eitaa logo
حقیقت ناب
1.1هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
5هزار ویدیو
453 فایل
سوالات دینی خود در جنبه های مختلف دینی. یافتن پاسخ سوالات فقهی طبق نظرمراجع تقلید، انتقادات و پیشنهادات سازنده ی خود در مورد مطالب کانال، ومطالب زیبا و آموزنده تان، با آیدی زیر👇 @Sajadi82 درارتباط باشید.
مشاهده در ایتا
دانلود
❌ فرهنگهای غلط: رکورد های بی خاصیت أَلْهَاكُمُ_التَّكَاثُرُ پزشک متخصص 👨‍🔬بهش گفته نیم ساعت یکساعت بیشتر این حرکت رو انجام بدی احتمال عدم خونرسانی به مغز و آسیب جدی وجود داره 🛏، باز 7-8 ساعت توپ رو روی سرش نگه داشته تا رکورد بزنه.🏀 سه روز بی وقفه تو آب شنا کرده تا رکورد بزنه🏊‍♂️(طی این سه روز نمازها قضا شده و ضررهای زیادی به بدن و ماهیچه ها وارد شده که ممکنه غیر قابل جبران باشند.) کل پله های برج ... رو با توپ روپایی میزنه⛹️‍♂️ کل پله های برج... رو سرو ته ( با کله) از برج میره بالا🤸‍♀️ چند نفری میشن کوبیده 🥓میزنن به قاعده اتوبان تهران قم تا روی رکورد قبلی که از عوارضی تهران تا عوارضی قم بوده رو کم کنن و بگن رکورد زدیم. بچه بیچاره رو وادار میکنن بشینه به 270 زبان زنده و مرده دنیا شاهنامه حفظ کنه.🤯 با 3567 قطعه نون تست 🍞بزرگترین نقاشی نونی دنیا رو می کشه تا رکورد قبلی با 3526 قطعه رو بشکونه. و .... فاین تذهبون؟ کجا داریم میریم؟🤔 بزرگوار! مگه خدای شما در قرآن، شما رو از تکاثر منع نکرده؟ تکاثر که فقط پول 💰و شمردن قبور اموات 🧱نیست. به این فکر کنیم که برخی از این موارد ممکنه با گناه همراه باشه چرا که موجب ضرر به بدن هست. (ضرر به بدن، اسراف، قضا شدن نماز، اجحاف در حق و حقوق دیگران و ...)🤨 و به این فکر کنیم که این رکوردهای عجیب و غریب واقعا چه گرهی از کار شما یا جامعه ی بشری باز میکنه؟🧐 پیشرفت در چه علم و صنعتی رو به ارمغان آورده؟🙁 در حالیکه در قبال تقلید کورکورانه مورد سوال قرار خواهیم گرفت: ☘️وَلَا تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولَئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا(اسراء/36) و چيزى را كه بدان علم ندارى دنبال مكن زيرا گوش و چشم و قلب همه مورد پرسش واقع خواهند شد. 💥شما که عشق رکوردی بزرگوار، حداقل رکوردی بزن که یه آبی ازش گرم شه، یه گرهی رو باز کنه. نه اینجوری. خیییلی ممنون🤓 📣در تغییر خالصانه اقدام کنیم.
پارسائیان: به مناسبت سالروز قيام خونين مسجد گوهرشاد مشهد عليه كشف حجاب 🗓 ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ 🔹 پس از آن كه زمزمه شوم نقشه ننگين رضاخاني جهت به تاراج دادن ارزش ‏هاي ديني در قالب به مردم رسيد، اعتراضات سراسري، كشور را فرا گرفت. در اين ميان، يكي از علماي مشهد در شوراي مجتهدان شهر، به عنوان نماينده معرفي شد تا با رضاخان مذاكره كند ولي به محض رسيدن به تهران، به دستور رضاخان بازداشت و در ري ممنوع‏ الملاقات گرديد. 🔸 مردم كه در مسجد گوهرشاد مشهد به اين امر اعتراض داشتند، با سخنراني وعاظ، شوري چند برابر يافته و خواهان مراجعت آن عالم شدند. 🔹 در ادامه اعتراضات، در روز شنبه، ۲۱ تيرماه ۱۳۱۴، در مسجد گوهرشاد، شعارهاي ضد سلطنت و ضد حجاب زدايي داده شد و مسجد، يكپارچه سرود مقاومت سر مي‏ داد. قواي دولتي كه مقاومت مردم را ديدند، به دستور رضاخان به اجتماع آنان يورش برده و در كشتاري خونين و وحشيانه بين 2 تا 5 هزار نفر را كشتند. كاميون‏ هاي بسياري، اجساد مبارزين را كه جز سلاح ايمان و شهادت، سلاح ديگري نداشتند جابه‏ جا كردند. 🔸 ‌به گفته شاهدان عيني، ماموران دولتي، شهدا و زخمي‏ ها را به وسيله ۵۶ كاميون منتقل كرده و در خندق ‏هايي كه در اطراف مشهد پيش‏بيني شده بود، دفن نمودند. بدين ترتيب، اين فاجعه هولناك پايان يافت ولي ياد حماسه خونين اين نهضت اسلامي و برخاسته از باورهاي ارزشي مردم، براي هميشه در تاريخ مبارزات اسلامي ملت ما باقي ماند. /تسنیم
هدایت شده از حقیقت ناب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
حقیقت ناب
#سوره_اعلی 🔅🔅🔅 📌 نگاشت 15 : پیام ها ی تفسيری آیه 4و5 سوره اعلی ✅ و الَّذِي‌ أَخْرَجَ‌ الْمَرْ
🔅🔅🔅 📌 نگاشت 16 : پیام ها ی تفسيری آیه 6سوره اعلی ✅ سنُقْرِئُکَ‌ فَلاَ تَنْسَى‌ ✅ ۱ - آگاهى پیامبر(ص) بر وحى و زبان گشودن آن حضرت به قرائت قرآن، وابسته به خواست خداوند و در گرو عنایت ویژه او بود. (سنقرئک) ✅ ۲ - خداوند، پیامبر(ص) را به آموختن قرآن و جارى ساختن آن بر زبان او وعده داد. (سنقرئک) 🔹 «إقراء»; یعنى، دیگرى را قارى ساختن و حرف «سین» در «سنقرئک» براى تأکید وعده است. بنابراین مفاد آیه شریفه، این است که وحى همچنان ادامه یافته، زبان تو در حال و آینده به قرائت آن توانمند خواهد بود. ✅ ۳ - توانمند ساختن پیامبر(ص) بر قرائت قرآن و فراموش نکردن آن، از جلوه هاى ربوبیت خداوند بر آن حضرت است. (سنقرئک فلاتنسى) ✅ ۴ - وحى و نزول قرآن، به صورت قرائت آن بر پیامبر(ص) و جارى ساختن آن بر زبان او بوده است. (سنقرئک) ✅ ۵ - خداوند، پیامبر(ص) را به حافظ قرآن شدن بشارت داده و به آن حضرت اطمینان داد که هرگز آن را فراموش نخواهد کرد. (فلاتنسى) ✅ ۶ - پیامبر(ص)، نگران فراموش کردن آیات قرآن و در تلاش براى حفظ آن (سنقرئک فلاتنسى) 🔹 اطمینان بخشیدن به پیامبر(ص) که قرآن را فراموش نخواهد کرد نشانگر نگرانى آن حضرت از خطر فراموشى است. ✅ ۷ - دریافت قرائت قرآن از جانب خداوند، مصون سازنده پیامبر(ص) از فراموش کردن آن (سنقرئک فلاتنسى) 🔹 حرف «فاء»، جمله «فلاتنسى» را بر «سنقرئک» تفریع کرده است. ✅ ۸ - آیات قرآن، در طول زندگانى پیامبر(ص) از خطا و کاستى مصون ماند. (سنقرئک فلاتنسى) 🔹 درباره مفاد «إلاّ ما شاء اللّه» در آیه بعد، دو دیدگاه وجود دارد: ⏪ ۱. بیان حاکمیت مشیت خداوند که در نتیجه مراد، استثناى حقیقى نخواهد بود; بلکه تنها نشانگر آن است که «لاتنسى» هر چند مطلق است و هیچ استثنایى ندارد; ولى مشیت خداوند بر همه چیز حاکم است و نسیان و عدم نسیان پیامبر(ص)، بیرون از مشیت او نیست. ⏪ ۲. حرف «إلاّ» در استثناى حقیقى به کار رفته است و بیانگر آن است که خداوند، بخشى از آیات را براساس مشیت خویش از یاد پیامبر(ص) خواهد برد. برداشت یاد شده براساس نظر اول است. ✅ ۹ - تسبیح خداوند، زمینه ساز شایستگى پیامبر(ص) براى دریافت قرآن و حفظ آن (سبّح اسم ربّک ... سنقرئک فلاتنسى) ✅ ۱۰ - وابستگى رویش گیاهان و خشکیدن آنها به خواست خداوند، گواه توانمندى او بر آموزش قرائت قرآن به پیامبر(ص) و حاکمیت مشیت او بر حفظ یا فراموش کردن آن (و الذى أخرج المرعى . فجعله غثاء أحوى . سنقرئک فلاتنسى) 🔹 برشمردن صفات خداوند - پیش از وعده به قرائت و حفظ - نشانگر ارتباط آن صفات با این وعده است; به این بیان که چون زوال گیاهان سر سبز، وابسته به خواست خداوند است، زوال قرآن از حافظه انسان نیز مقهور اراده او مى باشد. ✅ ۱۱ - وجود خبرهاى غیبى و پیشگویى از آینده، در قرآن (فلاتنسى) ✅ ۱۲ - خداوند پیامبر(ص) را به داشتن حافظه اى نیرومند و فراموش نکردن آنچه خوانده است، وعده داد. (سنقرئک فلاتنسى) 🔹 حذف مفعول از فعل هاى «نقرء» و «لاتنسى»، ممکن است براى افاده عموم باشد; یعنى، تو را بر قرائت توانا مى سازیم و تو خوانده هاى خویش را، از یاد نخواهى برد. ✅ ۱۳ - پیامبر(ص)، از سهو و نسیان تعالیم الهى، مصون بوده است. * (فلاتنسى) ✅ ۱۴ - تکرار قرائت قرآن بر پیامبر(ص) از سوى خداوند، مایه فراموش نشدن آن بود.* (سنقرئک فلاتنسى) 🔹 حرف «سین» - که براى استقبال است - اگر بر فعلى درآید که در زمان تکلم نیز در حال انجام گرفتن است، دلالت بر تداوم فعل خواهد کرد و چون آیه «سنقرئک ...»، خود نیز مصداق قرائت قرآن است; بنابراین حرف «سین» بر استمرار قرائت در آینده دلالت مى کند و حرف «فاء» در «فلاتنسى»، فراموش نکردن قرآن را بر استمرار قرائت آن تفریع کرده است. 🌴🌴🌴 🔰در رساندن سخن حق و پایبندی به آن استقامت بورزیم و ثابت قدم باشیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❓آیا پوشش و رفتار می تواند به و حیای کمک کند؟ ✍پاسخ : 💢اگر مادر در مقابل دخترش پوشش مناسبی نداشته باشد، ممکن است فرزند دچار بلوغ زود رس جنسی ‌شود؛ در حالی که باید بلوغ جنسی و بلوغ عقلی همراه هم باشد ؛ زیرا عقل قرار است این بلوغ را کنترل کند و وقتی نتواند این کار را انجام دهد، منجر به انحراف می شود. ⚠️نوع پوشش مادر در داخل و خارج خانه نیز مهم است؛ به عنوان مثال اگر مادر در خارج از خانه با پوشش کامل ظاهر شود، به دختر خود حیاء وعفت را آموزش می‌دهد. ♨️گاهی اوقات برخوردهای مادران در محیط های فامیلی نیز منجر به کم شدن حیاء در فرزندان می‌شود. مثلاً وقتی مادر با حجاب کامل در مهمانی با یک مرد نامحرم خیلی راحت شوخی می کند و می خندد، باعث بروز آسیب هایی در فرزند می شود. ♻️حتما نشر دهید♻️
💠 پرسش و پاسخ از حضرت آیت الله خوشوقت ره 🌺 يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ 🌺 ❓س: آیا در از به عنوان اشاره است؟ ✅ ج: بله، همین است دیگر. جلباب یعنی چادر، یک چیزی که همه را می‌پوشاند. ❓س: رنگ مشکی آن چه؟ ✅ ج: حالا برای این است که محرک نیست، رنگهای دیگر تحریک می‌کند. از این جهت خوب انتخاب کردن. ⬅️ زن که بیرون می‌آید باید او طوری نباشد که مردهای تحریک بشوند دنبال او بیفتند. مشکی، برای چادر است، کسی کاری ندارد؛ اما رنگهای شاد، می‌افتند دنبال او.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آخوندی توی بخش حاد تنفسی شعر بخواند، پیرمردی که تا همین دیروز با کرونا دست به یقه بود برصندلی چرخ دارش تکیه زده و با حیرت طلبه جوان را نگاه کند و با ریتم صدایش دست بزند و پرستاران و کادر درمان فیلم بگیرند.. بعضی وقتها، بعضی چیزها.. اگر سرجایشان نباشند، زیباست.. شنبه ۲۱ تیرماه ۹۹- بیمارستان بزرگ دزفول *کاش میشد لنز دوربین، امروز لبخند زیبای کادر درمان را بعد مدت ها از زیر ماسک شکار کند...*
✨خداوند مقلب القلوب، قلبت را نورانى كناد كه: 🌱گدايى گردد از يك جذبه، شاهى 🌱به يك لحظه دهد كوهى به كاهى 🌴آرى مهربانى با خلق خدا، سيرت مردم بيدار است كه مى‌داند و مى‌بيند خلق به چه كسى وابسته‌اند. 📜مجنون را ديدند ميخى را كه خيمه ليلايش بدان بسته بود، مى بوسيد. بوالفضولى به طعن گفت: مجنون اين چه ديوانگى است؟ گفت: طناب بر اين ميخ بسته است و چادر بر طناب و ليلى من در زير اين چادر است. ولى اين بيچاره كى دل داشت تا از آن استفسار شود؟ مگر عارف شبسترى در گلشن راز با من در خطاب و عتاب نيست؟ 🍂چه مى گويم حديث عالم دل 🍂ترا سر در نشيب و پاى در گل
🔰علامت های مومن ◼️▪️ ايمان را با علامت ‏هايش مى ‏توان شناخت. مؤمن به امْن مى‏ رسد، پس نه خوفى از آينده دارد و نه حزنى برگذشته و نه حيرتى در حال. ◼️ و با همين امْن به تسلّط مى‏ رسد. او ذليل نخواهد شد. ◼️ حتى ذليل قدرت و توانايى خود، كه او به عزت رسيده و بر قدرتش مسلط شده ‏است. ▪️ ذلت در او راهى ندارد. ▪️و اين تسلط او را به شهادت مى‏ رساند، كه تمامى حادثه‏ ها در وجود او پيش بينى شده ‏اند و با اين شهادت به انتظار مى ‏رسد و آماده مى ‏گردد. ◼️ اين امْن و تسلط و شهادت و انتظار، علامت ‏هاى اين وجود راه رفته و اين مؤمن خود يافته است. ▪️ و همان‏طور كه گذشت، در وسعت امن، خوف، حزن، حيرت، ذلت، راه ندارد. ◼️ مؤمن را با اين علامت‏ها بشناس نه با عمل ‏ها و اين علامت ‏ها در حالت ‏هاى او هستند، نه در اعمال او. همان‏طور كه بارها به اين نكته اشاره شده، ◼️ آدم نه با حرف و نه با عمل، كه با علامت‏ ها شناسايى مى‏شود. آدم ‏هايى را مى ‏بينى كه كوچك‏ ترين حادثه او را در هم مى‏ پيچيد و زمين مى‏زند. اين وجود راه نيفتاده و خود را نيافته است و گرنه كوچكترها، او را زير و رو نمى‏ كردند. 📝 استاد علی صفایی حائری 📚 کتاب صراط، صفحه ۹۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان زیبای حفظه‌الله درباره فضیلت و کیفیت نماز یکشنبه ماه ذی القعده!
💠 نماز روزهای یکشنبه ماه ذی‌قعده 🔸 رهبر معظم انقلاب: «روزهای یکشنبه‌ی ماه ذی‌قعده ایّام توبه و انابه است و عملی دارد که مرحوم عارف بزرگوار حاج میرزا جواد آقای ملکی در المراقبات نقل میکند از رسول مکرّم اسلام که خطاب به اصحاب خود فرمود: کدامِ از شماها مایلید توبه کنید؟ همه گفتند ما میخواهیم توبه کنیم -ظاهراً ماه ذی‌قعده بوده است- طبق این نقل و این روایت حضرت فرمودند که در روزهای یکشنبه‌ی این ماه این نماز را -یک نمازی با یک خصوصیّتی در مراقبات ایشان ذکر میکنند- انجام بدهید. غرض، ایّام در ماه ذی‌قعده که اوّل ماه‌های حرام است در این سه ماه متوالی، ایّام و لیالی مبارک و متبرّکی است، پر از برکات است؛ باید از اینها استفاده کرد.» ۱۳۹۴/۶/۱۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رهبر معظم انقلاب در دیدار تصویری نمایندگان مجلس یازدهم 🔹مساله تولید، اشتغال، مهار تورم، مدیریت نظام پولی و مالی، عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت جزء مسائل کلیدی هستند.
✨💫✨💫✨💫✨  🔶بستن شیر آب در حال وضو 🔶 ❇بسیاری از مردم در بین وضو، شیر آب را باز می گذارند یا متوجه نیستند،، یا به گمان این که وضو را باطل می کند، در حالی که پیش از تمام شدن شستن دست چپ اشکال ندارد شیر آب را ببندیم. 💢سوال : آیا بستن شیر آب در حین وضو ( با توجه به وجود آب روی آن) پیش از تمام شدن دست چپ باعث بروز اشکال در صحت وضو می گردد یا خیر؟ ✅جواب : اشکالی ندارد. *ء*-----------------*ء* 📚 منبع: ( استفتائات امام، ج 1، ص 34، س 34) ---------------------------
⚜ حقّ‌الناس! 🍃 شخصی از حضرت آیت الله العظمی بهجت درخواست دستوری نمودند. آقا که همیشه مشغول ذکر بودند، سر بلند کرده و فرمودند :«تا می‌توانید گناه نکنید» سپس سر به زیر انداختند و مجدّداً مشغول ذکر شدند. 🍃 بعد از چند لحظه سر بلند کردند و فرمودند: «اگر احیاناً گاهی مرتکب شدید سعی کنید گناهی که در آن حقّ‌الناس است نباشد». باز سر به زیر انداخته و مشغول ذکر شدند. 🍃 و بعد از چند لحظه باز سر بلند کردند و برای سومین بار فرمودند: «اگر گناه مرتکب شدید که در آن حقّ‌الناس است سعی کنید در همین دنیا آن را تسویه کنید و برای آخرت نگذارید که آن جا مشکل است.» 📚 فریادگر توحید، ص۲۱۸
هدایت شده از حقیقت ناب
الحمدلله رب العالمین اللهم صل علی محمد و آل محمد اللّٰهـمَ ڪُـڹ لـولیـڪَ الحُجَّـــة بـْـن الـحَسڹ صلواٰتڪ علیہِ و علےٰ آبائٖہ فےٖ هذہ السّاعة وَ فـےٖ ڪُلّ ســٰاعة ولیّاً وحافــظاً و قائــداً ًوَ ناصِــراً وَ دَلیــلـاً وَ عَیــناً حتـے تُســڪِنہُ أرضَـڪ طوْعـــاً و تُمتِّـــعَہُ فیٖـــھٰا طویــلـٰا سلامتی‌وتعجیل‌درأمرفرج‌مولانا حضرت‌بقية‌الله‌الاعظم‌ روحی‌وأرواح‌العالمین‌لتراب مقدمه الفداء صلوات
23تیرماه.mp3
1.23M
🔊 پرسش و پاسخ از حضرت آیت الله خوشوقت ره ⬅️ هر روز چقدر بخوانیم؟ ⬅️ در چگونه است؟ ⬅️ به عنوان چگونه است؟ ⬅️ آیا پوشیدن و اشکال دارد؟
✨💫✨💫✨💫✨      🖊 شک در تعداد سجده ها 💢سوال : اگر بین یک یا دو سجده شک کنیم چه باید بکنیم؟ ✅ پاسخ: 👇👇 👈🏻 اگر در همان حالِ نشسته یا قبل از ایستادن کامل برای رکعت بعدی، شک کردید باید یک سجده دیگر بجا بیاورید تا مطمئن شوید دو سجده انجام شده است. ✌️🏻 اما اگر ایستادید برای رکعت بعد و در آن حال شک کردید، «شک بعد از محل» محسوب میشود و نباید به آن اعتنا کرد. *ء*-----------------*ء* 📚 منبع: 💻 استفتاء ازسایت مراجع ---------------------------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مستند «قمار»(نسخه کم حجم) 🎬بررسی رابطه پنهان با آمریکا در مذاکرات مک فارلین
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸آقای صفائی حائری، جامع مطهری و شریعتی بود🔸 💎 ویژگی آقای صفایی [حائری] این بود که هم جایگاه سالمی داشت و هم او روش مؤثری بود. متأسفانه برخی از اندیشمندان ما «» داشتند، ولی «» نداشتند و برخی بالعکس بودند. 💎 دکتر شریعتی در «فرم بیان» و ورود به مطالب و انتخاب واژه‌ها خوب بود؛ ولی در «محتوا» خوب نبود و اسلام شناس نبود. استاد مطهری در «»، بود؛ اما «فرم» او به اندازه محتوایش خوب نبود. 💎 من وقتی کتاب غدیر آقای صفایی (عین-صاد) را خواندم، در حاشیه آن نوشتم: «قدر این نویسنده، شناخته نشده است. او محتوای شهید مطهری را دارد و روش بیان شریعتی را» 💎 آقای صفایی . من اگر در مروری که در چند تا از کتابهایشان داشتم ضعف اندیشه دیده بودم، ایشان را نمی کردم. ▪️ 22 تیرماه، سالروز رحلت متفکر ژرف اندیش، استاد علی صفایی حائری (ره) تسلیت باد.
29.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 توهین کارشناس به ! چرا علما و بزرگان ، در برابر این موضع نمیگیرند؟؟؟ نکند از ام المومنین‌ی سلب شده است؟ این که دیگر شبکه تهران و مداح شیعه نیست!! است که با پول های خودتان اداره میشود!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
26 روز تا عید ولایت خوارزمی گوید : پیامبر بزرگوار صلی الله علیه و آله و سلم فرمود : خدای متعال ، فضایلی بی شمار ، برای برادرم علی علیه السلام ،قرار داده که هرکس فضیلتی از فضایل او را یاد کند و آن را در عمق وجودش جای دهد ؛ خداوند گناهان گذشته و آینده اش را خواهد بخشید. و آن کس که منقبتی از مناقب وی را ، به رشته ی تحریر بکشد ، تا آن زمان که از آن کتابت اثری باقی است ، فرشتگان برای وی آمرزش طلب می نمایند و آن کس که فضیلتی از فضایل وی را بشنود ، خداوند گناهانی را که از راه حس شنوایی ، انجام داده خواهد بخشید و اگر به کتابی که فضایل وی در آن مندرج است نگاه کند ، خداوند گناهانی را که به وسیله ی چشم انجام داده می آمرزد ، سپس فرمود: هرگز خداوند ایمان بنده ای را ، جز با ولایت او و تبرّای از دشمنانش نخواهد پذیرفت. ( ترجمه ی کتاب کَشفُ الیقین فی فضائل امیرالمؤمنین علیه السلام از تالیفات علامه حلی صفحه 21 )   هر دیده که فضل مرتضی را دیده بر نوکری اش تا به ابد بالیده شد هر گنه شیعه ی حیدر ولله با ذکر فضائل علی بخشیده
emtedad.rar
8.41M
📚 امتدادِ «چشمه‌ی جاری» ✔️ در این فایلِ فشرده ۱۰ عنوان کتاب از آثارِ شاگردان استاد صفایی حائری رحمه‌الله ارائه شده که امتدادِ فکر به حساب می‌آید. خواندن این کتاب‌ها علاوه بر آثار مرحوم صفایی برای و پیرامون اندیشه‌ی ایشان بسیار مفید است. 🔹 این کتب به همتِ مؤسسه تحقیقاتی لیلة القدر (مرکز حفظ و نشرِ آثار عین صاد) منتشر شده‌اند: ۱. اندیشه‌های پنهان ٫ روی‌کرد سیستمی به حیات معنوی انسان / علاء الدین اسکندری ۲. انسانِ جاری ٫ حدیثِ رویش و بالندگی انسان / مسعود پورسیدآقایی ۳. بینش‌های قرآنی ٫ برداشت‌های استاد علی صفایی رحمه‌الله در سوره بقره / سید عبدالمجید فلسفیان ۴. چشمه صاد ٫ نگرشی بر مکتبِ تفسیری استاد صفایی رحمه‌الله در سوره بقره / سید عبدالمجید فلسفیان ۵. دین و نظام‌سازی در نگاهِ استاد صفایی حایری رحمه‌الله / مسعود پورسیدآقایی ۶. ردّپای نور در خاطراتِ من ٫ سیری در مکتبِ تربیتی استاد صفایی رحمه‌الله / سید عبدالرضا هاشمی ارسنجانی ۷. رندانِ بلاکش ٫ تطبیق و مقایسه‌ی اندیشه‌ی عرفانی حافظ و استاد صفایی رحمه‌الله / سید مجید سلیمان‌پناه ۸. علی و استمرارِ انسان ٫ شرحی بر نامه ۳۱ نهج‌البلاغه، نامه امام علیه السلام به فرزندش / فلسفیان ۹. علی و جاری حکمت ٫ دفتر دوم: شرح ۴۰ حکمتِ دوم نهج‌البلاغه ٫ سید عبدالمجید فلسفیان ۱۰. مشهورِ آسمان / عزیزالله حیدری