eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
10هزار عکس
5هزار ویدیو
454 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
FatemiNia-13940305-Sahifeh02.mp3
13.46M
━━━━*.:✿*﷽*.:✿*━━━━ سخنرانی استاد فاطمی نیا سیری در صحیفه سجادیه جلسه دوم ۱۳۹۴ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
خـدايـا🙏 اميدمان به لطف و وعده ی ضمانت شده ی توست! الهی به حق مجد و عظمت کبریایی ات✨ در این شب های انتظار دعاها و ندبه هایمان را پذیرا باش!🙏 و امشب رحمتت را برای همه ی منتظران حجتت جاری گردان!🙏 آمیـــن یا رَبَّ 🙏 فقط گوشه ی چشمی از نگاه مهدی فاطمه💚 برای سعادت و عاقبت بخیری کافیست🌼 💐این نگاه را برای یکایک شما عزیزان آرزو میکنیم🌺 شبتون پر از نگاه مهربان امام زمان (علیه السلام)🌷
19.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ آن كسي كه با تمام قرآن است و تمام اين قرآن با او است، كيست غير از ؟ 🎙 بیان آیت الله العظمی وحید خراسانی 📆 ۵/ دی / ۱۳۸۶ ◻️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 خدایا! تو جبران کن... 🎙استادعلی صفایی حائری(عین.صاد)
🍃روشنایی عالم تو بزرگی، بزرگ‌تر از آنی که در وصف همچو منی بگنجد. من کوچکم، کوچک‌تر از آنی که بتوانم به دوستی تو با خودم فکر کنم. تو والایی، والاتر از آنی که نگاه همچو منی به آن برسد من پایینم، پایین‌تر از آنی که بتوانم به دوستی تو با خودم فکر کنم. تو خوبی، خوب‌تر از آنی که قدر آن را همچو منی بفهمد. من بدم، بدتر از آنی که بتوانم به دوستی تو با خودم فکر کنم. تو مقرّب درگاه خدایی مقرّب‌تر از آنی که همچو منی بتواند در باره‌اش سخن بگوید. من دور از خدا هستم، دورتر از آنی که بتوانم به دوستی با تو فکر کنم. آقا! اینها را گفتم تا همه بدانند که من وقتی به تو التماس می‌کنم با من دوست شوی برای لحظه‌ای و حتّی به اندازۀ ذرّه‌ای خیالش هم به سراغم نمی‌آید که شایستۀ این دوستی هستم. من شایستۀ دوستی با غلامانِ غلامان تو هم نیستم. مرا با تو چه نسبتی است که خیال کنم به اندازۀ ذرّه‌ای لایق دوستی با تو هستم؟ اگر التماس می‌کنم که با من دوست شوی فقط به خاطر خبری است که از مهربانی تو به گوشم رسیده. شنیده‌ام تو از آن خوب‌هایی هستی که درگاه دوستی خویش را به روی بدها نمی‌بندی. همین خبر بس است برای یک عمر التماس کردن. عزیز دل! حالا بگو آیا با من دوست می‌شوی یا نه؟ بگو دوست می‌شوی تا از همین حالا انگیزه‌ام برای بزرگ شدن، به آسمان رفتن خوب شدن و نزدیک شدن به خدا به قدری زیاد شود که برای یک بار هم که شده احساس کنم کمی رنگ تو را گرفته‌ام. من از سیاهی خسته‌ام. خلاصم کن از این همه تاریکی. شبت بخیر روشنایی عالم!
هدایت شده از حقیقت ناب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
🔅🔅🔅 💢 نگاشت 47: نکات تفسیری آیه 30و31 سوره نازعات وَ الْأَرْضَ‌ بَعْدَ ذلِکَ‌ دَحَاهَا و زمین را پس از آن گسترانید، ۱ - خداوند، پس از آفرینش آسمان و ایجاد شب و روز، زمین را گسترده ساخت. (و الأرض بعد ذلک دحیها) «دحو» به معناى بسط دادن و گستراندن است. «بعد ذلک» دلالت دارد که این مرحله از تغییرات زمین، پس از تعدیل آسمان و آفرینش تاریکى و روشنى بوده است. مراد از بسط زمین - به قرینه آیات بعد - آماده سازى و سامان دادن آن براى زندگانى جانداران است. ۲ - زمین، همچون گوى پرتاب شده در فضا است.* (دحیها) یکى از معانى «دحو»، بازى با پرتاب سنگ، گردو و ... به سوى حفره اى است که از پیش به همین منظور حفر شده است. آن حفره را «اُدحیّه» و سنگ را «مِدحاة» مى نامند (لسان العرب). بر این اساس جمله «دحاها»، حاکى از پرتاب شدن زمین در فضا است. ۳ - توجّه به مراحل پیدایش زمین و تحوّل آن به جایگاهى قابل استفاده جانداران، مایه پى بردن انسان به قدرت خداوند و زمینه باور داشتن معاد (ءأنتم أشدّ ... و الأرض بعد ذلک دحیها) ۴ - فراهم شدن شرایط زندگانى در زمین، با آغاز آفرینش آن و پیدایش آسمان و شب و روز هم زمان نبوده است. (و الأرض بعد ذلک دحیها) فعل «دحاها» دلالت بر وجود زمین قبل از بسط آن دارد و قید «بعد ذلک»، نشانگر آن است که گسترش زمین و آمادگى آن براى زندگانى انسان، از دوران ایجاد آسمان و شب و روز مؤخر بوده است. 🔅🔅🔅 أَخْرَجَ‌ مِنْهَا مَاءَهَا وَ مَرْعَاهَا و از آن آبو چراگاهش را بیرون آورد، ۱ - خداوند، با گسترده ساختن زمین، آب هاى زمینى را بر سطح آن جارى ساخت. (أخرج منها ماءها) فعل «أخرج» بدل از «دحاها» است و به همین جهت بدون حرف عطف آمده است. این فعل آنچه را لازمه بسط زمین است بیان مى کند. ۲ - خداوند، رویاننده نباتات و تأمین کننده علوفه گیاه خواران (أخرج ... مرعیها) «مرعى» مصدر میمى است و در این جا به معناى اسم مفعول به کار رفته است; یعنى، آنچه چریده مى شود. این کلمه گرچه ناظر به تغذیه گیاه خواران است; ولى تأثیر گیاه در زندگانى انسان نیز - به قرینه «متاعاً لکم و لأنعامکم» در آیات بعد - مراد است. ۳ - بیرون آوردن آب و گیاه از دل زمین، نشانه قدرت خداوند بر احیاى دوباره انسان ها است. (ءأنتم أشدّ خلقًا ... أخرج منها ماءها و مرعیها) ۴ - زمین، جایگاه ذخیره آب (ماءها) 🌴🌴🌴 💢 نکته مهم: تلاش صادقانه از ما و توفیق و راهنمایی از خداوند_(نشر حقایق) 🌹🌹🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پرسش و پاسخ مرداد.mp3
1.18M
🔉 پرسش و پاسخ از حضرت آیت اللَّه‏ خوشوقت ره ❓راه های را بیان کنید ❓به غیر از چه کتابی را برای توصیه میکنید ❓علت و و راه با آن را بیان کنید ❓آیا برای و آرام شدنش است 📌
حقیقت ناب
💎درّ و یاقوت علوی💎 #دُرّ_و_یاقوت_علوی 2️⃣1️⃣ 👈چرا فقط خدا⁉️ گرفتار برخی از علمای ناصبی(دشمن اهلب
💎درّ و یاقوت علوی💎 3️⃣1️⃣ 👈مگر می شود همه اشتباه کنند⁉️ آیا ممکن است همۀ امّت اسلام پس از رحلت رسول اعظم خدا، راهِ اشتباه را برگزیده و گمراه شوند؟ و فقط عده ای انگشت شمار بر حق باشند؟ حضرت علیه السلام به فرمان الهی، برادرش را جانشین خود قرار داد و به آنان توصیه کرد تا بازگشتش از ایشان پیروی کنند، اما پس از آن که آمدنش طولانی شد... ادامه ماجرا را از زبان قرآن می شنویم: «...و پيش از آن، هارون به آنها گفته بود: «اى قوم من! شما به اين وسيله(گوساله) مورد آزمايش قرار گرفته ‏ايد! پروردگار شما خداوند رحمان است! پس، از من پيروى كنيد، و فرمانم را اطاعت نماييد!» ولى آنها گفتند: «ما هم چنان گرد آن مى‏ گرديم (و به پرستش گوساله ادامه مى ‏دهيم) تا موسى به سوى ما بازگردد!» (طه، 90 و 91) واقعیت امر در مورد امّت اسلام نیز همین است، فرد دیگری را جلو انداختند و گفتند: با او بیعت کنید چرا که اگر بیاید فتنه و جنگ به پا می شود و همه چیز از دست می رود❗️ این کلام افشاگرانه راه ولایت است که فرمود: «زَعَمْتُمْ‏ خَوْفَ‏ الْفِتْنَةِ» آیا گمان کرده اید (اگر علی بیاید) خوف فتنه خواهد بود؟! «أَلا فِي الْفِتْنَةِ سَقَطُوا وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمُحِيطَةٌ بِالْكافِرِين‏» بدانید در فتنه سقوط کردند و قطعاً جهنم کافران را در بر خواهد گرفت. (دلال الامامه، ص 116) و در یک کلمه، مردم را بر دنیایشان ترساندند و شد آن چه نباید می شد! و این سیاستی است دیرینه!
🗓 ۲۲ ذی الحجه سال دهم هجری سالروز توطئه هرشی بیان تفصیلی👇👇👇 ✍️ پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم سه روز پس از غدیر به سمت مدینه حرکت کردند و منافقان که وجود پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را در مدینه مضر می دانستند تصمیم گرفتند پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم را قبل از رسیدن به مدینه به قتل برسانند تا به خیال خود امامت و خلافت را از مسیر خود منحرف سازند. به همین علت در کوههای هرشا پنهان شده و در مسیری که باید شتر پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم از آنجا حرکت می کرد و مشرف به یک پرتگاه بود ترور را برنامه ریزی کردند. ✅ جبرئیل نازل شد و به پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم عرض کرد: چهارده نفر در گردنه هرشا کمین کرده‌اند تا شتر شما را رم دهند. عمار و حذیفه شمشیرهای خود را کشیده و دنبال آنها می‌روند و منافقین فرار می کنند ، رعد و برقی زده می شود و حذیفه منافقین را می بیند و از آن پس حذیفه را منافق شناس می دانستند ولی پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم حذیفه را از نام بردن و افشای آنها منع کرد. 📚تفسیر قمی ج۱،ص۱۷۴