eitaa logo
حقیقت ناب
1.2هزار دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
5.2هزار ویدیو
457 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
هم عهدی با تو یا صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 🌷 السَّلامُ عَلَیْکَ حینَ تَحْمَدُ و َتَسْتَغْفِرُ 🌷مولای من! ای امامی که پیوسته در حال حمد و ستایش پروردگارت هستی! 🌷اماما ! این حمد و ستایش توست که باران رحمت و نعمت الهی را بر بندگانش نازل می کند؛ و گرنه این بندگان خطاکار کجا و استحقاق نعمت و رحمت الهی کجا ! هر آن چه لطف و مرحمت الهی است به سبب وجود مقدس شماست یا صاحب الزمان. 🌷امام زمانم! تو برترین بنده ی خدا هستی، اماما تویی که خداوند را بندگی می کنی و پیوسته او را ثناگو و شکر گذاری! مولایم در این روز با تو عهد می بندم که شکرگزارِ پروردگارم باشم و از نافرمانیش روی گردان! 🙏 بارالها توفیم ده تا بتوانم بر عهد خویش با امام زمانم ثابت قدم بمانم و بنده ای قدردان و شکرگزار نعمت هایت باشم! به حق محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) 🙏 معبودا ! امام زمانم، بهترین بنده ی توست؛ اوست که تو را بندگی می کند و دائماً ثناخوان و شکرگزار توست. بارالها تو را سپاس بر چنین امام و پیشوایی که برایم برگزیدی!
🌸پاکیزه ترین هـوای دنیـا 🍃همـان لحظه ای ست 🌸 که دلهایمـان 🍃در هـوای مولایمان 🌸 امام زمانمان می تپد. 🍃لحظاتتون سـرشـار از 🌸آرامش و حـال دلتـون امام زمانی 🌷سلام بر یگانه حجت زمان 💐سلام بر منتظران و همراهان گرامی
حقیقت ناب
#چشمه_حکمت #آیات_نور #تفسیر_قرآن #استاد_شهید_مطهری #تفسیر_سوره_نازعات #سوره_نازعات #نازعات 🔅🔅🔅 💢 ن
#تفسیر_قرآن 🔅🔅🔅 💢 نگاشت 46: نکات تفسیری آیه 28 و29 سوره نازعات رَفَعَ‌ سَمْکَهَا فَسَوَّاهَا سقفش را برافراشت، پس آن را درست و نیکو قرار داد، ▫️«رَفَعَ»: بالا برد. گسترش داد. «سَمْکَ»: ارتفاع. بلندا. بعضی آن را سقف و آسمانه دانسته‌اند. ▫️«سَوّی»: ساخته و پرداخته کرد. یعنی هر یک را فواصل معیّن و اندازه و خاصّیّت ویژه بخشید و در مدارات خود جای داد و یکی را به دیگری مرتّبط ساخت ۱ - سقف افراشته و مرتفع آسمان ساخته خداوند و جلوه قدرت او است. (رفع سمکها) «سَمْک»; یعنى، سقف و نیز قامت هر چیز را «سَمْک» مى گویند (قاموس). جمله «رفع...» تفسیر جمله «بناها» در آیه قبل است; یعنى، ساختن آسمان به این گونه بوده است که خداوند، طاق آن را بالا برده و آن را همچون گنبدى برافراشته قرار داده است. ۲ - خداوند، آسمان را پدیده اى به دور از کاستى و ناهماهنگى و به گونه اى موزون و متعادل قرار داده است. (فسوّیها) «سوِىّ» به چیزى گفته مى شود که در مقدار و کیفیت آن، افراط و تفریط نشده باشد (مفردات راغب). بنابراین جمله «سوّاها»; یعنى، خداوند آسمان را به گونه اى قرار داد که در شکل و اجزاى آن، تعادل برقرار است. ۳ - هماهنگى اجزاى آسمان، با فاصله اى اندک پس از مرحله آفرینش و برافراشتن آسمان صورت پذیرفته است. (رفع سمکها فسوّیها) فاء در «فسوّاها»، براى تعقیب و حاکى از تأخّر بدون فاصله تسویه است. ۴ - برافراشتن آسمان و تعدیل آن، دلیل قدرت خداوند بر احیاى دوباره انسان ها است. (ءأنتم أشدّ ... رفع سمکها فسوّیها) 🔅🔅🔅 وَ أَغْطَشَ‌ لَيْلَهَا وَ أَخْرَجَ‌ ضُحَاهَا و شبش را تاریکو روزش را روشن ساخت، ▫️«أَغْطَشَ»: تاریک کرد. دیجور ساخت. ▫️«أَخْرَجَ»: پدیدار کرد. ظهور بخشید. مراد روشن کردن است. ▫️«ضُحی»: اوائل روز. تمام روز ۱ - تاریک ساختن شب در فضاى آسمان، کار خداوند و نشانه قدرت او است. (و أغطش لیلها) «أغطش»; یعنى، تاریک ساخت (مفردات راغب). ارجاع ضمیر «لیلها» به آسمان، به این جهت است که منشأ پیدایش شب، وضعیت اجرام آسمانى است. ۲ - پدیدار ساختن روز و روشنایى آن، وابسته به خداوند و جلوه قدرت او است. (و أخرج ضحیها) «ضحى» به معناى گسترش نور خورشید و پهناور شدن روز است (مفردات راغب) و نیز هنگامى را که اندکى از بالا آمدن روز گذشته باشد، «ضحى» مى نامند(قاموس). مراد از «ضحى» - به قرینه «لیل» - روز است و نام بردن این بخش روز به جهت فرح بخش تر بودن آن لحظات است، زیرا منظور برانگیختن اعجاب و شگفتى در انسان ها است. ۳ - توانمندى خداوند بر ایجاد شب و روز، نشانه قدرت او بر احیاى دوباره انسان است. (ءأنتم أشدّ ... و أغطش لیلها و أخرج ضحیها) ۴ - عملکرد عوامل طبیعى، عمل خداوند است. (و أغطش ... و أخرج) با آن که پیدایش شب و روز عوامل طبیعى خاص خود را دارد; ولى به خداوند نسبت داده شده تا بیانگر این نکته باشد که همه کارها، منتسب به او است. 🌴🌴🌴 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🌹🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بسیار تاثیر گزار👌 🎙🌸 آيت الله حاج آقا تهرانی (ره) 👈🧕من اگر چادر سر کنم من را مسخره می کنند❗️ ⚛️ ✅ارسال به دیگران فراموش نشود🙏🌹 🍃🍃🍃➖➖➖🍃🍃🍃
بسم الله الرحمن الرحیم 🌺نگاه به همسر❤️ به قصد لذت، مستحب است. 🌾 💠بجز زن و شوهر ، نگاه کردن به هر فرد دیگری، برای لذّت بردن، حرام است، و فرقی بین همجنس و غیر همجنس، محارم و غیر محارم نیست.🌱 مرد و زنى كه با يكديگر محرمند، اگر قصد لذّت نداشته باشند و نترسند كه به حرام بيفتند، مى‏توانند غير از عورت به تمام بدن يكديگر نگاه كنند.🌿 👌👈طبق نظر آیات عظام مکارم و صافی : احتياط اين است كه به مابين ناف و زانوها را هم نگاه نكنند.🍂 🔹اگر قصد لذّت نداشته باشند و نترسند كه به حرام بيفتند، مى‏توانند غير از عورت به تمام بدن يكديگر نگاه كنند.🌱 🔸نگاه به بدن مرد نامحرم به آن مقدار كه معمولا آن را نمى‌پوشانند مانند سر، صورت، گردن و مقدارى از دستها اگر با شهوت و ترس از وقوع در گناه نباشد، اشكال ندارد. نگاه به قسمتهاي از بدن مرد نامحرم که عادتا پوشانده مي‌شود، جایز نیست.🌿 🤔❓ آيا بانوان مى توانند اندام مردانى را كه براي عزادارى (سينه زنى و زنجير زنى) لباس خود را در مى آورند نگاه كنند؟ ✅ نگاه کردن به عزادارى در صورتى كه مردان برهنه نباشند، اشكالى ندارد اما در صورتی که مردان برهنه باشند نگاه کردن جایز نیست.🍃 🤔❓آيا زنان مى‏توانند به حجم بدن مرد نامحرم (مانند پشت و سينه) از روى لباس نگاه كنند؟ ✅ اگر بدون قصد لذت و ترس افتادن به گناه باشد، اشكال ندارد.🌱 💠 نگاه مرد به بدن زن نامحرم چه با قصد لذت و چه بدون آن حرام است و نگاه كردن به صورت و دستها از مچ تا انگشتها اگر به قصد لذت باشد حرام است ولى اگر بدون قصد لذت باشد مانعى ندارد ولی بهتر است كه به صورت و دستها هم نگاه نكند.🌿 🌸دو نکته: 👌طبق نظر آیت الله صافی: بنابر احتیاط واجب به صورت و دست زن نامحرم، هم نگاه نکنند.🌱 👌نگاه به صورت و دستها در صورتی جایز است که دارای آرایش و زینت نباشند. (توضیحات در جدول بعدی) 🍂 🌾اندازه صورت از بالای پیشانی تا چانه و فاصله بین دو گونه است. 🌼 🤔❓ آيا گوشها جزء صورت می‌باشند و مي توان آنها را بيرون گذاشت؟ ✅ صورت شامل دو گوش نمی‌شود، و پوشاندن آنها واجب است. 🤔❓ آيا چانه جزء صورت به حساب می‌آید و پوشاندنش واجب است؟ ✅ پوشاندن چانه لازم نيست ولى زير چانه بايد پوشانده شود.🌸 👌👌طبق نظر آیت الله سیستانی: پوشاندن مقداری از زیر چانه زن که معمولاً روسری – گره زده نه باز– آن را نمی پوشاند، لازم نیست.🌺 🤔❓ پوشاندن پا از مچ تا انگشتان در مقابل نامحرم براي زن واجب است يا نه؟ ✅ همه مراجع: بله در مقابل نامحرم بايد مچ پا به پایین را هم بپوشاند. 🌱 👌👌طبق نظر آیات عظام تبریزی و مکارم : بنابراحتیاط واجب باید بپوشاند. 🍀 📚 توضيح المسائل مراجع، م 2433، 2437 و 2438؛ آقا رساله آموزشی ج 2 درس 76 و اجوبه س 438 و 439؛ نوری استفتائات ج 2 س 678 ؛ صافی 570 مسئله از س 454 تا 466؛ سیستانی سایت پرسش و پاسخ؛ دفتر مراجع. مجموعه آثار استاد شهید مطهری جلد 19 صفحه 402
7.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 داغی کف سر ♻️ غذاهایی که تولید خلط صفرا می‌کنند، موجب افزایش حرارت در اندام فوقانی شده، در نتیجه کف سر داغ می‌شود. برای درمان، ابتدا باید از خوردن این نوع غذاها پرهیز کرد، و در مرحله بعد با خوردن شربت ترش قبل از غذا، صفرا را کاهش داد. ❗️ افراد گرم مزاج، علاوه بر موارد فوق، باید حجامت عام نیز انجام دهند.
🌐📝🌐📝🌐 ✅پرسش4: حضور چشم‌گیر مردم در آخرین حج پیامبر ، چگونه بزرگی حادثه غدیر را تبیین می‌نماید؟ 🌺پاسخ: مسلمانان بلاد اسلامى چون شنیدند، رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) در مراسم حج واجب، شركت دارند، به گونه اى گسترده و با حضور چشم‌گیری در این مراسم شركت كردند، و چون آخرین حج رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) و در روزهاى آخر عمر آن حضرت بود آن را (حجة الوداع) نامیدند. 🔹شیخ كلینى روایت كرده است كه حضرت رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) بعد از هجرت ده سال در مدینه ماند و حج بجا نیاورد تا آنكه در سال دهم خداوند عالمیان این آیه را فرستاد كه: 🔆«و اذن فى الناس بالحج یا توك رجالا و على كل ضامر یاتین من كل فج عمیق لیشهدوا منافع لهم.(آیه 27 حج) 🔅اى رسول خدا! در میان مردم براى سفر حج ندا در ده و همه را به مراسم حج فراخوان تا مردم پیاده و سواره و از راه دور بسوى تو آیند( پس امر كرد رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) مؤ ذنان را كه با آواز بلند به مردم اطلاع دهند كه رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) در این سال به حج مى رود. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❓از کجا بفهمیم که عبادت ما، «عبادت» است نه «عادت»؟ ✍️پاسخ : 🔸اخلاق معنایش این است که انسان اراده خودش را بر عادات و بر طبایع خود غلبه بدهد؛ یعنی اراده را تقویت کند به طوری که اراده بر آنها حاکم باشد. 🔹حتی اراده باید بر عادات خوب هم غالب باشد، چون کار خوب اگر کسی به آن عادت پیدا کرد خوب نیست. 🔸مثلا ما باید نماز بخوانیم اما نباید نماز خواندن ما شکل عادت داشته باشد. از کجا بفهمیم که نماز خواندن ما عادت است یا نه؟ باید ببینیم آیا همه دستورات خدا را مثل نماز خواندن انجام می‌دهیم؟ اگر این‌طور است، معلوم می‌شود که کار ما به خاطر امر خداست. 🔹اما اگر ربا را می‌خوریم و در عین حال، نماز را هم با نافله‌هایش می‌خوانیم، یا اگر خیانت به امانت مردم می‌کنیم ولی زیارت عاشورایمان هم ترک نمی‌شود، می‌فهمیم که اینها عبادت نیست، عادت است. 📚 شهید مطهری، اسلام و نیازهای زمان، ج۱، ص۲۱۱ ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯
FatemiNia-13940305-Sahifeh02.mp3
13.46M
━━━━*.:✿*﷽*.:✿*━━━━ سخنرانی استاد فاطمی نیا سیری در صحیفه سجادیه جلسه دوم ۱۳۹۴ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬