eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
10هزار عکس
5هزار ویدیو
454 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🍂عواقب سوئی که به واسطۀ آثار اجتماعیِ عمل خلاف در انتظار صاحب آن است🍂 علّامه آیةالله حاج سیّدمحمّدحسین حسینی طهرانی قدّس سرّه 🔹هر کس در دنیا قانون ضلالتی بگذارد، سنّت بدی بگذارد، بدعتی بنهد که مردم پس از او به ناراحتی بیفتند، مریض شوند، عمرشان کوتاه شود، سقط جنین شود، یا دینشان خراب شود، ناموسشان خراب شود، در جهل و نادانی بمانند، راه آنان با خدا بریده شود: 🔹تمام آثاری که برای آنها هست، برای این شخص بدعت گذار و قانون گذار نیز هست؛ تمام آن گناهان برای مسبّبین آن از مقنّنان و مجریان این قانون و سنّت نیز خواهد بود بدون کم و زیاد. 📚 «معادشناسی» ج ۶ ص ۲۹۲
🔸برداشت های نادرست از احکام👇 🔰🔰🔰گرفتن ناخن در شب ⛔️برخی از مردم معتقدند، گرفتن ناخن در شب مکروه است. ✅در حالی که از کارهای مستحبی که دین اسلام بر آن تأکید می کند، گرفتن ناخن است به هر صورتی که باشد، البته بهتر است در روز جمعه باشد و از انگشت کوچک دست چپ آغاز و به انگشت کوچک دست راست تمام شود.1 ✅در نتیجه در هر وقت از شب یا روز باشد جایز است و روایتی مبنی بر کراهت گرفتن ناخن در شب، وجود ندارد. نکته: مستحب است بعد از چیدن ناخن، آن‌ را دفن کرد.2 1. وسائل الشیعه ص133 ح6 2. مکارم الاخلاق، ص 66
❓❓پرسش : شب اول قبر آيا بلافاصله بعد از دفن ميت شروع مي شود يا اينكه مثلا اگر ميت را صبح دفن كنند، شب آن روز شب اول قبر ناميده مي شود؟ 🔰🔰🔰پاسخ: اين مسايل عرفي است .بر اساس عرف متداول اولين شب دفن ميت ،شب اول قبر او محسوب مي شود . در شرع مقدس توصيه شده که در اولين شب دفن براي ميت نماز وحشت بخوانند . اگر به هر دليل دفن او به تاخير افتد، بايد نماز وحشت را تا شب دفن به تاخير اندازد (1) . از آموزه‌هاي ديني و روايات به دست مي‌آيد از زمان احتضار و هنگام مرگ ،دريافت نتيجه عمل به تدريج شروع مي‌شود که يکي از آن ها شب اول قبر است .فشار قبر، سوال در قبر و مانند آن همه از اموري است که مربوط به جزاي انسان در آغاز ورود به قبر است. از اين رو با استناد به روايات گفته شده: در ساعات و روزهاي اول مرگ، روح در عين اين که در برزخ است ،خود را در کنار بدن مادي و با آن يک نوع متحد مي‌يابد . بر اساس انس زيادي که در دنيا به بدن مادي داشته، توجه و ارتباط بيش تري با بدن مادي دارد، با حمل و حرکت دادن بدن مثل اين که با آن و به دنبال آن مي باشد و در لحظاتي که بدن مادي را حمل مي کنند و غسل مي دهند، نزد آن و در آن جا حاضر است، بنابر آنچه از روايات برمي‌آيد، چون در نظام جديد با احکام و آثار جديدي قرار گرفته و پرده‌ها کنار رفته و حقيقت‌ها براي وي روشن گشته و با شهود عيني مسايل را دريافته است، با حمل کننده‌هاي جنازه و غسل دهنده‌ها و حاضرين خطاباتي دارد. بنابراين نه تنها در شب اول قبر ،بلکه از لحظات آغازين مرگ انسان نتيجه و پيامد اعمال خود را مشاهده مي کند و از آن ها شادمان و يا در رنج و عذاب است.(2) 📚📚پي‌نوشت ها: 1.توضيح المسايل مراجع، ج1 ،ص350 نشر جامعه مدرسين قم،1386 ش. 2. محمد شجاعي، معاد ،ج 2 ،ص 249 ،نشر اميرکبير، تهران، 1362 ش .
🔰 عکس نگاشت ⛔️ خود شیفته نباشیم!
🏴🏴به‌مناسبت رحلت پیامبر(ص)🏴🏴1️⃣ ❓❓❓اثبات شهادت پیامبر(ص) یا رحلت ایشان؟ 🔰🔰🔰چندسالی است که موضوع مسموم شدن و شهادت پیامبر اکرم(ص) توسط نزدیکان ایشان (بعضی از زنان آن‌حضرت) مطرح می‌شود. با این رویکرد نوشته‌های فراوانی همزمان با ایام درگذشت‌ پیامبر اسلام(ص) در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود 🔰که در آن‌ها با چینش بعضی روایات خواسته‌اند این موضوع را اثبات کنند. ✅در ادامه این یادداشت تلاش می‌شود به صورت مختصر و کوتاه به بعضی از این مطالب پاسخ داده شود ✅تنها روایتی که با تمسک به آن تلاش می‌شود که بگویند عایشه و حفصه به پیامبر(ص) سم خورانده و آن دوعامل شهادت پیامبر(ص) بودند، روایتی است از تفسیر عیاشی.‏[۱]‎ ✅این روایت علاوه بر آن‌که سند ندارد و به‌صورت مرسل نقل شده است، منبع اصلی آن نیز منحصر به تفسیر عیاشی است که از این دست اخبار، در آن کم وجود ندارد. ✅از طرفی دیگر همراه با نقل این روایت، مقدمه‌چینی نادرست و تحریف‌آمیزی نیز صورت می‌گیرد؛ به این معنا که برای محکم کردن این سخن نامعتبر، منابعی از شیعه و اهل‌سنت برشمرده می‌شود که موضوع شهادت پیامبر(ص) را مطرح کرده‌اند؛ ✅در حالی که مقصود آن‌ها از شهادت پیامبر(ص) در این منابع، موضوع مسمومیت ایشان به دست زن یهودیه است و آن‌ها به این امر تصریح کرده‌اند. ✅موضوع داستان مسومیت رسول خدا(ص) در خیبر نیز مسأله‌ای نیست که تنها در منابع اهل سنت آمده باشد؛ بلکه بعضی روایات شیعه نیز به بیان آن بپرداخته‌اند. اتفاقاً ذیل عبارت «مَا مِنْ نَبِيٍّ وَ لَا وَصِيٍّ إِلَّا شَهِيدٌ» که در این نوشته‌ها به آن استناد می‌کنند، آمده است: «عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه‌السلام قَالَ: سُمَّ رَسُولُ اللَّهِ يَوْمَ خَيْبَرَ فَتَكَلَّمَ اللَّحْمُ فَقَالَ يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنِّي مَسْمُومٌ قَالَ فَقَالَ النَّبِيُّ(ص) عِنْدَ مَوْتِهِ الْيَوْمَ قَطَعَتْ مَطَايَايَ الْأُكْلَةُ الَّتِي أَكَلْتُ بِخَيْبَرَ وَ مَا مِنْ نَبِيٍّ وَ لَا وَصِيٍّ إِلَّا شَهِيدٌ».‏[۲]‎ همچنین بعضی از این روایات را می توانید در بحار الأنوار‏[۳]‎ مشاهده کنید. ادامه دارد...
✅پرسش: چند سالي است که حرکتي باب شده شب آخر ماه صفر عده اي ميروند درب 7 مسجد را ميزنند و دعا مي کنند. و ميگن ما ميريم دعا ميکنيم وحاجت ميگيرم . آيا دعا به اين شکل جنبه ي روايي دارد؟ آيا اين کار درست است؟ 🌸☘️☘️☘️☘️☘️🌸 🌺پاسخ: باسلام هیچ دلیل و توصیه دینی ندارد، خرافات است و لازم است جلوگیری شود. 🌺 ☘️🌺 🌺☘️🌺☘️🌺☘️ لطفا عضو شوید و برای کمک به دیگران منتشر کنید
🏴🏴🏴 ⚫️ خداوند- تبارك‏وتعالى- رسول اللَّه- ص- را هم از نظر خلقت نورى و جهات معنوى بر همه ‏ى پيامبران گذشته- ع- مقدّم داشت، و هم پس از خلقت مادّى او را بر همه‏ ى پيامبران گذشته-ع- از نظر كمالات معنوى و ظاهرى، و احكام ظاهرى و معنوى شرافت و برترى داد. ⚫️ بنابراين، رسول اللَّه- ص- به حساب جامعيّتش، كار تمامى انبياى پيش از خود را نسبت به راهنمايى امّتش مى‏كند؛ بلكه افزون بر دعوت آنان به‏توحيد و يگانگى حضرت حقّ، آن‏ ها را به توحيد اعظم و مقام احديت و منزلت لا اسمى و لا رَسمى خويش دعوت مى‏نمايد. ⚫️ انبياى گذشته-ع- توجّه به منزلت احديّت داشته ‏اند ولى داراى آن نبوده ‏اند، و اين رسول اللَّه خاتم انبيا- ص- بود كه خداوند كمال والاى احديّت را به او عطا نموده ⚫️ وقتى خداوند- تبارك‏وتعالى- مقام احديت را به آن بزرگوار- ص- عطا فرموده و پيش از آفرينش مخلوقات جامع تمام اسماى خويش گردانيده باشد، به اين حساب تمام عوالم- همان‏گونه كه ظهور يافته ‏ى اسماى حقّ‏ اند- ظهور يافته‏ ى اسماى او- ص- نيز مى‏ باشند. بنابراين، به اين اعتبار عالم اوست، و اوست عالم و «جهانى اندر اين يك ميم غرق است» 📚برگرفته از کتاب راز دل، تالیف حضرت آیة الله سعادت پرور ره🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامبر اسلام یا رسول خدا.pdf
57.9K
در نوشته‌ها، محاورات، سخنرانی‌ها و مطبوعات از ترکیب «پیامبر اسلام» استفاده نکنیم. بلکه باید تلاش شود این واژه ترکیبی به فراموشی سپرده و به جای آن اصطلاح صحیح «رسول‌الله» و ترجمه آن «رسول‌خدا» یا «پیامبر خدا» به کار رود. زیرا در واژه پیامبر اسلام (رسول الاسلام) نوعی بی‌توجهی به رسالت آن‌حضرت از سوی خداوند متعال رقم خورده و این اصطلاح از سوی خاورشناسان و غربیان به میان ما مسلمانان راه یافته است. صلی الله علیه و آله پیامبر اسلام نیست بلکه پیامبر خداست. خدای متعال در قرآن پیوسته بر واژگانی چون تأکید دارد و در اخبار و روایات نیز اصطلاحی معادل پیامبر اسلام نداریم. توضیح تفصیلی و کامل‌تر در فایل پیوستی به قلم استاد جعفریان آمده است:
حاج_منصور_ارضی_روضه_رحلت_پیامبر.mp3
7.78M
📢صوت| حاج منصور ارضی 🌴روضه رحلت پیامبر اکرم(ص) 🎪 حسینیه صنف لباس فروشان تهران
📌 ‌ السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکَ مِنّی سَلامُ اللَّهِ [اَبَداً] ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ وَ لاجَعَلَهُ اللَّهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِکُمْ اَلسَّلامُ عَلَی الْحُسَیْنِ وَ عَلی عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَ عَلی اَصْحابِ الْحُسَیْنِ.
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات