34.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹استاد #آیت_الله_فاطمی_نیا
٣١٣ تن از یاران امام زمان به چه معناست؟
ویژگی های سردار سلیمانی
بیاناتی درباره شهید ابراهیم هادی
سلسله جلسات استاد سید علی حسینی خامنهای
مشهد مقدس – مسجد امام حسن مجتبی علیهالسلام
رمضان المبارک ۱۳۵۳ شمسی
این جلسات در طول ماه مبارک رمضان توسط حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۵۳ شمسی ایراد گردیده اند.
این سلسله جلسات در کتاب ارزشمند «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» پیاده سازی شده است.
ما در ماه مبارک رمضان هر روز ۲،صوت جلسات را به طور منظم بارگزاری خواهیم کرد که شنیدن این سلسله جلسات با صدای رهبر معظم انقلاب توفیقیست برای معرفت افزایی اصیل دینی.
صوت طرح کلی اندیشه اسلامی درقرآن
👇👇👇👇👇
دلدادگی💙
09_Jalase-6.mp3
16.43M
💠 در محضر قرآن
💠بازخوانی«#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی_در_قرآن» در کلام #رهبر_معظم_انقلاب
موضوع : نوید (1)
❇️ مشخصات دوره:
🎙 استاد: حضرت آیت الله سید علی حسینی خامنه ای حفظه الله
🌸خلاصه جلسات ماهرمضانی حضرت آیت الله خامنهای در سال۵۳ در مشهد
🗂 ۲۸ جلسه
💾 میانگین حجم فایلها: ۱۲ مگابایت
⏰ میانگین زمان جلسات: ۱۰ دقیقه
6️⃣ #جلسه_ششم
هدایت شده از حقیقت ناب
❤️یا اباعبداللـــــه (ع) ❤️
«اول صبح»⛅️
☄️✨پس از گفتن یڪ
بسم الله...
از دل و جان💚
تو بگو☄️✨
💕 «حسین اباعبدالله»💕
#السلام_علیڪ_یااباعبدالله
به رسم هر روز صبح با سلام
بر ارباب بی کفن روز مون رو شروع کنیم
اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَیْكَ مِنّی سَلامُ اللهِ اَبَداً ما. بَقیتُ وَبَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَعَلى عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ
صبحتون حسینی☀️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
* #کلیپ_تصویری #رمضان #تلاش
🎥 لزوم داشتن عزم و جدیت برای بهره بردن بیشتر از ماه رمضان
🔺 حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼دعای روز هفتم ماه مبارک🌼
🌷اللَّهُمَّ أَعِنِّی فِیهِ عَلَی صِیَامِهِ وَ قِیَامِهِ وَ جَنِّبْنِی فِیهِ مِنْ هَفَوَاتِهِ وَ آثَامِهِ وَ ارْزُقْنِی فِیهِ ذِکْرَکَ بِدَوَامِهِ بِتَوْفِیقکَ یَا هَادِیَ الْمُضِلِّینَ
خدایا مرا در این ماه بر روزه و شب زنداری اش یاری ده، و از لغزشها و گناهانش دورم بدار، و ذکرت را همواره روزی ام کن، به توفیقت ای راهنمای گمراهان.🌷
7.mp3
3.79M
💫☀️شرح دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان- حضرت آیت الله مجتهدی(ره)☀️💫
🌷اللَّهُمَّ أَعِنِّی فِیهِ عَلَی صِیَامِهِ وَ قِیَامِهِ وَ جَنِّبْنِی فِیهِ مِنْ هَفَوَاتِهِ وَ آثَامِهِ وَ ارْزُقْنِی فِیهِ ذِکْرَکَ بِدَوَامِهِ بِتَوْفِیقکَ یَا هَادِیَ الْمُضِلِّینَ
خدایا مرا در این ماه بر روزه و شب زنداری اش یاری ده، و از لغزشها و گناهانش دورم بدار، و ذکرت را همواره روزی ام کن، به توفیقت ای راهنمای گمراهان.🌷
❇️ آیا فرو بردن خلط روزه را باطل می کند؟ ❇️
🔺🔺🔺🔺
همه مراجع (به جز سیستانی و بهجت): فرو بردن خلط (چنانچه به فضای دهان نیامده باشد) اشکالی ندارد, ولی اگر به فضای دهان برسد احتیاط واجب ان است که فرو نبرد.
آیت الله بهجت: فرو بردن خلط (اگر در حال غیر روزه امری عادی باشد و به فضای دهان نیز نیامده باشد) اشکال ندارد, ولی اگر به فضای دهان برسد احتیاط واجب آن است که فرو نبرد.
آیت الله سیستانی: فرو بردن خلط (چنانچه به فضای دهان نیامده باشد) اشکال ندارد, ولی اگر به فضای دهان برسد احتیاط مستحب آن است که فرو نبرد.
❇️ تبصره. مرز فضای دهان و حلق, مخرج حرف (خ) می باشد.
➖➖ ➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰🔰مطالب آموزشی استخاره 🔺آیا #استخاره در #ازدواج جایز است؟
👌 حجتالاسلام محمدی
🌹الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم ✳️✳️گروه استخاره در پیام رسان ایتا
🆔http://eitaa.com/joinchat/1398734862Cc5a65ab821
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرازی از سخنان استاد شهید مطهری درباره ی دوران جدید علم و تکنولوژی.
#غربشناسی
#استاد_مطهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بیانات علامه طباطبایی در خصوص استاد شهید مطهری
🌸 #درسهای_رمضان_برای_منتظران 2️⃣
♦️منتظران و کسب تقوا با روزه
✅کرامتی بالاتر از قرارگرفتن در زمره #یاران امام زمان عج نیست
✅این کرامت معیاری دارد و آن #تقوا است که:« إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاكُم»(حجرات/13)
✅اگر شادمان میشوی که از #اصحاب_قائم عج شوی باید #منتظر باشی و اهل ورع و #تقوا و #اخلاق...که امام صادق ع فرمود:«مَنْ سُرَّ أَنْ يَكُونَ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِمِ فَلْيَنْتَظِرْ وَ لْيَعْمَلْ بِالْوَرَعِ وَ مَحَاسِنِ الْأَخْلَاق»(الغيبةنعماني،ص 200)
✅حال اگر به دنبال زمانی میگردی که کرامت تقوا نصیبت گردد مژده که بهترین فرصت یعنی #رمضان المبارک آمد تا در باشگاه #روزه آن به فضیلت #تقوا و پرهیزگاری و #خودکنترلی برسی:«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُون... شَهْرُ رَمَضان...»(بقره/183-185)
✍️ استاد #ملایی
3-زمینه سازی برای ظهور در قرآن.mp3
5M
♦️#شرایط_ظهور_از_دیدگاه_قرآن
🔹قسمت3️⃣
✅ زمینهسازی برای ظهور در قرآن
🎧 حجتالاسلام #حسن_ملایی
👈با تشکر از بنیاد حضرت مهدی موعود دزفول
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فصل رهایی (۳) _ اعمال انسان در برابر چشمان او
وَ اَعمالُ العِباد فِی عاجِلِهِم نُصبُ اَعیُنِهِم فِی آجِلِهِم. هر کاری را که انسان در دنیا انجام می دهد، در برابر چشمان اوست. مستحضرید که بیانات #ائمه (علیهم السّلام) در حقیقت #تفسیر_قرآن کریم است. (مَن یَعمَل مِثقالَ ذَرَّه خیراً یَرَه . وَ مَن یَعمَل مِثقالَ ذَرَّه شَرّاً یَرَه)، این را می بیند. فرمود: هر کاری که انسان در #دنیا انجام می دهد، در برابر چشمان اوست. اینطور نیست که از بین برود؛ از بین رفتنی نیست، روح #عمل به صورت دیگر در می آید و انسان همان را می بیند. بنابراین هرگز نمی شود گفت گذشت، تاریخ گذشت؛ هیچ چیز نگذشت! مائیم و سلسله اعمال ما. 🔶️ ر.ک نهج البلاغه / حکمت ۷ و سوره زلزله / آیات ۷ و ۸
✅ درس اخلاق _ قم ؛ ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
#آیت_الله_جوادی_آملی
#علامه_جوادی_آملی
#جوادی_آملی
#فصل_رهایی
#ماه_مبارک_رمضان
#رمضان
#رمضان_المبارک
26.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰تفسیر آیات قرآن کریم در بیانات حضرت آیتالله خامنهای
📹 تقوا محصول ماه رمضان
💠 آیه١٨٣ سوره مبارکه بقره
حقیقت ناب
⭕️#تندخوانی جزء #هفتم قرآن کریم 🎙استاد معتز #آقایی
✅ 30 روز از ماه مبارک رمضان با 300 نکته قرآني
🔰 #طرح_قرآني_ضيافت_نور / حجت الاسلام #محمدعلی_اسدی_نسب
📩 10 نکته قرآنی روز هفتم ماه مبارک رمضان
1️⃣ در آیه 82 سوره مائده خداوند با این جمله: (وَ لَتَجِدَنَّ أَقْرَبَهُمْ مَوَدَّةً لِلَّذِينَ آمَنُوا الَّذِينَ قالُوا إِنَّا نَصارى). مسیحیان را. مدح نمود؛ منظور پادشاه مسیحی حبشه و اطرافیان اوست؛ که در بدترین شرایط به جعفربنابیطالب و 82 نفر همراه او پناه دادند و امکانات زندگی در حبشه را در اختیار آنها قرار دادند و بعدا هم مسلمان شدند.
2️⃣ كشيش در اصل يك لغت سريانى است كه به معنى پيشوا و راهنماى مذهبى مسيحيان مىباشد و به عربى قسيس گفته مىشود و جمع آن" قسيسين" است که در آیه 82 آمده است.
3️⃣ در آیه 89 مائده فرمود: (لا يُؤاخِذُكُمُ اللَّهُ بِاللَّغْوِ فِي أَيْمانِكُم) یعنی بر سوگند لغو و بیهوده اثری مترتب نمیشود و آن سوگندی است که یا از روی جدیت و اراده از انسان صادر نشده یا اینکه سوگند برای ترک واجب یا مستحب و یا انجام مکروه یا حرام است.
4️⃣ واژه «أَنْصابُ» در آیة 90 و نیز «نُّصُبِ» در آیه 3 همین سوره، جمع «نَصْب» است که بتها یا سنگهایى بودند كه براى ذبح قربانیها پیرامون خانة كعبه نصب مىكردند و مردم به آن تبرك میجستند و دربارة آن عقیدههایى باطلی داشتند.
5️⃣ در آیه 96 فرمود:(أُحِلَّ لَكُمْ صَيْدُ الْبَحْرِ وَ طَعامُه) یعنی خوردن حیوانات دریایی برای شما حلال است منظور صید هر نوع حیوان از دریا نیست؛ بلکه منظور، صید آن دسته از آبزیانی است که پیش از احرام، حلال بودهاند.
6️⃣ در آیه 110 سخن از تأیید حضرت عیسی با روح القدس است؛ منظور همان جبرئیل است؛ یا نیرویی غیبی و مقدس است که حضرت عیسی به واسطة آن معجزه میکرد؛ و یا فرشتهای دیگر غیر از جبرئیل است.
7️⃣ در آیه 112 مائده، نام حواریون برده شد. حواريون" جمع" حوارى" از ماده" حور" به معنى شستن و سفيد كردن است و گاهى به هر چيز سفيد نيز اطلاق مىشود، و لذا غذاهاى سفيد را عرب" حوارى" مىگويد، و حوريان بهشتى را نيز به اين جهت حورى مىگويند كه سفيد پوستاند يا سفيدى چشمانشان درخشنده است؛ امام رضا فرمودند: حواریون دوازده تن بودند و به علت پاکی درون و پاک کردن جامعه از گناه با تذکر، به این نام خوانده شدهاند.
8️⃣ در آیه 117 مائده حضرت عیسی خطاب به خداوند میگوید: «تَوَفَّيْتَني» واژه توفیتنی به معنای «مرا میراندی» نیست؛ بلکه به معنای «مرا بهطورکامل گرفتی» است؛ بنابراین این واژه در آیه 117 مؤید نظریة مسیحیان در کشته شدن حضرت مسیح نیست؛ پس با بالا بردن او توسط خداوند که در آیه 55 آلعمران آمده، اختلافی ندارد.
9️⃣ ختم هر سورهای ازجمله سورة انعام ـ چه انفرادی یا گروهی ـ عملی نیک و دارای ثواب است؛ اما با شیوههایی که هماکنون در برخی جلسات خانگی مرسوم است، در روایات وارد نشده؛ بنابراین اگر این شیوه را به پای دین بشمارند، بدعت است.
🔟 واژه «يَعْدِلُونَ» در آیه 1 سوره انعام، از «عدل» (بر وزن شرک)به معنای شریک، همانند و عِدل گرفته شده و «يَعْدِلُونَ» یعنی «برای پروردگار خود شریک و همانند قرار میدهند.
#پژوهش_تعطیل_شدنی_نیست
#با_یاری_خدا_کرونا_را_شکست_میدهیم
🍂نایب شدن از افراد زنده در نماز مستحبی🍂
📥پرسش :
سلام
آیا نماز مستحبی را می توان به نیابت از کسی که زنده است خواند؟ مثلا نماز زیارت در مکان زیارتی را، به جای شخص زنده ای در شهر دیگر خوند؟
📤پاسخ:
سلام علیکم
از نظر همه مراجع عظام می توانید نماز مستحبی را به نیت خودتان بخوانید و ثواب آن را به افراد زنده هدیه کنید، به عنوان مثال وقتی به مکان های زیارتی رفتید دو رکعت نماز به نیت خودتان بخوانید و ثواب را به پدر و مادرتان که در قید حیات هستند، هدیه کنید.
اما از نظر برخی مراجع و آیه الله مکارم شیرازی، نماز مستحبی را جایز نیست به نیابت از زندگان بخوانید.
نظر مراجع عظام نسبت به نیابت از زندگان در نماز مستحبی:👇
👈آیات عظام:امام خمینی، اراکی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، گلپایگانی،فاضل لنکرانی: نیابت از حی در نماز مستحبی جایز نیست، اما می تواند نماز مستحبی را بخواند و ثواب آن را به زندگان هدیه کند.[1]
👈آیة الله بهجت: نیابت از حی جایز است اما بهتر است ثواب آن را برای او هدیه کند.[2]
👈آیة الله خامنه ای: نیابت از حیّ در نماز مستحبی صحیح نیست، مگر آنکه زیارت یا طواف مستحبی را به نیاب از حیّ بجا آورد و در این صورت بخواهد نماز زیارت یا نماز طواف مذکور را بخواند که مانعی ندارد.[3]
👈 آیة الله سیستانی:جایز نیست مگر مثل نماز و طواف که بعد از عمل نیابی آورده می شود می تواند نماز را برای خودش بخواند و ثوابش را هدیه به شخص مورد نظرش نماید و همچنین می تواند نماز مستحبی را رجاءاً برای حی بخواند.[4]
👈آیة الله شبیری زنجانی:نیابت از حی در نماز مستحبی جایز نیست مگر در نماز طواف (حج و عمره) و در نماز زیارت مرقد پیامبر (صلی الله علیه و اله وسلم) و قبور ائمه (علیهم السلام) مانعی ندارد و نیز می تواند نماز مستحبی بخواند و ثواب آن را به زندگان هدیه نماید.[5]
👈آیة الله صافی گلپایگانی: ظاهراً صحیح است و اشکالی ندارد چنانچه در زیارات و حجّ و عمره استحبابی برای حیّ، نماز هم به نیابت خوانده می شود. [6]
👈آیة الله وحید خراسانی:نیابت در نماز های مستحبی رجاء جایز است و هم چنین می تواند نماز مستحبی را بخواند و ثواب آن را به زندگان هدیه نماید.[7]
📚منابع:
1. العروة الوثقی، 1378، ج1، ص 582، مسائل المنتخبه، 1414هـ ق، ص 370 ، م 1570، عروة الوثقی، 1425 هـ ق، ج1، ص 582، استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء قم.
٢. استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء قم.
٣. استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء قم.
٤.منهاج الصالحین، 1427هـ ق ص 252.
٥.توضیح المسائل، 1384، ج1، ص 355، م 1542 و 1543.
٦ . استفتائات موجود در واحد پاسخ به سوالات جامعة الزهراء قم
٧. توضیح المسائل، 1382، ص 478، م 1542.