eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5هزار ویدیو
453 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
دعای سمات.mp3
12.49M
🎙باصدای: محسن فرهمند آزاد 🔹حجم : 12 مگابایت / مدت زمان : 13 دقیقه 💢دعای سمات معروف به دعاى شُبوّر دعاى عطا و بخشش است که خواندن آن در ساعت آخر روز جمعه مستحب است ؛ و پوشیده نماند که این دعا از دعاهاى مشهور است و بیشتر علماى گذشته بر خواندن این دعا مواظبت مى نمودند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💝 سلام امام زمانم 💝 ای روشنی ديده ی احرار كجائی؟ ای شمع فروزان شب تار كجائی؟ جانها به لب آمد ز فراق رخ ماهت هستيم همه طالب ديدار كجائی؟ ا┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ا
محسنیه ورامین017.mp3
6.88M
🔊 بیانات مرحوم حضرت آیت اللَّه‏ خوشوقت ره 📖 📌چون من شما را کردم بعد از خلق هم شما را مادی کردم، کنید ⬅️اگر بخواهیم به برسیم باید بخوانیم، در ها، در نیست ⬅️فرمانهای خدا امروز در رساله های که تقلید هستند نوشته شده است و است ⬅️ 1️⃣ 2️⃣️⃣
🔴 پروتز بینی در زمان پیامبر (ص) ✍️دکتر سید مرتضی میرسراجی 🔹لینک مطلب جهت مطالعه: 🔻🔻🔻🔻 https://tabnakbato.ir/fa/news/126466/ 📣 با تبلیغ کانال در ثواب نشر معارف حقه شیعه شریک شوید❤️ https://eitaa.com/sajadi43 ─┅═༅𖣔💚𖣔༅═┅─
حقیقت ناب
🔴 پروتز بینی در زمان پیامبر (ص) ✍️دکتر سید مرتضی میرسراجی 🔹لینک مطلب جهت مطالعه: 🔻🔻🔻🔻 https://t
جراحی های زیبایی بینی به تعبیر ساده در دو شکل «رینو پلاستی» و «پروتز» تقسیم بندی می شوند. جراحی های زیبایی به شکل رینو پلاستی زیاد مورد تأیید پزشکان حاذق و منصف نیست زیرا اطبا معتقدند که هر شخص دارای شناسنامه زیستی منحصر به فرد است که نباید در آن دستکاری شود و خالق هستی در آفرینش هر کس صلاح و حکمتی را در نظر داشته است، الا آن که شخصی بنا بر مصالحی در معرض ابتلائات جسمی قرار گیرد که در آن صورت باید در آن عضو تغییراتی ایجاد نمود تا از گسترش هر چه بیشتر بیماری جلوگیری شود. در مواردی که عضو از لحاظ ظاهری بسیار غیر قابل تحمل و مشمئز کننده شده، جواز عمل زیبایی صادر و در صورت از بین رفتن تمام یا بخشی از آن یا تغییر شکل غیر طبیعی آن پروتز جهت ترمیم عضو انجام می شود. پروتزها انواع مختلفی دارند مانند: پروتز سینه، لب، دندان، بینی، دست، پا،گوش و... که در موارد اضطراری بسیار مفید و سودمند به نظر می رسند. این مقدمه چینی برای این بود که در لابلای کتاب فاخر «الطبقات الکبری» از «ابن سَعد» متوفای 230 ق. به مطلبی مرتبط با موضوع یاد شده برخوردم که آوردن آن در اینجا خالی از لطف نیست. گفتنی است، از زمان مرگ این تاریخ نویس و سیره نگار اسلامی دوازده قرن (1200 سال) می گذرد و کتاب ارزشمند او از منابع کهن اسلامی محسوب می شود. او در این کتاب با معرفی یکی از اصحاب پیامبر اسلام (ص)به نام «عَرفَجَه بن اَسعَد بن کَرِب عُطارِدی» آورده است: «... من بنی تمیم. قال: اخبرنا عمرو بن عاصم الکلابی قال: حدثنا ابوالاشهث قال: حدثنا عبد الرحمن بن طرفه بن عرفجه ان جده عرفجه بن اسعد اصیب انفه یوم الکلاب فی الجاهلیه فاتخذ انفا من ورق فانتن علیه قال: فذکره للنبی فامره ان یتخذ انفا من ذهب»[1] او از قبیله «تَمیم» است و می گوید: «عَمرو بن عاصِم کُلابی» از ابوالاشهَث ( ابو الاشهَب ) ما را خبر داد که می گفته است: عبدالرحمن بن طَرَفَه بن عَرفَجَه برای ما نقل کرد: پدربزرگش، «عرفجه بن اسعد» در روز [ جنگ ] « کُلاب»[2] در دوران «جاهلیت» بینی خود را از دست داد. او برای خود یک بینی از« نقره» ساخت ولی بوی بَد از آن صادر می شد. این قضیه را خدمت پیامبر(ص)عرض کرد و پیامبر( ص) به او امر نمودند تا بینی خود را از «طلا» بسازد !) باری این روایت مستند تاریخی و مرتبط با علم پزشکی با گرایش پروتز یا اندام سازی را بسیاری از تاریخ نویسان، محدثان و سیره نگاران مسلمان در کتاب های خود و ازطُرُق خویش نقل نموده اند. الا آنکه صاحب «تاریخ الاسلام» نام «عبدالله بن عبدالله بن اُبَیّ » و «جنگ اُحُد» را ذکر نموده است.[3] نکته ای که در مورد استفاده از فلز «طلا» باید گفت، این است که طلا دارای میل ترکیبی بسیار پایینی است به همین سبب اکسیده نشده، زنگ نمی زند و در مقابل اسید ها و بازها مقاومت می کند و این بر خلاف فلز «نقره» است که در محیط های گوگردی سریع واکنش می دهد. از این روی، پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) به آن شخص پیشنهاد دادند تا پروتز بینی خود را با طلا انجام دهد تا با مُخاط بینی واکنش ندهد. از ظاهر روایت استفاده می شود که بهره بردن از فلز طلا برای مردان در شرایط خاص بلا اشکال است. چون در شرع اسلام، استفاده از طلا برای مرد تحریم شده است. به هر جهت این مدرک تاریخی با قدمت 1200 سال و این اتفاق با قدمت بیش از هزار و چهارصد سال نمونه ای کهن از پروتز یا اندام سازی یا به عبارتی عمل زیبایی بینی در صدر اسلام و آموزش روش صحیح آن توسط حضرت محمد(ص) در آن روزگاران است. پی نوشت [1] ابن سعد، ابو عبدالله محمد(م.230ق.)، الطبقات الکبری، تحقیق: محمد عبدالقادر عطا، بیروت، دارالکتب العلمیه، چاپ اول 1410 ﻫ.، 1990 میلادی، ج 7 ص 32 شماره 2876. [2] نام موضع و آبی بین کوفه و بصره در عراق کنونی است. جنگ کلاب بین خسرو پرویز ساسانی و قبیله تمیم بوده است. [3] ر. ک: الذهبی، شمس الدین محمد (م.748 ق.)، تاریخ الاسلام، بیروت، دارالکتاب العربی، چاپ دوم، 1413 ﻫ.، ج 3 ص 68. نویسنده و محقق: سید مرتضی میرسراجی( دانشجوی دکترای تخصصی الهیات و معارف اسلامی،علوم قرآن و حدیث)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوستان این کلیپ گوش کنید خیلی جالب داره نکاتی از یک انیمیشن خاطره انگیز میگه که ما فکرمون هم نمی‌رسه
🍃 شیرینی زندگی عاشقان صادق تو در لحظه لحظهٔ جمعه انتظار را چنان معنا می کنند که اگر کسی هم نشین آنها شود، بی قراری را با همه وجود می چشد. جمعه برای ما روز خوشگذرانی است. هم نشینی با عاشقان تو، این روز را برایمان تلخ مي کند. برای همین هم در این روز از عاشقان تو فرار می کنیم. کاش به ما می فهماندی تلخی بی قراری جمعه ها راز شیرین شدن زندگی است. شبت بخیر شیرینی زندگی!
💝 سلام امام زمانم 💝 💛 سلام بر تو ای امید دلهای رنجور 💔 📣 با تبلیغ کانال در ثواب نشر معارف حقه شیعه شریک شوید❤️ https://eitaa.com/sajadi43 ─┅═༅𖣔💚𖣔༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رفع تباهی.mp3
1.39M
💠 روز بیست و چهارم ماه 1445 🔹
رفع تباهی


📣 با تبلیغ کانال در ثواب نشر معارف حقه شیعه شریک شوید❤️ https://eitaa.com/sajadi43 ─┅═༅𖣔💚𖣔༅═┅─
💠
   رفع تباهی
🔹 فرمود در فضای درون ملت و ، با بَدی بجنگید نه با بَد! در برخورد با بیگانه‌ ها اگر بخواهند حمله ‌ای بكنند، آنها را سر جای خودش بنشانید مثل همین ؛ ولی در فضای خودی، ﴿یدْرَؤُنَ بِالْحَسَنَةِ السَّیئَةَ﴾ باشد نه «یدْرَؤُنَ بالحسنة السیء». 🔹 بد را كنید نه اینکه بد را از بین ببرید؛ بكوشید بدی را از بین ببرید. حالا اگر این کار نتیجه نداد، آخرالأمر بیان نورانی حضرت امیر است که در بعضی از خطبه ‌ها فرمود اگر آن اثر نكرد، «كَی» یعنی داغ كردن در انتظار شما خواهد بود. اینكه در سوره «توبه» فرمود: ﴿فَتُكْوی‏ بِها﴾, «تکوی» یعنی داغ می ‌شود. 🔹 اینكه گفت: «علاجِ كِی كنمت آخر الدواء الكی» _ نه «علاج، كِی كنمت»، بلکه «علاج كِی كنمت آخر الدواء الكی» _ این را از بیانات نورانی حضرت امیر گرفته است كه حضرت در بعضی از خطبه‌ ها فرمود وقتی موعظه اثر نمی ‌كند، من «كَی» می‌ كنم, داغ می ‌كنم، چون سابقاً برخی از بیماری‌ ها را با داغ كردن معالجه می ‌كردند. 📚 سوره مبارکه فصلت جلسه 17 تاریخ: 1394/02/01 📣 با تبلیغ کانال در ثواب نشر معارف حقه شیعه شریک شوید❤️ https://eitaa.com/sajadi43 ─┅═༅𖣔💚𖣔༅═┅─
زیارت با معرفت با سند صحیح از امام صادق(ع) نقل شده که فرمودند: "مَنْ أَتَى قَبْرَ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع عَارِفاً بِحَقِّهِ‏ غَفَرَ اللَّهُ‏ لَهُ‏ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّرَ " ترجمه: " هرکس در حالی که حق اباعبدالله (ع) را شناخته است به زیارت قبر او برود خداوند گناهان قدیم و جدید او را می بخشاید " منبع: 📚شیخ صدوق، ثواب الأعمال (چاپ دارالشریف الرضی) ، ص86. توضیح: به نظر می رسد مقصود از « شناختن حق امام حسین(ع) » در اینگونه احادیث ، اینست که آن حضرت را به عنوان «امامی که خداوند، اطاعت و پیروی از او را واجب فرموده » به رسمیت بشناسیم و به حق ایشان به عنوان « امام الهی مفترض الطاعة و النصرة » اعتراف نماییم. 📣 با تبلیغ کانال در ثواب نشر معارف حقه شیعه شریک شوید❤️ https://eitaa.com/sajadi43 ─┅═༅𖣔💚𖣔༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ : حکم پاک کردن اجسام مختلف نجس 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین وحیدپور
🌹امام صادق(ع) فرمودند: مـردم دربـاره مـا سـه گـروهـند: ۱}--> گروهی ما را دوست دارند، سخن ما را‌ می ‌گویند و منتظر فرج ما هستند، ولی عمل ما را انجام نمیدهند اینان اهل دوزخند. ۲}--> گروه دوم نیز ما را دوست دارند، سخن ما را‌ می ‌گویند، منتظر فرج ما هم هستند، عمل ما را انجام‌ می ‌دهند، اما برای رسیدن به دنیا و دریدن مردمان. اینان نیز جایگاهشان دوزخ است ۳}--> و گروه سوم ما را دوست دارند، سخن ما را گفته، منتظر فرج ما هستند و عمل‌ می‌کنند برای خدا اینان از ما و ما از آنانیم." 📚تحف‌العقول ص 513
🍃امان ایمان ها در عالمی که تو در آن غایبی چه گردبادهای وحشتناکی می‌وزد! زوزۀ این گردبادها برای مردن از ترس، کافی است. این گردبادها رحم ندارند سر راهشان هر چه و هر که باشد معلّق میان زمین و آسمان به ناکجاآباد پرتاب می‌شود. رنگ این گردبادها سیاه است. سیاهی را با خودشان می‌برند به هر جا که می‌وزند. هر چراغی سر راهشان باشد خاموش می‌کنند و شیشه‌هایش را می‌شکنند. قُطر این گردبادها یکی دو قدم نیست. از طول یک روستا هم فراتر است. یک شهر بزرگ در گوشه‌ای از این گردباد مثل ریگ کوچکی است در بیابان. اصلاً سخن درست بگویم قطر این گردباد به اندازۀ طول همۀ دنیاست. این گردباد، نه به روز و نه هفته و نه ماهی محدود می‌شود و نه فصل از فصل را می‌شناسد. همیشه در حال وزیدن است. پس هیچ کسی در هیچ کجای این دنیا و هیچ زمانی از این گردباد در امان نیست و قسمت ترسناک قصۀ این گرباد آن است که کارش غارت ایمان است. فقط یک دسته‌اند که هر جا که باشند، ایمانشان در امان است آن هم دستۀ کسانی است که تو دوستشان هستی. آقا! با من دوست می‌شوی؟ من از این گردباد می‌ترسم. شبت بخیر امان ایمان‌ها!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ ﷽ ﷽ 🍃 آب از سرم گذشتہ صدا میکنی مرا️ در یک قنوٺِ سبزدعا میکنی مرا؟ 🍃‌ این شوقِ پر زدن کہ بہ جایے نمیرسد بال وپرم شڪستہهوا میکنی مرا؟ 🌤 ...✋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حقيقت مهجور.mp3
2.12M
💠 روز بیست و پنجم ماه 1445 🔹
 حقيقت مهجور


حقیقت ناب
💠 روز بیست و پنجم ماه #صفر 1445 🔹 حقيقت مهجور #آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی #جام_معرفت
💠
 حقيقت مهجور
🔹 این جمله «ان الرجل لیهجر»، این ﴿یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً﴾ را باز می كند. اینكه ذات مقدس پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمود: ﴿یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً﴾؛ یعنی آنهایی كه مسلمان اند و معتقد به قرآن اند منتها ضعیف الایمان اند و ارتباط و آنها با قرآن ضعیف است، قرآن را مهجور كردند متروك كردند. این معنای ظاهری و معروف ﴿یا رَبِّ إِنَّ قَوْمِی اتَّخَذُوا هذَا الْقُرْآنَ مَهْجُوراً﴾ است؛ اما آن وقیحانی كه گفتند: «ان الرجل لیهجر»، آنها اهل هُجرند نه اهل هَجر! 🔹 آن کسی هم كه امروز می گوید ـ معاذ الله ـ قرآن، افیون و افسانه است، این همان كسی است كه دیروز می گفت: «ان الرجل لیهجر». این «مهجور»، نسبت به توده مردم، «هَجْر» است و نسبت به وقیحان، «هُجر» است. 🔹 امروز هم همین طور است؛ آن كه ـ معاذ الله ـ می گوید دین، افسانه است و افیون، اگر این در محضر پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بود می گفت: «ان الرجل لیهجر»! «هَجر» مربوط به اوساط از مسلمان هاست كه ضعیف الایمان اند؛ متأسفانه قرآن نمی خوانند، بر فرض بخوانند هم خیلی نمی فهمند، بر فرض بفهمند هم عمل نمی كنند، بالأخره قرآن برای آنها یك كتاب تشریفاتی است. «هَجر» برای ضعاف یا اوساط از مؤمنین است و «هُجر» برای وقیحان هر روزگار است. 📚 سوره مبارکه نحل جلسه 8 تاریخ: 1391/02/24 📣 با تبلیغ کانال در ثواب نشر معارف حقه شیعه شریک شوید❤️ https://eitaa.com/sajadi43 ─┅═༅𖣔💚𖣔༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این برنامه bbc را ببینید 📍 "جیک والیس سایمونز"، سردبیر هفته‌نامه "جوئیش کرانیکل"، قدیمی‌ترین روزنامه یهودی جهان: قدرت نفوذ و رسوخ سپاه پاسداران، خواب را از چشمان اعضای ارشد امنیتی و دولتمردان بریتانیا ربوده است! 🔺حکومت ایران برنامه خود را طبق افکار تشیع و ظهور امام زمان پیش می‌برد!
💠 از دامن خدا دست برندار! ❖مرحوم آیت‌الله‌العظمی حاج سید ‌احمد زنجانی در کتاب ارزشمند "أربعینیات"، در بیان آداب دعا می‌نویسد: 🔻 📝... في الکافي بسندِهِ عَنِ الْوَلِيدِ بْنِ عُقْبَةَ الْهَجَرِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ علیه‌السلام يَقُولُ:‏ «وَ اللَّهِ لَا يُلِحُّ عَبْدٌ مُؤْمِنٌ عَلَى اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِي حَاجَتِهِ‏ إِلَّا قَضَاهَا لَه‏» از جمله آداب دعا، الحاح و اصرار است؛ چنان که در این حدیث شریف است که ولید بن عقبه گفت که از حضرت ابوجعفر [امام باقر علیه‌السلام] شنیدم که می‌فرمود: «بنده‌ای که ایمان به خداوند دارد، اصرار نمی‌کند در حاجت خود، مگر این‌که خداوند آن را برآورده می‌کند» در روایت دیگر، حضرت صادق علیه‌السلام فرمود که «خداوند مکروه می‌دارد که مردم در سؤال و درخواست از یکدیگر اصرار کنند و لکن در درخواست از خود، دوست می‌دارد که اصرار ورزند». حضرت رسول (صلی‌الله‌علیه وآله) هم دعا کرده که «خدا رحم کند بنده‌ای را که از خدای عزّوجلّ، حاجتی طلب کند و در دعا اصرار کند، مستجاب بشود یا نشود» مقصود اینست که زود از دامن خدا دست برندارد و از درِ خانۀ خدا، پایش را کوتاه نکند. 📚 کافی، ج2، ص475، ح3 و ح4 اربعینیات(اربعین سوم، حدیث 3)؛ ص182 📣 با تبلیغ کانال در ثواب نشر معارف حقه شیعه شریک شوید❤️ https://eitaa.com/sajadi43 ─┅═༅𖣔💚𖣔༅═┅─