🔰 در یک روایت که مربوط به بعد از کشتهشدن زید است، امام صادق علیهالسلام فرمودند که:
«رَحِمَ اللهُ عَمّی زَیداً» خدا عموی من زید را رحمت کند،
«اِنَّ عَمّی کانَ رَجُلاً لِدُنیانا وَ آخِرَتِنا» او بود که هم برای دین ما و هم برای دنیای ما نافع بود.
💠 برای دین ما نافع بود، به این معنی که دین را ترویج میکرد، قرآن را زنده میکرد، دشمنان قرآن را از بین میبرد؛ این نفع او است برای دین.
💠 برای دنیای امام صادق علیهالسلام هم زید نافع است، برای خاطر اینکه وضع گروه امام صادق علیهالسلام در زمان خلفای بنیامیه وضع خفقان است، وضع فشار است، دائماً در محدودیت هستند، دائماً اصحابش در خطر کشتهشدن و اعدامند؛ و زید علیهالسلام که قیام کرد، قیام زید برای دنیای امام صادق علیهالسلام هم بهتر بود.
✨ یکچنین تعبیرات جالبی از امام صادق صلواتاللهعلیه نسبت به زید آمده.
📆 به مناسبت سالروز شهادت حضرت زید فرزند امام سجاد علیهالسلام در قیام علیه دولت بنیامیه (۱۲۲ ق)
📚 حلقۀ سوم انسان ۲۵۰ ساله/ فصل چهارم، دوران چهارم امامت/ امامزادگان انقلابی و امامزادگان غیر انقلابی
@sahba_nashr
🔸در کتاب کافی از امام باقر علیهالسلام روایت شده است:
هیچ چیزی فسادآورتر از گناه برای قلب نیست. همانا قلب در معرض گناه واقع میشود و از آن جدا نمیشود تا اینکه گناه بر آن غلبه کند، آنگاه بالا و پایینش جابهجا خواهد شد.
🥀 هیچچیزی قلب انسان را مثل خطا و گناه فاسد نمیکند. خصوصیت گناه این است. چیزی که در مورد گناهان، ما غالباً از آن غفلت داریم، همین تأثیری است که گناه بر روی دل انسان میگذارد:
⛔ دل انسان را تاریک میکند،
⛔ غفلت را بر دل حاکم میکند،
⛔ بهتدریج دل انسان و باطن انسان و روح انسان از فضای معنوی دور میشود؛
مشکل گناه این است!
⚠️ اگر فرض میکردیم اینطور بود که گناه فقط عِقاب اخروی داشت، یک حرکتی انجام دادید، صدتا شلاق مثلاً در مقابلش بخورید، اما تأثیری در باطن انسان و روح و قلب انسان و نیّت انسان نمیگذاشت، خیلی کارش آسانتر بود؛ چون بالاخره راه توبه باز بود، انسان توبه میکرد؛ حرکت زشتی انجام داده بود، بعد راه را راحت عوض میکرد، میرفت حرکت خوب انجام میداد. مشکل گناه این است که مانع از همین برگشت، از همین توبه، مانع از اینها میشود؛ دل را خراب میکند، قلب را خراب میکند. گناه خاصیتش این است. ما نباید از این غفلت کنیم. ۱۳۸۸/۱۰/۲۸
📚 کتاب چهل حدیث از امامین صادقین/ حدیث نهم
@sahba_nashr
🔰 معرفی کتاب «عموی چشمانتظارت» در خبرگزاری رسا
کتاب «عموی چشمانتظارت»، بیانِ چند روایت از دوران اسارت آزادگان و نامهنگاری آنها با حضرت آیتالله خامنهای است. روایتهای کتاب از ماجرای اعزام آزادگان به جبهه آغاز میشود، به نحوۀ اسیرشدن، و شرایط اسارت میپردازد و تا زمان آزادی ادامه پیدا میکند. وجهاشتراک روایتهای کتاب، نامهنگاری اسرا، با حضرت آقا هست..
🔗 جهت مطالعه متن کامل خبر، میتوانید به نشانی زیر مراجعه نمایید:
https://b2n.ir/p10069
@sahba_nashr
🎞 انتشار بخشهایی از کتاب «از هراره تا تهران»؛ به مناسبت سالروز ایام سفر حضرت آقا به هراره و شرکت در کنفرانس سران عدم تعهد
@sahba_nashr
🎞 انتشار بخشهایی از کتاب «از هراره تا تهران»؛
به مناسبت سالروز ایام سفر حضرت آقا به هراره و شرکت در کنفرانس سران عدم تعهد
@sahba_nashr
📚 انتشار بخشهایی از کتاب «از هراره تا تهران»؛ به مناسبت ایام سالروز سفر حضرت آقا به هراره و شرکت در کنفرانس سران عدم تعهد
📝 قسمت اول:
صبح دوشنبه، ۱۰ شهریور ۱۳۶۵، بنزِ ۱۹۰ تشریفات مقابل ویلا توقف میکند تا آقای خامنهای را به سالن برگزاری هشتمین اجلاس سران عدم تعهد برساند.
یکی از مأموران که زودتر از بقیه به خود آمده است، با دست به پهلوی راننده میزند و او تازه متوجه میشود که آقای خامنهای به او سلام کردهاند و او جواب نداده است. سریع کلاهش را برمیدارد، سرش را خم میکند و بعد در عقب را باز میکند تا سوار شوند.
قدِ بلند، چهرۀ مصمم، گامهای سریع، لباس روحانیت، عمامۀ مشکی و دست مجروح؛ نگاه راننده و مأموران تشریفات را برای لحظاتی متوقف میکند. اتفاقی که معمولاً در اولین ملاقاتِ از نزدیک با ایشان، برای افراد مختلف پیش میآید..
@sahba_nashr
📝 قسمت دوم:
هیچ نمیشود گفت که ورود آقای خامنهای به سالن اجلاس، چقدر باشکوه است. صدای تشویق قطع نمیشود. آقای خامنهای هم با اشارۀ سر یا دست به سران و مقامات احترام میگذارند.
مثلِ این استقبال گرم، از موگابۀ میزبان، «کاسترو» از کوبا، «اورتگا» از نیکاراگوئه، و «سام نجوما» رهبر مبارزات نامیبیا علیه آفریقای جنوبی هم انجام میشود.
یکی از مأموران تشریفات تعارف میکند تا ایشان روی صندلی خودشان، در ابتدایِ ردیف سوم بنشینند.
آقای خامنهای روی صندلی خود نشستهاند که سروصداهایی از عقب میشنوند. مردی با صدای بلند، عربی صحبت میکند و هر لحظه به ایشان نزدیکتر میشود. آقای خامنهای صاحب صدا را میشناسند، اما برنمیگردند تا او را ببینند. عرفات میخواهد رابطهاش را با ایران گرم نشان دهد و یک روبوسیِ صمیمی و برادرانه انجام دهد، اما طرف مقابلش حتی یک دستدادن رسمی را هم از او دریغ میکند.
یاسر عرفات دلیل این برخورد را خوب میداند..
@sahba_nashr
📝 قسمت سوم:
در افتتاحیۀ اجلاسهای سران، بعد از سخنرانیِ رئیس، پنج نفر به نمایندگی از چهار قارۀ آفریقا، آسیا، اروپا، آمریکا، و نهضتهای آزادیبخش، ریاست جنبش را به کشور میزبان تبریک بگویند.
نمایندگیِ قارۀ آسیا را به ایران واگذار کردهاند. و این یعنی آقای خامنهای بهجز نطق اصلیِ خودشان، در این فرصت هم سخنرانی میکنند.
بعد از «دنیس ساسونگسو» رئیسجمهور کنگو و رئیس سازمان وحدت آفریقا، نوبت نمایندۀ آسیاست. موگابه از «پرزیدنتخامنهای» دعوت میکند تا به نمایندگی از کشورهای آسیایی پشت تریبون بیایند و صحبت کنند:
«بسم الله الرحمن الرحیم..»
با این کلمه، جلسه، تازه از نگاه الهی آغاز میشود. بسمالله را که میگویند، چیزی در عمق دلِ حاضران، بهخصوص مسلمانها میلرزد..
@sahba_nashr
📝 قسمت چهارم:
منظرۀ شکوهمندی است که از هر قارهای، کسی بیاید و از عدم وابستگی و دفاع از حق و استقلال ملتها و مبارزه با ظلم و نژادپرستی حرف بزند.
اگر این حرفها در رفتارها و سیاستها هم نمود کامل پیدا بکند، اوضاع جهان طور دیگری میشود.
*ادامه دارد..
@sahba_nashr
📝 قسمت پنجم:
سهشنبه، ۱۱ شهریور ۶۵ است. امروز مهمترین روز این سفر برای گروه ایرانی است؛ روزی که قرار است آقای خامنهای بهعنوان رئیسجمهور ایران، برای اولین بار در یک اجلاس بینالمللی سخنرانی کنند. تمام ایرانیانِ آمده به هراره، منتظرند تا آن بیان گرم و محکم و جذاب و پرنفوذ را در میان نمایندگان حدود صد کشور جهان در جنوب قارۀ آفریقا بشنوند.
@sahba_nashr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 قسمت ششم:
موگابه اعلام برنامه میکند و بعد از آن، از رئیس جمهور الجزایر به عنوان اولین سخنران دعوت میکند تا نطقش را شروع کند. بعد از او نوبت رئیسجمهور ایران است که سخنرانی کند.
تکاپوی خبرنگارها و عکاسها و بعضی از هیئتهای کشورها نشان میدهد که همه آماده میشوند تا یک نطق متفاوت و مهم را بشنوند.
آقای خامنهای به سمتِ تریبون حرکت میکنند، از پشت صندلیها رد میشوند، چهار پله را بالا میروند و پشت تریبون میایستند. یکی از نیروهای نهاد ریاست جمهوری، پشت سرشان میآید و پوشۀ متن را روی تریبون باز میکند. آقای خامنهای عصا را به پشت تریبون تکیه میدهند. نگاهی به جمع میکنند و با لحن شیوای عربی شروع میکنند.
@sahba_nashr
◾️ امام حسن زمینهساز عاشورا بود. امام حسن زمینهساز تداوم امامت در شیعه و در خاندان پیغمبر بود.
💢 نام امام مجتبی صلواتاللهعلیه نام بسیار عزیز و پُرعظمتی است و لازم است ما بدانیم که:
🔺 افشای خط نفاق در مواردی به شیوۀ امام حسن است.
🔺 و مبارزه در گلوگاهش، در مواردی، زنده به شیوۀ حسنی؛ اگرچه در مواردی هم زنده به شیوۀ حسینی است.
🔺 ما باید بدانیم که انقلابیبودن یعنی همۀ راهها و شیوهها را در زمان خود و در هنگامۀ خود بهکاربستن، و نهفقط مشتها را گرهکردن و حسنبنعلی را مذلّالمؤمنین دانستن.
👈 همچنانیکه پیغمبر اسلام هم در صلح حدیبیه، وقتی با کفار قریش صلح کرد، چپروها و چپنماهای دستگاه پیغمبر گفتند ما امروز در پیغمبری تو شک کردیم، که تو با کفار ساختی؛ اما پیغمبر از همۀ آنها مسلمانتر و انقلابیتر و موحدتر و ضد کفرتر بود. او میفهمید چه دارد میکند. ۱۳۵۹/۵/۶
📚 حلقۀ سوم «انسان ۲۵۰ساله»/ ۴۲. نقش امام حسن و امام حسین در مسیر زندگی انسان ۲۵۰ساله
@sahba_nashr