eitaa logo
حقیقت ناب
1.2هزار دنبال‌کننده
10.2هزار عکس
5.2هزار ویدیو
457 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞ورشکسته‌ترین پدر و مادرها 🔰آیت الله مظاهری حفظه الله
7.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عمو یدالله ... مردی مجاهد که در تمام عملیات های دفاع مقدس بودند،جانباز هستند و گمنام..... خدا حفظش کند🙏🏻
✳️کسب روزی حلال، همان اطاعت از خداوند است 💠 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دام ظله) : 🔹 در مورد نکوهش افرادی که برداشت نا صحیح از آیۀ ﴿ومَن يَتَّقِ اللهَ يَجعَل لَهُ مَخرَجاً ٭ ويَرزُقهُ مِن حَيثُ لا يَحتَسِبُ )داشتند، مرقوم داشته اند: 🔷 امام صادق (سلام الله علیه) مي‌فرمايد: چون این آيهٴ فرود آمد، گروهي از اصحاب رسول خدا(صلوات الله علیه) با برداشتي نادرست از آيه، از كار دست كشيده، به عبادت و دعا پرداختند. چون اين خبر به پيامبر(صلوات الله علیه) رسيد آن حضرت فرمود: من دشمن دارم كسي را كه دهانش را به دعا بگشايد و بگويد: روزيم ده؛ ولي كار و کسب را رها كند 🔹 مفاتیح الحیاه حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی (دام ظله)
📌 همکاری علی(ع) با فاطمه(س) در منزل هم عبادت بود و هم تلاشی برای پایداری زندگی عاشقانه عشق امیرمؤمنان (ع) به همسرش حضرت (س) چنان بود که در بیشتر کارهای منزل نیز او را یاری می کرد. چنانکه فرمود: «هرگز فاطمه(س) را به کاری مجبور نکردم.» امیرمؤمنان علی(ع)، افزون بر کارهای بیرون، گاهی از امام (ع) و امام (ع) نگهداری میکرد تا همسرش کارها را انجام دهد. آن حضرت، گاهی خانه را می زد و در حالیکه همسرش می پخت، پاک می کرد. گاهی نیز با کمک همسرش، سنگ آسیاب را می چرخاند و تهیه میکرد و وقتی رسول الله(ص) بر آنان وارد گردید، فرمود چه کسی خسته تر است، امام فرمود: فاطمه(س) طبق گزارش های تاریخی، از حضرت فاطمه(س) در دوران بیماری نیز از کارهای ارزنده امیرمؤمنان علی(ع) است. 📚ابن سعد، الطبقات الكبرى، ج8، ص21. 📚اربلّی، کشف الغمه في معرفة الأئمه، ج1، ص363. 📚طبرانی، الدعاء، ص90. 📚کلینی، الکافی، ج5، ص86، ح1. 📚شعیری، جامع الاخبار، ص102. 📚ابن جبرئیل، الفضائل، ص112. 📚شیخ مفید، الامالی، ص281.
14.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 🔶 مشکلات و مسائل جنسی نوجوانان 🔹 قسمت دوم 🌐 پایگاه حفظ و نشر آثار "استاد تراشیون" 🆔 @tarashiun_ir
19.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️پاسخ حجت الاسلام و المسلمین حسینی قزوینی به شبهات و افترائات مولوی محمد عثمان (امام جمعه خاش) و دعوت به مناظره...
💢۱۰ بیماری اینترنتی که همگی در معرضش هستیم! ✍️-اعتیاد به اینترنت 👈این بیماری به این علت در این فهرست شمارة یک شده است که واقعاً بسیار جدّی است و در بعضی موارد کشنده بوده است. ماهیت اعتیاد بسیار فراگیر است. هنگامی که صحبت از اینترنت باشد، این اعتیاد می تواند به چیزهای زیادی پیدا شود. از تایپ کردن گرفته تا بازدید از اتاق های گپ زنی، خرید برخط یا بازی های چند نفره. ⛔️اعتیاد به اینترنت آنقدر جدّی و واقعی است که مراکز بازپروری برای آن به وجود آمده است. به طور مثال، بر اساس مقاله ای که در نیویورک تایمز منتشر گردیده، مراکز بازپروری معتادان اینترنت در کرة جنوبی با استفاده از مدّرسان نظامی به معتادان تمرین های بدنی نسبتاً شدید شبیه تمرین های نظامی می دهند، نشست های گروهی با مشاور برگزار می کنند و کارگاه های روان درمانی برای معتادان ترتیب می دهند. مسئله اعتیاد به اینترنت در کره جنوبی در سال های اخیر به صورت یک مسئله ملّی در آمده و میزان مرگ و میر ناشی از خستگی و از پا افتادگی پس از انجام بازی های برخط روز به روز در حال افزایش است. 💢مشاهده ادامه مطلب: 👇👇👇 https://www.balagh.ir/content/8345
💠 سلسله پوسترهای 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکزتخصصی مهدویت قم و مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران) 🔰 شماره 1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ پیشرفت در نگاه اسلام و غرب قسمت اول ❓نظر اسلام درباره «پیشرفت» چیست، و اساساً از دیدگاه اسلام، ملاک «پیشرفت» چیست؟ ⚠️ ما به عنوان مسلمان، یک اختلاف اساسی با تفکر رایج در دنیا داریم و آن، این است که بر اساس بینش اسلامی، اهداف ما منحصر در اهداف مادی و دنیوی نیست. ما در مسیر حرکت زندگیمان مقصدی داریم که در اغراض مادی خلاصه نمی‌شود؛ بلکه اغراض مادی و آرمان‌های دنیوی، اهدافی میانی، و واسطه‌ای برای رسیدن به هدف نهایی تلقی می‌شوند. 🔅 البته ما بر اساس بینش اسلامی، طالب استفاده بیشتر از نعمت‌های خدا در این عالم نیز هستیم، که لازمه‌اش پیشرفت در علم، صنعت و تکنولوژی است؛ ما طالب این هستیم که اقشار مختلف جامعه در زندگی خود از رفاه و آسایش بیشتری بهره‌مند باشند، و بتوانند از نعمت‌های خدا بیشتر استفاده کنند؛ اما این، هدف نهایی نیست. ما معتقدیم که هدف از حرکت و سیر انسان که تمامی زندگی او را در بر می‌گیرد تکامل انسانیت اوست.
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
حقیقت ناب
#چشمه_حکمت #تفسیر_قرآن #تفسیر_سوره_تکویر #سوره_تکویر #تکویر 🔅🔅🔅 نگاشت18: نکته های تفسیری آیات 2
🔅🔅🔅 نگاشت19: نکته های تفسیری آیات 23و24 سوره تکویر ✳️و لَقَدْ رَآهُ‌ بِالْأُفُقِ‌ الْمُبِينِ‌ 23 ۱ - پیامبر(ص)، جبرئیل را در چشم انداز افق و کناره اى از جهان هستى دیده بود. (و لقد رءاه بالأُفق) ▫️ «اُفق»، به معناى مقدار ظاهر و آشکار از ناحیه هاى فلک و کناره هاى زمین است (لسان العرب). فاعل «رأى» ضمیر «صاحبکم» است و ضمیر مفعولى «رءاه» به «رسول» در آیات پیشین برمى گردد. ۲ - جایگاه ظهور جبرئیل براى پیامبر(ص)، جایگاهى روشن و بى ابهام بود که دیدنى ها در آن مشتبه نمى شد. (و لقد رءاه بالأُفق المبین) ۳ - عقل سالم پیامبر(ص) و مشهود بودن جبرئیل براى آن حضرت در فضایى روشن، تضمین کننده دریافت صحیح قرآن از فرشته وحى (و ما صاحبکم بمجنون . و لقد رءاه بالأُفق المبین) ۴ - امکان رؤیت فرشتگان الهى براى انسان (و لقد رءاه) ۵ - دیده هاى انسان، در صورت روشن بودن فضاى دید، قابل اعتماد و باور قلبى است. (و لقد رءاه بالأُفق المبین) 🔅🔅🔅 ✳️و مَا هُوَ عَلَى‌ الْغَيْبِ‌ بِضَنِينٍ 24 ۱ - پیامبر(ص)، در ابلاغ پیام الهى و آموختن قرآن به مردم، بخل نمىورزید. (و ما هو على الغیب بضنین) ◽️مراد از «الغیب»، معارف قرآن است که فرشته وحى براى پیامبر(ص) مى آورد و دیگران به آن، جز از طریق پیامبر(ص) دست رسى نداشتند. کلمه «ضنین» از ریشه «ضِنَّة» (بخلورزى به چیزى ارزشمند) گرفته شده است. (مفردات راغب) ۲ - جبرئیل کسى جز پیامبر(ص) را بر آیات قرآن آگاه نمى ساخت. (و ما هو على الغیب بضنین) کلمه «الغیب» - به قرینه «هو» - دلالت مى کند که فرشته وحى آنچه را مى آورْد، به غیر پیامبر(ص) ابلاغ نمى کرد. ۳ - پیامبر(ص)، معارف غیبى را در انحصار خود قرار نمى داد و از آموختن آن به دارندگان شرایط، امتناع نمىورزید. (و ما هو على الغیب بضنین) ۴ - قرآن در مرحله ابلاغ به مردم، همانند مرحله نزول و دریافت، مصون از تحریف و کتمان است. (و ما هو على الغیب بضنین) ۵ - بخیل نبودن و امتناع نورزیدن پیامبر(ص) از ابلاغ تمام آیات قرآن به مردم، ضامن مخفى نماندن هیچ آیه اى از آن است. (و ما هو على الغیب بضنین) ۶ - آگاهى پیامبر(ص) به غیب (و ما هو على الغیب بضنین) ۷ - امساک دانش از دیگران و کتمان علوم الهى، بخل است. (و ما هو على الغیب بضنین) 👈🏾ادامه دارد...