eitaa logo
تبلیغ کتاب معجز نشان امام سجاد علیه‌السلام صحیفه سجادیه
534 دنبال‌کننده
1هزار عکس
138 ویدیو
195 فایل
امام خمینی «قدس‌سره»؛:صحیفه کامله سجادیه، نمونه کامل قرآن صاعد است و... 🌺تربیت مبلغ پژوهشگر در زمینه قرآن صاعد وبرگزاری جهادی دوره آموزشی صحیفه امام سجادعلیه‌السلام برای اقشارمختلف 🌸 مصطفوی 09193532058 ارسال پیام در ایتا به آی دی 🆔@SahifehPajouh
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5888684854723216954.mp3
9.11M
✅ کلاس شرح صحیفه سجادیه ⬅️ موضوع : شرح دعای بیست و چهارم 🔷 مدرس:دکتر علیرضا هزار 🔶 جلسه بیست و چهارم. 97/7/5 🏢 اصفهان،مرکز جهانی حضرت ولی عصر علیه السلام @hazaralireza
نکته تفسیری ۴ همانگونه که در نکته تفسیری قبلی(۴) عرض شد شکر نعمت، موجب افزایش نعمت درجات نعمت انسانیت می‌شود واین مفهوم ولوکانوا کذلک(تارکین للحمد و الشکر) لخرجوا من حدود الانسانیة الی حد البهیمیة است.(و الله عالم) (تفسیر با الهام از درس اول فصل ۹ کلام حضرت علی بن الحسین «علیهماالسلام» در کتاب معجزنشان صحیفه سجادیه.)
نکته‌ی ۵ ترک حمد و شکر همزمان با بهره گیری از منت ها و نعمتهای الهی موجب سقوط از همه‌ی درجات انسانیت و پست تر شدن از حیوانات در راه استفاده از عقل است. و این عذاب شدید الهی نتیجه‌ی ترک حمد و شکر است.(والله عالم) ۸)وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی لَوْ حَبَسَ عَنْ عِبَادِهِ مَعْرِفَةَ حَمْدِهِ عَلَی مَا أَبْلَاهُمْ مِنْ مِنَنِهِ الْمُتَتَابِعَةِ وَ أَسْبَغَ عَلَیهِمْ مِنْ نِعَمِهِ الْمُتَظَاهِرَةِ، لَتَصَرَّفُوا فِی مِنَنِهِ فَلَمْ یحْمَدُوهُ، وَ تَوَسَّعُوا فِی رِزْقِهِ فَلَمْ یشْکرُوهُ. ۹)وَ لَوْ کانُوا کذَلِک لَخَرَجُوا مِنْ حُدُودِ الْإِنْسَانِیةِ إِلَی حَدِّ الْبَهِیمِیةِ فَکانُوا کمَا وَصَفَ فِی مُحْکمِ کتَابِهِ: «إِنْ هُمْ إِلَّا کالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِیلًا». تفسیر قرآن کریم با الهام از درس اول فصل۸و۹ کتاب معجزنشان صحیفه سجادیه
پیام تربیتی۱ یکی از علل ترجیح همزیستی با حیوانات بجای زندگی با انسان های بی احساس اگر جامعه‌ی بشری، به حدی از حمد و شکر دور شدند که از حیوانات هم در راه بهره‌برداری از عقل پست تر گشتند طبیعی است که ، همزیستی با حیوانی که احساسات غریزی خود را پس از خدمت به او، بروز می‌دهد بر زندگی با هم نوع بی احساس ترجیح داشته باشد. پس راه علاج، بیماری همزیستی با سگ و... تزریق واکسن حمد و شکر به افراد جامعه است. ۸) وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی لَوْ حَبَسَ عَنْ عِبَادِهِ مَعْرِفَةَ حَمْدِهِ عَلَی مَا أَبْلَاهُمْ مِنْ مِنَنِهِ الْمُتَتَابِعَةِ وَ أَسْبَغَ عَلَیهِمْ مِنْ نِعَمِهِ الْمُتَظَاهِرَةِ، لَتَصَرَّفُوا فِی مِنَنِهِ فَلَمْ یحْمَدُوهُ، وَ تَوَسَّعُوا فِی رِزْقِهِ فَلَمْ یشْکرُوهُ. ۹) وَ لَوْ کانُوا کذَلِک لَخَرَجُوا مِنْ حُدُودِ الْإِنْسَانِیةِ إِلَی حَدِّ الْبَهِیمِیةِ فَکانُوا کمَا وَصَفَ فِی مُحْکمِ کتَابِهِ: «إِنْ هُمْ إِلَّا کالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِیلًا». علوم تربیتی با الهام از درس اول فصل ۸و۹ کتاب معجزنشان صحیفه سجادیه