در حدیث دیگری از امام صادق علیهالسلام میخوانیم: یکی از یارانش سؤال کرد ما تقول فی رجلین دخلا المسجد جمیعا کان احدهما اکثر صلاة، و الآخر دعاء فایهما افضل؟ قال کل حسن: "چه میفرمایی در باره دو نفر که هر دو وارد مسجد شدند یکی نماز بیشتری بجا آورد، و دیگری دعای بیشتری، کدامیک...
از این دو افضلند؟ فرمود: هر دو خوبند.
سؤال کننده مجددا عرض کرد: قد علمت، و لکن ایهما افضل؟: "می دانم هر دو خوبند ولی کدامیک افضل است".
امام فرمود: اکثرهما دعاء، اما تسمع قول اللّٰه تعالی اُدْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ إِنَّ الَّذِینَ یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عِبٰادَتِی سَیَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دٰاخِرِینَ:
"آن کس که بیشتر دعا میکند افضل است، مگر سخن خداوند متعال را نشنیده ای که میفرماید: اُدْعُونِی أَسْتَجِبْ لَکُمْ...
سپس افزود هی العبادة الکبری: "دعا عبادت برتر است"
👇👇👇
تبلیغ کتاب معجزنشان امام سجاد علیهالسلام با ارسال نشانی صفحه
https://eitaa.com/sahife_sajjadieh
در یک تحلیل کوتاه می توان به عمق مفاد این احادیث رسید، زیرا
#دعا از یک سو انسان را به شناخت پروردگار(معرفة اللَّه) که برترین سرمایه هر انسان است دعوت می کند.
#از سوی دیگر سبب می شود که خود را نیازمند او ببیند و در برابرش خضوع کند، و از مرکب غرور و کبر که سرچشمه انواع بدبختی ها و مجادله در آیات اللَّه است فرود آید، و برای خود در برابر ذات پاک او موجودیتی قائل نشود.
#از سوی سوم نعمتها را از او ببیند، و به او عشق ورزد، و رابطه عاطفی او از این طریق با ساحت مقدسش محکم گردد.
#از سوی چهارم چون خود را نیازمند و مرهون نعمتهای خدا می بیند موظف به اطاعت فرمانش می شمرد.
#از سوی پنجم چون می داند استجابت این دعا بی قید و شرط نیست، بلکه خلوص نیت و صفای دل و توبه از گناه و بر آوردن حاجات نیازمندان و دوستان از شرائط آن است خودسازی می کند و در طریق تربیت خویشتن گام بر می دارد.
#از سوی ششم دعا به او اعتماد به نفس می دهد، و از یاس و نومیدی باز می دارد، و به تلاش و کوشش بیشتر دعوت می کند.
منبع
👇👇👇
تبلیغ کتاب معجزنشان امام سجاد علیهالسلام با ارسال نشانی صفحه
https://eitaa.com/sahife_sajjadieh
1_17402967269.pdf
حجم:
5.34M
📚 ره توشه تبلیغی ماه رمضان:👆
«سبک زندگی رحمت محور بر اساس ادعیه صحیفه سجادیه»
📌 ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان؛
فایل کتاب ره توشه « زندگی موفق در ادعیه صحیفه سجادیه » و یا « بازگشت به رحمت الهی و زندگی انسانی بر اساس ادعیه صحیفه »» تقدیم می گردد.
این اثر کتابی در ۳۰ قسمت، و در قالب درسنامه ، هماهنگ با فضا و مناسبت ها و تک تک جزء های قرآن، آماده شده است و دستمایه خطابه و کلاس و یا کارگاه یا وبینار مجازی را در اختیار مبلغین و مربیان و فعالان فرهنگی و مذهبی قرار می دهد.
🌺
صحیفه سجادیه 13اسفند1403حجت الاسلام مصطفوی نژاد1_17452535635.mp3
زمان:
حجم:
13.39M
#صوت
#آموزش
📌 جلسه آموزش صحیفه سجادیه
#دعای_چهل_و_چهار
🎙️سخنران: حجت الاسلام و المسلمین مصطفوی نژاد
🕌شبستان امام خمینی(ره)
📆(دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۳)
❣قبله تهران ؛ کانال فرهنگی و آموزشی حرم حضرت عبدالعظیم (ع)
http://Eitaa.com/FaAbdulazim
https://rubika.ir/Faabdulazim
با سلام و عرض ادب
در طول ماه مبارک رمضان ، جلسه صحیفه سجادیه در منزل دکتر فرجی برگزار نمی شود ❌❌❌
آنه ماری شیمل.mp3
زمان:
حجم:
11.54M
پروفسور #آنه_ماری_شیمل
ترجمه آلمانی
دعای#چهل #و چهار و
دعای#چهل #و پنج
و رساندن به کلیسا
فارغ از نظریات خاص وی
منابع
اول
دوم
👇👇👇
تبلیغ کتاب معجزنشان امام سجاد علیهالسلام با ارسال نشانی صفحه
https://eitaa.com/sahife_sajjadieh
دعوت به صحیفه خوانی.mp3
زمان:
حجم:
54.98M
#افتتاحیه
دعوت به #صحیفه خوانی
مسجد #چهارده معصوم علیهم السلام
تهران
#شهرکشریعتی (جنوبی)
خ شهید زلفی
تهیه بیش از ۱۵۰جلد صحیفه برای راه اندازی مجلس #صحیفهخوانی در مسجد
https://eitaa.com/sahife_sajjadieh
نمودار درختی دعای چهل و چهارم کتاب شریف امام سجاد علیه السلام.pdf
حجم:
248.2K
❄️ا﷽ا❄️
نمودار مطالب باب #چهلوچهارم کتاب شریف امام سجاد علیه السلام
با موضوع
ماه خدا_فضایل و وظایف
جهت تبلیغ در ماه مبارک #رمضان تقدیم شد
التماس دعا
لطفاً انتقادات و پیشنهدات خود را به نشانی زیر ارسال فرمایید
👇👇👇
🆔@SahifehPajouh
تبلیغ کتاب معجزنشان امام سجاد علیهالسلام با ارسال نشانی صفحه برای دیگران
https://eitaa.com/sahife_sajjadieh
❄️ا﷽ا❄️
#حکایت #رزق
حکیمی از شخصی پرسید:
روزگار چگونه است؟
شخص با ناراحتی گفت: چه بگویم
امروز از گرسنگی مجبورشدم کوزه سفالی که یادگار سیصد ساله اجدادیم بود را بفروشم ونانی تهیه کنم.
حکیم گفت: خداوند روزی ات را سیصد سال پیش کنار گذاشته
و اینگونه ناسپاسی می کنی؟…
و این همان کلمه اول فراز پنجم باب #اول کتاب شریف امام سجاد علیه السلام است
جعل یعنی خلق
یعنی همه ارزاق را آفریده است
لطفاً انتقادات و پیشنهدات خود را به نشانی زیر ارسال فرمایید
👇👇👇
🆔@SahifehPajouh
تبلیغ کتاب معجزنشان امام سجاد علیهالسلام با ارسال نشانی صفحه برای دیگران
https://eitaa.com/sahife_sajjadieh
❄️ا﷽ا❄️
الحمد لله رب العالمین و صلیالله علی محمد نبیه و آله و سلم تسلیما
عرض تسلیت
بمناسبت سالروز شهادت حضرت خدیجه سلام الله علیها
روز دهم ماه مبارک رمضان قبل از هجرت
✓اولین مسلمان(او وقتی مرا تصدیق کرد که همه مرا تکذیب کردند.)
✓اولین جانباز اسلام در راه حمایت از پیامبراعظم صلیاللهعلیهوآله چون خود را سپر حضرت مینمود تا سنگهای ابولهب و... به پیامبر اصابت نکند.
✓مادر چهارده معصوم علیهمالسلام چون امیرالمؤمنین علیه السلام در کودکی در منزل او بود و دخترش حضرت زهرا علیهاالسلام که بمنزله «ام ابیها» بود.
✓تنها همسر حضرت در طول ۲۸ سال از ۲۵سالگی تا ۵۳ سالگی
✓همسر حضرت رسول اکرم صلیاللهعلیهوآله در دنیا و و در آخرت طبق خبر پیامبر
✓خواستگار حضرت رسول اکرم صلیاللهعلیهوآله و بخشیدن ۱۲ شتر به حضرت برای پرداخت مهریه
✓بیشترین ثواب عبادت در منطقه مکه بعد از داخل کعبه برای خانه حضرت خدیجه سلام الله علیها است حتی بالاتر از مسجدالحرام
✓سکونت ده روزه حضرت رسول اکرم صلیاللهعلیهوآله در خیمهای بالای قبر حضرت خدیجه سلام الله علیها در فتح مکه با اینکه در مکه منزل داشت
✓دفن شدن در عبای خاص حضرت رسول اکرم صلیاللهعلیهوآله در هنگام نزول وحی با درخواست غیر مستقیم از حضرت
✓درخواست حلالیت از حضرت پس از آنهمه فداکاری و قانع نشدن به حلالیت قلبی و اصرار بر تصریح حضرت
✓سفارش بر مواظبت از حضرت زهرا سلام الله علیها از شر زنان قریش و تنها نماندن ایشان در شب عروسی و حضور ام ایمن در شب عروسی زهرا سلام الله علیها به توصیه مادرشان
✓شخصیتی که هرگاه حضرت جبرئیل علیهالسلام نازل میشد عرض میکرد خدای متعال سلام به خدیجه میرساند.
✓ او که بیش از نصف قرآن کریم در منزلش نازل شد همان منزلی که قسمتی از آن معروف به«قُبّةالوحی» بود.
✓او که اهل تسنن هم در نوشتار خود بعد از اسم مبارک او «سلامالله علیها» را مینویسند هر چند پس از اسم دیگران (ع)(ص)(رضی الله...) یا کلیشه سلام و صلوات را مینویسند.
✓ او که پس از عقد ازدواج به حضرت رسول اکرم صلیاللهعلیهوآله عرض کرد: بیتی بیتک و أنا جاریتک: خانه من خانه شما و من هم کنیز شما یم.
✓ایشان آنقدر پاکدامن بود که در زمان جاهلیت او را طاهره و مبارکه و سیده زنان میخواندند و این نشانگر پاکدامنی او در هنگام بیهمسریاش در آن محیط فاسد و آلوده بود. (الإصابة فی معرفة الصحابة، ج7، ص600)
✓حضرت رسول اکرم صلیاللهعلیهوآله فرمود:«أفضل نساء الجنة أربع: خدیجة بنت خویلد، و فاطمة بنت محمد، و مریم بنت عمران، و آسیة بنت مزاحم امرأة فرعون» بهترین زنان بهشتی چهار نفرند: خدیجه دختر خویلد و فاطمه دختر محمد و مریم دختر عمران و آسیه دختر مزاحم همسر فرعون. (صحیح البخاری، پیشین، ج 3، ص 1388)
✓در مورد اموال حضرت، علامه مجلسی چند روایت نقل میکند که طبق این احادیث در شهر مکه کسی از ایشان ثروتمندتر نبود و در هر سو و ناحیه، غلامان احشام و اغنام فراوانی داشتند و بیش از 80 هزار شتر در مناطق مختلف برای تجارت داشتند، و در مناطق مختلفی چون مصر و حبشه تجارتخانه داشتند و عدهای برای ایشان مشغول تجارت بودند.
☆در مورد منزل ایشان گفته شده که از لحاظ وسعت به اندازهای بود که تمام مردم مکه را در بر میگرفت و در بالای این منزل گنبدی از ابریشم آبی رنگ قرار داده بودند و در آن نقشهای خورشید و ماه و ستارگان منقش بود و آن گنبد ابریشمی زیبا را با طنابهایی از ابریشم و میخهایی از فولاد، محکم کرده بودند.
☆بنابراین، این فقرات نشانگر تجارت جهانی آن حضرت بوده که در شهرها و کشورهای مختلف چون مصر و حبشه تجارتخانه داشتند. (بحار جلد 16 ص21 و 22)
این بانو بعد از ازدواج با پیامبر(ص) تمام اموال خود را در راه پیشرفت اهداف اسلام هدیه کردند. وی به عمویش ورقه گفت: کلید تمام اموالم را نزد حبیبم ببر و از جانب من به او بگو: تمامی این اموال هدیه است به او و تمامی آن ملک اوست که در آن هرگونه تصرفی بخواهد، انجام دهد. (بحار الانوار جلد16ص71)
✓تدفین حضرت خدیجه با کفنی از بهشت
هنگامی که روح بلند و ملکوتی حضرت ام المومنین به بهشت صعود کرد، پیامبر(ص) او را غسل دادند و حنوط کردند و هنگامی که خواستند حضرت را در همان رداء مخصوص کفن کنند جبرییل نازل شد و عرض کرد: ای رسول خدا، خداوند متعال سلام و درود بر تو میفرستد و به تو میگوید ای حبیب ما، خدیجهای که تمام داراییاش را در راه ما بذل کرد و بخشید کفن او را ما عنایت میکنیم. جبرییل کفنی تقدیم کرد و عرض کرد: ای رسول خدا، این کفن از بهشت است و خداوند آن را به حضرت خدیجه هدیه نموده است و پیامبر ابتدا حضرت را با رداء مبارکشان کفن کردند و سپس کفنی را که جبرییل آورده بودند، روی آن قرار دادند، از این رو حضرت با دو کفن دفن شدند. (شجره طوبى، ج 2 ، ص 22)