eitaa logo
صحیفه انقلاب
361 دنبال‌کننده
297 عکس
118 ویدیو
43 فایل
بیانات امام و امین امام را به عنوان صحیفه انقلاب و خط مشی آینده آن مرور میکنیم؛ به امید تپیدن قلب نسل جدید برای این دو ابر مرد.. ارتباط با ادمین: @entezarsajjad
مشاهده در ایتا
دانلود
صحیفه انقلاب
🔰 مقام حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) در بیان بهت آمیز امام خمینی(ره) ✨ ظاهر روایت این است که در
🍃 من راجع به حضرت صدیقه- سلام الله علیها- خودم را قاصر می‌دانم که ذکری بکنم، فقط اکتفا می‌کنم به یک روایت که در کافی شریفه است و با سند معتبر نقل شده است و آن روایت این است که حضرت صادق- سلام الله علیه- می‌فرماید: فاطمه- سلام الله علیها بعد از پدرش 75 روز زنده بودند در این دنیا، بودند و و شدت برایشان غلبه داشت و امین می‌آمد خدمت ایشان و به ایشان تعزیت عرض می‌کرد و مسائلی از آینده نقل می‌کرد. 🍃 ظاهر روایت این است که در این 75 روز بوده است؛ یعنی، رفت و آمد جبرئیل زیاد بوده است و گمان ندارم که غیر از از انبیای عظام‌ درباره کسی این طور وارد شده باشد که در ظرف 75 روز جبرئیل امین رفت و آمد داشته است و مسائل را در آتیه‌ای که واقع می‌شده است، مسائل را ذکر کرده است و آنچه که به ذریه او می‌رسیده است در آتیه، ذکر کرده است و حضرت امیر هم آنها را نوشته است، بوده است حضرت امیر، همان طوری که کاتب وحی رسول خدا بوده است- و البته آن وحی به معنای آوردن احکام، تمام شد به رفتن رسول اکرم- کاتب وحی حضرت صدیقه در این 75 روز بوده است. 🍃 مسئله آمدن جبرئیل برای کسی یک مسئله . خیال نشود که جبرئیل برای هر کسی می‌آید و امکان دارد بیاید، این یک لازم است بین آن کسی که جبرئیل می‌خواهد بیاید و مقام جبرئیل که است، چه ما قائل بشویم به اینکه قضیه تنزیل، تنزل جبرئیل، به واسطه روح اعظم خود این ولی است یا پیغمبر است. او تنزیل می‌دهد او را و وارد می‌کند تا مرتبه پایین یا بگوییم که خیر، حق تعالی او را مامور می‌کند که برو و این مسائل را بگو. 🍃 چه آن قسم بگوییم که بعض می‌گویند و چه این قسم بگوییم که بعض می‌گویند، تا تناسب ما بین روح این کسی که جبرئیل می‌آید پیش او و بین جبرئیل که روح اعظم است نباشد، امکان ندارد این معنا و این تناسب بین جبرئیل که روح اعظم است و انبیای درجه اول بوده است مثل رسول خدا و موسی و عیسی و ابراهیم و امثال اینها، بین همه کس نبوده است، بعد از این هم بین کسی دیگر نشده است. حتی درباره ائمه هم من ندیده‌ام که وارد شده باشد این طور که جبرئیل بر آنها نازل شده باشد، فقط این است که برای حضرت زهرا- سلام الله علیها- ست که آنکه من دیده‌ام که جبرئیل به طور در این 75 روز وارد می‌شده و مسائل آتیه‌ای که بر ذریه او می‌گذشته است، آن مسائل را می‌گفته است و حضرت امیر هم ثبت می‌کرده است. 🍃 و شاید یکی از مسائلی که گفته است، راجع به مسائلی است که در عهد ذریه بلندپایه او حضرت صاحب- سلام الله علیه- است، برای او ذکر کرده است که مسائل جزو آن مسائل باشد، ما نمی‌دانیم، ممکن است. 🍃 در هر صورت من این شرافت و فضیلت را از همه فضایلی که برای حضرت زهرا ذکر کرده‌اند- با اینکه آنها هم فضایل بزرگی است- این فضیلت را من بالاتر از همه می‌دانم که برای غیر انبیا- علیهم السلام- آن هم نه همه انبیا، برای طبقه بالای انبیا- علیهم السلام- و بعض از اولیایی که در رتبه آنها هست، برای کس دیگر حاصل نشده. و با این تعبیری که مراوده داشته است جبرئیل در این هفتاد و چند روز، برای هیچ کس تا کنون واقع نشده و این از فضایلی است که از مختصات حضرت صدیقه- سلام الله علیها- است. 🔸امام خمینی (ره)؛ 11 اسفند 1364 🔸جلد ۲۰ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۴ تا صفحه ۹ @sahifeh_entezar
🍃ما درباره حضرت امیر، جهات #معنویش دست ما ازش کوتاه است. ما از آن جهات معنوی که در ایشان بوده است #حتی_یک_جمله موافق با واقع نمی‌توانیم عرض کنیم؛ 🍃حضرت امیر- سلام الله علیه- حقیقتاً مظلوم است و #مظلوم بوده است، حتی در بین #شیعیان هم مظلوم است. وقتی‌ می‌خواهند تعریف کنند از حضرت امیر، تعریف می‌کنند به چیزهایی که بر #خلاف واقع است و #توهین به حضرت است. مثلًا، می‌گویند که انگشترش را که می‌خواسته هدیه بدهد به فقیر، قیمتش خراج شامات بوده است! آن کسی که لباسش آن است انگشتر می‌پوشد که قیمتش خراج باشد؟! این یک #دروغی است که اگر روایت هم داشته باشد، دروغ است در صورتی که ندارد. وقتی می‌خواهند معرفی کنند حضرت امیر را، به این جهات معرفی می‌کنند، به همین جهات [دروغ‌]. 🍃یا آنهایی که عارف #لفظی هستند- عرفان حقیقی که کم است در دنیا- آنها هم وقتی که می‌خواهند از حضرت نقل کنند، یک حرفهای درویشی نقل می‌کنند. آنی که هست، واقعیتش را که نمی‌دانند و این جهات ظاهری هم که حضرت داشته است برای #جهالتهایی که بوده است، منحرف کردند از واقعیتش. خیال کردند تعریف حضرت امیر به این است که انگشترش چقدر قیمت داشته باشد و- مثلًا- چه باشد، یک زندگی عجیب و غریبی دارد حضرت امیر. 🍃ما اگر بخواهیم از ایشان تقلید کنیم #نمی‌توانیم، حقیقتاً، نمی‌توانیم تقلید کنیم، قدرت این معنا را ما نداریم. اما خود ایشان هم فرموده است که «شما نمی‌توانید، اما تقوا می‌توانید داشته باشید» می‌توانیم که #تقوا داشته باشیم، می‌توانیم که با خدا باشیم، توجه به خدای تبارک و تعالی داشته باشیم. 🔸 12 اسفند 1366؛ جلد ۲۰ صحیفه از صفحه ۴۹۴ تا صفحه ۴۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♻️ همه انسانها به این بیماری مبتلا هستند. و آن بیماریِ #مَنیّت است، خودخواهی است. انسان تا آن آخر هم خودخواهیش هست. از این مرض مگر به مدد انبیا- علیهم السلام- و به مدد خدای تبارک و تعالی نجات پیدا بکند 📅 بایسته های حاکم بر روزنامه ها 📅 لزوم اصلاح اشتباهات و خطاها 📅 توجه به شرایط کشور و مطبوعات خارجی @sahifeh_entezar
صحیفه انقلاب
♻️ همه انسانها به این بیماری مبتلا هستند. و آن بیماریِ #مَنیّت است، خودخواهی است. انسان تا آن آخر هم
🔰 و توجه داشته باشید که به این همه ما مبتلا هستیم، و بیماری است، الّا مَنْ عَصَمَهُ اللهُ تَعَالَی. همه انسانها به این بیماری مبتلا هستند. و آن بیماریِ است، خودخواهی است. انسان تا آن آخر هم خودخواهیش هست. از این مرض مگر به مدد انبیا- علیهم السلام- و به مدد خدای تبارک و تعالی نجات پیدا بکند؛ یا لا اقل کم بشود این بیماری در او. 🔰 شما توجه بکنید که حتی الامکان توجه به این بیماری داشته باشید که این طور نشود که شما بگویید ما، و هیچ کس دیگر نه. من هستم، و هیچ کس دیگر نه. این در باطن آدم هست. این طور نیست که کسی بتواند بگوید که نه، در باطن من خودخواهی نیست. این هست، منتها کم و زیاد دارد. اشخاصی دنبال این هستند که معالجه کنند خودشان را. اشخاصی هم نمی‌خواهند توجه کنند. 🔰عدل از هر کس صادر بشود است. و جرم و جور از هر کس صادر بشود است. انسان کامل اوست که آن کاری که از او صادر می‌شود اگر است، دنبال این باشد که اصلاحش بکند، و ابایی از این نداشته باشد که اقرار بکند. البته نه اینکه معصیتی که در خفا کرده بیاید در عَلَن بگوید؛ این حرام است. لکن اگر یک خطایی کرد فرض کنید شما که حالا منتشر شده است، اگر دیدید در یک مقاله‌ای، در یک سر مقاله‌ای، در یک جایش اشتباهی شده است که انسان مصون از اشتباه نیست، و بر خلاف آن چیزی که میزان اقتضا می‌کند شده است، قدرت روحی انسانِ صحیح آن است که بتواند همان اول بنویسد که من اشتباه کردم. 🔰مساله این است هر که این قدرت را پیدا کند این مالک است. و اگر این قدرت در انسان نباشد، مالک خودش نیست؛ مالک آدم است. 🔰باید توجه به این معنا بشود که حتی الامکان، آن قدری که لازم است، خصوصاً در این موقع از زمان که ملت ایران و کشور ایران مبتلا به همه گرفتاریهاست و همه باید کوشش بکنند که گرفتاری را زیادش نکنند، دنبال این باشند که کم بشود دعواها، زیاد نشود. 🔰باید همه ما، همه ملت ما، ، همه ، فکر این معنا باشند که این که الآن آمده است روی ایران سَبُکش کنند. الآن همه اطراف ایران یک بساطی است. یک جا جنگ است، یک جا اشرار خانه‌های مردم را چه می‌کنند؛ این اشرار زمینهای مردم را چه می‌کنند. این مسائل هست، و تبلیغات دامنه‌دار هم هست که اگر یک کار جزئی انجام بشود، در بزرگش کنند و در همه جای دنیا تبلیغش می‌کنند. 🔰 [اگر] منعکس بشود ما یک ملتی هستیم که در عین حالی که مبتلا به دشمنها هستیم، خودمان به جان هم ریختیم و خودمان مشغولیم به اینکه با هم داشته باشیم، هِی دامن‌بزنیم به اختلافات، این همان است که آنها از خدا می‌خواهند. در دنیا منعکس بشود یک ملتی هستند که قیّم لازم دارند. خودشان نمی‌توانند خودشان را اداره کنند. باید یک قیّمی بیاید آنها را اداره کند! این را مشروع کند در خارج. 🔸امام خمینی (ره)؛ 12 اسفند 1359 🔸جلد ۱۴ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۷۱ تا صفحه ۱۷۸ @sahifeh_entezar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 مساله یکی از مسائل بسیار مهمی است که شاید در راس بیشتر از امور واقع بشود. و ملاحظه می‌کنید که دنیا تمام تبلیغاتشان به ضد ماست، تقریباً باید این طور گفت آنهایی که به ضد ما نیستند ساکت‌اند. و الّا تمام رادیوها، تمام مطبوعاتشان، مصاحباتی که در خارج واقع می‌شود همه را ملاحظه کردید که به ضد است، یعنی به ضد است. 📣 و چون اسلام را آنها نمی‌خواهند و ایران را می‌بینند که در صدد این است که اسلام را معرفی کند به ، و اگر بشود به عالم خواهند کرد و منافع آنها را به هدر خواهد داد، از این جهت با ایران مخالفت می‌کنند، نه اینکه یک جمعیتی‌ در ایران هستند، یا یک انسان‌هایی در ایران هستند، با ایران به اینکه عنوان اسلامی پیدا کرده است. 📣 و الّا این ایران بوده زمان محمد رضا، زمان دیگر با آن مخالفت نداشتند، بلکه موافقت هم داشتند. برای اینکه، آن ایران، ایرانی بود که در دست آنها بود و در آنها بود، اما ایرانی که در دست آنها نباشد و مخالف با آنها باشد و خواست آنها را نخواهد انجام بدهد، آنها این ایران را نمی‌خواهند و به عنوان ایران، اسلام را دارند می‌کوبند. 🔸امام خمینی (ره)؛ 13 اسفند 1362 🔸جلد ۱۸ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۷۳ تا صفحه ۳۷۷ @sahifeh_entezar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ #قرآن_کریم انسان‌ساز است، و #زنها نیز انسان‌ساز. وظیفه زنها انسان‌سازی است. اگر زنهای انسان‌ساز از #ملتها گرفته بشود، ملتها به #شکست و انحطاط مبدل خواهند شد، شکست خواهند خورد، #منحط خواهند شد. ♨️ زنها هستند که ملتها را #تقویت می‌کنند، شجاع می‌کنند. بانوان از صدر اسلام- در صدر اسلام- با مردان در جنگها هم شرکت داشته‌اند. مقام زن مقام والاست؛ عالی رتبه هستند. بانوان در اسلام بلندپایه هستند. ما می‌بینیم و دیدیم که زنها، بانوان محترمات همدوش مردان بلکه جلو مردان در صفِ قتال ایستادند. بچه‌های خودشان را از دست دادند، جوانان خودشان را از دست دادند، و شجاعانه #مقاومت کردند. ♨️ ما می‌خواهیم زن به مقام والای انسانیت خودش باشد نه مَلعَبه باشد؛ نه ملعبه در دست مردها باشد، در دست اراذل باشد. 🔸امام خمینی (ره)؛ 13 اسفند 1357 🔸جلد ۶ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۲۹۹ تا صفحه ۳۰۲ @sahifeh_entezar
💢 دعای هفتم صحیفه سجادیه دعای بسیار خوب و خوش‌مضمونی است که می‌توان با این الفاظ زیبا و با توجه به معانی آن با پروردگار سخن گفت. ۹۸/۱۲/۱۳ @sahifeh_entezar
صحیفه انقلاب
💢 دعای هفتم صحیفه سجادیه دعای بسیار خوب و خوش‌مضمونی است که می‌توان با این الفاظ زیبا و با توجه به م
💢 وَ كَانَ مِنْ دُعَائِهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ إِذَا عَرَضَتْ لَهُ مُهِمَّةٌ أَوْ نَزَلَتْ بِهِ، مُلِمَّةٌ وَ عِنْدَ الْكَرْبِ : 🔘 يَا مَنْ تُحَلُّ بِهِ عُقَدُ الْمَكَارِهِ، وَ يَا مَنْ يَفْثَأُ بِهِ حَدُّ الشَّدَائِدِ، وَ يَا مَنْ يُلْتَمَسُ مِنْهُ الْمَخْرَجُ إِلَى رَوْحِ الْفَرَجِ. 🔘 ذَلَّتْ لِقُدْرَتِكَ الصِّعَابُ، وَ تَسَبَّبَتْ بِلُطْفِكَ الْأَسْبَابُ، وَ جَرَى بِقُدرَتِكَ الْقَضَاءُ، وَ مَضَتْ عَلَى إِرَادَتِكَ الْأَشْيَاءُ. 🔘 فَهِيَ بِمَشِيَّتِكَ دُونَ قَوْلِكَ مُؤْتَمِرَةٌ، وَ بِإِرَادَتِكَ دُونَ نَهْيِكَ مُنْزَجِرَةٌ. 🔘 أَنْتَ الْمَدْعُوُّ لِلْمُهِمَّاتِ، وَ أَنْتَ الْمَفْزَعُ فِي الْمُلِمَّاتِ، لَا يَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلَّا مَا دَفَعْتَ، وَ لَا يَنْكَشِفُ مِنْهَا إِلَّا مَا كَشَفْتَ 🔘 وَ قَدْ نَزَلَ بِي يَا رَبِّ مَا قَدْ تَكَأَّدَنِي ثِقْلُهُ، وَ أَلَمَّ بِي مَا قَدْ بَهَظَنِي حَمْلُهُ. وَ بِقُدْرَتِكَ أَوْرَدْتَهُ عَلَيَّ وَ بِسُلْطَانِكَ وَجَّهْتَهُ إِلَيَّ. 🔘 فَلَا مُصْدِرَ لِمَا أَوْرَدْتَ، وَ لَا صَارِفَ لِمَا وَجَّهْتَ، وَ لَا فَاتِحَ لِمَا أَغْلَقْتَ، وَ لَا مُغْلِقَ لِمَا فَتَحْتَ، وَ لَا مُيَسِّرَ لِمَا عَسَّرْتَ، وَ لَا نَاصِرَ لِمَنْ خَذَلْتَ. 🔘 فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ افْتَحْ لِي يَا رَبِّ بَابَ الْفَرَجِ بِطَوْلِكَ، وَ اكْسِرْ عَنِّي سُلْطَانَ الْهَمِّ بِحَوْلِكَ، وَ أَنِلْنِي حُسْنَ النَّظَرِ فِيمَا شَكَوْتُ، وَ أَذِقْنِي حَلَاوَةَ الصُّنْعِ فِيمَا سَأَلْتُ، وَ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً وَ فَرَجاً هَنِيئاً، وَ اجْعَلْ لِي مِنْ عِنْدِكَ مَخْرَجاً وَحِيّاً. وَ لَا تَشْغَلْنِي بِالِاهْتِمَامِ عَنْ تَعَاهُدِ فُرُوضِكَ، وَ اسْتِعْمَالِ سُنَّتِكَ. 🔘 فَقَدْ ضِقْتُ لِمَا نَزَلَ بِي يَا رَبِّ ذَرْعاً، وَ امْتَلَأْتُ بِحَمْلِ مَا حَدَثَ عَلَيَّ هَمّاً، وَ أَنْتَ الْقَادِرُ عَلَى كَشْفِ مَا مُنِيتُ بِهِ، وَ دَفْعِ مَا وَقَعْتُ فِيهِ، فَافْعَلْ بِي ذَلِكَ وَ إِنْ لَمْ أَسْتَوْجِبْهُ مِنْكَ، يَا ذَا الْعَرْشِ الْعَظِيمِ. @sahifeh_entezar
💢سلام من به ملت شریف پاکستان، سلام و درود به شما. ⭕️ دستهای ناپاک #اجانب، مسلمین را از یکدیگر جدا کردند، #تفرقه بین مسلمین انداختند تا #استفاده_کلان خودشان را بکنند و ذخایر ملی و معنوی ما را به تباهی بکشند. ⭕️ این عصر، عصری نیست که مسلمین بنشینند و نگاه کنند تا آنها را #چپاول کنند. عصری است که باید همه مسلمین #قیام کنند و دست اجانب را از ممالک خود دور کنند. مسلمین باید همه با هم، در صف واحد، با اجانب مبارزه کنند و حقوق پایمال‌شده خودشان را بگیرند و دست استعمار غارتگر را از ممالک خود قطع کنند. ⭕️ دولتهای اسلامی باید در خدمت #ملتها باشند نه خدای نخواسته در خدمت اجانب. دولتها از سرنوشت محمد رضا پهلوی عبرت بگیرند؛ از پشت کردن به اسلام عبرت بگیرند. پشت کردن به اسلام و رو آوردن بر اجانب، همین عاقبت را دارد. ⭕️ من از دولت پاکستان می‌خواهم برای ملت #شیعه پاکستان احترام بیشتری قائل شود. در مملکتی که بیش از ده میلیون شیعه هست باید #مذهب آنها هم #رسمی باشد. باید مراعات همه طبقات مسلمین بشود. از خداوند عظمت اسلام و مسلمین را خواستارم. #استعمار_هند #پاکستان #کشمیر 🔸امام خمینی (ره)؛ 14 اسفند 1357 🔸جلد ۶ صحیفه امام خمینی (ره)، صفحه ۳۱۷ @sahifeh_entezar
💠 اگر بخواهید به اسلام و ملت خودتان بکنید، اگر بخواهید خدمت شما داشته باشد، اگر بخواهید خدمت شما پیش خدای تبارک و تعالی داشته باشد، را مقصدِ کنید؛ برای خدا قدم بردارید، مجاهده را برای خدا بکنید، پاسداری را برای خدا بکنید. 💠 شما زحمت خیلی می‌کشید، زحمت خیلی کشیدید، شما به اسلام حق دارید لکن کنید؛ جهاد کنید. این شب زنده‌داریها که الآن مجاهدین ما دارند می‌کنند، در این دلهای شب با خدای تبارک و تعالی مناجات کنید. از خدا بخواهید که‌ شما را توفیق بدهد، توفیق بدهد، توفیق بدهد. . شما نترسید از هیچ چیز. 💠 شما طبقه ملت، که حقیقتِ ملت شما هستید، واقعیت ملت عبارت از همین است، همین کارگر و صانع و بازاری و این صنفِ اداری و کشاورز و اینها توده حقیقی ملت است، آنها که چپاولها را کردند و رفتند، از ملت ما نیستند، شما از هیچ چیز نترسید که با قدرت ایمان بر همه مشکلات ان شاء الله غلبه خواهد شد. 🔸امام خمینی (ره)؛ 14 اسفند 1357 🔸جلد ۶ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۰۸ تا صفحه ۳۱۶ @sahifeh_entezar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️ این را می‌گویم که به دولت برسد! ❌ نباید این فوق العاده‌ای که صرف شده است در اینجا و آنجا باز محفوظ باشد. اینها را بگذارید در بانکها، بگذارید در [خزانه‌] برای خرج بکنید. ملت می‌خواهد، اتاق بزرگ نمی‌خواهد. ملت وزارتخانه می‌خواهد، وزارتخانه ، نه آن وزارتخانه کاخ دادگستری، کاخ نخست‌وزیری، کاخ وزارتِ مالی، هی کاخ! . ❌ پس شما چکاره‌اید! تو که می‌گویی من هستم، چکاره هستی؟ ما یکی یکی باید بگوییم؟ دانه دانه باید بسپاریم؟ اینها باید اصلاح بشود ❌ اینها همه متعهدند، همه مسلمانند، لکن ! می‌ترسند که مبادا یک وقت میهمانی از اجانب بیاید در کاخ دادگستری یا در کاخ نخست‌وزیری و آنجا ببیند که یک [محیط] محقری است؛ باید حتماً به فرم باشد؟! ❌ ضعیفید آقا! تا ضعیفید زیر بار اقویا هستید. آن وقتی که نَفْس شما قوی شد و اعتنا نکردید، اعتنا به این نکردید، آن وقت است که از شما می‌برند. @sahifeh_entezar
صحیفه انقلاب
♨️ این را می‌گویم که به دولت برسد! ❌ نباید این #تزیینات فوق العاده‌ای که صرف شده است در اینجا و آنج
♨️ الآن وزارتخانه‌ها- این را می‌گویم که به دولت برسد، آن طوری که برای من نقل‌ می‌کنند- باز همان صورت زمان طاغوت را دارد. وزارتخانه اسلامی نباید در آن بشود. در وزارتخانه‌های اسلامی نباید زنهای لخت بیایند؛ زنها بروند اما با حجاب باشند. مانعی ندارد بروند؛ اما کار بکنند، لکن با حجاب شرعی باشند، با حفظ جهات شرعی باشند. ♨️ نباید در آنجا ظرف طلا و نقره- که به نص اسلام است- استعمال بشود. نباید این تزیینات فوق العاده‌ای که صرف شده است در اینجا و آنجا باز محفوظ باشد. اینها را بگذارید در بانکها، بگذارید در [خزانه‌] برای خرج بکنید. ملت می‌خواهد، اتاق بزرگ نمی‌خواهد. ملت وزارتخانه می‌خواهد، وزارتخانه اسلامی، نه آن وزارتخانه کاخ دادگستری، کاخ نخست‌وزیری، کاخ وزارتِ مالی، هی کاخ! . ♨️ این تزییناتی که الآن در این کاخها موجود است، علاوه بر اینکه بسیاری‌اش یا بعضی‌اش از است و حتماً باید دولت توجه کند به آن، دولتی که می‌گوید دولت اسلامی است- و هستند- نباید تحت تاثیر واقع بشود و هر طوری سابق بوده همان طوری که در زمان محمد رضا شاه خان بوده است حالا هم همان فرم باشد. ♨️ پس شما چکاره‌اید! تو که می‌گویی من هستم، چکاره هستی؟ ما یکی یکی باید بگوییم؟ دانه دانه باید بسپاریم؟ اینها باید بشود و شماها - من می‌دانم- مسلمانید- من همه افراد اینها را بعضی‌شان را می‌شناسم، بعضی‌شان را هم معرفی کرده‌اند به من- اینها همه متعهدند، همه مسلمانند، لکن ضعیف النفسند! می‌ترسند که مبادا یک وقت میهمانی از اجانب بیاید در کاخ دادگستری یا در کاخ نخست‌وزیری و آنجا ببیند که یک [محیط] محقری است؛ باید حتماً به فرم غرب باشد؟! ♨️ ضعیفید آقا! تا زیر بار هستید. آن وقتی که نَفْس شما شد و اعتنا نکردید، اعتنا به این نکردید، آن وقت است که از شما حساب می‌برند. صدر اسلام را مطالعه کنید ببینید چه جور بوده وضع. آنهایی که ممالک را فتح کردند، آنهایی‌ که دنیا را گرفتند، آنهایی که قدرتشان را بر عالَم نشان دادند، زندگی‌شان چه جور بود؟ ♨️ وقتی حریر فرش کرده بودند در یکی از دار السلطنه‌ها؛ این اسلام آمدند آنجا گفتند: «اگر چه حرام نفرموده است فرش حریر را لکن چون لباس حریر را- این طور نقل می‌کنند- حرام فرموده، ما روی فرش حریر هم نمی‌نشینیم». با سر شمشیر در حضور سلطان کنار گذاشتند اینها را و روی زمین نشستند. اینها آدم بودند، اینها قوی بودند. ♨️ آن کسی که در راس بود، در زندگی از همه افراد پایین تر بود: شاید در یمامه، شاید در سرحدات یک نفر باشد که گرسنه باشد؛ یک نفر باشد که درست نتواند زندگی خوب بکند؛ بنا بر این من اینجا که هستم باید زندگی‌ام این باشد یعنی یک لقمه نان با یک قدری نمک. این حکومت ما بود. و ما هم البته قدرت نداریم خودشان فرمودند شما قدرت ندارید لکن اَعِینُونی بِالوَرَعِ وَ الاْجْتِهادِ- بالتَّقوی‌ و الوَرَع وَ الاْجْتِهاد اعانت کنید امیر المومنین- سلام الله علیه- را. ♨️ دولتها بفهمند که به این نیست که باشد و ظرف نقره باشد، قدرت به این نیست که پرده‌های کذا باشد، بزرگی و عظمت به این نیست که پرده‌های کذا باشد و مبلهای کذا باشد از مال این ملت ضعیف! ♨️ خود ملت توی این غارها زندگی بکند و شما در کاخهای دادگستری و در کاخهای نخست‌وزیری؟! تعدیل کنید خودتان را؛ اگر از شروع نکنید نمی‌توانید اصلاح کنید. وزارتخانه‌ها را اصلاح کنید. ♨️ همه درد و بلای ما این است که ما هستیم. ما سالهای طولانی زیر بار غرب بودیم، زیر بار بودیم، سالهای متمادی مانوس شدیم ما. اصلًا قلوبمان است. متبدل شدیم به یک . 🔸امام خمینی (ره)؛ 15 اسفند 1357 🔸جلد ۶ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۲۳ تا صفحه ۳۳۳ @sahifeh_entezar
🔰فقه و درس و بحث برای #حفظ_اسلام است. آن روزی که اسلام محتاج به این است که #فقها هم در میدان بروند، باید بروند. آن روزی که اسلام محتاج به این است که حوزه‌ها #تعطیل بشود و مشغول به یک کاری بشوند، برای حفظ بیضه اسلام باید درسها تعطیل بشود. ✴️در این پست با سابقه تبلیغ روحانیت در ایام #انتخابات به دعوت امام خمینی(ره) آشنا می شوید @sahifeh_entezar 👇👇👇
صحیفه انقلاب
🔰فقه و درس و بحث برای #حفظ_اسلام است. آن روزی که اسلام محتاج به این است که #فقها هم در میدان بروند،
🗳 چون شما آقایان که ان شاء الله بعدها به مقام و نایل می‌شوید ... یک تنبهی لازم است عرض بکنم و آن اینکه در عین حال که همه آمال ما این است که احکام اسلام به آن طوری که هست در بین مسلمین پیاده بشود و به آن طوری که هست معرفی بشود و اسلام تدریس بشود، تعلم بشود، حفظ بشود، که با حفظ احکام اسلام، اسلام محفوظ است و حفظ احکام اسلام بسته به وجود طبقه سلام الله علیهم [است‌] 🗳 در عین حال که مطلب این است، یک نکته‌ای است حالا، [و] آن نکته در نجف که من بودم، من هم یک طلبه‌ای بودم و به اندازه خودم مشغول بودم، برای آن نکته من دست برداشتم از و و و امام- علیه السلام- و حرکت کردم؛ نه حرکت برای پاریس بلکه حرکت برای کویت، و از کویت به سوریه بنا داشتم لکن قضایا طوری شد که خواست و رفتم به پاریس. و در آنجا البته بهتر شد؛ یعنی اگر در لبنان بودیم یا در سوریه بودیم، حالا باز آنجا بودیم و شما هم اینجا و شاه هم آنجا. لکن این سفر یک سفر با برکتی بود. در عین حالی که در یک مملکت غیر مُسْلم بود. 🗳 آن نکته این بود که فقه و درس و بحث برای است. آن روزی که اسلام محتاج به این است که هم در میدان بروند، باید بروند. آن روزی که اسلام محتاج به این است که حوزه‌ها بشود و مشغول به یک کاری بشوند، برای حفظ بیضه اسلام باید درسها تعطیل بشود. و امروز آن روزی است که بسیار حساس است برای اسلام و مسلمین و ملت ما، که شاید حساستر از این موقع نباشد. و آن این است که مملکت اسلام باید تعیین بشود. 🗳 تعیین مملکت به وسیله که رژیم سلطنتی رفته و از بین رفته است- و قاعده هم این بود که از اول وجود پیدا نکند- حالا برای اینکه ما طرز حکومت را تعیین کنیم، محتاج به یک فعالیتهایی است 🗳 از این جهت لازم است که آقایان، اینهایی که قدرت بر این معنا دارند که تشریف ببرند در بلاد و در محالّی که آشنا هستند یا غیر آشنا، و مسائل را برای آنها بگویند و آنها را کنند و دعوت کنند به اینکه بدهید به - این هم با همین کلمه: نه یک حرف زیادتر و نه یک حرف کمتر- 🗳برای اینکه آقایان تشریف ببرند و بکنند، این خوب است. که به همان طوری که مدرسین محترمِ اینجا بنا دارند که یک مثلًا هیاتهایی را به اطراف یا اشخاصی‌ را به اطراف بفرستند برای روشن کردن مردم، این لازم است که عمل بشود. و غصه نخورید که درستان تعطیل می‌شود! ان شاء الله مجال درس خواندن [دارید]- الحمد للَّه جوان هستید و مجال درس خواندنتان هست. من هم یک طلبه بودم که وقتی دیدم وضع این طوری است درسم را رها کردم و رفتم، و حالا هم آمدم پیش شما. الآن هم تعطیل هست. نه مطالعه دارم نه درس دارم. مشغول همین به شما آقایان هستم. 🗳الآن تعطیل شما و رفتن در اطراف و دهات دوردست، شهرها، دهات دوردست، مقصد، است. فرق نگذارید بین اینکه در یک شهرستانی بروید و با یک جمعیت مواجه باشید، یا در یک دهی بروید و با یک جمعیت . وقتی بنا شد مقصد الهی باشد، ما بین این و آن فرق نگذارید بلکه گاهی آن اولی‌ است. در شهرستانها- خوب- اقشار زیاد هستند، زیاد است، شاید در آنجا زیادتر باشد اما در قرا و قصبات و دهات دورافتاده این مسائل کمتر است: هم افراد کم می‌روند هم جمعیتهای آنجا کم است، هم آنها از و هستند؛ طمع بین آنها کمتر است. از این جهت جنبه آنجا بیشتر است. این طور نباشد که همه مجتمع بشوند در شهرهای بزرگ. متفرق بشوند در شهرها و قصبات و دهات 🔸امام خمینی (ره)؛ 15 اسفند 1357 🔸جلد ۶ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۲۳ تا صفحه ۳۳۳ @sahifeh_entezar
💠 سلطنت اگر #ظل_الله باشد، سلطان اگر ظل الله باشد، پذیرفته است. یعنی چه «ظل الله»؟ یعنی اینکه همین طور که سایه- سایه انسان- هیچ از خودش حرکتی ندارد الّا به حرکت انسان، اگر چنانچه سلطانی هیچ حرکتی نداشت الّا به حرکت و به تحریک خدای تبارک و تعالی، از خودش هیچ نداشت و همه از خدای تبارک و تعالی بود، [او ظل الله است‌]. 💠 رسول الله ظل الله است. غیر رسول الله، آنهایی که نزدیک به رسول الله‌اند، نزدیک به ظل الله‌اند؛ اصلْ رسول الله است، او ظل الله است. امیر المومنین- سلام الله علیه- چون تمام وجودش #فانی در وجود رسول الله است، ظل الله است. سلاطین جورْ ظلِّ ابلیسند! #میزان در تشخیصِ سلطان #جائر و سلطان #عادل همین است. آنکه ابلیسی است، آنکه جائر است، ظلِّ ابلیس است نه ظلّ الله. 💠 حتّی کلمه «ظلّ الله» را هم #غصب کرده‌اند اینها! فریب دادند ملتها را. آنکه هیچ ندارد الّا به اراده الله. هیچ حرکت و سکونی ندارد الّا به اراده الله؛ وَ مَا رَمَیتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکنَّ اللهَ رَمی‌. اینهایی که با تو مبایعه کردند، با خدا مبایعه کردند؛ برای اینکه تو هیچ نداری الّا فنا در خدا. آنهایی که طاغوت هستند مثل فرعونها و امثال اینها، اینها ظل ابلیسند. 💠 یا #ابلیس یا #خدا؛ یا ظل الله یا ظل شیطان. اینها به ملتهای ما حتی این خیانت را هم کردند که این لفظ مبارک را برای خودشان غصب کردند؛ چنانچه مقام را برای خودشان غصب کردند. 🔸امام خمینی (ره)؛ 16 اسفند 1357 🔸جلد ۶ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۳۶ تا صفحه ۳۳۹ @sahifeh_entezar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 ببینید ✨ همه عجز است؛ همه فقر است! ✨هر چه هست از اوست.. @sahifeh_entezar
🔺 ما قبلًا به واسطه فعالیتهایی که #عمال اجانب و خود #اجانب در مدتهای طولانی کرده بودند از هم جدا بودیم؛ همه قشرها از هم جدا بودند. ما- یعنی #روحانیت- با شما- یعنی #اطبای ارجمند- قوه‌مان فرق دارد با آنهای دیگر: العِلمُ عِلمانِ: عِلْمُ الْاَبْدانِ وَ عِلمُ الْاَدْیانِ 🔺روح و جسم با هم #وحدت دارند: جسمْ ظلّ روح است؛ روحْ باطنِ جسم است، جسمْ ظاهرِ روح است. اینها با هم یک هستند، جدایی از هم ندارند. همان طوری که جسم انسان و روح انسان وحدت دارد، باید #طبیب_جسمی و #طبیب_روحی وحدت داشته باشند؛ اینها باید یک باشند و مع الاسف ما را از هم جدا کردند. ما را از همه اقشار جدا کردند. 🔺 روحانیت را یا به نسیان- به طاق نسیان- سپردند یا لکه دار کردند. شما را از نظر ما انداختند، ما را از نظر شما انداختند. این خیانتی بود که در عرضِ قریبِ #سیصد سال اجانب با کارمندهای خودشان، با عمال خودشان انجام دادند. دانشگاه را از مدارس ما جدا کردند بلکه هر یک را مخالف دیگری کردند. اقشار ملت ما را از هم جدا کردند. این خیانت بزرگی بود که به ما و به ملت ما کردند تا ما را به این روزها نشاندند. 🔸امام خمینی (ره)؛ 16 اسفند 1357 🔸جلد ۶ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۳۴۴ تا صفحه ۳۴۸ @sahifeh_entezar
🚸 مصرفی بار آوردند ما را، برای همین جهت، ما را #مصرفی بار آورده‌اند. امثال «تقی زاده» که در این ایران یک وقتی قدرت داشته‌اند، #تقی_زاده گفته بود که ما باید سر تا پامان انگلیسی باشد یا #فرنگی باشد و باید این طور باشیم تا اینکه #آدم بشویم. 🚸 آدم بودن را به کلاه و کفش و لباس و #بزک و امثال ذلک می‌دانستند. و آن چیزی که تعلیمات #انبیا بود که انسان را با #تقوا، قدرت تقوا، قدرت انسانیت، با #علم، با #عمل، آنها را این طور می‌دانستند. میزان انسانیت را تقوا و علم می‌دانستند. 🚸 اینها به جوری کرده بودند که بین ماها این طور- بین خودشان این جور نیست- بین ماها این طور جلوه داده بودند که آدم اگر بخواهد پیشرفته باشد، حرف وقتی می‌زند به حرف خود #مادری‌ اش نزند، وقتی صحبت می‌کند در هر چند کلمه، دو- سه تا کلمه #انگلیسی هم باشد، دو- سه تا کلمه فرض کنید که اروپایی هم باشد. 🔸امام خمینی (ره)؛ 17 اسفند 1360 🔸جلد ۱۶ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۸۳ تا صفحه ۸۵ @sahifeh_entezar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️امام خمینی(ره) انجمن حجیته را چقدر توانمند می داند؟ ✍️ پاسخ این سوال در ◀️ اینجا ▶️ بخوانید @sahifeh_entezar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️اسلام منهای روحانیت❗️ ♨️اعلام خطر امام خمینی(ره) خطاب به 🔸امام خمینی (ره)؛ 14 اسفند 1359 🔸جلد ۱۴ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۱۸۴ تا صفحه ۱۹۳ @sahifeh_entezar
♨️ "پیروزی شما پشتوانه پیروزی مستضعفین جهان است در طول تاریخ" ♻️ فرق است ما بین ایده شماها و دشمنهای شما؛ آنها برای قدرتمندی، برای نمایش قدرت، برای ، با اسلام به جنگ برخاستند و شما برای و برای رضای او و برای قوّت دادن به اسلام و پیاده کردن احکام اسلام به دفاع برخاستید. ♻️ شما مدافع از انسانهای در طول تاریخ هستید. مدافعات شما از اسلام و پیروزی شما انحصار به پیروزی در میدان ندارد. شما در تمام ابعاد پیروز هستید و شما در تمام جهات و پیروز هستید و شما در طول پیروز هستید و پیروزی شما پیروزی است در طول . ♻️ شمایی که با آغوش باز و با روی گشاده به طرف و به طرف و به طرف می‌روید پیروز هستید؛ چه در میدان جنگ پیروز بشوید و می‌شوید، و چه- خدای نخواسته- شکست بخورید و نخواهید خورد. 🔸امام خمینی (ره)؛ 18 اسفند 1360 🔸جلد ۱۶ صحیفه امام خمینی (ره)، از صفحه ۸۷ تا صفحه ۹۲ @sahifeh_entezar