبی برای پرورش کودکان در زمینه‌‌ی کار و کسب: در اتریش گاهی روزهای شنبه، در برخی از مراکز خرید به بچه ها اجازه داده می‌شود اسباب بازی‌های خود را برای فروش بگذارند.
هدایت شده از دستبافته های روستایی دفتینه
#دانشنامه_فرش #جنس_فرش
هدایت شده از دستبافته های روستایی دفتینه
🔴 در فرش دستباف اصیل ایرانی همواره از الیاف طبیعی در تار و پود فرش استفاده می‌شود. نخستین فرش‌های ایرانی به دست عشایری بافته شد که روزهای متمادی بر روی زمین‌های سخت در شرایط جوی بی‌رحم سفر می‌کردند تا مرتع بهتری را برای دام‌های خود پیدا کنند. عشایر کوچ‌نشین فرش‌هایی را برای گرم نگه داشتن خود و نرم‌تر کردن بستر خواب‌شان بافتند. 🔵 مردمان عشایر به دسترسی نداشتند یا به دنبال جایگزینی برای نبودند. عشایر در جستجوی موادی بودند که هم در دسترس باشد و هم گرم‌ نگهشان دارد، و چه ماده‌ای بهتر از . عشایر برای به دست آوردن پشم کافی بود که از چادر خود بیرون بروند، پشم گوسفندان را بچینند و بریسند. 🔶 الیاف مقاوم به دست آمده نرم بود و به راحتی می‌شد با آن کار کرد. به علاوه رنگ کردن نخ پشمی آسان بود و بافندگان می‌توانستند فرش‌هایی رنگارنگ با طیف چشم‌نوازی از الگوهای رنگی مختلف بیافرینند. این داستان ادامه دارد... www.daftineh.ir
هدایت شده از دستبافته های روستایی دفتینه
#داستان_روستاها
هدایت شده از دستبافته های روستایی دفتینه
🔴 در سال 97 بیش از چهارماه در گردش بودیم و هنوز هم هستیم. روستاهای مختلفی را از نزدیک دیدیم. خونه به خونه و کارگاه به کارگاه رفتیم و با بافنده های مهربون و خون گرم روستایی گپ زدیم. 🔷 نتیجه ی های این چند ماه آشنا شدن با تعداد زیادی بود. سعی کردیم تو این مدت اطلاعات مورد نیاز از شهرهای مختلف بدست بیاریم تا بتونیم برای بافت طرح های مختلف، از این بافنده ها استفاده کنیم. 🔶 یه نکته ی دیگه ای هم که متوجه شدیم این بود که خیلی از بافنده های روستایی به خاطر نبود بازار فروش و دستمزد بسیار ناعادلانه، علارقم اینکه به کار کردن نیاز داشتن، اما قالیبافی را کنار گذاشته بودند. 🔵 ما همه ی تلاش خودمون را می کنیم که محصول این هنر فراموش شده ی اصیل ایرانی با قیمت مناسب و کیفیت بافت خوب، در چرخه تولید و فروش قرار بگیره و درکنار آن بتونیم با تامین قالی دستباف مرغوب و به صرفه ، کمکی به سلامتی خانواده های ایرانی کرده باشیم. www.daftineh.ir
💒 حضورکشیش مسیحی در پیاده روی اربعین... برای بوسیدن خاک مقدس به #کربلا آمدم #ذبیح_الفرات" که در انجیل ذکر شده همان #امام_حسین (ع) است #حب_الحسین_یجمعنا
هدایت شده از مکتب اسلامی
🔻نشست کشوری «راه رسیدن به تمدن اسلامی» اینجا پیرامون نظام تزکیه و تعلیم اسلامی بحث می‌کنیم و یک نمونه کاملا عینی را به شما نشان می‌دهیم. 📆 ۱ تا ۴ آذر 📌 مشهد مقدس @maktab_eslami
هدایت شده از صندوق سبحان
اربعین حسینی بر شیعیان مولا تسلیت باد... @Sandogh_Sobhan
تجمع اربعین ظهور یک بازیگر بین المللی جدید از آغاز هزاره، روند کاهش سلطه استبداد در غرب آسیا، ظرفیت‌های ژئوکالچر شیعی را برجسته کرده است. رخداد بین‌المللی تجمع اربعین سالار شهیدان، یک نمونه روشن از این تحول مهم و اساسی در منطقه به حساب می‌آید. این عظیم‌ترین تجمع بشری در یکی از ناامن‌ترین مناطق جهان، صورت یک بازیگر غیردولتی قدرتمند منطقه‌ای به عنوان مذهب تشیع است. این رخداد بین المللی در شرایطی فرصت ظهور یافته که تحولات منطقه‌ای، سرکوب‌های دینی و ایدئولوژیک علیه شیعیان را تضعیف کرده است. کشور عراق اگرچه با معضل داعش دست به گریبان است، اما دیگر هیچ نهاد رسمی در آن، از افزایش آزادی‌های اجتماعی شیعیان نمی‌ترسد. در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس نیز سرکوب شیعیان آنگونه که در گذشته وجود داشته، به شدت هزینه‌زا شده و توان اثرگذاری اجتماعی و سیاسی شیعیان ارتقاء یافته است و بیداری اسلامی در سال 2011 نیز این روند را تسریع کرده است. جنبش‌های شیعه با الهام از حزب‌الله لبنان فعالیت‌های خود را در کشورهایشان توسعه داده‌اند. ج.ا.ایران نیز یک قدرت مهم منطقه‌ایست و مرکز ثقل این ژئوکالچر محسوب می‌شود. یک پیامد مهم برای این وضعیت جدید، توسعه روابط فراملّی شیعیان در منطقه و شکلگیری یک شبکه فعال منطقه‌ای است. به لحاظ سیاسی- نظامی، شبکه‌ای از گروه‌های شیعی در کشورهای منطقه به ویژه سوریه، لبنان و عراق با مرکزیت جمهوری اسلامی شکل گرفته و ظهور داعش به تقویت انسجام و جایگاه بین‌المللی این شبکه سیاسی- نظامی انجامیده است.[1] شبکه‌ای که در حال حاضر در چارچوب یک اتحاد- با هویت فرهنگی- در برابر داعش در حال جنگ است و طی سال‌های گذشته کارآمدی قابل توجهی از خود نشان داده است. تجمع اربعین، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فرهنگی این بستر ژئوکالچری را نمایندگی می‌کند. به عبارت دیگر این رخداد بین‌المللی، نمایانگر عمق آن دسته از پیوندهای فرهنگی است که شبکه سیاسی- نظامی شیعه در منطقه بر آن بنا شده است. این شبکه در منطقه دارای ویژگی‌هایی است که آن را از دیگر جریان‌های رقیبش متمایز می‌کند. این مؤلفه‌های تمایز در تجمع اربعین به عنوان مهم‌ترین رخداد فرهنگی این جغرافیای فرهنگی، متجلی شده است؛ به طوری که بررسی ابعاد مختلف اجتماع اربعین، زمینه‌های فرهنگی کنش سیاسی ژئوکالچر شیعه در طول سال‌های پس از انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد. 1- حفظ صلح و امنیت بین‌المللی واژه مسالمت‌جویانه که همراه با تجمع اربعین تکرار می‌شود، ماهیت صلح‌طلبانه قدرت ژئوکالچر شیعی را نمایندگی می‌کند. از سال 2003 که نظام بعثی در عراق سقوط کرده است، هر ساله میلیون‌ها نفر در روز اربعین به زیارت امام حسین (ع) رفته‌اند. جمعیت زائران تنها در سال 2004 به طور تقریبی با جمعیت حجاج در ایام حج برابر بوده است. یعنی در حدود 4 میلیون نفر. اما این عدد در سال‌های بعد رشدی شگفت‌انگیز را طی کرده تا جایی که کربلای معلا در سال‌های 2009 و 2010 در ایام اربعین، پذیرای جمعیتی بین 10 تا 14 میلیون نفر بوده است. این رقم در سال گذشته به نزدیک 20 میلیون زائر رسیده است.[2] تنها اجتماع بزرگی که جمعیت آن از تجمع اربعین بیشتر است، آیین کومبه میلا (kumbh mela) در مذهب هندوست، که در طول دو ماه برگزار می‌شود و هر 4 سال سه بار اجرا می‌گردد.[3] رقم 20 میلیون زائر در ایام اربعین، در حالی اعلام شده است که معبد سن سوجی که یک معبد مهم بودایی در ژاپن است، در طول یک سال پذیرای 20 تا 30 میلیون نفر اعم از توریست‌های خارجی است. مکه مکرمه و مدینه منوره، سالانه 7 تا 10 میلیون نفر زائر را می‌پذیرد و جمعیت کاتولیک‌هایی که برای زیارت واتیکان می‌روند، به 18 میلیون نفر در یک سال نمی‌رسد.[4] این جمعیت عظیم در منطقه‌ای گردهم می‌آیند که در فاصله چند ده کیلومتری آن یک جنگ تمام‌عیار در جریان است. تجمع اربعین که چند برابر بزرگتر از موارد مشابه خود است، به مرزها و قوانین بین‌المللی احترام می‌گذارد، امنیت منطقه را به مخاطره نمی‌اندازد، با وجود زمینه‌های مناسب، ماهیت فرهنگی خود را تغییر نمی‌دهد و بیشترین تنوع ملی و دینی را در درون خود به رسمیت می‌شناسد. همین وضعیت در شبکه سیاسی- نظامی شیعی در منطقه وجود دارد. نیروهای شیعی برهم زننده ثبات به حساب نمی‌آیند و به راحتی با افراد و گروه‌ها از مذاهب مختلف تعامل می‌کنند. 2- الگوی فراملّی‌گرایی در غرب آسیا تجمع اربعین اگرچه با حمایت‌های امنیتی دولت‌های ایران و عراق برگزار می‌شود، اما از سوی هیچ نهاد رسمی سازماندهی نشده و یا دعوتی برای برگزاری آن صورت نمی‌گیرد. دولت‌ها در این رخداد بیش از هر چیز امنیت زائران را تأمین می‌کنند. ملیت‌های مختلف از 60 کشور جهان بدون آنکه تسهیلات خاصی از سوی کشورهایشان دریافت کنند و یا حتی در طول اقامت در عراق از امکانات رایج سفر در دوران کنونی بهره‌مند شوند، در این تجمع شرکت می‌کنن
تواند پیوندهای موجود در دو شبکه سیاسی و فرهنگی را تقویت کند و به این ترتیب جایگاه شیعیان در آینده منطقه را ارتقاء بخشد. [1] برای مطالعه بیشتر درباره شبکه ژئوکالچر شیعی نگاه کنید به: سیفی، یوسف (1391) "ژئوکالچر اسلام گرایی شیعی در خاورمیانه و تاثیر آن بر بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران "، آفاق امنیت، شماره 17، زمستان. [2] http://www.bultannews.com/fa/news/183509 [3] https://fa.wikipedia.org/wiki/%DA%A9%D9%88%D9%85%D8%A8%D9%87_%D9%85%DB%8C%D9%84%D8%A7 [4] http://danakhabar.com/fa/news/1164591 [5] http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930922000386 [6] http://javanonline.ir/fa/news/691107 [7] http://tabyincenter.ir/index.php/menu-examples/child-items-5/از-اربعین-تا-آزادی [8] http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=289977 [9] برای مطالعه بیشتر درباره نقش اقتصاد در همگرایی نگاه کنید به: نجارزاده، رضا و دیگران (1384) "همگرایی اقتصادی- منطقه ای و تاثیر آن بر سرمایه گذاری مستقیم خارجی و رشد اقتصادی "، پژوهشهای رشد و توسعه پایدار، پاییز، شماره 17. @sahab_link