فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد ازغدی : #ازدواج میکنه میگه نمیخوان بچهدار شم چون هیکلم خراب میشه مرده شور هیكلت رو ببرن
#فرزند_آوری👶🏻
8.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
داره مثل پروانه دور باباش می چرخه💔😭
بسم الله الرحمن الرحیم
مقتل شناسی امام حسین ع
#فهرست_مقاتل_روضه_ها_مطالب_در_رابطه_ی_با_عاشوراء 16
#وقایع_رجب
#وقایع_ماه_رجب_و_امام_حسین_ع 1
اباء الامام من البيعة ليزيد و ما أعقب ذلک
نپذیرفتن بیعت یزید لع از طرف امام حسین ع و وقایع مربوط به آن
1. >کتاب يزيد الي والي المدينة (الوليد بن عتبة) في أخذ البيعة
رسیدن نامه ی یزید لع به والی مدینه ولید بن عتبه لع برای گرفتن بیعت از امام حسین ع
2. >وصول کتاب يزيد الي الوليد بن عتبة و استشارته مروان بن الحکم
مشورت ولید بن عتبه والی مدینه با مروان بن حکم لع هنگام رسیدن نامه یزید لع
3. >الوليد يبعث الي الامام الحسين ع
ولید برای بیعت امام حسین ع با یزید شخصی را به دنبال امام حسین ع می فرستد
4. >دخول الامام علي الوليد و اباؤه من البيعة ليزيد
وارد شدن امام حسین ع بر ولید لع و نپذیرفتن بیعت با یزید لع را
5. >زوج الوليد تلومه
همسر ولید، ولید را برای نپذیرفتن بیعت از طرف امام حسین ع او را ملامت می کند.(چرا امام حسین ع را رها کرد و او را در مجلس نکشت ).
6. >الوليد يطلب ابن الزبير و يهرب هو الي مکة
ولید برای گرفتن بیعت شخصی را نزد ابن زبیر می فرستد و او به مکه فرار می کند
7. >کتاب الوليد بن عتبة الي يزيد يخبره باباء الامام عن البيعة
ولید بن عتبه لع نامه ای به یزید می نویسد و او را به بیعت نکردن امام حسین ع خبر می دهد
8. >ابن عمر و ابن عباس يبايعان
ابن عمر و ابن عباس بیعت می کنند
9. >الوليد يسجن عبدالله بن مطيع العدوي و آخرين
ولید عبدالله بن مطیع و دیگران را زندانی می کند
10. >مروان يشير علي الامام بالبيعة فيأبي
مروان بن حکم لع با امام حسین ع برای بیعت با یزید لع مشورت می کند و امام حسین ع نمی پذیرد ( این مروان همان کسی است که در زیارت ,عاشوراء لعنت شده است. و لعن الله آل مروان...)
11. >لقاء عمر بن علي بالامام
12. دیدار عمر بن عمر با امام حسین ع
13. >الوليد يبعث خلف الامام
14. ولید بزای بار دوم بدنبال امام حسین ع برای بیعت می فرستد
15. >الامام يجدد العهد بجده
امام حسین ع در کنارقبر پیامبر ص تجدید عهد می کند(وداع امام حسین با قبر پیامبر ص)
16. >الامام يودع قبر أمه و أخيه
وداع امام حسین ع با قبرستان بقیع با قبر مادرش فاطمة س و قبر امام حسن ع
17. >الوليد يبعث خلف الامام ثالثا
ولید برای مرتبه ی سوم برای بیعت بدنبال امام حسین ع می فرستد
18. >کلام ابن الحنفية و وصية الامام
سخنان محمد حنفیه با امام حسین ع و وصیت نامه امام حسین ع به محمد حنفیة
19. >الامام و أم سلمة
وداع امام حسین ع با ام سلمة (روایت قارورة ، خونی شدن تربت امام حسین ع )
20. >الامام يتمثل بشعر ابن المفرغ
امام حسین هنگام وداع به شعر ابن مفرغ متمثل می شود
21. >الامام و الهاشمياتhttps://eitaa.com/sahedsaed
وداع امام حسین ع با زنان هاشمیات.
#مقتل_شناسی_امام_حسین_ع 1
#آموزش_مجازی_مقتل_امام_حسین_ع
#وقایع_ماه_رجب_و_امام_حسین_ع 2
#ملعونین_زیارت_عاشوراء
#مرگ_معاویه_لع
1 - مرگ معاویه لع
در این روز یعنی 12 رجب در سال 60 ه’ معاویه ابی سفیان لعنه اللَّه علیه در سن 78 سالگی در شام به درکات جهنّم شتافت. روز شادی اهل ایمان و حزن و اندوه اهل کفر و طغیان است. و روزه این روز به جهت شکر الهی بر هلاکت معاویه مستحب است.
(مسار الشیعه: ص 34. فیض العلام: ص 316)
نسب معاویه
کلبی نسّابه و ابن روزبهان که از ثقات نزد علمای اهل سنّت هستند، نقل کرده اند که معاویه فرزند چهار نفر بوده: عماره، مسافر، ابوسفیان و مردی که اسم او را نمی برند. راغب اصفهانی در محاضرات و ابن ابی الحدید از ربیع الابرار زمخشری نقل می کنند که معاویه را به چهار کس نسبت می دادند: مسافر بن ابی عمرو، عماره بن ولید بن مغیره، عباس و صباح که مغنی عماره بن ولید بود. مادر معاویه هند با صباح که جوان خوش روئی بود و کارگر ابوسفیان بود الفتی تمام داشت ! اما به ظاهر او را معاویه بن ابی سفیان بن حرب می گویند.
(تتمه المنتهی: ص 47، 48، 50، 52. منتخب التواریخ: ص 448 - 449. وقایع الایام: ج رجب، ص 174)
ابوسفیان مردی زشت و کوتاه قد بود، و یک چشم او در طائف و چشم دیگرش در یرموک کور شده بود.
(اسد الغابه: ج 3، ص 13)
باطنش کورتر از چشمش بود و نهایت عداوت و دشمنی با پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله را داشت. ابوسفیان در هر جنگ و فتنه ای که بر علیه پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله به وجود می آمد دخالت داشت و در سال فتح مکه از ترس اسلام آورد و با نفاق زندگی کرد
تا در سن 82 سالگی در سال 30 ه’ به درک رفت.
مخفی نماند که حمامه یکی از جدات معاویه است که در بازار المجاز صاحب پرچم و مشهور بود ! و از این جا نسب ابوسفیان هم معلوم می شود. مادر معاویه هند است که از ذوات الاعلام است و میل فراوانی به غلامان سیاه داشت و از توضیح حال پدر معاویه وضع مادر او هند روشن می شود.
(آخر ماه ذی الحجه روز مرگ هند است که احوال او در آنجا ذکر شده است)
محدث قمی رحمه اللَّه می فرماید: چون پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله در فتح مکه ریختن خون معاویه را مرا مباح شمردند، به اصرار و شفاعت عباس، پنج ماه قبل از شهادت پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله اسلام آورد.
(تتمه المنتهی: ص 47. احقاق الحق: ص 265. التعجب: ص 106. نهج الحق و کشف الصدق: ص 310)
حکومت معاویه در شام
یزید بن ابی سفیان از طرف ابوبکر با لشکر مسلمین به طرف شام رفت، معاویه هم همراه آنها بود یزید در شام مرد و ابابکر ولایت شامات را به معاویه واگذار کرد و به این حال بود تا زمان خلافت أمیر المؤمنین علیه السّلام که طغیان معاویه علیه آن حضرت شروع شد. پس اساس ظلمهای معاویه را هم ابوبکر بنا نهاد.
معاویه در سال 45 ه’ برای پسرش یزید بیعت گرفت. او اول کسی بود که دشنام بر أمیر المؤمنین علیه السّلام را ترویج کرد و در آخر خطبه نماز جمعه لعن و جسارت بر أمیر المؤمنین علیه السّلام می کرد. او دستور داد در تمام شهرها این لعن انجام شود و تا زمان عمر بن عبد
العزیز ادامه داشت تا اینکه او لعن بر آن حضرت را منع کرد.
(بحار الانوار: ج 33، ص 214)
دشمنی معاویه با امیر المؤمنین علیه السّلام
معاویه به صحابه و تابعین دستور داد تا حدیث در مذمت أمیر المؤمنین علیه السّلام جعل کنند، و عده زیادی از محبین و ارادتمندان آن حضرت را شهید کرد مانند جناب مالک اشتر نخعی که در قلزم مصر به سم شهید شد.
(مراقد المعارف: ج 2، ص 223)
امام مجتبی علیه السّلام را به دست جعده عیال آن حضرت مسموماً شهید کرد.
معاویه مردی خوش گذران و پرخور بود، به حدی که از کثرت خوردن می گفت: «خسته شدم ولی سیر نشدم»، و این به خاطر نفرین حضرت رسول صلّی اللَّه علیه و آله در باره او بود. او در نفاق و عوام فریبی تجربه به سزائی داشت. محدث قمی رحمه اللَّه نقل می کند که دویست خبر از طریق معتمده اهل سنّت در مذمت معاویه نقل شده است.
ماجرای مرگ معاویه
آخر الامر معاویه در مسیر مکه به شام بیمار شد، به حدی که می لرزید و دهان او بسته نمی شد، تا وارد شام شد و در آنجا جان به مالک دوزخ داد و رهین اعمال خویش گردید. هنگام مرگ سن او را 75 یا 82 یا 92 سال نقل کرده اند.
جنایات او زیاده از آن است که در این مختصر بگنجد ولی در هنگام مرگ به یکی از خواص خود گفت: چند گناه بزرگ کرده ام: حق علی بن ابی طالب را غصب کردم، حسن بن علی را با فریب دادن جعده به شهادت رساندم، و یزید را به جانشینی خود انتخاب کردم، و حجر بن عدی و اصحاب او را به قتل رساندم.
(منتخب التواریخ: ص 449. وقایع الایام: ج رجب، ص 173)
در مرگ معاویه بعضی فقط ماه را
ذکر کرده اند (الدرجات ال رفیعه: ص 423. تاریخ الخلفاء: ص 198) و بعضی 4 رجب (تاریخ بغداد: ج 1، ص 200) و برخی 22 رجب ذکر نموده اند. (زاد المعاد: ص 35. تقویم المحسنین: ص 18. فیض العلام: ص
#مقتل_شناسی_امام_حسین_ع 3
#آموزش_مجازی_مقتل_امام_حسین_ع
#وقایع_ماه_رجب_و_امام_حسین_ع
#ملعونین_زیارت_عاشوراء
#مرگ_معاویه_لع
يزيد لم يحضر مرض معاوية و لا وفاته، و کان الضحاک بن قيس هو الذي يخبره
یزید لع هنگام مریضی و مرگ معاویة لع و مراسم تدفینش حاضر نشد در حالیکه ضحاک بن قیس لع او را خبر داده بود.
[أحداث سنة 60 ه] و بعث البريد الي يزيد بوجع معاوية، ......
قال: ثم نزل الضحاک عن المنبر، و کتب الي يزيد بن معاوية هذا:
بسم الله الرحمن الرحيم، الحمدلله الذي لبس رداء البقاء، و حکم علي عباده بالفناء، فقال عزوجل (کل من عليها فان، و يبقي وجه ربک ذو الجلال و الاکرام) . لعبدالله يزيد أميرالمؤمنين . من الضحاک بن قيس، سلام عليک، أما بعد فکتابي الي أميرالمؤمنين فکتاب تهنئة و مصيبة؛ فأما الخلافة؛ فأما الخلافة التي جاءتک فهي التهنئة، و أما المصيبة فموت أميرالمؤمنين معاوية ، انا لله و انا اليه راجعون. فاذا قرأت کتابي فالعجل العجل! لتأخذ الناس ببيعة أخري مجددة ، و السلام عليک و رحمة الله و برکاته. قال: ثم أثبت في أسفل کتابه هذين البيتين:
مضي ابن أبيسفيان فردا لشأنه
و خلفت فانظر هذه کيف تصنع
أقمنا علي المنهاج و ارکب محجة
سدادا فأنت المرتجي کيف تفزع .
قال: ثم ورد الکتاب علي يزيد، فوثب صائحا باکيا، و أمر باسراج دوابه.
ابنأعثم، الفتوح، 2 - 1 / 5
خلاصه ترجمه ی متن :
وقایع سال شصتم هجری :
سپس ضحاک بن قیس لع بر منبر رفت و نامه ای به یزید لع نوشت و او را به مرگ معاویه لع خبر داد و به او نوشت دو مطلب برایت می نویسم اول تبریک و تهنیت و بعد مصیبت اما تهنیت این است که به مقام خلافت رسیدی و به سرعت برای تجدید بیعت بیا و دوم تسلیت به خاطر مرگ پدرت معاویة لع است.
و دوبیت شعر هم در باره تبریک و تسلیت سرود.
وقتی نامه به یزید لع رسید فریادی زد و اشکی ریخت...https://eitaa.com/sahedsaed
#مقتل_شناسی_امام_حسین_ع 4
#آموزش_مجازی_مقتل_امام_حسین_ع
#وقایع_ماه_رجب_و_امام_حسین_ع
#ملعونین_زیارت_عاشوراء
#مرگ_معاویه_لع
يزيد يعود الي دمشق و يزور معاوية في قبره بعد أن ترکه مريضا يجود بنفسه
آمدن یزید لع به دمشق بر سر قبر معاویة لع
المدائني، عن اسحاق بن أيوب، عن خالد بن عجلان قال: ثقل معاوية و يزيد بحوارين، فأتاه الرسول بخبره، فجاء و قد دفن معاوية، فلم يدخل منزله حتي أتي قبره، فترحم عليه، و دعا له، ثم انصرف الي منزله و قال: جاء البريد [...].
البلاذري، جمل من أنساب الأشراف، 161 / 5
[أحداث سنة 60 ه] حدثني عمر، قال: حدثنا علي، عن اسحاق بن خليد، عن خليد بن عجلان مولي عباد، قال: مات معاوية و يزيد بحوارين، و کانوا کتبوا اليه حين مرض، فأقبل و قد دفن، فأتي قبره فصلي عليه، و دعا له، ثم أتي منزله، فقال: «جاء البريد بقرطاس...» الأبيات.
الطبري، التاريخ، 328 / 5
خليد بن عجلان وابسته [آزاد شده] عباد گويد: «وقتي معاويه مرد، يزيد در حوارين بود. بيماري معاويه را به وي نوشته بودند؛ اما وقتي رسيد به گور شده بود. پاي قبر وي رفت و نماز کرد و دعا کرد. آن گاه به خانه رفت و شعر «پيک با شتاب را بگفت.»
پاينده، ترجمه تاريخ طبري، 2892 / 7.
https://eitaa.com/sahedsaed
:
#مقتل_شناسی_امام_حسین_ع 5
#آموزش_مجازی_مقتل_امام_حسین_ع
#وقایع_ماه_رجب_و_امام_حسین_ع
#ملعونین_زیارت_عاشوراء
#مرگ_معاویه_لع
موت معاوية
زمان مرگ معاویة لعنة الله علیه ،ضمیمه مقتل شماره 1 مرگ معاویة لع
و توفي معاوية ليلة النصف من رجب سنة ستين، و بايع الناس ليزيد.
ابنسعد، الحسين عليهالسلام، / 55 - عنه: ابنعساکر، الحسين عليهالسلام ط المحمودي، / 199، تهذيب ابنبدران، 327 / 4، مختصر ابنمنظور، 138 / 7؛ ابنالعديم، بغية الطلب، 2607 / 7، الحسين بن علي، / 66؛ المزي، تهذيب الکمال، 414 / 6؛ ابنکثير، البداية و النهاية، 162 / 8
حدثني عباس بن هشام الکلبي، عن أبيه، عن عوانة و غيره قالوا: توفي معاوية للنصف من رجب سنة ستين و له اثنتان و ثمانون سنة.
البلاذري، جمل من أنساب الأشراف، 161 / 5
و توفي مستهل رجب (و يقال) للنصف من رجب سنة 60 و هو ابنسبع و سبعين سنة (و يقال) ثمانين سنة. اليعقوبي، التاريخ، 213 / 2
توفي معاوية في سنة ستين من الهجرة، و عهد الي اللعين ابنه يزيد لعنه الله، فملک بعد أبيه .
المسعودي، اثبات الوصية، / 126
مات يوم الخيمس لثمان بقين من رجب سنة ستين، و قد قيل: ان معاوية مات للنصف من رجب من هذه السنة، و کان له يوم توفي ثمان و سبعون سنة.
ابنحبان، الثقات (السيرة النبوية)، 306 - 305 / 2، السيرة النبوية (ط بيروت)، / 554
مات معاوية و ذلک للنصف من رجب سنة ستين من الهجرة.
المفيد، الارشاد، 30 / 2 - عنه: المجلسي، البحار، 324 / 44؛ البحراني، العوالم، 173 / 17؛ الدربندي، أسرار الشهادة، / 206؛ الأعرجي، مناهل الضرب، / 383؛ القمي، نفس المهموم، / 64؛ السماوي، ابصار العين، / 3؛ الأمين، أعيان الشيعة، 587 / 1، لواعج الأشجان، / 23؛ المقرم، مقتل الحسين عليهالسلام، / 136؛ مثله الفتال، روضة الواعظين، / 146.
و في اليوم الثاني عشر منه [شهر رجب] سنة ستين من الهجرة کان هلاک معاوية بن أبيسفيان (لعنه الله). المفيد، مسار الشيعة (من مجموعة نفيسة)، / 70.
مات معاوية، و ذلک في النصف من رجب سنة ستين. الطبرسي، اعلام الوري، / 222
فتوفي معاوية في غد ذلک اليوم، و ليس يزيد عنده، فکان ملکه تسع عشرة سنة و ثلاثة أشهر، و توفي بدمشق يوم الأحد لأيام خلت من شهر رجب سنة ستين و هو ابنثمان و سبعين سنة. الخوارزمي، مقتل الحسين، 177 / 1
[أحداث سنة 60 ه] ثم مات بدمشق لهلال رجب. و قيل: للنصف منه، و قيل: لثمان بقين منه، و کان ملکه تسع عشرة سنة و ثلاثة أشهر و سبعة و عشرين يوما مذ اجتمع له الأمر و بايع له الحسن بن علي. و قيل: کان ملکه تسع عشرة سنة و ثلاثة أشهر، و قيل: و ثلاثة أشهر الا أياما. و کان عمره خمسا و سبعين سنة، و قيل: ثلاثا و سبعين سنة، و قيل: توفي و هو ابنثمان و سبعين سنة، و قيل: خمس و ثمانين. [7] ابنالأثير، الکامل، 260 / 3
و توفي معاوية في السنة الستون. ابنطقطقي، کتاب الفخري، / 102.
و قال أبومعشر و غيره: مات معاوية في رجب سنة ستين، و قيل: انه عاش سبعا و سبعين سنة. الذهبي، تاريخ الاسلام، 324 / 2
[1] و در غرهي رجب و به قولي نيمهي رجب سال 60 در سن هفتاد و هفت سالگي و به قولي هشتاد سالگي درگذشت.
آيتي، ترجمه تاريخ يعقوبي، 174 / 2.
[2] در اين سال، معاويه بن ابيسفيان به دمشق بمرد. در وقت وفات وي اختلاف کردهاند، اما اتفاق هست که به سال شصتم هجرت بود و ماه رجب.
واقدي گويد: معاويه در نيمهي ماه رجب مرد.
علي بن محمد گويد: روز پنج شنبه هشت روز مانده از ماه رجب بود.
وي در رجب سال شصتم بمرد. مدت خلافتش نوزده سال و سه ماه بود.
سعيد بن دينار سعدي گويد: معاويه شب پنج شنبه نيمه رجب سال شصتم بمرد و مدت خلافتش نزوده سال و سه ماه و بيست و هفت روز بود.
علي بن محمد گويد: مردم شام به سال سي و هفتم، ماه ذيقعده، به هنگام جدايي حکمان با معاويه بيعت خلافت کردند. پيش از آن با وي بيعت کرده بودند که انتقام خون عثمان را بگيرد. سپس به سال چهل و يکم پنج روز مانده از ماه ربيع الاول حسن بن علي با وي بيعت کرد و کار را به او سپرد و همهي مردم با وي بيعت کردند و اين را سال جماعت گفتند.
مرگ معاويه به سال شصتم، روز پنج شنبه، هشت روز مانده از رجب به دمشق رخ داد و مدت حکومتش نوزده سال و دو ماه و سه روز بود.
هشام بن محمد گويد: در جمادي الاول سال چهل و يکم با معاويه بيعت خلافت کردند. مدت حکومت وي نوزده سال و سه ماه و چند روز کم بود. مرگش اول رجب سال شصتم بود.
در مدت عمر معاويه اختلاف کردهاند: بعضيها گفتهاند، هنگام مرگ هفتاد و پنج ساله بود.
ابنشهاب زهري گويد: وليد مدت عمر خليفگان را از من پرسيد. گفتم: «معاويه به هنگام مرگ هفتاد و پنجس سال داشت.»
وليد گفت: «به به! عمر يعني اين».
علي بن محمد گويد: وقتي معاويه بمرد، هفتاد و سه ساله بود و به قولي هشتاد ساله و به قولي هفتاد و هشت ساله بود.
پاينده، ترجمه تاريخ طبري، 2890 - 2889 / 7.
[3] معاويه در سنهي 60 هجري وفات يافت و يزي
د را وليعهد قرار داد.
نجفي، ترجمهي اثبات الوصيه، / 302.
[4] [وفي الأمالي مکانه: «قال: أخبرنا أبوبکر محمد بن عبدالله بن ريذة قراءة عليه بأصفهان، قال: أخبرنا أبوالقاسم سليمان بن أحمد بن أيوب، الطبراني، قال حدثنا...»].
[5] معاوية در سال 60 بمرد.
معاويه در نيمهي رجب و به قولي در ماه جمادي الاولي از دنيا برفت. نوزده سال و چند ماه حکومت کرد. آيتي، ترجمه تاريخ ابنخلدون، 27، 26 / 2.
[6] معاويه در سال شصت هجري نيمهي ماه رجب از اين جهان رخت بربست.
رسولي محلاتي، ترجمهي ارشاد، 30 / 2.
[7] معاويه در دمشق مرد و مرگ او در آغاز ماه رجب بود. گفته شده در نيمهي همان بود و باز گفته شد: هشت روز مانده به آخر رجب درگذشت. مدت خلافت او نوزده سال و سه ماه و بيست و هفت روز بود و آن مدت از تاريخ استقرار کار و بيعت حسن بن علي بود. سن او هفتاد و پنج سال بود. گفته شده هفتاد و سه سال بود و باز گفته شد که هنگام مرگ هفتاد و هشت سال داشت و باز روايت شده که هشتاد و پنج سال بوده.
خليلي، ترجمهي کالم، 90 / 5.
[8] معاويه در سال شصت هجري درگذشت. گلپايگاني، ترجمه تاريخ فخري، / 153.
[9] و وفات معاويه در سنهي ستين هجري بود. هندوشاه، تجارب السلف، / 63.https://eitaa.com/sahedsaed
#مقتل_شناسی_امام_حسین_ع 6
#آموزش_مجازی_مقتل_امام_حسین_ع
#وقایع_ماه_رجب_و_امام_حسین_ع
#ملعونین_زیارت_عاشوراء
#مرگ_معاویه_لع
اولِ خلافت شوم یزید لع در 18 رجب
در این روز یزید ملعون خلافت غصب شده را در دست گرفت. سه روز بعد از مرگ معاویه و دفن او در 15 رجب، یزید به دمشق آمد و کنار قبر او رفت و گریست. بعد از آن به کاخ رفت و تا سه روز بیرون نیامد. سپس در روز 21 رجب به مسجد آمد و به منبر رفت و خطبه خواند.
وقایع الایام: ج 1، ص 208https://eitaa.com/sahedsaed
بسم الله الرحمن الرحیم
وقایع هجرت امام حسین ع از مدینه به سمت مکه را در کانال ضامن اشک دنبال کنید
#مدینه
#خروج_امام_حسین_ع_از_مدینه
#خروج_امام_حسین_ع_از_مدینه
#وقایع_ماه_رجب_و_امام_حسین_ع
با کاروان امام حسین ع به کربلاء برویم
و روي أنه عليهالسلام لما عزم علي الخروج الي العراق، قام خطيبا فقال:
و روايت شده است که چون حسين عليهالسلام خواست از مکه بيرون شود، براي سخنراني بپا خاست و فرمود:
الحمد لله، ما شاء الله، و لا قوة الا بالله، و صلي الله علي رسوله ، خط الموت علي ولد آدم مخط القلادة علي جيد الفتاة، و ما أولهني الي أسلافي اشتياق يعقوب الي يوسف،
ستايش خداي راست و آنچه خدا بخواهد ميشود و نيرويي جز از خداوند نيست. درود خداوند بر پيغمبرش باد. مرگ بر فرزند آدم مسلم است همچون گردنبند در گردن دختران جوان. چقدر مشتاقم به ديدار گذشتگانم، آن چنان که يعقوب را به ديدار يوسف اشتياق بود.
و خير لي مصرع أنا لاقيه ، کأني بأوصالي تتقطعها عسلان الفلوات، ذبين النواويس و کربلاء، فيملأن مني أکراشا جوفا و أجربة سغبا، لا محيص عن يوم خط بالقلم.،
مرا کشتارگاهي مقرر است که بايد آن جا برسم. گويي ميبينم پيوندهاي بدن مرا گرگان بيابانها از هم جدا ميکنند، در سرزميني ميان نواويس و کربلا تا رودههاي خالي و انبانهاي گرسنه را از پارههاي تن من پر کنند. آدمي از سرنوشت ناگزير است.
رضا الله رضانا أهل البيت، نصبر علي بلائه، و يوفينا أجر الصابرين، لن تشذ عن رسول الله صلي الله عليه و آله لحمته، و هي مجموعة له في حظيرة القدس تقربهم عينه، و ينجز بهم وعده،
ما خاندان رسالت به رضاي خداوند راضي هستيم و به بلايش شکيبا. و خداوند بهترين پاداش شکيبايان را به ما عطا خواهد فرمود. هرگز پارهي تن رسول خدا از او جدا نگردد و همگي در جايگاه قدس در کنار اويند تا ديدهاش با آنان روشن شود و وعدهي الهي به آنان تحقق يابد.
من کان باذلا فينا مهجته، و موطناعلي لقاء الله نفسه، فليرحل معنا ، فانني راحل مصبحا ان شاء الله تعالي .
هر که خواهد تا خون دل خود را در راه ما نثار کند و آمادهي حرکت هست، همراه ما کوچ کند که من صبحگاه امشب کوچ خواهم نمود.
ابنطاووس، اللهوف، / 61 - 60 مساوي عنه: المجلسي، البحار، 367 - 366 / 44؛ البحراني، العوالم، 217 - 216 / 17؛ البهبهاني، الدمعةالساکبة، 234 / 4؛ الدربندي، أسرار الشهادة، / 245؛ القمي، نفس المهموم، / 163؛ المازندراني، معالي السبطين، 251 - 250 / 1؛ الجواهري، مثير الأحزان، / 31؛ المقرم، مقتل الحسين عليهالسلام، / 194 - 193؛ بحر العلوم، مقتل الحسين عليهالسلام، / 154 - 153؛ الزنجاني، وسيلة الدارين، / 51 - 50؛ القزويني، الامام الحسين و أصحابه، 4 - 3 / 1؛ مثله الأربلي، کشف الغمة، 29 / 2؛ السماوي، ابصار العين، / 6؛ الأمين، أعيان الشيعة، 593 / 1، لواعج الأشجان، / 70 ترجمهي لهوف، فهري، / 61 – 60
سلام علیکم
با هجرت امام حسین ع زنگ کربلاء به صدا در آمد امام در این خطبه ی زیبا فرمود : هر که خواهد تا خون دل خود را در راه ما نثار کند و آمادهي حرکت هست، همراه ما کوچ کند که من صبحگاه امشب کوچ خواهم نمود.
امیدوارم همه حرکت کنیم و کسی عقب ناند
به دوستان سفارش می کنم متن عربی را حتما حفظ کنند در بالا بردن کیفیت مداحی و مقتل بسیار موثر است
یا علی التماس دعاhttps://eitaa.com/sahedsaed
بسم الله الرحمن الرحیم
#ولادت_ائمة
#ولادت_امام_حسین_ع
#ولادت_امام_حسین_علیه_السلام
#داستان_فطرس_ملک
#دعای_روز_ولادت_امام_حسین_ع
داستان آزاد شدن فطرس
حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ يَحْيَى الْعَطَّارُ قَالَ حَدَّثَنَا أَبِي عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ يَحْيَى بْنِ عِمْرَانَ الْأَشْعَرِيِّ قَالَ حَدَّثَنَا مُوسَى بْنُ عُمَرَ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ صَبَّاحٍ الْمُزَنِيِّ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ شُعَيْبٍ الْمِيثَمِيِّ قَالَ سَمِعْتُ الصَّادِقَ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ
شعيب ميثمى گويد از امام صادق (ع) شنيدم ميفرمود كه
إِنَّ الْحُسَيْنَ بْنَ عَلِيٍّ ع لَمَّا وُلِدَ أَمَرَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ جَبْرَئِيلَ أَنْ يَهْبِطَ فِي أَلْفٍ مِنَ الْمَلَائِكَةِ فَيُهَنِّيَ رَسُولَ اللَّهِ ص مِنَ اللَّهِ وَ مِنْ جَبْرَئِيلَ قَالَ فَهَبَطَ جَبْرَئِيلُ فَمَرَّ عَلَى جَزِيرَةٍ فِي الْبَحْرِ فِيهَا مَلَكٌ يُقَالُ لَهُ فُطْرُسُ كَانَ مِنَ الْحَمَلَةِ بَعَثَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِي شَيْءٍ فَأَبْطَأَ عَلَيْهِ فَكَسَرَ جَنَاحَهُ وَ أَلْقَاهُ فِي تِلْكَ الْجَزِيرَةِ فَعَبَدَ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى فِيهَا سَبْعَمِائَةِ عَامٍ حَتَّى وُلِدَ الْحُسَيْنُ بْنُ عَلِيٍّ ع
چون حسين بن على (ع) متولد شد خدا جبرئيل را با هزار فرشته دستور داد فرود آيند و رسول خدا (ص) را از طرف او تهنيت گويند جبرئيل فرود شد و بجزيره اى در دريا گذشت كه فرشتهاى بنام فطرس از حاملان عرش كه خدايش پرشكسته بود و در آن جزيره انداخته بود مكان داشت و هفتصد سال در آنجا خدا را عبادت كرده بود تاتولد حسين بن على (ع)،
فَقَالَ الْمَلَكُ لِجَبْرَئِيلَ يَا جَبْرَئِيلُ أَيْنَ تُرِيدُ قَالَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْعَمَ عَلَى مُحَمَّدٍ بِنِعْمَةٍ فَبُعِثْتُ أُهَنِّئُهُ مِنَ اللَّهِ وَ مِنِّي فَقَالَ يَا جَبْرَئِيلُ احْمِلْنِي مَعَكَ لَعَلَّ مُحَمَّداً ص يَدْعُو لِي قَالَ فَحَمَلَهُ قَالَ فَلَمَّا دَخَلَ جَبْرَئِيلُ عَلَى النَّبِيِّ ص هَنَّأَهُ مِنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ مِنْهُ وَ أَخْبَرَهُ بِحَالِ فُطْرُسَ
آن فرشته بجبرئيل گفت كجا ميروى؟ گفت خدا بمحمد (ص) نعمتى داده و مىروم از از طرف خدا و خود مبارك باد گويم گفت مرا با خود ببر شايد محمد برايم دعا كند او را با خود برد و چون از تهنيت پرداخت گزارش او را بعرض رساند
فَقَالَ النَّبِيُّ ص قُلْ لَهُ تَمَسَّحْ بِهَذَا الْمَوْلُودِ وَ عُدْ إِلَى مَكَانِكَ قَالَ فَتَمَسَّحَ فُطْرُسُ بِالْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ ع وَ ارْتَفَعَ فَقَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ أَمَا إِنَّ أُمَّتَكَ سَتَقْتُلُهُ
پيغمبر بآن فرشته فرمود خود را باين مولود بمال و بمقام خود برگرد گويد فطرس خود را به حسين ماليد و بالا رفت و گفت يا رسول اللَّه ولى امت تو محققا او را خواهند كشت
وَ لَهُ عَلَيَّ مُكَافَاةٌ أَلَّا يَزُورَهُ زَائِرٌ إِلَّا أَبْلَغْتُهُ عَنْهُ وَ لَا يُسَلِّمَ عَلَيْهِ مُسَلِّمٌ إِلَّا أَبْلَغْتُهُ سَلَامَهُ وَ لَا يُصَلِّيَ عَلَيْهِ مُصَلٍّ إِلَّا أَبْلَغْتُهُ صَلَاتَهُ ثُمَّ ارْتَفَعَ
و بر من عوضى دارد كه هر كس زيارتش كند باو برسانم و هر كس درودش دهد باو برسانم و هر كس طلب رحمت برايش كند باو برسانم و اوج گرفت.
أمالي الصدوق ، مجلس بيست و هشتم
https://eitaa.com/sahedsaed
یا علی التماس دعا
محمد حسین تابع منش 19/2/95 برابر با اول شعبان المبارک 1437
🏴 السلام عليك يا أباعبدالله
#زيارة_الحسين_عليهالسلام
#زيارة_ليلة_النصف_من_شعبان
🔹 ابوحمزه ثمالی گوید:
امام زین العابدین علیه السلام فرمودند:
مَنْ أَحَبَّ أَنْ يُصَافِحَهُ مِائَةُ أَلْفِ نَبِيٍّ وَ أَرْبَعَةٌ وَ عِشْرُونَ أَلْفَ نَبِيٍّ فَلْيَزُرِ الْحُسَيْنَ عَلَیهِ السَّلامُ لَيْلَةَ النِّصْفِ مِنْ شَعْبَانَ؛
فَإِنَّ [الْمَلَائِكَةَ وَ] أَرْوَاحَ النَّبِيِّينَ يَسْتَأْذِنُونَ اللَّهَ فِي زِيَارَتِهِ فَيَأْذَنُ لَهُمْ، فَطُوبَى لِمَنْ صَافَحَهُمْ وَ صَافَحُوهُ؛
مِنْهُمْ خَمْسَةٌ أُولُوالْعَزْمِ مِنَ الْمُرْسَلِينَ نُوحٌ وَ إِبْرَاهِيمُ وَ مُوسَى وَ عِيسَى وَ مُحَمَّدٌ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِه و عَلَيْهِمْ أَجْمَعِينَ.
قُلْتُ: وَ لِمَ سُمُّوا أُولِي الْعَزْمِ؟
قَالَ: لِأَنَّهُمْ بُعِثُوا إِلَى شَرْقِهَا وَ غَرْبِهَا وَ جِنِّهَا وَ إِنْسِهَا.
🔸 هر كس دوست دارد صد و بيست و چهار هزار پیامبر با او (مصاحفه کنند و) دست دهند، در شب نيمهی شعبان حسين بن علی علیهماالسلام را زيارت كند؛
چراکه فرشتگان و ارواح انبياء براى زيارت آنحضرت از خداوند اجازه میگیرند و خداوند به ايشان اذن میدهد.
لذا خوشا به حال كسى كه با آنها دست دهد و ايشان نیز با او دست دهند.
پنج تن از این انبیاء علیهم السلام، رسولانی هستند که اولوالعزم میباشند.
آنها عبارتند از: حضرت نوح، حضرت ابراهيم، حضرت موسى، حضرت عيسى و حضرت محمد كه درود خدا بر او و خاندانش و همهی آنها باد.
ابوحمزه گوید: عرض کردم: چرا این پیامبران، اولوالعزم ناميده شدهاند؟
حضرت فرمودند: به جهت آنكه آنان بر شرق و غرب عالم و بر همهی جن و انس مبعوث شدهاند.
📚 إقبال الأعمال، باب آخر، فصل فيما نذكره من فضل زيارة الحسين علیه السلام ليلة النصف من شعبان.
#زيارة_ليلة_النصف_من_شعبان #زیارات_امام_حسین_عhttps://eitaa.com/sahedsaed
#زيارة_الحسين_زيارة_الحسين