هدایت شده از حوزه انقلابی
📮#ارسالی_مخاطبین
⭕️خطاب به آیت الله مکارم:به خاطر یک لحظه یک تجمع را فاجعه ننامید/واقعیت ماجرای فیضیه چیز دیگری است
🔹استاد گرانقدر اگر دونفر در سر کلاس شما مطالب خلاف اسلام را تابلو کنند و به دست بگیرند و شما بلافاصله تذکر دهید تابلوها جمع شود و پاره شود اما چه کنیم که عکاسان از این تابلوها عکس گرفتندو به بیرون منتشر کنند در حالی که شما مخالف آن تابلو ها بودید و در چند دقیقه اول تابلوها از درس شما جمع شده بود حال ما میتوانیم بگوئیم درس شما فاجعه وار است، چرا تابلوهای خلاف دین در آن است. این درس ضربه به اسلام وارد میکند و ....
🔹 در جریان فیضیه چه اتفاقی افتاد؟ در اول جلسه دو نفر تابلو انحرافی در دست گرفتند بلافاصله سخنران تذکر میدهد تابلوهاجمع شود اما عکاسان قبل از جمع آوری تابلوهاعکس گرفتند. بعد از چند دقیقه تابلوها جمع و پاره میشود.
🔹حال ما باید بگوئیم تجمع فاجعه واري که تهدید به مرگ رئیس جمهور کرد در حالی که در اين تجمع هزاران طلاب مطالبه گر اقتصادی برای هم دردی با درد معیشتی مردم شرکت کردند اصل تجمع زیر سوال برود.
🔹اما سخنران جلسه (حسن رحیم پور) بیانات زیبایی ارائه میدهند در قسمتی حوزه را نقد میکنند. اگر این نقد اشتباه است با جواب مستدل رد میشود دیگر بحث فاجعه مطرح نیست. حق همیشه در جانب مطلب و گفتار منطقی است.
هدایت شده از حوزه انقلابی
📮#ارسالی_مخاطبین
⭕️خطاب به آیت الله مکارم:به خاطر یک لحظه یک تجمع را فاجعه ننامید/واقعیت ماجرای فیضیه چیز دیگری است
🔹استاد گرانقدر اگر دونفر در سر کلاس شما مطالب خلاف اسلام را تابلو کنند و به دست بگیرند و شما بلافاصله تذکر دهید تابلوها جمع شود و پاره شود اما چه کنیم که عکاسان از این تابلوها عکس گرفتندو به بیرون منتشر کنند در حالی که شما مخالف آن تابلو ها بودید و در چند دقیقه اول تابلوها از درس شما جمع شده بود حال ما میتوانیم بگوئیم درس شما فاجعه وار است، چرا تابلوهای خلاف دین در آن است. این درس ضربه به اسلام وارد میکند و ....
🔹 در جریان فیضیه چه اتفاقی افتاد؟ در اول جلسه دو نفر تابلو انحرافی در دست گرفتند بلافاصله سخنران تذکر میدهد تابلوهاجمع شود اما عکاسان قبل از جمع آوری تابلوهاعکس گرفتند. بعد از چند دقیقه تابلوها جمع و پاره میشود.
🔹حال ما باید بگوئیم تجمع فاجعه واري که تهدید به مرگ رئیس جمهور کرد در حالی که در اين تجمع هزاران طلاب مطالبه گر اقتصادی برای هم دردی با درد معیشتی مردم شرکت کردند اصل تجمع زیر سوال برود.
🔹اما سخنران جلسه (حسن رحیم پور) بیانات زیبایی ارائه میدهند در قسمتی حوزه را نقد میکنند. اگر این نقد اشتباه است با جواب مستدل رد میشود دیگر بحث فاجعه مطرح نیست. حق همیشه در جانب مطلب و گفتار منطقی است.
حضرت صاحب الامر عج
باسمه تعالی #اطلاعیه_آموزشی ۱۶ #خیلی_خیلی_مهم از آنجا که برای انتخاب استاد ، اطلاع از ساعات برگز
باسمه تعالی
#اطلاعیه_آموزشی ۳۰
پیرو وعدهای که در اطلاعیه شماره ۱۶ هم آمده بود، #یادآوری میشود که انشاءالله دروس مدرسه از روز #شنبه ۳ شهریور ۹۷ به شرح زیر برگزار خواهد شد:
#طبق_ساعات_رسمی
🔵🔵🔵
#پایه_هفت
۸:۱۰ :تا ۹ :
فقه ۱
استاد #اعلایی زیدعزه
مدرس ۱
۹:۱۰ تا ۱۰ :
فقه ۲
استاد #زادحسینی زیدعزه
مدرس ۱
۱۰:۱۰ تا ۱۱ :
قطعوظن
استاد #قیصری زیدعزه
مدرس ۱
۱۱:۱۰ تا ۱۲ :
قطعوظن
استاد #عابدی زیدعزه
دارالعلم امامحسن ع
۱۶:۱۰ تا ۱۷ :
فقه ۱
استاد #مجتهد زیدعزه
مدرس ۱
۱۶:۱۰ تا ۱۷ :
قطعوظن
استاد #قنواتی زیدعزه
مدرس ۲
🔹🔹🔹
#پایه_هشت
۸:۱۰ تا ۹ :
برائت
استاد #انبیایی زیدعزه
مدرس ۲
و
بدایه
استاد #عالم زیدعزه
مدرس ۴
۹:۱۰ تا ۱۰ :
فقه ۳ اساتید محترم:
آقای #مجتهد زیدعزه
مدرس ۲
و
آقای #نجفی زیدعزه
مدرس ۴
۱۰:۱۰ تا ۱۱ :
برائت اساتید محترم:
آقای #عارف زیدعزه
مدرس ۲
و
آقای #عالمی زیدعزه
مدرس ۴
۱۱:۱۰ تا ۱۲ :
بدایه
اساتید محترم:
آقای #افشارپور زیدعزه
مدرس ۲
و
آقای #جوشن زیدعزه
مدرس ۴
🔹🔹🔹
#پایه_نه
۸:۱۰ تا ۹ :
کفایه ۱
استاد #سلامی زیدعزه
مدرس ۳
۹:۱۰ تا ۱۰ :
استصحاب
استاد #ایزدی زیدعزه
مدرس ۳
۱۰:۱۰ تا ۱۱ :
کفایه ۱
استاد #روحانی زیدعزه
مدرس ۳
۱۱:۱۰ تا ۱۲ :
تعادلوتراجیح
استاد #موسوی زیدعزه
مدرس ۳
۱۱:۱۰ تا ۱۲ :
استصحاب
استاد #فرخی زیدعزه
مدرس ۱
۱۶:۱۰ تا ۱۷ :
تعادلوتراجیح
استاد #حسینعلی زیدعزه
مدرس ۴
۱۶:۱۰ تا ۱۷:۳۰
تعادلوتراجیح
استاد #رحمانی زیدعزه
مدرس ۳
غیر از چهارشنبهها
🔹🔹🔹
#پایه_ده
۱۰:۱۰ تا ۱۱ :
فقه ۵
استاد #صادر زیدعزه
مدرس ۶
۱۶ تا ۱۸ :
شنبه تا دوشنبه
نهایه ۲
استاد #پیروی زیدعزه
👌ضمنا:
آخرین جلسات درس #کفایه_مکمل استاد موسوی زیدعزه برای طلاب #پایه_نه_و_ده از روز #یکشنبه۶/۴ تا #چهارشنبه۶/۷ و در ساعت ۱۲:۱۰ تا ۱۳ در سالن #نمازخانه برگزار خواهد شد.
انشاءالله
🔵🔵🔵
#تذکرات:
۱. انشاءالله در برنامه ثابت سالانه، روزهای #شنبه و #دوشنبه درس عمومی #معارف توسط استاد معظم حاجآقای #برکتین زیدعزه بصورت مشترک برای #تمام_طلاب برگزار خواهد شد.
این درس در #نمازخانه مدرسه و #نیمساعت_به_اذان_ظهر برگزار خواهد شد.
۲. انشاءالله از ابتدای ماه مهر، درس عمومی #لغت (در دو مرحله تئوری و عملی) توسط استاد #مروجی_طبسی زیدعزه در روزهای #چهارشنبه برای طلاب #تمام_پایهها در #نمازخانه برگزار خواهد شد.
این کلاس بصورت یک جلسه ۹۰ دقیقهای در هفته خواهد بود که به صورت زیر پیشبینی شده است:
(۴۵ دقیقه قبل اذان ظهر و ۴۵ دقیقه بعد از نمازظهروعصر)
۳. برای طلاب #پایه_هفت طبق روال هر ساله ، درس #مبانی_تفسیر_و_اخلاق_عملی توسط استاد معظم حاجآقای #برکتین زیدعزه در نظر گرفته شده است.
انشاءالله این کلاس روزهای #یکشنبه بلافاصله بعد از نماز ظهروعصر برگزار میشود.
#خودمونی :
#کمکم_فضا_داره_شفاف_میشه 😊😊
حضرت صاحب الامر عج
باسمه تعالی #اطلاعیه_آموزشی ۳۰ پیرو وعدهای که در اطلاعیه شماره ۱۶ هم آمده بود، #یادآوری میشود که
برنامهی جامع #پنجشنبههای سال تحصیلی انشاءالله بعد از تقسیمبندی طلاب در گروههای مشاوراتی (تا قبل از پایان شهریور) اعلام خواهد شد.
حضرت صاحب الامر عج
باسمه تعالی #اطلاعیه_آموزشی ۳۰ پیرو وعدهای که در اطلاعیه شماره ۱۶ هم آمده بود، #یادآوری میشود که
حضرت صاحب الامر عج
باسمه تعالی #اطلاعیه_آموزشی ۳۰ پیرو وعدهای که در اطلاعیه شماره ۱۶ هم آمده بود، #یادآوری میشود که
استاد #پیروی زیدعزه اطلاع دادند که متاسفانه برنامه تدریسشان در اردوی ولایت بیش از آنچه مقرر شده بود، به طول انجامیده و متاسفانه برای درس نهایه ۲ ، #این_هفته_هم از محضرشان محروم شدیم.
باسمه تعالی
#فرهنگی
بخاطر صرفهجویی در وقت عزیزان و با توجه به پیگیری برگزاری جلسه #سیاسی_بصیرتی توسط استاد معزز حاجآقای #آقایی زیدعزه در اواسط هفته، جلسه #ختم_صلوات این هفته شنبه برگزار نمیشود و انشاءالله با همان جلسه در اواسط هفته ادغام خواهد شد.
باسمه تعالی
جلسه آشنایی طلاب عزیز با #فرصتهای_تبلیغ_جهادی که #دهه_محرم امسال توسط مدرسه پیشنهاد میشود:
#شنبه ۳ شهریور ۹۷
ساعت ۱۲:۱۰
نمازخانه مدرسه حضرت صاحبالامر عج
#تذکر :
توصیه اکید میشود همه دوستان (ولو عزیزانی که فعلا قصد تبلیغ ندارند و یا برادرانی که منطقه تبلیغی خود را قبلا انتخاب کردهاند) در این جلسه شرکت فرمایند. چون انشاءالله در این جلسه میزبان یکی از مبلغان بسیار پرتلاش تهران و ... خواهیم بود تا برای دوستان معرفی اجمالی از #انواع_فرصتهای_متنوع_تبلیغی مخصوصا در تهران داشته باشند.
همچنین برنامه تبلیغی قمصر و ... هم به طلاب عزیز معرفی خواهد شد.
لذا
امید است که جلسه مفیدی باشد.
به تعبیری دیگر، حضور در این جلسه در حکم پیشنیاز ثبتنام در برنامه تبلیغی امسال مدرسه میباشد.
حضرت صاحب الامر عج
👆👆👆
مطالعه یادداشت خواندنی استاد #قنواتی زیدعزه درباره تجمع اخیر فیضیه را از دست ندهید.
#بصیرتی
#تحقیر_ملت
🔸️ این روزا مدام ذهنم مشغول #بومرنگ_انتخاب_مردم هست که چطور به سرعت تلخیش کام تمام یک ملت را آزار داد ...
🔸️ چقدر آینده را شفاف می دید مولا و آقایمان حضرت امام خامنه ای که قبل از موعد انتخاب فرمودند :
هر چه انتخاب کنید برای خود انتخاب کردهاید/ انتخاب خوب شما به خودتان برمیگردد، انتخاب با غفلت هم بدیاش به خودتان برمیگردد ...
🔸️ ثروتمندترین کشوریم از حیث منابع غنی نفت و گاز و معادن ، نخبه ترین و فرهیخته ترین ملتیم از حیث سطح سواد و فرهنگ و استعداد ، با استعدادترین و پر انرژی ترینیم از حیث نیروی جوان و پویا و سالم ؛ اما با #انتخاب_اشتباه اجازه دادیم که با ۱۸ میلیون یورو تحقیرمان کنند ...!!
#آقا_پشیمانیم
#صدقه_اروپایی
#تغییر_به_نفع_مردم
✅شما هم #بدون_سانسوری شوید👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
هدایت شده از فقاهت
🔰بیانات حضرت استاد شب زنده دار دام ظله در ابتدای درس خارج فقه.
📆تاریخ: 97/06/04
🔸ماه ذی الحجه الحرام یکی از بزرگ ترین ماههای سال حساب می شود از باب اینکه ماه اکمال دین و اتمام نعمت است.
علما و مراجع همه قنبرها حضرت علی علیه السلام و خدام ائمه علیهم السلام هستند، اگر کاستی هایی می بینیم که حتما کاستی وجود دارد باید انتقاد پذیر باشیم چون انتقاد صحیح راه ترقی را به انسان نشان می دهد و انسان را به معایب خود آگاه می کند اگر کسی تذکر مشفقانه می دهد باید پذیرفت چرا که دستور اسلام است.
اما باید مطالب و سخنان را به گونه ای بیان کنیم که از صدر تا ذیل حوزه ها و مراجع را در چشم دیگران و دشمنان دین به عنوان انسان های هوا پرست، ریاست طلب و غیر متوجه به وظایف جلوه ندهیم، این که گفته شود همه حوزه و علما توجه و سواد ندارند درست نیست.
وقتی زندگی مراجع معاصر و قبل را بررسی می کنیم می بینیم که چگونه گریزان از مطرح شدن و مرجعیت هستند، مرحوم امام کارهای اجتهادی را انجام داده بودند و مسائل فقهی را نگاشته بودند و با وجود این که حاشیه بر کتاب های مهم فقهی بزرگان زده بودند آن در اختیار دیگران قرار نمی دادند تا مطرح نشوند. حضرت امام را با هزار جبر و زور وادار کردند که رساله بدهد و خود ایشان هم رساله فارسی ندادند، همین حواشی عروه را فضلا گرفتند و بر رساله آقای بروجردی حاشیه زدند و بعد ایشان نگاه کردند و تصحیح کردند ، امام و بزرگان اینگونه از شهرت و مطرح شدن فرار می کردند اما زمانی هم که تشخیص می دادند باید برای خدا وارد میدان شوند با قدرت وارد عمل می شدند. دانستن احوالات علمای بزرگ فواید بسیاری برای انسان به ویژه طلاب دارد.
وقتی به شیخ انصاری با آن مقام زهد و علم برای مرجعیت مراجعه شد فرمود سعید العلما اقوی است و ایشان باید قبول مسؤولیت کنند، شیخ انصاری که از دنیا رفت شاگردان شیخ به فکر معرفی مرجع بعدی بودند که میرزای شیرازی مطرح شد اما ایشان چون امر را متعین دید قبول کرد.
بحمدالله سلف ما بزرگانی این چنین هستند، امروز معاندان و کسانی که دلشان برای اسلام نسوخته با استفاده از برخی سخنان در گوشه و کنار می خواهند به اسلام، روحانیت، نظام و رهبری ضربه بزنند، گاهی یک حرف کوچک را که کسی شاید سهوا گفته یا در آن حالی که گفته توجه نداشته چه آثاری دارد، مورد سوء استفاده قرار می دهند.
برخی مواضع خوبی دارند و حرف های خوبی می زنند که باید از این مواضع درست و روشنگری ها تقدیر شود اما از این افراد توقع نیست سخنانی بگویند که سبب سوء استفاده دشمن شود، این که گفته می شود هفتصد هشتصد رساله وجود دارد کجاست؟ اگر واقعا این تعداد فاضل بزرگ در حوزه داشته باشیم که باید شکر خدا کرد چرا که اصل اجتهاد خوب است، رساله دادن و در معرض قرار دادن باید با توجه به شرایط و وظایف باشد.
علمای بزرگی داشتیم که با وجود برخورداری از صلاحیت های لازم وارد بحث فتوا دادن و مرجعیت نشدند، ممکن است در هر جمعیتی کسی پیدا شود که سزاوار نباشد اما نباید به چنین افرادی نگاه و آن را علم کرد، بلکه باید روش علمای بزرگ و افتخارات حوزه را هم دید.
آیت الله مشکینی در حد خیلی از مراجع بود اما تا آخر عمر رساله نداد با وجود این که از مقام علمی و زهد بسیاری برخوردار بودند.
از کسانی که مواضع خوبی در تبیین و روشنگری مسائل دارند تقاضا داریم دقت بیشتری در سخنان داشته باشند تا مطالبی گفته نشود که به ضرر جامعه روحانیت و خدام اهل بیت(علیهم السلام) باشد و تلقی و قضاوت دیگران به ویژه جوانان قضاوت نادرستی باشد.
از نظر بحث دروس حوزه ما باید بین درس های کلاسیک و شاگرد پروری حوزه و بحث های غیر کلاسیک تفکیک قائل شویم چرا که دو ملاک متفاوت دارند، یکی از شرایط درس هایی که انسان باید شرکت کند از نظر موضوع بحث این است که بار علمی مناسب داشته باشد که انسان بعد از مدتی خودکفا شود و قوای علمی و استنباطی که معنای اجتهاد است شکوفا شود بنابراین مباحثی را باید انتخاب کرد که این چنین باشد.
مباحثی هم وجود دارد که گاهی چون پختگی کامل را پیدا نکرده و باید چکش کاری شود تا وزن علمی پیدا کند باید در کمیته های علمی و پژوهشکده ها مورد تحقیق و بررسی شود تا پخته شده و وزن علمی پیدا کند، بعد از برخورداری از بار علمی می تواند در درس ها مورد استفاده واقع شود و بسیاری از مسائلی که آقایان مثال می زنند این گونه است.
علمای بزرگ درباره این مسائل بحث کرده و پاسخ استفتا می دهند اما اگر در دروس خارج مطرح نمی کنند چون شاگرد پروری ندارد، آیا می توانیم حضرت امام را متهم کنیم که توجه به مسائل مسلمین نداشتند و مجاهد فی سبیل الله نبودند؟ ایشان که سرآمد در این امور است در بحبوبه انقلاب اسلامی بیع و خیارات را تدریس می کردند،
ایشان مباحثی را انتخاب می کردند که قوت افزایی علمی برای شاگردان داشته باشد.