eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5هزار ویدیو
454 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹درس جنگ و تحریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 آیا منکر سلام الله علیها بودند؟ 👈 حقیقت ماجرای آن چیست؟ 🔊 💥ببینید و انتشار دهید
💠 پرسش و پاسخ از حضرت آیت الله خوشوقت ره قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص لِلشَّهِيدِ مِنَ اللَّهِ مِنْ دَمِهِ مَغْفُورٌ لَهُ وَ ....وَ السَّابِعَةُ أَنْ يَنْظُرَ إِلَى وَجْهِ اللَّهِ. ♦️♦️♦️سوالاتی درباره شهداء(3) ❓س: این خصلت که یعنی چه؟ ✅ج: حالا که شما شهید نشدی، الان زنده هستی. هر وقت ان شاء الله شهید شدید آنوقت می‌فهمی يَنْظُرُ بِنُورِ اللَّه ‏یعنی چه! يَنْظُرَ إِلَى وَجْهِ اللَّهِ یعنی چه! شهید مقام والایی است. ❓س: آیا نمی‌توانند برای ما توضیح دهند که ....؟ ✅ج: خُب او که دید نمی‌تواند به شما بدهد، مخصوص به خودش است و به شما نمی‌تواند بگوید که من چنین دیدم. ع فرموده‌اند که وقتی انسان شهید می‌شود چند چیز برایش اتفاق میافتد. یکی هم همین است. یک چیزی، یک حدی، یک ، به او می‌دهد مثل این است که دارد می‌کند. شما وقتی من را نگاه کنی چطور همه من را می‌فهمی، آن معرفت اینقدر روشن می‌شود. آنجا هم اینجور است نه این که حالا آنجا جای خداست و این شهید می‌رود و می‌بیند. اینها نیست. مسائل است نیست. يَنْظُرَ إِلَى وَجْهِ اللَّهِ برای من است نه برای خدا. هر چیزی که برای من است آنجا نمی‌رود.
🍀🌟🍀🌟🍀 ✅پرسش: در قران ايه اي هست که مي فرمايد هر کس دنيا بخواهد دنيا مي دهيم و هر کس اخرت بخواهد اخرت مي دهيم اگر اينگونه است پس چرا وقتي از خدا دنيا مي خواهيم نمي دهد؟ 🌺پاسخ: در قرآن مي فرمايد مَّن كَانَ يُرِيدُ الْعَاجِلَةَ عَجَّلْنَا لَهُ فِيهَا مَا نَشَاءُ لِمَن نُّرِيدُ ثُمَّ جَعَلْنَا لَهُ جَهَنَّمَ يَصْلَىهَا مَذْمُومًا مَّدْحُورًا اسراء آيه 18. ☘️آن کس که (تنها) زندگي زودگذر (دنيا) را مي‌طلبد، آن مقدار از آن را که بخواهيم -و به هر کس اراده کنيم- مي‌دهيم؛ سپس دوزخ را براي او قرار خواهيم داد، که در آتش سوزانش مي‌سوزد در حالي که نکوهيده و رانده (درگاه خدا) است. ✍️در اين آيه نمى گويد هر كس به دنبال دنيا برود، به هر چه بخواهد مى رسد، بلكه دو قيد براى آن قائل مى شود، اول اينكه تنها بخشى از آنچه را مى خواهد به آن مى رسد، همان مقدارى را كه ما بخواهيم (ما نشاء). ديگر اينكه : همه افراد به همين مقدار نيز نمى رسند، بلكه تنها گروهى از آنها به بخشى از متاع دنيا خواهند رسيد، آنها كه بخواهيم (لمن نريد). 🔹و به اين ترتيب نه همه دنيا پرستان به دنيا مى رسند و نه آنها كه مى رسند به همه آنچه مى خواهند مى رسند، زندگى روزمره نيز اين دو محدوديت را به وضوح به ما نشان مى دهد، چه بسيارند كسانى كه شب و روز ميدوند و به جائى نميرسند، و چه بسيار كسانى كه آرزوهاى دور و درازى در اين دنيا دارند كه تنها بخش كوچكى از آنرا بدست مى آورند. 🌱و اين هشدارى است براى دنيا پرستان كه اگر خيال كنيد آخرت را به دنيا بفروشيد به تمام هدفتان نائل مى شويد، اشتباه بزرگى كرده ايد، بلكه گاهى هيچ و گاه به كمى دسترسى پيدا مى كنيد. 🍀و اصولا دامنه آرزوهاى انسان آنقدر گسترده است كه با محدوديت جهان ماده قابل اشباع نيست ، تمام دنيا را به يكنفر بدهند، بسيار مى شود كه اشباع نمى گردد. 🌸اما آنها كه تلاش مى كنند و به هيچ نمى رسند، ممكن است به دلائل مختلفى باشد يا بخاطر آنست كه هنوز اميد بيدارى و نجاتشان است ، و خدا به آنها محبت مى كند، و يا به خاطر آنست كه اگر به جائى برسند آنچنان طغيان مى كنند كه عرصه را بر خلق خدا تنگ مى نمايند.(1) 1. تفسير نمونه ذيل آيه مربوطه.
⁉️متن شبهه: شنیده شده که می گویند از صدای گریه حضرت رقیه سلام الله علیها یزید در کاخش از خواب بیدار شد و… در کجای دنیا قصر را در کنار خرابه میسازند؟ ✅ پاسخ شبهه: 👇👇 1⃣ تنها مدرک این اتفاق را در خانه و کاخ یزید ترسیم می‌کند، اما همه می‌گویند در خرابه! و جالب هم این است که اکثرا – اعم از نویسندگان و گویندگان – گفتار خود را به کامل بهائی نسبت می‌دهند! در حالیکه انگار این بخش از کتاب را مطالعه نکرده اند. 2⃣ اما نقل ماجرا از کامل بهائی؛ 🔅 کامل بهائی مال عماد الدین طبری ج 2 ص 179 دارد: در «حاویة» آمده که زنان خاندان نبوت در حالت اسیرى، حال مردان که در کربلا شهید شده بودند، بر پسران و دختران ایشان پوشیده مى‌داشتند و هر کودکى را وعده‌ها مى‌دادند که پدر تو به فلان سفر رفته است [و] باز مى‌آید تا ایشان را به خانه یزید آوردند، دخترکى چهارساله بود، شبى از خواب بیدار شد و گفت : «پدر من حسین کجاست؟ این ساعت او را به خواب دیدم سخت پریشان!، زنان و کودکان جمله در گریه افتادند و فغان از ایشان برخاست، یزید خفته بود، از خواب بیدار شد و حال تفحص کرد، خبر بردند که حال چنین است. 3⃣ به وضوح پیداست که این اتفاق در خانه یزید بوده نه خرابه، البته باید گفت در ابتدا ورود اسرا به شام آن‌ها را در خرابه بردند، خرابه‌ای که امام صادق(ع) در روایتی که از ایشان کتاب خرائج ج 2 ص 753 نقل می‌کند، آن قدر سست بود که می‌خواست بر سرآنان فرو بریزد و کتاب امالی شیخ صدوق ص 231 از فاطمه بنت الحسین(ع) متنی به این مضمون نقل می‌کند، آن‌ها را در جایی زندانی کردند که نه از سرما در امان بودند، نه از گرما، به حدی که صورت‌هایشان آسیب دیده بود، شاید همین نقل‌ها بعضی‌ها را به اشتباه انداخته و خیال کرده‌اند این مصیبت در خرابه بوده! به هر حال تنها مدرک این مصیبت است. 4⃣ با دقت در عبارت «زنان و کودکان جمله در گریه افتادند و فغان از ایشان برخاست» در می بابیم با صدای گریه و فغان اسراء یزید(لعنة الله علیه) از خواب بیدار شد نه تنها با گریه حضرت رقیه سلام الله علیها . 5⃣ اما در رابطه با مکان خرابه که چه جایی و در کجا بوده باید گفت ، مورّخان و مقتل نویسان این مکان را به صورتهای متفاوتی توصیف کرده‌اند که برخی از آنها را ذکر میکنیم؛ 🔸 پس از خطبۀ حضرت زینب(س) در مجلس یزید که اوضاع را بر ضدّ او متحوّل ساخت، یزید به ناچار اهل بیت را در خرابه‌ای بی‌سقف جای داد. آنان سه روز در آن خرابه بودند … 📚 (مقتل خوارزمی، ج ۲، ص ۷۴ | فرهنگ عاشورا، ص۱۵۹) 🔸 از بعض کتب نقل شده که مسکن و مجلس اهل البیت(ع) در شام در خانۀ خرابی بوده و مقصود یزید آن بود که آن خانه سر ایشان خراب شود و کشته شوند … 📚 (منتهی الآمال، ج۲، ص۱۰۰۲) 🔸 (بعد از وقایعی که در کاخ یزید رخ داد، به دستور او، اهل بیت را برای مدتی در شام سکنا دادند.) شیخ مفید این موضوع را چنین به تصویر کشیده است: 🔹«…سپس دستور داد زنان را در خانه جداگانه درآرند، و على بن الحسين(ع) نيز نزد ايشان باشد، پس خانه چسبيده به خانه يزيد را براى ايشان خالى كرده، و چند روزى آن خاندان (عصمت) در آن‌جا ماندند…». 📚 (شیخ مفید، الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج2، ص 122) از متن شیخ مفید همین مقدار دانسته می‌شود که محل اسکان اهل بیت(ع) خانه‌ای در جوار قصر یزید بود. و به ویژگی‌های دیگر آن پرداخته نشد. 🔸 اما قطب راوندی روایتی مفصل‌تر نقل می‌کند: 🔹 «امام صادق(ع) فرمود: وقتى امام زين العابدين(ع) را با اهل بيت پيامبر نزد يزيد آوردند، آنان را در خرابه‏اى كه ديوارهايش سست بود قرار دادند. يكى از آنها گفت: ما را در اين خرابه قرار دادند تا بر سر ما خراب شود. يكى از نگهبانان اين را شنيد و به زبان رومی گفت: اينها را بنگريد مى‏ترسند كه ديوار بر سر آنها خراب شود، در حالی‌که اين بهتر است از آن‌كه فردا بيرونشان آورده و يكى بعد از ديگرى گردنشان را بزنند! امام سجاد(ع) فرمود: به اذن خدا هيچ يك از اين دو نمى‏شود. و همين طور هم شد.» 📚 (قطب الدین راوندی، سعید بن عبد اللّٰه، الخرائج و الجرائح، ج2، ص 753)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 💐🎙 حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی مدظله العالی 💢موضوع: همه به یادش گریه کردند... 💯💯💯 علیه السلام ✅ ارسال به دیگران فراموش نشود🙏🌸 ═══✼🍃🌹🍃✼══ ✨✨✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 خريد و فروش سهام در بورس ایران و خارج از کشور 💠 سؤال: خرید و فروش در جمهوری اسلامی ایران یا خارج از کشور چه حکمی دارد؟ ✅ جواب: به طور کلی فعالیت در بورس جمهوری اسلامی ایران با رعایت مربوطه، اشکال ندارد و در بورس های خارج از ایران، اگر با رعایت مقررات مربوطه و طبق باشد (مثلاً نباشد، سهام شرکت های دارای فعالیت حرام، مانند و نباشد)، اشکال ندارد. 🆔 @leader_ahkam
📸 تصاویری از رهبر انقلاب در دوران جنگ و جبهه
🔰🔰🔰جواب امام زین‌العابدین علیه‌السلام به اعتراض یزید در زمان اسارتِ اهل‌بیت سیدالشهدا علیه‌السلام، یزید دید در دست امام‌ سجاد علیه‌السلام تسبیحی است که حضرت آن را می‌چرخاند؛ لذا به امام علیه‌السلام اعتراض کرد که چرا کار بیهوده انجام می‌دهی؟! امام‌ سجاد علیه‌السلام فرمود: «از پدرم شنیدم که جدم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم «کان إِذا أَصْبَحَ وَ أَمْسی یقُولُ: أَللهُم إِنی أَصْبَحْتُ وَ أَمْسَیتُ أُسَبّحُک وَ أُمَجّدُک و اُحَمِّدُکَ وَ اُهَلِّلُکَ وَ اُکَبِّرُکَ بِعَدَدِ ما أُدِیرُ بِهِ سُبْحَتِی» (رسول‌ خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم هر صبح و شام می‌فرمود: خداوندا، صبح و شام کردم درحالی‌که تسبیح و تمجید و ستایش و تهلیل و تکبیر تو را می‌گویم به تعداد گرداندن تسبیحم). و سپس تسبیح خود را می‌گرداند. هرکس این کار را انجام دهد، برای او اجر تسبیح نوشته می‌شود و نیز برای او مایه‌ فَرَج و گشایش است.۱ 📚رحمت واسعه، ص۱۱۱ «رُوِيَ أَنَّهُ لَمَّا حُمِلَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ علیه‌السلام إِلَى يَزِيدَ عَلَيْهِ اللَّعْنَةُ هَمَّ بِضَرْبِ عُنُقِهِ فَوَقَّفَهُ بَيْنَ يَدَيْهِ وَ هُوَ يُكَلِّمُهُ لِيَسْتَنْطِقَهُ بِكَلِمَةٍ يُوجِبُ بِهَا قَتْلَهُ وَ عَلِيٌّ علیه‌السلام يُجِيبُهُ حَسَبَ مَا يُكَلِّمُهُ وَ فِي يَدِهِ سُبْحَةٌ صَغِيرَةٌ يُدِيرُهَا بِأَصَابِعِهِ وَ هُوَ يَتَكَلَّمُ فَقَالَ لَهُ يَزِيدُ عَلَيْهِ مَا يَسْتَحِقُّهُ: أَنَا أُكَلِّمُكَ وَ أَنْتَ تُجِيبُنِي وَ تُدِيرُ أَصَابِعَكَ بِسُبْحَةٍ فِي يَدِكَ فَكَيْفَ يَجُوزُ ذَلِكَ؟ فَقَالَ علیه‌السلام: حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ جَدِّي صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم: أَنَّهُ كَانَ إِذَا صَلَّى الْغَدَاةَ وَ انْفَتَلَ لَا يَتَكَلَّمُ حَتَّى يَأْخُذَ سُبْحَةً بَيْنَ يَدَيْهِ فَيَقُولُ: اللَّهُمَّ إِنِّي أَصْبَحْتُ أُسَبِّحُكَ وَ أُحَمِّدُكَ وَ أُهَلِّلُكَ وَ أُكَبِّرُكَ وَ أُمَجِّدُكَ بِعَدَدِ مَا أُدِيرُ بِهِ سُبْحَتِي. وَ يَأْخُذُ السُّبْحَةَ فِي يَدِهِ وَ يُدِيرُهَا وَ هُوَ يَتَكَلَّمُ بِمَا يُرِيدُ مِنْ غَيْرِ أَنْ يَتَكَلَّمَ بِالتَّسْبِيحِ وَ ذَكَرَ أَنَّ ذَلِكَ مُحْتَسَبٌ لَهُ وَ هُوَ حِرْزٌ إِلَى أَنْ يَأْوِيَ إِلَى فِرَاشِهِ فَإِذَا أَوَى إِلَى فِرَاشِهِ قَالَ مِثْلَ ذَلِكَ الْقَوْلِ وَ وَضَعَ سُبْحَتَهُ تَحْتَ رَأْسِهِ فَهِيَ مَحْسُوبَةٌ لَهُ مِنَ الْوَقْتِ إِلَى الْوَقْتِ فَفَعَلْتُ هَذَا اقْتِدَاءً بِجَدِّي صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم؛ روایت شده هنگامی که علی‌بن‌حسین علیهماالسلام را نزد یزید که لعنت بر او باد، بردند، تصمیم داشت گردنش را بزند، پس او را در برابر خود ایستاده نگه داشت و با او سخن می‏‌گفت تا او سخنی بگوید و به بهانۀ آن کشتنش را واجب کند. علی علیه‌السلام پاسخ را مطابق پرسش می‌‏داد و در دستش تسبیح کوچکی بود که آن را می‏‌چرخاند و سخن می‏‌گفت. یزید ـ که بر او باد هر چه مستحق آن است ـ گفت: من با تو سخن می‏‌گویم و تو پاسخم می‏‌دهی و تسبیحی در دستت می‏‌چرخانی؟! چگونه این کار جایز است؟! او علیه‌السلام فرمود: پدرم از جدم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم برایم فرمود که هرگاه نماز صبح را می‏‌خواند و نافله به‌ جا می‌آورد، با کسی سخن نمی‌‏گفت تا تسبیح را برمی‏داشت و می‏‌فرمود: «بار خدایا، من صبح کردم و تو را تسبیح و ثنا و تهلیل و تکبیر و تمجید می‏‌گویم به عدد آنچه که تسبیحم را می‏‌چرخانم» و تسبیح را در دستش می‏‌چرخاند و هرچه می‏‌خواست، سخن می‏‌گفت، بدون آنکه با تسبیح ذکر بگوید و می‏‌فرمود: همین برایش [ذکر] حساب می‌‏شود و حرزی است تا وقتی که به بستر خود رود. و هنگامی که به بستر می‏‌رفت، مانند همین کلام را می‌‏گفت و تسبیح را زیر سر خود می‏‌گذاشت، پس برایش از این وقت تا وقت بعدی [ذکر] حساب می‏شد. من هم به پیروی از جدم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم این کار را کردم»؛ 📚دعوات راوندی، ص۶۲ و نیز نک: بحارالانوار، ج۴۵، ص۲۰۰؛ ج۹۸، ص۱۳۶.
قضا نماز صبح را باید آهسته خواند یا بلند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 انتقاد سردار از سپردن مدیریت کشور به دست بیگانگان و پاسخ به برخی از شبهات پیرامون جنگی تحمیلی جبههٔ اسلامی در فضای مجازی
هدایت شده از حقیقت ناب
📌 ‌ السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.
هدایت شده از حقیقت ناب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
پویش موضوعی سوره انشقاق.docx
19.3K
📌 نگاشت 30: پویش موضوعی سوره انشقاق ✅فایل متنی پویش موضوعی سوره انشقاق حاوی بیش از 300 نکته برای محققان قرآن پژوه،مربیان و کانون های قرآنی و کسانی که در کوتاه ترین فرصت می خواهند پیام های قرآنی را دریافت نمایند. 🔰ثواب انتشار و استفاده این فایل را به پیشگاه امام محمد باقر علیه السلام هدیه کنیم. 🔅تفسیر و قرآن پژوهشی
Al-Inshiqaq04.mp3
5.33M
🔅🔅🔅 📌نگاشت 31:تفسیر صوتی سوره انشقاق 📝 استاد فرزانه و مفسر عالیقدر آیت الله جوادی آملی 📒 جلسه چهارم ☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل هدیه به پیشگاه مطهر امام محمد باقرسلام الله علیه 🌴🌴🌴 🔰در رساندن سخن حق و پایبندی به آن استقامت بورزیم و ثابت قدم باشیم.یاریگر ما در انتشار این دغدغه باشید. 🔅تفسیر و قرآن پژوهشی
تفسير سوره انشقاق 4.docx
37.6K
🔅🔅🔅 📌نگاشت 32:تفسیر متنی سوره انشقاق 📝 استاد فرزانه و مفسر عالیقدر آیت الله جوادی آملی 📒 جلسه چهارم ☑️ ثواب انتشار و استفاده از این فایل هدیه به پیشگاه مطهر امام محمد باقر سلام الله علیه 🌴🌴🌴 🔰در رساندن سخن حق و پایبندی به آن استقامت بورزیم و ثابت قدم باشیم.یاریگر ما در انتشار این دغدغه باشید. 🔅تفسیر و قرآن پژوهشی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🦋 احکام کلی در نماز های مستحبی 🦋
🔸 برداشت های نادرست از احکام 🔰🔰🔰نفقه ⛔️برخی از مردان تصور می کنند اگر زن درآمد كافى داشته باشد، می توان از پرداخت نفقه به همسر، امتناع کرد. ✅در حالی که به فتوای تمامی مراجع، هر چند زن درآمد كافى داشته باشد باز نفقه او بر شوهر است. 📚رساله دانشجویی، سید مجتبی حسینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تربیت نسل مهذب بخش اول اهمیت توجه به مسائل قبل از انعقاد نطفه استاد حسین دهنوی
❓با سلام خدمت استاد گران قدر حجت الاسلام جاودان. در مورد عبور خواطر شیطانی و مهلک از ذهن می خواستم بدانم از ذهن این بنده حقیر افکار شرک آلود و فوق العاده وحشتناکی به خصوص در حین نماز عبور می کند. تجویز شما را برای یکی از دوستان خواندم ولی می خواستم بدانم آیا عبور این گونه افکار بی نهایت وحشتناک برای انسان گناه محسوب می شود و باعث شرک خفی در او می شود؟ ✍️حجت الاسلام و المسلمین جاودان فرمودند: سلام علیکم و رحمة الله خواطر شیطانی باقی مانده ازگذشته است . شما مقاومت کنید بر طرف می شود . زیاد قرآن بخوانید بالخصوص در ماه رمضان و زیاد استغفار کنید بخصوص در ماه رمضان – زیاد لااله الا الله بگوئید – گناه را هم که ترک کرده اید مشکل حل خواهد شد.
🔔 شماره‌ی جدید نشریه‌ی منتشر شد: ♨️ | بشارتِ 🔶 | مروری بر و توسط امام خمینی(ره) در بیانات رهبر انقلاب 🔹 | روایت یک زندگی زنده 🔻 | در حدود است 🔰 | بدون اتهام ما است @Khattehezbollah
4_6041884963782002440.mp3
9.56M
💠 صوتی ▪️ موضوع: مبانی قرآنی نهضت حسینی ـ جلسه 2
💠🔹💠 شیوه های زمینه ای دعوت به نماز رفتارهایی است که به طور غیرمستقیم آمادگی کودکان را برای جذب به نماز افزایش می دهد. 1️⃣ گفتن اذان و اقامه ی در گوش نوزاد 🔹 اخیراً روان شناسان ثابت کرده اند که روح کودک، در شش سال اول زندگی، بسیار حساس تر و نقش پذیرتر از دوره های دیگر زندگی اوست و دیده ها و شنیده ها را، چنان در خود جذب می کند که به سختی می تواند آثار مثبت یا منفی آن ها را در بزرگ سالی از خود بزداید. 🔹 بنابراین، گفتن و در گوش نوزاد که معصومین بر آن سفارش کرده اند، او را ایمن می کند و زمینه ساز شخصیت مطلوب او – در بزرگ سالی – است. 📚 ، شیوه‌های ترغیب و جذب به نماز، خلاصه ای از صفحه ۳۰ تا ۵۲.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 اسماعیلِ مادر 🌟 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دیروز در بخشی از بیانات‌شان فرمودند: «من و شما حسّ مادری را اصلاً نمیفهمیم، واقعاً هیچ ‌کس نمیتواند حسّ مادری را درک کند غیر از خود مادر؛ آن وقت این مادر، جوانش را بفرستد جبهه، جوان که می‌آید درخواست میکند، میگوید چون برای اسلام میخواهی بروی برو...» ۱۳۹۹/۰۶/۳۱ 🌸 بانو عصمت احمدیان، مادر شهیدان ابراهیم و اسماعیل فرجوانی، یکی از همین مادران ایثارگر و از چهره‌های آشنا و فعال دیار خوزستان است که مورد تفقد رهبر انقلاب نیز قرار گرفته‌اند. در این ویدئو بخشی از مصاحبه‌ی ریحانه با این بانوی بزرگوار که ماجرای وداع با یکی از فرزندان‌اش است، روایت شده. دریافت با کیفیت بالا aparat.com/v/1K7Wz
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬اگر زنده هستند چرا همسرشان میکنند؟ 💡 شبکه وهابی 🔊 💥ببینید و انتشار دهید