eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5هزار ویدیو
454 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
📲حکم خرید و فروش امتیاز بازی های آنلاین 👇👇 ♨سوال: 🔰 آیا امتیاز مجازی در بازی های آنلاین که گاها قابل خرید و فروش نیز می باشند، قمار محسوب می شود؟ ✍پاسخ: ✅مقام معظم رهبری: بازی همراه با برد و باخت مال قمار است. [1] آیت الله مکارم: صرف جابجا شدن امتیاز اشکال ندارد و قمار محسوب نمی شود اما اگر این امتیازها مالیت داشته باشد قمار محسوب شده و حرام است. [2] آیت الله شبیری زنجانی: اگر اعتباری که برنده به دست می آورد قابل خرید و فروش باشد (ولو برنده نخواهد آن را بفروشد) بازی مذکور حرام است. [3] آیت الله فاضل: اگر امتیاز های مجازی قابل خرید و فروش واقعی باشد بازی اینترنتی نیز اگر همراه با برد و باخت این نوع امتیازات باشد قمار و حرام است. [4] ---------------- پی نوشت: [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: 641544. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9501170222. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 28621. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9500145. 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | رهبر انقلاب: بنده البتّه در مورد انتخاب اشخاص هیچ دخالتی نمیکنم. در دوره‌های گذشته کسانی که میخواستند نامزد بشوند می‌آمدند مثلاً از من میپرسیدند که «شما موافقید؟»، من میگفتم من نه موافقم، نه مخالفم. در دوره‌های گذشته این جور بود؛ هر کس از من سؤال میکرد که «آیا من وارد میدان انتخابات بشوم یا نه؟»، من در جواب میگفتم که من نه موافقم، نه مخالفم؛ یعنی نظر ندارم. امسال گفتم من همین را هم نمیگویم؛ اگر کسی پرسید که «شما موافقید؟»، همین را هم که «من نه موافقم، نه مخالفم» نخواهم گفت. بالاخره بررسی کنند، خودشان ملاحظه کنند، بین خودشان و خدا اگر احساس کردند شایستگی دارند و ورودشان منطبق با قانون است وارد میدان بشوند، وَالّا نه؛ مردم هم برنامه‌ها را ببینند و انتخاب کنند. ۱۴۰۰/۰۲/۲۱ 💻 @Khamenei_ir
✨🌺✨🌺✨ ✅پرسش: چه نوع انتظارى ارجح است؟ قسمت اول: 🌺پاسخ: درك دقیق معنای انتظار مبتنی بر فهم جامع اندیشه مهدویت است واندیشه مهدویت را باید با توجه به مجموعه معارف اسلامی و در راستای هدف كلی دین اسلام دید. بنا بر آموزه های دینی، مهدی ( عج ) روزی ظهور كرده و وعده های الهی را به اجرا درمی آورد، او برپا كننده حكومت صالحان می باشد و مومنان به میزان ایمان وعمل صالحشان در حكومت مهدی ( عج ) قرب و منزلت دارند. 🔹این اندیشه پایانی زیبا و نورانی برای جریان زندگی انسان تصویر میكند و عامل شعله ور شدن امید در دل های مومنین است. امید به ظهور مهدی ( عج ) همان امید به خداست. امید موتور حركت انسان در زندگی است و امید به مهدی ( عج ) عامل حركت استوارتر انسان در مسیر خوبی ها یعنی همان هدف اصلی دین می باشد. 🍀مقصود از انتظار فرج، امید و دلبستگی به مهدی ( عج ) است. بنابراین انتظار فرج ارجح که مقصود دین است به تعبیر شهید مطهری، انتظاری سازنده و نگه دارنده، تعهدآور، نیروآفرین و تحرك بخش است. به گونه ای كه خود نوعی عبادت و حق پرستی است. 🌼برخی به خطا به گونه ای اندیشه مهدویت را تصویر می كنند كه انتظار براساس آن به معنای كمك به رشد ظلم و فساد و پرشدن دنیا از گناه می باشد در حالی كه بی شك چنین اموری با هدف دین بیگانه است، بنابراین انتظار و عشق به مهدی؛ یعنی، عشق به همه خوبی ها و امید اقامه همه خوبی ها در دنیا این عشق و امید عاملی است كه انسان را وا می دارد تا هر چه بیشتر و محكم تر در راه خوبی ها قدم بردارد، پس انتظارفرج مسئولیت آفرین است. ادامه دارد..
هدایت شده از حقیقت ناب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
برداشت از آيات ۳۱ ـ ۳۲ 📌 الى نبايد به خاطر درآمدها و كه ممكن است او و را كند، روح فرزندش را با فرستادن در مراكز بكشد، زيرا خداى تعالى آنها را مى‏دهد... و نيز به زنا و هرگونه فساد جنسی و فحشاء نزديك نشود.  
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️مناجات با حقتعالی را هم باید از خاندان عصمت (صلوات‌ الله علیهم اجمعین) آموخت. 📖مسلمان و غیرمسلمان اعتراف کرده‌اند که نهج‌البلاغه در حد اعجاز است. 🎙عارف بزرگ آیت الله مرتضی تهرانی رحمه الله
🔹امروز 25 اردیبهشت 1400 خورشیدی برابر با 3 شوال 1442 هجری و 15 می 2021 میلادی میباشد. ۱_ درگذشت نورالدين لطف اللَّه بن عبداللَّه خوافی هِرَوی معروف به حافظ ابرو، مورخ و محدث و حافظ قرآن و مؤلف جامع التاریخ رشیدی و جغرافیای تاریخی.(834 قمری) ۲_ درگذشت آيت اللَّه محمّدحسين شهرستانی، عالم بزرگ اسلامی.(1315 قمری) ۳_ درگذشت عالم ربانی آيت ‏اللَّه ذبيح ‏اللَّه قوچانی. (1414 قمری) ۴_ صدور بيانيه شورای امنيت در محكوميت كاربرد سلاح‏های شيميايی عراق. (1366 شمسی) ۵_ حمله هماهنگ آمريكا و عراق به ترمينال نفتی خارك.(1367 شمسی) 🌸روز بزرگداشت استاد سخن و ادب فارسی، حكيم ابوالقاسم فردوسی طوسی. -----------❀❀✿❀❀---------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹امروز 25 اردیبهشت 1400 خورشیدی برابر با 3 شوال 1442 هجری و 15 می 2021 میلادی میباشد. ۱_ درگذشت نورالدين لطف اللَّه بن عبداللَّه خوافی هِرَوی معروف به حافظ ابرو، مورخ و محدث و حافظ قرآن و مؤلف جامع التاریخ رشیدی و جغرافیای تاریخی.(834 قمری) ۲_ درگذشت آيت اللَّه محمّدحسين شهرستانی، عالم بزرگ اسلامی.(1315 قمری) ۳_ درگذشت عالم ربانی آيت ‏اللَّه ذبيح ‏اللَّه قوچانی. (1414 قمری) ۴_ صدور بيانيه شورای امنيت در محكوميت كاربرد سلاح‏های شيميايی عراق. (1366 شمسی) ۵_ حمله هماهنگ آمريكا و عراق به ترمينال نفتی خارك.(1367 شمسی) 🌸روز بزرگداشت استاد سخن و ادب فارسی، حكيم ابوالقاسم فردوسی طوسی. -----------❀❀✿❀❀---------
📌 و حفظ آبروی مردم، بزرگترین وظیفه امام محمد (ع) فرمود: اگر تأمین یک خانواده مسلمان را بر عهده گیرم و آنان را از و رهایی بخشم تا آبرویشان نزد مردم حفظ شود، نزد من بهتر از این است که هفتاد بار بروم. 📚کلینی، الکافی، ج۲، ص۱۹۵.
📌 مسجدی برای همه 🔆 قدس از بچگی‌هایمان یک مسجد بود که شکلش با بقیهٔ مسجدها فرق داشت، یک مسجد چندضلعی که همیشهٔ خدا یک ستارهٔ چندپَر دوره‌اش کرده بود. 🔹 آن وقت‌ها فکر می‌کردم چون شکلش با بقیهٔ مسجدها فرق دارد این‌قدر مهم است و یک روز توی ماه رمضان همگی اسمش را می‌آوریم که: قدس مال ماست. 🔰 حالا که بزرگ شده‌ام فهمیدم این مسجد فقط ظاهر متفاوتی ندارد، یکی از تفاوت‌هایش این است که جای پای پیامبران زیادی آن‌جا هست از داوود گرفته تا عیسی و محمد... 🔓 شاید این یک رمز باشد، این‌که یک عبادتگاه برای همه است، جایی که زمانی که اسمش را گذاشته‌اند آخرالزمان، همهٔ آدم‌ها، پیروان همهٔ ادیان، آن‌جا جمع می‌شوند، جایی که ارتباط رمزآلودی با ظهور دارد، مسجدی که فرق‌های زیادی دارد و این ستارهٔ چندپَر زیادی احاطه‌اش کرده! 🌸
ارسالی از طرف اعضای کانال حقیقت ناب 🔰🔰🔰🔰🔰 🌷زنگ شهادت برای دانش‌آموزان شهید دشت بَرچی در خرمن دل باز افتاده شراره باران خون می‌ریزد از چشمم دوباره شولای آتش بر تنم پوشاند این داغ شب تا سحر می‌جوشد از جانم شراره اشک زمین و آسمان با هم درآمیخت تا ریخت بر خاک از ستم ده‌ها ستاره مانند دشت کربلا شد دشت بَرچی آکنده از تن‌های سرخ پاره‌پاره شد روضۀ طفلان درخون‌خفته تکرار شد تازه در دل داغ گوش و گوشواره دردا که از دست خزان مرغان عاشق رفتند از این باغ با کوچ بهاره شد درس و مشق مدرسه سکوی پرواز رستند از دنیای شَر با یک اشاره این زنگ آخر بود و شد زنگ شهادت در کار خیر اصلا نکردند استخاره کیف و کتاب و کفش خونی مانده بر جا با داغ‌های سرخ بیرون از شماره این قصه شد بی‌جان‌پناهی را کنایه این غصه شد مظلومیت را استعاره هم سفرۀ افطار کابل گشت خونین هم جشن فطر شیعیان شد سوگواره وقتی شتک زد روی چشم کور دنیا خون گلوی دانش‌آموز هزاره نادان‌ترین نادان عالم نیز فهمید بی مرد میدان جنگ‌ها را نیست چاره ، ۱۴۰۰/۰۲/۲۳
من موافقم که از «» تجلیل شود؛ شاهنامه تحلیل شود و حکمت فردوسی استخراج گردد تا همه بدانند که این حکمت، اسلامی است یا غیراسلامی. این بزرگداشتی هم که برگزار شد، اصلاً به دستور و خواست من بود. فردوسی باید هم بزرگ شود. فردوسی در قلّه است. ما هستیم که اسم او را « ابوالقاسم فردوسی» گذاشتیم؛ دشمنان دین که این اسم را نگذاشته‌اند... اگر کسی به شاهنامه نگاه کند، خواهد دید که یک جریان گاهی باریک و پنهان و گاهی وسیع، از روح ، ، اعتماد به خدا و اعتماد به حق و مجاهدت در راه حق در سرتاسر شاهنامه جاری است. مخصوصاً بعضی از شخصیت‌های شاهنامه خیلی برجسته هستند که این‌ها را باید شناخت و استخراج کرد. من یک وقت گفتم که « » مثل این بچه حزب‌اللّهی‌های امروز خود ماست! در فرهنگ شاهنامه یک حزب‌اللّهیِ غیورِ دین‌خواهِ مبارز وجود دارد. بله؛ این کارها را شما بکنید تا دیگران نکنند. شما که نکردید، دیگران می‌کنند. مقام معظم بیانات در دیدار با اعضای انجمن قلم، ۱۳۸۱/۱۱/۷ 25 اردیبهشت، روز بزرگداشت فردوسی گرامی باد.
♦️ آيا فرزندى كه هنوز متولد نشده، زكات فطره دارد؟ ♦️ ▪️▪️▪️▪️▪️ 💠 همه مراجع: پرداخت زكات فطره براى بچه‏اى كه در شكم مادر است، واجب نيست ؛ مگر آنكه پيش از غروب شب عيد فطر به دنيا آيد ➖➖➖➖ .العروة الوثقى، ج‏2، زكاة الفطره، فصل 2، مسأله 12. ➖➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ آیا قرآن فقط برای عرب زبان‌ها نازل شده است؟ 🎬پاسخ استاد جواد حیدری به این شبهه را در این کلیپ مشاهده فرمائید.
هدایت شده از حقیقت ناب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
برداشت از آیات ۳۸ ـ ۳۴ 🔰اموال الی نباید به مال نزدیک شود مگر آنکه بخواهد وضع او را بهتر از آنچه هست سامان دهد و باید به عهد و پیمان خود وفادار باشد. در معامله و میزان را رعایت کند و به چیزی که ندارد اقدام نکند، روی زمین با و راه نرود که اینها، همه است و خدای تعالی به این کارها نمی باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پایگاه اطلاع رسانی بلاغ - دارویی بنام صبر.mp3
2.92M
♨️دارویی به نام صبر 🎤حجت الاسلام 📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید. 🔴بهترین های روز
🔎📖🔍 🔎📖🔍 ✅پرسش: 🔰آیا می شود سرنوشت را با کارهای خوب، تغییر داد؟ ✍️پاسخ: ✅استاد مطهرى مى گويد: «اگر مقصود از سرنوشت و قضا و قدر الهي،‌انكار اسباب و مسببات و از آن جمله قوه و نيرو و اراده و اختيار بشر است، چنين قضا و قدر و سرنوشتى وجود ندارد و نمى تواند وجود داشته باشد». (1) 🌿بايد دانست در عين حال كه دست تقدير الهي در زندگي انسان است و قضا و قدر الهي مردود نيست، نقش انسان در تعيين سرنوشت زندگي پذيرفتني است. در حقيقت نقش انسان نه تنها مغاير با سرنوشت نيست، بلكه جزئي از همان سرنوشت است. در سرنوشت و تقدير انسان - چه مومن باشد و چه كافر- چنين است كه او سرنوشت خود را تعيين نمايد. در واقع اختيار داشتن انسان جزئي از تقديرات الهي است. 💥بشر هميشه خود را در سر چهار راه هايي مي‌بيند. هيچ گونه اجباري كه فقط يكي از آن‌ها را انتخاب كند ندارد و ساير راه‌ها بر او بسته نيست. انتخاب يكي از آن‌ها به نظر و فكر و اراده او مربوط است؛ يعني طرز فكر و انتخاب او است كه يك راه خاص را معيّن مي‌كند. (2) ☘️ اين كه از يك طرف مسئله تقدير الهي مطرح است و از طرف ديگر اختيار انسان، به اين معنا است كه خداوند مقرّر كرده كه انسان با اختيار و اراده خود، يكي از راه‌ها را انتخاب كند و آن راهي كه انسان با ارادة خود انتخاب كرده، همان است كه مقدّر است. خداوند به قضا و قدر مقرّر كرده كه انسان با اختيار خود، آن راهي كه خداوند از ازل مي‌داند، انتخاب كند. پس تقدير خداوندي اين است كه بشر افعال خود را از روي اختيار انجام دهد، نه اين كه تقدير او را به انجام يك طرف مجبور سازد. 🔷اميرالمؤمنين (ع) از كنار ديوار شكسته و كجى برخاست. پرسيدند: از قضاى الهى فرار مى كني؟ فرمود: از قضاى الهى به قدر او پناه مى برم. (3) «يعنى درست است كه تا قانون عليت كه منتهى به فرمان خداست، نباشد، ديوار شكسته سقوط نخواهد كرد، اما همان خداوند به من عقلى داده كه آن خود يك حلقه از سلسله قانون عليت است و يك عامل بازدارنده در برابر اين گونه حوادث. 🔸 البته ديوار عقل و شعور ندارد و بدون اعلام قبلى سقوط مى كند. اما من مى توانم به قدر الهى پناه ببرم؛ يعنى با عقل خود چنان محل نشستن را اندازه گيرى كنم كه اگر ديوار سقوط كند روى من نيفتد».(4) 🔹در قرآن آيات زيادى وجود دارد كه به صراحت اختيار انسان و نقش اراده او را بيان داشته است؛ مانند آيه: « لَيْسَ لِلْإِنْسانِ إِلاَّ ما سَعى؛ براى انسان چيزى جز حاصل سعى او نيست». (5) و : « ِ إِنَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ؛ (6) خداوند سرنوشت هيچ قومى را تغيير نمى دهد. مگر خودشان آن را تغيير دهند». از آنچه ذكر شد امكان تغيير قضا و قدر درموارد خاص به خوبي روشن شد. اما تغيير قضا و قدر يا تبديل سرنوشت در روايات متعدد هم بيان شده است كه يكي از مهمترين ابعاد و عوامل اين تغيير مقوله دعا است. 📚پي‌نوشت‌ها : 1. شهيد مطهري، مجموعة‌آثار، انتشارات صدرا، تهران، 1374ش، ج1، ص 384. 2. همان، ص 385 . 3. شيخ صدوق، التوحيد، انتشارات جامعه مدرسين قم، 1398 ه ق ، ص 369. 4. ناصر مكارم شيرازي، پيدايش مذاهب، ص 31. 5. نجم (53) آية 39. 6. رعد (13) آية 11. 📎
🚫شبهه : حضرات ملا نرخ فطریه رو اعلام کردن نون خورا 21 تومن‌ برنج خورا 70 تومن مال مردم خورا معاف بیت المال خورا معاف حروم خورا معاف رانت خورا معاف اما راجع به عرق خورا به نتیجه نرسیدن قیمت کشمش خیلی نوسان داره ✅ پاسخ شبهه : 1️⃣ زکات را عالمان دین از مردم نمی گیرند بلکه هر شخصی می تواند آن را به فقیر مورد نظر خود بدهد و اصلاً باید در منطقه و شهر خود آن زکات به مصرف برسد. 2️⃣ همانطور که عالمان دین وظیفه ای برای دریافت زکات از مردم ندارند، وظیفه ی محاکمه کردن مجرمان و مفسدان نیز به گردن آنان نیست بلکه در نظام اسلامی، این وظیفه به دست قاضیان و حاکمان شرع است نه عالمان دین. 3️⃣ اما عالمان دین، حد و مجازات سارقان و مفسدان را از منابع دینی استنباط می کنند: 4️⃣ در قانون برای انواع و اقسام سرقتها و سوء استفاده ها از اموال مردم مجازات های متعددی قرار داده شده است. 5️⃣ اما همانطور که گفتیم، عالم دین، وظیفه اجرای قانون را ندارد بلکه او صرفا احکام و قوانین را از احکام دین استنباط می کند. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. ------❀••┈••❈✿🌹🌼✿❈••┈••❀------
📚 انواع ربا 💠 سؤال: ربا بر چند نوع است؟ ✅ جواب: ربا دو نوع است: ۱) ربای قرضی، یعنی مالی را قرض دهد و شرط کند یا بنای طرفین بر این باشد که قرض گیرنده هنگام اداء قرض، چیزی زیادتر از آن چه قرض گرفته به قرض دهنده بازگرداند. ۲) ربای معاملی، که عبارت است از فروش کالایی که مکیل و موزون است در برابر کالای همجنس آن به مقدار زیادتر.