eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
4.8هزار ویدیو
443 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
ادامه مطلب قبل... 🔻اين گونه عملکرد، تأثير مادر را هم نشان مي‌دهد. ما گاهي برای رسیدن به نتيجه زحمات سلوکی که می کشیم، تعجيل مي‌كنيم يا نمي دانيم كه انسان اگر گذشت كرد خداي متعال درختش را بارور مي‌كند. 🔸زن و مرد فرقي نمي‌كند. اگر گذشت آمد، نصيب مي‌آيد. اگر خیر و نصيب آمد ثبت مي‌شود و زن و مرد فرقي نمي كند. حالا اين زن چه خودش چه بچه هاش هر دو گذشت کردند. از بچه‌اش و شوهرش گذشت کرد. 🔹بخصوص بعد از کشته شدن شوهر، تمام خواستۀ اين زن در فرزندش تجلّي پيدا كرده بود اما از آن هم گذشت؛ لذا همۀ خير و موفقیت آن فرزند برای اين زن هم هست و به او هم می دهند. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری ‌ ‌
⭕️ آیا قیام امام حسین(ع) با یک دستور خصوصی بود؟ 🔹 برخی گفته‌اند می‌دانید چرا امام حسین(ع) رفت و کشته شد؟ این یک دستور خصوصی فقط برای او بود و به او گفتند تو برو خودت را به کشتن بده. 🔹 معلوم است، اگر چیزی دستور خصوصی باشد، به ما و شما دیگر ارتباط پیدا نمی‌کند، یعنی قابل پیروی نیست. اگر بگویند حسین(ع) چنین کرد و تو هم چنین کن، می‌گوید حسین(ع) از یک دستور خصوصی پیروی کرد؛ به من مربوط نیست، به دستورات اسلام که دستورات کلی و عمومی است مربوط نیست. 🔹 حال تفاوت این دو چگونه است؟ امام حسین(ع) خودش فریاد کشیده است که علل و انگیزه‌ قیام من مسائلی است که بر اصول کلی اسلام منطبق می‌شود. دستور خصوصی در جایی می‌گویند که دستورهای عمومی وافی نباشد. امام حسین(ع) در کمال صراحت فرمود اسلام دینی است که به هیچ مؤمنی - حتی نفرمود به امام - اجازه نمی‌دهد که در مقابل ظلم و ستم، مفاسد و گناه بی‌تفاوت بماند. 🔹 امام حسین(ع) مکتب به وجود آورد ولی مکتب عملی اسلامی. مکتب او همان مکتب اسلام است. اسلام بیان کرد و حسین(ع) عمل کرد. اگر این حادثه را از مکتب بودن خارج‌ کنیم دیگر قابل پیروی نیست و ما این حادثه را از نظر اثر مفید داشتن عقیم کرده‌ایم. 🔹 خیلی به نظر کوچک می‌آید که بگویند دستور خصوصی بود، ولی معنایش این است که دستورهای عمومی در این زمینه‌ها کافی و وافی نیست، یعنی اگر دستور خصوصی نمی‌رسید اسلام دستوری نداشت که بگوید در چنین شرایطی باید حرکت و قیام کرد. 🔹 این تحریف معنوی که در حادثه عاشورا صورت گرفته است، از آن تحریفات لفظی صد درجه خطرناکتر است. 📗 شهید آیت‌الله مطهری، حماسه حسینی، ج۱، ص۹۸ (با تلخیص)
38.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 بیانات حضرت آیت الله خوشوقت ره 🏴 السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ 🏴 ❓چه کسانی بعد از ص از برگشتند؟ ⬅️ علت با ع ⬅️ مهمترین امام حسین ع ❓چرا ع نکردند؟ ❓چرا امام حسین ع برای از استفاده کردند؟
✨💫✨💫✨💫✨ 💢سوال : حکم تکبیره الاحرام در نماز چیست؟ ✅ پاسخ: 👇👇 ✍🏼همه مراجع: اولین جزء نماز «الله اکبر» است که آن را «تکبیره الاحرام» می گویند. تکبیره الاحرام از ارکان نماز محسوب می شود و گفتن آن در اول هر نماز واجب است و ترک آن، خواه از روی عمد باشد یا اشتباه، نماز را باطل می کند. تکرار کردن تکبیره الاحرام با همان نیت قبلی نیز موجب باطل شدن نماز می شود و فرقی نیست میان این که زیاده گویی عمدی باشد و یا اشتباهی. [1] ✍🏼آیات عظام سیستانی و مکارم: اگر اضافه کردن تکبیره الاحرام و تکرار آن عمدی باشد، موجب باطل شدن نماز می شود. [2] ⚠️توجه: 1⃣ مستحب است نمازگزار در هنگام تکبیره الاحرام و دیگر تکبیرهای نماز، دست ها را تا مقابل گوش ها بالا ببرد. منظور از بالا آوردن این نیست که دست ها را کنار گوش نهاده، بعد تکبیر بگوید؛ بلکه وقتی دست ها را به سمت گوش بالا می برد، تکبیر را شروع می کند و وقتی به کنار گوش می رسد، تکبیر پایان می یابد. 2⃣ مستحب است هنگام بالا آوردن دست ها تا مقابل گوش، انگشتان دست بسته باشد و کف دست رو به قبله قرار گیرد. *ء*-----------------*ء* 📚 پی نوشت: [1]. توضیح المسائل ده مرجع، م 948؛ امام، تحریرالوسیله، ج1، القول فی تکبیره الاحرام، با استفاده از ص 291 و 293 و العروه الوثقی مع تعلیقات، ج1، تکبیره الاحرام،‌ قبل از م 1 و م 1 و 2؛ بهجت، استفتائات، ج2، س 1869 و وسیله النجاه، م 687؛ خامنه ای، استفتا؛ سبحانی، توضیح المسائل، م 915؛ سیستانی، المسائل المنتخبه، م261 و منهاج الصالحین، ج1، الفصل الثانی، قبل از م 582؛ صافی، هدایه العباد، ج1، م 741. [2]. سیستانی، منهاج الصالحین، ج1، قبل از م 582 و المسائل المنتخبه، تکبیره الاحرام، ص 125؛ مکارم، العروه الوثقی مع تعلیقات، ج1، تکبیره الاحرام، قبل از م 1 و م1 و 2. ---------------------------  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴‌ماجرای شهادت حضرت عبدالله‌بن‌حسن علیه‌السلام به روایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۶۴/٠٧/٠۵
🔰🔰🔰روز پنجم ✅در رسم ذکر مصائب دهه محرم، شب پنجم را به چند نفر اختصاص داده‌اند. عبدالله بن حسن و حبیب و زهیر. در اینجا یادکرد از عبدالله را به فردا همراه با برادرش قاسم وامی‌گذاریم و امروز از برخی یاران امام سخن می‌گوییم. 🔰1ـ حبیب بن مظاهر اسدی ✅ (از قبیله مشهور بنی‌اسد) ساکن کوفه، از کسانی است که به امام نامه نوشت و پس از بسته شدن راه‌ها مخفیانه خود را به کربلا رساند. از او قبل از نامه به امام اطلاعی در دست نیست ✅و داستانی که گفته می‌شود در کودکی از پشت‌بام افتاد و امام حسین(ع) او را زنده کرد، ساختگی است. ✅وقتی حبیب به کربلا آمد به امام گفت گروهی از قبیله ما بنی‌اسد در این نزدیکی‌ها هستند [همان‌ها که بعداً آمدند و شهدا را به خاک سپردند] و اجازه خواست تا نیروی کمکی بیاورد. امام اجازه داد و حبیب نزد قبیله خود رفت و با آنان سخن گفت و نیرو جمع کرد ولی عمر سعد متوجه شد و افرادش را فرستاد تا جلو آنها را بگیرند. البته باز هم حبیب توانست خود را به امام برساند. ✅او در آرایش نظامیِ سپاه کوچک امام، فرمانده جناح چپ بود و پس از مسلم بن عوسجه که گویا با هم از کوفه آمده بودند به شهادت رسید. ✅جریان شهادت حبیب این بود که وقتی امام خواست به نماز بایستد یکی از دشمنان فریاد کرد که این نماز قبول نیست. حبیب جوابش را داد و به او حمله کردند و پس از قدری مبارزه و مقاومت، ضربتی بر سرش زدند و به شهادت رسید. ✅ذکر مصیبتِ سر حبیب و بردن آن به کوفه برای گرفتن پول و واکنش فرزند نوجوانش قاسم، در منابع معتبر آمده است 📚 (تاریخ طبری 440/5 از ابومخنف). ✅شاهدان گفته‌اند شهادت حبیب، امام را بسیار درهم شکست. 🔰2ـ مسلم بن عوسجه هم اسدی بود و با حبیب در کوفه برای امام بیعت می‌گرفتند و مسلم میزبان مسلم بن عقیل بود. ✅او جزء نخستین شهدای کربلاست و هنوز رمقی داشت که امام بر بالین او آمد و این آیه را قرائت کرد: فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‏ نَحْبَهُ‏ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْديلاً. رفیقش حبیب هم به بالین او آمد و مسلم او را به پایداری در راه امام وصیت کرد. 🔰3ـ زهیر بن قین ✅ابتدا دل در گرو بنی‌امیه داشت اما در بین راه مکه به کوفه به او پیوست. ✅اهمیت داستان زهیر به نقش همسر اوست که باعث شد لحظه‌ای فکر و تأمل او را متحول کند و به امام بپیوندد و جزء شهدای کربلا شود. همسرش به او گفت فرزند پیامبر دنبال تو فرستاده و نمی‌روی؟ حداقل برو سخن او را بشنو. او وقتی امام را ملاقات کرد متحول شد و خیمه‌اش را برچید و به او ملحق شد. 📚(همه مطالب از مقتل ابومخنف است در کتاب تاریخ الطبری، نسخه محمد ابوالفضل ابراهیم).
🔳 شیرینی مرگ استاد صفایی حائری(عین_صاد)
🏴🎺🏴🎷🏴 🖋احکام عزاداری... 📌 سوال: 📝 نظر شریف حضرتعالی نسبت به ادامه حرکت دسته های عزاداری در شب های محرم تا نصف شب همراه با استفاده از طبل و نی چیست؟ 🔰 پاسخ: به راه انداختن دسته های عزاداری برای سیدالشهدا و اصحاب او(علیهم السلام) و شرکت در امثال این مراسم امر بسیار پسندیده و مطلوبی است و از بزرگترین اعمالی است که انسان را به خداوند نزدیک می کند، ولی باید از هر عملی که باعث اذیّت دیگران می شود و یا فی نفسه از نظر شرعی حرام است، پرهیز کرد. ------------- 📒 اجوبه الاستفتائات آیت الله خامنه ای سوال 1448 ➖➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 ویژه برنامه ▫️سلسله بیانات حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با موضوع «تحلیل قیام سید و سالار شهیدان علیه السلام در پرتو عشق و محبت الهی» ▪️ جلسه پنجم
k-05 Eshgh khoonin.mp3
2.83M
🏴 ویژه برنامه ▫️سلسله بیانات حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با موضوع «تحلیل قیام سید و سالار شهیدان علیه السلام در پرتو عشق و محبت الهی» ▪️ جلسه پنجم
eshghe khoonin_ moharame 88_ 05 p2.pdf
140.2K
🏴 ویژه برنامه ▫️سلسله بیانات حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی با موضوع «تحلیل قیام سید و سالار شهیدان علیه السلام در پرتو عشق و محبت الهی» ▪️ جلسه پنجم
🕌پیوند امام حسین(علیه السلام) و حضرت مهدی(علیه السلام) 🔶از نوای غریبانه استغاثه امام حسین(علیه السلام) سال ها و قرن ها می گذرد؛ اما انعکاس آن را می توان در لحظه لحظه تاریخ به گوش جان شنید؛این فریاد نه تنها رو به خاموشی و افول نگذشته، بلکه هر روز رساتر و پرصلابت تر، خروش و جوشش آزادگان عالم را افزوده است. 🔶گویا امام حسین(علیه السلام) سال ها و قرن ها چشم به راه دوخته و به انتظار نشسته است؛ تا امام عصر(علیه السلام) ندایش را پاسخ گوید؛ پرچم بر زمین مانده اش را به دوش گیرد؛داغ های کهنه اش را التیام بخشد و آرمان های بلندش را لباس تحقق بپوشاند. 🔶روز ظهور هنگام پاسخ به استغاثه مظلومانه امام حسین(علیه السلام) است و حضرت مهدی(علیه السلام) پاسخ دهنده آن. 🔻چرا یاد امام حسین(علیه السلام) همیشه و همه جا همراه و هم پای یاد حضرت مهدی(علیه السلام) است؟ 🔻چرا هر جا سخن از حسین(علیه السلام)است، نام حضرت مهدی(علیه السلام) نیز رخ می گشاید؟ 🔻چرا عاشورا روز ((ظهور)) است و یاد حسین(علیه السلام) آغازین کلام مهدی(علیه السلام) ....؟ 🔶آیا این بدین معنی نیست که ظهور امام زمان(علیه السلام) تداوم قیام عاشورای امام حسین(علیه السلام) است .....
هدایت شده از حقیقت ناب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
🔅🔅🔅 📌نگاشت۳:محتوی کلی سوره انشقاق سوره انشقاق همانند دو سوره قبلی‌اش (تکویر و انفطار) و به طور کلی همانند سوره‌های مکی سخن اصلی‌اش درباره معاد است و حوادث آن و آخرت را به تصویر می‌کشد. از میان این حوادث، به شکافته شدن آسمان اشاره می‌کند و سپس به شرح حال دو گروه می‌پردازد: ▫ گروه نخست اصحاب یمین‌اند که نامه اعمالشان را به دست راستشان می‌دهند ▫ و دیگری اصحاب شمال‌اند که نامه اعمالشان را به پشت سرشان پرتاب می‌کنند. 🔅تفسیر و قرآن پژوهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
* 💠 دستور العملی برای دهه اول محرم 🔻توسّل به سالار شهیدان علیه السلام به ویژه در دهه ی اول ماه محرم از اهمیت بسیاری برخوردار است. مرحوم آیت الله کشمیری در این باره می فرمود: سزاوار است انسان از اول محرم تا سیزدهم محرم در ساعت و مکان مشخص، زیارت عاشورا با صد لعن و صد سلام و دعای علقمه بخواند و آن را ترک نکند. اگر کسی در طول سال، بیش از این ایام را موفق به خواندن زیارت عاشورا شد، هنیئاً له (گوارایش باد) وگرنه حداقل این است که در هر سال، خواندن زیارت عاشورا در این ایام را از دست ندهد. ‌ ‌ ┈┄┅═✾•••✾═┅┄┈ 🔺 حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰🔰🔰روز ششم محرم ✅امام حسن مجتبی(ع) حدود سال 50 به شهادت رسید و فرزندان او با سنین بالای ده سال در کربلا حضور داشتند. ✅سنّ دقیق آنها معلوم نیست و مطالبی که گفته می‌شود حدس و گمان است. ✅ اینکه در منابع از قاسم و عبدالله به «غلام» تعبیر شده است یعنی نوجوان. قاسم، ابوبکر، عبدالله، حسن و عمرو فرزند امام حسن(ع) همراه عمویشان به کربلا آمدند، سه نفر آنها شهید شدند و عمرو جزء اسیران بود 📚(کتاب تسمیة مَن قُتل مع الحسین ع، ص150 و دیگر منابع انساب و تاریخ). ✅حسن بن حسن مجروح شد و زنده ماند. ✅جزئیات شهادت ابوبکر که زودتر از برادرانش شهید شد، بیان نشده و این احتمال هم هست که ابوبکر کنیه عبدالله بوده و هر دو یکی هستند. ✅ اما درباره قاسم و عبدالله گزارشی جان‌سوز موجود است. هر چند بعدها دستخوش افزودگی و تحریف نیز شده است. 📚بنا به خبر ابومخنف از شاهدان واقعه کربلا، نوجوانی از سوی خیمه‌های حسین(ع) بیرون شد و شمشیری در دست داشت. پیراهن و شلوار پوشیده بود ✅و راوی دقیق ضبط کرده که گوید یادم هست بند کفش پای چپیش هم پاره شده بود. عمرو بن نُفَیل گفت به او حمله می‌کنم؛ راوی که در لشکر عمر سعد حضور داشته او را منع می‌کند اما قاتل به قاسم حمله می‌کند و به سر او ضربه‌ای می‌زند که می‌افتد و صدای عمو می‌زند. امام حسین(ع) به سرعت بر بالین پسربرادر حاضر می‌شود و قاتل با یک ضربه امام فرار می‌کند و زیر دست و پای لشکر خود می‌افتد و می‌میرد. غبار که می‌نشیند می‌بینند حسین(ع) بالای سر نوجوان نشسته و بچه در حال جان دادن پاهایش را روی زمین می‌کشد. امام می‌فرماید از رحمت خدا دور باشند گروهی که تو را کشتند و در قیامت خصم آنان پیامبر خواهد بود. چه سخت است بر عمویت که دراین لوغی دشمن نتواند پاسخ تو را بدهد... آنگاه او را بر سینه چسباند و پیش جنازه پسرش علی اکبر برد. هنگاه بردنش دیدم که پاهای او بر زمین کشیده می‌شد. پرسیدم این نوجوان که بود گفتند قاسم فرزند حسن بن علی(ع). ✅همین مقتل‌نویس معتبر درباره عبدالله هم می‌نویسد: وقتی امام را محاصره کردند، نوجوانی از خانواده حسین(ع) سوی خیمه‌ها آمد. زینب دست او را گرفت و امام به خواهر توصیه کرد او را نگه دارد، اما او از دست عمه گریخت و نزد عمو آمد. بحر بن کعب شمشیر را بالا برده بود تا به امام بزند، عبدالله دستش را جلو آورد و دستش به پوست آویزان شد. صدای مادر زد و عمو او را به سینه چسباند و فرمود صبر کن پسر برادر، اصبر على ما نزل بك، و احتسب في ذلك الخير، فان الله يلحقك بآبائك الصالحين، برسول الله و على بن ابى طالب و حمزه و جعفر و الحسن بن على، صلى الله عليهم اجمعين.
📚 پوشیدن لباس مشکی
37.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴‌ماجرای شهادت حضرت قاسم ابن‌الحسن به روایت رهبر انقلاب
📜مقاله دکتر جوزف درباره عزاداری 🖊آیت الله‌العظمی حاج سید احمد زنجانی در "الکلام یجر الکلام" می‌نویسد: 🔹... دكتر جوزف فرانسوى مقاله‏‌اى در اين باب نوشته كه آقا سيّد هبة‌الدين شهرستانى، آن را در مجله «العلم» درج نموده است. خلاصه مقاله وى اين است كه: 📃... وجه اين ترّقى ايشان [شیعیان]، همين عزادارى است كه تقريبا هر يك از ايشان را دعوت‌کننده بر اين مذهب قرار داده است. امروز محلّى پيدا نمى‌‏شود كه در آنجا، يك يا دو نفر از شيعه باشد، مگر اينكه در آن جا عزا برپا مى‌‏كنند. ▫️من در مارسى، يك نفر شيعه عربى را ديدم از اهالى بحرين كه او به تنهایی بر حسين (علیه السلام) عزادارى مى‌كرد. به منبر مى‌رفت و كتابى مى‌‏خواند و گريه مى‏‌كرد و بعد، طعامى به فقرا مى‌‏داد. ▫️مال‌‏هاى زياد در اين راه خرج مى‌كنند. بعضى از ايشان، از مال خالص خود در هر سال، به اندازه استطاعت خود خرج مى‏‌كنند. اين قسم، از دو ميليون فرنك بيشتر در هر سال خرج مى‏‌نمايند؛ و بعضى ديگر، از اوقافی كه براى اين موضوع تعيين گرديده صرف مى‏‌نمايند. خرج اين‌ها، چندين برابر خرج قسم اوّل مى‏‌شود؛ و گويا همه فِرَق اسلاميّه بالاجتماع در راه مذهب خود، آن قدر بذل نمى‌كنند كه اين فرقه، به تنهایی بذل مى‏‌كند. موقوفات اين فرقه، دو سه برابر موقوفات همه فرق اسلاميّه است. ▫️و هر يك از اين فرقه، حقيقتاً داعى است بر مذهب خود، بى آن كه ساير فِرَق، ملتفت اين معنى باشند و بلكه خودشان نيز ملتفت نيستند بر اين فايده‌ای كه بر كار آن‌ها مترتّب است و معلوم است مذهبى كه پنجاه شصت ميليون داعى داشته باشد، البتّه به تدريج ترقّى مى‏‌كند، به قدرى كه شأن آن‌ها اقتضا مى‌كند و سعى فقرا و ضعفای ايشان در اقامه عزا، بيشتر از اكابر ايشان است؛ به جهت نفع دنيا و آخرتی كه در اين عمل مى‌بينند. ▫️پس اين‌ها سعى مى‌كنند كه در مجالس عموميّه، عبادات مرغوب و پسنديده القاء نمايند و از مسائل دينيّه خودشان نيز طرح نمايند. در اثر اين، خطبای اين فرقه، بر ساير فِرق برترى يافته و اهالى اين فرقه به مسائل مذهبى خودشان، أعرف از ساير فِرَق مى‏ باشند. ▫️شيعه، مذهب خودشان را به قوّت‏ دعوت تأييد كرده ‌اند كه از تيغ، برّنده‌‏تر است و خود اجتماع آن‌ها كه براى عزادارى گرد هم آيند و در كوچه و برزن نوحه سرایى مى‌كنند، موجب ازدياد شوكت آن‌ها است؛ زيرا كه اگر در يك شهر، ده هزار اشخاص متفرّق باشند و در يك جا، هزار نفر مجتمع باشند؛ شوكت اين هزار نفر، از ده هزار نفر متفرّق بيشتر مى‏‌شود. و علاوه از آن، هزار نفر اگر در يك جا مجتمع باشند، به مقدار آن هم از ديگران، به جهت تماشا يا ملاحظه رفاقت و يا اغراض ديگر، در دور و بر آن‌ها جمع مى‌‏شوند و البتّه شوكت آن‌ها در انظار، به جهت انضمام اين‌ها بيشتر مى‌‏شود. ▫️و اساسا خود اظهار مظلوميّت، تأثيرش از امور فطريّه است؛ مثل اينكه هر كس بالطبع از مظلوم دست مى‏‌گيرد و دوست مى ‌دارد كه ضعيف و مظلوم بر قوى و ظالم غلبه پيدا كند. مصنّفین اروپا كه در كتاب‌هاى خودشان، تفصيل مقاتله حسين (علیه‌السلام) و اصحاب او را با شهادت ايشان ذكر كرده‏‌اند، با اينكه اعتقاد به ايشان ندارند، ولى ايشان را مظلوم مى‌دانند و اعتراف مى‌كنند به ظلم و تعدّى قاتل‌هاى ايشان و بى‌رحمى آن‌ها؛ و ذكر نمى‏‌كنند نا‏م‌هاى آن‌ها را، مگر اينكه نفرت مى ‏كنند از آن‌ها،... .
-964485375_-210219.mp3
3.82M
🚩 نقش بانوان در کربلا 🎙 گفتاری از دکتر رجبی دوانی درباره زنان عاشورا 1⃣ بخش اول: فصل امتحان 💐 بانوان حاضر در کربلا حاضرند رنج سفر را به جان بخرند و امام زمان خود را رها نکنند. ولی می‌بینیم این بصیرت را برخی از خود خاندان بنی‌هاشم ندارند. محمد حنفیه به عنوان فرزند امیرالمومنین علیه‌السلام و برادر امام حسن و امام حسین علیهم‌السلام، عبدالله‌بن‌جعفر به عنوان پسر عموی امام و همسر حضرت زینب سلام‌الله، عمر که یکی از فرزندان امیرالمومنین علیه‌السلام، عباس پسر عموی پیغمبر صلی‌الله علیه و آله و امیرالمومنین علیه‌السلام است که حاضر به همراهی نشدند. اینها امام را دوست دارند، دلسوزی برای امام دارند، ولی مانند این بانوان، بصیر و ولایتمدار نیستند که امام را همراهی کنند. لذا از این جهت، این بانوان -که چه بسا خیلی از آنها برای ما شناخته‌شده هم نیستند- در اوج قرار دارند به سبب اینکه از زندگی خود دست برداشته‌اند.
🔳 اصحاب اباعبدالله استاد صفایی حائری(عین_صاد)
sokhanrani.mp3
13.39M
🏴 🔸| 🎙حجت الاسلام و المسلمین دکتر خسروپناه شب ششم