هدایت شده از خط ولی
✍️ برخی افراد که دغدغه واقعیات روز و درگیریهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی را دارند، توان تحلیل صحیح صحنه و قدرت تأمل ندارند.
🔹کسانی هم که قدرت تأمل از منظری عمیق به شرایط و وقایع را دارند از منظر اسلام ناب به صحنه نگاه نمیکنند، بلکه عمدتاً بر اساس نگرشها و فلسفههای دنیای مدرن امور را تحلیل میکنند.
🔹اما اندیشمندان انقلاب اسلامی و خصوصاً رهبران انقلاب زاویه نگاه دیگری را برای تحلیل و تبیین حقایق واقعی توصیه میکنند. نگرشی که در آن تلاش میشود ذهنی مسلح به داشتههای دینی و توحیدی و پرورده شده در بستر علوم الهیاتی به صحنه نگاه کند و به این ترتیب صحنه را درست دریابد.
🔹در کانال خط ولی با پرداختن به نگرش امامین انقلاب این کانون اندیشه انقلاب اسلامی با اندیشههای ناب این دو رهبر حکیم انقلاب اسلامی آشنا میشوید
🔻#خط_ولی
@khatevali
هدایت شده از آنتی سکولار
اگر کار سیاسی بد است پس لطفا ساکت شوید!
♨️ فاضل میبدی استاد دانشگاه مفید و از اعضای مجمع محققین در مصاحبه با رسانه شفقنا سیاسی شدن حوزه علمیه را امری نادرست معرفی می کند و می گوید: «متاسفانه امروز حوزههای ایران به ویژه حوزه علمیه قم، به گونهای رفتار میکنند که از جایگاه اصلی خود خارج میشوند؛ یعنی حوزه بیش از حد خودش را سیاسی میکند»
⭕️ آقای فاضل میبدی با این حرف نشان داد مجمع مذکور فاصلهای معنادار از اندیشههای حضرت امام خمینی گرفته است چرا که امام در پیام خود (منشور روحانیت) به طلاب و مراجع صراحتا از آنها میخواهد در امور سیاسی دخالت کنند و درخواست عدم ورود طلاب در سیاست را حربهی استکبار میداند و مینویسد: « استکبار وقتی که از نابودی مطلق روحانیت و حوزه ها مأیوس شد، دو راه برای ضربه زدن انتخاب نمود؛ یکی راه ارعاب و زور و دیگری راه خدعه و نفوذ در قرن معاصر. وقتی حربۀ ارعاب و تهدید چندان کارگر نشد، راههای نفوذ تقویت گردید. اولین و مهمترین حرکت، القای شعار جدایی دین از سیاست است که متأسفانه این حربه در حوزه و روحانیت تا اندازه ای کارگر شده است تا جایی که دخالت در سیاست دون شأن فقیه و ورود در معرکۀ سیاسیون تهمت وابستگی به اجانب را به همراه می آورد»
🔴 فاضل میبدی در حالی برای حوزههای علمیه تاسف میخورد که خودش و همفکران هملباسش در فضای اینترنتی ایکس دائما مشغول لجنپراکنی و زدن توئیتهای سیاسی هستند.
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از آزاده باش
❗️ضرر های موسیقی در روایات اهل بیت علیهم السلام
(بخش اول)
1️⃣ مرگ ناگهانی و قبول نشدن دعا
امام صادق (ع) می فرمایند:
خانه ای که در آن غنا و موسیقی باشد از مرگ و مصیبت دردناک در امان نیست ودعا در آن به اجابت نمی رسد و فرشتگان وارد آن نمیشوند.(1)
2️⃣ سبب نفاق
امام صادق (ع) می فرمایند: نواختن موسیقی نفاق را در دل می رویاند همانطور که آب سبزه را میرویاند.(2)
3️⃣ موسیقی سبب رفتن برکت از زندگی
پیامبر می فرمایند: فرشتگان به خانه ای که قمار، شراب و وسایل موسیقی در آن باشد وارد نمی شود دعای اهل خانه مستجاب نمی گردد. خیر و برکت هم از آنجا میرود.(3)
4️⃣ عامل زنا
رسول خدا (ص) می فرمایند: غنا و موسیقی کاری است که انسان را به زنا میکشاند.(4)
در حدیثی دیگرآمده است که : از غنا و موسیقی دوری کنید زیرا موسیقی حیا را از بین می برد و سبب زیاد شدن غریزه جنسی می شود . مردانگی مرد را نابود می سازد و هر کاری که شراب می کند موسیقی هم انجام میدهد. و اگر مبتلا به موسیقی شدید از زنان بپرهیزید برای آنکه موسیقی و زنان انسان را به زنا می کشاند.(5)
هدایت شده از آزاده باش
❗️ضرر های موسیقی در روایات اهل بیت(علیهم السلام)
(بخش دوم)
5️⃣ عذاب اخروی
رسول خدا (ص) می فرمایند: کسی که به لهو(محتوای بیهوده) گوش دهد در روز قیامت در گوشش سرب داغ ریخته میشود.(6)
6️⃣ سوء عاقبت
مردی به امام صادق(ع) عرض کرد: همسایگان من کنیزانی دارند که آواز می خوانند و با عود (یکی از آلات موسیقی) مینوازند. چه بسا به هنگام قضای حاجت نشستنم را طول میدهم، تا صدای آنها را بیشتر بشنوم.امام فرمودند: « این کار را نکن. در روز قیامت در برابر خداوند هیچ عذری نداری؛ مگر سخن حق را نخواندی که میفرماید : گوش، چشم و دل مسئولند و در برابر کارهایی که کرده اند، مورد سؤال واقع میشوند. » مرد عرض کرد: به خدا سوگند گویا این آیه را تاکنون نخوانده و نشنیده بودم. دیگر به خدا این کارها را انجام نمی دهم و از اوآمرزش می طلبم. امام سپس فرمودند: «برخیز و غسل کن و آن چه می توانی نماز بخوان، چون تا کنون به گناه بزرگی مشغول بودی و چه بد حال وتیره بخت بودی اگر بدون توبه و بر این حال از دنیا میرفتی.»(7)
7️⃣ قساوت قلب
رسول خدا (ص) خطاب به امام علی(ع):
« يا على؛ سه كار دل را سخت كند: گوش دادن به آواز و موسيقى، شكارکردن و به دربار سلاطين رفتن.(8)
8️⃣ بی حیایی و بی تفاوت شدن
امام صادق علیه السلام فرمودند: كسي كه در خانه اش چهل روز بربط(نوعي تار) نواخته شود، خداوند متعال شيطانی را به نام قفندر بر او مسلّط مي كند كه عضوی از اعضای وی باقی نمی ماند مگر اينكه او را در برمیگيرد و هنگامی كه اين گونه شد حيا از او گرفته مي شود به گونه ای كه نسبت به آنچه به او گفته میشود بیتفاوت میگردد».(9)
📚منابع:
1-کافی جلد 6 ص 433
2-کافی جلد 6 ص 434
3-وسائل الشیعه ج12 ص 235
4- الدر المنثور ج5 ص 305
5-الدر المنثور ج5 ص 305
6-مستدرک الرسائل ج 13 ص 222
7- کافی،ج6،،ص1655،ح10
8- نصایح، ترجمه احمدجنّتی ،ص134
9- کافی،ج6،،ص1655،ح17
هدایت شده از آزاده باش
KayhanNews759797104121505448103310.pdf
9.97M
بسم الله الرحمن الرحیم
تمام صفحات روزنامه کیهان
امروز سه شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
11.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
🎥 تعجب یه گردشگر استرالیایی از واگن مخصوص زنان تو ژاپن و پاسخ قاطع شهروند ژاپنی
👈 کانال حمید رسایی: eitaa.com/rasaee
هدایت شده از پاورقی
6.43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 پیشنهاد ست دیپلماتیک ویژه: رکابی با پیژامه راه راه
▫️خودشون دلشون میخواهد، ما بی تقصیریم
⏰ شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹:۴۵ شبکه دو
📺 #پاورقی | @pavaraghi_tv2
هدایت شده از تحلیل و تبیین
🎤 #تحلیل_و_تبیین | معنویت، عقلانیت و عدالت یک پیوست
📝 بازخوانی پیوست عدالت در نسبت با منظومه فکری رهبر انقلاب در یادداشتی به قلم آقای علیرضا سجادیه، پژوهشگر هسته عدالت اجتماعی مرکز رشد دانشگاه امام صادق علیهالسلام
🔹 پیوست عدالت باید واجد عقلانیت خالص و صحیح باشد. یعنی به تصمیمسازان و مجریان کمک کند اولاً با عینک درست به میدان مسائل نگاه کنند، ثانیاً راهحلهایی درست (عادلانه) و متناسب با زیستبوم و اقتضائات کلان کشور طراحی کنند.
🔹مرور نظاممند و دنبالهدار ما نشانگر آن است که عدالت در اندیشه رهبر معظم انقلاب از الگوی مشخصی منشعب میشود؛ الگویی که اولاً پیوست عدالت در آن نه یک تک مضراب بلکه در هارمونی کامل با سایر ابعاد و اضلاع است و ثانیاً فهم و تعریف درستی از اقتضائات پیوست عدالت بیان میدارد.
🔹 شاید در وهله اول عنصر عدالت در پیوست عدالت واضح و مبرهن به نظر برسد اما دلالت مهم توجه به خود مفهوم عدالت برای پیوستنگاری، ابتنای آن بر یک نظریه و مبنایی متقن به عنوان معیاری برای هر نوع پیوست عدالت است.
🔍ادامه را بخوانید👇
khl.ink/f/57500