فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 معنای مبارزه فرهنگی در سیره مبارزاتی امام باقر
دانلود فیلم کامل👇
44.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 منتخبی از مجموعۀ اسناد حَلَقات «انسان ۲۵۰ساله»
🔘 قطعۀ هفتم:
معنای مبارزه فرهنگی در سیره مبارزاتی امام باقر
🗒 نمازجمعه تهران
۱۳۶۶/۵/۹
#پنجشنبه_صهبایی
@Sahba_nashr
🔰الکافی: عَنِ الباقِرِ عَلَیهِالسَّلام:
قالَ اللهُ عَزَّوَجَلَّ وَ عِزَّتی وَ جَلالی وَ عَظَمَتی وَ بَهائی وَ عُلُوِّ ارتِفاعی لا یُؤثِرُ عَبدٌ مُؤمِنٌ هَوایَ عَلَی هَواهُ فی شَیءٍ مِن اَمرِ الدُّنیا اِلّا جَعَلتُ غِناهُ فی نَفسِهِ وَ هَمَّهُ فی آخِرَتِهِ وَ ضَمَّنتُ السَّماواتِ وَ الاَرضَ رِزقَهُ وَ کُنتُ لَهُ مِن وَراءِ تِجارَةِ کُلِّ تاجِرٍ.
در کتاب کافی از امام باقر علیهالسلام روایت شده است: خداوند عزوجل فرموده: به عزت و جلال و عظمت و مرتبهام سوگند؛ بندۀ مؤمنی خواستِ مرا بر خواستِ خودش در امری از امور دنیا مقدّم نمیدارد، مگر اینکه غنای او را در نفْسش و اهتمام او را در آخرتش قرار میدهم و آسمانها و زمین را ضامن روزی او میکنم و در تجارت هر تاجری، پشت او خواهم بود.
📚کتاب چهل حدیث از امامین صادقین علیهماالسلام/ حدیث ۱۰
@sahba_nashr
🔰«روز هشتم ذیالحجه، بااینکه روزی بود که علیالظاهر همۀ مردم بایستی بهطرفِ مکه آمده باشند و بروند طرفِ عرفات و آماده بشوند که بروند به اعمال حج مشغول بشوند، حضرت آن روز از مکه خارج شدند و آمدند بهطرفِ کوفه.
البته خودِ این حرکت در آن روز، یعنی انتخاب آن روز برای این کار، حاکی از این است که حسینبنعلی علیهالسلام میخواهند همۀ مردم را متوجه به حقیقت کار خودشان بکنند، تا همه بدانند که حسینبنعلی علیهالسلام این کار بزرگ را انجام داد. ۱۳۶۱/۸/۴»
📚گفتار قیام حسینی
@sahba_nashr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 هدف قیام حسینی
دانلود صوت کامل👇
008 - هدف قیام حسینی.mp3
4.26M
📢 منتخبی از مجموعۀ اسناد حَلَقات «انسان ۲۵۰ساله»
🔘 قطعۀ هشتم:
هدف قیام حسینی
🗒 نمازجمعه تهران
۱۳۶۳/۷/۲۰
@sahba_nashr
«در شهرِ سامرا عدۀ قابل توجهی از بزرگانِ شیعه در زمان امام هادی علیهالسلام جمع شدند و حضرت توانست آنها را اداره کند و بهوسیلۀ آنها پیام امامت را به سرتاسر دنیای اسلام ـ با نامهنگاری و... ـ برساند. این شبکههای شیعه در قم، خراسان، ری، مدینه، یمن و در مناطق دوردست و در همۀ اقطار دنیا را، همین عده توانستند رواج بدهند و روزبهروز تعداد افرادی را که مؤمن به این مکتب هستند، زیادتر کنند.
امام هادی همۀ این کارها را در زیر برقِ شمشیرِ تیز و خونریز همان شش خلیفه و علیرغم آنها انجام داده است. ۸۳/۵/۳۰»
📚حلقات «انسان ۲۵۰ساله»/ حلقۀ دوم/ فصل چهاردهم؛ امام جواد، امام هادی و امام عسکری علیهمالسلام
@sahba_nashr
🔰«ترومن» رئیسجمهور آمریکا، علناً و با افتخار اعلام کرد که دستور بمباران اتمی ژاپن را راحت صادر کرده و آن شب، آسوده خوابیده.
در میانۀ جنگ دوم جهانی، گروهی از یهودیان مهاجر به آمریکا، به دولت خبر دادند که آلمانیها دنبال ساختن بمب اتم هستند. آنوقت همه میدانستند که میتوان از انرژی اتمی استفاده کرد، اما کسی به فکر ساخت بمب نیفتاده بود. بزرگ ترین پروژۀ علمی آمریکا آغاز شد. سه سال پس از آغاز پروژه، اولین بمب اتم آماده بود. حالا بههر قیمتی، این بمب باید آزمایش میشد، تا قدرت تخریبی آن برای دولت آمریکا و دشمنانش مشخص شود.
آلمان تسلیم شد و جنگ را تمام کرد، اما ژاپن هنوز مقاومت میکرد. دو بمب اتم جنگ را تمام کرد. پس این یک عمل انساندوستانه و خداپسندانه بود، چون بدترین جنگ تاریخ را تمام کرد! سران لجباز ژاپن باید سر عقل میآمدند، به هر قیمتی.
به همین سادگی و راحتی! جنگ باید تمام میشد و متجاوز تنبیه، دلیل مقبول و جهانپسندی شد برای نابود کردنِ دو شهر با مردمانش، توجیهی شد برای کشتن صدها هزار زن و کودک بیپناه، در چند ثانیه! و هر چند سال هم که از آن روزها میگذرد، هنوز کسی اعتراض ندارد.
رئیسجمهور آمریکا، حق به جانب و مغرور، این توان تخریبیِ وحشیانه و ظالمانه را نعمت خدا میداند: «خدا را شکر که سلاح اتمی به دست ما افتاد، نه دشمنان ما؛ خدا کمک کند تا آن را بهدرستی استفاده کنیم.» و بمباران هیروشیما و ناکازاکی از مصادیق آن استفادۀ درست بود!
تبلیغات آن قدر شدید بود که حتی خود ژاپنیها هم نتوانستند از آمریکا جواب بخواهند و اعتراض کنند. عکسالعمل ژاپن محدود شد به مراسم سکوت و دعا و ساختن دُرناهای کاغذی. و در کنارش، روابط حسنه با آمریکا!
📚کتاب از هراره تا تهران/ بخش اول: هراره
@sahba_nashr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 پیام غدیر؛ اهمیت حکومت اسلامی
دانلود فیلم کامل👇
35.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 منتخبی از مجموعۀ اسناد حَلَقات «انسان ۲۵۰ساله»
🔘 قطعۀ نهم:
پیام غدیر؛ اهمیت حکومت اسلامی
🗒 نمازجمعه تهران
۱۳۶۳/۶/۲۳
#پنجشنبه_صهبایی
@sahba_nashr
«غدیر را در حد یک نصب یا معرفی ساده که پیغمبر اکرم کسی را معرفی کرد، فقط بهاینمعنا تلقی نکنید.
..مسئله این است که از دوران حضرت آدم که رشتۀ نبوتها و رسالتها شروع شد، بارها و بارها حکومتهای نبوی در طول تاریخ تشکیل شده است؛ مثل سلیمان و داوود و کسان دیگری از بنیاسرائیل تا زمان پیغمبرِ ما. [اما] آنجایی که این ترکیبِ بدیع و شیوای دین و سیاست، در اوج خود، بهصورت یک سنت ماندگار درآید و هدایت جامعه را تضمین بکند، این، در قضیۀ غدیر اتفاق افتاد. لذا در دعای ندبه میخوانیم: «فَلَمَّا انقَضَت اَیّامُهُ اَقامَ وَلِیَّهُ عَلِیَّ بنَ اَبی طالِبٍ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیهِما وَ عَلَی آلِهِما هادیاً اِذ کانَ هُوَ المُنذِرَ وَ لِکُلِّ قَومٍ هاد.» ۸۰/۱۲/۱۲»
(آنگاه که روزگار پیامبر اکرم سپری شد، ولیّ او علیبنابیطالب را ـ که درود خداوند بر آن دو و بر خاندانشان باد ـ برای راهنمایی (امت) بر پا داشت. زیرا او بیمدهنده بود، و برای هر قومی راهنمایی لازم است.)
📚حلقات «انسان ۲۵۰ساله»/ حلقۀ سوم/۱.«غدیر»؛ تداوم رسالت
@sahba_nashr
🔰«حضرت در آغازِ پذیرفتن امامت، بیستساله بودند.
دوازده سال از دوران امامتِ ایشان در زمان منصور گذشته، که جزو سختترین زمانها برای خاندان پیغمبر بوده. ۸۳/۶/۲۱ هیچ دورانی ـ به گمان من ـ بعد از دوران امام سجاد، بهسختی دوران موسیبنجعفر نبود. ۶۴/۱/۲۳
آنکسانیکه در دوران اختناق در ایران، دستشان به کار مبارزه آشنا بوده، میفهمند که مبارزۀ سیاسی چگونه است. رنج و هراس و دلهره و خطرش، کمتر از مبارزۀ در میدانهای جنگ نیست؛ و موسیبنجعفر علیهالسلام این مبارزه را شروع کرد، منتها با تقیّه، ..با پنهانکاری. ۶۰/۲/۲۶»
📚حلقات «انسان ۲۵۰ساله»/ حلقۀ سوم/ ۷۲ .امام کاظم (ع)؛ «اوجگیری مجدد مبارزات»
@sahba_nashr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ویژگی نگاه به تاریخ با نظریه «انسان ۲۵۰ساله»
دانلود صوت کامل👇
010 - ویژگی نگاه به تاریخ با نظریه «انسان ۲۵۰ساله».mp3
5.19M
📢 منتخبی از مجموعۀ اسناد حَلَقات «انسان ۲۵۰ساله»
🔘 قطعۀ دهم:
ویژگی نگاه به تاریخ با نظریه «انسان ۲۵۰ساله»
🗒 سلسله جلسات امامت، هیئت انصارالحسین تهران، محرم الحرام ۱۳۹۳ قمری
۱۳۵۱/۱۱/۲۰
#پنجشنبه_صهبایی
@sahba_nashr
🔸️آقا عصایشان را به مبل تکیه میدهند و قاب عکس را میگیرند. بعد با اشاره به مادر شهید، از خواهر میپرسند: شما دخترِ خانم هستید؟ ـ بله!
آقا با دقت مشغول تماشای قاب میشوند و خواهر شهید توضیح میدهد: بیستوچهار مرداد سال شصتوشش در مریوان شهید شد.
ـ «مریوان؟ سرباز بودند؟» ـ بله.
ـ «انشاءالله که خداوند اجرتان بدهد و دل شما را خوش کند. انشاءالله اجرِ رنجهایی که بهخاطر این حادثه کشیدید، به بهترین نحوی عنایت کند.»
روی میز کوچکی که مقابل رهبر است، قاب عکس دیگری وجود دارد. خواهر شهید بلند میشود و با اشاره به این قاب عکس، با بغضی در گلو، صاحب این عکس را معرفی میکند.
ـ این هم برادر دیگرم است که دقیقاً یک سال بعد از شهادت آن یکی برادرم، فوت شد. برای مأموریتی به مشهد رفته بود از طرف شرکت، در حین برگشت، با عجله میآید که در مراسم سالگرد برادرِ شهیدش شرکت کند، تصادف میکند.
آقا قاب عکس شهید را به خواهرش میدهند و قاب عکس برادر شهید را برمیدارند.
ـ «عجب! چه حادثۀ تلخی! بزرگتر بودند ایشان؟»
با این سؤال، بغض گلوگیرِ خواهر شهید، به گریۀ بیصدا تبدیل میشود و اشک بر صورتِ خستهاش مینشیند: بله. بزرگتر بودند.
مادر شهید، مثل کسی که وزن هزار کوه غم را بر دوش خود تحمل میکند، آرام و خاموش و غمزده، نشسته و حرفهای دختر را با تکان دادنِ سر تأیید میکند. بااینهمه، چهرهاش متبسم است. معلوم است که از این دیدار خشنود شده.
📚کتاب مسیح در شب قدر/ دیدار با خانودۀ شهید گاگیک تومانیان/ در تاریخ ۱۳۷۷/۱۰/۱۱
@sahba_nashr
🔸️در همان دو هفتۀ اول حضور در تبعیدگاه جدید، گزارشهای بسیاری دربارۀ سخنرانیهای آقای خامنهای از جیرفت به تهران مخابره شد. و کمتر شبی بود که سید علی آقا در مسجد سخنرانی کند و گزارش صحبتهایش، فیالفور به تهران نرسد.
ـ واعظ تبعیدی، سید علی حسینی خامنهای، پشت بلندگو مطالب تحریکآمیز و خلاف مصالح مملکتی، بیان و جوانان را به پیروی از عقاید خود تشویق و ترغیب مینماید و ضمن بیان مطالب خود، برای روحالله خمینی دعا کرده و حاضرین در مجلس صلوات فرستادهاند. واعظ تبعیدی فوق به تذکرات شهربانی اثر نمیدهد.
ـ نامبردۀ فوق از هنگام اقامت در این شهرستان، همهشب در مسجد از بلندگو استفاده نموده و در رویۀ خود با توجه به تذکرات دادهشده، تجدید نظر نمینماید.
ـ نامبرده یکی از وعاظ تبعیدی ناراحت بوده که اخیراً نیز بهوسیلۀ ایادی او، تعدادی اعلامیۀ مضره به این شهرستان ارسال شده. اصلح است بهمنظور پیشگیری از اقدامات تحریکآمیز وی، نسبت به تغییر محل اقامت اجباری نامبرده تجدیدنظر گردد.
کار به جایی رسید که پیشنهاد دادند در حکم «تغییر محل تبعید از ایرانشهر به جیرفت» تجدیدنظر شود!
📚کتاب برتبعید/ بخش دوم/ تابستان ۱۳۵۷
@sahba_nashr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ائمۀ ما دائماً در حال مبارزه و جهاد بودند
دانلود صوت کامل👇
011 -ائمۀ ما دائماً در حال مبارزه و جهاد بودند.mp3
5.29M
📢 منتخبی از مجموعۀ اسناد حَلَقات «انسان ۲۵۰ساله»
🔘 قطعۀ یازدهم:
ائمۀ ما دائماً در حال مبارزه و جهاد بودند
🗒 سلسله جلسات امامت، هیئت انصارالحسین تهران، محرم الحرام ۱۳۹۳ قمری
۱۳۵۱/۱۱/۲۱
#پنجشنبه_صهبایی
@sahba_nashr
🔰«بااینکه هزاروسیصدوچهلوچند سال از حادثۀ عاشورا گذشته، در تاریخِ ما و شاید در تاریخِ بشریت، همچنان این حادثه بزرگترین و پرمعناترینِ حوادثی است که همراه با فداکاری و با امضای خون واقع شده. شاید در طول تاریخِ ما بعد از واقعۀ عاشورا، کمتر حرکتی و قیامی و حادثۀ خونینی را بتوان پیدا کرد که با داشتن آرمانها و هدفهای انسانی، از حادثۀ عاشورا سرمشق و الگو نگرفته باشد. برخلاف همۀ حوادث که در هنگام وقوعشان موجی ایجاد میکنند، اما هرچه زمان میگذرد، این موج، ضعیفتر و هموارتر میشود؛ حادثۀ عاشورا از زمان وقوع هرچه گذشته، سالبهسال و دورهبهدوره موجش بیشتر، برجستهتر و همهگیرتر شده.
مسئلهای که در اینجا برای ما حائز اهمیت است، این است که ما مدلول این حادثه و مفهوم این حرکت و قیام را درست بفهمیم؛ چون ما معتقدیم ـ حقیقت هم همین است ـ که انقلاب ما از این حادثه الهام گرفت و بهوسیلۀ این حادثه رهبری شد. امام فرمودند محرم ماهی است که خون بر شمشیر پیروز شد، و آن محرمی که امام این مطلب را فرمودند، محرمِ تاریخی و سرنوشتسازی شد، این سخن و این حقیقت از یک فرهنگی مایه میگرفته؛ حقیقت هم همین است که ما انقلابمان را از برکات و از رشحات حادثۀ عاشورا میدانیم. ۱۳۶۱/۸/۴»
📚گفتار قیام حسینی
⚫إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُون
🔰حاج آقا روحالله حسینیان برای صهبا یک یار و پشتیبان مهم بودند که با اعتقاد عمیق به کار مردمی و خودجوش، پدرانه به صهبا اعتماد و از آن پشتیبانی کردند.
از ایشان شنیده بودیم که در بخشی از مباحث حضرت آیتالله خامنهای در مشهد مقدس، پیش از پیروزی انقلاب حاضر بودهاند. گویا از همان زمان تا به حال بهدنبال ترویج و تبلیغ آن معارف ناب بودهاند و این استقبال گرم و یاریِ بدون چشمداشت از صهبا، دنبالۀ همان نیت شریف قدیمی بوده است.
حمایت سندی مرکز اسناد انقلاب اسلامی با عنایت ایشان، موجب دسترسی صهبا به اسنادی شد که در حالت عادی هیچ وقت نمیتوانست به آنها برسد. و همین اسناد در انتشار کتابهای «حلقۀ سوم انسان۲۵۰ساله»، «برتبعید»، «عبد صالح خدا» و برخی آثار دیگر، بسیار موثر بوده است.
لذا صهبا و همهٔ مخاطبان بزرگوارش مدیون و ممنون این حمایت مخلصانهٔ حجتالاسلام حسینیان هستیم.
و امروز که ایشان از دار فانی وداع کردهاند، ضمن عرض تسلیت به جبههٔ فرهنگی انقلاب اسلامی و مجموعه ارزشمند مرکز اسناد، برای این روحانی مجاهد و دلسوز، آرزوی رحمت و مغفرت الهی را داریم.
تقدیم به روح ایشان، فاتحه و صلواتی هدیه بفرمایید.
@sahba_nashr
🏴 «اگر امام حسین علیهالسلام درمقابل حوادث بسیار تلخ و دشوار، مثل حادثۀ شهادت علیاصغر، مثل اسارت زنان، مثل تشنگی بچهها، مثل کشتهشدن همۀ جوانها و حوادث فراوان دیگری که در کربلا قابل اِحصا است، اگر درمقابلِ اینها میخواست با دید یک مُتَشَرِّع معمولی نگاه کند و عظمت رسالتِ خود را به فراموشی بسپارد، قدمبهقدم، میتوانست عقبنشینی کند و بگوید دیگر تکلیف نداریم. خب حالا با یزید بیعت میکنیم. چاره چیست؟ الضَروراتُ تُبیحُ المَحظوراتِ. اما امام حسین نکرد. این استقامتِ امام حسین است. استقامت یعنی این! ۱۳۷۵/۳/۱۴»
📚گفتار استقامت حسینی، استقامت خمینی
@sahba_nashr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 بیانی از سورۀ مبارکۀ عصر و اعجاز امام حسین در کربلا
دانلود صوت کامل👇
012 -بیانی از سورۀ مبارکۀ عصر و اعجاز امام حسین علیهالسلام در کربلا.mp3
8.68M
📢 منتخبی از مجموعۀ اسناد حَلَقات «انسان ۲۵۰ساله»
🔘 قطعۀ دوازدهم:
بیانی از سورۀ مبارکۀ عصر و اعجاز امام حسین در کربلا
🗒 سلسله جلسات امامت، هیئت انصارالحسین تهران، محرم الحرام ۱۳۹۳ قمری
۱۳۵۱/۱۱/۲۰
#پنجشنبه_صهبایی
@sahba_nashr
🏴«ممکن است فکر کنید که خب، چطور خدا یاور مؤمنین است؟ پس چرا در کربلا و در واقعۀ زیدبنعلی و در جاهای دیگر، نصرتشان نداد؟ چرا یاریشان نکرد، اگر خدا با آنها بود؟
این اشتباه از آنجا ناشی میشود که ما خیال کنیم یاریشدنِ یک جبهه، فقط به این است که سرهای دشمنانشان از بدنها بیفتد، و این اشتباه است. یاریشدنِ یک جبهه به پایدارماندن آن جبهه است. آن جبهه باید بماند؛ ولو افرادش بروند، افراد دیگری بیایند.
آن جبههای که مدعیست، آن جبههای که میخواهد پیش برود، آن جبههای که میخواهد دنیا را تصرف بکند، پایدارماندن آن جبهه به پایدارماندن فکر اوست. خیلی کسانی بودند که صاحبان فکری بودند؛ خودشان مُردند و رفتند.
..حتی گاهی برای اینکه فکر بماند، امضا میکنند این فکر را و منشوری را که فکر در آن هست؛ با چه؟ با آن رنگ ثابت، با آن رنگ زائلنشدنی، و آن خون است. با خونشان امضا میکنند، مثل حسینبنعلیصلواتاللهوسلامهعلیه، با خونشان امضا میکنند. امضا میکنند تا این از بین نرود. و این مطلب را امروز در این دنیای جدید، در این فرهنگهای نو، خوب فهمیدهاند، خوب درک کردهاند و رسیدهاند. میگویند پای هر فکری که امضای خون بود، آن فکر میماند. هر فکری که امضای خون پایش بود، آن خواهد ماند در تاریخ. و لذا ببینید که همۀ افکاری که در تاریخ باقی مانده، دارای طرفدار بوده، آنهایی هستند که قربانی برایش داده شده، و حسینبنعلی با این حساب فاتح است. ۱۳۵۲/۱۱/۱۱»
📚گفتار ترجمۀ تفصیلی آیة الکرسی
@sahba_nashr