eitaa logo
حضرت صاحب الامر عج
103 دنبال‌کننده
975 عکس
209 ویدیو
97 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری فارس
وزیر نیرو در برنامه نگاه یک: 🔹امسال ۱۷۴ درصد رشد بارش را نسبت به سال گذشته تجربه کردیم. 🔹اگر افتخار ساخت ۱۲ مخزن در خوزستان را نداشتیم، قطعا سیلاب تمام استان را با خود می‌برد. 🔹سیلاب رخ داده در خوزستان جزو سیلاب‌هایی بود که هر ۲۰۰ سال یکبار رخ می‌دهد. 🔹اگر در استان لرستان به اندازه کافی سد داشتیم این حجم از خسارت به مردم وارد نمی‌شد. 🔹سد کرخه حجم ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد مترمکعب را مدیریت و از حجم عظیمی از سیلاب‌ها جلوگیری کرد. 🔹بر اثر سیلاب‌ها برق نزدیک به ۲ هزار و ۴۰۰ روستا قطع شد و اکنون تنها برق ۱ درصد از روستاها وصل نشده است. 🔹۳ هزار و ۸۰۰ روستا با قطع شبکه آب روبرو شد که از این تعداد تنها ۵۲ روستا هنوز با قطعی آب مواجه هستند. @Farsna
هدایت شده از فرهنگی مدرسه صاحب الامر(عج)
✅ بابت کمک به سیل زدگان دو تا دارم: 1⃣ با دوستان و اقوام خود تماس گرفته 📲 ☎️ و ایشان را بابت کمک های مالی 💰 💵 و متاعی ✏️🔫 🛠👞👕 راهنمایی کنید. باور کنید تماس شما تاثیر زیادی دارد. 2⃣ به همسایگان خود اعلام کنید که شما حاضر هستید کالاهای اهدایی ایشان را به برسانید. متأسفانه انباری برخی افراد پر است از ، فقط دنبال کسی هستند که اینها را جمع آوری کند و تحویل بدهد. راه های کمک کردن دیگه ای هم هست. شما هم می تونید ایده هاتون را به اطلاع بقیه برسونید. مثلا یک استاد محترم می فرمودند من رفتم ارزانترین قم را پیدا کردم و به دوستان گفتم از اینجا خرید کنید. هم کیفیتش خوبه هم ارزونه. اینم یه جور کمکه... بسم الله همین الان اقدام کنید... هر کاری که بلدید، یا علی
هدایت شده از فرهنگی مدرسه صاحب الامر(عج)
ناگفته‌های زندگی شخصی رهبر انقلاب از زبان آیت‌الله سیدجعفر شبیری زنجانی | خبرگزاری فارس https://www.farsnews.com/news/13980124000799/-%D9%86%D8%A7%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C-%D8%B1%D9%87%D8%A8%D8%B1-%D8%A7%D9%86%D9%82%D9%84%D8%A7%D8%A8
هدایت شده از خبرگزاری فارس
مشارکت روحانیون مساجد در اجرای طرح «هر مسجد یک خانه» 🔹رئیس ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری: روحانیون مساجد استان را برای دعوت مردم به اجرای طرح «هر مسجد یک خانه» آموزش خواهیم داد، زیرا روحانیون می‌توانند محور اصلی اجرای این طرح برای تشویق و ترغیب مردم باشند. fna.ir/d920i2 @Farsna
هدایت شده از دیوار طلاب
⚠️چرا روحانیون با عمامه کمک سیل‌زده‌ها می‌کنند؟ 1️⃣ لباس روحانیت، پوششی است که هم ریشه ملی دارد و می‌توانیم این مدل پوشش را در ایرانیان باستان به کیفیت‌های متفاوت ببینیم و هم اصالت دینی دارد. بعد از آن‌که در لباس‌های مردم تحولاتی ایجاد شد و تهاجم فرهنگی تأثیراتی در نوع پوشش مردم داشت؛ در پوشش روحانیت تغییری حاصل نشد و باقی ماند و تبدیل به لباس صنفی شد. ⚠️یکی از وظایف مهم روحانیت پاسخ‌گویی به سوالات اعتقادی، اخلاقی و شرعی مردم هست و مردم به‌عنوان امین خود به آنها رجوع می‌کنند، مخاطبان پاسخ سوالات خود را دریافت می‌کنند یا گاهی دردودل کرده و از سوی مبلغان راهنمایی‌ می‌شوند. زمان و مکان این مراجعه به مسجد خلاصه نمی‌شود و مردم در خیابان و کوچه و بازار و پارک وقتی یک روحانی را می‌بینند سوالی یا حرفی داشته باشند به او رجوع می‌کنند. پس عمومیت زمان و مکان لباس روحانیت را به یک لباس صنفی تبدیل کرد که یک روحانی همیشه خارج از منزل آن‌را به تن دارد. 2️⃣ دیگر اقشار چون عادت به پوشیدن این لباس و تجربه‌ی استفاده‌ی مداوم از آن‌را ندارند احساس می‌کنند استفاده از این لباس کار سخت و پر مشقتی هست. حقیقت مطلب این است که این لباس در واقع دست‌و‌پا‌گیر نیست و فعالیت‌های اجتماعی زیادی از طلاب را می‌بینیم که با همین لباس انجام می‌دهند و مشکلی پیش نمی‌آید. ⚠️اما طلبه وقتی می‌خواهد کاری کند که لباس دست‌وپا‌گیر می‌شود، عبا را نهایتا کنار می‌گذارد و با قبا و عمامه فعالیت می‌کند؛ زیرا با قبا و عمامه هم خدمت را یا فعالیت را می‌توان انجام داد و هم در جایگاه یک روحانی پاسخگو باقی‌ماند. اگر قبا هم دست و پا گیر بود می‌تواند قبا را هم کنار گذارد. 3️⃣ وقتی بلایای طبیعی موجب می‌شود یک هم‌وطن عزیز کل دارایی و زندگی‌اش را از دست دهد احساس تنهایی و این‌که کسی به او توجه نمی‌کند و بدبخت شده است به او دست می‌دهد و مکررا این احساس را بیان می‌کند و کسانی که در این مناطق حضور پیدا کردند این بیان و احساس را به‌خوبی می‌فهمند. ⚠️روحانیون و طلاب به‌خاطر شأن مذهبی و شانیت رهبری دینی جامعه، محل رجوع هستند و همیشه حضورشان موجب دلگرمی است. وقتی سیل‌زده و یا زلزله‌زده‌ای که احساس تنهایی می‌کند، این طلبه را می‌بیند که عبا و قبا را در‌آورده و مشغول خدمت به اوست احساس دلگرمی کرده و امید به زندگی را مجدد کم‌کم به‌دست می‌آورد و کمر راست می‌کند. ⚠️در منطقه زلزله‌زده‌ی ثلاث باباجانی که سال گذشته حضور داشتم مردان با‌غیرتی که تمام زندگی خود را از دست داده بودند رجوع می‌کردند و ساعت‌ها درد‌دل می‌گفتند و حرف می‌زدند و از همزبانی و همدلی انرژی می گرفتند. سوال من از اشکال‌کنندگان است که اگر من عمامه به سر نداشتم هم می‌توانستم مأمن و تکیه‌گاهی برای اشک و درد دل یک هم‌وطن عزیز که زندگی‌اش نابوده شده است باشم؟ 4️⃣ ریا یک مسئله‌ درونی است که این فرد آیا در دلش برای خدا این‌کار را می‌کند یا برای جلب توجه؟ که هیچ‌کس از درون و نیت درونی انسان‌ها خبر ندارد؛ ولی اشکال‌کننده‌ی معاند به‌راحتی برچسب ریاکار به طلبه‌ای که خانه و زندگی‌اش را رها کرده و بدون دستمزدی مشغول خدمت است می‌زند و عمامه گذاشتن او را مصداق ریا می‌خواند حال آن‌که فلسفه‌ی برنداشتن آن عمامه چیز دیگری ست. ⚠️تهمت نزدن و قضاوت نکردن افراد، ادعاها و حرف‌های زیبای بسیاری از سلبریتی‌ها و روشنفکران و ضدانقلاب و ... است؛ اما وقتی سیلی آمده و برخی از این‌ها حوصله‌ی خدمت و بیرون آمدن از خانه را ندارند ترجیح می‌دهند دیگران را قضاوت کنند و تهمت بزنند تا وجدانشان آرام شود یا اگر ضد انقلابند اربابان خود را شاد کنند. 5️⃣ این جماعت همیشه نشان داده‌اند که در هر حال ترجیح می‌دهند در حال غُر‌زدن و برچسب زدن و قضاوت کردن باشند. یک روز می‌گویند روحانیون چرا نمی‌آیند به مردم خدمت کنند! وقتی هم طلاب می‌روند برای خدمت، بر کرسی اخلاق می نشینند و می‌گویند چرا با لباس رفتید ریا‌کارها! مجدد طلاب لباس را کنار گذارند، می‌گویند روحانیون بازهم برای خدمت به مردم کاری نکردند. 6️⃣ این طلاب بی‌ادعا و جهادگر بدون چشم‌داشتی با عمامه در جبهه‌های نبرد حاضر شدند و در ۸ سال دفاع مقدس بیشترین تعداد شهید، نسبت به جمعیت روحانیون را تقدیم انقلاب و اسلام کردند. شهدایی که عمامه بر سر و لباس بسیجی بر تن داشته و تا آخرین قطره خون جنگیدند اخلاص و مردانگی‌شان را خودِ خدا امضا و شهادت را نصیبشان کرد. 👈در نهایت مردم به‌درستی تفاوت کسانی که برای خدمت خون و عرق می‌ریزند با کسانی که تنها حرف و تهمت می‌زنند را به‌خوبی می‌فهمند و تشخیص می‌دهند. @khabarehowzeh ♨️رسانه مستقل خبر حوزه
🗓 سه‌شنبه ٢٧ فروردین ماه ١٣٩٨ هفت بار رساله‌اش را بی‌اسم چاپ کردیم. راضی نبود اسمش را بنویسیم. وقتی هم که با اصرار زیاد راضی شد، فقط اجازه داد بنویسند: «العبد، محمدتقی بهجت»؛ آن هم با اِکراه. کتاب مناسک حج ایشان را که چاپ کردیم، نوشتیم: «آیت‌الله بهجت»؛ خیلی جدی در حضور بزرگان توبیخ‌مان کرد. هنگامی که رساله‌اش چاپ شد؛ یک روز مرا کنار کشید و فرمود: «علی آقا! تو هر کسی می‌خواهی باشی، باش! می‌خواهی حجت‌الاسلام باشی، باش! می‌خواهی آیت‌الله باشی، باش! می‌خواهی آیت‌الله‌العظمی باشی، باش! می‌خواهی مرجع تقلید باشی، باش! می‌خواهی اعلم فقها هم باشی، هیچ مانعی ندارد. پدرت یک طلبۀ معمولی بیشتر نیست!» می‌گفت: «راضی نیستم درباره‌ام سخنی بگویی یا خدای ناکرده، در فکر تبلیغ و جذب کسی باشی، رساله را هم به کسی نده...! آخر کار بعد از آنکه همه رساله دادند و همه گرفتند، اگر کسی طالب بود و اصرار کرد، مانعی ندارد.» (بر اساس خاطرۀ حجت‌الاسلام و المسلمین علی بهجت) 📚 این بهشت، آن بهشت، ص٢١ ☑️ کانال رسمی مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره ✅ @bahjat_ir
هدایت شده از خبرگزاری حوزه
🔻ادامه حمایت مراجع از سیل‌زدگان؛ ✅ آیت‌الله‌العظمی ، پول فروش خانه‌اش را به سیل‌زدگان داد به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، عصر امروز حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با آیت‌الله موسوی جزایری، دیدار و گفتگو کرد. 🔹وی در این دیدار سخنان قابل توجهی بیان کرد که از جمله آن می‌توان به کمک ۸۰۰ میلیون تومانی طلاب به سیل‌زدگان خوزستان، اشاره کرد. 🔹اما دیگر نکات مهمی که حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی، در این جلسه بیان کرد، مربوط به فروش خانه یک مرجع تقلید برای کمک به سیل‌زدگان خوزستان بود. ❇️ وی به کمک برای سیل‌زدگان اشاره کرد وگفت: دیروز محضر آیت‌الله سبحانی بودیم. ایشان گفتند؛ من اگر می‌توانستم خودم برای کمک به مردم به مناطق سیل‌زده می‌رفتم. ایشان یک برگ چک‌بانکی به من داده و گفتند؛ من خانه‌ای قدیمی داشتم! آن را فروختم و کمی از پول آن را در جائی هزینه کردم و مابقی آن را به شما می‌دهم تا به سیل‌زدگان بدهید. البته سلام مخصوص من را نیز به آن‌ها برسانید. http://hawzahnews.com/detail/News/488835 @HawzahNews|حوزه‌نیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر می‌توانید کاری کنید که به انسان سرشناسی در جامعه تبدیل نشوید، این‌کار را بکنید. چه ضرری میکنی اگر نزد مردم مذموم باشی، در حالی که نزد خدا محمودی؟! ⭕️به دنبال معروف شدن نباش⭕️
باسمه تعالی ختم صلوات و جشن خانوادگی ولادت آقا علی اکبر(ع) و حضرت صاحب الامر(عج) چهارشنبه(فردا شب) بعد از نماز عشا جهت حضور تعداد نفرات خود را به ۰۹۱۷۳۲۱۴۷۴۰ پیامک ارسال نمائید. سن و جنسیت فرزندان را نیز جهت دریافت هدیه کودکانه به همان شماره ارسال فرمائید.
حضرت صاحب الامر عج
. ♻️‌ حلقه مفقوده در تکنولوژی امداد رسانی پس از همراه جمعی از دوستان مدت کوتاهی برای کمک به مناطق سانحه دیده رفته بودیم. در روستایی در حالی که یکی از گروه های جهادی در حال ساخت دستشویی و مدرسه بود جوانان روستا در فاصله ای کم در چادری کنار جاده نشسته بودند و هنگام رسیدن ماشین های حامل کمک برای کسب سهم بیشتر از کمک های رسیده از چادر خارج می شدند و دوباره به جای اول باز می گشتند. به دوستی که همراهم بود گفتم بعید می دانم این منطقه به زودی شود. او که از حجم گروه ها و نهادها و تشکیلاتی که برای کمک آمده بودند متعجب بود، پرسید چرا؟ پاسخم این بود که چون خود مردم در بازسازی غایبند. واقعیت این است نه منابع مادی دولتی نامحدود است و نه دولت کارآمد و نه نیروهای جهادی و گروه های مردمی تا ابد در مناطق حادثه دیده باقی خواهند ماند. طبیعی است که بعد از فروکش کردن اولیه ناشی از حادثه، مردم عادی امدادرسان همان هفته اول، نهادهای دولتی و عمومی یک یا دو هفته بعد آن و اغلب گروه های جهادی نیز کمی دیرتر یا زودتر خواهند رفت و در نهایت همین مردم می مانند و شهر وروستایشان و وقتی برای این عامل اصلی نقشی در تعریف نشده این فرآیند پایدار نخواهد بود. در اغلب تصاویری که این روزها نیز از امداد رسانی به سیل زدگان منتشر می شوند، غایب اصلی هستند. کمتر تصویری را می بینیم که یک گروه جهادی در کنار تعدادی از مردم محلی در حال کار باشند. این روش از امدادرسانی اگر چه آثار معنوی و رشد و برای امدادگر دارد و به طور قطع در تسکین آلام اولیه سانحه دیدگان و مدیریت اولیه حادثه نیز بسیار موثر است، اما اثرگذاری قابل توجه آن در بازسازی منطقه آسیب دیده به طور جدی محل تردید است. یکی از مهمترین عناصر کلیدی موفقیت نهادی مانند جهاد سازندگی در توسعه روستاها به ویژه در دوره اول فعالیت خود در ابتدای انقلاب نیز مشارکت دادن فعالانه مردم در حلقه های مختلف از انتخاب پروژه ها و اولویت بندی آن ها تا تامین منابع مالی و یدی بوده است. این فرآیند هم در قالب و هم در قالب شکل گیری (شوراهای اسلامی روستا) علاوه بر استمرار بخشیدن و ایجاد حس مالکیت نسبت به فرآیند پیشرفت در جامعه محلی، واقعی تر شدن و مساله محور شدن آن را به دنبال دارد. و موتور پیشرفت و توسعه و بازسازی نه دولت و نه گروه های جهادی که خود مردم هستند. هیچ کس به اندازه مردم یک منطقه برای پیشرفت آن انگیزه ندارد و نمونه ای که در ابتدای این یادداشت نیز ذکر شد بیشتر بازتاب عملیاتی شده انتظار ما از جامعه محلی در این فرآیند است. کار جهادی پیش از آن که کار برای مردم باشد است و ما هنوز فاقد کار کردن با مردم هستیم. ✍ میثم ظهوریان 🔺کانال حمید رسایی🔻 @rasaee