🍃 همزمان با ایامالله دهۀ فجر از ویراست سوم کتاب «ولایت و حکومت» رونمایی میشود. این کتاب اولین بار در تیرماه سال ۱۳۹۱ منتشر شد و اکنون، در چهلوسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ویراست جدید کتاب ولایت و حکومت راهی بازار نشر میشود.
📖 موضوع کتاب ولایت و حکومت «بیان مبانی حکومت در اسلام و شاخصههای کارگزاران اسلامی» است. و درحقیقت این موضوع اساسی را در امتداد مباحث کتاب طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن، بیان میکند. لذا مباحث مطرح در این کتاب هم، با همان نگاه چند بُعدی و رویکرد فهم دین بهعنوان یک مسلک اجتماعی بیان شده است.
⁉️ اما چرا به فکر ویرایش کتاب افتادیم؟
کتاب «ولایت و حکومت» حدود یک سال قبل از انتشار کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی» در قرآن منتشر شد. به همین دلیل، مباحث ابتدایی کتاب اشتراکِ قابل ملاحظهای با بحث ولایتِ کتاب طرح کلی داشت. پس از گذشت این سالها و اقبال و استقبال خوب مخاطبان از کتاب طرح کلی، و شکلگیری سیر مطالعاتی کتابهای صهبا، برای مخاطب کتاب ولایت و حکومت تکراری بود.
این امر، سببِ اصلیِ ویرایش کتاب و تغییرات اساسی در محتوا و سبک کتاب بوده است.
⁉️ کتاب، چه تغییراتی داشته؟
۱. خلاصهسازی و تغیر محتوای کتاب
- حذفِ بخشهای مشترک با کتاب طرح کلی و جایگزینی مباحث با سایر بیانات معظّمله.
- جداشدنِ قسمت ضمیمۀ شرح و توضیح فرازهایی از فرمان مالک اشتر. این بخش بهشکل مستقل در قالب کتابی درحال آمادهشدن است و انشاءالله بهزودی چاپ، و فایل پی.دی.اف آن برای کسانی که کتاب را تهیه میکنند، قابل استفاده خواهد بود.
۲. سبک کتاب
در چاپ قبل، مباحث بعضاً مطوّلی از بیانات مقام معظّم رهبری در پاورقیها آمده بود. در ویرایش جدید، این مباحث بازنگری شده؛ بخشهای ضروری که حین مطالعه کتاب اطلاع از آنها لازم بوده بهصورت پاورقی و به اختصار حفظ شده، و باقی موارد در قالب پینوشت تنظیم، و در انتهای کتاب قرار گرفته است.
۳. قطع کتاب
با توجه به محبوبیت و پرطرفدار بودنِ قطع رقعی بین خوانندگان کتاب، کتاب از قطع وزیری به رقعی تغییر کرده، تا راحتتر مطالعه شود.
📖 این کتاب در ۳۹۰ صفحه، در قطع رقعی در فروشگاه اینترنتی انتشارات صهبا به نشانی www.sahba.ir و کتابفروشیهای سراسر کشور موجود است و علاقهمندان میتوانند برای خرید کتاب اقدام نمایند.
@sahba_nashr
🎞 روایت انقلاب (قسمت ۹)
دربارۀ آیندۀ انقلاب حرفهای زیادی ما داریم و من بهصورت یک کلمه عرض میکنم که این انقلاب آیندهاش تضمینشده است، قطعی است، زوالپذیر نیست و هیچیک از تدابیری که دشمن تاکنون برای اضمحلال این انقلاب اندیشیده، کفایت این کار را نداشته و باز هم ندارد.
علت هم این است که انقلاب را دشمن نمیشناسد. دستگاههای تحقیق و بررسی و مراکز تحقیقاتی استراتژیک استکبار جهانی، انقلاب اسلامی را هنوز به درستی نمیشناسند. همچنانیکه نهضت اسلامی را قبل از پیروزی انقلاب نمیشناختند. ۱۳۶۷/۱۱/۱۲
📚 گفتار عصر انقلاب اسلامی
همراه ما باشید 🇮🇷✌️
@sahba_nashr
🎞 روایت انقلاب (قسمت ۱۰)
موفق بودن انقلاب بهاینمعنا نیست که یک انقلابی در ظرف چند سال بتواند بهکلی تمام بنیادهای جامعه را دگرگون کند و تمام اهدافش را پیاده کند. این یک امر خیالی است.
ظرف چند سال تحقق یافتنش رؤیایی است. قابل تحقق است، اما در بلندمدت. آنیکه برای یک انقلاب عبارت است از موفقیت، این است که در این راه حرکت کند و پیش برود و هیچ متوقف نشود و هیچ ملامتِ ملامتگری، او را به تردید نیندازد.۱۳۶۷/۱۱/۱۲
📚 گفتار عصر انقلاب اسلامی
همراه ما باشید 🇮🇷✌️
@sahba_nashr
📜 برای نخستین بار | انتشار یک صفحه از متن بازجویی روحانی متهم به اخلال در نظم و امنیت، آقای سید علی خامنهای (با شماره پروندۀ ۶۶۳۵۶) در کمیتۀ مشترک ضد خرابکاری در سال ۱۳۵۳
🔰 متن و تصویر بازجویی، برای نخستین بار در ویراست جدید کتاب ولایت و حکومت، منتشر، و تقدیم حضور شما مخاطبان عزیز و دوستداران مقام معظّم رهبری میشود.
متن مفصّل این بازجوییها، گنجینۀ ارزشمندی در تاریخ انقلاب اسلامی است که نکات مهمی از خباثت و همچنین هراس ایادی رژیم پهلوی از مبارزین متفکر و جریانساز؛ و در مقابل، اندیشه و روشهای مبارزاتی آیتالله خامنهای را دربَر دارد. امیدواریم با انتشار کامل آن متن، معارف نهفته در آنها به مخاطبان تقدیم شود.
❓ سؤال: دربارۀ قسمت اخیر نوشته خود که مینویسید «کلمۀ حکومت اسلامی، اگر بهمعنای اجرای قوانین اسلام در ادارات و تشکیلات حکومتی است، من و هر معتقد به اسلام، با آن موافق هستیم.» بیشتر توضیح دهید. منظور شما از حکومت اسلامی چیست؟
✔️ پاسخ: اسلام با رشوهخواری مخالف است، با تبعیض مخالف است، با همۀ کارهای مضری که به زیان جسم و روح و فکر انسانهاست، مخالف است. حکومت اسلامی هرآن حکومتی است که در ایجاد یک محیط سالم و بدون گناه کوشش کند. البته هر حکومتی، دارای دوائر و اداراتی است، دو نوع ممکن است آنها را اداره کرد، یک نوع برخلاف اسلام است و آن بدینگونه است که در آنها احقاق حق نشود، ظلم انجام گیرد و خلاصه، احکام اسلام به دست فراموشی سپرده شود. یک نوع برطبق اسلام است و آن این است که این اعمال در آن انجام نگیرد. اگر در جامعهای، اعمال دینی ممنوع شد و درمقابل، کارهای خلاف دین بهطور مجاز انجام گرفت، البته این برخلاف نظر اسلام است. ولی اگر حداقل مردم در انجام وظایف دینی آزاد بودند و ازطرف دستگاه دولت سعی و کوششی در ترویج دین و مقررات اسلامی بهعمل آمد، آن حکومت، اسلامی است. البته این نیز دارای درجات و مراتبی است؛ ممکن است حکومتی اسلامی باشد، ولی نه صددرصد. در این صورت باید اولیای امر کوشش کنند که هرچه بیشتر خود را و مردم را با اسلام نزدیک و منطبق کنند..
❓ سؤال: اظهارات و نوشتههای خود را چگونه گواهی میکنید؟
✔️ پاسخ: امضا مینمایم.
📺 کلیپ، برشی از مستند «برف و بهمن» است.
@sahba_nashr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✊🏻 الله اکبر
این صدای ملت ایران است.
🇮🇷 عید انقلاب را به شما مخاطبان عزیز صهبا تبریک میگوییم.
@sahba_nashr
🎞️ روایت انقلاب (قسمت ۱۱)
ما میخواهیم کشورمان را به برکت اسلام به اوج برسانیم؛ ما میخواهیم ملت ایران را _ آنچنانکه شایستۀ این ملت است _ به نقطهای برسانیم که الگو باشد؛ نهفقط برای دنیای اسلام و ملتهای مسلمان، بلکه برای بشریت.
خب این کار بزرگیست، این راه طولانی و دشواریست. ..که به فضل الهی و به حول و قوۀ الهی، این کشور به برکت انقلاب، به برکت آیات الهی، به برکت تکیۀ بر ایمانِ به قرآن و اسلام و تعالیم ائمۀ هدی علیهمالسلام خواهد توانست بر تمام مشکلات فائق بیاید و پیش خواهد رفت و امیدواریم که انشاءالله همین باشد. ۱۳۹۵/۸/۲۶
📚 گفتار صدور انقلاب
همراه ما باشید 🇮🇷✌️
@sahba_nashr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨ نقش و هدف امام جواد در زندگی ۲۵۰ سالۀ ائمۀ اطهار
🔸 دنیاى اسلام، آن روز، بخش عظیمى متوجه به امام جواد بودند و هدف امام جواد علیهالصلاةوالسلام و ائمۀ بعد از حضرت رضا تا حضرت ولىّعصر ـ سه امام ـ این بود که زمینه را آماده کنند براى شکلگرفتن یک اعتقاد تمامنشدنىِ شیعى به لزوم ایجاد حکومت علوى و قرآنى، یک تشکیلاتى درست کنند، یک طرز فکرى را در میان این تشکیلات رایج کنند، آنچنان این تشکیلات را محکم کنند، بههم پیوند بزنند که با غیبت امام عصر علیهالصلاةوالسلام، این تشکیلات متلاشى نشود؛ و این کارى بود که خلفاى آن زمان به شدت از این کار بیمناک بودند. ۱۳۶۴/۵/۲۶
📚 منتخبی از مجموعۀ اسناد حَلَقات «انسان ۲۵۰ساله»
@sahba_nashr
✂️ بریدههای منتخب شما، با موضوع امام جواد علیهالسلام
🔸 امام جواد عليهالسلام اولین کسی بود که بهطور علنی بحث آزاد را بنیانگذاری کرد. در محضر مأمون عباسی، با علما و داعیهداران و مدعیان و موجّهان، دربارۀ دقیقترین مسائل حرف زد و استدلال کرد و برتری و حقانیت سخن خود را ثابت کرد.
بحث آزاد، میراث ماست.
📚 کتاب حلقۀ دوم انسان ۲۵۰ساله
#انسان۲۵۰ساله #امام_جواد
@sahba_nashr
✂️ بریدههای منتخب شما، با موضوع نقش امام جواد علیهالسلام
🔸 این بزرگوار نشانۀ مقاومت است؛
تمام دوران کوتاه زندگی با قدرت مزوّر و ریاکار مقابله کرد و هرگز قدمی عقبنشینی نکرد.
📚 کتاب حلقۀ دوم انسان ۲۵۰ساله
#انسان۲۵۰ساله #جوادالائمه
@sahba_nashr
✂️ بریدههای منتخب شما، با موضوع نقش امام جواد علیهالسلام
🔸 امام جواد علیهالسلام، در مجلس بزم و شراب متوكل با اقدامی رسانهای جهاد بیبدیلی را اقامه میکند و با بیان هنرمندانۀ سکرات موت واحوال مرگ، خطاب به خلیفۀ عباسی، چنان مجلس را متحول و معنوی می کند که متوكل شخصاً برای امام مركب آماده میکند تا برود.
📚 کتاب حلقۀ دوم انسان ۲۵۰ساله
#انسان۲۵۰ساله #جوادالائمه
@sahba_nashr
✂️ بریدههای منتخب شما، با موضوع نقش امام جواد علیهالسلام
🔸 امام جواد میخواست به مردم بگوید که من طرفدار اسلام و طرفدار خاندان پیغمبرم. امام علیبنموسیالرضا صلواهاللهعلیه و امام جواد صلواهاللهعلیه همت بر این گماشتند که این ماسک تزویر و ریا را از چهرۀ مأمون کنار بزنند و موفق شدند.
📚 کتاب حلقۀ دوم انسان ۲۵۰ساله
#انسان۲۵۰ساله #جوادالائمه
@sahba_nashr