eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.6هزار عکس
4.8هزار ویدیو
443 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
❓در کجای آمده که باید گرفت؟ و چرا در ادیان دیگر شرایط روزه راحت تر است؟ ✅پاسخ: 🍃با توجه به این که پرسش از سه بخش تشکیل شده به همان ترتیب، پاسخ آن را ضمن نکاتی بیان می کنیم: 1️⃣. با توجه به حکیم بودن خداوند که کارهای عبث و بیهوده انجام نمی دهد، اجمالاً می دانیم تمام تکالیف بندگان از جمله روزه که از جانب خداوند تشریع شده بر اساس مصالح و مفاسد تدوین شده است. 2️⃣. گرچه تمام فروعات و جزئیات احکام در قرآن نیامده هم چنان که کیفیت نماز و تعداد رکعات آن در قرآن بیان نشده، امّا در مورد روزه باید گفت که مقدار ماه و روز آن در قرآن به طور روشن بیان شده است: الف. شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ ... فَمَنْ شَهِدَ مِنْکُمُ الشَّهْرَ فَلْیَصُمْهُ ... ، ماه رمضان چنان ماهی است که در آن قرآن نازل شده ... پس آن که از شما این ماه را دریابد باید آن را روزه بدارد... [1]و می دانیم که یک ماه، 30 یا 29 روز است. ب. وَ کُلُوا وَ اشْرَبُوا حَتَّى یَتَبَیَّنَ لَکُمُ الْخَیْطُ الْأَبْیَضُ مِنَ الْخَیْطِ الْأَسْوَدِ مِنَ الْفَجْرِ ثُمَّ أَتِمُّوا الصِّیامَ إِلَى اللَّیْلِ، بخورید و بیاشامید تا نمودار و جدا شود براى شما رشته سفید از رشته سیاه از فجر سپس روزه را تا شب به پایان رسانید.[2] 3️⃣. اما در مورد این که چرا در ادیان دیگر شرایط روزه راحت تر است باید گفت: الف) قانون گذار در تمام ادیان الاهی یکی است همان طور که بیان شد تشریع و وجوب احکام در تمام ادیان الاهی از جانب خداوند است. ب) با توجه به این که دین اسلام نسبت به ادیان گذشته، دین کامل و جامعی است؛ از این رو احکامش نسبت به احکام سایر ادیان تفاوت می کند که در این تفاوتها گاهی شاید تکلیف سخت تر و گاهی نیز آسان تر باشد که در هر حال تصمیم خداوند است. ج) گرچه شاید امروزه با توجه به تحریفاتی که در ادیان سابق به وجود آمده پیروان دیگر ادیان، عبادت روزه را با مقدار و شرایطی آسان تر برگزار می کنند، امّا بر اساس برخی منابع روایی، روزه اهل کتاب تا زمان پیامبر اسلام (ص) بیشتر از مسلمانان بوده است. امام مجتبی (ع) نقل می کند که روزی یک نفر یهودی خدمت پیامبر اسلام (ص) رسید و مسایلی را پرسید که از جمله آن، این بود که چرا خداوند روزه را بر امّت تو سی روز قرار داد، اما در امت های دیگر بیشتر؟ ...[3] __ 📚منابع: 1_ بقره، 185. 2_ همان، 186. 3_ حر عاملی، وسائلالشیعة، ج 10، ص 240 و 241، ح 13317، مؤسسه آل البیت علیهمالسلام، قم، 1409 هـ ق
Shab03Ramazan1397[1].mp3
13.38M
این هدیه برای شما بخش اول از دعای ابوحمزه با صدای میثم مطیعی 💐🌹💐🌹💐🌹 إِلَهِي لاَ تُؤَدِّبْنِي بِعُقُوبَتِكَ وَ لاَتَمْكُرْ بِي فِي حِيلَتِكَ مِنْ أَيْنَ لِيَالْخَيْرُ يَا رَبِّ خدايا مرا به كيفرت ادب منما، و با نقشه اي با مننيرنگ مكن، پروردگارا از كجا برايم خيري هست، وَ لاَ يُوجَدُ إلاَّ مِنْ عِنْدِكَ وَ مِنْأَيْنَ لِيَ النَّجَاهُ وَ لاَ تُسْتَطَاعُ إلاَّ بِكَ درحالي كه جز نزد تو يافت نمي شود، و از كجا برايمنجاتي است، درحالي كه جز به تو فراهم نمي گردد، لاَ الَّذِي أَحْسَنَ اسْتَغْنَي عَنْ عَوْنِكَوَ رَحْمَتِكَ وَ لاَ الَّذِي أَسَاءَ وَ اجْتَرَأَعَلَيْكَ نه آن كه نيكي كرد از كمك و رحمتت بي نياز شد، ونه آن كه بدي كرد و بر تو گستاخي روا داشت، وَ لَمْ يُرْضِكَ خَرَجَ عَنْ قُدْرَتِكَيَا رَبِّ يَا رَبِّ يَا رَبِ و تو را خشنود نساخت از عرصه قدرتت بيرون رفت.پروردگارا، پروردگارا، پروردگارا . . . بِكَ عَرَفْتُكَ وَ أَنْتَ دَلَلْتَنِي عَلَيْكَوَ دَعَوْتَنِي إلَيْكَ وَ لَوْ لاَ أَنْتَ لَمْأَدْرِ مَا أَنْتَ تو را به تو شناختم، و تو مرا بر هستي خود راهنماييفرمودي، و به سوي خود خواندي، و اگر راهنمايي تونبود، من نميدانستم تو كه هستي؟ ، اَلْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَدْعُوهُ فَيُجِيبُنِي وَإِنْ كُنْتُ بَطِيئاً حِينَ يَدْعُونِي سپاس خداي را كه مي خوانمش و او جوابم را ميدهد، گرچه سستي مي كنم گاهي كه او مرا مي خواند، وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي أَسْأَلُهُ فَيُعْطِينِي وَإِنْ كُنْتُ بَخِيلاً حِينَيَسْتَقْرِضُنِي و سپاس خداي را كه از او درخواست مي كنم و او بهمن عطا مي نمايد، ✅قرآن ودعا
خوشا به حال صائم كه «لَهُ فَرحَتان حین یفطِر و حینَ یلقی رَبَّه»، بدا به حالم كه «لی حُزنَتان». بارالها! آهم جهنم سوز است.
🍃گل خوشبوی نرگس نقاشی انتظارها دارد بلایی سرم می‌آورد که باید سال‌ها پیش بر سرم می‌آمد. من باید شب و روزم در فکر انتظار تو طی می‌شد. شب و روزهایی که بی‌انتظار تو گذشت بر باد رفت و دیگر به دست نمی‌آید. وقتی نقاشی‌های انتظار تو را می‌کشم آرام آرام بی آن که بخواهم همه چیز مرا یاد نبودنت می‌اندازد و دیگر راه فراری برای غفلت از تو نمی‌ماند. از پنجره داشتم حیاط خانه را تماشا می‌کردم جایی که برای یاکریم‌ها درست کرده بودم تا حفاظشان باشد از باران و آفتاب. جوجه‌هایش چند روزی است که سر از تخم در آورده‌اند. مادرشان پیششان نبود. هوا کمی سرد شده بود. از تنی که می‌لرزید و از نوکی که هی باز و بسته می‌شد چه خوب می‌شد فهمید انتظار جوجه‌ها را. آنها بدون مادرانشان می‌میرند این را با همۀ‌ وجودشان می‌فهمند و همین درک است که آنها را این طور منتظر نگه داشته است. من بدون تو ترسی از مرگ ندارم باورم این است که در زنده ماندن محتاج تو نیستم پس من منتظر نیستم از همین حالا جوجه‌های یاکریم حیاط خانه‌مان آینه دقم شدند و نشانه‌ای برای منتظر نبودنم ولی من می‌خواهم منتظر باشم پس باید شبیه تو شوم. آقا! از زبان پاک تو گفتم و از خدایی بودنش. می‌خواهم همین جا کمی بیشتر مکث کنم. زبان تو هیچ گاه به گوشت برادر مرده‌ات نخورده. زبان ما عادت کرده به طعم گوشت برادرهای مرده‌مان. عجیب ذائقه‌مان عوض شده آقا! می‌نشینیم پای جنازۀ برادرمان چنگ می‌زنیم به گوشت تنش با ولع زیر داندان می‌گیریم و می‌خوریم و لذّت می‌بریم. ما خو گرفته‌ایم به غیبت کردن از دیگران و دهانمان بو گرفته است، بوی جنازه. این دهان با هیچ مُشک و عنبری معطّر نمی‌شود و در عجبم که چرا دنبال راز بی‌نفوذ بودن کلاممان می‌گردیم! مگر کلامی که از دهان بوگرفته بیرون بیاید می‌تواند روی دل‌ها اثر بگذارد آن هم چه بویی، بوی جنازه. ما تا دهانمان را از تکه گوشت‌های برادرهای مرده‌مان پاک نکنیم زبانمان مثل تو، زبان خدا نمی‌شود و تا زبانمان زبان خدا نشود، شبیه تو نمی‌شویم. کاش خودت به کاممان تلخ می‌کردی گوشت برادرهای مرده‌مان را. به دادمان برس که با این مرده‌خواری‌ها زندگی‌هایمان بوی تعفّن گرفته. شبت بخیر گل خوشبوی نرگس!
﷽ 💐 نماز وزین ... 💐
هدایت شده از حقیقت ناب
❤️یا اباعبداللـــــه (ع) ❤️ «اول صبح»⛅️ ☄✨پس از گفتن یڪ بسم الله... از دل و جان💚 تو بگو☄✨ 💕 «حسین اباعبدالله»💕 به رسم هر روز صبح با سلام  بر ارباب بی کفن روز مون رو شروع کنیم  اَلسَّلامُ عَلَیْكَ یا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَیْكَ مِنّی سَلامُ اللهِ اَبَداً ما. بَقیتُ وَبَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّی لِزِیارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ وَعَلى عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ صبحتون حسینی☀️
3(1).mp3
4.26M
💫☀️یک مسأله شرعی به همراه شرح دعای روز سوم ماه مبارک رمضان- حضرت آیت الله مجتهدی(ره)☀️💫
💡قرآن راه زندگی ‼️شیطان شما را از فقر میترساند تا انفاق نکنید ✅راهکارهای زندگی موفق در جزء سوم قرآن کریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
■●■●■●■●■●■●■ ایا کرم زدن به دست و صورت روزه را باطل میکند؟🧐 ❣️ •┈┈••✾❀💕❀✾••┈┈•
فقه و احکام مطابق نظر رهبری 📚 یا شیرده ۱. چنانچه روزه برای خود مادر ضرر دارد: ✅ اگر در طول سال (بدون اینکه روزه برای او ضرر داشته باشد) قضای آن را بجا آورده وظیفه دیگری ندارد. اگر قضای روزه را بجا نیاورد، به این جهت که روزه گرفتن در طول سال برای خود مادر ضرر داشت: ✅ قضا ساقط است و فقط فدیه بدهد. اگر قضای روزه را بجا نیاورد، به این جهت که روزه گرفتن در طول سال برای فرزند شیر خوار یا جنین ضرر داشت: ✅ کفاره تأخیر ندارد ولی قضای روزه را در سال های بعد انجام دهد. اگر بدون عذر، قضای آن را بجا نیاورده است: ✅ کفاره تأخیر بدهد و قضای روزه را در سالهای بعد انجام دهد. ۲. اگر روزه برای جنین یا فرزند شیرخوار ضرر دارد: ✅ وظیفه او فدیه به همراه قضا است که بنا بر احتیاط باید تا رمضان سال بعد انجام دهد. اگر قضای روزه را بجا نیاورد: الف: چنانچه بدون عذر شرعی بجا نیاورد: ✅ علاوه بر فدیه، کفاره تأخیر بدهد و قضای روزه را در سالهای بعد بجا آورد. ب: چنانچه به جهت ضرر برای خودش یا فرزند بجا نیاورد: ✅ همان فدیه کفایت میکند وکفاره تأخیر ندارد، ولی سالهای بعد قضای روزه را بجا آورد. -------------------- * هرگاه تأخير قضاى روزه ماه رمضان تا ماه رمضان ديگر بر اثر سهل‌انگارى و بدون عذر شرعى باشد، كفاره تأخير واجب است. * مادری که روزه هم برای خودش ضرر دارد و هم برای جنین یا فرزند شیرخوارش، مطابق احکام مادری که روزه برای خودش ضرر دارد عمل می کند. * فديه و کفاره تأخير براي هر روزه عبارت است از یک مد طعام (معادل 750 گرم گندم، آرد، برنج و مانند آن) که بايد به فقير داده شود. * دادن پول فديه و کفاره به فقير كافى نيست، ولى اگر اطمينان داشت كه فقير به وكالت از صاحب پول، طعام (حداقل معادل 750 گرم برای هر روز) می خرد و سپس آن را به عنوان كفاره قبول مى ‏كند، اشكال ندارد.
03 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - ایمان از روی آگاهی.mp3
14.22M
🌀 برای 🔊 صوت کتاب در قرآن را با صدای استاد بشنویم... 📢 انتشار روزانه # صوت_کامل سلسله جلسات 🌸مقام معظم رهبری ایام ماه مبارک رمضان 1353 📢 💠 جلسۀ سوم : (3) ایمان از روی آگاهی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❗️به اسم ورزش به کام شبه عرفان!
🔘 اینکه گفته می‌شود «یوگا» تنها یک ورزش است ادعایی ساده‌لوحانه است که حتی مبلغانش آن را به کلی رد می کنند و به نظر می‌رسد به عنوان یک استراتژی برای گسترش این شبه معنویت در ایران به‌کار برده شد. اما آنچه در شرایط امروز واضح است، ‌شبکه گسترده‌ای از یوگیست‌ها که خیلی شفاف یوگا را یک سبک زندگی برای رسیدن به و آرامش معرفی می‌کنند و بهترین گزینه برای تبلیغ را فضای‌مجازی می‌دانند. 🔻از آنجا که حرکات یوگا کمی عجیب و سخت به نظر می‌رسد و با توجه به مقولات شبه عرفانی مطرح شده در این عرفان کاذب، به جهت متفاوت و خاص بودن نسبت به آموزه های معنوی دیگر، نوعی جذابیت را برای نوجوانان و جوانان به همراه دارد. نگاهی به کانال‌ها و پیج‌های مربوط به یوگا و طرفدارانش در ایران، کاملا مشخص می‌کند که نه تنها ورزش نیست بلکه سبکی از زندگی است این مقوله را هشتگ‌های متعدد تحت عناوینی چون «تغییر سبک زندگی به وسیله یوگا» تأئید می‌کند. افرادی که در فضای مجازی خود را مربی یوگا معرفی می‌کنند، کتاب‌های عرفان های شرقی را به مخاطبان خود معرفی می‌کنند. آنها حتی به تازگی همانند برخی از رهبران شبه معنویت‌های دنیا، یوگا و مدیتیشن را راهی برای مقابله با می‌دانند. 👈🏻خلاء موجود در سبک زندگی مدرن موجب شده انسان ها به طور کلی دچار شوند و به هر مکتب و جریانی که حرفی از معنویت و فطرت انسانی بزند، مراجعه کنند. در این بازار تشنگی نسبت به عرفان و معنویت و بازگشت به خدا عدم ارائه صحیح معنویت اسلامی سبب گرایش افراد به مسیرهای انحرافی از جمله یوگا شده است. @feraghvaadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ایات مهدوی 2.mp3
2.22M
💠 سلسله مباحث 2 ❇️ آیه مهدوی مربوط به جزء 2 قرآن کریم 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکزتخصصی مهدویت قم و مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران) ---🌸🌸---🌸🌸--
🔺درس اخلاق آیت‌الله العظمی مظاهری؛ فضائل و رذائل اخلاقی 🔸جلسۀ دوم: حسادت 🔹حسادت رذیله‌ای است که معمولاً همه دارند. کم پیدا می‌شود کسی حسود نباشد. رفع آن، مبارزه‌های دینی می خواهد، خودسازی‌ها می‌خواهد تا انسان بتواند درخت رذالت حسادت را از دل بکند. 🔹گناه حسادت خیلی بالاست. پیغمبر اکرم«ص» می‌فرمودند: آتش چطور هیزم‌ها را می‌سوزاند و نابود می‌کند؟ حسد هم اعمال خوب انسان را نابود می‌کند. 🔹حسادت آن است که ما برای مردم خوش نخواهیم. اگر ببینیم کسی مال دارد، تحریک و ناراحت شویم. 🔹ما باید با حسادت مبارزه کنیم. راه مبارزه هم بی‌اعتنایی است. یعنی در وقتی که حسادت گل کرد و خواست کار کند، شما جوابش را ندهید. وقتی حسادتتان گل کرد اگر می‌خواهید به دیگری سلام نکنید، سلام کنید و تعارف کنید. 🔹متن کامل در: 🌐 https://b2n.ir/244577
2 حسادت.mp3
8.93M
🎙درس اخلاق با موضوع فضائل و رذائل اخلاقی 🔹آیت‌الله العظمی مظاهری 🔸جلسۀ دوم: حسادت 🎥مشاهدۀ فیلم در لینک زیر: 🌐 https://www.aparat.com/v/9JVRh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دختری که غرق در است !😒 پدرش را هم در دنیای مجازی دوست دارد و نه در حقیقیت!!😳😐
❓❓پرسش ✳️این که می گویند در ماه رمضان شیطان در زنجیر است، چقدر مستند است؟ 🔰🔰پاسخ تفصیلی🔰🔰 یکی از سخنان پیامبر اسلام(ص) در مورد آثار و برکات ماه مبارک رمضان که در منابع معتبر روایی؛ نظیر کتاب کافی، تهذیب و... آمده است. روایتی است که در آن این جمله آمده است: «آن هنگام که هلال ماه رمضان سر برآورد، شیطان‏ هاى رانده شده به زنجیر کشیده مى‏شوند». این روایت از طریق امام باقر (ع) از جد بزرگوارش نقل شده است: «أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ سَعِیدٍ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ عُلْوَانَ عَنْ عَمْرِو بْن‏ شِمْرٍ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ (ع) قَالَ کَانَ رَسُولُ اللَّهِ ص یُقْبِلُ بِوَجْهِهِ إِلَى النَّاسِ فَیَقُولُ یَا مَعْشَرَ النَّاسِ إِذَا طَلَعَ هِلَالُ شَهْرِ رَمَضَانَ غُلَّتْ مَرَدَةُ الشَّیَاطِینِ وَ فُتِحَتْ أَبْوَابُ السَّمَاءِ وَ أَبْوَابُ الْجِنَانِ وَ أَبْوَابُ الرَّحْمَةِ وَ غُلِّقَتْ أَبْوَابُ النَّارِ وَ اسْتُجِیبَ الدُّعَاءُ وَ کَانَ لِلَّهِ فِیهِ عِنْدَ کُلِّ فِطْرٍ عُتَقَاءُ یُعْتِقُهُمُ اللَّهُ مِنَ النَّارِ وَ یُنَادِی مُنَادٍ کُلَّ لَیْلَةٍ هَلْ مِنْ سَائِلٍ هَلْ مِنْ مُسْتَغْفِرٍ اللَّهُمَّ أَعْطِ کُلَّ مُنْفِقٍ خَلَفاً وَ أَعْطِ کُلَّ مُمْسِکٍ تَلَفاً...»؛[1] پیامبر خدا (ص) همواره چون به هلال ماه رمضان مى ‏نگریست، رو به قبله نموده و مى ‏فرمود: «اللهم اهله علینا بالامن و الایمان و السلامة و الاسلام و العافیة المجللة و الرزق الواسع و دفع الاسقام و تلاوة القرآن و العون على الصلاة و الصیام اللهم سلمنا لشهر رمضان و سلمه لنا و تسلمه منا حتى ینقضى شهر رمضان و قد غفرت لنا»؛ خدایا این ماه را بر ما نو کن، با امنیت، ایمان، تندرستى، مسلمانى، عافیت سراپا، روزی فراوان، دفع بیماری، تلاوت قرآن و کمک بر نماز و روزه. خدایا ما را برای رمضان سالم نگهدار و ماه رمضان را برای ما، و بپذیر از ما، تا این که ماه رمضان به اتمام رسد، و ما را آمرزیده باشى. پس آن گاه رو به مردم نموده و مى ‏فرمود: اى مسلمانان! آن هنگام که هلال ماه رمضان سر برآورد، شیطان‏ هاى رانده شده به زنجیر کشیده مى ‏شوند، درهاى آسمان و درهاى بهشت و درهاى رحمت گشوده، و درهاى دوزخ فرو بسته خواهد شد. خواسته‏ ها بر آورده مى ‏شوند، و هنگام هر افطار خداوند را آزاد شدگانى است که آنان را از آتش دوزخ برهاند، و هر شب نداگرى ندا سر دهد: آیا خواهنده ‏اى هست؟ آیا آمرزش خواهى هست؟ خدایا! هر انفاقگرى را پاداشى جایگزین و هر بخیلى را تباهى ده. ❇️بنابر این، چنان که در این روایت آمده، یکی از برکات ماه رمضان این است که شیطانی که هر لحظه در گمراه کردن انسان به کمین نشسته، به بند کشیده شده است. ❇️البته، گفتنی است که در بند بودن شیطان، به معنای این نیست که از جانب او هیچ کوشش و تلاشی علیه ما صورت نمی گیرد، این سخن رسول خدا (ص) می تواند کنایه از این باشد که یکی از اسباب و عوامل گناه که شیطان باشد، قدرت اغواگری او در این ماه محدود شده، و این به بدان معنا نیست که چون در بند است نمی تواند کاری انجام دهد! چه بسا انسان در زندان گرفتار است و از همان درون زندان از طرق مختلف، حتی با ایما و اشاره ارتباطش را با بیرون بر قرار می کند. شیطان نیز این گونه است، او اگرچه در بند باشد باز از تلاش و کوشش در گمراه کردن انسان کوتاهی و سستی نمی کند. ✳️ شایان توجه است که در واقع همیشه نیز این گونه نیست که شیطان در ارتکاب گناه و معاصی ما صد در صد دخیل و مقصر باشد. بسیاری از گناهانی را که انسان مرتکب می شود، با توجه به گناه و نافرمانی بودنش نسبت به خدا، خود وی انجام می دهد. همان گونه که می دانیم، شیطان هیچ گاه انسان را مجبور به فرمان خویش نمی کند، بلکه طبق صریح قرآن او دعوت به نافرمانی از خدا و دستوراتش می کند،[2] اما این خود انسان است که با اختیار خود به جای لبیک به دعوت پیامبران، دعوت شیطان را اجابت می کند، آن وقت او را مقصر می گیرد، در حالی که همین انسان دعوت پیامبران الاهی را نیز در جهت سعادت به همراه داشت. ❇️بنابر این، سخن رسول خدا به این معنا نیست که چون شیطان در این ماه در حبس است، پس خیال ما از بابت گناه راحت باشد و یا اگر گناهی انجام می شود، پس معنای در بند بودن شیطان چیست؟ 📖📖 منابع [1]. کلینی، کافی، ج 4، ص 67، دارالکتب الاسلامیة، تهران، 1365ش. [2]. «و شیطان، هنگامى که کار تمام مى‏شود، مى‏گوید: «خداوند به شما وعده حق داد و من به شما وعده (باطل) دادم، و تخلّف کردم! من بر شما تسلّطى نداشتم، جز اینکه دعوتتان کردم و شما دعوت مرا پذیرفتید! بنا بر این، مرا سرزنش نکنید خود را سرزنش کنید! نه من فریادرس شما هستم، و نه شما فریادرس من! من نسبت به شرک شما درباره خود، که از قبل داشتید، (و اطاعت مرا همردیف اطاعت خدا قرار دادید) بیزار و کافرم!» مسلّماً ستمکاران عذاب دردناکى دارند»!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️در دورانِ غیبت با اینهمه فرقه های انحرافی چطور راه را از بیراه بشناسیم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
را_فراموش_نکنیم در این ماه مبارک هم با کودکان باشیم هم با قرآن و با آموزش قرآن به کودکان آنها را سرگرم کنیم و پرورش دهیم ان شاءالله البته فراموش نکنیم که " آموزش برا کودکان حتما باید همراه بازی باشه" که زود خسته نشن ان شاءالله آموزش سوره ناس