فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آموزش_مجازی
#طرح_ربیع_الانام
📎ویدئو اول
🔹ضرورت وجود حجت الهی
🔸 استاد حجتالاسلاموالمسلمین قرائتی 🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/sajadi43
✾❀🌸🍃🌻🌺🌻🍃🌸❀✾🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸برگی از تاریخ معاصر ایران:
👈میوه های سلطنتی ویژه شهبانو فرح!
👈و میوه های ویژه ی رهبری!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
السلام علیک یا بقیه الله ❤️💚❤️
یه نفر منتظر ما مونده
که برای فرجش دعا کنیم
ولی با این زبون پر از گناه
چجوری براش خدا خدا کنیم
کاشکی ساعت اونقدر جلو بره
تا که صاحب الزمونم برسه
امونم بریده دیگه ای خدا
کاشکی که خط امونم برسه
یک صلوات به نیت تعجیل در فرج امام زمان (عج) بفرستین
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌺🌺
اللهم عجل لولیک الفرج به حق پهلوی شکسته مادر💔😭💔
#السلامعلیکیاصاحبالزمان
#المستغاثبکیاصاحبالزمان
الحمدلله رب العالمین
اللهم صل علی محمد و آل محمد
اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ
صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة
وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً
ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ
أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا
#اللهم_عجل_لمولانا_الفرج
سلامتیوتعجیلدرأمرفرجمولانا
حضرتبقيةاللهالاعظم
روحیوأرواحالعالمینلتراب مقدمه الفداء
صلوات
حقیقت ناب
#آیات_نور #تفسیر_نور #قرائتی #تفسیر_سطح_متوسط #تفسیر_سوره_عبس 🔅🔅🔅 💢 نگاشت15:نکته ها و پیام های
#چشمه_حکمت
#آیات_نور #تفسیر_نور #قرائتی
#تفسیر_قرآن
#تفسیر_سطح_متوسط
#تفسیر_سوره_عبس
#سوره_عبس #عبس
🔅🔅🔅
💢 نگاشت16:نکته ها و پیام های کلی تفسیر آیات 38 تا 42سوره عبس
وُجُوهٌ یَوْمَئِذٍ مُسْفِرَهٌ«38» ضاحِکَهٌ مُسْتَبْشِرَهٌ«39» وَ وُجُوهٌ یَوْمَئِذٍ عَلَیْها غَبَرَهٌ«40» تَرْهَقُها قَتَرَهٌ«41» أُولئِکَ هُمُ الْکَفَرَهُ الْفَجَرَهُ«42»
چهره هایی در آن روز درخشانند،خندان و شادمانند،و چهره هایی در آن روز،غبار(غم)بر آنها نشسته.و تیرگی و سیاهی،چهره آنان را پوشانده است.اینان همان کافران بدکردارند.
🗓نکته ها:
▫️«مُسْتَبْشِرَهٌ» با خبر شدن از مطلب شادی که از آن بشره و پوست صورت شکفته شود.
▫️«غَبَرَهٌ» و غُبار به معنای گرد خاک فرونشسته برچیزی است. «قَتَرَهٌ» ،دود سیاهی است که برمی خیزد و«رهق»به معنای فراگرفتن و پوشاندن است.
▫️ این آیات،مردم را در قیامت به دو دسته تقسیم می کند:اهل سعادت و اهل شقاوت،که هر دو گروه با سیما و چهره شان شناخته می شوند.چون صورت انسان،آئینه سیرت اوست و شادی و غم درونی او در چهره اش ظاهر می گردد.
▫️این سوره با چهره درهم کشیدن در دنیا آغاز و با چهره دود آلوده شدن در قیامت پایان می یابد. عَبَسَ ... .تَرْهَقُها قَتَرَهٌ
▫️«کفره»جمع کافر و«فجره»جمع فاجر است.اولی اشاره به فساد عقیده دارد و دومی اشاره به فساد عمل.
📝پیام ها:
1- معاد جسمانی است. وُجُوهٌ یَوْمَئِذٍ ...
2- چهره باز و خندان یک ارزش است. «مُسْفِرَهٌ ، ضاحِکَهٌ»
3- خنده های قیامت،بر اساس بشارت به آینده ای روشن است. «ضاحِکَهٌ مُسْتَبْشِرَهٌ»
4- آلودگی به گناه در دنیا،سبب آلودگی چهره در قیامت می شود. «تَرْهَقُها قَتَرَهٌ أُولئِکَ هُمُ الْکَفَرَهُ الْفَجَرَهُ»
5-کفر،سبب ارتکاب گناه و فسق و فجور است. «الْکَفَرَهُ الْفَجَرَهُ»
6- صورتِ اهل ایمان و تقوا،شاد و خندان است.(به قرینه اینکه صورتِ اهل کفر و فجور،دود آلود است) وُجُوهٌ یَوْمَئِذٍ مُسْفِرَهٌ ... وُجُوهٌ یَوْمَئِذٍ عَلَیْها غَبَرَهٌ
7- از بهترین شیوه های تبلیغ،مقایسه است. وُجُوهٌ ... وُجُوهٌ
8-گناه،باعث می شود که چهره پاک الهی انسان،با نقابی زشت و سیاه پوشیده شود. «عَلَیْها غَبَرَهٌ تَرْهَقُها قَتَرَهٌ»
«والحمد للّه ربّ العالمین»
◽️👈 ادامه دارد....
☘️☘️☘️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آموزش_مجازی
#طرح_ربیع_الانام
📎 ویدئو دوم
🔹 امامت در کودکی
🔸استاد حجتالاسلاموالمسلمین قرائتی
💠 حضرت آیتالله العظمی جوادی آملی(دام ظله) در مراسم درختکاری در سخنانی اظهار داشتند:
🔸 اسلام اهمیت فراوانی به فضا و محیط زندگی، و مساله آب و هوا مبذول داشته است و اینها را نعمت الهی و حق مسلم جامعه معرفی و تلقی کرده است
.
🔹 در بیان اهل بیت (علیهم السلام) آمده است که اگر کسی یک درخت تشنه ای را سیراب کند همانند این است که یک مومن تشنه ای را سیراب کرده است؛ این فضیلت، نشان می دهد که وظیفه ما،حفظ محیط زیست و ترویج درختکاری و جلوگیری از آسیب رسیدن به درختان است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ
🎥 #عثمان_بن_عفان به یاد #عمرو_بن_عبدود نام فرزندش را #عمرو گذاشت.
🔊 #استاد_یزدانی
👈پیروان #سقیفه مدعی هستند که #نامگذاری از نام کسی دلیل بر رابطه نیک بین دو طرف است. اگر این استدلال درست باشد، باید بپذیرند که #عثمان بن عفان به خاطر علاقه فراوان به «عمرو بن عبدود» و #دشمنی با امیرمؤمنان علیه السلام نام فرزندش را «عمرو» گذاشته است.
💥ببینید و انتشار دهید
پاسخ تفصیلی:
«غيبت» يعني پنهان بودن و مراد از غيبت امام زمان(عج)اين است كه زندگي پنهاني دارد. با توجه به روايات ميتوان دريافت مراد از پنهان زيستي حضرت مهدي(عج)اين است كه مردم او را نميشناسند؛ يعني آن بزرگوار، ميان مردم ميباشد و آنان او را ميبينند؛ ولي نميدانند او همان امام زمان(عج)ميباشد؛ لذا غيبت حضرت(عج) به حضرت يوسف تشبيه شده است كه با اينكه برادرانش براي خريد گندم به مصر رفتند و او را ديدند؛ ولي وي را نشناختند. البته در مواردي جسم حضرت نيز ديده نميشود.
🔴صدقات جاریه
🔶مرحوم #ملک_الشعرا_بهار در این مضمون، شعری زیبا در قالب چهارپاره دارد که تقدیم مخاطبان عزیز میکنم:
شاه انوشیروان به موسم دی
رفت بیرون ز شهر بهر شکار
در سر راه دید مزرعهای
که در آن بود مردم بسیار
اندر آن دشت پیرمردی دید
که گذشته است عمر او ز نود
دانهٔ جوز در زمین میکاشت
که به فصل بهار سبز شود
گفت کسری به پیرمرد حریص
که: «چرا حرص میزنی چندین؟
پایهای تو بر لب گور است
تو کنون جوز میکنی به زمین
جوز ده سال عمر میخواهد
که قوی گردد و به بار آید
تو که بعد از دو روز خواهی مرد
گردکان کشتنت چه کار آید؟»
مرد دهقان به شاه کسری گفت:
« مردم از کاشتن زیان نبرند
دگران کاشتند و ما خوردیم
ما بکاریم و دیگران بخورند»
🌹
#السلامعلیکیاصاحبالزمان
#المستغاثبکیاصاحبالزمان
الحمدلله رب العالمین
اللهم صل علی محمد و آل محمد
اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ
صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة
وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً
ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ
أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا
#اللهم_عجل_لمولانا_الفرج
سلامتیوتعجیلدرأمرفرجمولانا
حضرتبقيةاللهالاعظم
روحیوأرواحالعالمینلتراب مقدمه الفداء
صلوات
حقیقت ناب
#چشمه_حکمت #آیات_نور #تفسیر_نور #قرائتی #تفسیر_قرآن #تفسیر_سطح_متوسط #تفسیر_سوره_عبس #سوره_عبس #عبس
#تفسیر_سطح_متوسط
#تفسیر_سوره_عبس
#سوره_عبس #عبس
🔅🔅🔅
💢 نگاشت17:نکته ها و پیام های تفسیری آیات1و2 سوره عبس
عَبَسَ وَتَوَلَّى ﴿١﴾
چهره در هم کشید و روی گردانید، (۱)
🔅🔅🔅
۱ - چهره درهم کشیدن یکى از مسلمانان صدراسلام و روى گردانى اعتراض آمیز او، از مسلمانى که با ظاهرى ناخوشایند نزد او حاضر شده بود. (عبس و تولّى) فاعل «عبس» در آیه شریفه ذکر نشده است; ولى به قرینه نکوهش شدیدى که از او در آیات بعد آمده است; وى فردى بود که خداوند از اخلاق او رضایت کامل نداشت.
۲ - خداوند، نقاط ضعف مسلمانان صدراسلام را به آنان گوشزد مى کرد و ایشان را با خطاهایشان آشنا مى ساخت. (عبس و تولّى)
۳ - لزوم آگاهى از شیوه صحیح برخوردهاى اجتماعى و پرهیز از برخورد نامناسب با مردم (عبس و تولّى)
☘️☘️☘️
أَنْ جَاءَهُ الْأَعْمَىٰ ﴿٢﴾
از اینکه آن مرد نابینا نزد او آمد! (۲)
🔅🔅🔅
۱ - مسلمانى نابینا، پس از ورود خود به مجلس وعظ و ارشاد پیامبر(ص)، با ترش رویى و روى گردانى یکى از حاضران مواجه شد. (عبس و تولّى . أن جاءه الأعمى)
۲ - عبداللّه بن اُمّ مکتوم، نابیناى مسلمانى که گرفتار ترش رویى و اعراض یکى از حاضران مجلس پیامبر(ص) شد. (أن جاءه الأعمى) برخى از مفسّران، نام شخصى را که «أعمى=نابینا» بود و آیه شریفه درباره حضور او نازل شده، «عمرو» و اکثریت «عبداللّه» نوشته اند; ولى همگان بر این اتفاق دارند که او فرزند نابیناى «ام مکتوم» بود. در شأن نزول آیه شریفه آمده است که وى در حال ورود به مجلسى که پیامبر(ص)، در آن حضور داشت، مورد اسائه ادب فردى از بنى امیه - که گفته مى شود عثمان بن عفان بوده است - قرار گرفت.
۳ - خداوند، اعتراض کننده به ابن ام مکتوم را، به دلیل برخورد سرد و حاکى از خشم او، با گفتارى قهرآمیز سرزنش کرد. (عبس و تولّى . أن جاءه الأعمى) فعل غایب «عبس» و «تولّى»، حاکى از لایق نبودن شخص براى خطاب مستقیم است. در جملات بعدى، گرچه ضمیر خطاب به طور مکرر به کار رفته است; ولى در این موارد - که فعلى به صورت غایب در آغاز سخن قرار مى گیرد - متکلم گاه در ادامه کلام خود، فرد مورد نظر را شنونده گفتار خود فرض مى کند، بدون این که با او گفتوگوى مستقیم داشته باشد.
۴ - آگاه نشدن شخص از اظهار انزجار و ناراحتى دیگران، مجوّز چنین رفتارى با وى نیست و از زشتى آن نمى کاهد. (عبس و تولّى . أن جاءه الأعمى) با آن که فرد نابینا، گرفتگى چهره را مشاهده نمى کرد; ولى آیه شریفه آن رفتار را نکوهیده خوانده و فاعل آن را مذمت کرده است.
۵ - روشندلان مسلمان - هرچند فقیر باشند - شایسته احترام اند و اهانت یا اظهار کدورت از همنشینى با آنان، مجاز نیست. (عبس و تولّى . أن جاءه الأعمى) توصیف ابن ام مکتوم به «الأعمى» - با آن که اگر ثروتمند بود کورى او مایه خشم و قهر دیگران نمى شد - بیانگر این است که در نظام حاکم بر مردم آن زمان، افراد کور به رفاه و ثروت نمى رسیدند; به گونه اى که توصیف آنان به «کور»، براى بیان فقر آنها کافى بود. تقابل «الأعمى» با «من استغنى» در آیات بعد، گفته یاد شده را تأیید مى کند. سرزنش کسى که دیگران را بر شخص کور ترجیح داده بود، گویاى لزوم احترام نابینایان است.
۶ - نقص عضو، از شخصیت و ارزش انسان نمى کاهد. (عبس و تولّى . أن جاءه الأعمى)
۷ - مجلس پیامبر(ص)، پذیراى عموم مردم و آماده بهره بردن حتى براى معلولان و طبقات غیر اشراف (أن جاءه الأعمى)
◽️👈 ادامه دارد....
☘️☘️☘️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#آموزش_مجازی
#طرح_ربیع_الانام
🖇 ویدئو سوم
🔹 دلیل غیبت
🔸 استاد حجتالاسلاموالمسلمین قرائتی
ذِكْرُ كِتَابٍ وَرَدَ مِنَ اَلنَّاحِيَةِ اَلْمُقَدَّسَةِ:
فَلْيَعْمَلْ كُلُّ اِمْرِئٍ مِنْكُمْ بِمَا يَقْرُبُ بِهِ مِنْ مَحَبَّتِنَا وَ يَتَجَنَّبُ مَا يُدْنِيهِ مِنْ كَرَاهَتِنَا وَ سَخَطِنَا فَإِنَّ أَمْرَنَا بَغْتَةٌ فُجَاءَةٌ حِينَ لاَ تَنْفَعُهُ تَوْبَةٌ وَ لاَ يُنْجِيهِ مِنْ عِقَابِنَا نَدَمٌ عَلَى حَوْبَةٍ
در ذكر و بيان و كتاب كه از ناحيۀ مقدّسه:
هر مردى از شما بايد به آنچه كه بوسيلۀ دوستى ما به آن تقرّب مىجست عمل كند. و از آنچه مقام او را پست مىگرداند و خوش آيند ما نيست اجتناب نمايد زيرا خداوند بطور ناگهانى انسان را برانگيخته مىكند؛ آنهم در وقتى كه توبه سودى بحال او ندارد و پشيمانى او را از كيفر ما نجات نمىدهد.
الاحتجاج ج۲ ص۴۹۵
چهار اثر محبت به اهل بیت - @Maddahionlin.mp3
2.64M
♨️چهار اثر محبت به اهل بیت(ع)
👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی
🎤حجت الاسلام #رفیعی
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
🔴بهترین #سخنرانی های روز 🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/sajadi43
✾❀🌸🍃🌻🌺🌻🍃🌸❀✾🌹
💥 پدر و مادر عزیز❗️
👈 فرزندانمان را با معارف شیعه آشنا کنیم تا در آینده گرفتار فرقهها و مدعیان دروغین نشوند . . .
#فرزندان_آگاه
🌤أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ الْـفَـرَج🌤* 🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/sajadi43
✾❀🌸🍃🌻🌺🌻🍃🌸❀✾🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺🕊🌺🕊🌺🕊🌺🕊
🕌زیارت امام #علی ع و حضرت #فاطمةزهرا س در روز #یکشنبه
﷽
🔆السَّلامُ عَلَى الشَّجَرَةِ النَّبَوِیَّةِ، وَ الدَّوْحَةِ الْهاشِمِیَّةِ الْمُضیئَةِ، الْمُثْمِرَةِ بِالنَّبُوَّةِ،الْمُونِقَةِبِالْإِمامَةِ، وَ عَلى ضَجیعَیْكَ آدَمَ وَ نُوحٍ عَلَیْهِمَا السَّلامُ
اَلسَّلامُ عَلَیْكَ وَ عَلى اَهْلِ بَیْتِكَ الطَّیِّبینَ الطَّاهِرینَ
اَلسَّلامُ عَلَیْكَ وَ عَلَى الْمَلائِكَةِ الْمُحْدِقینَ بِكَ، وَ الْحآفّینَ بِقَبْرِكَ
🔆یامَوْلاىَ یا اَمیرَالْمُوْمِنینَ، هذا یَوْمُ الْأَحَدِ وَهُوَ یَوْمُكَ وَ بِاسْمِكَ، وَاَنَا ضَیْفُكَ فیهِ وَ جارُكَ، فَاَضِفْنى یا مَوْلاىَ وَاَجِرْنى، فَاِنَّكَ كَریمٌ تُحِبُّ الضِّیافَةَ وَ مَأْمُورٌ بِالْإِجارَةِ، فَافْعَلْ ما رَغِبْتُ اِلَیْكَ فیهِ، وَ رَجَوْتُهُ مِنْكَ، بِمَنْزِلَتِكَ وَ آلِ بَیْتِكَ عِنْدَاللَّهِ، وَ مَنْزِلَتِهِ عِنْدَكُمْ، وَ بِحَقِّ ابْنِ عَمِّكَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ و َآلِهِ وَسَلَّمَ، وَ عَلَیْهِمْ [وَعَلَیْكُمْ] اَجْمَعینَ.
🔆السَّلامُ عَلَیْكِ یا مُمْتَحَنَةُ، امْتَحَنَكِ الَّذى خَلَقَكِ، فَوَجَدَكِ لِمَا امْتَحَنَكِ صابِرَةً، اَنَا لَكِ مُصَدِّقٌ، صابِرٌ عَلى ما اَتى بِهِ اَبُوكِ وَ وَصِیُّهُ، صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِما، وَ اَنَا اَسْئَلُكِ اِنْ كُنْتُ صَدَّقْتُكِ اِلاَّ اَلْحَقْتِنى بِتَصْدیقى لَهُما لِتُسَرَّ نَفْسی فَاشْهَدى اَنّى ظاهِرٌ بِوَِلایَتِكِ، وَ وَِلایَةِ آلِ بَیْتِكِ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَیْهِمْ اَجْمَعینَ
🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/sajadi43
✾❀🌸🍃🌻🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مهدویت
🔻 او کتاب الله الناطق، صاحب العصر والزمان است...
🎙 بیان حضرت آیت الله العظمی #وحید_خراسانی " دامت برکاته "
📆 ۱۸/مرداد/۱۳۸۷ 🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/sajadi43
✾❀🌸🍃🌻🌺🌻🍃🌸❀✾🌹
🔰گفتن ان شاءلله نشانه ی تردید است یا توحید؟
🔹و لا تَقولَنَّ لِشَیءٍ انّی فاعِلٌ ذلِک غَداً. الّا انْ یشاءَ اللهُ» «آیه ۲۳،۲۴ سوره کهف» هرگز درباره چیزی نگو فردا چنین میکنم مگر اینکه بگویی «#اگر_خدا_بخواهد».
🔸این «اگر خدا بخواهد»ی که یک مسلمان حتی در مورد قطعیترین مسائل میگوید، به نشان تردید نیست.
🔹بعضی خیال میکنند این به نشان #تردید است، این را که گفتند علامت تردید است، یک مسلمان همواره مردد است، نمیداند فلان کار را میکند یا نمیکند، اگر خدا بخواهد انجام میدهد اگر نه، نه.
🔸این، نشان تردید نیست، نشان #توحید است؛ یعنی یک نفر مسلمان میخواهد بگوید قطعیترین کارها هم بسته به مشیت الهی است و مستقل نیست.
🔹هیچ چیزی در عالم، در دنیا و آخرت، به صورت جبری و قطعی و قهری، چه خدا بخواهد چه نخواهد، وقوع پیدا نمیکندقبول داریم خیلی حوادث، قطعی و به یک اصطلاح جبری است و حتماً واقع میشود، ولی جبر و قطعیت خودش را از #مشیت_الهی گرفته، چون یقین داریم مشیت الهی دگرگون نمیشود؛ نه اینکه آن حادثه جبریت و قطعیت خودش را دارد، خواه مشیت الهی در پشتش باشد خواه نباشد.
📚آشناییبا قرآن جلد۵
#اگر_خدا_بخواهد #ان_شاءلله #تردید #توحید 🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/sajadi43
✾❀🌸🍃🌻🌺🌻🍃🌸❀✾🌹