eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5هزار ویدیو
454 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نامهء امام صادق علیه السلام به شیعیان 3⃣بخش سوم 💢ذات پاک و خبیث💢 وَ لَوْ لَا أَنَّ اللَّهَ تَعَالَی یَدْفَعُهُمْ عَنْکُمْ لَسَطَوْا بِکُمْ وَ مَا فِی صُدُورِهِمْ.... ✅و اگر خداوند شرّ آنها را از شما دفع نکند به شما یورش مى‌‏آورند. دشمنى و بدبینى که در سینه خود نسبت به شما دارند بیش از آن است که آشکار مى‏‌کنند. ✅مجالس شما و آنها یکى است ولى جان شما و آنها از یک دیگر جداست و با هم أنس نمى‏‌گیرد. شما هرگز دوستشان نخواهید داشت و آنها نیز شما را دوست ندارند ولى‏ خداوند شما را با نمودن راه حق گرامى داشته و نسبت بدان آگاهیتان بخشیده است ولى آنان را شایسته حق قرار نداده است. ✅ با آنها مدارا کنید و نسبت بدیشان صبر در پیش گیرید، و این در حالى است که آنان با شما سر سازش و شکیبایى ندارند. ✅ نیرنگ آنها اندیشه‏‌هاى شیطانى است که از یک دیگر می‏گیرند و به یک دیگر مى‏‌دهند. ✅همانا دشمنان خدا اگر بتوانند، شما را از حق باز مى‏‌دارند ولى خدا شما را از آنان حفظ مى‏‌کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ پست انتخاباتی 💠نتیجه انتخابات به خود شما برمی گردد 🔸هر چه انتخاب کنید برای خودتان انتخاب کرده اید انتخاب خوب شما به خوت شما بر می گردد. 🔹اگر انتخاب با غفلت انجام بدهید، بدی اش به شما برمی گردد.
🍃مددکار لحظه‌های زندگی روزگاری بود که احساس می‌کردم دنیا، دنیای بی‌دشمن است برایم. گذشت و خود روزگار به من فهماند که دنیای بی‌دشمن خیال اندر خیال است. احساس می‌کردم که دشمن دارم، ولی دشمنم که بود، نمی‌دانستم. چه روزهای سیاهی را گذراندم، روزهایی که همه را دشمن خودم می‌دانستم. لحظه‌هایم پر بود از وحشت و ترس. گذشت و گذشت، روزهایی آمد که در آنها دشمنانم را کسانی می‌دیدم که گفتار و رفتارشان بر مدار میل من نمی‌چرخید. فکر و خیالم طرز جنگیدن با آنها شده بود. یکی دو تا که نبودند. با این حساب، آنها که دوستم نبودند، انگشت شمار بودند. چه روزهای تلخ و شب‌های پر از کابوسی را طی کردم. دوست و دشمن، واژه‌های بی‌معنایی شده بودند در زندگی‌ام. هر چه می‌گشتم،مصداق آرامش‌بخشی برای دوست و معنای درستی برای دشمن نمی‌یافتم. تا وقتی که کلام خدا نه به گوشم که به دلم نشست و فهمیدم شیطان، همان دشمن است و دشمن، همان شیطان دشمنی که هیچ گاه دشمنش نگرفته بودم ولی خدا گفته بود دشمنش بگیرید. تازه قصّه شروع شده بود. دشمنم را شناخته بودم؛ امّا در برابرش احساس ضعف می‌کردم. آرامشم کمتر و وحشتم بیشتر شده بود. التماس کردم و خدا ترحّم کرد و قطره‌ای از عشق تو را در دلم انداخت. فهمیدم جز عشق تو هیچ سلاحی برای مبارزه با شیطان وجود ندارد. باز هم التماس کردم و تو دوست عاشقی را سر راهم گذاشتی و فهمیدم چه قدر راحت و خوب‌تر می‌شود جنگید وقتی همرزمِ همراهی داشته باشی. هر نفس که پیشم دوستم می‌مانم یک روزگار احساس دِین می‌کنم در برابرت. شبت بخیر مددکار لحظه‌های زندگی!
هدایت شده از حقیقت ناب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
💠آیه: *إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ* (سوره رعد:11) ترجمه: *بدرستی که خداوند متعال، آنچه ازآن ملتی است را تغییر نمی‌دهد تا این که خود آنها، آن را تغییر دهند.* 💠 *نکات:* ❇️ *1. سنت تغییر:* تغییر به معنای دگرگون کردن چیزی از حالی به حال دیگر است که در قرآن بیشتر از 3 بار نیامده و در هر سه بار آن به یک سنت الهی اشاره دارد و آن این که خداوند متعال بشر را صاحب اختیار و شعور قرار داده و دست او را برای رقم زدن سرنوشتش باز گذاشت و این خود انسان است که با اختیارش یا سوء اختیارش، سعادت یا شقاوت را برای خودش رقم می‌زند و خداوند متعال زمینه‌ها و امکانات را برای رشد و تعالی یا سقوط و انحطاط او آماده می‌کند. لذا در سوره نساء آیه 119 از زبان شیطان بیان می‌دارد که من آن را فرمان می‌دهم و وسوسه می‌کنم امّا آن که تغییر می‌دهد خود انسان است. ❇️ *2. امرٌ بینَ الامرین:* آیا اختیار انسان، در تغییر با قدرت مطلقه خود منافات ندارد؟ این که آیا انسان در انجام کارهایش، همه کاره است (تفویض) یا هیچ کاره(جبر) بین صاحب نظران اختلاف نظر وجود دارد و البته در طول تاریخ هم مستمسکی برای جنایت حاکمان ستمگر و بقاء حکومتشان و انحطاط هر چه بیشتر جامعه بوده است. امّا در این میان، امامان معصوم(علیهم‌السلام) با بیان نظر امر بین الامرین، هر دو دیدگاه را باطل دانسته و قدرت انسان را در طول قدرت خداوند متعال دانسته و انسان را در چهارچوبه اراده و قدرت و تقدیر و تدبیر خداوند متعال، صاحب قدرت می‌دانند. لذا نه *تفویض* است که قدرت خداوند متعال محدود شود و نه *جبر* است که انسان هیچ‌کاره باشد بلکه خداوند متعال این چنین اراده و مقدّر نموده که انسان در تعیین سرنوشت و تغییر آن صاحب اختیار باشد. ❇️ *3. تغییر چه چیزی:* این دگرگونی آیا فقط نسبت به نعمت‌ها و حالات خوب تعلق می‌گیرد مثلا انسان فقط می‌تواند نعمت را تبدیل به ضد آن یعنی نقمت کند و خوبی را به بدی تبدیل کند امّا قدرت بر تبدیل بدی به خوبی را ندارد یا نه شامل تبدیل بدی به خوبی هم می‌شود؟ در بعضی از آیات (سوره انفال:53) خداوند متعال این سنت تغییر را به نعمت نسبت می‌دهد و بیان می‌دارد که خداوند نعمتی را که به انسان داده است را تغییر نمی‌دهد مگر این که انسان، خودش آن را تغییر دهد؛ امّا در این آیه، متعلق تغییر را مشخص نفرموده و آن را عام آورده است لذا می‌توانیم بر اساس این آیه بگویم متعلق تغییر اعم از نعمت بود و هر حالتی و کیفیتی را در انسان شامل می‌شود چرا که اگر تغییر حالت‌های منفی و بد برای انسان ممکن نباشد، منافات با سنت مغفرت و توبه داشته و باعث یأس و نوامیدی انسان می‌شود. پس انسان با اختیار خود یا سوء اختیار خود می‌تواند حالت‌های منفی را در خود و جامعه از بین ببرد و تبدیل به خوبی کند و یا حالت‌ها و نعمت‌ها مثبت را تبدیل به زشتی و نقمت کند. ❇️ *4. مسئولیت‌پذیری:* در پرتو اختیار و قدرت بر تغییر انسان در قبال خوبی‌ها و نعمت‌ها و زشتی‌ها و بدی‌ها *مسئولیت* دارد و نمی‌تواند نسبت به آنها بی‌تفاوت باشد و یا انتظار داشته باشد خداوند متعال و یا دیگران برای او کاری انجام دهند و او هیچ مسئولیتی نسبت به آنها ندارد، بلکه هر شخصی نسبت به آنها مسئولیت دارد و باید پاسخگوی خداوند متعال باشد. ❇️ *5. جامعه یا فرد:* انسان نه تنها نسبت به احوال خوب و بد فردی خود مسئولیت دارد بلکه نسبت به احوال خوب و بد جامعه هم مسئولیت داشته و نمی‌تواند بی تفاوت باشد لذا در این آیه تعبیر قوم(گروه، ملت) بکار برده شده است و افراد این ملت و گروه نسبت به احوال جامعه خود مسئولیت دارند و نمی‌توانند نسبت به امور جامعه بی‌تفاوت باشند. لذا باید نسبت به احوال جامعه خود حساس باشند و با حضور در صحنه‌های حساس اجتماعی نقش خود را در تغییر و تبدیل بدی به خوبی ایفاء کنند و چنانچه با بی تفاوت آنها جامعه دچار مشکلات و انحرافات شود آنها هم مسئول بوده و باید پاسخ‌گو باشند. ✨ *الَّلهُمَّ صلِّ عَلی مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّد و عجِّل فرجُهم* ✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺آسیب شناسی روابط دختر و پسر قبل از ازدواج 🌹استاد حسین دهنوی بخش دوم _حرمت رابطه بدون رعایت ضوابط دین
در هرخانه، یک گارد ویژه امام زمان علیه السلام داشته باشیم. مبلغ مهدویت باشیم.
♥️ پدر منتظران! چشم به راهان توایم روزها گم شده در پشت سر غیبت تو روشنایے شب تار ڪجایے آقا..؟ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤 ➖➖➖➖➖➖➖
✍️ شرایط عمومی داوطلبان خدمت به مردم و مملکت، از منظر مرجع شهید علامه شیخ فضل الله نوری، شهید رابع اعلی الله مقامه الشریف🔰 ✅ برای مردم شناخته شده و مردمی باشد ✅ مسلمان و طریقه جعفری را دارا باشد ✅ از خدا بترسد، دین به دنیا نفروشد ✅ شجاع و کاربلد و کاری باشد ✅ برای اجانب کار نکند غیر این باشد امور مردم و مملکت، اصلاح نخواهد شد. 🔸منبع: کتاب دیده بان بیدار، اثر مورخ و پژوهشگر فقید استاد دکتر علی ابوالحسنی(منذر) ┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤* 🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/sajadi43 ~~~•┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نامهء امام صادق علیه السلام به شیعیان 4️⃣بخش چهارم 💢 زبان و لغزشگاههای آن💢 ✅فاتَّقُوا اللَّهَ وَ کُفُّوا أَلْسِنَتَکُمْ إِلَّا مِنْ خَیْرٍ وَ إِیَّاکُمْ أَنْ تُذْلِقُوا أَلْسِنَتَکُمْ بِقَوْلِ الزُّورِ وَ الْبُهْتَانِ وَ الْإِثْمِ وَ الْعُدْوَانِ .... ✅پس تقواى خدا در پیش گیرید و زبانتان را جز به خیر مگشایید. ✴️بپرهیزید از اینکه زبان به گفتار دروغ و بهتان و گناه و دشمنى بیالایید، زیرا اگر زبان خود را از آنچه خدا نمى‏‌پسندد و شما را از آن بازداشته حفظ کنید، نزد پروردگارتان برایتان بهتر خواهد بود تا آنکه زبان آلوده کنید. 🔆 زیرا آلودن زبان به آنچه خدا را ناخوش آید و از آن باز داشته نزد خداى براى بنده هلاکت بار خواهد بود و مورد دشمنى خدا و کرى و کورى و گنگى در روز رستخیز است. ❇️ و چنانچه خداوند در باره منافقان فرموده: «صُمٌّ بُکْمٌ عُمْیٌ فَهُمْ لا یَرْجِعُونَ، وَ لا یُؤْذَنُ لَهُمْ فَیَعْتَذِرُونَ» ⏪«کر و لال و کورند و باز نگردند» (یعنی سخن نگویند)(بقره، ۱۸) «و به آنها اجازه ندهند تا عذرخواهی کنند». (مرسلات، ۳۶) ┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤* 🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/sajadi43 ~~~•┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 احکام | وظیفه خواص در معرفی نامزد اصلح به مردم ❓وظیفه روحانیون و خواص در قبال شناساندن فرد اصلح چیست؟ آیا از لحاظ شرعی تکلیفی بر عهده آنها می باشد؟ 🔹همگان به ویژه خواص و علما وظیفه دارند با حداکثر دقت، افراد اصلح را با حجت شرعی شناسایی کرده و به مردم معرفی کنند و مردم را در انتخاب درست یاری دهند. عدم دخالت خطرناک است؛ دخالت بدون بصیرت و حجت هم خطرناک است. ⬇️ مطالعه نسخه کامل این شماره خط حزب‌الله: farsi.khamenei.ir/news-content?id=47940
namaz02.mp3
3.12M
2 🎧آنچه خواهید شنید؛👇 ❣️نماز... سکوی پروازه! تعجب نکن! پرواز کردن با نماز،سخت نیست. 💓فقط بایدفنون پرواز رو یادبگیری، اونوقت لذت نمازت رو،با هیچ لذتی عوض نمیکنی. ┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤* 🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/sajadi43 ~~~•┈┈••✾•✨⁦🌺⁩✨•✾••┈┈•~~~
🍀🌟🍀🌟🍀 ✅پرسش:چرا سوره توبه که خطاب به مشرکین است «بسم الله الرحمن الرحیم» ندارد اما سوره مسد، با این که با خطاب تند به ابولهب آغاز می شود، «بسم الله الرحمن الرحیم» دارد؟ 🌺پاسخ: تفاوت های زیادی بین سوره مسد و سوره توبه وجود دارد: سوره مسد ناظر به یک فرد و شخص است ولی اعلان برائت در سوره توبه، یک حکم کلی و عمومی است و مخاطب آن همه مسلمانان هستند. اعلان برائت در سوره توبه، به جهت نقض عهد و پیمان توسط مشرکان است. سوره توبه با دستور برائت از مشرکان، قتل و جنگ است ولی سوره مسد خبر غیبی و پیشگویی آینده یک شخص خاص است. سوره مسد از سوره های مکی است و سوره توبه از سوره های مدنی است و مسلمانان در مکه ضعیف و قدرتشان کم بوده ولی در مدینه تشکیل حکومت داده و قدرتمند شده بودند. حکم برائت و ... در سوره توبه، ابولهب و امثال او را هم در بر می گیرد و شامل آن ها هم می شود. ممکن است پرسیده شود در سوره توبه که «بسم الله الرحمن الرحیم» ندارد آیا می شود وسط سوره و موقع قرائت، برای یک آیه «بسم الله الرحمن الرحیم» گفت یا نمی شود؟ در جواب می توان گفت الزام و منع عقلی یا شرعی نداریم که گفتن «بسم الله الرحمن الرحیم» برای آغاز قرائت از بین آیات قرآن ممنوع باشد؛ لذا اگر منظورتان از «نمی شود» منع شرعی باشد، خیر چنین منعی نداریم. البته بین قاریان قرآن و در مجالس قرائت، مرسوم است «بسم الله...» برای شروع از ابتدای سوره است و در بین سوره، «اعوذ بالله...» گفته می شود؛ و این هم اختصاص به سوره خاصی ندارد بلکه نسبت به همه سوره های قرآن است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@dars_akhlaq.mp3
3.55M
🔊‍ 🎙🌸استاد آيت الله حق شناس (ره) ⚠️ موضوع : نورانی قلب، چگونه 🔴 پست ویژه برای تمام برادران و خواهران ⚛️ ⚛️ ✅ بسیار عالی حتما گوش کنید به دیگران هم ارسال کنید🙏 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃
31.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای توسل با صدای استاد فرهمند ➖➖➖➖➖➖➖
📚 معیارهای نامزد اصلح 💠 سوال: به نظر معظم له معیارهای نامزد چه مواردی است؟ ✅ جواب: با وجود شرایط قانونی، اهم معیارهای اصلح به شرح زیر است: ۱- ؛ ۲- و خوشنامی؛ ۳- وفاداری به و ایستادگی در راه آن؛ ۴- عزم، اراده و نفوذ ناپذیری در مقابل دشمن و افراد ناصالح؛ ۵- دارای برنامه و کفایت لازم؛ ۶- مرعوب نشدن در مقابل دشمنان؛ ۷- و دوری خود و بستگان از اشرافی گری؛ ۸- و آشنا به درد مردم، خدمتگزاری؛ ۹- اعتقاد واقعی به راه امام راحل (قدس سره)؛ ۱۰- تقید به مسائل اخلاقی نظیر پرهیز از معامله گری، رشوه و توصیه پذیری و توجه به منافع طبقات محروم جامعه؛ ۱۱- تثبیت مواضع عزت آفرین، صحیح، عاقلانه و حکیمانه انقلاب و نظام؛ ۱۲- پرهیز از یا هزینه از بیت المال یا اموال شبهه ناک در تبلیغات و غیر آن؛ ۱۳- پرهیز از طرح اموری که در اختیار آنها نیست؛ ۱۴- شناخت اولویت ها و فوریت های نظام و مردم و پرداختن به آنها. ➖➖➖➖➖ منبع: پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ➖➖➖➖➖
هدایت شده از حقیقت ناب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
💠 *آیه:* *لِلَّذینَ اَحْسَنُوا الْحُسْنى وَزِیادَةٌ* 🔹ترجمه: *برای کسانی که نیکی می کنند، سرانجام نیک به همراه زیادت است.* ✳️ *نکات:* ❇️ *۱. سنت احسان:* سنت نیکی کردن، بر گرفته از کمال ذات بوده و هر چه این کمال بیشتر باشد احسان و نیکی کردن، جلوه ی بیشتری دارد. و اگر این نیکی کردن پاسخی به نیکی دیگری باشد اهمیت بیشتری پیدا می کند و کمال ذات اقتضاء، احسان برتر و بیشتر را دارد. و از آن جایی که ذات مقدس خداوند متعال در اعلی درجه کمال بوده و بلکه همه کمال ها در موجودات از ذات او نشات میگیرد، هم در احسان و هم در پاسخ به احسان دیگران، به نحو شایسته ای اهل احسان و نیکی است و احسان دیگران را به نحو کامل تری پاسخ می دهد. احسان و نیکی کردن انسان ها به دلیل نقص در صفات کمالی در ذاتشان در بسیاری از موارد همراه با نقیصه و کمبودها و یا منت گذاری و امید پاسخ و تشفی خاطر است اما در ذات مقدس خداوند متعال به دلیل اینکه هیچ گونه نقص و کمبودی وجود ندارد، احسانش هم در حد اعلی و عاری از هر نوع کاستی و نقیصه و منت گذاری است. پس اهل ایمان چون به کمال ایمانی، کمال یابند در تمام شئون زندگی اهل احسان و نیکی میشوند و رفتار و کردارشان ناشی از این کمال جلوه ای از احسان و نیکی می شود. ❇️ *۲. منظور از حسنی:* قطعا بر اساس نکته اول این احسان الهی قابل مقایسه با احسان انسان نیست و متناسب با کمال ذات خداوند متعال، بسیار گسترده و بزرگ خواهد بود که یکی از مصادیق آن بهشت و نعمت های آن است اما محدود به آن نبوده و جلوه های احسان و نیکی خدا به بندگان نیکوکارش قابل توصیف و چه بسا قابل درک برای انسانهای عادی نخواهد بود. لذا آنچه در بیان روایات و اقوال مفسران وجود دارد بیان مصادیق بوده و محدود به آن نخواهد بود. ❇️ *۳. منظور از زیاده:* همچنان که گفته شد اقتضاء صفات کمالی ذات مقدس خداوند متعال این است که در پاسخ به نیکوکاری بندگانش، پاسخی در خور ذات مقدسش بدهد و این زیادت در احسان می تواند در آخرت جلوه های بسیاری متناسب با ظرفیت و کمال یافتگی بندگان خدا داشته باشد و تعیین این زیادت چیزی جز بیان مصادیق آن نیست و محدود به آنها نخواهد بود. لذا آنچه که در بیان روایات و اقوال مفسران از رویت خدا یا قصری از لؤلؤ و مرجان یا ده برابر شدن ثواب اعمال و ... همه بیان مصادیق این زیادت متناسب با احوال بندگان می باشد و محدود به آنها نخواهد بود. ✨✨ *الَّلهُمَّ صلِّ عَلی مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّد و عجِّل فرجُهم* ✨✨