اگر نظام آموزش و پرورش فعلی را برای تربیت فرزند خود مناسب نمی بینید و در جستجوی یک نظام #جایگزین مبتنی بر تربیت سیستمی دینی هستید;
شاید #تربیت_کده_چشمه_زندگی برای فرزند شما مناسب باشد.
پذیرش حداکثر ۲۰ نفر فقط در پایه هفتم از طریق گزینش شخصیتی متناسب این مدل #جایگزین.
برای شرکت در جلسات آشنایی بیشتر با #تربیت_کده_چشمه_زندگی پیامی را با مشخصات زیر به سامانه ۳۰۰۰۸۰۰۲۷۲۷۲۷۲ ارسال فرمایید.
چشمه زندگی: نام و نام خانوادگی فرزند، نام مدرسه پایه ششم دبستان، تلفن ثابت
http://sapp.ir/tarbiatkade
t.me/cheshmezendegi
tarbiatkade.ir
۰۳۱۳۲۶۵۷۰۷۲
۰۹۳۰۳۶۳۱۹۸۲
شاید امروز دیگر بر هیچ کس نواقص و ناکارآمدیهای نظام آموزشی کشورمان پوشیده نباشد، نظامی که بیتوجه به ویژگیهای منحصر به فرد افراد، برنامهای واحد، خشک و بیروح برای تعلیم و تربیت سرمایههای بی بدیل انسانی تدوین کرده است. حال آنکه لازمهی هر حرکتی در زمینههای رشد و تربیت انسان، شناخت ابعاد وجودی انسان وارتباط او با محیط پیرامونی و خالق است.
سالهاست که جمعی از فعالین فرهنگی-تربیتی اصفهان برآن شدهاند، طرحی نو در این زمینه تدوین کنند؛ با توجه به اسنادی چون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، طرح کانون دانش پژوهان نخبه تهران، طرح گلدکیدز و با مطالعهی تجارب مدارس موفق ایرانی و خارجی همچون بن بویل آلمان، بیالند دانمارک، علوی، بهروز، مفید، میزان، طبیعت و ... تا نواقص این نظام رفع شود.
تیم تابش معتقد است که هر دانشآموز موجودی منحصر به فرد در جهان است که تنها با در نظر گرفتن این ویژگیها میتواند به جایگاهی که درخور اوست دست یابد.
برای آشنایی بیشتر با «مسیر تابش» کافی است تا فرم پیش ثبت نام در سایت ما را کامل نمایید تا در جریان رویدادهای تابشی قرار بگیرید.
☎️ 09133003205
t.me/tabeshschool_ir
www.tabesh-school.ir
هدایت شده از شبکه طراحی راهبردی سحاب
#نوپاهای_آموزشی
و
#تربیت_محور
را بهتر بشناسیم ؟
‼️ محلی برای زندگی و یادگیری ...
1. مدرسه تحول خواه ماموریت های خود را باز می شناسد و از انتقال سواد (به جای انتقال داده های علمی صرف و سواد اندوزی) به عنوان دست مایه ای برای رسیدن به اهداف خود بهره می برد.
2. یادگیری مبتنی بر تلاش دانش آموز (نه معلم) است. دانش آموز به دنبال کشف پاسخ سوالات خویش است و می تواند در صورت لزوم بهترین راهنمایی را از معلم بگیرد. طبعا در این تلاش فردی توام با کشف و مباحثه، عمق یادگیری بیشتر است و یادداری مطالب هم بسیار بلندمدت است. در این روش، مهارت ها و روحیه پرسشگری، پژوهشگری و تفکر تحلیلی از کودکی تقویت می شود.
3. در این مدارس، تفاوت های فردی دانش آموزان بسیار جدی گرفته می شود. طرح درس ها، متنوع و مبتنی بر نحوه مشارکت هر دانش آموز در بحث است. و برای پیشرفت دانش آموز در امور درسی و غیردرسی محدودیتی وجود ندارد.
4. ارزشیابی در روش این مدارس ؛ تدریجی، توصیفی و معمولا مبتنی بر پرسش و پاسخ شفاهی یا پروژه عملی است. این ارزشیابی در مقایسه با خود اتفاق می افتد و نه دیگران.
5. فرآیندهای مدرسه گروهی و مشارکتی است و کمتر رنگ و بوی فردی دارد.
6. شادابی و نشاط دانش آموزان امری اصیل و بستر کار تربیتی و علمی تلقی می شود.
7. کلاس و مدرسه محل هماهنگی فعالیت ها است و زیر نظر معلم راهنما در هر فضا یا زمانی (واقعی یا مجازی) یادگیری می تواند صورت گیرد. چراکه یادگیری فرآیندی مستمر است که از طریق خانواده، رسانه، مسجد، مدرسه و ... اتفاق می افتد.
8. زمینه سازی برای استفاده صحیح از اختیار جهت رسیدن به بهترین انتخاب ها (به گزینی) وجود دارد. به همین منظور در انتخاب برنامه ها آزادی عمل حداکثری وجود دارد. این روش به تقویت مهارت برنامه ریزی، خودکنترلی و مدیریت زمان و منابع از سنین کودکی توجه دارد.
9. به متربی به عنوان موجودی سرشار از قابلیت ها نگریسته می شود که وظیفه مربی و مدرسه، ایجاد شرایط مساعد و کمک به اوست تا استعدادهای او به فعلیت برسد. سرزنش و شماتت وجود ندارد و تذکر به حداقل خود رسیده است. چرا که متربی در قانونگذاری دخیل است و عقوبت عمل خود که همان جبران خسارت و زیان است را می داند. در این مدارس به دانش آموز معمولا اعتماد می شود و او فردی وظیفه شناس و صادق شناخته می شود. لذا حرف او خوب شنیده می شود و گفتگو در مسائل مختلف موضوعیت دارد.
10. در این مدارس فعالیت ها با کشف نیاز، هدف گذاری مناسب و تلاش فرد آغاز می شود. کسب نتیجه کار، بهترین مشوق و انگیزه درونی برای ادامه مسیر متربیان است. نمره وجود ندارد. جایزه به ندرت و در موارد خاص داده می شود (دارویی برای بیماری است). فرد با استعداد و توان خود سنجیده می شود. عموم دانش آموزان از تلاش خود در کشف مطالب و نزدیک شدن به هدف لذت می برند.
11. در نوپاهای آموزشی تربیت محور ، نقش اصلی یاددهی – یادگیری را دانش آموز بازی می کند. از طرف دیگر معلم باید چندین طرح درس برای پوشش استعدادها و قابلیت های مختلف داشته باشد. و همواره نیز در حال رصد دانش آموزان، ثبت و کنترل مسیر پیشرفت آن ها باشد.
eitaa.com/sahab_link
هدایت شده از مدارس پسرانه هدهد
#داده_نمایی
تعریف , حوزه ها, اصول و خروجی های نظام تزکیه و تعلیم
در #مدرسه_پسرانه_هدهد
#مدارس_مجری_روش_میزان
مدرسه ای که سال گذشته
با تفکری متفاوت
و رویکرد اقتصادی
توسط مجموعه سیتی سنتر اصفهان
سرمایه گذاری شد
و در تعامل جدی با مجموعه فنی و حرفه ای قرار گرفت.
آقای صرامی, با مشاوره دکتر رنانی , دکتر صفایی پور , دکتر عابدی و سایرین #توتم_خانواده
عرصه جدیدی را در آموزش شهر اصفهان ایجاد کرد که هدفش;
تربیت دانش آموختگانی است که بتوانند در آینده ی اقتصاد کشور نقش ممتازی بازی کنند.
نظاره گر می شویم, با اشتیاق,کنجکاوانه و نقادانه
بررسی می کنیم.
http://eghtesadschool.ir/
هدایت شده از مدارس پسرانه هدهد
ما کودکان نسل آینده
طبیعت را دوست داریم
و از آن محافظت می کنیم.
البته اگر شما بزرگترها چیزی برای مان باقی بگذارید!!
نتیجه دست کاری های ناشیانه نسل شما در طبیعت ; سرطان های طبیعت است که گاها جوش و خروش می کند.
لطفا با طبیعت مهربان باشید
از طرف: کودکان ایران زمین🌿
هدایت شده از اردوی جهادی خانوادگی "شملک"
Hamed Zamani - Ahle Nabard (128).mp3
5.69M
زمان نبرد آخر ما
سنگر خدمت است سنگر ما
کی شود روزگار دیدن او
عشق در قلب ها زیاد شود
نوبت آخرین جهاد شود
بی گمان موسم رسیدن او
#جهاد_اقتصادی
#اشتغال_روستایی
#هجرت_خانوادگی
🔖 همراهان طلایی , خانواده های
#دفتینه #لگا #سلوا #سعدآباد #سبحان #گندم #سدید #نورباران
@shamlak98
@sahab_link
@noorbaran
هدایت شده از گندم
#جنبش_همرسانی_گندم
زیرساخت #تامین_مالی_جمعی است.
و بر روی تامین سرمایه پروژه های اجتماعی و خیراندیشانه متمرکز است.
تاکنون 4250 میلیون ریال
همت خیراندیشانه شما خوبان
از طریق این بستر
به دست #نیازمندان رسیده است.
➕ #زلزله_کرمانشاه
➕ #سیل_گلستان
➕ پروژه جهادی روستای #شملک
➕ کمک به #محرومین🌱
#مهربانی_بکارید
#جنبش_همرسانی_گندم
#مجموعه_فرهنگی_نورباران
واریز کمک های نقدی به شماره کارت:
6274121187721311
به نام حامد سعادت پور
#crowdfunding
#donation
#crowdsourcing
#social_business
#private_nonprofit_business
#village #rural #startups
@gandom_link
@noorbaran