فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #ببینید | سگ هار
🔴انتشار برای نخستینبار
⬅️نحوهٔ مواجهه با رژیم صهیونیستی از زبان شهید حاج قاسم سلیمانی
▫️«ما دشمنمان را میشناسیم. اگر ترسیدیم، مثل سگ هار تعقیب میکند...»
╭🌼🍂🍃🇮🇷
✅@sahebzamanchanel
╭🌼🍂🍃🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این حاج آقا خوب جواب پزشکیان ودارو ودسته اش رو داد،
گرون کردن بنزین،به بهونه هزینه ها، یه کلاهه یه دروغه که سر مردم می گذارید 😡😡
لطفا نشر بدهید که مردم بدونند که این دولت پزشکیان چه کلاه گشادی می خواد سرشون بگذاره
╭🌼🍂🍃🇮🇷
✅@sahebzamanchanel
╭🌼🍂🍃🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ آیا هنگام ظهور علمای شیعه مقابل امام زمان می ایستند ⁉️
🔺آیا احادیث مهدویت گفته، علما با امام میجنگند 🔺
(توضیح : مرتضی کهرمی)
╭🌼🍂🍃🇮🇷
✅@sahebzamanchanel
╭🌼🍂🍃🇵🇸
🔆زنگ عبرت
🔴 فراخوان و آلارمِ خبرنگارِ روزنامهی شرق برای برپاییِ آشوبی دیگر در پیِ تصویب لایحهی عفاف و حجاب توسط شورای نگهبان!
♦️ از نیروهای امنیتی و قضایی درخواست میکنیم با اقدامِ به موقع، مانع از بازآفرینیِ نقشِ الهه محمدی و نیلوفر حامدیها شوند.
مریم اشرفی گودرزی
╭🌼🍂🍃🇮🇷
✅@sahebzamanchanel
╭🌼🍂🍃🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ شایعه یا واقعیت⁉️‼️
⁉️متن شبهه👇👇👇
☀️ شکاف برداشتن دیوار مسجد کوفه که از علامات ظهوره ...
✅ پاسخ اجمالی👇👇👇
♻️اولا
حالا معلوم نیست این همون شکافه معروفه یا نه؟
♻️دوما
نمیشود به این استناد کرد
به این دلیل که این علامت از علائم قطعی و حتمی ظهور نیست
و علائم غیر حتمی را هم نمیشود تطبیق داد چون بدا پذیر هستند.
اتفاقا هر جا از این دسته پیام ها میبینید تذکر بدهید که از انتشار پیامهای این چنینی خودداری کنند چون باعث میشود مردم تطبیق بدهند و با صورت نگرفتن ظهور دچار یاس و ناامیدی بشوند.
♻️سوما
طبق روایات موجود کلمه هدم بمعنای خرابی در روایت هست نه ترک
╭🌼🍂🍃🇮🇷
✅@sahebzamanchanel
╭🌼🍂🍃🇵🇸
شکاف دیوار مسجد کوفه و علامات ظهور
💠قسمت اول
اخیرا اخباری در باره ایجاد شکاف در دیوار مسجد کوفه و ارتباط آن با ظهور منتشر شده است که در این پست به این مساله می پردازیم:
دو روایت با این مضمون در مجامع روایی شیعی آمده است به قرار ذیل:
عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ الْمُخْتَارِ عَنْ خَالِدٍ الْقَلَانِسِیِّ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ: إِذَا هُدِمَ حَائِطُ مَسْجِدِ الْکُوفَةِ مِنْ مُؤَخَّرِهِ مِمَّا یَلِی دَارَ ابْنِ مَسْعُودٍ فَعِنْدَ ذَلِکَ زَوَالُ مُلْکِ بَنِی فُلَانٍ أَمَا إِنَّ هَادِمَهُ لَا یَبْنِیهِ. (الغیبه/نعمانی)
مُحَمَّدُ بْنُ سِنَانٍ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ الْمُخْتَارِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ إِذَا هُدِمَ حَائِطُ مَسْجِدِ الْکُوفَةِ مِمَّا یَلِی دَارَ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَسْعُودٍ فَعِنْدَ ذَلِکَ زَوَالُ مُلْکِ الْقَوْمِ وَ عِنْدَ زَوَالِهِ خُرُوجُ الْقَائِمِ عج.(الارشاد/شیخ مفید)
1) هدم در لغت عرب، ضد بناء و به معنای خراب یا ویران شدن است (لسان العرب/هدم) و با صرف ترک برداشتن هدم، صدق نمی کند مگر این که مجازگویی در کار باشد که در این دو روایت شریف قرینه ای بر مجازگویی نیست.
2) از انتهای روایت دوم فهمیده می شود که این خراب شدن خود به خودی نیست و خراب کننده ای دارد که مثلا قصدش بازسازی دیوار است ولی موفق به آن نمی شود. (آگاه باشید که ویران کننده دیوار مسجد(دوباره) آن را نخواهد ساخت: اما ان هادمه لا یبنیه))
3) این علامت از لحاظ جهت خرابی به علامت مکانی دیگری به نام خانه ابن مسعود گره خورده (خراب شدن دیوار در سمتی که طرف خانه عبدالله بن مسعود است) و طبیعتا چون امام(ع) در مقام بیان علامت برای کسانی بوده اند که بتوانند آن را بر واقعه خارجی که در آینده اتفاق خواهد افتاد تطبیق کنند، باید گفت این علامت در ظرفی اتفاق افتاده که محل خانه ابن مسعود مشخص بوده نه زمان ما که آثاری از این مکان در بین نیست.)
4) بر فرض این که علامت مربوط به زمان ما باشد، با وجود جهل به مکان خانه ابن مسعود، روایت مجمل شده وقابل استناد نیست، چرا که معلوم نیست ویران شدن کدام ضلع از دیوار منظور بوده است؟)
5) در تایید مورد سوم و این که چنین علامتی قبلا واقع شده کلام مرحوم رضی الدین حلی(برادر علامه حلی و از علمای قرن هفتم و هشتم هجری) در العدد القویه، ص 77 دلالت دارد که خراب شدن دیوار مسجد کوفه به وقوع پیوسته است.
ادامه در پست بعد👆👇
╭🌼🍂🍃🇮🇷
✅@sahebzamanchanel
╭🌼🍂🍃🇵🇸
ادامه پاسخ بالا👆👇
⁉️آیا این روایت مبین علامات ظهور است؟👇
✅ پاسخ 👇👇
به نظر می رسد این روایت اولا در مقام بیان علامت انتهای پادشاهی سلسله مقارن با حیات امام صادق (ع) یعنی بنی العباس است که در روایت از باب تقیه از آنان به بنی فلان تعبیر شده و در صورتی که منظور حضرت(ع)، حاکمانی بود که سالیان درازی بعد از حیات ایشان به حکومت می رسند(مثلا در زمان حاضر) جایی برای تقیه نبود.
اما این که پایان پادشاهی بنی العباس مقارن ظهور است، می تواند مبنی بر این نکته باشد که بداء هر چند در اصل ظهور ممکن نیست، در وقت ظهور ممکن است و بلکه بر طبق برخی روایات بارها در وقت ظهور بداء حادث می شود . امر فرج به تاخیر می افتد. بنابر این می توان گفت که در امر ظهور با پایان حکومت بنی العباس بداء حاصل شده و اتفاق نیفتاده است.
در جریان تشرف علی بن مهزیار در اوایل غیبت کبری به گزارش شیخ صدوق(ره) نیز، وقتی ابن مهزیار از حضرت ولی عصر(عج) درباره نزدیک بودن ظهور پرسیدند، پاسخ حضرت(عج) مثبت بود که ظاهرا در آن بداء واقع شده است. والله العالم
تکمله:
در نقل مرحوم نعمانی –ره- از روایت آمده است: اذا هدم حائط مسجد الکوفه من موخره...
اگر ضمیر در " موخره" به مسجد باز گردد، معنای روایت این است که دیوار پشتی مسجد ویران می شود. در این صورت، موخره، علامتی جدای از علامت خانه ابن مسعود، برای روشن شدن جهت خراب شدن دیوار است. عرب به قسمت جلوی سر، مقدم الراس می گوید و به بخش پشتی آن موخر الراس (لسان العرب/اخر). لذا جلوی مسجد قسمتی است که از آن ورود صورت می گیرد و نقطه مقابل آن، پشت مسجد است. روشن است که بنابر این فرض، اجمال روایت برطرف شده و نقطه خرابی دیوار مشخص می شود. هر چند در عکس های منتشر شده، شکاف مذکور در ستون ها یا مناره های کنار درب ورودی مسجد روی داده که طبعا " موخر المسجد" نیست. (علاوه بر این که گفتیم بر صرف شکاف برداشتن، "هدم" صدق نمی کند و این که خرابی علامت ظهور، طبق روایت، خود به خود اتفاق نمی افتد و ... )
و چنانچه ضمیر در "موخره"، به " حائط" بر گردد، یعنی خرابی در قسمت پشت دیوار مسجد به وقوع می پیوندد. پشت دیوار را نیز طبق عرف باید از دید کسی دید که داخل مسجد است نه فرد بیرونی چون اگر فردی بگوید پشت دیوار خانه من، منظور بیرون خانه است، هر چند که فرد در حال گفتگو، خارج از خانه باشد. اما این احتمال، با "هدم" سازگار نیست، زیرا هدم عبارت است از سقوط دیوار و ویرانی آن که در صورت وقوع آن، فرقی بین دو طرف دیوار نیست و هر دو طرف با هم فرو می ریزد و معنا ندارد که پشت دیوار خراب شود و جلوی آن سالم بماند.
╭🌼🍂🍃🇮🇷
✅@sahebzamanchanel
╭🌼🍂🍃🇵🇸
«سواد دیجیتال» را با «سواد رسانهای» اشتباه نگیرید!
قسمت اول
⁉️ سوال👇👇
«سواد رسانهای» چه تفاوتها و شباهتهایی با «سواد دیجیتال» دارد؟ مرز بین دو دنیای «سواد رسانهای» و «سواد دیجیتال» کجاست؟
✅ پاسخ👇👇👇
خبرگزاری فارس-گروه رسانه: بارها پیش آمده که بعضی رسانهها عکسهایی را به مطلبشان پیوست کردهاند که مربوط به واقعهٔ دیگری بوده است. مثلاً مدتی پیش، یکی از آنها عکسی را در اعتراض به یک موضوع روز، به اسم کودکان سیستان و بلوچستان در فضای مجازی منتشر کرد، درحالیکه عکس مربوط به پاکستان و ۱۰ سال قبل بود!
در رسانههای دروغپرداز و سیاهنما، این یک اتفاق پرتکرار است. اما چطور گول نخوریم؟ در مثالی که آوردیم میتوانیم با جستوجو بر مبنای عکس، منبع اصلی آن را پیدا کنیم و بفهمیم مربوط به چه تاریخ و رویدادی بوده است. اما کدام بخش از این جستوجو به سواد رسانهای برمیگردد و کدام به سواد دیجیتال؟ بهطورکلی مرز بین «سواد رسانهای» و «سواد دیجیتال» کجاست؟
در این گزارش مرز بین دو دنیای «سواد رسانهای» و «سواد دیجیتال» را شفاف میکنیم.
✍ دکتر «سید مرتضی موسویان» عضو هیئتعلمی دانشگاه و رئیس هیئتمدیرهٔ انجمن سواد رسانهای
#سواد_ رسانه
╭🌼🍂🍃🇮🇷
✅@sahebzamanchanel
╭🌼🍂🍃🇵🇸
«سواد دیجیتال» را با «سواد رسانهای» اشتباه نگیرید!
قسمت دوم
از تحلیل پیام تا تولید محتوا در سواد رسانهای
سواد رسانهای قدمتی از قرن بیستم تا کنون دارد. در اوایل قرن بیستم وقتی به ترتیب با صنعت چاپ، رادیو و بعد تلویزیون روبهرو شدیم نیاز داشتیم بتوانیم اطلاعات دریافتی از این رسانههای جمعی را تجزیهوتحلیل کنیم. در دههٔ هشتاد و نود میلادی با شروع فعالیت اینترنت و بعد رسانههای اجتماعی روبهرو بودیم. سواد رسانهای در این زمان نیاز به ارتقا داشت. لازم بود فرد شبکهها را بشناسد، نوع دیالوگها در این شبکهها را تشخیص دهد و بتواند با دنیای شبکهای ارتباط برقرار کند.
در دههٔ آخر قرن بیستم با رشد رسانههای اجتماعی و بهموازات آن، فناوریهای ارتباطی مواجه شدیم. از ابتدای قرن بیستویکم با مفهوم جدیدی از سواد رسانهای آشنا شدیم.
دکترموسویان با این مقدمه دربارهٔ سواد رسانهای میگوید:
«از لحاظ مفهومی پوستاندازی خاصی که در سواد رسانهای اتفاق افتاده از تفسیر و تحلیل اطلاعات شروع شده، به مهارتهای تولید محتوا رسیده و بعد به برخورد منصفانه و مسئولانه با اطلاعات انجامیده. قدرت تشخیص اطلاعات نادرست و تحریفشده از فواید و مفاهیم سواد رسانهای است.»
#سواد_رسانه
#سواد_دیجیتال
ادامه 👇👇
╭🌼🍂🍃🇮🇷
✅@sahebzamanchanel
╭🌼🍂🍃🇵🇸
«سواد دیجیتال» را با «سواد رسانهای» اشتباه نگیرید!
قسمت سوم
پای هوش مصنوعی به میان میآید👇
ادبیات جنگ روانی بعد از جنگ جهانی دوم توسعه پیدا کرد. اما جنگ روانی با کمک رسانههای نوین شکل جدیدی به خود گرفت. قدرتها تکنیکهای مختلفی را برای برپایی پویشهای مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و... در کشورهایی که قصد تهاجم یا نفوذ به آنها را داشتند، تعریف کردند.
با ورود به عرصهٔ جنگ شناختی کار باز هم مشکلتر شد. چون دستاندرکاران شبکههای مختلف اجتماعی بر آن شدند که از ناحیهٔ احساسی مغز انسانها به ناحیهٔ ادراکی وارد شوند و در تصمیمگیری افراد دخالت مستقیم داشته باشند.
رئیس هیئتمدیرهٔ انجمن سواد رسانهای ایران با تشریح این سیر میگوید
«در دههٔ سوم هزارهٔ سوم با پیچیدگیهای بسیار زیادی در فهم محتوا، تجزیهوتحلیل آن و یافتن اهدافی که محتوا دنبال میکند روبهرو هستیم. این پیچیدگی به شکلی است که در ادامهٔ مسیر بدون استفاده از هوش مصنوعی نمیتوانیم اطلاعات یا مستند درست را از نادرست تشخیص دهیم.»
سواد دیجیتال کمقدمتتر از سواد رسانهای
قدمت سواد دیجیتال کمتر از سواد رسانهای است. با ظهور رایانههای دستی در دههٔ هشتاد مهارتهای اولیهای مثل آشنایی با استفاده از رایانه، زبان برنامهنویسی متداول غیرحرفهای «DOS» و بعد استفاده از سیستمعامل تحت DOS که نسخههای اولیهاش بسیار ساده بودند، نیاز به مهارت دیجیتال داشت.
در دههٔ نود اینترنت ظهور یافت و ابتدا تابلوهای الکترونیک اطلاعرسانی و بعد وبگاهها خودنمایی کردند. آن موقع باید مهارت جستوجو در وب را پیدا میکردیم تا به اطلاعات موردنظرمان برسیم.
پس از وبگاهها، موبایلهای نسل یک بودند که وارد زندگی روزمره شدند. اینکه از طریق آنها بتوانیم پیامهایمان را ارسال کنیم از مهارتهای اولیه برای استفاده از تلفنهای همراه بود. با آمدن نرمافزارهای کاربردی تحت سیستمعامل اندروید و ios (که رایجتر از بقیه هستند) آنها رفع نیازهای روزمرهٔ بشر را برعهده گرفتند.
╭🌼🍂🍃🇮🇷
✅@sahebzamanchanel
╭🌼🍂🍃🇵🇸
«سواد دیجیتال» را با «سواد رسانهای» اشتباه نگیرید!
قسمت چهارم
تعریف کوتاه و شفاف سواد دیجیتال و سواد رسانهای
برای فهم عمیقتر از موضوع، دو تعریف مختصر و شفاف از سواد دیجیتال و سواد رسانهای ارائه میکنیم:
سواد دیجیتال یعنی توانایی استفاده از فناوریهای دیجیتال بهصورت مؤثر و مسئولانه.
به اعتقاد دکتر موسویان «کلید طلایی در استفاده از فناوریهای نو این است که فراموش نکنیم فناوریهای نو با خودشان سادگی در بهرهبرداری را به ارمغان میآورند. بنابراین اگر با این محور فرهنگسازی کنیم، میتوانیم سواد دیجیتال را ارتقا دهیم و کمک کنیم که افراد خودشان قدم پیش بگذارند و از فناوریها بهرهبرداری کنند.»
سواد رسانهای یعنی توانایی تحلیل و بررسی و نیز تولید پیام جدید در انواع زیرساختهای رسانهای.
دکترموسویان در تکمیل این تعریف میگوید
«باتوجهبه آنچه از جنگ روانی و جنگ شناختی گفتیم انتظار داریم سواد رسانهای بتواند در جنگ روانی و شناختی که در حال حاضر جریان دارد به ما کمک کند و ما را از گزند بسیاری از اهداف منفی که پشت پیامهای مختلف قرار دارد حفظ کند. در بحث آگاهیهای اجتماعی، اینکه در یک زمینهٔ خاص به کجا رجوع کنیم و تأثیرات مثبت را جذب و تأثیرات منفی را دفع کنیم مربوط به سواد رسانهای است.»
تفاوتهای سواد دیجیتال و سواد رسانههای
سه تفاوت مهم برای این دو سواد ذکر می شود:
«۱. سواد دیجیتال متمرکز بر ابزار و مهارتهای استفاده از فناوری دیجیتال است. درحالیکه سواد رسانهای بیشتر در مورد فهم و تفسیر محتوای درون رسانهها است. بنابراین کسی که سواد رسانهای دارد میتواند محتوا را در زیرساختهای مختلف رسانه دریافت کند و به مفاهیمی که در بر دارد برسد.
۲. سواد دیجیتال شامل مهارتهای استفاده از نرمافزار و سختافزار است. درحالیکه سواد رسانهای نیاز به تفکر انتقادی، تفکر راهبردی و قدرت تحلیل و بررسی محتواهای زیرساختهای مختلف رسانهای دارد.
۳. سواد دیجیتال به دنبال کمک به افراد است که بهصورت مؤثر از فناوریها برای دسترسی و حتی برای خلق اطلاعات استفاده کنند. سواد رسانهای میخواهد به افراد توانایی بدهد که فهم و درک آنها را از محتوایی که به آنها میرسد بالا ببرد.»
╭🌼🍂🍃🇮🇷
✅@sahebzamanchanel
╭🌼🍂🍃🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ میگن: امامعلی گفته:" از دری که فقر بیاد ، از در دیگه ایمان میره" پس علت اغتشاشات، فقر و گرونیها بوده؟
❌ میگن: شکم گرسنه دین و ایمون نمیشناسه! پس مردم حق دارن، بیدین بشن!!
پس فقرا بیایمان و پولدارا دیندارترن‼️
📛 عامل اغتشاشات، فقر بوده و فقرا تو خیابونا ریختن؟
(پاسخ : مرتضی کهرمی )
╭🌼🍂🍃🇮🇷
✅@sahebzamanchanel
╭🌼🍂🍃🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌توهین بلاگرها به دین ، مذهب و دینداران در قالب شعر و دکلمه فقط در زیر سایه ولنگاری و رهاشدگی فضای مجازی رخ میده و این غفلت مسئولینه که جرات بیشتری به این افراد برای عبور از خط قرمزها میده
👈نظر شما چیه؟
╭🌼🍂🍃🇮🇷
✅@sahebzamanchanel
╭🌼🍂🍃🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😳 از فرشته کمک رسان آبان ماه مدد بگیر
از عجایب آخر الزمان اینکه هرکسی راه افتاده دوربین دست گرفته ذکر و دعا و نذر بدون سند و اعتبار به مردم میده و کلی هم اینا رو باور دارن و دنبالشون می کنن
یعنی انقدر فضای اینستا فشل و بی درو پیکره که
به اسم دعا و ذکر با سوء استفاده از مشکلات مردم
فالور جمع میکنند
مخاطبینشون نمیدونن که از کلیک خور های فالورهاشون چه پولی به جیب میزنند
البته بجز پولهایی که با تلکه کردن مخاطبینشون بابت دادن ذکر و دعا
اینها اگر کارشون درست بود چه نیازی به این داشتن که ازین راه پول دربیارن؟؟؟؟
#سواد_رسانه هم چیز خوبیه والله
╭🌼🍂🍃🇮🇷
✅@sahebzamanchanel
╭🌼🍂🍃🇵🇸
╭🌼🍂🍃🇮🇷
✅@sahebzamanchanel
╭🌼🍂🍃🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ابعاد پیدا و پنهان در وعده صادق ۲
╭🌼🍂🍃🇮🇷
✅@sahebzamanchanel
╭🌼🍂🍃🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صف طلایی بانوان شیروانِ خراسان شمالی برای اهدای کمک به غزه
╭🌼🍂🍃🇮🇷
✅@sahebzamanchanel
╭🌼🍂🍃🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🎥 قابل توجه غربگرایانی که به دنبال فضای مجازی ول و رها در داخل کشور هستند
شرکت مِتا (مالک فیسبوک، اینستاگرام، واتساپ) چگونه کمر به سانسور حامیان فلسطین بسته و همدست نسلکشی شده است؟
اعتراف کارمند اخراجی: «یکی از ارتشیهای اسرائیل برای ما تصمیم میگرفت چه محتوایی درباره فلسطین اجازه پخش دارد!»
╭🌼🍂🍃🇮🇷
✅@sahebzamanchanel
╭🌼🍂🍃🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥صحنه هایی از شجاعت یکی از فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها در حال رویارویی با نیروهای اشغالگر صهیونیستی در مرز لبنان و شمال فلسطین اشغالی را ببینید که توسط پهپادهای شناسایی رژیم صهیونیستی ضبط شده است...
╭🌼🍂🍃🇮🇷
✅@sahebzamanchanel
╭🌼🍂🍃🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلم خودروی حامل شهيد علی حیدری، پزشک ایرانی که توسط پهپادهای ارتش تروریستی اسرائیل در شهر عربصاليم استان نبطیه لبنان مورد اصابت قرار گرفت.
╭🌼🍂🍃🇮🇷
✅@sahebzamanchanel
╭🌼🍂🍃🇵🇸
⭕️برف مدارس اردبیل را مجازی کرد
🔹آموزشوپرورش اردبیل: بهدلیل سرمای هوا و بارش برف، امروز کلاسهای مدارس ابتدایی در اردبیل و سرعین غیرحضوری است.
🔹در خلخال و مشکینشهر نیز فعالیت آموزشی دورههای ابتدایی و متوسطه در نوبت صبح غیرحضوری خواهد بود.
╭🌼🍂🍃🇮🇷
✅@sahebzamanchanel
╭🌼🍂🍃🇵🇸
❌فیلترینگ افیون تودهها
▪️هر جا که میرویم، همه چیز گران شده است. نان، چندین بار لبنیات، گوشت قرمز، دلار و سکه گران و گرانتر میشود. از حق نگذریم برخی موارد هم ارزان و حتی مفت شده است؛ مثل بورس که قهوهای شده، پول ملی که بیاعتبارتر از گذشته است.
▪️اما همچنان خبر از گرانیهای بیشتر میرسد؛ دولتمردانی که میگویند، بنزین تولیدش نمیصرفد و باید گرانتر شود. مالیات از حسابهای شخصی هم باید گرفته شود. در بودجه ۵۰۰ هزار میلیارد بیشتر از سال قبل باید از مالیات باید تامین شود.
▪️اما راهکاری که میشنویم چیست؟ استحمار مردم با افیون رفع فیلتر. یاد نهنهبزرگهای قدیم میافتیم که برای درمان همه دردها را نبات تجویز میکردند. امروز هم، از دید برخی، درمان تمام دردهای مردم رفع فیلتر است.
شاید هم راست بگویند، از آنجا که غفلت اندیشه را کور میکند. ملتی که غرق افیون غفلت یا شهوت شود، دیگر جز خماری درد دیگری ندارد! از قدیم، راه آسان حکومتداری، غافل و جاهلکردن مردم بوده است.
╭🌼🍂🍃🇮🇷
✅@sahebzamanchanel
╭🌼🍂🍃🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 اعتراض متفاوت طرفداران تیم رئال سوسیداد در مقابل تیم مکابی اسرائیل
╭🌼🍂🍃🇮🇷
✅@sahebzamanchanel
╭🌼🍂🍃🇵🇸
╭🌼🍂🍃🇮🇷
✅@sahebzamanchanel
╭🌼🍂🍃🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷﷽🇵🇸
🎥 مزدوری شبکههای عربی برای صهیونیستها!
🍃🌹🍃
#طوفان_تبیین | #یحیی_سنوار
╭🌼🍂🍃🇮🇷
✅@sahebzamanchanel
╭🌼🍂🍃🇵🇸