eitaa logo
کانال پایگاه صاحب الزمان عج
315 دنبال‌کننده
20.4هزار عکس
22.1هزار ویدیو
205 فایل
دراین مکان فعالیتهای سیاسی،اجتماعی،دینی، رانشرمیدهیم و تبیین میکنیم ارتباط با مدیر کانال: @yaroghayehossein
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ادامه تفسیر جامعه کبیره👇👇👇
🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷 ۱۹ 👈ادامه بحث عصمت👉 💐عصمت ، جبرى است يا اختيارى؟💐 سؤال مهمّى كه در باره عصمت مطرح است ، جبرى بودن و يا اختيارى بودن آن است . اگر عصمت ، جبرى باشد و خداوند ، عدّه اى را از گناه كردن باز دارد ، فضيلت برجسته اى نيست ؛ چرا كه در اين صورت ، همانند فرشتگان ، مسخّر فرمان اويند و بنا بر اراده الهى ، نمى توانند گناه كنند : «لَا يَعْصُونَ اللَّهَ مَآ أَمَرَهُمْ وَ يَفْعَلُونَ مَا يُؤْمَرُونَ . [فرشتگان] خداوند را در آنچه به آنها مى فرمايد ، نافرمانى نمى كنند و به هر چه به آنها فرمان داده شود ، عمل مى كنند» . 🌺چنين ديدگاهى ، با فلسفه الگو بودن امامان عليهم السلام ، ناسازگار است ؛ زيرا در اين صورت ، گرداگرد ديگر مردم را ـ كه پيروان آنها به حساب مى آيند ـ ، گناه فرا گرفته است و آنان از امتيازِ مصونيّت ، محروم اند و به ناچار ، گناه مى كنند ؛ امّا پيشوايان معصوم ، با اراده خداوند ، از هر گونه گناهى در امان خواهند بود . بنا بر اين ، عصمت ، بايد اختيارى باشد . از سوى ديگر ، اگر عصمت را اختيارى بدانيم ، با مصونيّت ، ناسازگار است ؛ يعنى معصوم ، ممكن است گناه كند و يا گناه نكند ، در حالى كه مصونيّت ، حالت بازدارندگى دارد و معصوم ، كسى است كه امكانِ گناه كردن ندارد . 👈بهترين پاسخ به اين شبهه ، تمايز قائل شدن ميان دو گونه عصمت از گناه و عصمت از اشتباه است . عصمت از گناه ، اختيارى است و امامِ معصوم ـ كه در ستيغِ تقوا قرار دارد ـ ، با اراده خود ، گناه نمى كند ؛ ولى عصمت از اشتباه ، جبرى است و خداوند ، عدّه اى از بندگانش را برگزيده و آنان را از اشتباه كردن ، باز داشته است تا دستورهاى الهى را بدون كاستى و فزونى ، به مردم برسانند . در اين صورت ، اعتراض بندگان ، نامفهوم است ؛ زيرا بايد با پيروى از سخنان و رفتار پيشوايانِ دينى ، از گناه دورى كنند و چنانچه ناخواسته ، خطايى از آنان سر بزند ، در پيشگاه الهى مؤاخذه نخواهند شد . 🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷 یامهدی: @sahebzamanchanel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷 ۲۰ 🌷راه رسيدن به عصمت🌷 🌺راه رسيدن به عصمت ، به روى همگان ، گشوده است و همه انسان ها مى توانند به مقامى برسند كه از گناه ، بيزارى جويند و آن چنان بر نفسِ خويش چيره شوند كه هرگز ، گناه نكنند . راه عصمت ، اگر چه دشوار است ، امّا دست يافتنى است و نخستين و مهم ترين گام در اين مسير ، اراده است و هر چه اراده قوى تر شود ، مقام عصمت ، دست يافتنى تر خواهد بود . برپايه روايتى ، امام كاظم عليه السلام ، بهترين زاد و توشه سالكان حقيقت را چنين مى شناسانَد : وَ قَدْ عَلِمْتُ أنَّ أفضَلَ زادِ الرّاحِلِ إلَيكَ عَزمُ إرادَةٍ يَخْتارُكَ بِها . و به تحقيق ، دانستم كه برترين ره توشه مسافر كوى تو ، عزم استوارى است كه به وسيله آن ، تو را برگزيند . پافشارى در راه هدف ، اراده انسان را تقويت مى كند و دل را از قصد گناه كردن ، مصون مى دارد . از امير مؤمنان عليه السلام نيز روايت شده كه فرمود : ⚘التَّصَبُّرُ عَلَى المَكرُوهِ يَعْصِمُ القَلْبَ . وا داشتن خود به شكيبايى در برابر ناملايمات ، دل را مصون مى دارد . ♦راه دشوارِ عصمت را بايد با تمرين ، آغاز كرد . انسان بايد خود را در برابر ناگوارى ها ، به شكيبايى وا دارد تا به درجات بالاى تقوا دست يازد و آن گاه كه مَلَكه تقوا در جان آدمى جاى گرفت ، عصمت ، همنشين آن خواهد شد . 🌺يكى از راه هاى رسيدن به تقوا ، «روزه گرفتن» است كه خود ، نوعى تمرين اراده است و روزه دار ، نه تنها از محرّمات ، بلكه بسيارى از حلال ها در طول روز ، چشم مى پوشد و با «اراده» خود ، به سوى آنچه خدا بر او حرام كرده است ، نمى رود . قرآن ، فلسفه روزه را تقوا مى داند و مى فرمايد : «يَـأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ .  اى كسانى كه ايمان آورده ايد ! بر شما روزه نوشته شد ، چنان كه بر آنان كه پيش از شما بودند ، نوشته شد ، باشد كه تقوا پيشه سازيد» . 🌹اهل بيت عليهم السلام ، با اراده قوى خود ، در برابر پليدى ها مبارزه كردند و سراسر زندگى آنان ، تلاش و مجاهده در راه خدا بود و بر اساس پاى فشردن آنان در راه حق ، عنايات الهى به سويشان سرازير شد و خداوند ، بالاترين امتياز را ـ كه مصونيت از اشتباه است ـ ، به آنان ارزانى داشت . 🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷 یامهدی: @sahebzamanchanel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷 ۲۱ 🌹وَ خَزَنَةَ لِعِلْمِهِ وَ مُسْتَودِعا لِحِكْمَتِهِ وَ تَراجِمَةً لِوَحْيِهِ . 🌺و گنجينه داران دانشش و امانتداران حكمتش و مفسّران وحى اش مُستَودَع : محل سپردن امانت .  الحِكْمَة : حكمت ، دانايى ، عقل و منطق ، سخن استوار و محكم .  🎋تَراجِم : جمع «تَرجُمان» ، به معناى مفسِّر ؛ كسى كه سخنى را از زبانى به زبانى ديگر ، بر مى گردانَد . وحى : وحى ، الهام ، كلام پنهان و اشاره سريع .  💮جمله «خزنةً لعلمه» ؛ يعنى «گنجينه داران دانش الهى» است و «مُستودعا لحكمته» ، به معناى «جايگاه به امانت نهادن حكمت الهى» . توضيحات اين دو عبارت ، پيش تر گذشت. اكنون به شرحِ عبارت «تَراجمة لِوَحْيه» مى پردازيم. ♦واژه «ترجمه» ، يعنى باز گرداندن و تبيين زبان مبدأ به زبان مقصد ، به گونه اى كه براى مخاطب ناآشنا با سخن نخست، كاملاً مفهوم شود و معناى آن را در يابد . نيز به كسى كه بتواند سخنى را به زبانى ديگر تفسير كند ، «ترجمان» مى گويند كه جمع آن ، «تراجم» است . مترجم موفّق ، كسى است كه با لطافت ها و ظرافت هاى زبان مبدأ و مقصد ، آشنا باشد تا براى تفهيم مطلب ، از آن ظرافت ها و لطافت ها ، بهره ببرد و بهترين مفهوم را براى مخاطبان خود ، به ارمغان آورد.  🌺اقسام وحى واژه «وحى» ، در لغت ، به معناى كلام خفى (ناپيدا) و اشاره سريع است . در آموزه هاى دينى، وحى ، راه انتقال كلام الهى به انسانِ برگزيده است. پيامبر صلى الله عليه و آله ، آخرين فرستاده خداست كه كلام خدا را دو گونه دريافت كرد : نخست ، قرآن كه توسّط جبرئيل عليه السلام بر قلب مقدّسش الهام شد: «نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِينُ عَلَى قَلْبِكَ لِتَكُونَ مِنَ الْمُنذِرِينَ . كه روح امين (جبرئيل) ، آن را بر قلب تو فروده آورده است تا از بيم دهندگان باشى» . و گونه ديگر وحى، احاديث قُدسى است كه مفهوم آن از ناحيه خداست ؛ امّا الفاظ آن ، از پيامبر صلى الله عليه و آله است و ويژگى هاى قرآن ، مانند اعجاز را ندارد . 🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲 یامهدی: @sahebzamanchanel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷 ۲۲ 🌺ترجمان وحى الهى🌺 وحى، نيازمند مترجمانى است كه به خوبى آن را در يابند و براى انسان هاى عادى ، تبيين و تفسير نمايند. خداوند ، اهل بيت عليهم السلام را برگزيد تا آنچه بر انبياى پيشين وحى شده بود ، و نيز قرآن و احاديث قدسى را تفسير نمايند و ظرافت هاى آنها را آشكار سازند؛ زيرا تنها امام عليه السلام است كه به همه مراتب وحى الهى ، آگاهى دارد و ساير مردم نمى توانند تمامِ مفاهيم آن را در يابند. 🎀بر پايه روايتى ، امام على عليه السلام ، لايه هاى گوناگون كتاب خدا را چنين معرّفى فرموده است : إنَّ كِتابَ اللّهِ عَلى أربَعَةِ أشياءَ : عَلَى العِبارَةِ ، وَ الإشارَةِ ، وَ اللَّطائِفِ وَ الحَقائِقِ . فَالعِبارَةُ لِلعَوامِ ، وَ الإشارَةُ لِلخَواصِ ، و اللَّطائِفُ لِلأولِياءِ ، وَ الحَقائِقُ لِلأنبِياءِ . همانا كتاب خداوند ، بر چهار چيز است : عبارت (ظاهر) ، اشاره ، لطايف ، و حقايق . عبارت ، براى عموم مردم است ، اشاره ، براى خواص است ، لطايف ، براى اولياست ، و حقايق ، براى انبياست . همه كسانى كه با قواعد ادبيات عرب آشنا بوده ، زبان عربى را مى دانند، متن قرآن و عبارات آن را در مى يابند و مفسّران ـ كه تخصّص بيشترى دارند و ارتباط آيات با يكديگر را مى دانند ـ ، به اشاره هاى قرآن ، آگاه اند. اولياى خدا ، در مرتبه اى بالاترند و لطايف و نكته هاى ريز قرآن را براى مردم بيان مى كنند ؛ امّا هيچ يك از مفسّران و اولياى الهى هم نمى توانند حقايق قرآنى را تبيين نمايند . تنها پيامبران اند كه حقايق قرآنى را در مى يابند و مى توانند آنها را تفسير نمايند . 🍀بنا بر دلايلى قطعى، علوم پيامبر خدا صلى الله عليه و آله به امير مؤمنان عليه السلام و سپس به ديگر امامان عليهم السلام منتقل شد. بنا بر اين ، قرآن شناسان حقيقى ، امامان معصوم عليهم السلام هستند و در روايات متعدّدى ، امامان ، «تراجمة وحى اللّه » خوانده شده اند. براى نمونه ، از امام باقر عليه السلام روايت شده كه مى فرمود: نَحنُ تَراجِمَةُ وَحىِ اللّهِ .  ما ترجمانِ وحى خداييم . و يا بر پايه روايتى ، امام سجّاد عليه السلام ، در معرّفى اهل بيت عليهم السلام فرمود : نَحنُ تَراجِمَةُ وَحيِهِ . ما ترجمان وحى اوييم . 🌺همچنين در روايتى ديگر ، امام على عليه السلام در جريان تحميل حكميّت بر ايشان ، قرآن را كتاب صامت (خاموش) ، معرّفى كرده و خود را مفسّر و تبيين كننده آن دانسته و فرموده است : هذا كِتابُ اللّهِ الصَّامِتُ وَ أنَا المُعَبِّرُ عَنهُ فَخُذوا بِكِتابِ اللّهِ النّاطِقِ وَ ذَرُوا الحُكمَ بِكِتابِ اللّهِ الصّامِتِ إذْ لامُعَبِّرَ عَنهُ غَيرِى .  اين ، كتابِ خاموشِ خداست و من ، سخنگوى اويم . پس به كتابِ گوياى خدا ، دست بياويزيد و حكم كردن بر اساس كتاب خاموش خدا را وا نهيد ؛ چرا كه جز من ، سخنگويى براى آن نيست . عبارت «لا مُعبّر عنه غيرى» ، يعنى هيچ كس غير از خاندان وحى ، نمى تواند حقيقت قرآن را در يابد. امام باقر عليه السلام ، سخن كسانى را كه مى پندارند همه قرآن را دريافته اند، ادّعاى صِرف مى داند و طبق گزارشى ، چنين مى فرمايد : ما يَستَطِيعُ أحَدٌ أن يَدَّعِى أنَّهُ جَمَعَ القُرآنَ كُلَّهُ ظاهِرَهُ وَ باطِنَهُ غَيرَ الأوصِياءِ .  كسى غير از اوصياى خدا نمى تواند ادّعا كند كه همه قرآن ، ظاهر و باطنش را گِرد آورده است . 🌿 در روايتى آمده كه امام صادق عليه السلام ، سوگند ياد كرد كه كتاب خدا را از ابتدا تا انتها مى داند و سپس فرمود: «مانند كفِ دستم» . آن گاه فرمود: «در آن ، خبر زمين و آسمان است ، و آنچه در گذشته بوده و حوادثى كه در آينده ، رُخ مى دهد . خداوند متعال فرموده: «در آن ، بيان همه چيز هست»» آرى ! امام ، از قرآن ، اطّلاعات زمين و آسمان را درمى يابد و قرآن «تبيان كُلّ شى ء» است ، امّا نه براى همگان ؛ بلكه همه چيز براى اهل بيت عليهم السلام روشن مى شود و آنان اند كه مى توانند همه چيز را از قرآن ، در يابند و براى ما بيان كنند. 🌹راز پيوستگى قرآن و عترت🌹 اكنون ، راز پيوند ناگسستنى عترتِ پيامبر صلى الله عليه و آله با قرآن را درمى يابيم كه پيامبر صلى الله عليه و آله فرمود : إنّى قَد تَرَكتُ فِيكُمُ الثَّقَلَينِ ؛ أحَدُهُما أكبَرُ مِنَ الآخَرِ : كِتابَ اللّهِ عز و جل حَبلٌ مَمدُودٌ مِنَ السَّماءِ إلَى الأرضِ ، وَ عِترَتِى أهلَ بَيتِى ، ألا إنَّهُما لَن يَفتَرِقا حَتّى يَرِدا عَلَىَّ الحَوضَ .  من در ميان شما ، دو چيز گران سنگ را به يادگار مى گذارم كه يكى از آن دو ، بزرگ تر از ديگرى است : كتاب خداوند عز و جل كه ريسمانى كشيده شده از آسمان به زمين است ؛ و عترت من ، [ يعنى ] اهل بيت من . آگاه باشيد كه اين دو ، هرگز از هم جدا نمى شوند تا در كنار حوض [كوثر] ، بر من وارد آيند . 🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲 یامهدی: @sahebzamanchanel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_1076478877.mp3
1.96M
🎼 تواشیح من امیرالمومنینم....🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘🌺☘🌺 یامهدی: @sahebzamanchanel
🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲 ۲۳ "ومیراث النبوه عندکم" 💐امام هادی(ع)  در این بخش از زیارت جامعه، پرده از حقیقتی دیگر از مقامات و شئون ائمه اطهار(ع)  بر می‌دارد و یکی دیگر از ویژگی‌های معرفتی اهل‌بیت(ع)  را بازگو می‌فرماید که تمامی ودایع و میراث انبیای گذشته در نزد شما ائمه اطهار(ع)  می‌باشد. 🌺نکته قابل توجه این است که آنچه از واژۀ ارث در این بخش از زیارت و یا سایر عباراتی که از این کلمه در مورد ائمه اطهار(ع)  به کار برده می‌شود به معنای ارث بردن شرعی نمی‌باشد، بلکه معنی لغوی آن مورد نظر است لغویون در این زمینه بیان کرده‌اند که (ورث) به معنی «ابقاء للشیء» است یعنی باقی گذاشتن چیزی. 🌼در قرآن کریم نیز در آیات مختلفی، خداوند متعال می‌فرماید که ما این زمین و حکومت بر روی آن را به ائمه اطهار(ع)  به ارث می‌رسانیم و آنان وارث روی زمین خواهند بود: {أَنّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِیَ الصّالِحُونَ} سرّ مطلب این است که خداوند متعال مالک اصلی این عالَم می‌باشد و در انتها نیز همه چیز به خدا بر می‌گردد: {وَللّهِ‏ِ مِیرَاثُ السّماوَاتِ وَالْأَرْضِ}. و خداوند هم این زمین و آسمان را به ائمه اطهار(ع)  عنایت می‌فرماید که این جریان در زمان حکومت حضرت بقیه الله الأعظم(عج)  تجلّی پیدا می‌کند. معنی دیگری که برخی از لغویون در واژه ارث بیان نموده‌اند این است که هر چیزی که بدون سختی و بدون پول و منّت به دست می‌آید را ارث می‌گویند. 🌷بنابراین تمام اموری که انبیای باقی گذاشتند در نزد ائمۀ اطهار(ع)  بوده و هم اکنون نزد امام عصر(عج)  می‌باشد. امام باقر(ع)  می‌فرمایند: «نحن مُستودع مَوارثُ الأنبیاء» مواریث انبیا در نزد ما ائمه به ودیعه گذاشته شده است. 🌺در روایات اهل‌بیت(ع)  بیان شده که چه چیزهایی از انبیای به ائمۀ اطهار(ع)  رسیده است و آن عبارت است از هر آنچه مربوط می‌شده به حیث حجت بودن انبیاء که عبارت است از معجزه، علم، قدرت و… 🌾روایات فراوانی بر این مطلب دلالت می‌کند که خداوند متعال هر آنچه به انبیای عظام عنایت فرموده به پیامبر اکرم(ص)  و ائمۀ اطهار(ع)  عطا فرموده است و تمام کتاب‌های انبیای در نزد ائمۀ اطهار(ع)  موجود است. 🌹مرحوم علامه مجلسی می‌فرماید: «منظور از میراث انبیای علوم تمام انبیاء و کتب آنان و اخلاق و لوازم و وسائلی است که در مقام اعجاز به کار می‌برند، مانند عصای موسی (در روایت است که هنوز تر و تازه می‌باشد) و انگشتر سلیمان که خداوند به برکت آن بادها و پرندگان را تحت تصرف در آورده است: «عندنا صحف إبراهیم وألواح موسى…». و پیراهن حضرت یوسف (که بر بدن حضرت ابراهیم(ع)  بود آن زمانی که در آتش افتاد و آتش بر او گلستان شد) و ذوالفقار پیامبر اکرم(ص)  و سپر و پرچم و عمامۀ مبارک ایشان و… که هم اکنون نزد امام زمان(عج)  می‌باشد.». حتی آن فرشی که انبیای بر روی آن می‌نشینند نیز به ائمۀ اطهار(ع)  رسیده است که امام عسکری(ع)  دستی به صورت علی بن عاصم می‌کشد و به او نشان می‌دهد که نگاه کن اینجا اثر موضع جلوس حضرت آدم(ع)  و شیث و نوح و… است تا به پیامبر اکرم(ص)  می‌رسد و تک‌تک ائمه(ع)  را نام می‌برد تا به امام زمان(عج)  می‌رسد که در دوران طفولیت بودند و می‌فرماید: «ای علی بن عاصم! نگاه کن که این همه محلّ نشستن مهدی(عج)  می‌باشد و بدان که کسی که شک کند به این آثار و اعجاز در حقیقت در خداوند متعال شک کرده است». 🎋در پایان به این نتیجه می‌رسیم که تمام این آثار و معجزات در ائمه اطهار(ع)  و در این زمان در امام عصر(عج)  جمع شده است؛ لذا ائمه اطهار(ع)  وارث تمام انبیاء هستند و امام مهدی(عج)  وارث همه ائمه اطهار(ع)  به شمار می‌روند. (آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری)🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲🌷🌲 یامهدی: @sahebzamanchanel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📍چند پیشنهاد برقی❗️ 🔻برکناری سریع وزیر نیرو و جایگزینی گزینه دولت جدید به عنوان سرپرست 🔻قطع برق خنک کننده‌های ساختمان‌های سران قوا و وزارتخانه‌ها‌ خصوصا ریاست جمهوری که خیلی به مسأله خنک بودن حساسند! 🔻تعطیلی موقت بانکها، سازمانهای دولتی و خصوصی از ۱۱صبح تا زمان عبور از بحران 🔻تغییر فوری شیوه و مسئولان اطلاع‌رسانی وزارت نیرو 🔻تغییر رویه صدا و سیما و ورود جدی به عرصه تشویق به کاهش مصرف و ایجاد وفاق ملی با تولید انواع برنامه‌ها 🔻ورود مجموعه های مردمی مانند مساجد، بسبج، سمن ها و هنرمندان و چهره‌ها برای تشکیل پویش‌های کاهش مصرف 🔻ورود دستگاه قضایی برای ترک فعل مدیران 🔻ورود دستگاههای امنیتی در زمینه احتمال نفوذ و خرابکاری یامهدی: @sahebzamanchanel
⭕️تولید مانتو جلو باز با طرح چفیه 📌اینو دیگه کجای دلمون بزاریم⁉️ یامهدی: @sahebzamanchanel
⭕️ در سحرگاه چهاردهم تیرماه ۱۴۰۰، نوزادِ خوشنامی متولد شد که شوق و ذوقِ صدا زدنِ نامش، همه ی پرسنلِ بیمارستان را به وجد آورده بود. 😍 نام: قاسم نام خانوادگی: سلیمانی! ❤ با یک لباسِ منقّش به تصویر سردار پرافتخار؛ شهید قاسم سلیمانی! مادرانِ قاسم پرور، در گوشِ نوزادان خود، لالایی رشادت میخوانند و برای کودکان خود قصه میگویند، ولی نه از اسطوره های خیالی، بلکه از اسطوره های واقعی. یامهدی: @sahebzamanchanel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام کمپین اعتراض به گرداندن سگ ها در خیابان و پارک اگه موافقین حمایت کنین تا بالای 100 نفر بشه و توی صفحه اصلی سایت خبرگزاری فارس قرار بگیره https://farsnews.ir/my/c/77256 اگرم خیلی موافق بودین توی گروه هاتون انتشار بدین یامهدی: @sahebzamanchanel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دیگه از این جلوتر نمیاد! 🔹وقتی از خانم گزارشگر می خواهند که روسری اش را بازهم جلوتر بیاورد و می گوید: این دیگه از این جلوتر نمیاد! 🔹خبرنگار شبکه خبر متوجه ارتباط زنده و مستقیم با استودیو خبر نیست. /چند_ثانیه خبـــرهای فـــوࢪی‌ مهم⇩⇩ پ.ن وقتی فقط بخاطر حقوقش توی شبکه خبر مجبوری کارکنی وهیچ قید وبندی در مورد حجاب نداری همین میشه . دیگه از این جلوتر نمیاد یامهدی: @sahebzamanchanel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینید: کار زیبا وخدا پسندانه این زوج جوان،بجای هتل وتالار وهزینه های آنچنانی ببینید کجا خرج کردند ،ماشاءالله به اینهمه فهم وشعور این دوجوان انقلابی یامهدی: @sahebzamanchanel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 باید خون گریه کرد 🔹هورالعظیم، ۱۶ تیر ۱۴۰۰ 🔹ویدئو: سیدباقر موسوی یامهدی: @sahebzamanchanel
با این ســـ💖ـــتــاره ها، راه 🛣 را مــی شود پیـــــدا کرد. (امام خامنه ای مدظله العالی) پنجشنبه هائی (✨💫به رنگــــ ســ🌠ــتاره ها ✨💫) ✴️✴️✴️✴️✴️✴️✴️✴️✴️ بزرگواران : هر هفته، پنجشنبه ها در همین کانال مهمان یک شهید عزیز هستید😍 💐پیشاپیش ،این مهمانــــ🤩ـــی گـــــــــوارای وجـــــــــودتان💐 لینک ارتباط با آدمین ( ✨💫به رنگ ســ🌠ـتاره ها ✨💫) 🔻🔻 🦋 @ya_safinatanajat کانال پایگاه🔻🔻 💎@sahebzamanchanel