eitaa logo
شبکه طراحی راهبردی سحاب
216 دنبال‌کننده
663 عکس
87 ویدیو
206 فایل
شبکه طراحی راهبردی سحاب; پیشران نوپاهای اجتماعی #اگوباتور #Eggubator
مشاهده در ایتا
دانلود
عدم تحوّل، یعنی عدم پرداختنِ فقه به خود مسأله‌ی فقاهت. 🔵 برای استنباط آن چیزی است که ما اسمش را فقه میگذاریم. همان چیزی است که تا این درس را نخوانید، یاد نمیگیرید که چگونه باید از کتاب و سنّت استنباط کرد. . 🔴خودِ این هم به پیشرفت احتیاج دارد. این‌که چیز کاملی نیست؛ بلکه متکامل است. 🔷نمیشود ادعا کرد که ما امروز دیگر به اوج قلّه‌ی فقاهت رسیده‌ایم و این شیوه، دیگر بهتر از این نخواهد شد. نه؛ از کجا معلوم است؟ 1__«» - ملّای به آن عظمت - فقاهت داشت. فتاوای ایشان را در یک مسأله‌ی فقهی ببینید! امروز، کدام مجتهد حاضر است آن گونه بحث کند؟ آن فتاوا، ساده و سطحی است. مجتهدِ امروز، هرگز راضی نمیشود آن طور کار کند و استنباط نماید. فقاهت، در دوره‌های متعدّدی تکامل پیدا کرده است. انسان، همین‌طور که به تاریخ فقاهت نگاه میکند، مقاطعی را مییابد. البته نظرات، مختلف است. 2__ من تصوّرم این است که زمانِ «شیخ»، یک مقطع است و زمان «علاّمه»، مقطع دیگری است. «» میگوییم، «» نمیگوییم؛ در حالی که قاعدتاً اینها یکی هستند؛ برای این‌که بحث استدلالی در بساط «علاّمه» زیادتر است و انسان بیشتر میتواند بفهمد که با مسأله چگونه برخورد میکرده است؛ ولی در مورد «محقّق» به این روشنی نمیشود فهمید. 3__بعد، یک دوره‌ی تقریباً 250 ساله میگذرد. زمان «» باز یک مقطع دیگر است و به طور واضح انسان میفهمد که کیفیت استنباط «محقّق کرکی» با کیفیت استنباط «علاّمه» فرق دارد. همان است؛ ولی کامل شده است. 4__بعد به مقطع بعدی میرسد که مقطع تلامذه‌ی «» است که آن، شکوفایی فقاهت اصولی است. «ریاض» و «قوانین» و «» و «» و ... در این مقطع هستند. 5__ بعد به زمان «» و «جواهر» میرسد که البته این مقطع و تحول در شیوه‌ی فقاهت، در کار «شیخ» نسبت به کار صاحب «جواهر»، بیشتر آشکار است. هر چند کار صاحب «جواهر» هم کار نو و جدیدی است. 6__ بعد از «شیخ انصاری» - به گمان قاصر این حقیر - اگر بخواهیم از مقطعی اسم بیاوریم و بگوییم که تحّولی در فقاهت انجام شده است، آن مقطع، مقطعِ مرحوم «» است که یک مقطع و باب جدیدی است که آن بزرگوار در کار فقاهت باز کرد. 🔴چه دلیلی دارد که فضلا و بزرگان و محقّقان ما نتوانند بر این شیوه بیفزایند و آن را کامل کنند؟ ای بسا خیلی از مسائل، مسائل دیگر را غرق خواهد کرد و خیلی از نتایج عوض خواهد شد و خیلی از روشها دگرگون میشود. روشها که عوض شد، جوابهای مسائل نیز عوض خواهد شد و فقه، طور دیگری میشود. . @almorsalat
‼️ یکی از 10 رشته برتر و پرطرفدار در دنیا در سال 2018 , مدیریت کسب و کار هست. ➕این رشته در ایران از مقطع کاردانی (مدیریت کار و کسب) تا دکترا (DBA_در دانشگاه تهران, شریف و ...) دانشجو می پذیرد. 🌀 و در همه مقاطع ; بدون کنکور. 👈 والدین دلسوزی که به آینده فرزندتان می اندیشید, فکر می کنید چه رشته هایی در آینده کنکور خواهند داشت؟؟!! چرا این مسئله را از کودکی مهم بدانیم؟ 🆔 @sahab_link
1_5758187178286907393.mp3
3.94M
💢 آموزش روش تدریس ساخت گرایی 5E شیوه‌های نوین تدریس 🆔 @sahab_link
11.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
متاسفانه صبح رویش در چند وقت اخیر با بحران مواجه شده. برای اینکه بتونیم مسیرمون رو ادامه بدیم،به همراهی و کمک تک تکتون نیازداریم. t.me/sobherouyesh 0912 897 7030 0912 897 7010
اردوان مجیدی. مدرسه حکمت: شماره تماس های مدرسه صبح رویش: 0912 897 7010 0912 897 7030 0912 897 7040 شماره کارت مدرسه صبح رویش: جهت حمایت موردی👈 6274 1219 4001 7692 شماره شبا: IR500550017500205722940001 جهت حمایت ماهیانه(طرح شناسنامه)👈 5022 2970 0001 6431 شماره شبا: IR720570028281012843928101 به نام موسسه نسیم صبح رویش لطفا در صورت وایز وجه مبلغ واریزی را *حتما* به شماره تلفن 09129257320 پیامک نمایید. متشکرم
قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ ۖ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا ۚ مَا بِصَاحِبِكُمْ مِنْ جِنَّةٍ ۚ إِنْ هُوَ إِلَّا نَذِيرٌ لَكُمْ بَيْنَ يَدَيْ عَذَابٍ شَدِيدٍ سبا/46
⚫️ عده ای از جلوداران حرکت های تربیتی اخیر در کشور, مبنای فعالیت خود را آیه 46 از سوره مبارکه سبا می دانند. و با تماثیلی از دفاع مقدس و ... معتقدند در جنگ تربیتی کنونی باید بدون نیاز به تدوین راهبرد, طرح , و مسیر مشخص تربیتی به خط دشمن زد و سپس تفکر کرد!! این جریان سنت نبوی (ص) , اهل بیت (ع) و امام راحل (ره) را در جریانات سیاسی اجتماعی و فکری زمان خود را نیز; چنان روایت می کند. عمل انجام می شد; سپس فکر!! عجیب است این روایت و غریب است این فهم و قریب واقع شده به ما و خانواده های ما ... @sahab_link
🌱 دیدگاه علامه طباطبایی (ره) در مورد آیه 46 سوره سبا 👌متاسفانه غالب اقدامات غوغايي بر احساس و شعار جماعت بي فکر دلالت دارد و علامه هم به اين غالب اشاره دارد. سخن ايشان به شرح زير است: " مَثْنى‌ وَ فُرادى‌" يعنى دو بدو، و يكى يكى، و اين تعبير كنايه از تفرق، و دورى از اجتماع، و بر پا كردن غوغا است، چون غوغا فكر و شعورى ندارد، وقتى بپا شد، غالبا حق را مى‌ميراند، و باطل را زنده مى‌كند. @sahab_link
پیام مهم این آیه طبيعي است كه قيام به حق چه فردي باشد يا گروهي، بايد از بصيرت و آگاهي نشأت بگيرد و به بيان پیامبر به زبان قرآن : أَدْعُوا إِلَى اللَّهِ عَلى‌ بَصيرَةٍ أَنَا وَ مَنِ اتَّبَعَني اين راه من است من و پيروانم، و با بصیرت كامل، همه مردم را به سوى خدا دعوت مى‌كنيم! و حركت و قيام اگر ناشي از غوغا و احسات بدون پشتوانه شعور باشد، ارزشي ندارد. اين آيه در صدد نفي اجتماع در اقدام نيست. بلكه "مثني" كه در مقابل "فرادي" قرار گرفته خود به اجتماع بيش از يك نفر (از دو تا ...) دلالت دارد بلكه در صدد 👈نفي اقدام غير خدايي است و يكي از مصداق هاي اقدام غير خدايي اقدام هاي و ناشي از و و و است. @sahab_link