eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5هزار ویدیو
453 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
حقیقت ناب
#تفسیر_قرآن #تفسیر_سطح_متوسط #تفسیر_سوره_عبس #سوره_عبس #عبس 🔅🔅🔅 💢 نگاشت18:نکته ها و پیام های ت
🔅🔅🔅 💢 نگاشت19:نکته ها و پیام های تفسیری آیه 5 سوره عبس 🔅 أمَّا مَنِ‌ اسْتَغْنَى‌ ۱ - برخى از حاضران مجلس پیامبر(ص) در ماجراى ابن ام مکتوم، خود را از پند و اندرزهاى الهى بى نیاز مى دیدند و از فرجام خود نگرانى نداشتند. (أمّا من استغنى) به قرینه «جاءک» و «یخشى» - در آیات بعد - مراد از جمله «استغنى»، احساس بى نیازى نسبت به حضور در مجلس وعظ و ارشاد و نیز بى خطر دیدن عاقبت خویش است. ۲ - پیامبر(ص)، حتى کسانى را که به معارف دینى احساس نیاز نمى کردند، به حضور مى پذیرفت و از ارشاد آنان دریغ نمى ورزید. (أمّا من استغنى) 🔘 با توجه به شأن نزول و جملات آیه شریفه، چنین بر مى آید که پیامبر(ص) در مجلسى به ارشاد کسانى پرداخته بود که برخى از افراد حاضر در آن، خود را از تعالیم آن حضرت بى نیاز مى پنداشتند. فردى از مسلمانان نیز با شرکت در آن مجلس، خود را در مقام وعظ و ارشاد آنان قرار داده بود. پس از حضور ابن ام مکتوم، آثار ناخرسندى در قیافه و رفتار او نمودار گشت و این آیات با نکوهش از دوگانگى برخوردش، وى را فردى نامناسب براى ارشاد معرفى کرده است. ۳ - ثروت و امکانات مادى، زمینه ساز بازماندن از تلاش براى درک معارف الهى و غافل سازنده انسان از عاقبت خویش* (أمّا من استغنى) 🔘 مراد از «استغناء» ممکن است داشتن مال و ثروت باشد. در این صورت - به قرینه «جاءک یسعى و هو یخشى» در توصیف جبهه مقابل - مى توان گفت ثروتمندان در معرض ترک حضور در مجالس دینى و خوددارى از تلاش براى آموختن دین و دچار محرومیت از خشیت هستند. ◽️👈 ادامه دارد.... ☘️☘️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰دلیل وجوب بعثت 🔸️خداوند متعال دارای صفات اعلیٰ ست و آفرینش را نیز بر اساس صفت‌هاى ذاتى خودش آفرید، پس حكمت الهى اقتضاء می‌كند این آفرینش به بهترین وجه باشد. 🔹️در میان مجموعه آفرینشى كه میل به بى‌نهایت دارد خداوند فرمود: «إِنِّی جاعِلٌ فِی الْأَرْضِ خَلِیفَةً»؛ این انسان باید موجودى باشد كه با اختیار خودش سرنوشتش را بسازد و باید بداند كجا مى‌رود، باید نسبت به راهی که می‌رود، رفتاری که می‌کند و نتایجش آگاه باشد. 🔸️ یک بخش این مسائل با عقل فهمیده می‌شود ولى غالباً آن چه با عقل می‌فهمیم یک چیزهاى كلی است، یک خلاء معرفتی کماکان وجود دارد، این كمبودى كه از لحاظ معرفت انسان دارد ایجاب می‌كند از راه دیگرى، با یک تعلیم الهى دیگرى این خلاء پر بشود تا آدم بفهمد كدام راه خوب است و راه ها به كجا منتهى مى شوند. 🔹️اولین وظیفه انبیاء یا دلیل وجوب انبیاء این است كه آنچه را بشر خودش نمی‌توانست بفهمد به او بفهمانند «وَ یُعَلِّمُكُمْ ما لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ» 🔸️ وظیفه دوم این بود كه آن چیزهایى را كه عقل می‌فهمد اما بشر از آن غافل است یا عقول عموم مردم به آن نمی‌رسد به مردم بگویند 🔹️و سوم اینكه راه و رفتارهایى را كه انسان را به سعادت می‌رساند به مردم بگویند و راهنما باشند. 🔸️ و سرّ همه اینها اگر بخواهیم خلاصه كنیم این است که خدا پیغمبران را فرستاد تا معارف را به مردم بفهماند تا نگویند عقلمان نمي‌رسید یا غافل بودیم. در یک كلمه حجت را براى خدا بر مردم تمام كنند ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
💠 فضايل پيامبر صلى‏ الله ‏عليه ‏و‏آله ‏زيادتر از آن است كه بیان شود و برتر از آن است كه درك شود، ⁉️ و چگونه ممكن است درك مكارم كسى كه محبوب پروردگار عالمين، و بهترين همه بندگان، و خاتم پيامبران و آقاى برگزيدگان و پيشواى ائمه هدايتگر است. ❇️ او كه خداوند به «طه و يس» خطابش كرده و اول عبادت كنندگان است، ❇️ و همان كسى است كه در عالم ميثاق هنگامى كه اقرار به ربوبيت پروردگار عالميان گرفته مى ‏شد، گوى سبقت به گفتن «بلى»¹ را از تمامى اشخاص (اولين و آخرين) ربود. ⚜️ در يك كلام او اسم اعظمِ خداوند، و مَثَل اعلى براى خداوند مالك و حق آشكار است. 📌 ۱. اشاره به آيه شريفه 172 سوره مباركه اعراف است. 🎙 برگرفته از بیانات آیت الله العظمی وحید خراسانی ◽️
🌷🌷ارسالی یکی از اعضای کانال سلام و ادب حرم آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام دعاگو و نائب الزیاره ام... 🌷ما از همه اعضا بخصوص این بزرگوار که زیارت یکی از بقاع شریفه می روند التماس دعا داریم 🌷و قبولی زیارتشان رو از درگاه خداوند مسئلت داریم.
AUD-20210312-WA0000.mp3
12.6M
‼️ طبق آیات متعدد قرآن، قرآن فقط کتاب هدایت برای اعراب است. پس پیروی ما از پیامبر و کتاب اعراب معنا ندارد! 🎤استاد چرمچیان(از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران) پاسخ می دهند. ⏰ 37 دقیقه صوت 👆🏻 🛑نشر حداکثری
پاسخ تفصیلی: الف. در ديدگاه اسلام، حضور زن در امور اجتماعي يك مسأله پذيرفته شده است و مي‌توان براي آن، مؤيد‌هايي را ذكر كرد: ۱. حضور جدي حضرت زهرا(س) و زينب كبرا(س) در امور اجتماعي و سياسي. ۲. حضور زنان در ميان سپاهيان پيامبر(ص) كه وظايفي هم چون رساندن آب و غذا به رزمندگان، پرستاري مجروحان، تهيه دارو، رساندن مهمات، انتقال شهدا، تشويق رزمندگان و… داشتند. ب. سيره امام زمان(عج) ادامه سيره پيامبر(ص) و امام علي(ع) است و قطعاً در دولت امام زمان(عج) نيز زنان از ياري حضرت محروم نخواهند بود. امام صادق(ع) به مفضل بن عمر مي‌فرمايد: «با حضرت قائم سيزده زن همراه است». سؤال شد: «آن‌ها چه كار مي‌كنند؟» حضرت فرمود: «مجروحان را مداوا و بيماران را پرستاري مي‌كنند؛ همانطور كه زمان پيامبر چنين بود». [ اثبات الهداة ج۳ ص۵۷۵] نيز امام باقر(ع) فرموده است: سوگند به خدا! سيصد و اندي مرد مي‌آيند كه ميانشان پنجاه نفر زن هستند. در مكه اجتماع مي‌كنند بي‌آن‌كه قبلاً وعده داده باشند. آمدنشان مانند ابرهاي پاييزي است. [ بحارالانوار ج۵۲ ص۲۲۳] البته بايد توجه داشت كه ياري رساندن زنان به حضرت منحصر به جبهه جنگ نيست؛ بلكه عرصه‌هاي مختلفي چون حوزه فرهنگ و سياست، امور اجتماعي و تربيتي را نيز در بر مي‌گيرد. حوزه‌هايي كه در آن‌ها ميدان ياري براي زنان با حفظ كرامت آن‌ها، باز است و زنان در حكومت حضرت مي‌توانند در اين عرصه‌ها نقش داشته باشند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز آخرین‌جمعه ماه‌مبارک‌رجب‌المرجب است باحال‌وهوای دلتنگی و چشم‌انتظاری و بی‌قراری آماده ورود به ماه شعبان‌المعظم می‌شیم و ظهور هرچه زودتر آقا رو از خداوند طلب می‌کنیم . @ اللهم عجل لولیک العزیز الغریب الفرج و سهل مخرجه و اوسع منهجه عاجلآ قریبآ سریعآ بحق فاطمة و ابیها و بعلها و بنیها والسرالمستودع فیها🙏🙏🙏🙏🙏
روى الشيخ الطوسي في كتاب الغيبة، أنه خرج التوقيع إلى أبي الحسن السمري، فقد وقعت الغيبة التامة فلا ظهور إلا بعد إذن الله تعالى ذكره و ذلك بعد الأمد و قسوة القلوب و امتلاء الأرض جورا غیبت تامه[اصلی] واقع شده است. ظهورى نيست, مگر به اجازه خداوند متعال و آن هم پس از زمان طولانى و قساوت دلها و فراگير شدن زمين از جورو ستم بحار الأنوار ج۵۳ ص۳۱۸
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
حقیقت ناب
#تفسیر_قرآن #تفسیر_سطح_متوسط #تفسیر_سوره_عبس #سوره_عبس #عبس 🔅🔅🔅 💢 نگاشت19:نکته ها و پیام های تف
🔅🔅🔅 💢 نگاشت 20:نکته ها و پیام های تفسیری آیه 6 سوره عبس فَأَنْتَ‌ لَهُ‌ تَصَدَّى‌ پس تو به او مى‌پردازى 🔅🔅🔅 ۱ - کسانى که خود رااز پند و اندرزهاى الهى بى نیاز مى پندارند، شایسته بذل توجّه کامل از سوى ارشادگران و مبلّغان نیستند. (فأنت له تصدّى) 🔘 متصدى کسى است که با کشیدن سر و سینه خود به بالا، در صدد دیدن چیزى برآید (لسان العرب). این تعبیر حاکى از معطوف داشتن تمام توجّه و عنایت، به سوى همنشین خود است. ۲ - فرد خشمگین از حضور ابن ام مکتوم در مجلس پیامبر(ص)، تمام توجّه خود را معطوف کسى ساخته بود که خود را از فراگیرى آموزه هاى آن مجلس بى نیاز مى دانست. (أمّا من استغنى . فأنت له تصدّى) ۳ - بذل توجّه کامل به ارشاد کسانى که نیازى به تعالیم الهى در خود احساس نمى کنند، روشى ناپسند و مذموم است. (أمّا من استغنى . فأنت له تصدّى) 🔘 آغاز سخن با ضمیر «أنت» و نیز تقدیم «له» بر «عنه» در جمله هاى «أنت له تصدّى» و «أنت عنه تلهّى» - در آیات بعد - ارشاد کننده را به جهت برخوردش با هر دو نوع مخاطب، نکوهش کرده است. ۴ - حضور پیامبر(ص)، مانع اظهار نظر مسلمانان و پرداختن آنان به ارشاد دیگران نبود. (أمّا من استغنى . فأنت له تصدّى) برداشت بالا، با توجّه به شأن نزول و سیاق آیات استفاده شده است. ۵ - عثمان بن عفان، از حاضران مجلس پیامبر(ص) در ماجراى ابن ام مکتوم و ارشاد کننده کافران مکه در عصر بعثت * (أمّا من استغنى . فأنت له تصدّى) 🔘 در شأن نزول آیه شریفه از تفسیر قمى نقل شده که فرد مورد نظر از ضمیر خطاب در «أنت له تصدّى»، عثمان بوده است. او در صدد مسلمان ساختن حاضران مجلس - که از چهره هاى برجسته قریش بودند - برآمده بود. ۶ - علاقه شدید برخى از مسلمانان عصر بعثت، به ارشاد کافران سرشناس مکه و مسلمان ساختن آنان (فأنت له تصدّى) 🔘 براساس شأن نزول این آیات، افراد معروفى از قریش (نظیر ابوجهل) در مجلسى که ابن ام مکتوم وارد شد، حضور داشتند و تعبیر «من استغنى» در مورد آنان نازل شده است. ◽️👈 ادامه دارد.... ☘️☘️☘️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 مشکلات، نردبان رشد 🔻 حضرت موسی علیه السلام از جریان زبانشان نگران بود. اینقدر هم نگران بود که وقتی خداوند او را مأمور کرد که به سراغ فرعون برود حضرت موسی گفت: «وَ أَخی‏ هارُونُ هُوَ أَفْصَحُ مِنِّی لِساناً فارسله معی؛ و برادرم هارون زبانش از من گویا تراست پس اورا همراه من بفرست. قصص/۳۴» 🔸 از این آیات معلوم است که او نگران این بخش است. ولی چون آن اصل را با خدا تنظیم کرده است و صدق دارد، خداوند مسبب الاسباب است، به او امتیازات را می‌دهد، او نگاه به دل‌ها می‌کند. 🔹 همین پیامبری را که نگران زبانش است (به تعبیر بعضی‌ها گرفتگی زبان یا هر چه) خداوند متعال، همین پیامبر را با همین نگرانی که سر زبانش دارد، سیر می‌دهد و در اوج کلیم اللهی قرار می‌دهد. 🔸 اصلاً از همین زاویه او را رشد می‌دهد. و همه جا هم اعلام می‌کند «وَ کلَّمَ اللَّهُ مُوسى‏ تَکلیماً؛ وخدا با موسی به طور ویژه سخن گفت سخن گفتنی (بدون واسطه). نساء/۱۶۴» 🔹 به موسی می‌گویند کلیم الله؛ یعنی چه؟ یعنی می‌تواند یک مشکل باشد و انسانی را بنشاند و می‌تواند یک مشکل باشد و انسان را رشد بدهد و انسان اوج بگیرد. 🔸 بستگی دارد به کیفیت مدیریت آن مشکل و ارتباطش با حق تعالی، همین، موسی را کلیم الله می‌کند به خاطر آن تواضع و شکستگی، به خاطر آن ارتباط، به خاطر آن صدق. 🔹 پس معلوم است می شود مشکلی باشد ولی پای انسان را نبندد، می‌شود به گونه‌ای رفت که انسان زمین نخورد، ولو مشکل باشد، خداوند تبدیل می‌کند؛ اگر حضرت موسی همّش را گذاشته بود بر اینکه یک جور دیگری این مشکل را حل کند، اینقدر نمره می‌آورد؟! «وَ کلَّمَ اللَّهُ مُوسى‏ تَکلیماً» ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری ‌ ‌
پاسخ تفصیلی ۱. معرفت و شناخت امام زمان؛ در روايات ما، تأكيد فراوان شده است كه انسان بايد امام زمان خود را بشناسد؛ چون، پيمودن مسير درست و صراط مستقيم الهي، جز به معرفت او ممكن نخواهد بود. پيامبر(ص) فرمود: هر كس بميرد؛ در حالي كه امام زمان خود را نشناخته باشد، به مرگ جاهليت مرده است. [ بحارالانوار ج۲۳ ص۷۶] ۲. الگو پذيري: پيامبر اكرم(ص) مي‌فرمايد: خوشا به حال آنان که قائم خاندان مرا درک کنند؛ در حالي که پيش از دوران قيام، به او و امامان پيش از او اقتدا کرده و از دشمنان ايشان، اعلام بيزاري کرده باشند..... [ بحارالانوار ج۵۲ ص۱۳۰] ۳. ياد حضرت: منتظر واقعي، سعي مي¬كند در همه حال، به ياد آن بزرگوار باشد . ياد آن حضرت، با خواندن دعاهاي آن بزرگوار، توسّل به آن عزيز، صدقه¬دادن براي سلامتي او، انجام دادن خيرات به نيابت او، دعا كردن براي تعجيل فرج او، ندبه كردن در فراق او و تجديد پيمان در ياري او، تحقق مي¬يابد. ۴. تلاش براي حفظ ايمان در زمان غيبت: در زمان غيبت، فكرها و مذاهب انحرافي بسیاری در مسير انسان پيدا مي¬شود و شياطين دوست‌نما سعي در گمراهي انسان دارند، انسان منتظر در اين زمينه پيرو مجتهد جامع¬الشرايطِ مورد سفارش و توجه امامان معصوم(ع) است. ۵. زمينه سازي براي ظهور: منتظر واقعي، با درك صحيح معناي انتظار، مي¬كوشد زمينه ظهور امام زمان(عج) را فراهم كند؛ بنابراين، هم به اصلاح نَفْس و خودسازي مي¬پردازد و هم با امر به معروف و نهي از منكر، سعي در ساختن جامعه دارد.
🔻 و را بشناسیم .... 💢 گفتن صد مرتبه ذکر لا حول و لا قوه الا بالله در هر روز 🔻در احادیث بسیار وارد شده است: هرکه هر روز صد مرتبه «لا حَوْلَ وَلا قُوَّهَ اِلّا بِاللَّه» بگوید، هفتاد نوع از بلا از او دور گردد که سهل تر آن ها غم و اندوه باشد. 📚 کتاب باب نهم فصل یازدهم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 خوف‌های ما 🎙 استاد علی صفایی حائری (عین_صاد)
📚 خرج کردن عیدی بچه‌ها -------------------------
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
حقیقت ناب
#تفسیر_قرآن #تفسیر_سطح_متوسط #تفسیر_سوره_عبس #سوره_عبس #عبس 🔅🔅🔅 💢 نگاشت 20:نکته ها و پیام های ت
🔅🔅🔅 💢 نگاشت 21:نکته ها و پیام های تفسیری آیه 7 سوره عبس وَ مَا عَلَيْکَ‌ أَلاَّ يَزَّکَّى‌ و اگر هم پاك نشود، گناهى بر تو نيست. 🔅🔅🔅 ۱ - مسلمانان براى تزکیه کسانى که خود را از تعالیم الهى بى نیاز مى پندارند، هیچ تکلیف و مسؤولیتى ندارند. (و ما علیک ألاّ یزّکّى) 🔘 بى توجّهى شخص کافر به تزکیه خویش، براى تو مسؤولیت آفرین نیست که هدایت او را بر پذیرش مؤمن مقدم مى دارى!. ۲ - کسانى که شایستگى ارشاد دیگران را ندارند، مسؤول ناپاکى آنان نیز نیستند.* (و ما علیک ألاّ یزّکّى) 🔘 اگر خود را در برابر ناپاکى کافران مسؤول مى دانى خطاکرده اى; زیرا همین برخوردى که با آن نابینا داشتى، نشان مى دهد که نمى توانى عهده دارِ مقام ارشاد دیگران باشى و این تکلیف از تو برنمى آید. ۳ - اعتراض کننده به حضور ابن ام مکتوم در مجلس پیامبر(ص)، شایستگى لازم را براى ارشاد و هدایت دیگران نداشت.* (و ما علیک ألاّ یزّکّى) 🔘 سرزنش فردى که در مجلس پیامبر(ص) به ارشاد کافران پرداخته بود و حضور ابن ام مکتوم را در آن مجلس مانع کار خود مى دید، از دو جهت بوده است; ۱- ترش رویى براى حضور مسلمانى که ممکن است براى تزکیه شدن یا شنیدن تذکرات پیامبر(ص)، خود را به مجلس آن حضرت رسانده بود; ۲- پرداختن به کارى که در شأن او نبوده و شایستگى آن را نداشته است. ۴ - وظیفه تزکیه و پاکسازى دیگران از آلودگى هاى معنوى، تکلیفى سنگین و نیازمند برخوردارى از کمالاتى ویژه است. (و ما علیک ألاّ یزّکّى) 🔘 نفى تکلیف از مخاطب، در مورد تزکیه کافرانى که در مجلس پیامبر(ص) حضور داشتند، بیانگر آن است که وى در مقامى نبود که این تکلیف از او ساخته باشد و خداوند، از چنین افرادى انجام دادن آن را نخواسته است. ۵ - معارف و تعالیم دین، مایه پاکى انسان از پلیدى ها است. (و ما علیک ألاّ یزّکّى) ۶ - بى نیاز دیدن خویش از تعالیم دین، مصداق بارز ناپاکى و محرومیت از تزکیه است. (أمّا من استغنى ... و ما علیک ألاّ یزّکّى) ۷ - استقبال مردم از مجالس وعظ و ارشاد، زمینه ساز تکلیف مبلغان به پذیرش آنان و روى گردانى مردم از آن مجالس، مایه رفع تکلیف از ارشادگران است. (أن جاءه الأعمى ... لعلّه یزّکّى ... من استغنى ... و ما علیک ألاّ یزّکّى) ۸ - ثروتمندان، در خطر محرومیت از تزکیه و تصفیه باطن* (أمّا من استغنى ... ألاّ یزّکّى) برداشت یاد شده براساس احتمالى است که در معناى «استغنى» داده شده که مراد غنى و ثروتمند بودن است. ◽️👈 ادامه دارد.... ☘️☘️☘️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*‍ 🔻علماى زاهد و راه‌ رفته، در مسائل سلوکی بهترین الگو هستند و الّا غالبا آدم‏هاى بى‏ سواد، حتّى در مسائل عرفانى اگر رشد کردند، یک ضربه هم مى‌زنند؛ یعنى انحراف‌هاى عقیدتى هم پیدا می‌کنند؛ 🔹مثل اینکه از بعضى از شاخه‏ هاى صوفیه نقل مى‏ کنند که مى‏گویند: خدا فرموده: وَ اعْبُدْ رَبَّک حَتَّى یأْتِیک الْیقین‏؛ (و پروردگارت را پرستش کن تا اینکه مرگ تو فرا رسد. الحجر، ۹۹) من دیگر به یقین رسیدم پس دیگر لازم نیست عبادت کنم؛ (تفسير البيان الصافى لكلام الله الوافى، ج‏۱،ص ۲۳۹) 🔸در حالى که مفسّرین، یقین را به موت تفسیر کرده‏ اند. (مجمع البيان في تفسير القرآن، ج‏۶، ص۵۳۴) ‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 🔺حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری ‌ ‌
مولاجانم نمی دانم چگونه شب های انتظار را سحر می‌کنی نمی دانم در کدامین زمین سکونت داری تنها دارایی روزم سلامی است که هر صبح به شما می‌دهم. ↙️↙️↙️ @atr_ir
📗 حیات فکری و سیاسی امامان شیعه علیه السلام ✍ رسول جعفریان 📚 ناشر: انصاریان 🔸 فایل pdf 📖 تعداد صفحات: ۴۳۱ 👇👇👇👇👇
hayat fekri va siyasi aemeh-rasool jafarian.pdf
4.88M
📗 حیات فکری و سیاسی امامان شیعه علیه السلام ✍️ رسول جعفریان 📚 ناشر: انصاریان 🔸 فایل pdf 📖 تعداد صفحات: ۴۳۱ 🌺کانال حقیقت ناب🌺🍃 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/sajadi43 ✾❀🌸🍃🌻🌺🌻🍃🌸❀✾🌹