eitaa logo
انس با صحیفه سجادیه
4.9هزار دنبال‌کننده
16.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
1.6هزار فایل
من به شما عزیزان توصیه میکنم با صحیفه سجادیه انس بگیرید! کتاب بسیار عظیمی است! پراز نغمه های معنوی است! مقام معظم رهبری Sahifeh Sajjadieh در اینستاگرام https://www.instagram.com/sahife2/ ادمین کانال @yas2463
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " آنگاه که از یاد میشد ، پس از شر او به خدا پناه می برد" (بند 4 تا 8) https://eitaa.com/sahife2/54483 دعای صحیفه سجادیه 🙏 کانال انس با 🆔 @sahife2
11 ‏ 6 2 مطلقه و نسبى 1 ✳️ خداوند دو دارد: رحمت مطلقه و رحمت نسبى‏ 1- رحمت مطلقه كه فراگير است، و عالم با آن ديد يك پارچه رحمت است: وَ رَحْمتى‏ وَسِعَتْ كُلَّ شَىٍ» «اعراف 156» و رحمتم همه چيز را فرا گرفته است. از اين رو هر چيزى كه بر او شى‏ء اطلاق شود مشمول رحمت خداوند است. جهان آفرينش زير پوشش رحمت مطلقه است. 2- در مقابل، رحمت نسبى و غضب نسبى است، بهشت رحمت نسبى و جهنم غضب نسبى است، عفو، رحمت نسبى و قصاص غضب نسبى است، خداى رئوف و خداى منتقم يكى است كه هر دو زير پوشش مقام والاى رحمت مطلقه اللَّه ظهور مى‏كند. در يك جاى قرآن مى‏فرمايد: اللّهُ خالِقُ كُلِّ شَى‏ءٍ» « زمر 62» خدا آفريننده هر چيزى است. در جاى ديگر مى‏فرمايد: الَّذى احْسَنَ كُلَّ شَى‏ءٍ خَلَقَهُ» «سجده 7» همان كسى كه آنچه را آفريد نيكو ساخت. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 8 ، ص: 68 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
11 ‏ 6 2 مطلقه و نسبى 2 ✳️ اين دو آيه و اصل بنيادى در تفسير و برداشت و شناخت قرآن كريم است كه بر اساس آن هيچ نازيبائى در جهان نيست، هر چه آفريده و مخلوق خداست زيباست. اگر يك جا خطاست و جاى ديگر صواب، اين خطا و صواب نسبى است، يعنى شيئى را كه نسبت به شى‏ء ديگرى مى‏سنجيم مى‏بينيم خطاست. اگر جائى غضب است و جائى عفو، به خاطر سنجش اين شى‏ء به آن شى‏ء است كه به غضب و انتقام معلوم مى‏شود. ولى آن رهبرى جامع كه مى‏گويد اين جا عفو كن زيرا جاى پاداش است و آن جا انتقام بگير چون جاى كيفر است، اين جا جاى بهشت است و آن جا جاى جهنم، آن‏ رهبرى رحمت مطلقه است، ولى آن جهان بينى محدود است كه اين خطاها و غضب‏هاى نسبى را مى‏بيند و مى‏گويد اين جا غضب و آن جا عفو است. در حالى كه دستور در جهان بينى كلّى است كه مى‏گويد: يك جا رگ بزن، يك جا مرهم بنه، چه جراح هم رگزن است و هم مرهم گذار. اگر كار جراحى را در هنگام بريدن ببينيم مى‏گوئيم اين قساوت و درد است، ولى اگر هنگام مالش و مرهم نهادن ببينيم مى‏گوئيم عاطفه و رقت است، ولى طب مى‏گويد هر دو بايد باشد. اگر از ديد طب ببينيم هر دو بجاست، ولى اگر از موضعى ببينيم كه بيمار در آن حال مى‏نالد مى‏گوئيم اين جا جاى درد است و نابجاست و هنگام درمان يافتن و مرهم نهادن را گوارا مى‏دانيم. پس اگر آن رحمت مطلقه را ببينيم، مى‏گوئيم آفرين بر نظر پاك و بلند آن رهبرى كه اين رحمت خطا پوش را داده است، رحمت مطلقه‏اى كه خطا و صواب نسبى را پوشانده است. پير ما گفت خطا بر قلم صنع نرفت آفرين بر نظر پاك خطا پوشش باد (حافظ شيرازى) بر قلم صنع هيچ خط اشتباهى نيست، از صنع اللَّه همه زيبا آفريده شده است. وقتى بخواهيم بر اساس عدل خداوندى جهان را ببينيم در آن صورت هم جهنم را مى‏بينيم و هم بهشت را؛ زيرا اگر جهنمى نبود ظالم و طاغوت كيفر نمى‏ديد، پس در اين عالم، جهنم در جاى خود زيباست. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 8 ، ص: 68 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
D1737514T12799574(Web).mp3
2.17M
👈🔊 دعای صحیفه سجادیه با صدای عربی سلیس مرحوم ( اینجا ) ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
✳️ سطحی عبور نکردن از حوادث عامل یافتن *️⃣ بصیرت به چه معناست؟ یعنی چه بصیرت پیدا کند؟ چه جوری میشود این بصیرت را پیدا کرد؟ این بصیرت به معنای این است که انسان در حوادثی که پیرامون او میگذرد و در حوادثی که پیش روی اوست و به او ارتباط پیدا میکند، تدبر کند؛ سعی کند از حوادث به شکل عامیانه و سطحی عبور نکند؛ به تعبیر امیرالمؤمنین، اعتبار کند: «رحم اللَّه امرء تفکّر فاعتبر»؛ فکر کند و بر اساس این فکر، اعتبار کند. یعنی با تدبر مسائل را بسنجد - «و اعتبر فأبصر» - با این سنجش، بصیرت پیدا کند. حوادث را درست نگاه کردن، درست سنجیدن، در آنها تدبر کردن، در انسان بصیرت ایجاد میکند؛ یعنی بینائی ایجاد میکند و انسان چشمش به حقیقت باز میشود. . امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) در جای دیگر میفرماید: «فانّما البصیر من سمع فتفکّر و نظر فأبصر» آن کسی است که بشنود، گوش خود را بر صداها نبندد؛ وقتی شنید، بیندیشد. هر شنیده‌ای را نمیشود به صرف شنیدن رد کرد یا قبول کرد؛ باید اندیشید. «البصیر من سمع فتفکّر و نظر فأبصر». نَظَرَ یعنی نگاه کند، چشم خود را نبندد. ایراد کار بسیاری از کسانی که در لغزشگاه‌های بی‌بصیرتی لغزیدند و سرنگون شدند، این است که نگاه نکردند و چشم خودشان را بر یک حقایق واضح بستند. انسان باید نگاه کند؛ وقتی که نگاه کرد، آنگاه خواهد دید. ما خیلی اوقات اصلاً حاضر نیستیم یک چیزهائی را نگاه کنیم. انسان می‌بیند منحرفینی را که اصلاً حاضر نیستند نگاه کنند. آن دشمن عنود را کار نداریم - حالا این را بعداً عرض خواهم کرد؛ «و جحدوا بها و استیقنتها انفسهم ظلما و علوّا» - بعضی‌ها هستند که انگیزه دارند و با عناد وارد میشوند؛ خوب، دشمن است دیگر؛ بحث بر سر او نیست؛ بحث بر سر من و شماست که توی عرصه هستیم. ما اگر بخواهیم بصیرت پیدا کنیم، باید چشم را باز کنیم؛ باید ببینیم. یک چیزهائی هست که قابل دیدن است. اگر ما از آنها سطحی عبور کنیم، آنها را نبینیم، طبعاً اشتباه میکنیم.۱۳۸۹/۰۸/۰۴ 👤 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
13890804_3796_64k.mp3
6.84M
🔊 - ( توصیه میشود متن و صوت کامل را بخوانید و بشنوید اینجا ) 👌تبیین کلام علی علیه السلام - ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ دستبرد ۳میلیون دلاری به اموال ایران 🔹مسیح علی‌نژاد مبلغ ۳ میلیون و ۳۲۵ هزار دلار ( حدود ۱۶۶ میلیارد تومان !!!) از اموال ایران در آمریکا را به عنوان غرامت از دادگاه فدرال این کشور دریافت می‌کند! 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ قُل لِّمَن مَّا فِى السَّمَوَتِ وَ الْأَرْضِ قُل لِّلَّهِ كَتَبَ عَلَى‏ نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ لَيَجْمَعَنَّكُمْ إِلَى‏ يَوْمِ الْقِيَمَةِ لَا رَيْبَ فِيهِ الَّذِينَ خَسِرُواْ أَنفُسَهُمْ فَهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ بگو: آنچه در آسمان ها و زمین است براى كیست؟ بگو: براى خداوند است كه بر خود، رحمت را مقرّر كرده است. او قطعاً شما را در روز قیامت كه شكّى در آن نیست جمع خواهد كرد. كسانى كه خود را باختند (و با هدر دادن استعدادها، به جاى رشد، سقوط كردند) همانان ایمان نمى آورند. ✍️ موضوع وجوب بر خدا، در قرآن دوبار آنهم در این سوره (آیات 12 و54) آمده است. خداوند همان گونه كه بر ما تكالیفى واجب كرده است، وظایفى را هم بر خود مقرّر فرموده؛ از جمله: هدایت كردن: «اِنّ علینا للهدى» ، رزق دادن: «على اللّه رزقها» ، لطف كردن: «كتب على نفسه الرّحمة» و پیروزى وغلبه ى دین خدا: «كتب اللّه لاغلبنّ انا و رسلى» ولى شرط بهره مند شدن از رحمت الهى، رحم به بندگان است. چنانكه در حدیث آمده است: «مَن لایَرْحَم لا یُرحَم» سلمان از پیامبر صلى الله علیه وآله نقل كرده كه فرمود: رحمت خداوند، صد درجه است، یك درجه ى آن، منشأ همه ى الطاف الهى در دنیا شده است، خداوند در قیامت، با همه ى صد درجه رحمت خود با مردم معامله خواهد كرد. قرآن، رحمت الهى را بر همه چیز شامل مى داند: «رَحمَتى وَسعت كلّ شى ء» و این رحمت، مصداق هاى فراوان دارد، از جمله: : «ینزّل الغیث من بعد ما قنطوا وینشر رحمته» : «یُرسل الرّیاح بُشرىً بین یدى رحمته» و : «و مِن رَحمته جَعَل لكم اللیل و النّهار» : «و ما أرسلناك الاّ رحمة للعالمین» : «هذا بصائر للنّاس و هُدىً و رحمة» : «كتاب موسى اماماً و رحمة» : «فأنجیناه و الّذین معه برحمة منّا» علاقه به : «و جعل بینكم مودّة و رحمة» گیاهان و میوه ها: «فانظُر الى آثار رحمة اللّه كیف یُحیى الارض بعد موتها» پذیرش : «لاتَقنطوا من رحمة اللّه» 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی *️⃣ در سال 36 هجرى در مدينه اين خطبه را امام(عليه السلام) در حال حرکت به سوى «بصره» براى خاموش کردن « و و » ايراد و نصايح مؤثرى براى بيدارى همگان بيان فرموده است. 👈 این خطبه نورانی در 4 بخش می آید : ✳️ بخش سوم: برای درمان *️⃣ فأَفِقْ أَيُّهَا السَّامِعُ مِنْ سَكْرَتِكَ وَ اسْتَيْقِظْ مِنْ غَفْلَتِكَ وَ اخْتَصِرْ مِنْ عَجَلَتِكَ، وَ أَنْعِمِ الْفِكْرَ فِيمَا جَاءَكَ عَلَى لِسَانِ النَّبِيِّ الْأُمِّيِّ (صلی الله علیه وآله) مِمَّا لَا بُدَّ مِنْهُ وَ لَا مَحِيصَ عَنْهُ، وَ خَالِفْ مَنْ خَالَفَ ذَلِكَ إِلَى غَيْرِهِ وَ دَعْهُ وَ مَا رَضِيَ لِنَفْسِهِ؛ وَ ضَعْ فَخْرَكَ، وَ احْطُطْ كِبْرَكَ، وَ اذْكُرْ قَبْرَكَ، فَإِنَّ عَلَيْهِ مَمَرَّكَ؛ وَ كَمَا تَدِينُ تُدَانُ، وَ كَمَا تَزْرَعُ تَحْصُدُ، وَ مَا قَدَّمْتَ الْيَوْمَ تَقْدَمُ عَلَيْهِ غَداً، فَامْهَدْ لِقَدَمِكَ وَ قَدِّمْ لِيَوْمِكَ؛ فَالْحَذَرَ الْحَذَرَ أَيُّهَا الْمُسْتَمِعُ، وَ الْجِدَّ الْجِدَّ أَيُّهَا الْغَافِلُ، "وَ لا يُنَبِّئُكَ مِثْلُ خَبِيرٍ". ✳️ پس بهوش باش اى شنونده و از خواب غفلت بيدار شو، و از شتاب خود كم كن، و در آنچه از زبان پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم بر تو رسيده انديشه كن، كه ناچار به انجام آن مى باشى و راه فرارى وجود ندارد، و با كسى كه رهنمودهاى پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم را به كار نمى بندد و به جانب ديگرى تمايل دارد مخالفت كن و او را با آنچه براى خود پسنديده رها كن. فخر فروشى را واگذار، و از مركب تكبّر فرود آى. به ياد قبر باش كه گذرگاه تو به سوى عالم آخرت است، كه همانگونه به ديگران پاداش دادى به تو پاداش مى دهند، و آن گونه كه كاشتى، درو مى كنى، آنچه امروز، پيش مى فرستى، فردا بر آن وارد مى شوى، پس براى خود در سراى آخرت جايى آماده كن، و چيزى پيش فرست. اى شنونده هشدار، هشدار، اى غفلت زده بكوش، بكوش «هيچ كس جز خداى آگاه تو را با خبر نمى سازد». http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح این خطبه ی نورانی را (با عنوان زیر) " اینجا " بخوانید: 👇 👈 به هوش باش! 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " آنگاه که از یاد میشد ، پس از شر او به خدا پناه می برد" (بند 4 تا 8) https://eitaa.com/sahife2/54483 دعای صحیفه سجادیه 🙏 کانال انس با 🆔 @sahife2
11 ‏ 7 ✳️ مشخص است كه بر هيچ كس مسلّط نيست: انَّ عِبادى‏ لَيْسَ لَكَ عَلَيْهِمْ سُلْطانٌ وَ كَفى بِرَبِّكَ وَكيلًا» «اسری 65» [ولى آگاه باش كه‏] يقيناً تو را بر بندگانم هيچ تسلّطى نيست، و كافى است كه پروردگارت نگهبان و كارساز [آنان‏] باشد. و در سوره ابراهيم آیه 22 مى ‏فرمايد كه: شيطان در قيامت مى‏گويد: من جز دعوت سمتى ديگر نداشتم. اگر كسى به دنبال دعوتش به راه افتاد و دعوت همه انبيا و عقل‏ها را رها كرد، آنگاه شيطان بر او مسلّط مى‏شود ولى باز هم نه در حدّ اجبار. در سوره حجر مى‏فرمايد: انَّ عِبادى لَيْسَ لَكَ عَلَيْهِمْ سُلْطانٌ الّا مَنِ اتَّبَعَكَ مِنَ الْغاوينَ» «حجر 42» قطعاً تو را بر بندگانم تسلّطى نيست، مگر بر گمراهانى كه از تو پيروى مى‏كنند. محدوده كار شيطان، مشخص شده كه چه كسى تابع شيطان است؟ آن كس كه گوش به حرف شيطان مى‏دهد تحت سلطه اوست، نه اين كه شيطان در ابتدا بر كسى مسلّط باشد. وَكَذَ لِكَ جَعَلْنَا لِكُلّ نَبِىّ عَدُوًّا شَيطِينَ الْإِنسِ وَالْجِنّ يُوحِى بَعْضُهُمْ إِلَى‏ بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورًا وَلَوْ شَآءَ رَبُّكَ مَا فَعَلُوهُ فَذَرْهُمْ وَمَا يَفْتَرُونَ» «انعام 112» و اين گونه براى هر پيامبرى دشمنانى از شياطين انس و جن قرار داديم كه براى فريب مردم همواره گفتارى باطل ولى به ظاهر آراسته و دلپسند به يكديگر القاء مى‏كنند، و اگر پروردگارت مى‏خواست چنين نمى‏كردند، پس‏ آنان و آنچه را به دروغ به هم مى‏بافند واگذار. دشمن قرار دادن براى هر رهبر و پيامبرى جزء رحمت مطلقه است، انسان تا در جهاد اصغر و اكبر تلاش نكند، كامل نمى‏شود. در ادامه آيه مى‏فرمايد: حرف شيطنت‏آميز شياطين را فقط يك گروه گوش مى‏دهند. وَلِتَصْغَى‏ إِلَيْهِ أَفِدَةُ الَّذِينَ لَايُؤْمِنُونَ بِالْأَخِرَةِ وَلِيَرْضَوْهُ وَلِيَقْتَرِفُواْ مَا هُم مُّقْتَرِفُونَ» «انعام 113» و [ما به عنوان آزمايش بندگان از القاى گفتار باطل توسط شياطين انس و جن به يكديگر مانع نشديم‏] تا دل‏هاى كسانى كه به آخرت ايمان ندارند به آن القائات متمايل شود، و آن را بپسندد و [براى رسيدن به منتهاى شقاوت كه كيفر لجاجت و عناد آنان است‏] هر عمل زشتى را كه بخواهند انجام دهند، نهايتاً انجام دهند. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 8 ، ص: 70 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
D1737514T12799574(Web).mp3
2.17M
👈🔊 دعای صحیفه سجادیه با صدای عربی سلیس مرحوم ( اینجا ) ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ وَلَهُ مَا سَكَنَ فِى الَّيْلِ وَالنَّهَارِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ‏ و تنها براى اوست آنچه در و قرار گرفته و او شنواى داناست. ✍️ شب و روز، مانند گهواره، انسان و موجودات را در دامن خود آرامش مى بخشد. برخى موجودات در شب، و بعضى در روز استراحت مى كنند. ✳️ قُلْ أَغَيْرَ اللَّهِ أَتَّخِذُ وَلِيّاً فَاطِرِ السَّمَوَتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ يُطْعِمُ وَ لَايُطْعَمُ قُلْ إِنِّى أُمِرْتُ أَنْ أَكُونَ أَوَّلَ مَنْ أَسْلَمَ وَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُشْرِكِينَ‏ بگو: آیا غیر از خدا را سرپرست خود بگیرم در حالى كه او آفریدگار آسمان ها و زمین است او همه را طعام مى دهد، ولى كسى به او طعام نمى دهد. بگو: همانا من مأمورم كه اوّلین كسى باشم كه تسلیم فرمان اوست. و (به من گفته شده كه) هرگز از مشركان مباش. ✍️ در شأن نزول آیه آمده است كه جمعى از اهل مكّه به پیامبر صلى الله علیه وآله گفتند: تو به خاطر فقر، از بت ها دست كشیده اى، ما حاضریم تو را بى نیاز كنیم تا با ما مخالفت نكنى. این آیه نازل شد و به آنان پاسخ داده شد. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2
برنامه ی *️⃣ در سال 36 هجرى در مدينه اين خطبه را امام(عليه السلام) در حال حرکت به سوى «بصره» براى خاموش کردن « و و » ايراد و نصايح مؤثرى براى بيدارى همگان بيان فرموده است. 👈 این خطبه نورانی در 4 بخش می آید : ✳️ بخش چهارم: گناهانی که بخشیده نمی شوند *️⃣ إنَّ مِنْ عَزَائِمِ اللَّهِ فِي الذِّكْرِ الْحَكِيمِ الَّتِي عَلَيْهَا يُثِيبُ وَ يُعَاقِبُ وَ لَهَا يَرْضَى وَ يَسْخَطُ، أَنَّهُ لَا يَنْفَعُ عَبْداً وَ إِنْ أَجْهَدَ نَفْسَهُ وَ أَخْلَصَ فِعْلَهُ أَنْ يَخْرُجَ مِنَ الدُّنْيَا لَاقِياً رَبَّهُ بِخَصْلَةٍ مِنْ هَذِهِ الْخِصَالِ لَمْ يَتُبْ، مِنْهَا: 1. أَنْ يُشْرِكَ بِاللَّهِ فِيمَا افْتَرَضَ عَلَيْهِ مِنْ عِبَادَتِهِ، 2. أَوْ يَشْفِيَ غَيْظَهُ بِهَلَاكِ نَفْسٍ، 3. أَوْ يَعُرَّ بِأَمْرٍ فَعَلَهُ غَيْرُهُ، 4. أَوْ يَسْتَنْجِحَ حَاجَةً إِلَى النَّاسِ بِإِظْهَارِ بِدْعَةٍ فِي دِينِهِ، 5. أَوْ يَلْقَى النَّاسَ بِوَجْهَيْنِ 6. أَوْ يَمْشِيَ فِيهِمْ بِلِسَانَيْنِ؛ اعْقِلْ ذَلِكَ فَإِنَّ الْمِثْلَ دَلِيلٌ عَلَى شِبْهِهِ، إِنَّ الْبَهَائِمَ هَمُّهَا بُطُونُهَا، وَ إِنَّ السِّبَاعَ هَمُّهَا الْعُدْوَانُ عَلَى غَيْرِهَا، وَ إِنَّ النِّسَاءَ هَمُّهُنَّ زِينَةُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَ الْفَسَادُ فِيهَا؛ إِنَّ الْمُؤْمِنِينَ مُسْتَكِينُونَ، إِنَّ الْمُؤْمِنِينَ مُشْفِقُونَ، إِنَّ الْمُؤْمِنِينَ خَائِفُون. ✳️ 3. صفات ناپسند و نابود كننده: از قطعى خدا در قرآن حكيم كه بر آن پاداش و كيفر مى دهد، و به خاطر آن خشنود شده يا خشم مى گيرد، اين است كه اگر انسان يكى از صفات ناپسند را داشته و بدون خدا را ملاقات كند، هر چند خود را به زحمت اندازد، يا عملش را خالص گرداند فايده اى نخواهد داشت. و آن صفات ناپسند اينكه: 1. شريكى براى خداوند در عبادات واجب برگزيند، 2. يا خشم خويش را با كشتن بى گناهى فرونشاند، 3. يا بر بى گناهى به خاطر كارى كه ديگرى انجام داده عيب جويى كند، 4. يا به خاطر حاجتى كه به مردم دارد بدعتى در دين خدا بگذارد، 5. يا با مردم به دو چهره ملاقات كند، 6. و يا در ميان آنان با دو زبان سخن بگويد. در آنچه گفتم نيك بينديش كه هر مثال را همانند فراوان است. 4. روانشناسى: همانا تمام حيوانات در تلاش پر كردن شكمند، و درندگان در پى تجاوز كردن به ديگران، و های بى ايمان تمام همّتشان آرايش زندگى و انگيزى در آن است، امّا مؤمنان فروتنند، همانا مؤمنان مهربانند، همانا مؤمنان از آينده ترسانند. http://farsi.balaghah.net/محمد-دشتی/ترجمه 👌 شرح این خطبه ی نورانی را (با عناوین زیر) " اینجا " بخوانید: 👇 👈 شش گناه کبيره و خطرناک * از این 3 خوى زشت بپرهيز (شکم پرورى، درنده خويى و بهره گيرى از تجملات و زينت ها.) 🖋کانال انس با صحیفه سجادیه 🆔 @sahife2
🌹 دعای سیدالساجدین (علیه السلام ) " آنگاه که از یاد میشد ، پس از شر او به خدا پناه می برد" (بند 4 تا 8) https://eitaa.com/sahife2/54483 دعای صحیفه سجادیه 🙏 کانال انس با 🆔 @sahife2
11 ‏ 7 2 ✳️ كار شيطان وسوسه است، آن كه به عمد بى ايمان شد به دنبال حرف و وسوسه او حركت مى‏كند. وَ انَّ الشَّياطينَ لَيُوحُونَ الى اوْليائِهِمْ لِيُجادِلُوكُمْ» «انعام 121» قطعاً شياطين [شبهات ناروايى را به ضد احكام خدا] به دوستانشان القاء مى‏كنند تا با شما [درباره احكام خدا] مجادله و ستيزه كنند. بنابراين اگر در سوره ابراهيم مى‏فرمايد: شيطان بر كسى مسلّط نيست، و در سوره اسرا مى‏گويد: شيطان بر احدى سلطه ندارد، و در سوره حجر گوشزد مى‏كند: سلطه شيطان بر كسى است كه او را به عنوان متبوع و ولى مى‏پذيرند، و در سوره انعام بيان مى‏دارد: نفوذ شيطان در كسانى است كه عمداً ايمان نياورده‏اند، و باز در سوره انعام‏ مى‏فرمايد: وحى شيطان الهام فريبكارانه او نسبت به اولياى خود اوست، از اين همه بايد نتيجه گرفت كه: پس آنها كه تولّى شيطان دارند و از خدا و انبياى الهى تبرّى مى‏جويند، آنها كه از خدا و از رسول خدا متنفر شده‏اند، و شيطان را به عنوان ولى انتخاب كرده‏اند، وسوسه شيطان در نهاد و دل‏هاى آنها موثّر است. در سوره شعرا نيز محدوده سلطه شيطان را مشخص كرده و فرموده است: هَلْ أُنَبّئُكُمْ عَلَى‏ مَن تَنَزَّلُ الشَّيطِينُ* تَنَزَّلُ عَلَى‏ كُلّ أَفَّاكٍ أَثِيمٍ* يُلْقُونَ السَّمْعَ وَ اكْثَرُهُمْ كاذِبُونَ» «شعرا 221» آيا شما را خبر دهم كه شيطان‏ها بر چه كسانى نازل مى‏شوند؟* بر هر دروغ‏پرداز گنه‏پيشه‏اى نازل مى‏شوند،* كه گوش [بر القائات و اغواگرى‏هاى شيطان‏] مى‏سپرند، و بيشتر شيطان‏ها دروغگويند. اين تهمت زننده‏ها و دروغ پردازها، محل نزول شياطين جنى و انسى هستند. ✍️ تفسير و شرح صحيفه سجاديه ، ج‏ 8 ، ص: 70 ◀️کانال انس با 🆔 @sahife2
D1737514T12799574(Web).mp3
2.17M
👈🔊 دعای صحیفه سجادیه با صدای عربی سلیس مرحوم ( اینجا ) ◀️ کانال انس با 🆔 @sahife2
👈هشتک های زیر توصیه میشود👇
💠 مباهله 🔹 در روز پربركت هم روزه گرفتن مستحب است و هم خواندن دعای مباهله. دعای مباهله، شبیه دعای سحر ماه مبارك رمضان است؛ منتها از دعای سحر مقداری بیشتر است و یك ترجیع ‌بند بسیار ظریف و لطیف دارد كه در دعای سحر نیست. 🔹 اصل مباهله به معنای تضرّع و زاری و ناله كردن در دستگاه خداست برای انجام كاری. یك وقت است كه آن کار فصل خصومت بین حق و باطل, صدق و كذب, خیر و شرّ و حَسن و قبیح است، چون ذات اقدس الهی هم ﴿خَیرُ الْحاكِمینَ﴾ است هم ﴿خَیرُ الْفاصِلینَ﴾ است. اگر تشخیص مطلبی دشوار بود، خدای سبحان با برهان و دلیل آن مطلب را حل می‌ كند و اگر كسی نفهمید، آن را بازگو می‌ كنند, تبیین می ‌كنند, شرح می ‌دهند تا برای او روشن شود؛ ولی اگر كسی فهمید و عالماً و عامداً بی راهه می ‌رود، راه مباهله را باز گذاشتند. راه مباهله این است كه انسان با تضرّع و ناله از خدای سبحان بخواهد كه این امر را با نازل كردن عذاب فیصله بدهد كه دامنگیر آن‌ انسان تبهكار منكر بشود و انسان وارسته را معرفی كند و نجات دهد. 🔹 وقتی وجود مبارك رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء)، دعوتی به مسیحی‌ های نجران داد، آنها آمدند برای محاجّه و احتجاج كردند كه عیسی «إبن ‌الله» است برای اینكه ممكن نیست كسی بدون پدر به دنیا بیاید. ذات اقدس الهی اول به وسیله آیات، برهان و دلیل اقامه كرد و پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) آن دلیل و برهان را برای آنها روشن كرد. وقتی عالماً عامداً انكار كردند، جریان مباهله پیش آمد. 📚 درس اخلاق 1394/07/16 👤 آیت الله 🆔 @sahife2
✳️ فَمَنْ حَآجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَآءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْاْ نَدْعُ أَبْنَآءَنَا وَأَبْنَآءَكُمْ وَنِسَآءَنَا وَنِسَآءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَذِبِينَ‏ ✳️ پس هر كه با تو، بعد از علم و دانشى كه به تو رسیده است، درباره او (عیسى) به ستیز و محاجّه برخیزد (و از قبول حقّ شانه خالى كند) بگو: بیائید پسرانمان وپسرانتان وزنانمان وزنانتان وخودمان را (كسى كه به منزله خودمان است) وخودتان را بخوانیم، سپس (به درگاه خدا) و زارى كنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم. https://eitaa.com/sahife2/45807 🆔 @sahife2
❇️ قرآن کریم هر روز یک آیه تفسیر نور – استاد محسن قرائتی سوره ✳️ قُلْ إِنِّى أَخَافُ إنْ عَصَيْتُ رَبِّى عَذَابَ يَوْمٍ عَظِيمٍ بگو: همانا اگر پروردگارم را نافرمانى كنم، از عذاب روزى بزرگ بیمناكم. ✍️ و دو گونه است: الف: ناپسند، مثل ترس از . ب: پسندیده، مانند خوف از عذاب الهى. 👈 با نصب نرم افزار زیر با ما در این دوره ی تفسیر خوانی همراه شوید 👇 https://cafebazaar.ir/app/com.ghadeer.tafsirnour ⏺کانال انس با 🆔 @sahife2