آرزوی مرگ یا زندگی.mp3
زمان:
حجم:
27.34M
آرزوی مرگ یا زندگی
★ در چهار صورت، آرزوی مرگ، مجاز است.
★ یهودیان و آرزوی مرگ
★ مقام مرجعیت و آرزوی مرگ
★ امام رضا «علیه السلام» و آرزوی مرگ
★ حضرت مریم «علیها السلام» و آرزوی مرگ
★ معجزه ستایشگری در سه جهان
🙏لطفاً بیایید اینگونه شادمان باشیم
✅ دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
✅ مسجد جامع حضرت ولیعصر«ارواحنافداه» تهران
ارسال انتقادات و پیشنهادات به 👇
🆔 @Moballeghesahifeykameleysajjadie
به (سفرهی معجزنشان) بپیوندید.
👇
📣https://eitaa.com/joinchat/3565158426Cb8ee3806ab
عرض سلام و تحیت
درصورت صلاحدید با نشر سخنرانی در گروهها و کانالهای مرتبط در تبلیغ معارف اهلبیت «علیهمالسلام» مشارکت فرمائید.
یاعلی مدد
امام علی بن الحسين(عليه السلام) نقل شده است كه فرمود: پدرم در روز عاشورا نزد من آمد و در حالى كه خون از رگ هاى بدنش جارى بود مرا در آغوش گرفت و فرمود: فرزندم دعايى را كه مادرم فاطمه(عليها السلام) به من آموخت حفظ كن كه مادرم آن را از رسول خدا(صلى الله عليه وآله) و رسول خدا از جبرئيل نقل كرده است: هنگامى كه حاجت بسيار مهم و غمى بزرگ و امرى سخت و دشوار بر تو رو كرد، بگو: «أَللّهُمَّ بِحَقِّ ياسينَ وَالْقُرْآنِ الْحَكيمِ وَ بِحَقِّ طه وَالْقُرْآنِ الْعَظيمِ، يا مَنْ يَقْدِرُ عَلى حَوائِجِ السّائِلينَ، يا مَنْ يَعْلَمُ ما فِي الضَّميرِ، يا مُنَفِّساً عَنِ الْمَكْرُوبينَ، يا مُفَرِّجاً عَنِ الْمَغْمُومينَ، يا راحِمَ الشَّيْخَ الْكَبيرَ، يا رازِقَ الطِّفْلَ الصَّغيرَ، يا مَنْ لايَحْتاجُ إلَى التَّفْسيرِ، صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَ آلِ مُحَمَّد وَافْعَلْ بِي كَذا وَ كَذا» سپس خواسته ات را بخواه. (1)
واين جالب است كه حتى در آخرين ساعات عمر سخن از حل مشكلات از طريق روى آوردن به درگاه خدا است. (2)
پی نوشت:
(1). نفس المهموم، ص 185.
(2). گرد آوري از کتاب: عاشورا ريشه ها، انگيزه ها، رويدادها، پيامدها، سعید داودی و مهدی رستم نژاد،(زیر نظر آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى)، امام على بن ابى طالب عليه السلام، قم، 1388 ه. ش، ص 505.
به (سفرهی معجزنشان) بپیوندید.
👇
📣https://eitaa.com/joinchat/3565158426Cb8ee3806ab
3.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️«اگر كسی طلبه باشد، روحانی باشد، معمّم باشد اين #صحيفه_سجاديه در دستش نباشد، خسارت است؛ حالا كتابهای علمی ديگر هم هست؛ ولی منظور اين است كه اينها برای ما اصل است. اينها دعايی كه خدايا مريض مرا شفا بده نيست، اينها آن مرحله نازله است؛ آن مريض را شفا ميدهد، پدر و مادرت را هم ميآمرزد؛ اما عمده فهم است و فهم! جامعه با علم و تحقيق زنده است.»
درس اخلاق ٩۴/٨/٢١
👤 آیت الله #جوادی_آملی
به (سفرهی معجزنشان) بپیوندید.
👇
📣https://eitaa.com/joinchat/3565158426Cb8ee3806ab
توجه توجه توجه
در نظر داریم برای دو رده سنی (کودک و نوجوان) هفتهای یک جلسه (دو تا سه ساعت) معارف دینی، تربیتی و اخلاقی (همراه با برنامههای متنوع) برگزار کنیم
جهت هماهنگی و ثبتنام اولیه میبایست روز جمعه ساعت 20:30 به بیتالحسن علیه السلام مراجعه نمایید.
فعلا این برنامهها ویژه پسران است
قم: ابتدای صفاشهر، خیابان جهاد دانشگاهی، کوی دهم، بیت الحسن علیه السلام
سومین جلسه آموزشی ویژه کودک و نوجوان این هفته (جمعه 28 اردیبهشت ماه) ساعت 20:30 برگزار خواهد شد
خدایا، بارش باران را برای ما عذاب و بلا قرار مده (وَ لَا تَجْعَلْ صَوْبَهُ عَلَيْنَا رُجُوماً)
دعای ۱۹ صحیفه سجادیه
به (سفرهی معجزنشان) بپیوندید.
👇
📣https://eitaa.com/joinchat/3565158426Cb8ee3806ab
هدایت شده از خادم المهدی
24.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#برنامهکانونمهدویتنورا
🔻برگزاری مراسم توسل به اقا صاحب الزمان در مسجدجامع پیامبر اعظم .ص. #دوشنبه ساعت۱۷/۳۰
سین برنامه
_تلاوت قرآن
_سخنرانی استاد مصطفوی (تفسیر صحیفه سجادیه
_نماز استغاثه
_قرائت جمعی دعای امام رضا .ع. برا امام زمان .عج. و توسل به امام زمان .عج.
پذیرایی در غالب لقمه
___________________
هدایت شده از ح ف
﴿بسم الله الرحمن الرحیم﴾
به یاری و خواست خداوند متعال:
💠 کارگروه صحیفه سجادیه انجمن دانشآموختگان دانشکده علوم قرآنی مشهد برگزار میکند:
💎 کارگاه صحیفه سجادیه
جلسه اول: معجزات ستایشگری در زندگی
🎙حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی نژاد (معاونت پژوهش مرکز تخصصی صحیفه سجادیه قم و استاد سطوح عالی حوزه علمیه)
🕒 سه شنبه، اول خرداد، از ساعت ۱۵ الی ۱۷
🏢 ابتدای سناباد ۳۳، دانشکده علوم قرآنی مشهد، سالن جلسات
در صورت تمایل به حضور در کارگاه عدد ۴ را به @fzgh800 ارسال نمایید.
استفاده از مقام دو امام معصوم«علیهماالسلام»
برای نشان دادن بلندای مقام و توصیف یک
امام همام«علیهالسلام»
هنگامی که امام کاظم«علیهالسلام» میخواستند در وصف امام رضا «علیهالسلام» سخنی خاص بگویند ایشان را چنین معرفی کردند : قَالَ أَبُو إِبْرَاهِیمَ علیه السلام
إِنِّی أُوخَذُ فِی هَذِهِ السَّنَةِ وَ الْأَمْرُ إِلَی ابْنِی عَلِیٍّ
سَمِیِّ عَلِیٍّ وَ عَلِیٍّ فَأَمَّا عَلِیٌّ الْأَوَّلُ فَعَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ علیه السلام وَ أَمَّا عَلِیٌّ الْآخَرُ فَعَلِیُّ بْنُ الْحُسَیْنِ أُعْطِیَ فَهْمَ الْأَوَّلِ وَ حِكْمَتَهُ وَ بَصَرَهُ وَ وُدَّهُ وَ دِینَهُ وَ مِحْنَةَ الْآخِرِ وَ صَبْرَهُ عَلَی مَا یَكْرَهُ»
(بحارالانوار، ج.۵۰ ص۲۷)
او (امام هشتم علیه السلام)همنام علی و علی «علیهماالسلام» است.
خداوند فهم و حکمت و بصیرت و دین و مودت علی اول «علیهالسلام» را به او داده و از
علی دیگر «علیهالسلام»، «امتحان» و «صبر» ش را به او داده.»
قال المجلسی «رحمة الله علیه»
سَمِیُّ علی أی مثله فی الكمالات كما قیل فی قوله تعالی لَمْ نَجْعَلْ لَهُ مِنْ قَبْلُ سَمِیًّا [۱] أی نظیرا یستحق مثل اسمه أعطی فهم الأول أی أمیر المؤمنین علیه السلام و وده أی الحب الذی جعل اللّٰه فی قلوب المؤمنین كما مر فی تفسیر قوله تعالی إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ سَیَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمنُ وُدًّا أنه نزل فی أمیر المؤمنین علیه السلام و محنته أی امتحانه و ابتلاءه بأذی المخالفین له و خذلان أصحابه له.
----------
۱. مریم: ۷.
طرائف المقال:إنَّ المَأمونَ قالَ لِلرِّضا عليه السلام : مَا الدَّليلُ عَلى خِلافَةِ جَدِّكَ [عَلِيِّ بنِ أبي طالِبٍ] ؟ قالَ عليه السلام :«أَنفُسَنَا»، فَقالَ المَأمونُ : لَولا«نِسَاءَنَا»! فَقالَ الرِّضا عليه السلام : لَولا«أَبْنَاءَنَا»! فَسَكَتَ المَأمونُ .[۱]
طرائف المقال:مأمون به امام رضا عليه السلام گفت : دليل بر خلافت جدّت [على بن ابى طالب ]چيست ؟ فرمود : كلمه «خودمان» . مأمون گفت : البتّه اگر كلمه «زنانمان» نبود ! امام رضا عليه السلام فرمود : البتّه اگر كلمه «پسرانمان» نبود ! مأمون، سكوت كرد .
توضیح:
علّامه طباطبايى قدس سره در توضيح اين حديث مى فرمايد : مراد امام عليه السلام از اين كه فرمود : «كلمه خودمان »، اين است كه خداوند، خودِ على عليه السلام را همانند خودِ پيامبرش قرار داده است و مراد مأمون از جمله : «اگر كلمه زنانمان نبود» ، اين است كه كلمه «زنانمان» در آيه دليل آن است كه مراد از «خودها» مردان اند . بنا بر اين ، فضيلتى در آن براى امير مؤمنان نيست ، و جمله امام عليه السلام كه : «اگر كلمه پسرانمان نبود» ، معنايش اين است كه وجود «پسرانمان» در اين آيه، بر خلاف نظر مأمون دلالت دارد ؛ زيرا اگر مراد از «خودها» مردان باشند ، آوردن كلمه «پسرانمان» مورد نداشت [چرا كه كلمه «خودمان» در صورتى كه به معناى مردان باشد ، شامل حسنين هم مى شود و ديگر ذكر «پسرانمان» لزومى نداشت.[۲]
پاورقی...................
[۱]طرائف المقال : ج ۲ ص ۳۰۲ .
[۲]. الميزان فى تفسير القرآن: ج ۳ ص ۲۳۰