eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5هزار ویدیو
454 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
آتش قيامت.mp3
1.69M
💠 روز شانزدهم ماه 1445 🔹 آتش قیامت 📣 با تبلیغ کانال در ثواب نشر معارف حقه شیعه شریک شوید❤️ https://eitaa.com/sajadi43 ─┅═༅𖣔💚𖣔༅═┅─
حقیقت ناب
💠 روز شانزدهم ماه #صفر 1445 🔹 آتش قیامت #آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی 📣 با تبلیغ کانال در ثواب نشر
💠 آتش قیامت 🔹 ﴿فَاتَّقُوْا النَّارَ الَّتِی وَقُودُهَا النَّاسُ وَالْحِجَارَةُ﴾؛ فرمود در جهنّم، وقودش خود شمایید یعنی . اگر خود انسان مشتعل شد كجا فرار كند؟! اگر هیزمی جدای از انسان باشد و انسان را با آن هیزمِ جدا بسوزانند، احیاناً احتمال فرار هست؛ امّا اگر خود انسان مشتعل شد، كجا فرار كند؟! راه برای فرار نیست! 🔹 اگر هیزمی افروخته شد و انسان را با آن هیزم سوزاندند، بالأخره آن هیزم، جسم را می سوزاند، دیگر روح را كه نمی سوزاند؛ امّا وقتی خود انسان مشتعل شد، این هم روح را می سوزاند و هم جسم را می سوزاند، چون انسان نه جسم تنهاست و نه روح تنهاست، لذا هم جسم گداخته می شود: ﴿كُلَّمَا نَضِجَتْ جُلُودُهُم بَدَّلْنَاهُمْ جُلُوداً غَیرَهَا﴾ و هم روح گداخته می شود: ﴿نَارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ ٭ الَّتِی تَطَّلِعُ عَلَی الأَفْئِدَةِ﴾. 🔹 بر فرض انسان را در یك كوره ذوب آهن قرار بدهند، روح كه در كوره سوخته نمی شود؛ اما آتش قیامت هم روح را می سوزاند و هم جسم را می ‌سوزاند. این كدام آتش است؟ آتش اگر از درون سر نزند روح را می سوزاند؟! ﴿نَارُ اللَّهِ الْمُوقَدَةُ ٭ الَّتِی تَطَّلِعُ عَلَی الأَفْئِدَةِ﴾؛ فرمود آتش قیامت از فؤاد و از دل سر بر می آورد و زبانه می زند. 📚 سوره مبارکه بقره جلسه 69 📣 با تبلیغ کانال در ثواب نشر معارف حقه شیعه شریک شوید❤️ https://eitaa.com/sajadi43 ─┅═༅𖣔💚𖣔༅═┅─
حقیقت ناب
داستان فطرس ملک چیست و نافرماني او چه بود؟ در برخی از روايت آمده است: فطرس فرشته اي بود، كه گردا گرد عرش الهي در گردش بود و درباره دستوري از اوامر خداوند كوتاهي و سستي ورزيد فطرس ملک نام اين فرشته فطرس مي باشد، كه يكي از فرشتگان الهي است، روايات متعددي درباره جريان بخشش او وجود دارد، كه مضمون و محتواي آن ها يك سان است. در اين روايت آمده است: "فطرس فرشته اي بود، كه گردا گرد عرش الهي در گردش بود و درباره دستوري از اوامر خداوند كوتاهي و سستي ورزيد. بالش به كيفر اين نافرماني چيده شد و به يكي از جزيره ها تبعيد گرديد. هنگامي كه امام حسين(ع) متولد شد، جبريل براي عرض تبريك به پيامبر به سوي زمين فرود آمد و در راه با فطرس ديدار كرد. جبريل به وي پيشنهاد كرد، براي عرض تبريك و تهنيت، با او نزد پيامبر برود. هنگامي كه جبريل او را به حضور پيامبر برد، به امر پيامبر، بالش را به بدن پاك امام حسين(ع) ماليد و سلامتش را باز يافت". (1) عده اي از بزرگان معتقدند، داستان فطرس با آيات صريح قرآن كه ويژگي هاي فرشتگان را برشمرده، آن ها را بندگان مطيع و كريم و شايسته خداوند معرفي مي كند و از هر نوع سرپيچي و نافرماني پيراسته مي داند، سازگاري ندارد؛ پس بايد اين گونه روايات را نادرست شماريم؛ به فرض درستي شان، بدان سبب كه نكته اي فراتر از ادراك ما دارند، بايد علمش را به اهلش يعني اولياي برگزيده الهي واگذاريم و خود را در فهم آن ناتوان بدانيم. در مقابل عده اي بر اين باورند، كه فرشتگان اصناف و درجه هاي گوناگون دارند. گروهي مقرّبند و گروهي در درجه پايين تر جاي گرفته اند. آياتي كه هر گونه نافرماني و سرپيچي را از فرشتگان نفي مي كنند، به فرشتگان مقرب مربوط است. فطرس از فرشتگان مقرب نبود، تا از هر نوع سركشي پيراسته باشد؛ به ويژه آن كه تخلّف و سرپيچي فطرس در برخي روايات كندي و سستي ورزيدن خوانده شده كه نوعي ترك اولي است، نه گناه. چنان كه پيامبران(ع) نيز درجات مختلف دارند: " تلك الرسل فضّلنا بعضهم علي بعض؛ بعضي پيامبران را بر بعضي برتري بخشيديم. "(2) عده اي از انبيا ترك اولي داشتند؛ ولي جمعي مانند پيامبر(ص) و خاندان پاكش جز اراده الهي اراده اي نداشتند و حتي از ترك اولي نيز پيراسته بودند. در برخي از اين روايات كه اشاره شد، جرم فطرس كه مورد شفاعت امام حسين(ع) قرار گرفت، يك نوع غرور و خود بزرگ بيني بود. جهت اطلاع بيشتر رجوع كنيد، به مقاله: پژوهشي در روايات فُطرس ملَك، از محمد احساني فر، در مجله علوم حديث شماره 34. پي نوشت ها: 1) كشي، رجال كشي، مشهد، انتشارات دانشگاه مشهد، 1348ش، ص583؛ صدوق، أمالي، بيروت ، اعلمي، چ پنجم، 1400ق، ص137؛ ابن قولويه، كامل الزيارات، نجف، مرتضوي، چ اول، 1356ق، ص66؛ فتال نيشابوري، روضه الواعضين، قم، انتشارات رضي، چ اول، بي تا، ج1، ص356؛ مسعودي، اثبات الوصيه، قم، انصاريان، چ سوم، 1426ق، ص164؛ ابن شهر آشوب، مناقب آل أبي طالب، قم، مؤسسه العلامه للنشر، 1379ق، ج4، ص74؛ مجلسي، بحار الأنوار، تهران، اسلاميه، چ دوم، 1363ش، ج44، ص182. (نرم افزار سيره معصومان) 2) بقره(2) آيه 253؛ بحارالانوار، پيشين، ج 56، ص184.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 خدمت علمای اهل‌سنت فلسطینی در مسیر اربعین حسینی (ع)، عمود ٨٣٣
💠 توصیه‌های اربعینی 🔻 به نظر می‌آید که اگر بخواهیم در این طریق حرکتی بکنیم چند چيز لازم است: 🔸 اول) اخلاص در نیّت؛ نیتمان فقط زیارت باشد. حتی از درون ما نيت خالص باشد. فرض کنید اگر گاهی در تلویزیون چیزی گفته می‌شود، خلوص ما را تحت الشعاع قرار ندهد؛ بلكه فقط زیارت سید الشهداء باشد؛ برای چه؟ برای تجدید عهد و بیعت با ائمه و عتبات عالیات ائمه عراق. 🔹 دوم) اخلاص در عمل؛ کیفیت طی طریق. 🔸 سوم) توجه به آقا سید الشهداء و اصحاب و اهل بیت ایشان؛ شخصیت این‌ها را به تفصیل ببینیم. حالا –الحمدلله- جامعه غالباً این مقدار رشد یافته است که هر کس بخواهد همراه خودش یک کتاب ببرد و درباره‌ اصحاب و الگوهای عاشورایی، خود آقا سید الشهداء، اهل بیت گرامی‌شان مطالعه کند و آشنا شود. اگر بتوانیم به تفصیل، ارتباط برقرار کنیم، در وجود ما حیات عاشورایی است. این‌ها را با دیده اجمال، دنبال نکنیم. 🔹 چهارم) پرهیز از خواب و خوراک زیاد؛ در مسیر اربعین، از امور منافی و خواب و خوراک زیاد، پرهیز کنیم و شبیه به یک عزادار حقیقی باشیم. مجالسمان را مجلس لهو نکنیم. مجلس، مجلسِ انس و توجه به آقا سید الشهداء و توسل و زیارت عاشورا و زیارت ناحیه و زیارت وارث باشد. در این پیاده‌روی، خیلی برکت تقسیم می‌کنند، عقب نمانیم. 🔸 پنجم) زیاد نديدن عمل خود؛ اين يک نکته قابل توجه است‌ كه ‌ پیاده‌روی اربعین را در اعمال عبادی خودمان زیاد نبینیم. فکر نکنیم چه کار بزرگي کرده‌ایم. اگر با صورت هم این راه را می‌رفتیم يا خود را بر زمین می‌کشیدیم و سینه‌خیز می‌رفتیم، کار زیادی نکرده‌ بودیم. اینجا منبع خیر و برکت دنیا و آخرت است. کوچک‌ترین گام، محاسبه می‌شود و تضییع نمی‌شود. حتي یک لباس سیاه را که یک مادر فقط برای شعار کربلایی و اربعینی و عاشورایی به بچه کوچکش می‌پوشاند، این‌ها مد نظر است، کوچک‌تر از این‌ها هم مد نظر است. 🔹 ششم) سخت و خشن نبودن؛ نسبت به دوستان و همراهان، آسان و راحت باشیم. خدا شیعیان عراق را خیر بدهد، انصافاً در پذیرایی کم نمی‌گذارند؛ اما بهره‌وری ما از اين امكانات بايد به حد ضرورت باشد. همّ ما فقط زیارت آقا سید الشهداء باشد. از ابتداي سفر، مخلوطی از حزن و اندوه و توسل و توجه داشته باشیم تا زمان برگشت. گاهی مشكل انسان با سه ساعت استراحت در موکب حل می‌شود، پس زیادتر نماند و مراعات بقیه را بکند. برکات این‌ها ثبت است. این‌ها فضایلی است که این چند ساله پیدا شده است، پس قدر بدانیم. 🔸 هفتم) ختم كردن قضایای اربعین به حضرت بقیة الله؛ توجهات و توسلات به حضرت بقیة الله، از ارکان این قضیه است؛ یعنی اگر اربعین به مهدویت ختم نشود، فایده ندارد. باید از هر حیث به مهدویت ختم شود، و حتی در اجرای ما، توجهاتمان به حضرت بقیة الله بیشتر باشد. امضای حضرت و عنایت حضرت، نصیب همه این دوستان باد و هر آن که صدای ما را شنیده و می‌شنود، به برکت صلوات بر محمد و آل محمد. دعای ما هم این است که ثواب و نتيجه زیارت اربعین براي دوستان، زیارتی مقبوله و دعایی مستجاب و توجه آقا بقیة الله باشد. ‌ ‌ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از انسانِ کامل
زیارت-عاشورا-pdf (1).pdf
118.6K
▪️فایل زیارت عاشورا اللهم عجل لولیک الفرج 🌷 انسان‌کامل 🌍 @ensanekamel_ir
💝 سلام امام زمانم 💝 با هر نفسی سلام ڪردن عشق است آقا بہ تو احترام ڪردن عشق است اسم قشنگٺ بہ میان چون آید از روی ادب قیام ڪردن عشق است
محسنیه ورامین015.mp3
3.68M
🔊 بیانات مرحوم حضرت آیت اللَّه‏ خوشوقت ره 📖‏_بِمَا_تَسْأَلُنِي_غَداً_عَنْه_وَ اسْتَفْرِغْ_أَيَّامِي_فِيمَا_خَلَقْتَنِي_لَه 📌دو جمله ع باید همیشه بالای سر ما باشد و ما هر روز آن را ببینیم و آن عمل کنیم 1️⃣ اگر من کاری میشوم کاری کنم که از من خواهی کرد 2️⃣ خرج کاری شود که تو مرا برای خاطر انجام آن کار کردی ⬅️خیلی از کارهای ما است، نه دارد نه ⬅️یکی از اسمهای است، آدم می خورد که چرا من عمرم را صرف کردم 📣 با تبلیغ کانال در ثواب نشر معارف حقه شیعه شریک شوید❤️ https://eitaa.com/sajadi43 ─┅═༅𖣔💚𖣔༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
استعمار قرآنی.mp3
1.37M
💠 روز هفدهم ماه 1445 🔹
  استعمار قرآنی


📣 با تبلیغ کانال در ثواب نشر معارف حقه شیعه شریک شوید❤️ https://eitaa.com/sajadi43 ─┅═༅𖣔💚𖣔༅═┅─
حقیقت ناب
💠 روز هفدهم ماه #صفر 1445 🔹 استعمار قرآنی #آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی #جام_معرفت 📣 با تبلیغ کانا
💠
  استعمار قرآنی
🔹 فرمود: ﴿هُوَ أَنْشَأَكُمْ مِنَ اْلأَرْضِ وَ اسْتَعْمَرَكُمْ فیها﴾؛ خدای سبحان شما را از زمین برانگیخت و شما را استعمار كرد. از مقدس ترین واژه های قرآنی است كه وقتی به دست دیوسیرتان و به دست مستكبران و نژادپرستان افتاد، به صورت واژه منحوس و بسیار پست و فرومایه درآمد. خدای سبحان هم نظام سپهری را در خدمت بشر قرار داد و هم نظام زمینی را و هم موجودات بین آسمان و زمین را مسخر انسان قرار داد فرمود: ﴿سَخَّرَ لَكُمْ ما فِی السَّماواتِ وَ ما فِی اْلأَرْضِ﴾. این را خدا گستراند و ما را به جهان آورد، فرمود شما بدنی دارید زمینی و جانی دارید آسمانی؛ به ما بعد از اینكه فرمود: ﴿هُوَ أَنْشَأَكُمْ مِنَ اْلأَرْضِ﴾، فرمود: ﴿وَ اسْتَعْمَرَكُمْ فیها﴾ یعنی خدا شما را استعمار كرد. 🔹 استعمار قرآنی عبارت از این است كه این سفره را خدای سبحان رنگین كرد و آماده كرد و در اختیار بشر قرار داد، بشر را با همه تجهیزات اندیشه و انگیزه مسلط كرد و او را مقتدر كرد و فرمانروای زمین كرد، فرمود كل این مجموعه كه روی زمین است در تسخیر شماست، موجودات سپهری، در اختیار تسخیر علمی شماست، من از شما می‌ خواهم كه این مجموعه را آباد كنید؛ همه را رایگان خلق كردم و این امكانات را به شما دادم، شما مأمورید از این امكانات بهره صحیح ببرید و این زمین و زمینه را آباد كنید و آقا و سید و مولای خود باشید؛ نه بی راهه بروید نه راه كسی را ببندید نه كسی را تحقیر كنید نه تحقیر كسی را بپذیرید نه به كسی ستم كنید نه زیر بار ستم دیگری بروید. این معنای است. 🔹 اما آن است كه بیگانه مستكبر، به یك ملت ستمدیده می‌ گوید از امكانات كشور خود به سود من تلاش و كوشش كن و برده من باش! این همان استكبار است كه را را را و را به همراه دارد كه نفرین خدا و انبیا و اولیا و ملائكه بر این روحیه تلخ و زشت باد! 📚 پیام به همایش ساختن شهر شایسته نظام اسلامی تاریخ: 1390/08/29 📣 با تبلیغ کانال در ثواب نشر معارف حقه شیعه شریک شوید❤️ https://eitaa.com/sajadi43 ─┅═༅𖣔💚𖣔༅═┅─
➖وقتی به یاد سیدالشهداء می‌افتیم، چه بگوییم❓ 🛑..عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ ثُوَیْرٍ قَالَ: کُنْتُ أَنَا وَ یُونُسُ بْنُ ظَبْیَانَ وَ الْمُفَضَّلُ بْنُ عُمَرَ وَ أَبُو سَلَمَهَ السَّرَّاجُ جُلُوساً عِنْدَ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَلَیهِ السَّلامُ، وَ کَانَ الْمُتَکَلِّمُ مِنَّا یُونُسَ وَ کَانَ أَکْبَرَنَا سِنّاً. فَقَالَ لَهُ: جُعِلْتُ فِدَاکَ، إِنِّی کَثِیراً مَا أَذْکُرُ الْحُسَیْنَ عَلَیهِ السَّلامُ، فَأَیَّ شَیْ‏ءٍ أَقُولُ؟ فَقَالَ: «قُلْ: «صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ» تُعِیدُ ذَلِکَ ثَلَاثاً، فَإِنَّ السَّلَامَ یَصِلُ إِلَیْهِ مِنْ قَرِیبٍ وَ مِنْ بَعِید.» 🔰از «حسین بن ثُوَیر» نقل شده است: من و «یونس بن ظَبیان» و «مفضّل بن عمر» و «ابو سلمه سرّاج» نزد امام صادق (علیه‌السلام) نشسته بودیم. از بین ما، یونس که از همه ما بزرگتر بود، سخن می‌گفت. 🔷یونس به امام صادق (علیه‌السلام) عرض کرد: 🔹فدایتان شوم، من خیلی یاد امام حسین (علیه‌السلام) می‌افتم. (در چنین حالتی) چه بگویم؟ 🔶حضرت فرمودند: 🔸«بگو: «صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ» این را سه بار تکرار کن؛ چراکه سلام، به ایشان می‌رسد، چه از نزدیک و چه از دور.» 📚الكافي، ج۴، ص۵۷۵
🟪امروز سالروز شهادت رئیسعلی دلواری  ، مبارز بوشهری در حدود ۱۰۰ سال پیش است. بعد از ۷ سال مبارزه با استعمار انگلیس در  سن ۳۳ سالگی توسط یک نفوذی خود فروخته در منطقه تنگستان بوشهر به شهادت رسید. طبق وصیت او در وادی السلام نجف به خاک سپرده شد. روحش شاد. راهش پر رهرو.
پاسخ اجمالی به پرسش شما این است که 👈تفال دو معنا و استعمال دارد . 👌گاهی تفال به معنای استخاره و طلب خیر از خداوند است 👌 و گاهی به معنای آینده نگرى و پیش بینى آینده به وسیله قرآن است. 👈مثل تفأل زدن به جهت این که براى ما معلوم شود مریضمان خوب مى شود یا مى میرد و یا گمشده اى پیدا مى شود یا نه. ❌ این گونه تفأل زدن به قرآن مورد نهى قرار گرفته است 👈 و این غیر از استخاره گرفتن به وسیله قرآن است. 🔶پس تفال مجاز تفال به معنای اول یعنی استخاره است ❌و تفال مورد نهی تفال به معنای دوم یعنی پیش بینی آینده و نوعی آینده نگری است . 👈برخى تفأل مورد نهی را در این روایت این گونه نیز معنى کرده اند که شخص هنگام خواندن یا شنیدن آیه اى، آن آیه را تفأل به چیزى بزند و بگوید فلان طور خواهد شد. 👌دلیل بر این که مراد از تفالی که مورد نهی نیست تفال به معنای استخاره است روایتی است که از پیامبر –ص- نقل شده است و آن حضرت فرموده اند : هنگامی که خواستی به کتاب خدا تفال بزنی سه بار سوره اخلاص را بخوان و سه بار بر پیان=مبر و آلش صلوات بفرست و سپس چنین بگو : اللَّهُمَّ تَفَأَّلْتُ بِکِتَابِکَ وَ تَوَکَّلْتُ عَلَیْکَ فَأَرِنِی مِنْ کِتَابِکَ مَا هُوَ مَکْتُومٌ مِنْ سِرِّکَ الْمَکْنُونِ فِی غَیْبِکَ ....، (بحارالأنوار ۸۸ ۲۴۱ باب۴) و این دعا و دستور همان دستور و دعایی است که در مورد استخاره در روایات وارد شده است . ۳- طبق روایات وارده از معصومین (ع) استخاره معمولا با قرآن و تسبیح و گاهی با نمازی خاص که در منابعی مانند حاشیه مفاتیح الجنان ذکر شده انجام می گیرد, ولی در تفال بیشتر کتاب های عرفانی و ذوقی مثل دیوان حافظ مطرح است و از طرفی در استخاره طلب خیر دنیا و آخرت است از خدای سبحان , بدین معنا که کسی که استخاره می کند تنها خیر دنیا را در نظر نمی گیرد بلکه خیر دنیا و آخرت را توامان در نظر می گیرد, بنابراین چه بسا کسی استخاره می کند واستخاره بد می آید و شخص به آن توجه نمی کند و خیر دنیایی را می بیند ولی در باطن امر ضرر اخروی می باشد. در روایات نیز آمده است که شخصی که می خواست به تجارت برود از امام صادق (ع) طلب استخاره کرد. امام (ع) در جواب فرمودند که خیر نیست . آن شخص توجهی به استخاره نکرد و به دنبال تجارت رفت . بعد از آمدن از سفر تجارت خدمت امام (ع) رسید و سودی که در تجارت برده بود به امام (ع) گزارش داد. امام (ع) فرمود: در این سفر شما ضرر کرده اید تا سود, چون که نماز صبح شما در سفر قضا شده است , لذا می بینیم که در استخاره خیر دنیا و آخرت هر دو منظور است . عکس قضیه نیز صادق است مانند جایی که انسان استخاره می کند خوب می آید ولی در ظاهر امر ضرر می کند ولی باطن امر خیر است و این ناظر به جهت اخروی قضیه می باشد و نکته دیگر این که , استخاره الزام آور نیست ولی بهتر است بعد از استخاره کردن به آن عمل کند. اما در مورد تفائل باید گفت : اولا, به قرآن تفال نمی زنند. ثانیا, در روایات اسلامی از فال نیک نهی نشده است ; اما فال بد به شدت محکوم گردیده است , در حدیث معروفی از پیامبر اسلام (ص ) نقل شده: »تفالوا بالخیر تجدوه ; کارها را به فال نیک بگیرید (و امیدوار باشید) تا به آن برسید« جنبه اثباتی این موضوع منعکس است . اما در مورد فال بد که عرب آن را »تطیر« و »طیر« می نامد; در قرآن مجید و روایات اسلامی شدیدا مذمت شده است . در سوره یس آیه ۱۹ و سوره نمل , آیه ۴۷ و اعراف آیه ۱۳۱ از فال بد زدن مذمت و نکوهش شده است و در حدیثی نیز رسول اکرم (ص ) فرموده است: »الطیره شرک ; فال بد زدن (و آن را مؤثر در سرنوشت آدمی دانستن) یک نوع شرک به خدا است «, (المیزان , ذیل آیه مورد بحث). ازاین رو با تفأل به قرآن نمى توان مسیر زندگى خود را تعیین کرد و به یافته هاى خود اعتماد پیدا کرد, و آنچه مورد نهی واقع شده همین است که شخص به جای تفکر و مشاوره به تفأل روی آورد و امور خود را به فال واگذارد و الا صرف بازکردن قرآن و تطبیق با خواسته خود مانعی ندارد و بالاتر آن که انس با قرآن و تلاوت آیات الهى را وابسته به امور زودگذر و ناپایدار نکنید بلکه با نگاه معرفت یابى و انس با یاد خداوند قرآن بخوانید، در این صورت خداوند نظر لطف و رحمت به شما دارد و بیش از انتظار زندگى شما سامان مى یابد. براى توضیح بیشتر در این زمینه ر.ک: ۱ـ بحار الانوار، ج ۹۱، ص ۲۴۱ به بعد ؛ علامه مجلسى ۲ـ مفاتح الغیب در آداب استخاره ،علامه مجلسى ۳ـ کند و کاوى در باب استخاره و تفأل ؛ابوالفضل طریقه دار (لوح فشرده پرسمان، اداره مشاوره نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، کد: ۱۴۶/۱۰۰۱۰۱۳۳۱)
💢 خمس حقوق واریزی 💠 سوال: آیا به حقوقی که روز سال خمسی واریز می شود خمس تعلق می گیرد؟ ✍🏻 پاسخ: ❇️ آیت الله خامنه ای: حقوق دریافتی جزو درآمد سال بعدی شما محسوب می شود. ❇️ آیت الله مکارم: اگر امروز آخر سال خمسی است ، خمس تعلق می گیرد ولی اگر اول سال آینده باشد خمس تعلق نمی گیرد مثلا هر گاه اول فروردین اول سال خمسی اوست پولی که در اول فروردین به او می دهند خمس ندارد ولی پولی که در آخر اسفند به او می دهند مشمول خمس است. 🔺 استفتاء از سایت آیات عظام خامنه ای و مکارم شیرازی 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🍃🏴🍃🏴🍃🏴🍃🏴 🎞 | ۴ 🍃 امسال مهمان موکب هستیم ✅حسین جان! این گذر نامه های کاغذی به کنار، آیا گذر نامه من پیش تو اعتبار دارد؟ 💯تو گذر نامه ها را به شرط لیاقت امضا نمیکنی تو دنبال بهانه ای برای امضا کردن... 🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا