هدایت شده از گندم
به یاد خدا 🌾
✔️ #کودکان_کار اصفهانی و مدرسه محل تحصیل آن ها در ناحیه 4 آ.پ منتظر دستان مهربان شما هستند.
(دو دستگاه کامپیوتر و یک لپ تاپ و سایر ملزومات شخصی, آموزشی و کمک تربیتی)
☑️ #جنبش_همرسانی_گندم
توسط #تامین_مالی_جمعی
شما خوبان
توانسته است به ارزش
✔️ 528 میلیون و 314 هزار تومان
روی پروژه های خیراندیشانه و جهادی
سرمایه گذاری کند.
شماره کارت جهت واریز کمک های نقدی
6037-9981-1321-5007
بانک ملی ایران به نام حامدسعادت پور
#مدارس_مجری_روش_میزان
#مدارس_خواهر_خوانده
#تامین_مالی_جمعی
#پروژه_های_خیراندیشانه
#مهربانی_بکارید
#جنبش_همرسانی_گندم
#crowdfunding
#donation
#crowdsourcing
@gandom_link
هدایت شده از گندم
به یاد خدا 🌾
✔️ خانم طیبه محمدی خانواده بدسرپرست #هرمزی است که هزینه چهار فرزند را به سختی با درآمد حاصل از یارانه و بسته معیشتی می گذراند.
و در اتاق شش متری در منزل پدر و مادر سالمندش زندگی می کند!
آنها تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند و اوضاع شان در گرمای جزیره #هرمز اصلا مساعد نیست.
✔️ اگرچه دنبال توانمندسازی آنها هستیم ; اما امور جاری و معیشتی شان نیاز به دستان مهربان شما خوبان دارد
☑️ #جنبش_همرسانی_گندم
توسط #تامین_مالی_جمعی
شما خوبان
توانسته است به ارزش
✔️ 528 میلیون و 314 هزار تومان
روی پروژه های خیراندیشانه و جهادی
سرمایه گذاری کند.
شماره کارت جهت واریز مستقیم کمک های نقدی شما
6037_9974_3691_2746
به نام طیبه محمدی
#هرمز_تنها_نیست
#تامین_مالی_جمعی
#پروژه_های_خیراندیشانه
#مهربانی_بکارید
#جنبش_همرسانی_گندم
#crowdfunding
#donation
#crowdsourcing
@gandom_link
مدل مالی چیست؟
مختصرا یک مدل مالی نمایش ریاضی خلاصه شدهای از نحوه کار کردن شرکت میباشد. (و از آن مهمتر، اینکه به چه سمتی کار خواهد کرد). مدل ورودیها و خروجیهایی دارد. ورودی ها محرکه ی فرضیات مدل میباشند، چیزهایی همانند محرکههای هزینه جذب مشتری، نرخ جابهجایی مشتریان از شرکت شما و رفتن به سمت رقیبانتان، میزان پولی که به افراد میپردازید و غیره. خروجی مجموعهای از اهداف میباشد که به شما نشان خواهد داد شرکت چطور عمل خواهد کرد اگر فرضیات درست باشد یک مدل میتواند چندین مجموعه از اهداف را تولید کند که فرضیات مختلفی را ارائه میدهد.
بر مبنای مجموعهای از فرضیات، یک مدل مالی مورد استفاده قرار میگیرد تا تصمیمات هوشمندانه بگیرد ( چه تعداد فروشنده میبایست استخدام کنید و چه مقدار به آنها بپردازید ). مدل شامل اهداف مالی میباشد که ریاضیات را به فرضیات متصل میکند، که به اپراتورها اجازه میدهند تا ” با متغیرها کارکنند” بر این اساس که بفهمند که چطور تصمیمات مطمئن ممکن است سلامت آیندهی شرکتشان را تحت تاثیر قراردهد.
#سحاب
شبکه کاری و نظارتی برای زایش و پیشرانی نوپاهای اجتماعی است.
#اگوباتور
#Eggubator
@sahab_link
اجزای یک مدل مالی قوی چه جیزهایی میباشد؟
تا زمانی که افراد از مدلهای مالی استفاده میکنند تا اهداف را به سرمایهگذاران ربط دهند. بسیار ضروری میباشد تا با زبان سرمایهگذاران صحبت کنید. آنها برای موارد مالی از Excel استفاده میکنند. پس شما میبایست مدل خود را در Excel ایجاد کنید.
Google sheets برای ایجاد تغییر و داشتن چندین فرد برای ویرایش مناسب میباشد، اما فرستادن یک مدل در صفحات Google sheets برای سرمایه گذاران نشان میدهد که شما دانش مالی ندارید.
سرمایه گذاران همچنین ۳ صورتحساب استاندارد را نیز مشاهده میکنند: صورتحساب درامد، صفحه نشان دهندهی نقطهی سر به سر و صورتحسابی از جریان نقدی. در مورد هر یک از اینها بسیار معتبر میباشد تا در یک صفحه گستردهی یکسان نحوهی عملکرد گذشته و اهداف آینده هر دو آورده شود.
صفحه گستردهی شما میبایست شامل یک صورتحساب برای هر یک از خروجیها، صورتحساب فرضیات و جزئیات مشتری مورد نیاز باشد تا در محاسبهی خروجیهای اصلی کمک کننده باشد. ما یک مثال خاص را نیز بعدا در این مجموعه خواهیم آورد تا شما بهتر متوجه شوید که به چه شکل میبایست باشد.
سود یک مسئلهی سلیقهای و پول نقد یک حقیقت است.
به دلیل وجود جزئیات مختصر حسابداری متغیر – مانند درست کردن درامد به تعویق افتاده و دارایی استهلاک شده – اگر شما ۱۰ حسابدار را مسئول کردهاید تا کتاب شما را در پایان سال به اتمام برساند، شما ۱۰ جواب مختلف در مورد میزان سود ( ویا زیان) که در پایان سال داشتهاید به دست خواهید آورد. در حالی که امیدوار کننده خواهد بود که خیلی از دیگری تفاوت نداشته باشد. هر یک از آنها براساس نظریات و سلایق حسابداری خود به روشنی گزارشهای مختلفی را در مورد سودتان به شما خواهندداد.
اگرچه وجود تعادل در حساب بانکی شما عدد خاصی است که باید به آن اشاره شود؛ این یک حقیقتی است که ۱۰ حسابدار شما باید روی آن توافق داشته باشند.
بنابراین بسیار مهم میباشد که به یاد داشته باشید مدل مالی شما نظر شخصی شما را در خصوص سودتان ارائه میدهد. این به این معناست که جریان نقدی خود را به دقت آزمون کنید، چرا که تغییرات جزئی با هدف بهتر کردن فرضیات کسب و کارتان ضروری میباشد.
#سحاب
شبکه کاری و نظارتی برای زایش و پیشرانی نوپاهای اجتماعی است.
#اگوباتور
#Eggubator
@sahab_link
چرا سرمایهگذاران به مدل مالی شما اهمیت میدهند؟
داشتن یک مدل مالی قوی یک قدم مهم در ارتباط با سرمایهگذاران میباشد. جایی که شما یک متفکر منطقی با یک برنامه قابل دفاع و فهم روشن از کسب و کارتان و سطحی که بتوان به آن عمل کرد میباشید.
هیچ کس انتظار ندارد تا مدل شما کاملا بینقص باشد. درحقیقت زمانی که ما یک مدل را ارائه میدهیم ما همواره با یک خط یکسان شروع میکنیم:
تنها چیزی که ما میدانیم و در مورد این مدل مطمئن هستیم این است که آن اشتباه است اما اگر با دقت به آن نگاه کنیم ما فهم بهتری را در رابطه با محرکههای کسب و کار و موارد مورد نیاز برای تمرکز بر روی کاهش ریسک را خواهیم فهمید.
در ذهن خود بسپارید که سرمایهگذاران به دنبال موفقیتهای بزرگ هستند اما همچنان به دنبال کاهش ریسک خود نیز هستند. این مدل به آنها کمک میکند که بتوانند با ریسک کنار بیایند.
#سحاب
شبکه کاری و نظارتی برای زایش و پیشرانی نوپاهای اجتماعی است.
#اگوباتور
#Eggubator
@sahab_link
مدل مالی چه کاربردی دارد؟
خروجیهای مدل مالی در تصمیمگیری و تحلیل مالی به بنیانگذاران و همچنین سرمایه گذاران خطرپذیر در موارد زیر کمک خواهد کرد:
ارزش گذاری استارتاپ
تحلیل داده های تاریخی استارتاپ
جذب سرمایه از طریق واگذاری سهام یا وام
بودجه ریزی و پیش بینی بودجه
ادغام و تملیک
توسعه استارتاپ (ورود به بازارهای جدید و گسترش جغرافیایی منطقه خدمت دهی و…)
فروش و واگذاری داراییها
یک مدل مالی شامل موارد زیر است:
حقایق، فرضیات و دادههای تاریخی
ترازنامه
صورت سود و زیان
صورت جریان وجوه نقد
ارزش گذاری
تحلیل حساسیت
شاخصهای کلیدی عملکرد استارتاپ
ساختار هزینه
چارتها و گرافها
#سحاب
شبکه کاری و نظارتی برای زایش و پیشرانی نوپاهای اجتماعی است.
#اگوباتور
#Eggubator
@sahab_link
شاخصهای کلیدی عملکرد
با توجه به صنعت مورد فعالیت و ماهیت کسبوکار، مهمترین شاخصها باید شناسایی و برای سرمایهگذاران و بنیانگذاران در مدل مالی گنجانده شود. برخی از این شاخصها را با استفاده از خروجیهای صورت سود و زیان میتوان اندازهگیری و رصد کرد برای مثال حاشیه سود ناخالص، EBITDA، که عملکرد فروش و سود استارتاپ را میسنجند و یا شاخصهایی مانند هزینه جذب مشتری یا CAC، ارزش طول عمر مشتری یا LTV و نرخ ریزش یا Churn Rate و…
#سحاب
شبکه کاری و نظارتی برای زایش و پیشرانی نوپاهای اجتماعی است.
#اگوباتور
#Eggubator
@sahab_link
9 مدل کسب و کار برای راه اندازی استارتاپ
مدل کسب و کار در هسته و مرکزیت هر استارتاپ موفقی قرار دارد. زیرا صرف نظر از اینکه چقدر ایده شما منحصر به فرد و بکر باشد، استارتاپ باید یک روش عملی برای پول درآوردن داشته باشد که به اندازه کافی برای سرمایه گذاری در آینده با ارزش گردد و همچنین باعث حفظ خود استارتاپ نیز بشود. بسیاری از بنیانگذاران استارتاپ های نو هنگام بحث درمورد برنامه ها و استراتژی های کسب و کار خود از عبارت “مدل کسب و کار” استفاده می کنند. سوالهایی مثل “چه مدل کسب و کاری به بهترین نحوه برای ایده ام جواب می دهد؟” یا “از کجا بدانم که استارتاپ ام از مدل مناسب استفاده می کند؟”، برخی از سوالاتی هستند که بنیانگذاران باید در نظر بگیرند که در نهایت نیز بر موفقیت کلی سرمایه گذاری شان در دراز مدت تاثیر خواهد داشت.
#سحاب
شبکه کاری و نظارتی برای زایش و پیشرانی نوپاهای اجتماعی است.
#اگوباتور
#Eggubator
@sahab_link
اشتباهات در انتخاب مدل کسب و کار
مدل کسب و کاری که شما انتخاب می کنید باید در ارتباط تنگاتنگ با نیاز مشتریان باشد و بهتر از مدل رقبایتان کار کند. انواع بسیار مختلفی از مدل های کسب و کار وجود دارد و شما باید آن مدلی را انتخاب کنید که مناسب کسب و کارتان است. یکی از بدترین اشتباهاتی که بنیانگذران مرتکب می شوند این است که تلاش می کنند تا مدل کسب و کاری را دوباره از اول ایجاد کنند و یا روش جدیدی از جریان نقدی پول را به وجود آورند که هرگز قبلا انجام نشده است. برای سرمایه گذاری که می گوید من قصد استفاده از روش اثبات نشده ای را برای پول درآوردن از سرمایه گذاری ام دارم به احتمال زیاد بازگشت سرمایه ای در کار نیست.
گزینه های بسیاری برای ایجاد درآمد وجود دارد که در حال حاضر هم ثابت شده است و به عنوان یک بنیانگذار وظیفه شما تعیین بهترین مدل کسب و کار می باشد که مناسب کسب و کارتان می باشد. اگر شما نمی دانید از کجا شروع کنید در ادامه با همراه باشید تا از ۹ مدل کسب و کار موفق برای استفاده در استارتاپ تان مطلع شوید که موفقیت آمیز بودن آن در بسیاری از استارتاپ ها و کسب و کارها در سراسر جهان به اثبات رسیده است.
#سحاب
شبکه کاری و نظارتی برای زایش و پیشرانی نوپاهای اجتماعی است.
#اگوباتور
#Eggubator
@sahab_link
1.واسطه شوید (مدل کسب و کار Warby Parker)
واربی پارکر (Warby Parker) در سال ۲۰۱۰ ایده ساده ای داشت که ما همه آرزو می کنیم ای کاش اول به فکر ما می رسید. آنها تصمیم گرفتند تا به بازار عینک وارد شوند در آن موقع بازار عینک در انحصار کامل شرکت ایتالیایی Luxottica بود که بزرگترین تولید کننده عینک در دنیا است و اساسا قیمت عینک طراحان را کنترل می کرد. با قیمت هایی که در بالاترین حد قرار داده شده بودند، واربی پارکر فرصت بزرگی را در بازار یافت. او متوجه شد به دلیل اینکه اکثر برندها حقوق خود را به شرکت های بزرگ مثل Luxottica می فروختند هزینه های طراحی و ساخت شان به شدت افزایش پیدا می کرد. پس راه حل منطقی این مساله چیست؟ راه حل این است که واسطه شوید! آنها توانستند قیمت عینک خود را به طور قابل توجه ای کاهش دهند و عناصر اجتماعی خوبی را با برند شرکت شان همراه کنند به این صورت که عینک های مورد علاقهی مشتری را از طریق فروشگاه آنلاین خود برای او می فرستادند و مشتری می توانست این عینک ها را بر روی عکس خود امتحان کند و از این طریق بهترین عینک را خریداری کند. چون مشتریان حق انتخاب داشتند و با قیمت مناسب عینک را خریداری می کردند میزان فروش این شرکت نیز افزیش یافت. چیزی که به آن استراتژی برد-برد می گویند.
چرا این مدل جواب می دهد: تبدیل شدن به واسطه، به استارتاپ ها مزیت قیمت گذاری مهمی را می دهد و موجب پس انداز کردن پول برای مصرف کنندگان می شود. این مدل همچنین باعث می شود تا استارتاپ کنترل بسیار بیشتری بر روی کیفیت محصول یا خدمت داشته باشد. و به آنها بازخورد فوری از کاربران را می دهد تا به طور مدام محصول بهتری را تولید کنند. این مدل همچنین باعث کنترل بهتر بر قراردادها و مذاکرات با توزیع کنندگان می شود و نیز باعث ایجاد روابط قویتر با تامین کنندگان می گردد.
شرکت هایی که از این مدل پیروی می کنند: استارتاپ نیویورکی Casper از این مدل برای تغییر دادن چگونگی خرید تشک ها استفاده می کند. شرکت Scarosso از این مدل در بازار کفش استفاده می کند. شرکت Brideside از این مدل برای برگزاری جشن عروسی استفاده می کند و با موفقیت نیز رشد کرده است. شرکت Audicus از این مدل برای سمعک بهره گرفته است.
#سحاب
شبکه کاری و نظارتی برای زایش و پیشرانی نوپاهای اجتماعی است.
#اگوباتور
#Eggubator
@sahab_link
2.یک(Marketplace)شوید
یکی از مدلهای کسب و کارِ که همیشه در حال رشد بوده و همچنان هم موفقیت آمیز بودنش به اثبات می رسد، مدل بازارگاه می باشد. این بدان معنی است که شما خیلی راحت عرضه و تقاضا را در کنار هم جمع می کنید. AirBNB به عنوان یکی از مثالهای موفق برتر در این زمینه است که توانسته این مدل کسب و کار را به خوبی پیاده سازی کند. احتمالا هنگامی که شما برای اولین بار ایدهِ اجاره دادنِ خانه از طریق اینترنت به آدم های ناشناس را می شنوید تعجب می کنید. اما بنیانگذاران AirBNB به اقتصاد اشتراکی نوین معتقد بودند. آنها متقاعد شده بودند که در زمینه مسکن عرضه و تقاضا وجود دارد و از آن زمان تا حال بیش از ۲۰ میلیون نفر که اصلا همدیگر را نمی شناختند را متقاعد نمودند که اتاق های خود را به یکدیگر اجاره دهند. اوبر (Uber) با استفاده از همین ذهنیت رشد انفجاری داشته است و بازارگاهی ایجاد کرده که در آن مسافران ماشین هایی اجاره می کنند بدون آنکه رانندگان آن را بشناسند. تبدیل شدن به بازارگاه هایی مثل اوبر یک بخش همیشه در حال رشد از تجارت الکترونیک می باشد.
چرا این مدل جواب می دهد: چند مزیت برای استفاده از این نوع مدل کسب و کار وجود دارد. اولین مزیت: یکی از بهترین مزایای این مدل این است که هزینه های بالاسری آن صفر و یا خیلی پایین است و موجودی کالایی ندارد. شما اگر بخواهید می توانید فضای اداری کوچکی داشته باشید یا اینکه شرکت را به صورت مجازی اداره کنید. وقتی شما محصولی را تولید می کنید برای فروخته شدن موجودی تحت فشار هستید. هنگامی که شما یک بازارگاه هستید به جای نگرانی درباره هزینه های تولیدی، به راحتی فروشندگان و خریداران را گرد هم می آورید و به سهولت معامله انجام می شود و یک درصد کمی از هر معامله سهم شما می شود. شما به فروشندگان مکانی می دهید تا سود به دست آورند و مصرف کنندگان را پیدا کنند. و در این شرایط مشتریان هم خوشحال هستند چرا که آن چیزی را که دقیقا می خواهند با یک قیمت مناسب تری معمولا با تخفیف به دست می آوردند.
شرکت هایی که از این مدل پیروی می کنند: آمازون یکی از پیشروهای این مدل کسب و کار است. بازارگاهی برای کسانی که میخواهند محصولات خود را بفروشند و کسانی که می خواهند این محصولات را با قیمت بهتری بخرند. شرکت Raise یک بازار کارت هدیه مشتری به مشتری می باشد. عرضه کارت های هدیه تخفیفی از سوی فروشندگانی که ترجیح می دهند پول نقد برای خرج کردن داشته باشند. Beast یک مثال دیگری از بازارگاه است که مشاوران سطح بالا را به مشتریانی متصل می کند که به دنبال برونسپاری برای نیازهای برآورده نشده کسب و کارشان هستند.
#سحاب
شبکه کاری و نظارتی برای زایش و پیشرانی نوپاهای اجتماعی است.
#اگوباتور
#Eggubator
@sahab_link
3.مدل دریافت حق عضویت یا Subscription
پرداخت موبایل همچنان محبوبیت اش رو به افزایش است و مصرف کنندگان به راحتی بیشتر یعنی نوع بدون زحمت تجربه خرید تمایل دارند. این روند منجر به رشد انفجاری خدمات مبتنی بر حق عضویت می شود که مصرف کنندگان می توانند خیلی راحت عضو آن شوند و بعد از عضو شدن، دیگر نگرانی در این باره ندارند یعنی می دانند که آنها محصول یا خدمت خود را هر ماه دریافت خواهند کرد. سایت Dollar Shave Club یکی از خدمات حق عضویت ساده است و برای مردان (و در حاضر زنان) راحتی را به ارمغان می آورد تا دیگر نگران تمام شدن تیغ تراش خود نباشند و باعث پس انداز کردن پول نیز می شود.
چرا این مدل جواب می دهد: این مدل کسب و کار تعادل بهینه ای از مقدار پول را برای استارتاپ و مشتری ارائه می کند. همچنین راحتی را برای مشتریان به ارمغان می آورد و فکر کردن زیاد را از فرآیند خرید می گیرد مشتریان می دانند که هر ماه حوالی همان موقع محصولشان را دریافت خواهند کرد و نباید در مورد سفارش های مجدد خود نگران باشند و آنها می دانند که مجموعه ای را با نرخ ثابتی که در محدوده بودجه آنها می باشد به دست می آورند. برای یک استارتاپ، پیش بینی فروش از طریق مدل حق عضویت یک ارزش به حساب می آید. به دلیل اینکه توانایی فروش شرکت را بالا می برد، جذابیت برای سرمایه گذاران خطر پذیر و خریداران را می افزاید و در برخی مواقع منجر به افزایش تا ۸ برابری ارزش استارتاپ نسبت به رقبا می گردد.
شرکت هایی که از این مدل پیروی می کنند: همه شما می دانید که نتفلیکس (Netflix) ، شبکه استریم آنلاین ویدئو مستقر در کالیفرنیا، با مدل حق عضویت ماهانه بسیار راحتی که دارد انقلابی در زمینه فیلم ها و نمایش های تلویزیونی ایجاد کرده است. اسپاتیفای (Spotify) کاری شبیه به نتفلیکس را انجام می دهد و این امکان را برای شما فراهم می کند تا به موسیقی ها دسترسی داشته باشید و به آن موسیقی هایی که دوست دارید گوش فرا دهید. برای این کار تنها کافی است یک حساب کاربری ایجاد کرده و سپس حق عضویت ماهانه کمی را پرداخت کنید. موسسسه اسکیل شیر )SkillShare( نوعی از استارتاپ تکنولوژی آموزشی است که خدمات آموزشی را ارائه می دهد و در آن مصرف کننده هم می تواند محتواهای آموزش تصویری مربوط به آموزش هایی را که می خواهد را به صورت جدا جدا سفارش دهد و بخرد و هم با پرداخت حق عضویت ماهانه به محتواهایشان دسترسی داشته باشد که سودمندی حالت دوم برای مشتری به اثبات رسیده است. البته روند جعبه ای حق عضویت (subscription box) نیز در چند سال گذشته به وجود آمده است مثل بیرچ باکس (BirchBox) که نمونه ای از محصولات آرایشی با کیفیت را با پرداخت حق عضویت ماهانه پایین در اختیار مشتریان قرار می دهد.
#سحاب
شبکه کاری و نظارتی برای زایش و پیشرانی نوپاهای اجتماعی است.
#اگوباتور
#Eggubator
@sahab_link