eitaa logo
شبکه طراحی راهبردی سحاب
214 دنبال‌کننده
677 عکس
91 ویدیو
206 فایل
شبکه طراحی راهبردی سحاب; پیشران نوپاهای اجتماعی #اگوباتور #Eggubator
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🌸 طرح| رهبرانقلاب: ماه ربیع الاول، بهار زندگی است 💻 @Khamenei_ir
هدایت شده از گندم
امام رضا (ع): هرکس اندوه و مشکلی از مومنی برطرف نماید، خداوند در روز قیامت، اندوه را از قلبش برطرف میکند. مَـن فـرّج عن مـومـن فـرّج الله عَن قَلبه یـَوم القیمة. (کافی، ج 3، ص 268) شماره کارت جهت واریز کمک های نقدی 6037-9972-6433-6513 Eitaa.com/gandom_link
هدایت شده از مؤسسه شاکله
🌺🍃🌺دوره مجازی تربیت نوجوان (۷ الی ۱۴ سال) با محوریت آداب اسلامی🌺🍃🌺 با درس‌های استاد حسین میرزایی 🔷ویژۂ خواهران و برادران علاقمند به تربیت نوجوان موضوعات: آداب تربیتی، فرآیند تصمیم‌گیری و تصمیم سازی در نوجوان و ... ⚠️جهت ثبت نام و دریافت اطلاعات پرداخت، نام و نام خانوادگی و شماره موبایل خود را به آدرس @enshaadmin ارسال کنید. 💠 @enshaamooze
فلسفه_for_کودک یا لیپمن_فیلسوف یهودی_ مبدع فلسفه برای کودکان بود. به این معنا که کودکان به صورت مستقل و آزاد به تفکر بپردازند و کسی به آنها نگوید که چگونه فکر کنند و چه فکری بکنند. او برای این منظوراز اصطلاح unlocked thinking (تفکر آزاد و بی قید و بند) استفاده می‌کند. در نظر لیپمن philosophy for children با philosophy with children دو مقوله متمایز از هم هستند. قید «برای» (for) در فلسفه برای کودکان یک معنای حقوقی دارد و به معنای این است که فلسفه حق کودکان است. یعنی همانطور که بزرگسالان حق دارند فلسفه ورزی کنند، کودکان هم حق دارند که فلسفه بورزند و فسلفی بیندیشند. قید «با» (with) در فلسفه با کودکان، رویکردی است که یوستین گاردر پیش می‌گیرد. گاردر در کتاب "دنیای صوفی" چکیده تاریخ فلسفه غرب را در قالب داستان برای کودکان ساده سازی کرده و نوشته است. هدف گاردر از این کار این است که تاریخ فلسفه و اندیشه‌ غرب را به زبانی ساده به کودکان آموزش بدهد. ☝️ لیپمن بشدت متاثر از جان دیویی، ویگوتسکی، ویتگنشتاین و گیلبرت رایل است. اما بیش از همه لیپمن متاثر از جان‌ دیویی است و به این مسئله هم افتخار می‌کند. یکی از نویسندگان در این خصوص می گوید که لیپمن در یک جاهایی کاتولیک‌تر از پاپ می‌شود و در اجازه دادن به تفکر آزاد برای کودکان از دیویی هم جلوتر می‌زند و اصطلاحا کاتولیک تر از پاپ می شود. تمام شعار جان دیویی این بودکه آموزش و پرورش سنتی باید کنار گذاشته شود و در آموزش و پرورش جدید با تکیه بر تلاش خود دانش‌آموزان و تجارب نوشونده آن ها کارشود. به این ترتیب دیویی سابجیکتیویتی را کنار می‌گذارد و به سراغ آبجیکتیویتی می‌رود. در این راستا او می‌گوید که مدرسه، اجتماع کوچک شده است. یعنی اینکه کلاسهای درس نباید به این شکل باشد که معلمین بیایند و یکسری مطالب را از گذشته و گذشتگان به صورت ذهنی و در قالب مطالب تاریخی به دانش آموزان انتقال دهند. بلکه باید آن ها خودشان مطالب و مسائل را تجربه کنند، فکر کنند و... دیویی آموزش‌و پرورش با رویکرد یونانی مسیحی(تومیستی) را رد می‌کند و مدل آموزش و پرورش تجربه‌محور را پیشنهاد می‌دهد. آقای لیپمن هم دقیقا همان چیزی را که دیویی به دنبالش بوده است دنبال می‌کند. با این تفاوت که می‌آید و در قسمت روشها بعضی تغییرات را به وجود می‌آورد. برای مثال او این تاکید دیویی را که مسائل اجتماع به عنوان موضوعات درسی باید در مدرسه توسط بچه‌ها بررسی و کاوش بشود را از حالت آزمایشی در می‌‌آورد و می‌گوید بچه‌ها باید راجع به مسائل اجتماعی با یکدیگر گفت‌وگو کنند. او در اینجا به زبان گفت و گو به جای زبان آزمایش روی می آورد. در این صورت فرآیند پژوهش جان دیویی آزمایش‌محور است؛ اما فرآیند پژوهش و کار لیپمن، مبتنی بر تحلیل‌ها و گفت‌وگوهای زبانی است. این یعنی این که دیویی بیشترآبجکتیویتی ‌محور است. لیپمن در قسمت موضوعات آبجکتیویتی ‌محور است؛ اما فرآیند زبانی را هم به کارش اضافه می‌کند. به این معنا او به سمت ترکیبی از آبجکتیویتی و سوبجکتیویتی پیش می‌رود. لذا کار لیپمن یک کار ترکیبی است. 👈 لیپمن در فلسفه برای کودکان بیش از این که به نظریه پردازی پرداخته باشد، اندیشه‌ها را با هم تلفیق کرده است. در این راستا او اندیشه‌های روانشناسی شناختی ویگوتسکی را با بخش زیادی از اندیشه جان دیویی در آموزش و پرورش همراه ساخته و سپس نظریات فلاسفه تحلیل زبانی مثل ویتگنشتاین و رایل را با آن ها تلفیق و ترکیب کرده و یک روش آموزشی هم خودش به این موارد اضافه کرده که اجتماع پژوهشی نامگذاری کرده است. در روش اجتماعی پژوهشی، یک گروهی از کودکان حلقه‌ وار بر روی زمین می‌نشینند و در خصوص آنچه که از مورد علاقه شان است، رو درروی همدیگر گفت‌وگو می‌کنند. 🌀 نقش معلم در آموزش و پرورش سنتی در آمریکا همواره یک نقش محوری بوده است. در زمان جان دیویی، این نقش به هدایتگر آموزشی تقلیل پیدا می‌کند. لیپمن این نقش را به تسهیل‌گر آموزشی تنزل می‌ دهد. در واقع او از معلم یک مبصر می سازد که کارش صرفا نظم دادن به جلسه گفت و گوی کودکان است. در مدل لیپمن، معلم هدف را تعیین نمی‌کند؛ محتوا را تعیین نمی‌کند؛ نمی‌تواند اظهار نظر مستقیم بکند؛ روش را هم آقای لیپمن قبلا تعیین نموده است. در این مدل، نقش دانش‌آموز بسیار برجسته می‌شود و این فرصت را پیدا می‌کند که مستقل و آزاد فکر کند. محتوا هم در این مدل آماده نیست و خود بچه‌ها پیشنهاد می‌کنند که راجع به چه چیزی بحث کنند و به گفت‌وگو بپردازند. این مدل و طرز فکر، مبانی نظری و اعتقادی خاص خودش را پیدا می کند. همین الان برای یک خانواده در آمریکا می تواند یک مسئله و دغدغه باشد. زیرا خانواده نمی‌تواند اجازه بدهد که به سادگی بچه‌ها بروند و از همدیگر هر چه می خواهند یاد بگیرند‼️ معلم در این فرآیند حق مداخله ندارد. اگر معلم مداخله کند، دی
گر اسم این کار فلسفه برای کودکان نیست. اگر هم مداخله نکند، خروجی این کار بسیار خطرناک خواهد بود. لیپمن می‌گوید که ما حق نداریم که کودکان را از فلسفیدن که حق آنهاست بازداریم. البته لیپمن هیچ کدام از داستانهایی را که در فلسفه برای کودکان نوشته از کودکان کمکی نگرفته است و خودش یا همکارانش آن ها را نوشته اند. معلم در این فرآیند حق مداخله ندارد. اگر معلم مداخله کند، دیگر اسم این کار فلسفه برای کودکان نیست. اگر هم مداخله نکند، خروجی این کار بسیار خطرناک خواهد بود. لیپمن می‌گوید که ما حق نداریم که کودکان را از فلسفیدن که حق آنهاست بازداریم. البته لیپمن هیچ کدام از داستانهایی را که در فلسفه برای کودکان نوشته از کودکان کمکی نگرفته است و خودش یا همکارانش آن ها را نوشته اند. @sahab_link
هدایت شده از گندم
وقتي تكليف سنگين روي دوشتان هست، بدانيد وسعتان هم هست. به جاي اينكه بگوييم اين تكليف سنگين است، پس وسع من نيست و تكليف برداشته است، بگوييد اين تكليف از ما خواسته شده است پس ما مي توانيم. 💳 شماره کارت جهت واریز کمک های نقدی 6037-9972-6433-6513 Eitaa.com/gandom_link
هدایت شده از گندم
دوست و هموطن مسلمانم سلام علیکم 107 دختر دانش آموز روستای #بانی_هوان #زلزله_کرمانشاه در کانکس سرد (بدون لباس مناسب و وسایل گرمایشی) درس می خوانند. 👈حداقل 15 میلیون تومان لازم هست #گندم شماره کارت جهت واریز کمک های نقدی 6037-9972-6433-6513 Eitaa.com/gandom_link 🌾🌾
محاسبه گر تورم براي تبديل ارزش ريالی مبلغی در يک مقطع زمانی نسبت به مقطع زمانی ديگر (در گذشته) از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی (CPI) استفاده می شود. https://www.cbi.ir/InflationCalculator/InflationCalculator_fa.aspx
هدایت شده از گندم
یک سال گذشت ... اما شب , سکوت , سرما هنوز ادامه دارد. برپاخیز #هموطن ! 21 آبان , سالگرد #زلزله_کرمانشاه ⚫️ #مهربانی_بکارید #جنبش_همرسانی_مردمی @Gandom_Link
فقه دولت اسلامی دوره آموزشی موسسه فتوح اندیشه 12 جلسه_اصفهان
هدایت شده از گندم
#تاآخر_ایستاده_ایم وقتي تكليف سنگين روي دوشتان هست، بدانيد وسعتان هم هست. به جاي اينكه بگوييم اين تكليف سنگين است، پس وسع من نيست و تكليف برداشته است، بگوييد اين تكليف از ما خواسته شده است پس ما مي توانيم. #گندم #جنبش_همرسانی_مردمی #مهربانی_بکارید 😔 امروز در مدرسه #بانی_هوان 💳 شماره کارت جهت واریز کمک های نقدی 6037-9972-6433-6513 Eitaa.com/gandom_link