" ﷽
❄️روایـــــ📓ــــات مهـــ📿ـــدوے❄️
🏴 نشانه های حضرت مهدی (عج)
✍ حضرت امام سجاد فرمودند:
"قائم ما دارای نشانه هایی از شش پیامبر است :
۱- نشانه ای از نوح ؛
۲- نشانه ای از ابراهیم ؛
۳- نشانه ای از عیسی ؛
۴- نشانه ای از موسی ؛
۵- نشانه ای از ایّوب ؛
۶- نشانه ای از محمد .
اما نشانه اش از نوح، طول عمر است؛
از ابراهیم، مخفی بودنِ محلّ ولادتش است؛
از موسی، ترس از دشمن و غیبت است که موسی از ترس فرعونیان از مصر به مدین رفت و مدتی مخفی بود؛
از عیسی، اختلاف رایِ مردم درباره اش و اعتزالِ او (تنهایی و خلوت نشینی) از مردم است؛
از ایّوب، پیروزی پس از مشکلات و گرفتاری است؛
و از محمد، قیام به شمشیر است .
📚 کتاب اعلام الوری ، ص ۲۹۰ .
💥در برخی روایات، نشانه ای از حضرت یوسف ذکر شده و آن زندانی بودن است .
✧════•❁❀❁•════✧
*بستگان بعد از یاران*
⚔ شیوه رسولخدا و امیرمؤمنان در جنگها این بود که بستگان و خانواده خود را پیش میفرستادند. در جنگ بدر ابتدا حمزه (عمو) و علی علیهالسلام (پسر عمو) و عُبیدة بن حارث بن عبدالمطلب (پسر عمو) به جنگ تن به تن رفتند و عبیده به شهادت رسید.
امیرمؤمنان علی(ع) در همه نبردهای عصر پیامبر نفر نخست بود و حسَنَین و برادرشان محمد بن حنفیه در زمان پدر همیشه در صف نخست بودند.
حضور جعفر بن ابیطالب دیگر پسر عموی رسولالله در نبرد موته و نمونههای دیگر، فراوان است.
↩️ اما در کربلا این اتفاق نیفتاد و بنیهاشم (فرزندان امیرمؤمنان و عقیل و نوههای آن دو و دیگر بستگان سیدالشهداء) پس از بقیه یاران به میدان دفاع رفتند و شهید شدند.
✅ علت آن بود که یاران امام حسین(ع) اجازه ندادند تا زنده هستند کسی از بنوهاشم و خانواده امام به میدان رود.
#گزیده_مطالب
#شهیدان_کربلا
#تاریخ_امام_حسین(ع)
#مستبین در ایتا
🍃آقای امید
چه خوب است که تو
پشت پردۀ غصّههایم را میبینی!
لازم نیست به تو بگویم اگر بلا بر سرم نازل شده
رُخم غمگین؛ ولی دلم شاد است.
چه خوب است که تو میدانی
جمع میان شادی و غم
همیشه جمع میان دو متضاد نیست!
میشود از غمی که خدا داده، شاد بود.
آقا! در میان همۀ غمهایی که دارم
جنس یک غم فرق میکند با بقیه.
هر کار میکنم نمیتوانم از آن غم شاد باشم.
آخرش هم همین غم مرا از پای در میآورد.
غمِ فاصلهای که میان من و توست
هیچ گاه با شادی جمع نخواهد شد.
این چه فاصلهای است
که شبهای زیادی است به تو التماس میکنم با من دوست شوی
ولی جوابی از سوی تو نمیآید؟
برای این فاصله چگونه باید ضجّه زد تا آرام گرفت؟
چند بار تو به گفتهام و باز هم میگویم
آخرش مرا غم فاصلهها میکُشد آقا؟!
کاش یکی از این شبها احساس میکردم
کمی از فاصلۀ میان من و تو کم شده
تا اندکی از بار غم فاصلهها از روی دلم برداشته میشد!
باشد، باز هم التماس میکنم.
از التماس خسته نمیشوم
همین که اجازه دادهای التماس کنم
یعنی امیدی هست به دوست شدن تو با من.
من دل به همین امید میبندم بار غم فاصلهها را تاب میآورم.
شبت بخیر آقای امید!
#شب_بخیر
#بهانه_بودن
#محسن_عباسی_ولدی
هدایت شده از حقیقت ناب
#السلامعلیکیاصاحبالزمان
#المستغاثبکیاصاحبالزمان
الحمدلله رب العالمین
اللهم صل علی محمد و آل محمد
اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ
صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة
وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً
ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ
أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا
#اللهم_عجل_لمولانا_الفرج
سلامتیوتعجیلدرأمرفرجمولانا
حضرتبقيةاللهالاعظم
روحیوأرواحالعالمینلتراب مقدمه الفداء
صلوات
برداشت از آیات ۱۰ – ۴ #سوره_مومنون
#مومنون
💢#تهمت به بزرگان
#سالک الی #اللّه نباید به دیگران مخصوصا به بزرگان و #پیامبران #تهمت بزند. زیرا این چنین شخصی ملحق به کسانی می شود که به #پیغمبر تهمت زدند و گفتند: در تدوین #قرآن دیگران به او کمک کرده اند و حال این که همه شرائط گویای آن بود که قرآن را خدایی که همه #حقایق را می داند بر پیغمبر نازل فرموده است. یا می گفتند که این پیامبر چگونه است که #غذا می خورد و در #بازار راه می رود؟! چرا خدا #ملکی و #فرشته ای را برای #رهبری ما نازل نفرموده است؟ یا چرا به پیغمبر #گنجی و #پولی یا باغ بزرگی که از #میوه اش مردم بخورند عنایت نکرده است؟ #سالک الی #اللّه باید بداند که خدای تعالی طبق افکار مردم و تصوّرات آنها کارها را انجام نمی دهد. بلکه روی #مصالح و حقایق کارها را می کند. مثلاً خدایی که #بهشت دائمی دارد به #باغها و گنجهای دنیایی که #زودگذر است نمی خواهد بهترین بندگانش را مفتخر کند.
♤♤♤
زیارت عاشورا۱۹.m4a
7.93M
حجت الاسلام علی محمد باقی
📌جلسه نوزدهم
📚 #شرح #زیارت #عاشورا
┈┈••✾•✨🏴✨•✾••┈┈•~~~ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤* 🏴🏴کانال حقیقت ناب🏴🏴
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/sajadi43
┈┈••✾•✨🏴✨•✾••┈┈•~~~
#نکته
✅عدل و احسان
🔰قال رسول اللّه صلى الله عليه و آله:
اِذا حَكَمْتُمْ فَاعْدِلوا وَ اِذا قُلْتُمْ فَاَحْسِنوا فَاِنَّ اللّه َ مُحْسِنٌ يُحِبُّ الْمُحْسِنينَ.
♤♤♤
هرگاه قضاوت مى كنيد، عادلانه قضاوت كنيد و هرگاه سخن مى گوييد، نيكو بگوييد،زيرا خداوند نيكوكار است و نيكوكاران را دوست دارد
📖.[نهج الفصاحه، ح 200]
┈┈••✾•✨🏴✨•✾••┈┈•~~~ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤* 🏴🏴کانال حقیقت ناب🏴🏴
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/sajadi43
┈┈••✾•✨🏴✨•✾••┈┈•~~~
سیره اهلبیت ع - استاد پیشوایی .Mp3
1.07M
❓❓پرسش
درباره سیره ائمه(ع) هنگام غذا خوردن و خواب توضیحاتی بفرمایید
🔰🔰پاسخ
🎤پاسخ استاد مهدی پیشوایی(ره)
#پرسمان_تاریخی
#سبک_زندگی_اسلامی
🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید ┈┈••✾•✨🏴✨•✾••┈┈•~~~ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤* 🏴🏴کانال حقیقت ناب🏴🏴
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/sajadi43
┈┈••✾•✨🏴✨•✾••┈┈•~~~
❓❓ *پرسش*
آیا دعای معراجی که در بین سایت ها و جاهای مختلف مشاهده می شود معتبر است؟؟
🔰🔰 *پاسخ*
1. دعایی که در سایتهای اینترنتی و برخی از کتابچههای جیبی به عنوان «دعای معراج» ذکر شده، سندی –هر چند غیر معتبر-، برای آن نیافتیم؛ و برای این دعا ثوابهایی را نیز از پیامبر اکرم(ص) نقل کردهاند که به هیچ منبع حدیثی و ادعیه آدرس داده نشده است. لذا نمیتوان گفت کدام نسخه صحیح و کدام نسخه نادرست است؛ با این حال، درباره چنین دعاهایی باید گفت خواندن دعاهایی که از لحاظ محتوایی مشکلی نداشته اما اعتبار سندشان معلوم نشده، با امید ثواب، -نه به قصد ورود و صدور از پیامبر اکرم(ص) و یا امامان معصوم(ع)- اشکال ندارد. به علاوه، دعاهای معتبر و مؤثری داریم که دیگر نیازی به خواندن دعاهای غیر معتبر نیست.
2. اما دعای دیگری در کتاب »البلد الأمین و الدرع الحصین» شیخ ابراهیم کفعمی با عنوان دعای معراج از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است که الفاظ و عبارات آن غیر از آن چیزی است که در سایتها با عنوان دعای معراج آمده است. و آن دعا عبارت است از:
«اللَّهُمَّ إِنِّی أَسْأَلُک یا مَنْ أَقَرَّ بِالْعُبُودِیةِ لَهُ کلُّ مَعْبُودٍ یا مَنْ یحْمَدُهُ کلُّ مَحْمُودٍ یا مَنْ یفْزَعُ إِلَیهِ کلُّ مَجْهُودٍ یا مَنْ یطْلَبُ عِنْدَهُ کلُّ مَفْقُودٍ یا مَنْ سَائِلُهُ غَیرُ مَرْدُودٍ یا مَنْ بَابُهُ عَنْ سُؤَالِهِ غَیرُ مَسْدُودٍ یا مَنْ هُوَ غَیرُ مَوْصُوفٍ وَ لَا مَحْدُودٍ یا مَنْ عَطَاؤُهُ غَیرُ مَمْنُوعٍ وَ لَا مَنْکودٍ یا مَنْ لَیسَ بِبَعِیدٍ وَ هُوَ نِعْمَ الْمَقْصُودُ یا مَنْ رَجَاءُ عِبَادِهِ بِحَبْلِهِ مَشْدُودٌ یا مَنْ شِبْهُهُ وَ مِثْلُهُ غَیرُ مَوْجُودٍ یا مَنْ لَیسَ بِوَالِدٍ وَ لَا مَوْلُودٍ یا مَنْ کرَمُهُ وَ فَضْلُهُ لَیسَ بِمَعْدُودٍ یا مَنْ حَوْضُ بِرِّهِ لِلْأَنَامِ مَوْرُودٌ یا مَنْ لَا یوصَفُ بِقِیامٍ وَ لَا قُعُودٍ یا مَنْ لَا تَجْرِی عَلَیهِ حَرَکةٌ وَ لَا جُمُودٌ یا اللَّهُ یا رَحْمَانُ یا رَحِیمُ یا وَدُودُ یا رَاحِمَ الشَّیخِ الْکبِیرِ یعْقُوبَ یا غَافِرَ ذَنْبِ دَاوُدَ یا مَنْ لَا یخْلِفُ الْوَعْدَ وَ یعْفُو عَنِ الْمَوْعُودِ یا مَنْ رِزْقُهُ وَ سِتْرُهُ لِلْعَاصِینَ مَمْدُودٌ یا مَنْ هُوَ مَلْجَأُ کلِّ مَقْصِی مَطْرُودٍ یا مَنْ دَانَ لَهُ جَمِیعُ خَلْقِهِ بِالسُّجُودِ یا مَنْ لَیسَ عَنْ نَیلِهِ وَ جُودِهِ أَحَدٌ مَصْدُودٌ یا مَنْ لَا یحِیفُ فِی حُکمِهِ وَ یحْلُمُ عَنِ الظَّالِمِ الْعَنُودِ ارْحَمْ عُبَیداً خَاطِئاً لَمْ یوفِ بِالْعُهُودِ إِنَّک فَعَّالٌ لِمَا تُرِیدُ یا بَارُّ یا وَدُودُ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ خَیرِ مَبْعُوثٍ دَعَا إِلَى خَیرِ مَعْبُودٍ وَ عَلَى آلِهِ الطَّیبِینَ الطَّاهِرِینَ أَهْلِ الْکرَمِ وَ الْجُودِ وَ افْعَلْ بِنَا مَا أَنْتَ أَهْلُهُ یا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ وَ سَلْ حَاجَتَک تُقْضَى إِنْ شَاءَ اللَّهُ تَعَالَى».[1]
3. گفتنی است؛ مؤلف کتاب «فهرستگان نسخههای خطی (حدیث و علوم حدیث شیعه)»،[2] نامی از دعای معراج میبرد و مؤلف آنرا ناشناخته اعلام میکند و آنرا به نسخههای فهرست گوهرشاد مشهد آدرس داده است، اما ما چون متن آن نسخه را مشاهده نکردیم که آیا این همان دعای معراجی است که در سایتها و برخی از کتابهای جیبی آمده است و یا دعای معراجی است که شیخ ابراهیم کفعمی نقل میکند، نظری نمیدهیم.
[1]. کفعمى، ابراهیم بن على، البلد الأمین و الدرع الحصین، ص 370، مؤسسة الأعلمی للمطبوعات، بیروت، چاپ اول، 1418ق؛ کفعمى، ابراهیم بن على، المصباح (جنة الأمان الواقیة و جنة الإیمان الباقیة)، ص 272 – 273، دار الرضی (زاهدی)، قم، چاپ دوم، 1405ق.
[2]. صدرایی خویی، علی، فهرستگان نسخه های خطی (حدیث و علوم حدیث شیعه)، سایر پدیدآورندگان: قبادلو، رضا؛ حافظیان، ابوالفضل؛ سلیمانی، مهدی؛ آشتیانی، احسان، ج 7، ص 56، سازمان چاپ و نشر دارالحدیث، قم، چاپ اول، 1384ش: «۳۱۱۰ . دعاى معراج از: مؤلف ناشناخته؛ در فهرست گوهرشاد هیچ توضیحى ندارد؛ نسخهها: ۱۹۳۲۵. مشهد، گوهر شاد: ۹۵۸، نسخ و نستعلیق، بدون نام کاتب، ۱۰۹۳ق، رساله دوم مجموعه [فهرست گوهر شاد: ۳/۱۳۱۳]...». ┈┈••✾•✨🏴✨•✾••┈┈•~~~ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤* 🏴🏴کانال حقیقت ناب🏴🏴
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/sajadi43
┈┈••✾•✨🏴✨•✾••┈┈•~~~
☑️ اثبات ولایت و خلافت امیر المؤمنين علی علیه السلام در منابع اهل سنت
🔰 *حافظ ابن عساکر از علمای محدث برجسته و تاریخ نگار اهل سنت در نزول آیه ابلاغ مینویسد :*
💬 *عن أبي سعيد الخدري قال نزلت هذه الاية " يا أيها الرسول بلغ ما أنزل إليك من ربك " على رسول الله (صلى الله عليه وسلم) يوم غدير خم في علي بن أبي طالب*
📝 ترجمه :
از ابو سعید خُدری (صحابی) میگوید : نزول آیه ابلاغ(67 سوره مائده) در زمان رسول خدا در غدیر خم (حجة الوداع) در حق حضرت علی علیه السلام نازل شد
📚 منبع :
تاريخ دمشق / ابن عساكر / ج 42 / ص237 ┈┈••✾•✨🏴✨•✾••┈┈•~~~ 🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌤* 🏴🏴کانال حقیقت ناب🏴🏴
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/sajadi43
┈┈••✾•✨🏴✨•✾••┈┈•~~~