eitaa logo
🌴🌷 گروه شهید سعید🌷🌴 عمومی
103 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
4.6هزار ویدیو
54 فایل
زندگانی وسیره امام حسین علیه السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5976722501651139779.ogg
2.99M
‍ ❁༻↷🖤↶༺❁ ❁༻↷🖤↶༺❁ ❁༻↷🖤↶༺❁ ﷽ زنی (ع) در کنار علقمه غو غا به پا شد دست آب اورم از تن جدا شد (کو علمدارم یاروغم خوارم) ❁༻↷🖤↶༺❁ بسته احرام خون در این بیابان حجه خود رو رساند اخر به پایان کعبه ام روی تو قبله ام روی تو (کو علمدارم یاروغم خوارم) ❁༻↷🖤↶༺❁ غم ندارم اگر دستم جدا شد چون که در راه حق فرقم دوتاشد (کو علمدارم یاروغم خوارم) ❁༻↷🖤↶༺❁ بسته احرام خون در این بیابان حجه خود رو رساند اخر به پایان در نماز خون اقتدا کردم در منای عشق جان فدا کردم 🎤(ع) 🎧 👌 دعای فرج 🎧🎤 ❁༻↷🖤↶༺❁ ❁༻↷🖤↶༺❁https://eitaa.com/sahedsaed
همه جا کربلا همه جا نینوا تو حسین منی نور عین منی یا حسین یا حسین من که از کودکی عاشقت بوده‌ام تو قبولم نما گرچه آلوده‌ام‌ همه جا کربلا همه جا نینوا تو حسین منی نور عین منی یا حسین یا حسین تـو عــزیز خـدا، تـو حسیـن منی  تـو صفـای دل و تــو تـوان منـی  همه روی زمین ز غمت در عزاست همه‌جا کربلاست، همه‌جا نینواست(2)   به خدا در غمت دل ما خـون شده دل مـا را ببین ز غمت چون شده  همه جا خیمۀ تو و عشقت بپاست  همه‌جا کربلاست، همه‌جا نینواست(2)    در عزای تو هست همه دلها حزین  مَلَک و جنّ و انس به عزایت غمین  در غم تو جهان همه مـاتم‌سراست همه‌جا کربلاست، همه‌جا نینواست(2)   بنمـا یـک نظـر بـه سـوی عـاشقان که بوَد چشمشان ز غمت خون‌فشان که نگـاه تـو بـر هـمه دردی دواست همه‌جا کربلاست، همه‌جا نینواست(2)        به علـی‌اکبر و بـه علی‌اصـغرت به علمـدار و زینـب غـم‌پرورت   به تو و عشق تو دل ما مبتلاست  همه‌جا کربلاست، همه‌جا نینواست(2)   به تو گویم غم دل خود یا حسین که تویی بر رسـول خـدا نور عین به صفای تو روی زمین پر صفاست همه‌جا کربلاست، همه‌جا نینواست(2) https://eitaa.com/sahedsaed
در بارۀ این‌که حضرت علی اکبر( علیه السلام ) همسر و فرزندی داشته یا خیر، دو نظر وجود دارد: اول. برخی گفته‌اند که ایشان فرزند نداشت. اینان در باره همسر وی سخنی نگفته‌اند.[4] دوم. بر اساس دلایلی که وجود دارد، گروهی دیگر وجود زن و فرزند را برای آن‌جناب ثابت کرده‌اند. و برخی از این دلایل اینان عبارت است از: در زیارتی که ابوحمزه ثمالی از امام صادق( علیه السلام ) دربارۀ حضرت علی اکبر( علیه السلام ) نقل کرده، عباراتی وجود دارد که نشان دهنده این است که علی اکبر( علیه السلام ) دارای فرزند بود؛ مانند این فراز: «...صلّى الله علیک یا أبا الحسن ثلاثا...».[5] و یا: «صلى الله علیک و على عترتک و أهل بیتک و آبائک و أبنائک و أمهاتک الأخیار الأبرار الذین أذهب الله عنهم الرجس و طهرهم تطهیرا»؛ که در این زمینه باید گفت: گرچه فراز اول را به تنهایی نمی‌توان دلیل قانع کننده‌ای برای اثبات وجود فرزندی برای ایشان دانست، اما فراز دوم قطعا نشانگر آن است که حضرت علی اکبر( علیه السلام ) دارای خانواده و فرزندانی بود؛ زیرا کلمۀ «ابنائک» جمع است و نیز کلمۀ «عترتک» که عترت هرکسی ذرّیه و فرزندان او محسوب می‌شود. بزنطى می‌گوید: از حضرت امام رضا( علیه السلام ) پرسیدم: آیا کسی می‌تواند(جایز است) با ام ولد(کنیز) پدر خانمش، ازدواج کند؟ حضرت فرمود: اشکال ندارد. گفتم: از پدرت شنیدم که فرمود امام سجاد( علیه السلام ) علاوه بر ازدواج با دختر امام حسن( علیه السلام ) با ام ولد (کنیز صاحب فرزند) ایشان نیز ازدواج کرد... .امام در پاسخ فرمود: این‌طور که گفتى نیست؛ امام سجاد( علیه السلام ) با دختر امام حسن( علیه السلام ) ازدواج کرد و نیز با ام ولد (کنیزِ صاحب فرزند) برادرش على بن الحسین که در کربلا کشته شد، نیز ازدواج نمود.[6] از جهت سندی، شخصیت‌های موجود در سند این روایت ثقه هستند[7] و از لحاظ محتوا این روایت نشانگر آن است که حضرت علی اکبر( علیه السلام ) فرزندی از یک کنیز داشت. پس، طبق بیان فوق، حضرت علی اکبر( علیه السلام ) دارای همسر و فرزند بود، امّا با تحقیقی که انجام شد به نام و مشخصات دقیق همسر آن‌حضرت دست نیافتیم.   [1]. طبری، أبو جعفر محمد بن جریر، تاریخ الطبری، ج 5، ص 446، بیروت، دار التراث، چاپ دوم، 1387/1967؛ یعقوبی، احمد بن أبى یعقوب بن جعفر بن وهب، تاریخ الیعقوبی، ج 2، ص 246 و 247، بیروت، دار صادر، بی‌تا. [2]. الاعلام، ج 4، ص 277؛ بلاذری، أحمد بن یحیى بن جابر، انساب الاشراف، ج 3، ص 200، بیروت، دار الفکر، چاپ اول، 1417ق؛ تاریخ الطبری، ج 5، ص 446؛ کوفی، أبو محمد أحمد بن اعثم‏، الفتوح، ج 5، ص 115 (پاورقی)، بیروت، دارالأضواء، چاپ اول، 1411ق. [3]. تاریخ الیعقوبی، ج 2، ص 246؛ مقریزی، تقى الدین أحمد بن على‏، إمتاع الأسماع، ج 5، ص 365، بیروت، دار الکتب العلمیة، چاپ اول، 1420ق؛ تاریخ الطبری، ج 11، ص 520؛ هاشمی بصری، محمد بن سعد بن منیع‏، الطبقات الکبری، ج 5، ص 163، بیروت، دار الکتب العلمیة، چاپ اول، 1410ق؛ اصفهانی، ابو الفرج على بن الحسین‏، مقاتل الطالبیین، ص 86، بیروت، دار المعرفة، بی‌تا. [4]. ابن قولویه قمی، کامل الزیارات، ص 240، نجف، مرتضویه، 1356ق. [5]. مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، ج 46، ص 163 و 164، بیروت، مؤسسة الوفاء، 1404ق. [6]. در سند این روایت، ابن عیسی معروف به ابی عقیل عمانی و بزنطی قرار دارند که هر دو ثقه هستند و به روایاتشان اعتماد می‌شود. (ابن أبی عقیل العمانی، الحسن بن علی بن أبی عقیل الحذّاء، حیاة ابن ابی عقیل و فقهه، ص 18، قم، مرکز معجم فقهی‏، چاپ اول، 1413ق؛ طوسی، أبو جعفر محمد بن الحسن،‏ الفهرست، ص 54 و 194، نجف اشرف، المکتبة الرضویة؛ خوئی، سید أبو القاسم، ‏معجم رجال الحدیث، ج 6، ص 25 – 27.https://eitaa.com/sahedsaed
یه قلب مبتلا توسینه مریضه و دواش ابلفضله سینه ما سینه زنا وقف موقوفه آقام اباالفضله اون که چشیده طعم این عشق و غیر تو هیچ کس و نمیشناسه حک میشه روی سنگ قبرم این سینه زنه رایت العباسه سرم مال اباالفضله دل تنگم دنبال اباالفضله ❀✿✾✽❀✿✾✽❀✿✾✽ چه نعمتی بالا تر از این که گدای خونه علمدارم من از تو چیزی نمی خوام آقا من به تو تا ابد بدهکارم برای این گدا فقط این که با تو بمونه بهترین اجره هر شب من با تو شب قدره ذکر تو حتی مطلع الفجره شب قدرم اباالفضله چراغ نور قبرم اباالفضله ❀✿✾✽❀✿✾✽❀✿✾✽ ارمنیا میان در خونت بس که تو دردا رو دوا کردی هر چی گره به کارمون افتاد با دستای بریده وا کردی فقط تویی که پرچمت قده پرچم شاه کربلا بالاست ما کی باشیم وقتی به تو ارباب میگه بنفسی انت یا عباس می نابم اباالفضله علمدار اربابم اباالفضله ❀✿✾✽❀✿✾✽❀✿✾✽ رفتی ستون خیمه ها افتاد رفتی و موج علقمه خون شد شبیه چشم غرق در خونت دل حسین فاطمه خون شد تو رفته بودی و تک و تنها برادرت میون اون گودال حسین دست و پا زد و زینب رو تل زینبیه رفت از حال الا نوحوا الا نوحوا الا نحواhttps://eitaa.com/sahedsaed
1.02M
زنی (ع) تازه باده ات چشیدم      چو کبوتر پر کشیدم روی بام دل نشستم    دل از این وآن بریدم عاشقی شکسته بالم     چرا ازغمت ننالم یا حسین به جان زهرا  نظری کن تو بحالم تو امید واعتباری    تو مدال افتخاری دل من روز وشبش را    سر کنه با بی قراری ای همه دارو ندارم  ای گل باغ وبهارم آقا جون به جز تو دیگر   با کسی کاری ندارم دیونم کردی تو مولا    محزونم کردی تو مولا به خدا از باده عشق      جونم کردی تو مولا   یاحسین غریب مادر ‍ ‍ ‍شاعرومداح_پیرزاده🌴https://eitaa.com/sahedsaed
4_5780669090108542975.ogg
3.16M
◈ 🖤◈✱🖤◈ ✱🖤◈ ◈ 🖤◈✱🖤◈ ✱🖤◈ ﷽ (ع) غریب کربلا را سر بُریدند عزیز مصطفی را سر بریدند 😭😭😭 میان گودی گودال مردم تمام هل اتی را سر بریدند سپاه شام و کوفه صف کشیدند شه مشکل گشا را سر بریدند کنار زینب بی یار و یاور مه بی دست و پا را سر بریدند 😭😭😭 به ضرب خنجر و شمشیر و نیزه تن از هم جدا را سر بریدند لب خشک و تن عریان و زخمی نگار دلربا را سر بریدند 😭😭😭 صدایی آمد از عرش معلا امام کبریا را سر بریدند صفا و مروه در خون غوطه ور شد ولی رکن و منا را سر بریدند میان خاک و خاکستر عزیزان شهید بی نوا را سر بریدند 😭😭😭 کسی در خیمه ها فریاد میزد چرا نور خدا را سر بریدند عزای اکبر لیلا به پا شد ولی صاحب عزا را سر بریدند بمیرم من که با الله اکبر خود قالو بلا را سر بریدند 😭😭😭 ✍ مرادی 🎤(ع) 🎧 👌 دعای فرج 1401/2/30 ◈ شاعرومداح_پیرزاده🌴https://eitaa.com/sahedsaed
🚩 تفسیر جریان سیدالشهداء (علیه السلام) در پرتو قرآن و عترت ▫️ ما اگر بخواهیم جریان حسین بن علی را بشناسیم، باید همان طوری که قرآن را تفسیر می کنیم، را هم آن طور تفسیر کنیم. ▫️ ما یک حساب با روایت داریم یک حساب هم با عترت؛ روایت ها را باید بر قرآن و بر سنّت قطعی عرضه کرد؛ اما عترت، عِدل قرآن است. اگر درباره روایتِ صادر شده از امام بخواهیم سخن بگوییم، باید این را بر قرآن عرضه کنیم؛ اما اگر خواستیم خود امام را تفسیر کنیم، هیچ چاره ای نداریم مگر اینکه مثل قرآن تفسیر کنیم، چون عترت، عِدل قرآن است همتای قرآن است. ▫️ ما اگر خواستیم آیه ای را تفسیر کنیم قرآن را تفسیر کنیم، این سه بخش را باید کاملاً احاطه داشته باشیم تا بفهمیم که پیام این آیه یا پیام این سوره یا پیام قرآن چیست. در جریان تفسیر قرآن، یک هست، یک هست و یک . ◄ این است که این آیه درباره چه کسی نازل شد در چه قضیه ای نازل شد. ◄ جو_نزول کاری به آیه ندارد، کار به سوره دارد؛ مثلاً این سوره در مکه نازل شد، در مدینه نازل شد، چند سال طول کشید صدر و ذیلش تمام بشود، در طی این چند سال چه حادثه جنگی، غیر جنگی، صلحی، غیر صلحی رخ داد؛ در طی این چند سالی که مثلاً سوره «بقره» یا غیر «بقره» نازل شد، چه رخدادهای تلخ و شیرینی، چه فتح و پیروزی یا شکست و هزیمتی دامنگیر و نصیب مسلمان ها شد؛ این را می گویند جوّ نزول. اگر کسی از جوّ نزول باخبر نباشد، از پیام آن سوره بهره ای نمی برد. ◄ آن است که در طی این 23 سال که قرآن نازل شد، در جهان چه خبر بود، قبل از نزول قرآن در جهان چه خبر بود، هم زمان با نزول قرآن چه خبر بود، در این 23 سال جهان چه حوادث تلخ و شیرینی را دید. ▫️ جریان سیدالشهداء (سلام الله علیه) یک شأن نزول دارد، یک جوّ نزول دارد و یک فضای نزول. شأن نزول همان است که همه ما شنیدیم وقتی خواستند در مدینه از حضرت بیعت بگیرند، از همان وقت حرفی زد که آن حرف، هماهنگ با جوّ نزول هم است، هماهنگ با فضای نزول هم است. ◀️ فرمود او یک آدم فاسد است، من هستم، او ظلم مدار است. نفرمود من با یزید بیعت نمی کنم، فرمود: «مِثْلِی لَا یبَایعُ مِثْلَه‏»؛ یعنی تا روز قیامت هر کس طرفدار حق است زیر بار ظلم نمی رود، بعد هم فرمود: «عَلَی الْإِسْلَامِ السَّلَامُ إِذْ قَدْ بُلِیتِ الْأُمَّةُ بِرَاعٍ مِثْلِ یزِید». اینکه فرمود مثل من با مثل یزید بیعت نمی کند؛ یعنی هر کسی حسینی فکر می کند زیر بار ظلم نمی رود. این حرف که شأن نزول است، مطابق با جوّ نزول هم است مطابق با فضای نزول هم است. جوّ نزول را در فاصله مکه و مدینه و از مکه به طرف کربلا به خوبی روشن کرده است. ▫️ در فضای نزول، وجود مبارک دید کاری که معاویه انجام داد و انجام می دهد، تنها فسق و ظلم به مردم نیست، این رو در روی دین ایستادن برای است و اموی، تمام قامت ایستادند که دین را از بین ببرند؛ چرا؟ چون وقتی قدرت به دست معاویه رسید یک سلسله فتوحاتی نصیب اینها شد که غرب آن قسمت را هم فتح کردند. در بخشی از مردم مغرب نشین، بت پرستی، رایج بود، سلاطینی بودند بت پرست و بت های مزین و مرصّع داشتند. و امثال ابوریحان نقل می کنند همین معاویه این بت ها را به بت پرستان و سلاطین هند می فروخت و پول فراوانی از این راه می گرفت؛ با بت فروشی! این یعنی بالصراحه در برابر قرآن ایستادن! معاویه درصدد ظلم نبود، معاویه درصدد براندازی کلّ نظام بود! این شده فضای نزول. ▫️ حالا وقتی این صحنه ها را انسان خوب تحلیل می کند می بیند هر چه داشت داد، برای اینکه می خواهد جهان را نجات بدهد، می خواهد عالمی را حفظ بکند و کرد. وقتی کسی حاکم اسلامی است و از راه فروش بت دارد ثروت اندوزی می کند، آن وقت جای سکوت است؟! ▫️ ، یک شأن نزول دارد که در مدینه اتفاق افتاد، یک جوّ نزول دارد که در رفتن از مدینه به مکه و از مکه به طرف عراق و جریان کربلا و ایام عاشورا رخ داد و یک فضای نزول هم دارد که اموی چه کردند و چه می خواستند؛ لذا وقتی از وجود مبارک سؤال کردند در این صحنه چه کسی پیروز شد، فرمود ما! 👈 فرمود وقت نماز شد، برو اذان و اقامه بگو ببین نام چه کسی را می بری، ما رفتیم این نام را زنده کردیم و برگشتیم: «إِذَا أَرَدْتَ أَنْ تَعْلَمَ مَنْ غَلَبَ وَ دَخَلَ وَقْتُ الصَّلَاةِ فَأَذِّنْ ثُمَّ أَقِم‏». 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1382/12/10 https://eitaa.com/sahedsaed